روش خانگی برای از بین بردن لک صورت

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

وقتی که پوست در معرض تابش پرتوهای آفتاب قرار بگیرد، تولید سلول‌هایی به «ملانوسیت» افزایش می‌یابد. این امر موجب افزایش ملانین در پوست می‌شود. نتیجه‌ی این اتفاق ایجاد لکه‌هایی بر روی پوست است که با عنوان‌هایی چون لکه های قهوه ای یا لکه‌های پیری، لکه‌های تیره، لکه‌های آفتاب‌سوختگی و لکه‌های کبدی شناخته می‌شوند. همه‌ی اینها در مجموعه‌ای به «هیپرپیگمانتاسیون» قرار می‌گیرد. در این مقاله روش‌هایی را برای رفع لکه های قهوه ای صورت ذکر می‌کنیم.روش خانگی برای از بین بردن لک صورت

لکه های قهوه ای در نواحی صورت، گردن، پشت، سینه، شانه‌ و دست‌ها مشاهده می‌شوند. پیری، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه های قهوه ای است. عوامل دیگری از جمله استرس، بارداری، کمبود ویتامین و ضعف کبد نیز می‌توانند از دلایل وقوع این پدیده باشند.

معمولا لکه‌های پوستی ضرری ندارند، ولی باعث کاهش جذابیت ظاهری می‌شوند. راه‌هایی برای رفع لکه های قهوه ای صورت وجود دارند که می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون عوارض، اثربخش باشند.

آسیب‌هایی که در اثر التهاب، پرتوهای فرابنفش آفتاب و سایر عوامل محیطی ایجاد می‌شوند، سلول‌های پوستی را وادار می‌کنند برای محافظت از خود، رنگدانه‌های بیشتری تولید کنند. البته تغییر در سطح هورمون استروژن (در اثر بارداری یا مصرف قرص‌های ضدبارداری) نیز می‌تواند در بروز این عارضه مؤثر باشد.

نتیجه‌ی تولید غیریکنواخت رنگدانه‌ها می‌تواند بر روی رنگ پوست تأثیراتی بگذارد. این تأثیرات به اشکال متفاوتی نمایان می‌شوند. آسیب‌ها در پوست‌های روشن‌ به شکل کک‌ومک و آفتاب‌سوختگی نمایان می‌شود.

توزیع توازن رنگدانه‌ها و به‌دنبال آن لکه‌های پوستی اتفاق شایعی است، به همین دلیل روش‌های درمانی زیادی برای حل این مشکل به‌وجود آمده است. ولی به یاد داشته باشید که همه‌ی لکه‌های پوستی با یک روش درمان نمی‌شوند. برای انتخاب روش درمانی مناسب نزد متخصص پوست بروید. زیرا داروها می‌توانند حاوی ترکیبات التهاب‌آور یا حساسیت‌زا باشند. در ادامه به دو روش درمان خانگی و درمان دارویی برای رفع لکه های قهوه ای صورت اشاره می‌کنیم.

آب لیمو ترش با خواص خود به روشن شدن پوست کمک می‌کند و درمان مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت محسوب می‌شود. علاوه بر این، آب لیمو ترش لطافت،‌ شفافیت و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد.

آب‌دوغ محتوی اسید لاکتیک است و قادر است بدون ایجاد خشکی پوست،‌ لکه‌ها را از صورت‌تان بزداید.

این روش را یک یا دو بار در روز تکرار کنید و تا جایی ادامه بدهید که از نتیجه‌‌ی حاصل راضی شوید.

روغن کرچک خواص درمانی بالایی دارد و در رفع لکه های قهوه ای صورت به شما کمک می‌کند. برای درمان لکه های قهوه ای می‌توانید به همراه روغن کرچک از روغن ویتامین E، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید.

ابتدا به کمک پنبه، روغن کرچک را بر روی لکه‌ها بمالید. سپس آن نواحی را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بگذارید روغن کرچک برای چند ساعت بر روی پوست‌تان باقی بماند و درنهایت آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب انجام بدهید تا لکه‌ها از بین بروند و رنگ پوست‌تان یکنواخت شود.

آلوئه‌ورا خاصیت درمانی برای پوست دارد و به بازیابی پوست کمک می‌کند. بنابراین ماده‌‌ی مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. آلوئه‌ورا در درمان آسیب‌‌های ناشی از پرتوهای خورشید تأثیر مضاعفی دارد.

چوب صندل یک ماده‌ی ضدپیری و ضدعفونی‌کننده است که به کاهش هیپرپیگمانتاسیون و رفع لکه های قهوه ای صورت کمک می‌کند.

ترب کوهی گونه‌ای از شب‌بویان است که شامل خردل، کلم بروکلی و کلم‌پیچ می‌شود. ترب کوهی خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاهان به‌واسطه‌ی خاصیت شفاف‌کنندگی‌‌شان به زدودن لکه‌های پیری و کک‌و‌مک کمک می‌کنند و پوستی بدون لکه را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

آلفا هیدروکسی اسید و آنزیم‌های خاصی که در پاپایا وجود دارند، در درمان خشکی پوست، درمان آکنه، رفع لکه های قهوه ای صورت و سایر مشکلات پوستی مؤثرند و پوستی درخشان و شفاف به شما می‌بخشند.

یک قاشق غذاخوری پاپایای رنده‌شده‌ی تازه را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و ماساژ بدهید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید تا لکه‌ها به‌مرور ناپدید شوند.

ممکن است بعضی افراد نسبت به پاپایا حساسیت داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود ۲۴ ساعت قبل از شروع این درمان، آن را بر روی ناحیه‌ای دیگر از پوست‌تان تست کنید.

ماست با خواص خود می‌‌تواند پوست‌تان را به‌طور طبیعی درخشان‌ و روشن‌تر کند.

استفاده از آب پیاز، یک راه دیگر برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. خاصیت اسیدی آب پیاز در کنار خاصیت روشن‌کنندگی‌اش، می‌تواند در ناپدید کردن لکه های قهوه ای مؤثر باشد. علاوه بر آب پیاز، آب سیر نیز در رفع این لکه ها تأثیرگذار است.

برای مشاهده‌ی نتایج مناسب، صبر و شکیبایی داشته باشید. این لکه‌ها معمولا در طول یک یا دو هفته از بین نمی‌روند و روند درمان آنها ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

یکی از روش‌های درمان، استفاده از کرم‌های موضعی حاوی هیدروکینون است. این کرم‌ها سرعت تولید رنگدانه‌ها را کمتر می‌کنند و یکی از قوی‌ترین داروها برای شفاف‌تر شدن پوست محسوب می‌شوند. البته مقدار بالای این ماده می‌تواند تأثیرات سمی بر روی پوست داشته باشد. بعضی کشورها مصرف این دارو را ممنوع کرده‌اند. در ایالات متحده پزشکان مقادیر کم این دارو را بی‌خطر می‌دانند، ولی بیمارانِ خود را به‌دقت تحت نظر دارند.

پزشکان معمولا کرم هیدروکینون ۴% را تجویز می‌کنند. ولی کرم هیدروکینون ۲% نیز معمولا بدون نسخه‌‌ی پزشک قابل تهیه است. هیدروکینون در صورت مصرف درازمدت می‌تواند تولید رنگدانه‌ها را افزایش بدهد. بنابراین پزشکان پس از یک دوره‌ی مصرف،‌ یک دوره‌ی استراحت برای بیماران خود در نظر می‌گیرند تا اثر هیدروکینون معکوس نشود.

ممکن است رتین-A (ترتینوئین) و سایر استروئیدها همراه با هیدروکینون‌ یا به جای آن تجویز شود، ولی اثربخشی آن را ندارد. برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند به جای تجویز هیدروکینون داروهای بدون نیاز به نسخه را تجویز کنند. این داروها تولید رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهند، ولی عوارض جانبی هیدروکینون را ندارند. یکی از این داروهای مناسب، کرم‌های حاوی کوژیک اسید هستند.

ویتامین C یک درمان معروف دیگر است. مطالعات نشان داده‌اند ویتامین C در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی تأثیری نزدیک به هیدروکینون دارد،‌ ولی عوارض آن را ندارد. منیزیم اسکوربیل فسفات یکی از مشتقات پایدار ویتامین C است که می‌تواند نقش مثبتی در از بین بردن لکه‌های پوستی داشته باشد.

بر اساس تحقیقات سویا، نیاسین آمید، الاژیک اسید، آربوتین و شیرین بیان از سایر موادی‌اند که می‌توانند در رفع لکه های قهوه ای صورت مؤثر باشند. ممکن است پزشک‌تان یکی از این ترکیبات را با هیدروکینون ترکیب کند تا حساسیت‌ها و واکنش‌های بدن‌تان را به حداقل برساند.

افراد گمان می‌کنند درمان‌های لکه‌های پوستی باید به‌سرعت تأثیرشان را نشان بدهند، درحالی‌که این آسیب‌ها از نقاط عمیق‌تر آغاز شده و رفته‌رفته به سطح رسیده‌اند. بنابراین از بین بردن آنها نیز روندی زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل «صبر» یکی از عوامل ضروری در درمان لکه های قهوه ای پوست است.

هیپرپیگمانتاسیون در طول شب به‌وجود نمی‌آید. بلکه نتیجه‌ی نور آفتاب است و به‌مرور اتفاق می‌افتد. در زیر توصیه‌هایی برای پیشگیری از این حالت آمده است.

بهتر است بیماران در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند. تا حد امکان و حتی در فواصل کم هم از قرار گرفتن پوست‌تان در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

کلاهی که لبه‌ی پهن داشته باشد، می‌تواند سد حفاظتی خوبی برای صورت‌تان باشد. فراموش نکنید که صورت‌تان مستعدترین نقطه برای بروز هیپرپیگمانتاسیون است. اگر تحت درمان هستید، استفاده از یک سد محافظتی مانند کلاه بسیار مفید است. باید هرروز از یک کلاه لبه‌دار استفاده کنید، وگرنه کرم‌های درمانی هیچ تأثیری نخواهند داشت.

باید هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ استفاده کنید. هر پرتوی فرابنفشی که به پوست‌تان برخورد می‌کند، می‌تواند آسیب‌زا باشد. پرتوهای آسیب‌زا می‌توانند از ابرها و شیشه‌ها عبور کنند. بنابراین یک کرم ضدآفتاب مناسب همراه خود داشته باشید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39) روش خانگی برای از بین بردن لک صورت

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

با سلام ممنون از سایت خوب شما

مد و زیبایی

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

علت خون در ادرار و راه های درمان آن

چطور یک کمپین بازاریابی موثر را طراحی و راه‌اندازی کنیم؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

خشک کردن گل؛‌ ۵ روش ساده اما مؤثر برای خشک کردن انواع گل

معرفی کتاب سنترال پارک؛ اوج هیجان در یک رمان معمایی-پلیسی


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان لک صورت، تقریبا یک دغدغه‌ی همگانی است. پوست صاف و بدون لک از جمله شاخصه‌های اصلی زیبایی به‌شمار می‌رود. پس عجیب نیست که بازار محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، همیشه از رونق خوبی برخوردار است و عده‌ی زیادی را به پای صندوق‌های خرید در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی می‌کشاند. شما می‌توانید به‌جای استفاده از این محصولات، به استفاده از مواد طبیعی روی بیاورید تا پوستی بدون لک داشته باشید. عوامل مختلفی نظیر استرس، بی‌خوابی، تغذیه‌ی ناسب، آلودگی، عدم حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های ماوراءبنفش خورشید و مصرف دخانیات، روی کیفیت و بافت پوست تأثیر منفی می‌گذارند. در ادامه قصد داریم ۱۰ راهکار ساده‌ی خانگی را خدمت‌تان معرفی کنیم که موجب بهبود سلامت عمومی پوست می‌شوند و احساسی سرشار از زیبایی را به شما هدیه می‌‌دهند.روش خانگی برای از بین بردن لک صورت

لیمو یکی از ترکیبات عالی برای داشتن پوستی صاف و بدون لک است. اسید سیتریک موجود در لیمو به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند. همچنین لیمو حاوی ویتامین C است که به‌دلیل تقویت روند بازسازی سلولی، موجب کاهش لک‌های تیره‌ی پوست می‌شود. لیمو خاصیت روشن‌کنندگی نیز دارد و در بهبود کلی رنگ پوست نقش مؤثری ایفا می‌کند.

برای درمان لک صورت از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده و روشن‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ است که به کاهش لک‌های پوستی کمک می‌کند. همچنین زردچوبه، موجب کاهش اختلالات پوستی آلرژیک، التهابی و عفونی می‌شود که از جمله دلایل کاهش شادابی پوست به‌شمار می‌روند.

برای داشتن پوستی صاف و بدون لک باید همیشه آن را مرطوب نگه دارید. عسل یک مرطوب‌کننده‌ی عالی با خواص آنتی‌باکتریال است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

آلوئه‌ورا دارای فواید بسیاری برای پوست است. خواص آنتی‌باکتریال آلوئه‌ورا به از بین بردن باکتری‌هایی که موجب آکنه می‌شوند کمک می‌کند. همچنین آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی‌ای است که از طریق آن پوست‌های تحریک‌شده تسکین می‌یابند. آلوئه‌ورا به‌دلیل قابض بودن در درمان جراحات پوستی نیز کاربرد دارد. این گیاه پُرفایده، پوست را مرطوب می‌کند و محرک رشد سلول‌های پوستیِ جدید است.

جوش‌شیرین سطح pH پوست را متعادل می‌کند و از این رو نقش به‌سزایی در داشتن پوستی بدون لک دارد. این ماده دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و ضدالتهابی است که به رفع مشکلاتی نظیر آکنه، جوش و لک کمک می‌کند. جوش‌شیرین یک لایه‌بردار فوق‌العاده نیز به‌حساب می‌آید که پوست را از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاک‌سازی می‌کند.

خیار مرطوب‌کننده، قابض و مغذی پوست است که به‌دلیل بازسازی سلول‌های پوستی تخریب‌شده و پاک‌سازی پوست از سلول‌های مرده، موجب درخشندگی و بهبود ظاهر کلی پوست می‌شود.

پاپایا در بهبود بافت پوست و رفع لک صورت کاربرد دارد. این میوه از خاصیت روشن‌کنندگی طبیعی برخوردار است که موجب کاهش لک‌های پوستی می‌شود. همچنین آنزیم پاپائین موجود در پاپایا، دارای خواص آنتی‌باکتریال و قابلیت‌های درمانی‌ای است که به ریزش پوست مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کند.

گردو به پوست‌های خشک و کدر، طراوت و تازگی می‌بخشد. این مغز مقوی دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب بازسازی سلول‌های پوست و افزایش درخشندگی آن می‌شوند. از پودر گردو می‌توانید به عنوان لایه‌بردار پوست استفاده کنید و از شر آلودگی‌هایی که توسط پاک‌کننده‌های معمولی قابل پاک‌سازی نیستند خلاص شوید.

روغن نارگیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از فعالیت رادیکال‌های آزاد که موجب ایجاد پوست مرده و کدر می‌شوند، جلوگیری می‌کند. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچی روغن نارگیل به داشتن پوستی بدون لک کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل به‌دلیل قابلیت نفوذ به بافت‌های زیرین پوست، از خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی برخوردار است.

مِنتول یکی از ترکیبات اصلی نعناع است که خاصیت خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی دارد و موجب حفظ سلامت و درخشندگی پوست می‌شود. همچنین نعناع دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

ماسکی را انتخاب کنید که با نوع پوست‌تان سازگار باشد و اگر حساسیت یا مشکل پوستیِ خاصی دارید، در انتخاب ماسک دقت بیشتری به خرج بدهید. یادتان باشد هر ماسکی که انتخاب می‌کنید، فقط در صورتی اثربخش خواهد بود که آن را برای مدتی به‌طور منظم استفاده‌ کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

سلام صبح شما بخير ، مقاله قشنگ و دوست داشتني بود.روش خانگی برای از بین بردن لک صورت

وقت بخیر و روزتون پرانرژی باد 🙂

ممنون،مطلبتون عالی بود، من از ماسکهای صورت خیلی استفاده میکنم،ماسک نشاسته وماست تاثیر فوق‌العاده ای داره،حتما استفاده کنید

خوشحالم که این مطلب رو دوست داشتید.
سلامت و پایدار باشید

باسلام.خیلی مفید بود از زحماتتون ممنونم.با قدرت ادامه بدین

قطعا همراهی و رضایت شما به ما این انگیزه رو می‌ده که روز به روز بهتر بشیم و بتونیم مطالب مفیدتری رو در اختیار مخاطبان‌مون قرار بدیم.
سپاس که با ما همراه هستید

مد و زیبایی


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

علت خون در ادرار و راه های درمان آن

چطور یک کمپین بازاریابی موثر را طراحی و راه‌اندازی کنیم؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

خشک کردن گل؛‌ ۵ روش ساده اما مؤثر برای خشک کردن انواع گل

معرفی کتاب سنترال پارک؛ اوج هیجان در یک رمان معمایی-پلیسی

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

در این ویدئو بهترین روش درمان لک های صورت به روش خانگی به طور کامل توضیح داده می شود. برای مشاهده کامل ویدئو به درمان قطعی لک صورت مراجعه نمائید. برای مشاوره با دکتران داروساز سایت مهتاطب می توانید با شماره 53867-21 و یا سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب تماس بگیرید.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

لکه های صورت یکی از بزرگترین معضل ها برای خانم ها و آقایان هستند روش های زیادی برای درمان لک صورت وجود دارد که در این میان ماسک های طبیعی از آسان ترین روش ها برای از بین بردن لک صورت محسوب می شوند و این ماسک های طبیعی هیچگونه آسیبی را به پوست صورت نمی رسانند.

اغلب افراد تصور می کنند برای از بین بردن لکه های صورتشان باید به سراغ کرم ها گران قیمت و لیزر بروند در صورتی که استفاده از این روش های شیمیایی ممکن است در طولانی مدت آسیب های جدی را به پوست صورت برسانند. از بین بردن لک صورت بهتر است با استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی انجام شود زیرا برای تهیه این ماسک ها نیاز به صرف هزینه زیاد نیست و علاوه بر این می توان این ماسک ها را با مواد طبیعی و گیاهی موجود در منزل تهیه کرد.

جوش و لک صورت از بزرگترین مشکلات پوستی هستند که اگر درمان نشوند ممکن است زیبایی و جذابیت ظاهری شما را به خطر بیندازند برای از بین بردن جوش و لک های موجود در صورت می توانید از انواع ماسک های طبیعی استفاده کنید که این ماسک ها می توانند لطافت و شادابی را برای پوست صورت شما به ارمغان بیاورند.

از بین بردن لک صورت با ماسک های گیاهی و طبیعی کمی زمانبر است و شما با استفاده منظم از این ماسک ها می توانید لکه های موجود روی پوست خود را کمرنگ تر کنید و از بین ببرید. در ادامه این مطلب 5 ماسک لک صورت معجزه آسا را به شما عزیزان معرفی می کنیم.روش خانگی برای از بین بردن لک صورت

ماست ترش از بهترین روش ها برای درمان لک صورت است شما می توانید مقداری ماست و زردچوبه را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 1 دقیقه مخلوط این مواد را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را بشویید. با تکرار این ماسک می توانید لکه های موجود روی پوست صورتتان را به راحتی از بین ببرید.

آلوئه ورا یک روشن کننده طبیعی برای پوست صورت است و این گیاه برای از بین بردن لک صورت مفید است, باید مقداری از ژل این گیاه را روی لکه های صورت خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه پوست صورتتان را با آب بشویید.

با استفاده از جو و دوغ می توانید ماسک طبیعی مفیدی برای رفع لک صورت بسازید و علاوه بر این ماسک جو و دوغ می تواند سطح پوست را لایه برداری کند و به پوست شما شادابی و نشاط ببخشد و لکه های قهوه ای روی پوست صورت را به حداقل برساند.

مقداری آبلیمو را با نوک قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری شکل شوند سپس مخلوط این مواد را روی لکه های صورت به مدت 2 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با آب بشویید بهتر است از این ماسک طبیعی به طور مرتب هر روز استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

ابتدا یک سیب زمینی کوچک را رنده کنید و آب آن را با کمک دستمال تمیزی بگیرید سپس آب سیب زمینی را با مقداری عسل ترکیب کنید و مخلوط این مواد روی پوست صورتتان به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد از این مدت زمان صورتتان را بشویید همچنین می توانید سیب زمینی را به صورت حلقه ای برش بزنید و روی پوست صورت خود قرار دهید تا پوستتان روشن شود و لکه های موجود روی پوست شما کمرنگ تر شود.

 

در این مطلب طرز تهیه و استفاده از 5 ماسک گیاهی برای از بین بردن لک صورت را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این ماسک ها بتوانید لکه های موجود روی پوست صورتتان را از بین ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *