روشهای خانگی درمان کمر درد

در این پست با روش خانگی مانند ماساژ، دراز کشیدن به یک طرف و استفاده از دارو های مسکن برای درمان درد پایین کمر آشنا می شوید.

در این مقاله سعی می شود که توصیه های عمومی برای تسکین کمر درد (درد در ناحیه ی پایین کمر) به شما پیشنهاد بشود که بتوانید در اسرع وقت به فعالیت های نرمال و یا نزدیک به نرمال خود بپردازید. با این حال کشش ها و یا فعالیت هایی که فشار زیادی را به کمر شما وارد میکنند چندان توصیه نمی‌شوند.

به یک طرف (راست و یا چپ) دراز بکشید و یک بالش را میان زانو های خود بگذارید. این حرکت می تواند حس راحتی بیشتری به شما بدهد. برخی از پزشکان پیشنهاد میکنند که به پشت خوابیده و بالش را زیر زانو های خود بگذارید.از انجام حرکات خاصی که میدانید درد کمر شما را افزایش می دهد و یا امکان دارد توانایی های عملکردی شما را (در بیماران با دردهای شدید در پشت) کاهش دهد بپرهیزید. با این حال، ممکن است فعالیت های ورزشی برای کسانی که درد مزمن پشت دارند مفید باشد و به آنها در برگشتن به فعالیت های عادی زندگی و کار کمک کند.داروهای بدون نسخه نیز ممکن است به تسکین کمر درد شما کمک کنند(البته بهتر است که با یک پزشک مشورت کنید)
ایبوپروفین (مانند آسپرین، ناپرین، یا موترین) که به صورت بدون نسخه نیز قابل دسترس است و یک داروی بسیار عالی برای درمان موقت کمر درد و درد در قسمت پایینی پشت به حساب می آید. البته مصرف طولانی مدت این دارو خطر ابتلا به زخم و خونریزی را در دستگاه گوارش بالا میبرد، لذا برای مصرف طولانی مدت با پزشک مشورت کنید.
استامینوفین (مانند تیلنول) نیز مانند ایبوپروفین می تواند در تسکین کمردرد شما موثر باشد.
عوامل موضعی مانند ماساژ های حرارتی چندان روش های موثری به نظر نمیرسند.
برخی از افراد نیز معتقد هستند که گرما و یا سرما می تواند موثر باشد. استفاده از این روشها با اینکه تاثیر آنها اثبات نشده است اما با این حال مضر نیز نمی باشند. در استفاده از این روشها به یاد داشته باشید که از پدهای حرارتی، زمانی که بسیار داغ هستند و یا از استفاده ی مستقیم یخ روی پوست بپرهیزید.

بسیاری از متخصصان معتقدند که استراحت های طولانی مدت میتواند طول دوره ی درمان را طولانی تر کند. علاوه بر این کسانی که از روش استراحت های طولانی مدت در تختخواب استفاده میکنند در معرض بیماری هایی مانند افسردگی، لخته شدن خون در پاها و کاهش توانایی های عضلانی هستند. لذا تعداد متخصصانی که استراحت های بالای 48 ساعت از جمله کاهش فعالیت های روزمره و خوابیدن در تخت را تجویز می‌کنند بسیار کم هستند. به عبارت دیگر، بلند شوید و تا جایی که می توانید به فعالیت های خود بپردازید./ شفاجو

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

روشهای خانگی درمان کمر درد

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

برای مقابله با کمردرد می توانید مصرف یک نوشیدنی که در تهیه آن از زردچوبه و زنجبیل استفاده می شود را مد نظر قرار دهید. تقریبا همه با ادویه محبوب و پر استفاده زردچوبه آشنا هستند. جدا از کاربردهای این ادویه در آشپزی، زردچوبه یک گزینه طبیعی عالی برای تسکین کمردرد و التهاب نیز محسوب می شود.

یکی از دلایل درد مرتبط با مشکلات کمر سطوح بالای التهاب در بدن است. مردم برای تسکین درد به مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا آسپرین روی می آورند، اما استفاده منظم از این دارو ها با عوارض جانبی قابل توجه و جدی (مانند خونریزی معده) همراه است. مطالعات بسیاری نشان داده اند که زردچوبه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. ماده فعال موجود در زردچوبه به کورکومین مسیرهای التهابی که به طور معمول موجب تورم و درد می شوند را مسدود می سازد. این ترکیب از طریق مهار تعدادی از مولکول های مختلف که در شکل گیری التهاب در بدن نقش دارند، کار می کند.

زنجبیل نیز یک گیاه دارویی فوق العاده دیگر محسوب می شود، که به واسطه خواص ضد التهابی خود مشهور است. مطالعه ای که در نشریه The Journal of Arthritis منتشر شد، نشان داد که مصرف مقدار کمی زنجبیل در کاهش علائم درد و التهاب نسبت به داروهای مسکن کارایی بیشتری داشته است.

برای مقابله با کمردرد می توانید مصرف یک نوشیدنی که در تهیه آن از زردچوبه و زنجبیل استفاده می شود را مد نظر قرار دهید. تسکین درد ناشی از مصرف این نوشیدنی می تواند تنها پس از گذشت 2 دقیقه آغاز شود، اما برای دستیابی به نتیجه مطلوب مصرف آن حداقل یک بار در روز را در دستور کار خود قرار دهید.

 

روشهای خانگی درمان کمر درد

هویج : 5 عددسیب : 2 عدد ریشه زنجبیل تازه : 3 تا 4 اینچ (7.5 تا 1 سانتیمتر)ریشه زردچوبه تازه : 3 تا 4 اینچ (7.5 تا 1 سانتیمتر)نصف یک لیمو، پوست کندهپودر فلفل سیاه : یک هشتم قاشق چایخوری

 

تمام مواد تشکیل دهنده که در بالا به آنها اشاره شد را به استثنای فلفل سیاه در یک دستگاه آبمیوه گیری ریخته و در نهایت فلفل سیاه را به نوشیدنی اضافه کنید. این نوشیدنی را بلافاصله مصرف کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : asriran.com

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اکران فیلم «هت تریک» با حضور پریناز ایزدیار و امیر جدیدی

درمان خانگی موثر برای تسکین درد مفاصل و گرفتگی عضلات

بوسه محسن افشانی بر گونه همسرش در اکران پارادایس!

مدل مو، برای ولنتاین این مدل مو ها را انتخاب کنید

درد پایین کمر شما, با این حالت های خوابیدن آرام می شود

ست کردن لباس به سبک آیشواریا رای و شکیرا برای ولنتاین

هر یک از ما بر اساس گروه خونی خود چه غذایی بخوریم؟

درد كف و پاشنه پا

همه قهرمانان افسانه باشکوه «تروا»

بهترین مبل برای ست کردن با فرش های طرح دار چیست؟

متفورمین را چگونه مصرف کنیم و متفورمین چه عوارضی دارد؟

از بین بردن چربی شکم با 13 استراتژی موثر

علت گل انداختن و سرخ شدن گونه ها در زمان استرس و درمان آن

ریحانه پارسا، مهسا باقری، هوتن شکیبا و در اختتامیه فیلم فجر

لرزش دست در جوانی نشانه چیست؟

طرز تهیه کیک مخملی یا کیک ردولوت برای روز ولنتاین

فواید و مضرات ورزش شنا

علت کمر درد بعد از ورزش و حرکات اصلاحی برای درمان آن

اندازه آلت تناسلی مردان چقدر است؟ می توان آلت تناسلی را بزرگ کرد؟

رنگ موی بلوند را چگونه قهوه ای دودی کنیم؟

فوتوشاپ های جالب از عکس های سلبریتی ها/ چهره قدیم و جدید

ولنتاین امسال، لباس های تان را اینگونه ست کنید

برای جلوگیری از کوچک شدن مغز این خوراکی ها را هر روز بخورید!

روشهای خانگی درمان کمر درد

کادو روز ولنتاین را به سه روش جالب کادو کنید

شایعترین علت ایجاد كننده ی درد كف پا التهاب نوعی بافت همبند است كه در این ناحیه قرار گرفته است

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *