راه های درمان خانگی کمردرد

در این مطلب با انواع راه های درمان خانگی کمردرد آشنا می شوید. برای این منظور به معرفی مواد غذایی مفید و مضر، همچنین با شایع ترین علل بروز درد در ناحیه کمر هم می پردازیم.

گرفتن عضلات کمر منجر به کمردرد شدن می شود و درد آن نیز به صورت خفیف و یا شدید است. ایجاد درد در ناحیه کمر دلایل مختلفی مثل بلندکردن وسایل سنگین، ایستادن به مدت طولانی، صحیح ننشستن، ضربه خوردن به کمر و دارد. در به راه های درمان خانگی کمردرد می پردازیم.

کمردرد شدن تجربه دردناکی است که امروزه افراد گرفتار آن شده اند. این درد در واقع نشانه بد نشستن و در نتیجه به وجود آمدن اختلال در ستون فقرات است. اغلب داروهای تیلنول و آسپرین برای درمان کمردرد تجویز می شوند. این داروها عوارض جانبی داشته و در مصرف طولانی مدت موجب خونریزی روده شده و یا به کبد آسیب می رسانند. برای درمان کمردرد ابتدا دلیل ایجاد درد را پیدا کرده و بعد آن را رفع کنید.

بیشترین علل ایجاد کمردرد عبارتند از کشش عضلات، عدم فعالیت جسمانی، نشستن ناسب، پوشیدن کفش ناسب، کمردرد بارداری، آرتروز، افزایش وزن، استرس و فشار عاطفی، یبوست و خوابیدن روی تشک ناسب می باشد.راه های درمان خانگی کمردرد

برای پیشگیری از بروز کمردرد مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا شاهد درمان کمردرد خود باشید.

 یبوست منجر به کمردرد شده و بر شدت درد نیز می افزاید. بنابراین خوردن سبزیجات و میوه جات که منابع غنی فیبر هستند، برای درمان خانگی کمردرد, موثر و کارآمد می باشند.

اگر آب بدن کم شود، درد کمر افزایش می یابد لذا روزانه بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

پتاسیم برای کاهش یافتن التهابات مفاصل بسیار مناسب است. بنابراین مواد غذایی حای پتاسیم مثل سبزیجات با رنگ سبز تیره، موز، آووکادو، لبنیات، و نارگیل را در بره غذایی خود قرار دهید.

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی و روغن آن به وفور یافت می شود، تا حد زیادی التهابات مفاصل و دردهای کمر را کاهش می دهد. اگر قادر به تهیه این مواد غذایی نیستید از مکمل های آن ها برای درمان خانگی کمر درد استفاده کنید.

انواع گوشت سفید مثل گوشت بوقلمون، مرغ و را جایگزین گوشت قرمز کنید. بدین ترتیب سلامت استخوان ها و عضلات حفظ و پروتئین مورد نیاز بدن نیز تامین می شود.

یکی از راه های موثر درمان خانگی کمردرد و رفع التهابات مصرف زردچوبه می باشد. این ادویه حاوی مواد و ترکیبات فعال ضد التهابی و ضد درد می باشد.

آناناس حاوی آنزیم های بروملین، پروتئولیتیک و پاپئین می باشد. این آنزیم ها تورم را کاهش داده و خاصیت ضد درد دارند.

MSM یک نوع مکمل ضد التهابی و حاوی مقادیر زیادی از گوگرد می باشد. این مکمل کمک به بهبود اسپاسم و گرفتگی های عضلانی و ساخت غضروف می کند.

منیزیم ماده ای معدنی و آرام بخش است. استرس را کاهش و فشار وارده بر عضلات را کم می کند.

کایروپراکتیک یکی از درمان های مکمل و خانگی کمردرد می باشد. در این روش مشکلات اسکلت بدن مخصوصا ستون فقرات با انجام حرکاتی بر روی آن ها برطرف می شود. انجام کایروپراکتیک به صورت منظم تاثیر به سزایی در تسکین دردهای کمر دارد.

ماساژ ناحیه کمر با روغن نعناع یکی دیگر از روش های درمان خانگی کمردرد می باشد. ترکیب این روغن با روغن نارگیل منجر به افزایش خواص درمانی می شود. روغن سرو و روغن کندر نیز جریان خون را افزایش و موجب تسکین درد کمر می شود.

برای جلوگیری از کمردرد و یا تسکین دردهای کمر از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز کنید زیرا این مورد نیز از موارد درمان خانگی کمردرد می باشد. مواد غذایی زیر التهابات را افزایش و بر شدت درد در ناحیه کمر می افزایند.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

راه های درمان خانگی کمردرد

برای مقابله با کمردرد می توانید مصرف یک نوشیدنی که در تهیه آن از زردچوبه و زنجبیل استفاده می شود را مد نظر قرار دهید. تقریبا همه با ادویه محبوب و پر استفاده زردچوبه آشنا هستند. جدا از کاربردهای این ادویه در آشپزی، زردچوبه یک گزینه طبیعی عالی برای تسکین کمردرد و التهاب نیز محسوب می شود.

یکی از دلایل درد مرتبط با مشکلات کمر سطوح بالای التهاب در بدن است. مردم برای تسکین درد به مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا آسپرین روی می آورند، اما استفاده منظم از این دارو ها با عوارض جانبی قابل توجه و جدی (مانند خونریزی معده) همراه است. مطالعات بسیاری نشان داده اند که زردچوبه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. ماده فعال موجود در زردچوبه به کورکومین مسیرهای التهابی که به طور معمول موجب تورم و درد می شوند را مسدود می سازد. این ترکیب از طریق مهار تعدادی از مولکول های مختلف که در شکل گیری التهاب در بدن نقش دارند، کار می کند.

زنجبیل نیز یک گیاه دارویی فوق العاده دیگر محسوب می شود، که به واسطه خواص ضد التهابی خود مشهور است. مطالعه ای که در نشریه The Journal of Arthritis منتشر شد، نشان داد که مصرف مقدار کمی زنجبیل در کاهش علائم درد و التهاب نسبت به داروهای مسکن کارایی بیشتری داشته است.

برای مقابله با کمردرد می توانید مصرف یک نوشیدنی که در تهیه آن از زردچوبه و زنجبیل استفاده می شود را مد نظر قرار دهید. تسکین درد ناشی از مصرف این نوشیدنی می تواند تنها پس از گذشت 2 دقیقه آغاز شود، اما برای دستیابی به نتیجه مطلوب مصرف آن حداقل یک بار در روز را در دستور کار خود قرار دهید.

 

راه های درمان خانگی کمردرد

هویج : 5 عددسیب : 2 عدد ریشه زنجبیل تازه : 3 تا 4 اینچ (7.5 تا 1 سانتیمتر)ریشه زردچوبه تازه : 3 تا 4 اینچ (7.5 تا 1 سانتیمتر)نصف یک لیمو، پوست کندهپودر فلفل سیاه : یک هشتم قاشق چایخوری

 

تمام مواد تشکیل دهنده که در بالا به آنها اشاره شد را به استثنای فلفل سیاه در یک دستگاه آبمیوه گیری ریخته و در نهایت فلفل سیاه را به نوشیدنی اضافه کنید. این نوشیدنی را بلافاصله مصرف کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : asriran.com

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اکران فیلم «هت تریک» با حضور پریناز ایزدیار و امیر جدیدی

درمان خانگی موثر برای تسکین درد مفاصل و گرفتگی عضلات

بوسه محسن افشانی بر گونه همسرش در اکران پارادایس!

مدل مو، برای ولنتاین این مدل مو ها را انتخاب کنید

درد پایین کمر شما, با این حالت های خوابیدن آرام می شود

ست کردن لباس به سبک آیشواریا رای و شکیرا برای ولنتاین

هر یک از ما بر اساس گروه خونی خود چه غذایی بخوریم؟

درد كف و پاشنه پا

همه قهرمانان افسانه باشکوه «تروا»

بهترین مبل برای ست کردن با فرش های طرح دار چیست؟

متفورمین را چگونه مصرف کنیم و متفورمین چه عوارضی دارد؟

از بین بردن چربی شکم با 13 استراتژی موثر

علت گل انداختن و سرخ شدن گونه ها در زمان استرس و درمان آن

ریحانه پارسا، مهسا باقری، هوتن شکیبا و در اختتامیه فیلم فجر

لرزش دست در جوانی نشانه چیست؟

طرز تهیه کیک مخملی یا کیک ردولوت برای روز ولنتاین

فواید و مضرات ورزش شنا

علت کمر درد بعد از ورزش و حرکات اصلاحی برای درمان آن

اندازه آلت تناسلی مردان چقدر است؟ می توان آلت تناسلی را بزرگ کرد؟

رنگ موی بلوند را چگونه قهوه ای دودی کنیم؟

فوتوشاپ های جالب از عکس های سلبریتی ها/ چهره قدیم و جدید

ولنتاین امسال، لباس های تان را اینگونه ست کنید

برای جلوگیری از کوچک شدن مغز این خوراکی ها را هر روز بخورید!راه های درمان خانگی کمردرد

کادو روز ولنتاین را به سه روش جالب کادو کنید

شایعترین علت ایجاد كننده ی درد كف پا التهاب نوعی بافت همبند است كه در این ناحیه قرار گرفته است

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *