راه رفع گرفتگی گردن




خانه

موبایل

 

راه رفع گرفتگی گردن

هنگام گرفتگی گردن چه کار کنیم ؟

یک عصب‌شناس با اشاره به دلایل گرفتگی گردن بر اثر استرس، نشستن نادرست و ضربه‌های وارد شده، خود درمانی به ویژه مصرف مسکن‌ها و استفاده از یخ را نادرست برشمرد.

 

گرفتگی و اسپاسم گردن به 3 دلیل رخ می‌دهد. اول بر اثر استرس، دوم نشستن‌ها و استفاده نادرست از سیستم عصبی و عضلانی و سوم تروماها و ضربه‌های که به گردن وارد می‌شود.تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 6 درصد از آرتروزهای گردن بر اثر استرس است.

 

تعداد اعصاب موجود در ناحیه گردن و شانه‌ها از دیگر قسمت‌های بدن است و از آن جایی که عصب، ماهیچه و استخوان یک سیستم را تشکیل می‌دهند، فشار بر هر کدام می‌تواند کل مجموعه را تحت تأثیر قرار دهد.

 

این موضوع حتی در حیوانات نیز دیده می‌شود. شاخ و شانه کشیدن آنها برای حفظ بقا موجب بالا انداختن شانه‌ها و در هم کشیدن ابروها می‌شود که به لحاظ فیزیکی عضلات را منقبض می‌کند.

 

انحنای استخوانی در برخی افراد نیز می‌تواند ناشی از نشستن‌های نادرست باشد.

تحقیقات نشان داده مقدار فشاری که پشه موقع سوراخ کردن پوست انسان وارد می‌کند به اندازه فشاری است که یک فولکس بر سکه‌ای ده‌شاهی وارد می‌کند. بنابراین گاهی فشاری که بر گردن وارد می‌شود می‌تواند موجب دردهای گردن شود.

 

برداشتن یک قابلمه یک کیلویی از روی اجاق نیز می‌تواند با دردهای گردن در بانوان همراه باشد.برای مراقبت از گردن باید موقع مطالعه به زاویه سر توجه کنیم. پایین بودن بیش از حد موجب فشار بر مهره‌های گردن می‌شود.

 

 

مغز انسان حدود یک کیلو و 5 گرم وزن دارد و همین مسئله موجب فشار بر مهره‌های گردن می‌شود. در صورتی که نشستن ما موقع مطالعه مشکل داشته باشد این فشار نیز می‌شود. تروماها و ضربه‌های دیگر نیز عامل دردهای گردن است.کوبیدن محکم پای سربازان بر زمین موجب می‌شود تا ارتعاشات از پا تا گردن ادامه پیدا کند و موجب دردهای گردن شود.

 

برخی از مردم در زمستان به حمام می‌روند و بعد در اتومبیل خود می‌نشینند و شیشه ماشین را پایین می‌آورند این موجب می‌شود تا ماهیچه موضعی گردن گارد بگیرد.استفاده از شال گردن برای حفاظت از گردن در برابر سرما است. بنابراین در زمستان باید از شال گردن استفاده کنیم.

 

متأسفانه در اکثر موارد، مردم بدون تجویز پزشک و با خود درمانی به سراغ داروهای مسکن مانند ژلوفن و کدئین‌ها می‌روند. در حالی که گرمای موضعی درمان بهتری نسبت به مسکن‌ها است.در صورتی که با این روش درد گردن خوب نشود باید با تجویز پزشک از گردنبند استفاده کرد.فیزیوتراپی نیز درمان دیگری برای برخی انواع گردن درد است.متأسفانه مراجعه به پزشک آخرین مرحله برای درمان است. مردم عادت دارند اول خودشان اقدامات درمانی را انجام دهند و اگر به نتیجه نرسیدند به پزشک مراجعه کنند.

 

استفاده از یخ که در قدیم مرسوم بوده اصلاً توصیه نمی‌شود و به جای آن می‌توان از گرمای موضعی استفاده کرد. چرا که گرما کار کورتون را انجام می‌دهد و موجب استراحت تاندون‌ها و باز شدن رگ‌های گردن می‌شود.منبع:salamatnews.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهترین روش برای رهایی از گرفتکی گردن استفاده از داروهای خانگی می باشد که در درمان بسیار موثر هستند. روش های ساده ایی نظیر ماساژ, دوش آب گرم و خیلی موارد دیگر موجب تسکین درد گرفتگی گردن می شوند.

برای برخی افراد گاهی پیش آمده است که در زمان بیدار شدن از خواب، احساس درد شدید در ناحیه گردن می کنند و گردن ان ها به اصطلاح گرفته است و به سختی می توانند سر خود را به اطراف حرکت دهند. گرفتگی کردن توسط درد گردن همراه با یک مشکل در حرکت گردن توصیف می شود.

در این مطلب برخی درمان های خانگی که می توانند در درمان گرفتگی گردن بسیار موثر باشند, بیان می شود. 9 روش موثر و فوق العاده در درمان گرفتگی گردن عبارت اند از:

راه رفع گرفتگی گردن

روش های بیان شده می توانند علاوه بر درمان گرفتگی گردن, دردهای ناشی از آن را نیز رفع کنند. این روش ها هیچ عوارض جانبی برای بدن ندارند و جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی می باشند.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

گرفتگی ناگهانی گردن یکی از مشکلات رایج و شایع است که معمولا به سه دلیل عمده اتفاق می‌افتد. مهم‌ترین دلیل گرفتگی ناگهانی گردن استرس شدید است.

قرار گرفتن در یک شرایط دشوار و استرس‌های ناگهانی و شدید می‌توانند باعث ایجاد گرفتگی عضلانی در ناحیه گردن، شانه، پشت و کمر شوند.

علاوه بر این عادت‌های نادرست نشستن نیز از دلایل گرفتگی و دردهای شدید گردن است.قرار گرفتن در یک وضعیت نادرست و یا انجام حرکت‌های شدید باعث درد شدید و ناگهانی در گردن می‌شود.همچنین انجام یک حرکت ناگهانی و پرفشار مثلا بلند کردن یک وزنه سنگین بدون رعایت کردن اصول حرکتی و جابه جایی نیز باعث ایجاد این نوع گرفتگی‌های عضلانی می‌شود‎.‎

گرفتگی گردن همیشه با درد شدیدی همراه است طوری که فرد نمی‌تواند سر را به راحتی حرکت بدهد و زاویه حرکت بسیار محدود می‌شود‎.‎

برای درمان گرفتگی گردن می‌توانید این چند راهکار ساده را انجام بدهید. ابتدا خوب است که ناحیه دردناک گردن را با آب گرم بشویید. گرم نگه داشتن ناحیه گردن باعث افزایش جریان خون می‌شود که برای درمان گرفتگی لازم است.

راه رفع گرفتگی گردن

می‌توانید از کیسه آب گرم یا یک دستمال پارچه‌ای گرم شده روی ناحیه گردن استفاده کنید. خلاف تصور عموم استفاده از کیسه یخ برای درمان گرفتگی گردن اصلا روش صحیحی نیست. چرب کردن و ماساژ دادن گردن نیز یک راهکار عملی برای کنترل و کاهش درد است‎. ‎

در صورتی که درد شدید و منتشر است لازم است که به دکتر مراجعه کنید. مصرف خودسرانه داروهای شل کننده عضلات به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیرا این داروها عوارض شدیدی در معده ایجاد می‌کنند. برای تزریق یا مصرف هر نوع دارویی لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید‎.‎

دردهای عضلانی را جدی بگیرید و به فکر درمان آنها باشید. چند دوره ماساژ و فیزیوتراپی برای بهبود مشکلات ناشی از گرفتگی عضلانی بسیار مؤثر است‎.‎

code

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *