راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

اصول چیدمان برای جریان یافتن انرژی های مثبت چیست؟ آیا می دانید چگونه قوانین فنگ شویی منزل را پیاده سازی کنید؟ طراحی منزل تان چه تاثیری

با اصول اولیه فنگ شویی آشنایی دارید؟ آیا می دانید فنگ شویی چیست و چگونه می توانید قوانین آن را پیاده سازی کنید. فنگ شویی یک هنر و

با راه های جذب انرژی مثبت در خانه با قوانین فنگ شویی آشنایی دارید؟ ۲۰ سال پیش، افراد شاهد بودند که یوگا، یک عمل عجیب است که تاثیر

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

گرفتگی صدا

 

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

همه ما کمابیش در مقطع زمانی خاصی دچار گرفتگی صدا شده ایم. اما چه وقت برای این مشکل باید به پزشک مراجعه کرد؟

1. گرفتگی صدا بیش از 2 هفته طول کشیده است.

2. گرفتگی صدا بدون وجود سرماخوردگی، آلرژی یا آسیب روی داده است.

3. همراه با گرفتگی صدا، برجستگی یا تورّم در گردن، درد به هنگام حرف زدن، یا ترشح سبز رنگ از بینی وجود دارد.

– گرفتگی صدا نشانه چیست؟

تـارهـای صـوتی، که نـوارهـای کوچـک ماهـیچه ای در گلـو هسـتند، بـا تنفـس حـرکت می کننـد و هـنگام حـرف زدن دچـار لـرزش می شـونـد. وقتی صـدا می گـیرد، معـلوم می شـود که چـیزی مانـع انجـام درسـت لـرزش آنـها شـده اسـت. ایـن رخـداد معمـولاً التهـاب اسـت- در اثـر داد زدن برای تشـویق تیـم مـورد علاقـه در زمـین فـوتبال، حـرف زدن زیـاد با صـدای بلنـد، فریـاد زدن بـر سـر کـودکانتـان، یـا حـتی آواز خواندن با صدای بلند. کسانی که استفاده (یا سوء استفاده) بیش از حدّ از صدایشان می کنند (مثل آواز خوانان یا مداحان و .) گرهک های کوچکی بر روی تارهای صوتیشان پدیدار می شود که باعث گرفتگی صدا می گردند.

الـبته این تنهـا عـلت گرفـتگی صـدا نیسـت. عفـونت سـینوس ها یا دسـتگاه تنفـس فـوقانی، مـثل سـرمـاخـوردگی نیـز تارهـای صـوتی را ملتهـب می کند. لارنژیت که اصطلاحاً خروسک یده می شود نیز مصداق همین حالت است. هر حالتی که به سرفه های مکرر منجر شود می تواند باعث گرفتگی صدا شود.

علت شایع دیگری برای گرفتگی صدا برگشت شبانه اسید معده به مری و گلو است که در خواب اتفاق می افتد. اشکال این برگشت در این است که انسان متوجه نمی شود. یکی از نشانه های آن بدبویی تنفس در صبح است. پس اگر گرفتگی بدون دلیل صدا همراه با بدبوئی تنفس صبحگاهی دارید، ممکن است برگشت شبانه اسید معده علت آن باشد.

آلـرژی هـا هـم می تـواننـد عـامل غیرمسـتقیم گـرفتگی صـدا باشـند، چـون باعـث سـرفه کردن، تنفـس از دهـان و آبـریـزش پشـت بینـی بـه داخل حلق می شوند که التهاب تارهای صوتی را به همراه دارد. چیزهایی مثل سیگار کشیدن و بخار مواد شیمیائی هم تارهای صوتی را تحریک کرده و گرفتگی صدا ایجاد می کنند.

سـیگاری هـا از طـریق دیگری هـم دچـار گرفتگی صـدا می شـوند: بـا به وجـود آمدن تومـور سـرطانی یا رشـد غـیرعـادی تـارهای صـوتی این مـورد در سیگاری ها از سایرین دیده می شود و در تمام این موارد خشکی هوا، گرفتگی صدا را تشدید می کند.

درمان ها

اگر عضو گروه آواز یا هم آوایی یا هرگونه خوانندگی هستید، به این معنی نیست که با گرفتگی صدا حتماً باید از این کار دست بردارید. راههایی برای بهبود آن و برگشت صدای طبیعی وجود دارد.

– به صدایتان استراحت بدهید. سکوت کامل بهترین راه بهبود گرفتگی صداست. لااقل از پچ پچ کردن و فریاد زدن بپرهیزید. پچ پچ کردن فشار زیادی بر تارها وارد می کند. اگر لازم است با صدای آرام حرف بزنید.

– گلو را مرطوب کنید. استنشاق بخار آب داغ از درمان های بسیار مؤثر است. از دوش آب گرم یا دستگاه بخور کمک بگیرید. گذاشتن دستگاه بخور در اتاق خواب از خشک شدن هوای آن جلوگیری می کند.

در درون بدن هم نیاز به آب کافی دارید. خوردن آب را به قدری زیاد کنید تا ادرارتـان بی رنگ شود. اگر ویتامـین هـایی مـثل A و یا B12 یا داروهـای تغییر دهنده رنگ ادرار مصرف می کنید و ادراری رنگ نمی شود، خوردن روزانه 1 تا 12 لیوان آب کافی است.

– سوپ مرغ بخورید. اگر دچار گرفتگی صدا در اثر سرماخوردگی شده اید، سوپ مرغ با سیر بخورید. گرمای آن هم اثر ضد التهابی و مرطوب کننده دارد، ترشح مخاطی را کم می کند و نوتروفیل ها را افزایش می دهد.

– ترشـحات مخاطی را کـم کنیـد. داروهـای کاهـش دهـنده ترشـحات مخـاطی مصـرف کنید. امـا از مصـرف داروهـای ضـد حسـاسیت خـودداری کنیـد (مثل آنتی هیستامین)، چـون گلو را خشـک می کننـد. داروهـای ضـد احـتقان هـم در کاهـش ترشحات مخاط مؤثرند، ولی اگر ناراحتی قلبی دارید، قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. برخی از این داروها فشار خون را بالا می برند.

– آسپیرین مصرف نکنید. در التهـاب ناشـی از سـرماخـوردگی تارهـای صـوتی، آسـپیرین باعـث آسـیب بیشـتر بـه آنهـا می شـود و گرفـتگی صـدا را تشدید می کند. از مسکن های دیگری استفاده کنید.

– سرفه خود را درمان کنید. برای جلوگیری از سرفه و آسیب به تارهای صوتی، از داروهای ضد سرفه و خلط آور استفاده کنید.

– غرغره نکنید. برخلاف عقیده شایع، غرغره کردن با دهان شویه عملاً گرفتگی صدا را بدتر می کند. دهان شویه ها حاوی الکل هستند و تارهای صوتی را دچار خشکی و بی آبی می کنند. محلول های غرغره اصلاً نزدیک به تارهای صوتی نمی شوند و خود عمل غرغره کردن مضر است، چون تارهای صوتی را به هم زده و تورم آنها را می کنند.

– کافئین مصرف نکنید. کافئین موجود در قهوه، کوکا و شکلات یک عامل خشک کننده گلو است و کمکی به تارهای صوتی نمی کند.

درمان های طبی

اگر گرهـک هایی روی تارهـای صـوتی مشـاهده شـود و یا انـدازه آنهـا بزرگ شـود، باید به پزشـک متخصـص گوش و حـلق و بینـی مراجعـه کنیـد. اگر گرهک های تارهای صوتی با استراحت و روش های رفع گرفتگی صدا از بین نروند، پزشک شما را به متخصصی برای آموزش دوباره تارهای صـوتی معرفی می کند. در موارد شـدید، ممکن اسـت عمـل جـراحی لازم شــود. اگر پزشـک وجود تومـوری را تشخیص دهد، زیاد نگران نشـوید. تومورهای تارهای صوتی کوچکند و اگر در مراحل اولیه دیده شوند، به آسانی قابل درمان هستند.

پیشگیری

اگر یک بار دچار گرفتگی صدا شدید، می توانید از تکرار آن جلوگیری کنید.

1. کسی که زیاد از صدایش استفاده می کند، یک ورزشکار صوتی است و مانند هر ورزشکاری باید پیش از مسابقه خود را گرم کند. شما هم قبل از سخنرانی یا آواز خواندن کمی حنجره خود را تمرین بدهید.

ماهیچه های گردن را با دست هایتان به آرامی مالش دهید و به راحتی تنفس کنید و فک هایتان را آزاد بگذارید. شانه هایتان را در جهات مختلف بگردانید و آنها را به آرامی تکان دهید. چند جرعه آب بخورید. زبان را کمی در دهان حرکت دهید و بیرون بیاورید. چند خمیازه بکشید و با لب های بسته صداهای آرامی ادا کنید تا لرزش آنها را حس کنید. بعد از سخنرانی یا آواز هم همین کارها را تکرار کنید تا دچار گرفتگی صدا نشوید.

2. گلـو را تحـریک نکـنید. دود سـیگار، بخـارهای شیمیائی و خاک ارّه باعث گرفتگی صـدا می شـوند. سـیگار نکشید و با سیگاری ها هم نشین نشوید. در جاهایی که مواد محرک و خاک ارّه وجود دارد ماسک بزنید.

3. صـدا را صـاف نکنید. صاف کردن صدا عادت بدی است که ترک آن سخت است. به جای آن آب دهان را قورت بدهید. یک عمل بلع را به آهستگی انجام دهید، انگار که واقعاً لقمه ای از غذا را می بلعید. این کار احساس وجود چیزی در گلو را از بین می برد.

4. پیش از پرواز دوش بگیرید. اگر زیاد با هواپیما مسافرت می کنید، صدایتان 2 دشمن پیدا می کند: هوای خشک و لزوم صحبت کردن در میان موتور هواپیما. دوش گرفتن با آب گرم پیش از پرواز و خوردن مقدار زیادی آب در حین پرواز می تواند کمک کننده باشد.

5. نزدیک به هم حرف بزنید. اگر در محیط پر سر و صدایی مجبور به صحبت با کسی هستید، در میـدان شـنوایی او صـحبت کنید. بهـترین روش صـحبت رو در رو است که در آن، شنونده حرکات لب ها را نیز می خواند.

منبع سایت شفا

   

بهداشت روانی کودک

(54)

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

بهداشت دهان و دندان کودک

(8)

لباس کودک

(6)

موسیقی و کودکان

(12)

بیماری در کودکان

(34)

نکات خواندنی

(42)

نگهداری و مراقبت از کودک

(65)

تغذیه کودک

(27)

نرگس کوچولو

(11)

بازی و اسباب بازی

(29)

آموزش به کودکان

(53)

بارداری

(2)

POWERED BY MIHANBLOG.COM
Theme is created by: www.DesignDisease.com

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

چند روز است که کودک‌تان علائمی شبیه سرماخوردگی دارد اما کم‌کم سرفه های خشک و گوش‌خراش می‌کند، هنگام خوابیدن به‌سختی نفس می‌کشد یا بدنش کمی داغ می‌شود. اینها دیگر علائم سرماخوردگی نیستند و باید بدانید که کودک‌تان احتمالا به کروپ (خروسک) دچار شده است. امروزه این بیماری دیگر به‌اندازه‌ی گذشته خطرناک نیست و انجام واکسیناسیون سرخچه، سرخک و دیفتری باعث شده است که کودکان دیگر به خروسک شدید و خطرناک مبتلا نشوند. این بیماری معمولا در عرض یک هفته و با درمان‌های خانگی بدون هیچ مشکلی برطرف می‌شود، اما اگر علائم آن همچنان پابرجا بود یا تشدید شد، حتما به پزشک مراجعه کنید، چون در موارد شدید ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی جدی شود. در این مطلب، شما را با علل بیماری خروسک، علائم و روش‌های درمان خانگی آن آشنا می‌کنیم.

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

خروسک، بیماری است که راه‌های هوایی فوقانی را در کودک شما تحریک می‌کند و باعث ورم کردن آنها می‌شود؛ بیماری که چون باعث می‌شود کودک سرفه‌هایی شبیه صدای خروس داشته باشد، این لقب به آن داده شده است. با تنگ و باریک شدن راه‌های هوایی که در زیر طناب‌های صوتی کودک قرار گرفته‌اند، نفس کشیدن برای کودک‌تان دشوار می‌شود. تنفس او پر سروصدا خواهد شد و سرفه‌هایی خواهد کرد که بسیار شبیه صدای فوک یا پارس سگ است. صدای او نیز زمخت و گوش‌خراش می‌شود، به‌خصوص وقتی گریه می‌کند. خروسک در پاییز و اوایل زمستان شایع‌تر است و پسرها از دخترها به آن مبتلا می‌شوند. کودکان ۳ ماهه تا ۵ ساله، از بقیه درمعرض خطر ابتلا به خروسک قرار دارند. این بیماری، مسری است، به‌خصوص در چند روز اول یا تا زمانی که کودک‌تان تب دارد.

اغلب اوقات خروسک با یک عفونت ایجاد می‌شود. دو نوع از این بیماری وجود دارد:

توسط هر ویروسی که حنجره (لارنکس) و نای (تراکئه) را آلوده می‌کند، ایجاد می‌شود. ویروسی که اغلب باعث خروسک می‌شود، پاراآنفولانزا دارد. این بیماری در ابتدا شبیه سرماخوردگی است اما به‌مرور زمان، کودک‌تان دچار سرفه‌هایی خواهد شد که شبیه پارس سگ هستند (barky cough). همچنین ممکن است در هنگام تنفس، صدای خس‌خسی در راه هوایی تحتانی تولید کند. صدای خروسک در راه هوایی فوقانی، صدای خشن و بلندی است که به استریدور (تنفس صدادار) معروف است. ممکن است کودک‌‌تان تب خفیفی نیز داشته باشد.

به‌طور ناگهانی و اغلب در وسط شب بروز می‌کند. کودک شما ممکن است در شب با نفس‌نفس زدن از خواب بیدار شود. همچنین ممکن است خِرخِر کند، استریدور و سرفه‌‌ای شبیه پارس سگ داشته باشد.

خروسک اسپاسمی معمولا با تب همراه نیست. پزشکان معتقد هستند که خروسک اسپاسمی ممکن است توسط یک آلرژی یا رفلاکس معده ایجاد شود. این وضعیت هنگامی اتفاق می‌افتد که محتویات معده‌ی کودک‌تان به مری او برمی‌گردد.

فرقی نمی‌کند که خروسک کودک شما از چه نوعی باشد؛ هر زمانی که فرزندتان در هنگام استراحت دچار مشکلات تنفسی شد، رتراکسیون (داخل کشیده شدن عضلات قفسه‌ی سینه در هنگام تنفس) یا تنفس صدادار داشت، فورا او را نزد پزشک ببرید. تنفس صدادار هنگام گریه، بی‌قراری یا بازی یا سرفه‌ی شبیه پارس سگ، یک وضعیت اورژانسی نیست اما اگر در این مورد نگران هستید، با پزشک کودک‌تان تماس بگیرید.

خروسک معمولا با علائمی شبیه سرماخوردگی شروع می‌شود. کودک شما ممکن است گرفتگی یا آبریزش بینی و تب داشته باشد. اما بعد از مدت کوتاهی، علائم کودک‌تان تغییر می‌کنند. اینها علائمی هستند که نشان می‌دهند کودک‌تان ممکن است خروسک داشته باشد:

اگر این علائم بعد از ۳ تا ۵ روز بهبود نیافتند یا بدتر شدند، با پزشک کودک‌تان تماس بگیرید. در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:

خروسک می‌تواند برای کودک شما آزاردهنده و ناراحت‌کننده باشد اما اکثر موارد خفیف این بیماری در خانه درمان می‌شوند. با ۴ روش زیر می‌توانید کاری کنید که کودک‌ بیمارتان احساس راحتی کند:

خروسک باعث می‌شود راه‌های هوایی کودک شما ملتهب و تنگ (باریک) شوند. این مسئله می‌تواند نفس کشیدن را برای او دشوار سازد. اما هر چه او گریه کند و هیجان‌زده شود، علائمش بدتر خواهند شد. سعی کنید کودک‌تان را تا حد ممکن آرام نگه دارید. می‌توانید برای او آواز بخوانید، او را بغل کنید و برایش داستان تعریف کنید تا آرام شود.

برای مرطوب کردن هوای خشک، از یک دستگاه بخور سرد استفاده کنید. اگر دستگاه بخور ندارید، دوش آب داغ را در حمام باز بگذارید. وقتی هوای حمام پر از بخار شد، به‌مدت ۱۰ دقیقه با کودک‌تان در حمام بنشینید. این کار می‌تواند به تسکین سرفه های او کمک کند. اگر هوای بیرون سرد است، برای چند دقیقه یکی از درها یا پنجره‌ها را باز بگذارید. هوای تمیز و خنک نیز ممکن است به تسکین علائم او کمک کند. همچنین می‌توانید درحالی‌که پنجره‌های ماشین پایین است، کودک‌تان را برای هواخوری با ماشین بیرون ببرید.

اگر کودک‌تان خروسک دارد، مهم است که او را هیدراته نگه دارید. مایعات شفاف و گرم می‌توانند به شل کردن مخاط (موکوس) و برداشتن فشار از روی طناب‌های صوتی او کمک کنند. اگر او خیلی کوچک یا بیش‌ازحد بداخلاق است، با استفاده از یک قاشق یا قطره‌چکان کم‌کم به او مایعات بدهید.

در هنگام خواب کودک یک بالش اضافه زیر سر او قرار دهید تا سرش کمی بالاتر بیاید. اما برای کودکان زیر ۱۲ ماه از بالش استفاده نکنید. همچنین بهتر است در این گونه مواقع با کودک‌تان در یک اتاق بخوابید تا اگر دچار مشکلات تنفسی شد، بلافاصله متوجه شوید.

اگر علائم کودک شما بیش از ۳ تا ۵ روز طول کشید یا بدتر شد، سعی نکنید او را در خانه درمان کنید. در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

خیلی جالب بود.

متشکرم دوست گرامی.

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

ممنون خانم جلایر خیلی عالی و کامل

لطف داری فهیمه جان.

مثه همیشه مفید و خواندنی بود. مرسی

ممنون از لطف‌تون همراه گرامی.

سلامت و تربیت کودک

اسباب بازی نوزاد؛ انتخاب اسباب بازی نوزادان و کودکان تا ۶ سالگی

درمان یبوست نوزاد؛ علت یبوست نوزادان و ۶ درمان خانگی آن


تقویت هوش نوزاد با ۶ راهکار هوشمندانه


۵ علت دل درد نوزاد و راه‌های درمان آن

ایمنی نوزاد و کودک؛ معرفی وسایلی که به امنیت فرزندتان کمک می‌کند

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چرا کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد؟

استروئید چیست؛ کاربردها و عوارض جانبی استروئید

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون


بهترین کشور برای تحصیل کدام است؟

“),t.close},t.write(‘

زمانی که آروغ پسرم را می گیرم استفراغ می کند و به خاطر نفخ زیاد و گریه صدایش گرفته است. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

3

سوال مخاطب نی نی بان: من یک پسر دارم که الان چهار سال و هشت ماهه است. به تازگی خیلی لاغر شده و اشتهایش هم کاهش پیدا کرده است. این کاهش وزن چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ پاسخ دکتر عباس مومن زاده، متخصص اطفال: بچه هایی که غذا نمی خورند مشکل بی اشتهایی عصبی دارند. وقتی بچه بیمار نیست و مرتب ویتامین هایش را می خورد اما نسبت به غذا بی میل است و خوب غذا نمی خورد، ما احتمال بی

می شود؟ این بستگی به سن جنین دارد. در سونوگرافی که در ابتدای بارداری انجام می شود پزشک می خواهد مطمئن شود بارداری در داخل رحم اتفاق افتاده یا خارج از رحم است. در هفته 12 جنین بسیار شبیه به نوزاد است و پزشک، اندام های متفاوتی مانند پشت گردن، بینی، معده، مثانه، شکل و فرم سر و متقارن بودن اعضا را چک می کند. در این هفته به وضوح صدای قلب جنین شنیده می شود. آنچه برای پزشک بیش از هر چیز دیگری

با وجود این که بارداری لذت بخش است اما ناراحتی هایی نیز در زمان بارداری اتفاق می افتد. بسیاری از این مشکلات به خاطر تغییرات هورمونی می باشد. تغییرات ایجاد شده در سیستم سوخت و ساز بدن باعث حالت تهوع و استفراغ در بارداری، خستگی، گرفتگی عضلات شکم، سوزش معده، تکرر ادرار در بارداری و سوزش نوک پستان می شود. علاوه بر این مشکلات، خشکی دهان نیز در بارداری رخ می دهد. دلایل خشکی دهان در بارداری

یبوست را افزایش می دهد و باعث می شود معده ترش کند یا به بیان دیگر فرد را دچار ریفلاکس می کند. درصورتی که خیلی از خانم های باردار بدون آگاهی از این موضوع برای درمان نفخ شکم از عرق نعناع کمک می گیرند. ما به خانم های باردار توصیه می کنیم در این دوران به سمت عرق نعناع نروند. در مقابل بهتر است از عرق زنیان استفاده کنند، این عرق قادر است معده را ضدعفونی کند. اما اگر در دوران بارداری کسالت

، با استفاده از یک سوزن خاص (لانست) که به پاشنة پای نوزاد زده می شود، چند قطره خون بر روی کاغذ صافی مخصوص جمع آوری شده و پس از 3 تا 4 ساعت در حرارت اتاق خشک می شود. نتایج چگونه تفسیر می شوند؟ اگر نتیجة آزمایش غیر طبیعی باشد این بدان معنی نیست که نوزاد حتماً بیمار است بلکه مفهوم آن چنین است که باید تست های تکمیلی روی خون نوزاد انجام شود و همچنین مورد مشاورة پزشک متخصص اطفال قرار گیرد

و سبک در حالی که بازو هایش روی سینه قرار گرفته اند، تاثیر آرام بخش زیادی دارد. کودکی که پیچیده شده است، اغلب خیلی آرام تر و می خوابد. – آرامش را به او هدیه کنید. این شیوه مخصوصاً برای کودکانی که زود تر از نه ماه متولد شده اند (preemies)، خوب است. لباس نوازدتان را در آورید، دراز بکشید و او را به پوست برهنه تان بچسبانید و یک پتوی گرم و نرمی را روی هر دوتان بیاندازید. – از بند

سینه و شیرافزا می باشد. روغن بادام زمینی از روغن های خوب خوراکی است که باعث افزایش کلسترول و چربی نمی شود و در سال های اخیر به عنوان روغن قابل استفاده در غذا مورد توجه قرار گرفته است. تاکنون عارضه ای از بادام زمینی گزارش نشده؛ ولی ممکن است بعضی افراد نسبت به آن حساسیت داشته باشند. روغن بادام زمینی به روغن آراشید (Arachid oil) معروف است که به صورت مایع با رنگ زرد روشن می باشد. ویتامین

وابستگی مستقیم جنین به مادر حساسیت ها و محدودیت های تازه ای را برای او به وجود می آورد و اغلب مادران را به تحمل درد وادار می کند یا برای تسکین موقت درد تا زمان رسیدن به مطب متخصص، آنها را مجبور به پیدا کردن نوع کم ضرری از مسکن ها می کند. هرقدر متخصصان در مورد مسکن ها بد بگویند و از ممنوع بودن استفاده از آنها در روزهای بارداری خبر دهند، باز هم کنار گذاشتن جعبه داروها آسان نیست. گاهی درد

اجزای چهره تان نگاه می کند. اگرچه هنوز خواب آلوست اما تمام حواسش را به کار می گیرد تا شما و دنیای اطرافش را بهتر بشناسد، اگر انگشت تان را کف دست او قرار بدهید، محکم چنگ می زند و حتی ممکن است ساعت ها انگشت شما را در مشتش نگه دارد. نوزادان زمان خود را در خواب می گذرانند، آنها حدود 2 ساعت در طول روز می خوابند و زمان باقی مانده به شیر خوردن، تعویض پوشک و ناز و نوازش سپری می شود.

. اگر زیاد میوه نخوری، بچه ات موقع به دنیا آمدن کثیف می شود. خوردن میوه از عادت های تغذیه ای بسیار خوب و سالم است به خصوص در دوران بارداری، زیرا این گروه خوراکی ها مقدار زیادی ویتامین، موادمعدنی و فیبر را به بدنتان می رساند اما هیچ ربطی به وجود داشتن یا نداشتن چربی روی بدن نوزاد ندارد. متأسفانه همه انتظار دارند وقتی فرزندشان متولد می شود، مثل آن بچه های سفید و تپل تبلیغات

، بچه اول برخورد خوبی با وی دارد یعنی یاد گرفته با بچه دوم به چه شکل با یک زبان فانتزی برخورد کند. صحبت های بنده از نگاه فیلمه نویس بوده، حال سؤال اینجاست که از نظر روانشناسی چقدر با دانش روز و واقعی بشر تطابق دارد؟ قاسم زاده: از نظر روانشناسی این مساله با دانش روز بسیار تطابق دارد. علمداری: خارجی ها این کار را در فیلمه و اغلب کارهای شان انجام می دهند به غیر از عده

حرف روز اول درست بود که آمریکا قابل اعتماد نیست . این تجربه تلخ، حالا برخی ها را انقلابی و سوپر انقلابی کرده است! آنها سخنرانی می کنند و آمریکایی ها را عهدشکن می دانند، تهدیدشان می کنند و رجز می خوانند که اگر چنین شود، چنان می کنیم و! همزمان هم برخی زنجیره ای ها، که خوب راه کار را یاد گرفته اند، همچنان به دمیدن باد در آستین برخی دیگر مشغولند و درباره قدرت پیش بینی فلان

شیشه شیر از ایجاد خلأ ناشی از مکیدن شیر جلوگیری می شود. با این سیستم نوزاد هوای کمتری بلعیده و به دل دردها کمتری دچار می شود. هرچند توصیه شده پس از هربار شیردادن، چه از طریق سینه ی مادر و چه با شیشه شیر، بادگلو (آروغ) نوزاد گرفته شود تا از نفخ کردن و بروز دل درد جلوگیری شود. جمع بندی در انتها باید گفت معمولا والدین برای نوزاد خود دو یا سه شیشه شیر تهیه می کنند. این شیشه شیرها می

و دیابت نوع دوم می شود. مادرانی که در این فصل باردار هستند و تمایلی به خوردن سیب ندارند انار می تواند جایگزین مناسبی باشد. مضرات انار خوردن انار یا آب آن به مقدار زیاد هم می تواند دردسرساز باشد. مثلاً کسانی که سرد مزاج هستند نباید در خوردن انار افراط کنند. انار معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند. این افراد باید انار را با زنجبیل بخورند. از طرف دیگر جوشانده پوست

نایینی با اشاره به اینکه در زنانی که خونریزی ندارند، مسافرت مانعی ندارد، گفت: در دوران بارداری، زن حالاتی پیدا می کند که مانند فرد بیمار است و به این دلیل برای وی کلمه ی بیمار به کار می رود. اما این یک بیماری واقعی نبوده و مخصوص دوران بارداری است. این جراح و متخصص زنان اضافه کرد: نشانه هایی مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، تپش قلب، سوزش معده، نفخ، پایین آمدن فشارخون، ورم پاها، سوزش زیردنده ها، درد

وضعیت آب وهوایی، اصلی ترین عوامل ایجادکننده بیماری های گوارشی هستند و در کنار کنترل این عوامل، با شناخت نوع دردها و علائم شان، می توانید احتمال دچارشدن به این بیماری ها را کاهش دهید. تیرکشیدن قسمت پایین شکم درد معده تان قطع نمی شود؟ با مشکلات روده ای مثل یبوست یا اسهال همراه است؟ نفخ مداوم کلافه تان کرده؟ شاید شما از سندرم روده تحریک پذیر آی بی اس رنج می برید. آی بی اس یکی از شایع ترین

روی کودکان ندارد و مضر است. از چهار ماهگی به بعد در روز خیلی کم شیر می خورد و شب ها و در خواب بهتر است. آیا امکان دارد گلویش مشکل داشته باشد؟ وقتی چیزی می خورد، بقیه را بیرون می ریزد. پاسخ دکتر وحید قبادی دانا، متخصص اطفال: سرفه یک مکانیسم طبیعی بدن است برای خارج کردن ریزگردها از مجاری تنفسی. در بچه ها جلوی سرفه کردن شان نباید گرفته شود و بلکه باید بفهمیم چرا و به چه علت

بچه شیر بدهم؟ پاسخ دکتر وحید قبادی دانا، متخصص اطفال: احتمالا عاملی وجود دارد که باعث شده سینه شما را نگیرد. شاید برخی مواد آلرژی زا در شیر مادر ترشح می شود که بعضی از بچه ها از خوردن شیر امتناع می کنند. باید متخصص اطفال از نزدیک نوزاد شما را معاینه کرده تا متوجه شود علت اصلی نگرفتن سینه چیست. در مورد نخوردن انگشت هم راه چاره ای وجود ندارد. لوراتادین هم برای شیر خوردن نوزاد مشکلی ایجاد نمی کند. جاری شدن آب دهان نیز نشانه حرکت جوانه دندانی به سطح لثه ها است. این در حالی است که ما از شش ماهگی منتظر جوانه زدن دندان ها هستیم.

ترشحات موجود در راه های هوائی ریه نیست، بنابراین ترشحات غلیظ در ریه ها جمع شده و این تجمع از ترشحات باعث انسداد راه های هوائی ریه و در نهایت باعث صدمه زدن به آن می شود. با گذشت زمان و عدم کنترل بیماری عفونت هم به این ترشحات اضافه شده و منجر به آسیب و التهاب ریه می شود. وی در ادامه تشریح کرد: در ریه افراد سالم، ترشحات موجود بدنبال ترشح آب و نمک بر روی آن، رقیق شده، بنابراین این مواد

کاره خود دارد. اخبار اقتصادی * همشهری – پرداخت سود سهام عدالت شاید هفته بعد همشهری درباره سود سهام عدالت گزارش داده است: 1 روز پس از برگزاری نشست مشترک وزیر اقتصاد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز زمان دقیق توزیع سود سهام عدالت اعلام نشده است. گفته می شود قرار است اوایل هفته آینده مسئولان ارشد سازمان خصوصی سازی در جریان یک نشست خبری

به رژیم لاغری در دوران شیردهی به همان اندازه دوران بارداری می تواند برای کودکشان مضر باشد. زیاد بخورید اما خوب بخورید هر غذایی املاح و موادغذایی خاص خودش را دارد که به نوبه خود برای نوزاد بسیار مهم است. خوب تغذیه کردن خیلی مهم تر از کم تغذیه کردن است. به عنوان مثال مادر ها می توانند یک غذای کم ولی پر از کالری بخورند و به خیال خود با این کم خوردن، وزن خود را در حالت نرمال نگه می

به نظر می رسد واسطه اعمال اثرات استرس مادر بر زایمان زودرس و رشد جنین است. یافته اخیر دانشمندان تاییدی بر این تئوری است که وضعیت روانی مادر اثری عمیق بر کودک زاده نشده اش دارد. جالب است بدانید تحقیقات قبلی محققان نشان داده بود که استرس مادر در بارداری می تواند خطر زایمان زودرس مادر را زیاد کند و موجب کاهش وزن نوزاد در زمان تولد شود. مطالعات دیگر هم حاکی از این است که اختلالاتی در

می کنیم، با این امید که خانم هایی که قصد باردار شدن دارند یا در ابتدای این راه هستند، قبل از مواجهه، با آنها آشنا شوند و از این دوره از زندگی لذت ببرند. 5 نگرانی 3 ماهه دوم 1) بازگشت اسید از معده به مری و یبوست: به دلیل تغییرات هورمونی از 3 ماهه دوم به بعد روده ها تنبل می شوند و احتمال ابتلا به یبوست، نفخ و ترش کردن می شود بنابراین خانم های باردار تعداد وعده های غذایی را

البته سوزش و ترش کردن معده معمولا خفیف بوده و با رعایت رژیم غذایی به صورت مصرف غذا در وعده های متعدد و با حجم کم مرتفع می شود. همچنین در این زمان از خم شدن یا خوابیدن روی شکم باید خودداری کرد. در صورت نیاز می توان از شربت های معده با دستور پزشک استفاده کرد. در صورت عدم بهبود باید به پزشک مراجعه کرد. خاک خوری: به مصرف غذاهای غیرمعمول در بارداری توسط خانم باردار

. از هفته سی و سوم، تکان خوردنها محسوستر و شدیدتر میشود چراکه جنین بزرگتر شده و محیط داخل رحم برایش کوچک است. فقط در یک مورد حتما با پزشکتان مشورت کنید؛ اگر ضربهها همیشه منظم بودهاند اما بیش از 2 هفته است که هیچ ضربهای احساس نکردهاید. جنینهای پرتحرک باهوشترند؟ دکتر مهدیزاده، متخصص زنان و زایمان: جنین در روز صدها حرکت دارد و مادر ممکن است متوجه هیچیک نشود و فقط حرکات شدید

مفید در رژیم غذایی تبدیل کرده است. 4 خصوصیت شگفت انگیز عسل را در طول بارداری ملاحظه کنید: عسل دارای خصوصیت آنتی بیوتیکی است. عسل قادر به کاهش واکنش های حساسیتی است. عسل تاثیر رشد باکتری H.Pyroli (باکتری که باعث زخم معده می شود) را کم می کند. عسل خصوصیت ضد درد نیز دارد به گونه ای که برای درمان سوختگی ها استفاده می شود. عسل قندی طبیعی و سالم است که به حفظ وزن کمک زیادی

همانطور که می دانیم در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن مادران به وجود میاید. این تغییرات در بدن اکثر زنان مشابه یکدیگر است و ناراحتی هایی که خانم ها در طول بارداری خود ابراز می کنند یکسان است. یکی از این موارد که گاها نادیده گرفته می شود نیز ، ورم و پا درد در بارداری است. به خاطر بالا رفتن طبیعی وزن بدن در دوران بارداری ، مرکز ثقل بدن شخص در این دوران کاملا تغییر می کند و جا به جا می شود و این

پول نیوز – دوباره رژیم گرفته اید؛ اما می دانید که این بار هم نمی توانید سر حرف تان بمانید؟ دهان تان با دیدن همبرگر، سیب زمینی سرخ شده یا یک لیوان نوشابه آب می افتد؟ وسوسه شدن در برابر غذاها و خوراکی ها، مسئله ای است که همه آدم ها، حداقل یک بار در عمرشان آن را تجربه کرده اند. جسم و روان شما، دست به دست هم می دهند تا نتوانید از پیتزایی که در منوی رستوران جا خوش کرده بگذرید و به خوردن چند

شهرنشینی و توسعه تکنولوژی آمار اختلالات روحی و روانی روز به روز در حال افزایش است؛ بنابراین در دنیای پرهیاهوی امروز همه افراد در جستجوی راهی برای رسیدن به آرامش هستند که یکی از راه های به دست آوردن آرامش استفاده از گیاهان دارویی است. البته افراد باید برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی آن ها قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی با متخصص طب سنتی مشورت کنند. در این مطلب به رایج ترین گیاهان دارویی و خواص بی شمار

چیزی حدود ده برابر از تعداد سلول های بدن است. این باکتری ها فلور روده را تشکیل می دهند و حدود دو کیلوگرم وزن دارند. 5. فواید آب آلوئه ورا: داشتن پوستی صاف و شفاف آبرسانی آب آلوئه ورا به بدن به کاهش میزان و ظهور آکنه روی پوست کمک می کند. همچنین باعث کاهش بیماری های پوستی از قبیل پسوریازیس psoriasis و درماتیت (اگزما) dermatitis می شود. اگر می خواهید بدانید

“),t.close},t.write(‘




خانه

موبایل

بيماري كروپ در واقع تورم حنجره (لارنكس) و راه هوايي اصلي (تراكئه) است كه به علل مختلف مانند آلرژي، باكتريها يا محرك هاي داخلي رخ مي دهد و اكثرا عامل آن ويروسها هستند.

اكثر اوقات عامل كروپ ويروس پارا آنفلونزا است اما بقيه ويروسهاي دستگاه تنفس مانند آدنوويروسها، ويروس آنفلونزا ، ويروس سرخجه و سرخك نيز مي تواند سبب كروپ شوند. كروپ در بين بچه هاي 6 ماهه تا سه ساله شايع است، اگر چه كودكان در تمام سنين مي توانند كروپ بگيرند. اغلب در ماههاي اول بهار و پائيز رخ مي دهد. اكثر موارد بيماري كروپ جدي نيستند، اما در صورت جدي بودن بيماري نياز به بستري وجود دارد.

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

 

 

 

نشانه هاي كروپ چيست ؟

از آنجانيكه كروپ موجب تورم حنجره شده و محفظه توليد صدا را درگير مي كند، سبب تغيير صداي كودك مي شود. اگر صداي كودك شما خشن شده و سرفه هايش عميق و شبيه عوعو كردن شده است، احتمالا كودك شما كروپ گرفته است در حقيقت علامت آن قدر قابل تشخيص و افتراق است كه دكتر شما تلفني هم مي تواند به شما بگويد كه آيا كودكتان كروپ دارد يا خير؟

 

كروپ اكثرا چند روز بعد از سرماخوردگي رخ مي دهد و شبها بدتر مي شود و اگر ادامه پيدا كند كودك شما ممكن است دچار سختي تنفس يا تنفسي كه با كشيده شدن عضلات گردن و قفسه سينه به داخل همراه است، شود و صدايي شبيه به بانگ خروس از او خارج شود. تب خفيف در كروپ ممكن است وجود داشته باشد.

 

كروپ اكثرا طي دو يا سه شب تشديد مي شود و اغلب در طول يك هفته خوب مي شود.

 

آيا كروپ خطرناك است؟

واقعيت اين است كه اين بيماري امروزه به خطرناكي كه قبلا بوده است، نيست. با واكسيناسيون سرخجه، سرخك، هموفيلوس آنفلونزا و ديفتري، كروپ شديد و خطرناك كمتر ديده مي شود.

 

احتمالا كروپ كودك شما طي يك هفته بدون هيچ عارضه ايي خوب مي شود. هر چند كه اگر كروپ خيلي شديد باشد، مي تواند مشكلات تنفسي براي كودك ايجاد كند.

 

 

 

چه زماني بايد بهز اطلاع دهم ؟

اگر شك داريد كه فرزندتان كروپ دارد، به دكترش اطلاع دهيد. او احتمالا سوالاتي در مورد سرفه و نحوه تنفس فرزندتان از شما خواهد پرسيد. بنابراين هنگام مصاحبه تلفني با پزشك بهتر است فرزندتان را نزديك خود نگه داريد. اگر فرزندتان تنفس سخت دارد يا در هنگام استراحت هم به سختي نفس مي كشد، بايد او را به بيمارستان منتقل كنيد. در غير اين صورت مي تواند خطرناك و حتي تهديدي براي حيات او باشد.

 

اگر تنفس فرزندتان با زحمت و سختي باشد، يا آبريزش از دهان داشته باشد، يا اينكه كبود شده باشد (علامتي كه در صورت كاهش اكسيژن رساني به بدن رخ مي دهد) سريعا بايد اورژانس را خبر كنيد.

 

چطور مي توانيم كروپ را درمان كنيم؟

اگر اولين بار است كه كودكتان كروپ مي گيرد و پزشك كروپ او را خفيف تشخيص داده است مي توانيد او را در منزل درمان كنيد. معمولا رطوبت سرد يا هواي سرد و مرطوب در كاهش تورم راههاي هوايي موثر است. بنابراين بهتر است كه كودكتان را براي 15 تا 2 دقيقه در حمام مرطوب نگه داريد و آب گرم را باز كنيد (دقت كنيد: ممكن است هواي گرم عليرغم رطوبت زياد حال او را بدتر كند) يا در هواي سرد شب او را بيرون ببريد (كافيست لباس گرم و كلاه به او بپوشانيد. آنچه كودك شما نياز دارد تنفس هواي سرد و مرطوب است). بهتر است او را بصورت قائم يا ايستاده نگه داريد، چون اين حالت به آسان شدن تنفس او كمك مي كند.

 

 

حمام مرطوب ممكن است به درمان كمك كند اما سرفه ها را قطع نمي كند و ممكن است در طول شب هر بار كه كودكتان به علت سرفه از خواب بيدار مي شود، لازم باشد حمام مرطوب را تكرار كنيد.

 

راه درمان گرفتگی صدای نوزاد

شما مي توانيد از يك دستگاه بخور در اتاق كودكتان استفاده كنيد. انواعي از دستگاههاي بخار ساز كه مي تواند بخار سرد توليد كند ارجحيت دارد اما قيمت آنها بيشتر از دستگاههايي است كه با ايجاد حرارت آب را بخار مي كند. بعلاوه بايد از تميزي و پاكي دستگاه اطمينان داشته باشيد و براي اين منظور مي توانيد از ضد عفوني كننده ها كه مانع رشد باكتريها و قارچها مي شوند استفاده كنيد. كودكتان بايد مقدار كافي مايعات دريافت كند.

 

براي پايين آوردن تب فرزندتان از مقدار مناسب استامينوفن و ايبوبروفن استفاده كنيد. (هرگز از آسپرين جهت پايين آوردن تب استفاده نكنيد زيرا سبب بروز وضعيت خطرناكي ب سندرم Reye s مي شود.

 

 

 

از آنجائيكه عامل بيماري ويروس است آنتي بيوتيك بر آن اثري نخواهد داشت. داروي ضد سرفه نيز استفاده نكنيد زيرا روي تورم حلق موثر نبوده و ممكن است به علت عدم تخليه موكوس توليد شده، سرفه كودكتان را بدتر كند.

 

اگر رطوبت و حمام مرطوب و هواي سرد هيچ تاثيري بر كاهش سرفه و تنفس راحت تر كودكتان نداشته باشد پزشك او ممكن است براي كاهش التهاب و تورم كودكتان داروهاي استروئيدي توصيه كند كه تنفس او را راحت تر مي كند. استروئيد خوراكي را قبلا براي بچه هاي با كروپ شديد يا متوسط توصيه مي كردند اما تحقيقات نشان داده است كه بر كروپ خفيف نيز موثر است.

 

اگر كودكتان كروپ شديد دارد ممكن است نياز به بستري شدن پيدا كند، اكسيژن بگيرد و استروئيد استنشاقي دريافت كند، كه اين تدابير سبب كاهش تورم و التهاب راه هاي هوايي مي شود و تزريق مايعات وريدي نيز كم آبي بيمار را جبران مي كند.

 

آيا ممكن است فرزندم دوباره كروپ بگيرد ؟

بله. در حقيقت بنظر مي رسد بچه ها بيشتر از ساير سنين مستعد ابتلا به كروپ هستند. اگر فرزندتان براي بار دوم به كروپ دچار شد، سعي كنيد در خانه درمانش كنيد، آرامش خود را حفظ كنيد و به پزشك اطلاع دهيد. هر دوره كروپ ممكن است متفاوت باشد، بعضي اوقات ممكن است شديدتر باشد و نياز به درمان و توجه بيشتري داشته باشد.

 

آيا كروپ بيماري مسري است ؟

بله، مگر اينكه كروپ به علت آلرژي يا محركها باشد. اگر عامل كروپ ويروس باشد، مسري است و بهتر است بيمار را تا زمانيكه علائمش بهتر نشده است در منزل نگه داريد.

 

 

 

 

 


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

خرید بلیط زیر قیمت بازار

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

ولنتاین ایرانی-*-

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *