راه درمان گرفتگی بینی

 گرفتگی بینی به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد ممکن است در اثر سرماخوردگی یا التهاب رگ های خونی و غیره باشد پس با درمان گرفتگی بینی با ما همراه باشید .

لیست مطالب :

یکی از بهترین راه حل ها برای درمان گرفتگی بینی است زیرا دارای پتاسیم بالا است که به مخاط کمک می کند .

علاوه برآن دارای اسید اتیک است که مانع رشد باکتری ها و افزایش سرعت بهبود می شود .

استنشاق بخار یک روش موثر برای درمان گرفتگی بینی و تسکین فوری آن است .

راه درمان گرفتگی بینی

استنشاق بخار به رگ های خونی ملتهب در سینوس ها کمک می کند و سبب مرطوب نگه داشتن آنها می شود .

توجه : این درمان برای کودکان زیر دوازده سال , زنان باردار و کسانی که به فشار خون بالا، بیماری قلبی یا اختلال سیستم عصبی مرکزی هستند توصیه می شود .

 

 

مرطوب کردن بینی توسط آب یک راه مناسب برای گرفتگی بینی است .

شستشوی بینی به افزایش رطوب درون سوراخ های بینی کمک می کند و به نوبه خود سبب کاهش التهاب رگ های خونی شما می شود .

ریختن آب در بینی همچنین به تکسین علائم بیماران مبتلا به گرفتگی سینوس مزمن نیز موثر است .

یکی دیگر از راه های موثر  برای درمان گرفتگی بینی کمپرس گرم است .

گرما هرگونه درد را از بین می برد و همچنین به التهاب سوراخ های بینی کمک می کند .

فلفل قرمز یگ ضد احتقان طبیعی است، به این معنی است که خارج شدن خلط را آسان تر می کند .

سیر یکی دیگر از روش های خوب برای درمان گرفتگی بینی است .

سیر دارای خواص ضد احتقان است، همچنین به کاهش علائم التهابی و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارز با عفونت کمک می کند.

 

 

زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی بالایی  است که می تواند به مشکل گرفتگی بینی و افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند .

همچنین زنجبیل به تکسین درد و گرم کردن بدن نیز کمک می کند .

برای تکسین بینی مسدود شده و بهبود تنفس , ماساژ سوراخ های بینی یک روش ساده برای درمان گرفتی بینی است .

توجه : در هنگام انجام این تمرین از طریق دهان خود نفس بکشید .

نعناع سبب تحریک کردن گیرنده های عصبی در بینی شما می شود که به نوبه خود باعث تنفس آسان و راحت شما می شود .

هوای بیش از حد گرم یا خیلی مرطوب می تواند نشانه های یک بینی مسدود را تشدید کنند بنابراین تنظیم رطوب در خانه با کمک یک مرطوب کننده می توانید یک روش سریع برای درمان گرفتگی بینی و کاهش درد سینوس ها باشد .

سینوس های ترجیح می دهند در یک محیط گرم با رطوبت بینی سی و پنج تا چهل و پنج دجه باشند .

تنفس هوای مرطوب می تواند سبب تحریک شدن بافت ها و رگ های خونی متورم در بینی و سینوس ها شود .

 

نظر

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گرفتگی بینی مشکلی ناخوشایند و رایج است. زمانی که رگ‌های خونی درون بینی ورم می‌کنند و بافت‌های درونی دچار التهاب می‌شود، بینی ما می‌گیرد و کیپ می‌شود. وجود مخاط بیش از حد و آبریزش بینی از عوامل گرفتگی بینی است. نفس‌کشیدن با بینی کیپ و گرفته کار سختی است، ضمن اینکه صدای فرد هم دچار گرفتگی می‌شود. سرماخوردگی، عفونت سینوزیت، آنفولانزا یا حساسیت هم از عوامل این مشکل طلوب هستند. در این مقاله شما را با علل گرفتگی بینی، علائم گرفتگی بینی و روش‌های خانگی برای درمان گرفتگی بینی آشنا خواهیم کرد.

راه درمان گرفتگی بینی

دقت کرده‌اید، وقتی دچار گرفتگی بینی می‌شوید، احساس می‌کنید که دیگر هیچ‌وقت نمی‌توانید هوای تازه را استشمام کنید؟ اعصاب‌تان خُرد می‌شود و به دنبال راهی هستید که از این وضعیت ناراحت‌کننده نجات پیدا کنید. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رفع گرفتگی بینی وجود دارد. اما ابتدا بهتر است این مشکل را دقیق‌تر ریشه‌یابی کنید:

در موارد گرفتگی بینی موقتی است. درهرحال باید دید که علت این مشکل موقتی یا بعضا دائمی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین عوامل گرفتگی بینی سرماخوردگی‌های عادی و متداولی است که همگی به آنها دچار می‌شویم. ویروس‌های مختلف باعث سرماخوردگی می‌شوند و با ایجاد عفونت ما را درگیر گرفتگی بینی می‌کنند. «راینوویروس» (rhinovirus) رایج‌ترین ویروس سرماخوردگی انسانی است. سرماخوردگی‌های ویروسی در کنار مشکل گرفتگی بینی، دردسرهای دیگری مثل: عطسه، سرفه و گلودرد هم ایجاد می‌کنند.

حساسیت «رینیت» (rhinitis) یا ناشی از التهاب مخاط بینی هم بسیار مشکل متداولی است. وقتی سیستم ایمنی بدن نسبت به ماده‌ای که عموما خطرناک نیست، واکنش‌هایی شدید بروز می‌دهد، دچار حساسیت «رینیت» می‌شویم. گردوخاک و شوره‌ی سر و موی بدن حیوانات از جمله محرک‌هایی هستند که باعث بروز چنین حساسیتی می‌شوند. وقتی حساسیت «رینیت» به وجود می‌آید، علاوه بر گرفتگی بینی، مشکلات دیگری نظیر: عطسه‌کردن، آبریزش بینی و خارش چشم هم رخ می‌دهد. علت وقوع حساسیت رینیت در برخی از افراد مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد که این نوع از حساسیت تاحدی ارثی است.

این حساسیت هم دقیقا مشابه مورد قبلی است با این توضیح که در مواردی رخ می‌دهد که فرد در محل کار با ماده‌ای حساسیت‌زا در تماس است. علائم حساسیت «رینیت شغلی» هم شامل این موارد است: گرفتگی بینی، خارش چشم‌ها و سرفه. افرادی که با مواد شیمیایی، خاک‌اره و حبوبات سروکار دارند، درمعرض ابتلا به چنین حساسیتی هستند.

بارداری روی قسمت‌های مختلف بدن اثر می‌گذارد. ظاهرا در برخی از افراد، بینی هم از این اثرات بی‌نصیب نمی‌ماند و حساسیت رینیت به وقوع می‌پیوندد. در دوران بارداری، هورمون‌ استروژن و پروژسترون در بدن مادر افزایش پیدا می‌کند. این افزایش همراه با بیشترشدن جریان خون می‌تواند باعث تورم و التهاب پوسته و غشای مخاطی درون بینی شود. علائم این مشکل هم عطسه‌کردن و گرفتگی بینی است. حساسیت رینیت بارداری می‌تواند در هر مقطعی از دوران حاملگی رخ بدهد، اما بعد از زایمان، خیلی زود رفع خواهد شد.

زمانی که غشای مخاطی بینی نازک و سفت می‌شود، رینیت «آتروفیک» رخ می‌دهد. ممکن است پوسته‌هایی نیز در درون بینی ایجاد شود. این وضعیت و پوسته‌های موجود در داخل بینی، شرایط رشد باکتری‌ها را آسان‌تر می‌کنند و در نتیجه عفونت شکل می‌گیرد. چنین مشکلی در کسانی دیده می‌شود که چندین بار عمل بینی انجام داده‌اند.

وقتی شخصی دچار گرفتگی بینی می‌شود، عوارض و علائم دیگری هم به سراغش خواهند آمد. عطسه و آبریزش بینی از نمونه مواردی است که با گرفتگی بینی به وجود می‌آیند. گرفتگی بینی در بعضی از افراد همراه با سردرد است. هر چند که هیچ‌کس دوست ندارد، بینی کیپ و گرفته‌ای داشته باشد، اما این مشکل واقعا مشکلی جدی و پیچیده نیست.

البته در صورتی که نشانه‌ها و علائم بیماری طولانی شد، لازم است که به پزشک مراجعه شود. مدت زمانی که طول می‌کشد، از شر گرفتگی بینی خلاص شویم تاحدزیادی به علت و ریشه‌ی این مشکل وابسته است. افرادی که به خاطر سرماخوردگی دچار چنین وضعی می‌شوند، در طی ۱۰ روز بهبود پیدا می‌کنند. اگر علائم و عوارض بیش از ۱۰ روز طول کشید، بهتر است به پزشک مراجعه شود. بنا به علت گرفتگی بینی، عوارض مختلفی افراد را تهدید می‌کند. برای مثال گرفتن بینی ناشی از عفونت‌های ویروسی باعث عفونت گوش، سینوزیت و برونشیت می‌شود.

در صورتی که علائم و عوارض زیر را در خود مشاهده کردید، باید بدانید که داستان از گرفتگی بینی کمی جدی‌تر شده است:

با مشاهده این علائم حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا از وجود عفونت میکروبی مطلع شوید. در ادامه به روش‌هایی برای درمان خانگی گرفتگی بینی اشاره شده است:

استفاده از دستگاه مرطوب‌کننده‌ی هوا، راهی سریع و آسان برای کاهش درد سینوس‌ها و نجات‌یافتن از گرفتگی بینی است. این وسیله، آب را به بخاری تبدیل می‌کند که کم‌کم محیط را پر و هوای آن را مرطوب می‌کند. تنفس هوای مرطوب به تسکین بافت‌ها و رگ‌های خونی ملتهب بینی و سینوس‌ها کمک می‌کند. مرطوب‌کننده باعث روان‌شدن مخاط می‌شود و در نتیجه با تخلیه مخاط بینی، تنفس راحت‌تر خواهد شد. برای رفع مشکل گرفتگی بینی می‌توانید از این دستگاه مفید استفاده کنید.

تابه‌حال دیده‌اید که بعد از اینکه با بینی کیپ و گرفته‌ی خود، دوش می‌گیرید، چه حس خوبی در تنفس‌تان ایجاد می‌شود؟ علت این است که بخار موجود در حمام به ترشح مخاط بینی کمک می‌کند و از التهاب موجود در درون بینی می‌کاهد. دوش‌گرفتن حداقل به‌طور موقتی باعث کاهش گرفتگی بینی می‌شود. بخور دادن هم اثر مشابهی ایجاد می‌کند. برای بخور، کافی است، قابلمه‌ای را پر از آب کنید و بگذارید تا روی گاز جوش بیاید. زیر آن را خاموش کنید و با رعایت احتیاط سرتان را روی قابلمه گرفته و حوله‌ای نیز روی سر خود و قابلمه بیندازید تا بخار شکل‌گرفته، خارج نشود. در زیر حوله، بخار موجود را تنفس کنید تا گرفتگی بینی‌تان از بین برود.

آب‌رسانی به بدن و تأمین مایعات هم می‌تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند. مصرف آب، نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه برای کمک به این حال ناخوشایند مفید خواهند بود. مایعات باعث روان‌شدن و ترشح مخاط از بینی شده و از فشار روی سینوس‌ها می‌کاهند. هر چقدر فشار کمتر باشد، التهاب و آزردگی در ناحیه‌‌ی بینی هم کمتر خواهد شد. در صورتی که گرفتگی بینی‌تان با گلودرد توأم است، سوپ داغ و چای را فراموش نکنید.

به کمک محلول نمک (سرم نمکی)، کار مرطوب‌سازی داخل بینی را بهتر پیش خواهید بُرد. اسپری بینی که محلولی نمکی است، باعث افزایش رطوبت داخل بینی می‌شود و به ترشح مخاط از بینی کمک می‌کند. در نتیجه، التهاب رگ‌های خونی موجود در بینی کمتر و مایعات و مخاط موجود در آن سرازیر می‌شود. اسپری‌های بینیِ مخصوص گرفتگی به شکل‌های متنوعی در داروخانه‌ها موجود هستند. برخی از این اسپری‌ها حاوی مواد ضدگرفتگی و انعقاد هستند و قبل از استفاده از آنها باید با پزشک مشورت کنید. اگر این نوع از اسپری‌ها بیش از ۳ روز استفاده شوند، امکان بدترکردن وضعیت گرفتگی بینی هم وجود خواهد داشت. ضمن اینکه ممکن است با سایر داروهایی که احیانا مصرف می‌کنید، در تداخل باشند.

تنقیه‌ بینی و تخلیه‌ی مواد گرفتارشده در درون این عضو حیاتی بدن هم راه دیگری است که می‌توانید علی‌رغم خوشایندنبودن امتحان کنید. برای تنقیه باید از ابزاری مانند قوری استفاده کنید که برای تخلیه‌ی مخاط از بینی طراحی شده است. سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) توصیه می‌کند که برای پرکردن دستگاه تنقیه از آب مقطر یا استریل برای تخلیه‌ی بینی استفاده کنید. روش کار هم به این صورت است که: قسمت نوک قوری تنقیه را روی سوراخ بینی قرار می‌دهید و قوری را کج می‌کنید تا آب از آن وارد سوراخ بینی‌تان بشود. این کار باعث می‌شود که آب از یک سوراخ بینی وارد شده و از سوراخ دیگر خارج شود و گرفتگی بینی از بین برود. حدود یک دقیقه این کار را برای هریک از سوراخ‌ها ادامه بدهید.

کمپرس گرم هم می‌تواند از بیرون باعث روان‌شدن مخاط و بازشدن راه تنفس بینی بشود. برای درست‌کردن کمپرس گرم، ابتدا باید حوله را درون آبی گرم خیس کنید، سپس آن را تا کرده و روی پیشانی و بینی بگذارید. گرمای موجود در حوله به تسکین درد و درمان التهاب کمک می‌کند. این کار را تا هر وقت که نیاز بود باید تکرار کنید.

داروهای ضداحتقان هم برای کاهش میزان التهاب و دردی که در مجرای بینی ایجاد می‌شود، بسیار مفید هستند. بسیاری از انواع داروهای ضداحتقان بدون نسخه پزشک قابل خریداری هستند. این داروها به ۲ شکل قرص و اسپری استفاده می‌شوند و از انواع معروف اسپری‌های ضداحتقان می‌توان به «اوکسی متازولین» با تجاری «آفرین» (Afrin) و «فنیل‌آفرین» با تجاری «سینِکس» (Sinex) اشاره کرد. قرص‌های ضداحتقان متداول هم «پسودوآفدرین‌ها» با ‌های تجاری «سودافید» یا «سوداجیست» (Sudafed, Sudogest) هستند. برای خرید این داروها در داروخانه باید سراغ‌شان را از پزشک داروساز داروخانه بگیرید. در مصرف این داروها باید نکات امنیتی را رعایت کنید. نباید بیش از ۳ روز داروی ضداحتقان را بدون تجویز پزشک مصرف کنید. زیرا ممکن است گرفتگی و ناراحتی بینی‌تان هم بشود.

اگر گرفتگی بینی نتیجه‌ی حساسیت به چیزی باشد، باید به سراغ مصرف آنتی‌هیستامین یا داروهای ضدحساسیت بروید. ترکیب داروهای حاوی آنتی‌هسیتامین و ضداحتقان باهم باعث می‌شود که از التهاب و فشار ناشی از حساسیت روی سینوس‌ها کاسته شود. در مصرف این داروها باید دقیقا طبق دستورالعمل رفتار کنید، در غیر این‌صورت، شاید وضعیت‌تان بدتر شود. یادتان باشد که امکان دارد، مصرف آنتی‌هسیتامین شما را خواب‌آلود کند. در صورتی که از واکنش بدنی‌تان نسبت به مصرف آنتی‌هیستامین مطلع نیستید، بهتر است مصرف آن را به مواقعی موکول کنید که نیاز به هوشیاری زیاد ندارید.

روغن اکالیپتوس از برگ این درخت تهیه می‌شود. قرن‌ها است که این روغن به خاطر خواص درمانی‌اش در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استنشاق روغن اکالیپتوس می‌توانید از التهاب بینی کم کنید و راحت‌تر نفس بکشید. باید چند قطره از روغن را درون قوری حاوی آب جوش بریزید و بخارش را استنشاق کنید.

مشکل گرفتگی بینی بسیار رایج است و راه‌های گوناگونی هم برای رفع آن پیشنهاد می‌شود. برخی از این روش‌ها از نظر علمی ثابت نشده‌اند اما درهرحال، امتحان کردن‌شان ضرری ندارد:

گرفتگی بینی مشکل ناخوشایندی است که برخی از درمان‌های خانگی و داروهای ضداحتقان می‌توانند به رفع آن کمک کنند. برای مصرف داروهای رفع گرفتگی بینی بهتر است از پزشک داروخانه مشورت بگیرید یا از پزشک خود درباره‌ی آن سؤال کنید. یادتان باشد که استفاده از این داروها بدون رعایت دستور مصرف می‌تواند حال‌تان را بدتر کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

راه درمان گرفتگی بینی

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

استروئید چیست؛ کاربردها و عوارض جانبی استروئید

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

راه درمان گرفتگی بینی

هوای سرد، گرفتگی بینی را شایع می کند، اما همه گرفتگی های مجاری بینی به سبب هوای سرد رخ نمی دهد. آگاهی های ذیل ممکن است برای این دسته افراد مفید باشد.برای رفع گرفتگی بینی و مشکل تنفسی ابتدا باید دلیل گرفتگی را مشخص کرد. ابتلا به آسم، انحراف استخوان بینی، حساسیت به گرده گل ها یا برخی عوامل طبیعی و شرایطی خاص، تنگی یا گشادی عروق اطراف مجاری بینی، وجود پولیپ ، سینوزیت ، سرماخوردگی ، وجود کثیفی و جِرم در مجاری، غبار یا آلودگی بیش از حد هوا، حتی کمبود رطوبت هوا برخی از عوامل ایجاد گرفتگی در بینی به شمار می رود.

به یاد داشته باشید همواره هر دارو یا راهکار درمانی باید پس از مشورت با پزشک استفاده شود. پزشکان می توانند بر حسب تداخلات دارویی یا عوارض احتمالی و شناخت و آگاهی بهتر و بیشتر، امکان خطر و ریسک را کاهش دهند و درمان را آسان تر و سریع تر کنند.اگر انحراف بینی ندارید، گاهی مؤثرترین کار برای حذف مخاط، شست وشوی مجاری بینی با مخلوط آب ونمک است.

برخی داروهای موسوم به ضد احتقان بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه ها عرضه می شود که می توان با آنها گرفتگی بینی را برطرف کرد؛ هرچند نباید آنها را پیاپی و دو یا سه روز متوالی مصرف کرد. قطره های موسوم به منیلافرین، فنیلافرین، منتون و قرص پزودوافدرین از این دسته است.برخی عصاره های گیاهی یا راهکارهای سنتی نیز بسته به دلیل گرفتگی بینی، مفید است؛ به عنوان مثال انداختن مقداری جوهر نعنا در آب جوش و تنفس یا بخور آن در حال بسته بودن چشم ها (برای جلوگیری از وارد شدن بخار آن به چشم)، اغلب مواقع راهگشاست. انفیه و جوهر نعنا را می توان از عطاری ها تهیه کرد.

پزودوافدرین گاهی سبب گیجی، تپش قلب، بدخوابی یا بیخوابی و اختلال فشار خون در برخی افراد می شود. احتیاط و مشورت با پزشک را بخصوص همزمان با مصرف داروهایی خاص برای درمان یا پیشگیری از بیماری های دیگر فراموش نکنید.بیشترین کاربرد داروهای ضداحتقان درمان گرفتگی های حاصل از حساسیت، سینوزیت، سرماخوردگی و مانند آن است.

گاهی دلیل احساس گرفتگی در بینی، سختی تنفس در هوای خشک است. استفاده از دستگاه های کوچک افزایش رطوبت در این مواقع توصیه می شود.گفته می شود جای دادن مقداری عسل در بره غذایی روزانه، به سبب خاصیت آنتی اکسیدان آن، سبب رفع گرفتگی رگ های خونی می شود و چون برخی گرفتگی های بینی به دلیل گرفتگی در رگ های نزدیک آن است، راهکاری مفید تلقی می شود.

برخی نیز بر این باورند که مخلوط یک لیوان آب با یک قاشق چایخوری سرکه سیب و غرغره یا شست وشوی بینی با آن نیز برای رفع گرفتگی بینی مفید است.از ایجاد فشار به نواحی بینی و دستکاری مجاری آن به سبب احتمال ایجاد التهاب و افزایش گرفتگی خودداری کنید.منبع:jamejamonline.ir


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

در سلامت ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰ 61,473 بازدید

آیا از مشکلات گرفته شدن بینی خسته شدید؟ آیا این موضوع زندگی روزمره شما را مختل کرده و باعث شده احساس کنید مثل یک انسان عادی نیستید؟ گرفتگی سینوس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این چگونه به چهار مورد از مواردی که باعث گرفتگی راه بینی می شود اشاره خواهیم کرد و سپس راه حل های سریع و آسانی برای علاج گرفتگی موقت یا مزمن بینی ارائه خواهیم داد. پزشکان چهار دلیل اصلی برای گرفتگی بینی ذکر می کنند: عفونت، نا به هنجاری های ساختاری، حساسیت ها و ورم غشاء مخاطی بینی.

راه درمان گرفتگی بینی

۹   یک آلتوئید بخورید. می تواند برای باز کردن بینی بطور شگفت آوری کارساز باشد.

۳   مراقب رژیم غذایی خود باشید. اگر می خواهید از این وضعیت در امان باشید، از خوردن لبنیات اجتناب کنید. این موضوع تنها ممکن است یک افسانه باشد، اما پزشکان در حال بررسی این احتمال هستند که افراد خاصی هنگام نوشیدن شیر، دچار احتقان بیشتری می شوند. پزشکان بر این فرض هستند که پروتئین بتا-CM-7 موجود در شیر ممکن است خلط تولید کند، به خصوص در افراد با سابقه بیماریهای ریوی. در حال حاضر، این داده ها هنوز نظری هستند. اگر می خواهید از احتقان در امان باشید، از شیر و دیگر لبنیات اجتناب کنید.

۴   غذاهای تند بخورید. غذاهای تند مانند فلفل، ترب کوهی (سبز چمنی) و زنجبیل ممکن است به طور موقت گرفتگی بینی را تسکین دهد. ممکن است زمانی که تندی غذا از بدن دفع شد، احتقان حتی بدتر از قبل شود. اگر خواستار اتفاق صحیح هستید، یک ضد احتقان مصرف کنید. اگر ضد احتقان در دسترس نیست، از غذاهای تند (با احتیاط) استفاده کنید.

لوزه سوم، یعنی بافت لنفاوی بین پشت گلو و بینی، ممکن است در کودکان بزرگ و باعث گرفتگی و مشکلات تنفسی شود. اگر چه لوزه سوم به طور معمول با بزرگ شدن کودک، کوچکتر می شود، اما ممکن است برای جلوگیری از احتقان مزمن، جراحی (تانسلکتومی) لازم باشد.

راه درمان گرفتگی بینی

نکات

یک حوله کوچک، گرم و مرطوب روی بینی خود قرار دهید. سپس مقداری چای بنوشید و سعی کنید درحالی سر شما بالا قرار گرفته استراحت کنید.

۸ بهمن ۱۳۹۷

۸ بهمن ۱۳۹۷

۴ بهمن ۱۳۹۷

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “4386d644425cefca5ffe5821c734a” ).getElementById(“81adfbe6e6”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *