راه حل گرفتگی گوش در ماشین

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

مطمئنا همه‌ی شما حداقل یک‌بار گرفتگی گوش را تجربه کرده‌اید و می‌دانید که چقدر ناراحت‌کننده است؛ ممکن است دچار وزوز گوش‌ شوید، میزان شنوایی‌تان کاهش یابد، صداها در سرتان بپیچند و . این وضعیت ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد اما معمولا در کودکان، شناگران و مسافران هواپیما شایع‌تر است. خوشبختانه راه‌های متعددی برای رفع گرفتگی گوش وجود دارد اما مسئله‌ی مهم‌تر آن است که علت گرفتگی گوش را پیدا کنید تا دائما به این وضعیت دچار نشوید. همراه ما باشید، در این مطلب به بررسی علت گرفتگی گوش و درمان گرفتگی گوش می‌پردازیم.راه حل گرفتگی گوش در ماشین

حتی اگر گرفتگی گوش باعث درد و ناراحتی نشود، صداهای مبهم و تقلا برای شنیدن می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد. گوش شما ممکن است به‌خودی‌خود در عرض چند ساعت یا چند روز باز شود اما چندین دارو و درمان خانگی نیز می‌توانند گرفتگی گوش را فورا تسکین بدهند.

علاوه‌بر درمان گرفتگی گوش، بد نیست که علت گرفتگی گوش را نیز شناسایی کنید. با انجام این کار، شما و پزشک‌تان می‌توانید بهترین راه را برای درمان گرفتگی گوش و جلوگیری از مشکلات بعدی پیدا کنید.

انسداد شیپور استاش، یکی از علل احتمالی گرفتگی گوش است. شیپور استاش، لوله‌ای است که گوش میانی را به حلق وصل می‌کند. مخاط و مایع از طریق این لوله از گوش به‌سمت پشت حلق حرکت می‌کنند و در آنجا بلعیده می‌شوند.

اما گاهی‌اوقات مایع و موکوس به‌جای پایین‌رفتن از حلق، در گوش میانی گیر می‌کنند و باعث گرفتگی گوش می‌شوند. این گرفتگی معمولا با یک نوع عفونت مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا سینوزیت همراه است. رینیت آلرژیک (التهاب مخاط بینی) نیز می‌تواند باعث گرفتگی لوله‌ی استاش شود.

سایر علائم گرفتگی ناشی از عفونت یا آلرژی عبارتند از:

رفع گرفتگی شیپور استاش، بسیار مهم است زیرا مایع گیرافتاده می‌تواند باعث عفونت گوش شود؛ عفونت گوش هنگامی اتفاق می‌افتد که یک باکتری یا عفونت ویروسی وارد گوش میانی شود.

شنا کردن نیز می‌تواند باعث عفونت گوش شود. این وضعیت هنگامی اتفاق می‌افتد که آب پس از شناکردن در گوش باقی می‌ماند. به‌دلیل آنکه این عفونت در شناگران دیده می‌شود، به گوش شناگر (swimmer’s ear) معروف است؛ این محیط مرطوب باعث رشد باکتری‌ها یا قارچ‌ها می‌شود. علائم یک عفونت گوش عبارتند از:

برخی از افراد در حین غواصی اسکوبا (نوعی غواصی که در آن غواص می‌تواند زیر آب نفس بکشد)، رانندگی در جاده‌های کوهستانی یا پرواز کردن با هواپیما به‌طور موقت دچار گرفتگی گوش می‌شوند. یک تغییر سریع در فشار هوای بیرون بدن باعث این گرفتگی می‌شود.

لوله‌ی استاش مسئول یکسان‌سازی فشار در گوش میانی است. اما این لوله در ارتفاع‌های بالاتر نمی‌تواند همیشه فشار را به‌درستی متعادل کند. درنتیجه، تغییر فشار هوا در گوش‌ها احساس می‌شود. گاهی‌اوقات گرفتگی گوش، تنها اثر جانبی تغییر ارتفاع است. اگر دچار ارتفاع‌زدگی (بیماری ارتفاع بالا) شوید، ممکن است سردرد، حالت تهوع یا تنگی نفس نیز داشته باشید.

جرم گوش با پاکسازی کانال گوش و جلوگیری از ورود آلودگی و آشغال به داخل گوش از آن محافظت می‌کند. جرم معمولا نرم است اما می‌تواند سفت و باعث گرفتگی گوش شود. اگر جرم گوش باعث گرفتگی گوش شود، سایر علائم ممکن است از این قرار باشند:

گاهی‌اوقات استفاده از گوش‌پاک‌کن برای تمیزکردن داخل گوش، علت این گرفتگی‌هاست. گوش‌پاک‌کن‌ها نباید در داخل گوش وارد شوند. این روش تمیزکاری می‌تواند جرم گوش را فشرده کند، آن را در قسمت‌های عمیق‌تر گوش جمع کند و باعث انسداد شود.

نوروم آکوستیک یک تومور خوش‌خیم است که بر روی عصب جمجمه که مغز را به گوش درونی متصل می‌کند، ایجاد می‌شود. این تومورها معمولا به آهستگی رشد می‌کنند و کوچک هستند. بااین‌حال هنگامی که بزرگ‌تر شوند، می‌توانند روی اعصاب موجود در گوش درونی فشار وارد کنند. این امر می‌تواند باعث گرفتگی گوش، کاهش شنوایی و زنگ‌زدن گوش شود.

اگرچه گرفتگی گوش یک وضعیت آزاردهنده است اما معمولا می‌توان آن را با روش‌های خانگی درمان کرد.

این ترفند ساده به بازکردن لوله‌ی استاش شما کمک می‌کند. برای انجام این روش، یک نفس عمیق بکشید و نوک بینی‌تان را با دو انگشت محکم بگیرید. درحالی‌که دهان‌تان بسته است، سعی کنید هوا را به‌آرامی از طریق بینی بیرون بدهید. این کار باید فشار کافی برای رفع گرفتگی یا باز کردن گوش‌ را ایجاد کند. برای جلوگیری از صدمه‌زدن به پرده‌ی گوش‌تان سعی کنید هوا را محکم بیرون ندهید. هنگامی که لوله‌ی استاش شما باز شد، بهتر است برای باز نگه داشتن آن آدامس بجوید یا آب‌نبات سفت بمکید.

دوش آب داغ را باز کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حمام بنشینید. بخار آب داغ به شُل‌کردن مخاط موجود در گوش کمک می‌کند. روش دیگر آن است که یک حوله‌ی کوچک گرم یا داغ را روی گوش‌تان قرار بدهید.

انگشت اشاره‌تان را در گوش موردنظر فرو کنید و آن را به‌آرامی بالا و پایین ببرید. این روش به بیرون آمدن مایع گیرافتاده کمک می‌کند. نگه‌داشتن یک سشوار با درجه‌ی حرارت پایین در فاصله‌ی چند سانتی‌متری از گوش‌تان نیز می‌تواند به خشک‌کردن مایع درون گوش کمک کند.

داروهای بدون نیاز به نسخه (OTC) می‌توانند گرفتگی گوش ناشی از تخلیه‌ی سینوس، سرماخوردگی یا آلرژی‌ها را برطرف کنند. از داروهای سینوس یا سرماخوردگی حاوی ترکیبات ضداحتقان یا یک آنتی‌هیستامین استفاده کنید. حتما دستورالعمل روی برچسب دارو را به‌دقت دنبال کنید.

یک کیت برطرف‌کننده‌ی جرم گوش (کیت حذف‌کننده‌ی جرم گوش دبراکس یا مورین) می‌تواند جرم گوش را نرم کند و باعث خروج آن از گوش شود. همچنین شما می‌توانید ۲ یا ۳ قطره از روغن معدنی گرم، روغن بچه یا هیدروژن پراکسید را با استفاده از یک قطره‌چکان درون گوش‌تان بریزید. پس از ریختن قطره‌، سرتان را چند ثانیه کج نگه دارید تا قطره از گوش‌تان خارج نشود و بتواند به‌خوبی روی جرم‌ها اثر بگذارد.

اگر نتوانستید گرفتگی گوش‌تان را با درمان‌های خانگی برطرف کنید، لازم است به پزشک مراجعه نمایید. اگر علت مشکل‌تان تجمع بیش‌ازحد جرم گوش است، ممکن است لازم باشد یک متخصص گوش، حلق و بینی برای شما شستشوی گوش انجام بدهد. پزشک در این روش از ابزارهای مخصوصی برای ایجاد حالت مکش و جداکردن جرم از گوش استفاده می‌کند. اگر دچار انسداد لوله‌های استاش هستید، ممکن است داروهای نسخه‌ای زیر برای شما تجویز شوند:

گرفتگی گوش ممکن است با درد همراه باشد، به‌خصوص اگر عفونت گوش داشته باشید. در این صورت می‌توانید طبق دستور پزشک‌تان از داروهای مُسکن بدون نیاز به نسخه استفاده کنید، ازجمله:

از آنجا که نوروم آکوستیک یک تومور غیرسرطانی و خوش‌خیم است، ممکن است پزشک‌تان فقط درصورتی‌که تومور بسیار بزرگ شده یا بر شنوایی شما تأثیر بگذارد، گزینه‌ی جراحی را پیشنهاد نماید.

گرفتگی گوش معمولا یک وضعیت موقتی است و اکثر افراد قادرند این مشکل را با درمان‌های خانگی و داروهای بدون نیاز به نسخه برطرف کنند. اگر گرفتگی گوش شما پس از امتحان‌کردن درمان‌های مختلف خانگی همچنان ادامه داشت و به‌خصوص اگر با علائم دیگری مانند کاهش شنوایی، زنگ‌زدن گوش‌ها یا گوش‌درد همراه بود، با پزشک‌تان تماس بگیرید. ممکن است شما به قطره‌های گوش قوی و نسخه‌ای یا جرم‌گیری گوش نیاز داشته باشید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

راه حل گرفتگی گوش در ماشین

این مساله برای همه مفیده .خسته نباشی.

ممنون از لطف‌تون.

عالی بود

خیلی متشکرم.

واقعا مفید وکاربردی. ممنون.

سپاسگزارم.

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چرا کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد؟


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

استروئید چیست؛ کاربردها و عوارض جانبی استروئید

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این راه حل گرفتگی گوش در ماشین

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

اصول چیدمان برای جریان یافتن انرژی های مثبت چیست؟ آیا می دانید چگونه قوانین فنگ شویی منزل را پیاده سازی کنید؟ طراحی منزل تان چه تاثیری

با اصول اولیه فنگ شویی آشنایی دارید؟ آیا می دانید فنگ شویی چیست و چگونه می توانید قوانین آن را پیاده سازی کنید. فنگ شویی یک هنر و

با راه های جذب انرژی مثبت در خانه با قوانین فنگ شویی آشنایی دارید؟ ۲۰ سال پیش، افراد شاهد بودند که یوگا، یک عمل عجیب است که تاثیر

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه




خانه

موبایل

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا وقتی سوار هواپیما هستید گوش شما کیپ می‌شود و اگر بینی خود را گرفته، دهانتان را بسته و زور بزنید صدایی شبیه به تق را در گوش خود می‌شنوید و گوشتان باز می‌شود؟راه حل گرفتگی گوش در ماشین

 

آیا تجربه کرده‌اید که اگر با این روش گوش شما باز نشود چه گوش دردی در انتظار شما خواهد بود؟ آیـا تـاکنون فـکر کرده‌اید که چرا وقتی هواپیما ارتفاع کم می‌کند بچه‌ها بی‌قرار می‌شوند و گریه می‌کنند. مشکل گوش شایع‌ترین شکایت پزشکی مسافران هواپیماست. این ناراحتی‌ها معمولاً ساده و جزئی است و موقتاً با گرفتگی و درد همراه است.

 

گوش از سه قسمت تشکیل شده است که عبارتند از:گوش بیرونی: لاله گوش و کانال گوش مجموعاً گوش بیرونی را تشکیل می‌دهند. کانال گوش بن بستی است که به پرده گوش ختم می‌شود.

گوش میانی: پرده گوش و استخوانچه‌های گوش به علاوه فضای پشت پرده‌گوش، گوش میانی را تشکیل می‌دهند. این قسمت از گوش نسبت به تغییرات زیاد فشار محیط می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

گوش داخلی: منطقه‌ای است که سلول‌های عصبی شنوایی و تعادلی را در خود جای داده است.

گوش و فشار هواگوش میانی، عامل مشکلات گوش، حین سفر است. گوش میانی به شکل حفره‌ای در داخل استخوان گیجگاهی است که نسبت به تغییرات فشار محیط حساس و آسیب‌پذیر است.

 

گوش میانی از طریق لوله‌ای به شیپور استاش به حلق راه پیدا می‌کند. لوله استاش که حالت ارتجاعی دارد در حالت معمول جداره‌هایش روی یکدیگر خوابیده است. هنگامی که فشار داخل حلق زیاد شود مثل هنگام بلع یا زور زدن، این فشار جدار لوله استاش را از همدیگر باز کرده و هوا به گوش میانی می‌رسد. لازم است بدانید که بهترین حالت پرده گوش وقتی است که فشار دو طرف پرده گوش با یکدیگر (یعنی با فشار محیط اطراف) برابر باشند.

 

هر چه از سطح زمین بالاتر برویم فشار هوا کمتر می‌شود. پس به هنگام صعود هواپیما فشار محیط کمتر از فشار گوش میانی می‌شود که در افراد سالم افزایش فشار گوش میانی از طریق شیپور استاش مستهلک می‌شود تا فشار دو طرف پرده گوش برابر شود. به هنگام نزول هواپیما، موارد ذکر شده برعکس می‌شود؛

 

یعنی فشار محیط به‌تدریج افزایش می‌یابد و در نتیجه فشار گوش میانی کمتر از فشار محیط می‌شود که برای جبران، باید شیپور استاش باز شده و از طریق حلق به پشت پرده گوش هوا رسانده و فشار دو طرف پرده را یکسان کند.

 

سرماخوردگی شایع‌ترین علت مسدود شدن شیپور استاش است. عفونت سینوس‌ها و آلرژی بینی نیز جزو علل شایع انسداد استاش هستند. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که گرفتگی بینی باعث گرفتگی گوش هم می‌شود. به‌دلیل اینکه لوله استاش کودکان باریک‌تر از بزرگسالان است انسداد شیپور استاش نزد کودکان دیده می‌شود.

 

به هنگام مسافرت هوایی گاهی اوقات فشار محیط شدیداً تغییر پیدا می‌کند. برای اینکه راحت‌تر باشیم باید شیپور استاش این قابلیت را داشته باشد که مکرراً باز شده و فشار هوای پشت پرده گوش را با فشار محیط یکسان کند. این امر به‌ویژه هنگامی صدق می‌کند که هواپیما در حال فرود آمدن است.

 

در واقع هر موقعیتی که در آن ارتفاع یا فشار هوا سریعاً تغییر کند برای گوش مشکل ساز خواهد بود. شما ممکن است این حالت را به هنگام سوار شدن بر آسانسور یا شیرجه زدن به قسمت‌های عمیق استخر تجربه کرده باشید. خلبانان و غواصان برای فائق آمدن بر مشکلات فوق آموزش می‌بینند. شما نیز می‌توانید از آن آگاهی داشته باشید.

 

 

چگونه کیپی گوش خود را برطرف کنیم؟به هنگام بلع، عضله‌ای فعال می‌شود که این عضله شیپور استاش را نیز باز می‌کند. وقتی شما آدامس می‌جوید یا آب نباتی می‌مکید، ناخودآگاه تولید بزاق شما و در نتیجه دفعات بلع شما می‌شود و این امر به‌ویژه به هنگام بلند شدن و کم‌کردن ارتفاع هواپیما برای گوش‌ها مفید است. خمیازه از آدامس جویدن هم بهتر است. در طول کم کردن ارتفاع و نشستن هواپیما سعی کنید نخوابید زیرا فردی که خوابیده است آب دهانش را قورت نمی‌دهد.

 

اگر بلع کردن و خمیازه کشیدن، کیپی گوش شما را برطرف نکرد اقدامات زیر را انجام دهید:مرحله اول: سوراخ‌های بینی خود را با دستتان بسته نگه دارید.مرحله دوم: با دهانتان دم عمیقی انجام داده و هوا را در سینه خود حبس کنید.مرحله سوم: دهان خود را ببندید و با استفاده از عضلات دهان خود سعی کنید هوا را از بینی خارج کنید، به‌طوری‌که با مقاومت انگشت شست و اشاره خود روبه‌رو شوید.وقتی که صدای تق بلندی را بشنوید نشان دهنده این است که عمل شما موفقیت‌آمیز بوده است. ممکن است به هنگام نزول هواپیما لازم باشد این عمل را چندین بار تکرار کنید.روشن است که نوزادان و کودکان کم سن و سال قادر نیستند به روش فوق گوش خودشان را باز کنند اما اگر آنها مشغول مکیدن سرشیشه یا پستانک باشند همان نتیجه حاصل خواهد شد. لذا به هنگام نزول هواپیما کودک خود را بیدار نگهدارید و سعی کنید با خوراندن شیر یا غذا از بروز مشکلات گوش وی جلوگیری کنید.

 

هشدارهایی که باید جدی بگیریدبه هنگام زور زدن و وارد آوردن فشار به گوش توجه داشته باشید که فشار بیش از حد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی جدی برای گوش شود.اگر دچار سرماخوردگی، عفونت سینوس‌ها یا حساسیت بینی هستید بهتر است که مسافرت هوایی خود را تا برطرف شدن موارد فوق به تعویق بیندازید.اگر شما اخیراً تحت عمل جراحی گوش قرار گرفته‌اید از جراح خودتان در مورد اینکه نخستین زمانی که می‌توانید مسافرت هوایی داشته باشید سؤال کنید.

 

توصیه هایی برای مبتلایان به حساسیت بینیبسیاری از مسافران هوایی با تجربه قبل از اینکه هواپیما ارتفاعش را کم کند از قرص‌ها و اسپری‌های بینی استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که مخاط داخل بینی آنها جمع و کوچک‌تر شده و شیپور استاش آنها راحت‌تر باز شود. مبتلایان به حساسیت بینی باید قبل از پرواز، داروهای ضد‌آلرژی خود را مصرف کنند.

مبتلایان به بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون، بیماری‌های تیروئید، افراد مضطرب و عصبی و خانم‌های باردار باید از مصرف خودسرانه اسپری و قرص‌های ضد‌احتقان اجتناب کنند.اگر کیپ بودن گوش شما برطرف نشد حتی پس از فرود نیز شما می‌توانید زور زدن را به دفعات تکرار کنید. استفاده کوتاه مدت از ضد‌احتقان‌ها مثل قطره نفازولین بینی نیز ممکن است کمک‌کننده باشد اما توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از ضد‌احتقان‌ها مضر است و منجر به احتقان و گرفتگی بینی می‌شود. چنانچه باز هم مشکل شما برطرف نشد لازم است به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.منبع:salamatnews.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

راه حل گرفتگی گوش در ماشین

 

به هنگام بلع، عضله ای فعال می شود که این عضله شیپور استاش را نیز باز می کند. وقتی شما آدامس می جوید یا آبنباتی می مکید، ناخودآگاه تولید بزاق شما و در نتیجه دفعات بلع شما می شود و این امر بویژه به هنگام بلند شدن و کم کردن ارتفاع هواپیما برای گوش ها مفید است.

خمیازه از آدامس جویدن هم بهتر است. در طول کم کردن ارتفاع و نشستن هواپیما سعی کنید نخوابید، زیرا فردی که خوابیده است آب دهانش را قورت نمی دهد. اگر بلع کردن و خمیازه کشیدن ، کیپی گوش شما را برطرف نکرد اقدامات زیر را انجام دهید:

مرحله اول: سوراخ های بینی خود را با دستتان بسته نگه دارید.

 

مرحله دوم: با دهانتان دم عمیقی انجام داده و هوا را در سینه خود حبس کنید.

 

مرحله سوم: دهان خود را ببندید و با استفاده از عضلات دهان خود سعی کنید هوا را از بینی خارج کنید، به طوری که با مقاومت انگشت شست و اشاره خود روبه رو شوید. وقتی که صدای تق بلندی را بشنوید نشان دهنده این است که عمل شما موفقیت آمیز بوده است. ممکن است به هنگام فرود هواپیما لازم باشد این عمل را چندین بار تکرار کنید.

 

● رفع کیپی گوش در نوزادان و کودکان

روشن است که نوزادان و کودکان کم سن و سال قادر نیستند به روش فوق گوش خودشان را باز کنند؛ اما اگر آنها مشغول مکیدن سرشیشه یا پستانک باشند همان نتیجه حاصل خواهد شد. لذا به هنگام فرود هواپیما کودک خود را بیدار نگهدارید و سعی کنید با خوراندن شیر یا غذا از بروز مشکلات گوش وی جلوگیری کنید.

 

● هشدارها

به هنگام زور زدن و وارد آوردن فشار به گوش توجه داشته باشید که فشار بیش از حد می تواند باعث بروز مشکلات جدی برای گوش شود. اگر دچار سرماخوردگی، عفونت سینوس ها یا حساسیت بینی هستید، بهتر است که مسافرت هوایی خود را تا برطرف شدن موارد فوق به تعویق بیندازید.

اگر شما اخیرا تحت عمل جراحی گوش قرار گرفته اید، از جراح خودتان در مورد این که نخستین زمانی که می توانید مسافرت هوایی داشته باشید سؤال کنید.

 

● ضد احتقان ها و اسپری های بینی

بسیاری از مسافران هوایی با تجربه قبل از این که هواپیما ارتفاعش را کم کند از قرص ها و اسپری های بینی استفاده می کنند. این کار باعث می شود که مخاط داخل بینی آنها جمع و کوچک تر شده و شیپور استاش آنها راحت تر باز شود. مبتلایان به حساسیت بینی باید قبل از پرواز، داروهای ضد آلرژی خود را مصرف کنند.مبتلایان به بیماری های قلبی، افزایش فشار خون، بیماری های تیروئید، افراد مضطرب و عصبی و خانم های باردار باید از مصرف خودسرانه اسپری و قرص های ضد احتقان اجتناب کنند.

منبع:روزه جام جم


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *