راه حل های درمان جوش صورت

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

معروف است که سروکله‌ی جوش‌‌ها وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. نظری درباره‌ی همزمانی این اتفاقات با هم نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.

راه حل های درمان جوش صورت

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی لایه برداری‌ پوست و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان برای جوش های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه‌های درمانی فوق‌العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می‌برند استفاده کرد.

اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

حتما با خواص عسل آشنا هستید. عسل به عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکروب‌ها کاهش پیدا می‌کنند سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند.

نکته: علاوه بر این می‌توانید با افزودن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری به‌ دست بیاورید و آن را شب تا صبح در هنگام خواب روی جوش بگذارید.

راه معجزه‌آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

خمیردندان برای درمان جوش فوق‌العاده است. اگر به عنوان روشی بعد از یخ گذاشتن استفاده شود سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

نکته: خمیردندان می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کند، بنابراین مهم است که از این روش با احتیاط و به شیوه‌ی درست استفاده کنید.

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می‌برند به همراه دارد.

نکته: بخور را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.

روغن درخت چای درمان‌کننده‌ی حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکروب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید آنها را بهبود می‌دهد.

نکته: اگر پوست شما حساس است نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

سیر گیاهی است که به علت مزه‌ی عالی و فایده‌های پزشکی مورد توجه است. سیر دارای خواص اثبات شده‌ی قوی ضدباکتریایی، تقویت سلولی و ضدویروس است و به عوامل بیماری‌زای مسری حمله‌ می‌کند. سیر همچنین در تقویت قوای جسمی نقش دارد.

سیر خام در طب قدیمی هند، آیوروِدا، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش‌های رسیده برشمرده می‌شود و طبیبان آیورودا بر سر خواص سیر در درمان جای جوش‌ها و همچنین در جلوگیری از عود مجدد جوش قسم می‌خورند.

بدون در نظر گرفتن گزارش‌های طب آیورودا درباره‌ی سیر، به اندازه‌ای افراد مختلف به فواید خوردن سیر خام در پیشگیری و درمان جوش‌ صورت اشاره‌ کرده‌اند که می‌توان آن را درمانی عالی برشمرد. سیر این ماده‌ی ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان برای درمان سریع جوش‌ها کارساز است. همچنین سولفور موجود در سیر به تسریع فرایند بهبودی جوش کمک می‌کند.

نکته: خوردن روزانه‌ی یک حبه سیر خام به پاک‌سازی خون‌تان نیز کمک می‌کند. اما توجه کنید که در مصرف سیر خام زیاده‌روی نکنید تا معده‌ی شما اذیت نشود.

جوش شیرین راه‌حل خانگی مفید دیگری برای درمان جوش است که با لایه‌برداری پوست و باز‌ کردن راه تخلیه‌ی چربی و سلول‌های مرده جوش‌ها را از بین ‌می‌برد. جوش‌شیرین کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان از آن به عنوان ضدبو، به عنوان خمیردندان و در محلول‌های مختلف خانگی برای لایه‌برداری پوست استفاده کرد.

التهاب جوش زمانی که سلول‌های پوست و ارگانیسم‌های کوچک در کنار هم جمع می‌شوند و یک جوش متورم را ایجاد می‌کنند، شکل می‌گیرد. التهاب پوست علاوه بر اینکه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند می‌تواند واقعا دردناک باشد.

بخشی از قدرت جوش‌شیرین در مراقبت از پوست به این دلیل است که قادر است به عنوان بخشی از درمان التهاب پوست و در یک بره‌ی درمانی به کار رود. مثلا از مواد معمولی موجود در آشپزخانه می‌توان برای درست کردن ماسک‌های قوام‌دار با پایه‌ی جوش‌شیرین استفاده کرد. ماسک‌های خانگیِ پوشاننده‌ی صورت که با جوش‌شیرین درست شوند می‌توانند به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی کمک کنند.

نکته: هرگز جوش‌شیرین را از چند دقیقه‌ی محدود روی پوست رها نکنید، زیرا ممکن است موجب خشکی و حساسیت شود.

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

نکته: می‌توانید با خیار ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی‌ها و باکتری‌ها از مجاری پوست کمک می‌کند.

راه حل های درمان جوش صورت

وقتی می‌خواهید جوش‌های‌تان را درمان کنید، سرکه‌ سیب را به عنوان ماده‌ای قدرتمند به حساب آورید. چرا؟ زیرا ارگانیسم‌های کوچکی که تمام این مشکلات را پدید آورده‌اند با سرکه‌ی سیب نابود می‌شوند. سرکه‌ی سیب با خواص اسیدی خود، pH سطح پوست شما را به تعادل می‌رساند و در این شرایط باز هم رشد میکروب‌ها سخت‌تر می‌شود. نکته‌ی آخر اینکه سرکه‌ی سیب با خواص منقبض‌کننده‌ی خود مانند آبلیمو کمک می‌کند که چربی تجمع‌یافته در منافذ پوستی بیرون رانده شود. به یاد داشته باشید که با زیاده‌روی در استفاده از سرکه روی پوست، آن را بیش از اندازه خشک نکنید.

نکته: پس از استفاده از این درمان از تونر پوست استفاده کنید. تونر یک پاک‌کننده‌ی رقیق پوست است که از مواد غیرالکلی ساخته می‌شود و به همین دلیل خشکی پوست ایجاد نمی‌کند.

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده‌ی صبحانه و همچنین میان‌وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌های شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می‌شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می‌شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه‌ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می‌بخشیده است معروف است. شما هم می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ها از ماست استفاده کنید.

نکته: باید از این مخلوط روزی دوبار استفاده کنید.

آسپرین یک مسکن است و البته از آن برای تسکین جوش هم می‌توان استفاده کرد. اکثر ما معمولا قرص‌های تسکین سردرد را در خانه داریم.

نکته: روزی یک بار این درمان را انجام دهید.

آلوئه‌ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می‌دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می‌کند.

نکته: بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

نکته: بعد از یکی دو دقیقه صورت‌تان را با آب معمولی بشویید.

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید باید ابتدا درباره‌ی دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه‌ی اختلال بخش‌های تولید‌کننده‌ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه‌ی برآمده‌ی روی پوست که آن را جوش می‌یم ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید برای آگاهی یافتن از روش‌های متنوع مراقبت از پوست سری به مقالات دیگر چطور بزنید.

وقتی غدد چربی پوست که در انتهای فولیکول مو قرار دارند بیش‌فعال شوند جوش یا آکنه ظاهر می‌شود. نقاطی از بدن که در معرض جوش زدن هستند عبارت است از: صورت، بالای کمر، سینه و شانه‌. جوش علامت واضحی از التهاب پوستی است به خصوص زمانی که روی پوست ظاهر می‌شود. انواع مختلفی از جوش‌ها وجود دارند:

کمودون یا به صورت مفرد کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: سرسیاه و سرسفید.

جوش سرسفید (Whites): با کمودون‌ بسته نیز شناخته می‌شوند، زیرا چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست از باز شدن مجرای بسته شده جلوگیری می‌کنند و التهاب در زیر پوست باقی می‌ماند. اگر سر این التهاب بیرون بیاید شبیه دانه‌ای کوچک با حبابی از چرک است.

جوش سرسیاه (Blacks): به کمودون‌های باز معروفند. این جوش‌ها به راحتی به چشم می‌آیند. رنگ تیره‌ای دارند و روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که این جوش‌ها در اثر آلودگی به وجود آمده‌اند و با شدت سعی در پاک کردن آنها می‌کنند. این کار فایده‌ای ندارد و ممکن است پوست را آزار داده و مشکلات دیگری ایجاد کند. سیاهی سر این جوش‌ها ملانین‌ِ غدد چربی پوست است که وقتی در معرض هوا قرار گرفته‌اند اکسید شده‌ و به این رنگ درمی‌آیند. برای مطالعه در مورد درمان این نوع جوش می‌توانید به مقاله درمان جوش سرسیاه مراجعه کنید.

سفت‌دانه‌ها یا پاپول‌ها برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند که در آنها مایع واضحی وجود ندارد. به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی رنگ هستند. اگر آنها را لمس کنید ممکن است دردناک باشند. سعی نکنید آنها را فشار دهید چون ممکن است جای زخم‌شان باقی بماند.

این جوش‌ها بر خلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند که روی سطح پوست به وضوح دیده می‌شود. قاعده‌ی این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. این چرک سفید یا زرد رنگ است که معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده‌ی پوستی است. دستکاری این جوش‌ها به باقی ماندن جای جوش تیره‌رنگ و جای زخم منتهی می‌شود.

از لحاظ ریخت‌شناسی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

به راحتی روی پوست قابل تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند و دردناک بوده و معمولا جای‌شان روی پوست باقی می‌ماند.

جلوگیری از تشکیل جوش‌، راز کنترل آنست؛ علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد. گرچه اغلب آدم‌ها به غلط بر این باورند که جوش زدن با آلودگی سطح پوست یا مصرف غذاهای خاص مرتبط است اما، جوش زدن به ترکیبی از عوامل مرتبط است که برخی از کنترل ما خارجند؛ تعادل هورمونی و سرعت طبیعی سیستم تجدید پوست ما از آن جمله‌اند. با وجود اینکه به طور قطع جوش زدن تقصیر شما نیست اما در برابر جوش‌ها بی‌دفاع هم نیستید. شما برای کمک به بدن‌تان برای مقابله با جوش‌ها می‌توانید آنچه را که بدن برای قدرتمند و سالم بودن بدان نیاز دارد در اختیارش بگذارید.

اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید، این موارد ساده را رعایت کنید:

روزی دو مرتبه با ملایمت صورت‌تان را بشویید تا چربی اضافه، باکتری‌ها و سلول‌های مرده را از سطح آن پاک کنید. فراموش نکنید که علت جوش، آلودگی پوست نیست و شست‌و‌شوی بیش از حد تنها منجر به خشک شدن پوست و تحریک آن برای تولید میزان چربی می‌شود. هرگز بیش از حد این کار را تکرار نکنید. اگر روالی برای شست‌وشوی پوست‌تان به‌صورت روزانه، جواب داد همان را ادامه بدهید.

لایه‌برداری پوست خوب است اما دقت کنید از لایه‌بردارهای خفیف که دانه‌های ریز و نرم دارند استفاده کنید. از مصرف محصولاتی که حاوی خرده‌های پوسته‌ی بادام یا زردآلو هستند خودداری کنید. این خرده‌ها می‌توانند پوست را تحریک کنند و حتی باعث خراش بشوند که به التهاب پوست دامن می‌زند.

اگر از شیرپاک‌کن استفاده می‌کنید از محصولات با پایه‌ی الکل ایزوپروپیل یا سایر الکل‌های شوینده استفاده نکنید. الکل ماده‌ی قابض قدرتمندی است و لایه‌ی سطحی پوست را برمی‌دارد، این امر باعث تولید چربی از غدد پوستی می‌شود. نتیجه‌ی این کار پوستی خشک و قرمز است و احتمالا جوش‌های بیشتری می‌زنید.

با اینکه غذاها دلیل جوش زدن نیستند، رژیم غذایی سالم کمک می‌کند بدن آنچه را برای جنگیدن با جوش‌ها نیاز دارد در اختیار داشته باشد.

صبحانه را حذف نکنید: صبحانه نیرومحرکه‌ای برای فرایندهای متابولیسم بدن‌تان است و در طول روز به شما انرژی می‌دهد.

به طور کلی میوه‌های تازه را به سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترجیح بدهید و رژیمی متعادل داشته باشید که از همه‌ی گروه‌های غذایی در آن استفاده شده باشد.

روزانه حداقل ۸ لیوان، و اگر ورزش می‌کنید یا در فصل گرما به سر می‌برید حتی بیشتر، آب بنوشید.

فواید ورزش بی‌شمار است، ورزش به گردش خون در بدن کمک می‌کند، به شما آرامش می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و انرژی‌تان را بالا می‌برد. پوست شما هم از گردش خون و اکسیژن‌رسانی بیشتری که در اثر فعالیت ورزشی ایجاد می‌شود سود می‌برد.

اما دقت کنید که حرارت و رطوبت نشسته روی پوست در اثر ورزش، مکان مناسبی برای پخش شدن باکتری‌ها فراهم می‌کند. بنابراین، پیش از ورزش آرایش‌تان را پاک کنید. اگر مستعد جوش بدن هستید برای ورزش لباس نخی گشاد به تن کنید. بعد از ورزش در اولین فرصت به حمام بروید.

فشار دادن یا درآوردن چرک جوش‌ها با ناخن، سوزن یا هر وسیله‌ی دیگر می‌تواند مسیر باکتری‌ها را به عمق بیشتری از پوست باز کند که موجب تشدید التهاب و عفونت خواهد شد. همچنین این کار به بافت اطراف پوست آسیب می‌زند و احتمال باقی ماندن جای جوش را افزایش می‌دهد. همچنین، تماس بیش از حد دست‌ها با پوست شامل مالیدن یا حتی تکیه زدن دست به چانه می‌تواند باکتری‌ها را به منافذ پوست وارد کند و احتمال جوش زدن را بالا ببرد.

هرروز، حتی روزهای ابری، از ضدآفتاب با spf حداقل ۱۵ استفاده کنید. گرچه حقیقت دارد که مجاورت اندک با نور آفتاب می‌تواند در آغاز برای آکنه مفید باشد اما گول نخورید زیرا این منافع کوتاه‌مدت هستند. تماس طولانی با نور آفتاب پوست‌تان را خشک می‌کند و باعث تولید چربی پوست و تسریع ریزش سلول‌های مرده‌ی آن می‌شود. چربی در کنار سلول‌های مرده‌ی پوستی زمینه‌ی مناسبی برای ایجاد جوش‌ها ایجاد می‌کند.

خواب خوب شبانه، به مدت حداقل ۷ تا ۸ ساعت، می‌تواند معجزه‌ای برای جوش‌هایتان باشد. می‌پرسید چطور؟ در پاسخ باید بگوییم بدنی که خوب استراحت‌ کرده منابع لازم را برای داشتن دستگاه ایمنی قوی در اختیار دارد. گرچه سیستم ایمنی قوی به کلی مانع جوش نمی‌شود، اما در مبارزه با عفونت جوش‌ها کمک می‌کند و جوش‌ها با سرعت بالاتری بهبود پیدا می‌کنند.

زمانی که در تنش باشید، غده‌ی آدرنال، هورمون کورتیزول را روانه‌ی جریان خون‌تان می‌کند. این هورمون غدد چربی پوست را به ترشح وا می‌دارد که می‌تواند به جوش زدن بینجامد. بسیار مهم است که روزانه زمانی را به استراحت اختصاص بدهید، مطالعه کنید، دوش بگیرید، مدیتیشن یا یوگا انجام بدهید یا هر کار دیگری که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهد. برای داشتن بدنی سالم به‌طور کلی و همچنین داشتن پوستی زیبا و سالم، آرام بودن قدم اساسی است.

اگر می‌خواهید روش های سریع درمان سریع جوش را یک بار دیگر مرور کنید، ویدئوی زیر را ببینید:

به‌خاطر داشته باشید حتی بعد از رفع شدن جوش‌ها باید استفاده از روش های پیشگیری از جوش را ادامه بدهید تا جوش‌های جدید ایجاد نشوند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

سلام
من از دیروز تا حالا در ناحیه چانه و اطراف چانه و در لبها در فواصل بسیار کم جوش زدم لطفا کمکم کنید نزدیک عیده فک کنم برا همین استرس جوش زدم.لطفا راه حل بدین دوستان.ممنون

سلام شادی گرامی
من متخصص پوست نیستم اما با توجه به مقالات چطور می‌تونم بهتون پیشنهاد کنم که استرس خودتون رو بیارین پایین، اینجا می‌تونید بخونید که استرس واقعا می‌تونه باعث جوش زدن بشه،
علائم استرس چیست؛ این نشانه‌ها را بشناسید و آن را متوقف کنید، در این آدرس:
http://chetor.com/?p31342
و برای کاهش استرس‌تون:
مقابله با استرس با ۱۲ روشی که به حفظ آرامش شما کمک می‌کند ، در آدرس:
http://chetor.com/?p3826
مدیتیشن برای تازه‌کارها: ۲۰ نکته‌ی عملی برای درک ذهن‌تان، در این آدرس:
http://chetor.com/?p2681
و مقاله‌ی مرتبط با درمان جوش، درمان آکنه با ۲۲ روشی که مثل آب روی آتش می‌ماند:
http://chetor.com/?p36623
امیدوارم که جوش‌ها زودتر بهبود پیدا کنن

سلام خسته نباشید من ی مدته سیستم بدنم بهم ریخته و صورتم شدید جوش میزنه موندم چکارکنم همه راه حل هارو رفتم ولی کم و بیش خوب شد ولی بازدوباره جوش زده من خودم میگم شیرینی میخورم جوش میزنه اگه راه حل دیگ واس ازبین رفتن جوش و جای جوش هست بگیدممنون میشم

اگر متوجه تغییرات جدید در بدنتون شدید که به نظرتون عادی نیست باید به دکتر مراجعه کنید. خیلی فاکتورها دخیله در اینکه دلیل جوش شما چی ممکنه باشه. شما می تونین با همراهی یک متخصص پوست دلایل و راه حل ها رو جستجو کنید.

خیلییییییییی عالیییییی بودددددددد.

خوشحالیم که این متن نظر مثبت شما رو جلب کرده دوست عزیز.

من چیکارکنم پس؟؟؟

با سلام..
دوست عیزیز اگر تمام تلاشت برای اینکه دیگه صورتت جوش نزنه بی فایده است حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کن..من قرص هایی رو که دکتر برام تجویز کرده بودن استفاده کردم واقعا نتیجه گرفتم..اینم بگم که این قرص هارو حتما باید با تجویز پزشک بخورین..برای از بین بردن جای جوش هم از سفیده تخم مرغ استفاده کنین..

دوستان عزیز تا میتونید از خوردن قرص های ضد جوش doxycycline 1 استفاده نکنید حتی با دستور پزشک درسته جوش ها رو زود خوب میکنه اما توی بلند مدت عوارض بدی رو سیستم بدنتون میزاره که نمی صرفه استفاده کرد . از روش سنتی و گیاهی استفاده کنید

با سلام آب زرشك آب انار عرق كاسنى و ماست يك دونه هليله سياه بكوبيد خورد نكنيد بريزيد توش ميل كنيد و روبالشيتونو هفته اى يه بار حد اقل عوض كنيد شكر اصلا نخوريد مواظب كبدتون باشيد در درجه اول و آخر به خدا توكل كنيد

مد و زیبایی


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

اگر به فکر رفع جوش صورت خود هستید این مطالب برای شما مفید خواهد بود. در این مطلب ترفندهای سریع برای از بین بردن جوش صورت معرفی می شود که می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند، باعث بهبود جوش و رفع جای جوش می شوند.

برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه ی اختلال بخش های تولید‌کننده ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش ها به دلایلی بیش فعال می شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می کنند که در نتیجه ی آن این بخش ها در چربی غوطه ور می شوند.

ارگانیسم های زنده ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیاد چربی به دام می افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می شوند. این اتفاقی است که نقطه ی برآمده ی روی پوست که آن را جوش می یم ایجاد می کند.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست وشوی طاقت فرسا و حتی لایه برداری‌ و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می کند. بنابراین می توان برای جوش های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه های درمانی فوق العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می برند استفاده کرد.

در ادامه با معرفی 4 روش برای از بین بردن سریع جوش صورت با زوم لایف همراه باشید.

راه حل های درمان جوش صورت

اولین درمان سریع جوش صورت، یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می کند و غدد چربی را تشویق می کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می رود.

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

بعد از یک یا دو دقیقه صورت تان را با آب معمولی بشویید.

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده ی صبحانه و همچنین میان وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده های شگفت آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می بخشیده است معروف است. شما هم می توانید برای از بین بردن جوش ها از ماست استفاده کنید.

مقداری ماست را با آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست‌تان بمالید. بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

استفاده از سیب و عسل برای زیبایی پوست بسیار توصیه شده است و در بسیاری از ماسک های پوست نیز استفاده می شود. برای رفع جوش صورت می توانید از مخلوط سیب و عسل استفاده کنید.

یک نیمه ی سیب رنده شده را با 4 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روزانه 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید این مخلوط بسیار مناسب پوست های خشک آکنه دار می باشد.

آلوئه ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می کند.

بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

می توانید با خیار ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی ها و باکتری ها از مجاری پوست کمک می کند.

راه معجزه آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب کش ارگانیسم های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع کنندگی ای که دارد باعث می شود چربی های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

برای جوش های جدی تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود.

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق العاده ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می برند به همراه دارد.

9 نکته برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت

8 ماسک طبیعی برای درمان آکنه

5 درمان خانگی آکنه، جوش غرور جوانی

آیا مطلب ” 8 روش برای از بین بردن سریع جوش صورت ” برای شما مفید بود؟

بسیارررر متشکرم از سایت خوبتون

عععععععععععااااااااااااااااااللللللللللللللییییییییییییییی بودمن واقعاازروش هایش اتفاده کردم وجواب چشم گیری گرفتم

دمت گرم با این جسارت روک بودنت

همه‌ی افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار آکنه‌ها می‌شوند. آکنه‌های مزاحم []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف




خانه

موبایل

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که افراد در سنین مختلف با آن درگیر هستند‎

راه حل های درمان جوش صورت

 

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که افراد در سنین مختلف با آن درگیر هستند. در این مقاله به شما روشهای خانگی برای از بین بردن جوش صورت را به شما معرفی می کنیم.

  

از بین بردن جوش صورت با ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین یکی از معروف ترین ماسک های ضد جوش است. برای درست کردن آن کافی است مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید و آن را روی صورت خود بگذارید. اجازه دهید این ماسک حدود 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و پس از آن پوست خود را با آب ولرم بشویید. 

 

از بین بردن جوش صورت با عسل

عسل هم می تواند برای رفع جوش های شما کمک بزرگی به حساب بیاید. برای این کار مقداری عسل را روی محل جوش قرار دهید و 15 دقیقه تامل کنید؛ سپس صورت خود را بشویید. برای تاثیر این ماسک، سه روز در هفته از آن استفاده کنید.

  

از بین بردن جوش صورت با ماسک موز

یکی دیگر از انواع ماسک های ضد جوش، موز له شده است. موز را له کنید و روی جوش قرار دهید و پس از 2 دقیقه محل جوش ها را با آب گرم بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با شلغم

استفاده از شلغمی که کاملا له شده باشد هم می تواند برای رفع جوش های سطحی مفید باشد.

 

از بین بردن جوش صورت با گلاب

استفاده از گلاب هم یکی از راه های پیشگیری و همچنین درمان جوش های صورت است. برای این کار خوب است صورت خود را هر روز با گلاب شست وشو دهید. البته بهتر است این کار قبل از خواب انجام شود تا گلاب مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.

 

افرادی که نگران جوش های صورت خود هستند بهتر است بدانند بخور دادن می تواند در برطرف شدن جوش های آن ها بسیار موثر باشد؛ بنابراین از بخور دادن مرتب و مداوم در طول هفته غافل نشوید.

 

منبع : jamejamonline.ir

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

با مواد طبیعی می توانید جوش های صورت تان را درمان کنید.

راه حل های درمان جوش صورت

 

جوش صورت یکی از مشکلات پوستی است که می توانید با روش های خانگی آن را درمان کنید. با مواد طبیعی می توانید جوش های صورت تان را درمان کنید.

رو به روی آینه ایستاده اید و مدت ها مشغول ریشه کن کردن جوش های ریز و درشت روی صورتتان می شوید، جوش هایی که امروز از بین می روند و فردا دوباره سر باز می کنند. اغلب ما برای خلاص شدن از این نقاط قرمز دست به دامان پزشکان و کرم ها و داروهای رنگارنگ می شویم.اما شیوه های ساده تر و در عین حال کم خرج تری برای درمان این جوش های همیشه حاضر وجود دارد، درمان هایی که تنها و تنها به وسیله برخی خوراکی های خانگی انجام می شوند. اگر شما به خاطر جوش های صورت همیشه در عذاب هستید و دیگر نمی دانید برای پاک شدن آنها چه کنید، گزارش ما را بخوانید و با راه های آسان بهره مندی از پوستی صاف و درخشان آشنا شوید : درمان جوش صورت با روغن درخت چایبه دلیل وجود ترکیبات آنتی باکتریال و خاصیت تسکین دهندگی، درخت چای به خشک کردن جوش های سر سفید و از بین بردن آکنه ها کمک قابل توجهی می کند. کافی است مقدار کمی از برگ های درخت چای را روی نقاط حساس پوست بگذارید و بعد 1 تا 15 دقیقه آن را بشویید، پس از چند بار انجام این کار تفاوت را در پوستتان احساس می کنید. درمان جوش صورت با لیمو ترشیکی دیگر از منابع اسیدی که به کشتن باکتری های پوستی و خشک شدن سریع جوش های صورت کمک می کند لیمو ترش است. شما می توانید هر شب پیش از رفتن به تخت خواب یک نیمه از لیمو ترش را روی صورت خود بمالید و صبح بشویید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوستی حساس دارید با احتیاط از این خوراکی استفاده کنید. درمان جوش صورت خمیر دندانآنچه که ما برای تمیزی دهان و دندان استفاده می کنیم به سادگی می تواند جوش های صورت را خشک و اندازه آنها را کوچک کند. البته خمیر دندان برای افرادی که از آکنه ها و جوش های مزمن رنج می برند کارکرد چندانی ندارد و می تواند به پوست آنها آسیب جدی بزند. شب ها پس از مسواک زدن مقدار کمی خمیر دندان روی انگشت خود بزنید و آن را روی جوش های پوستی خود بگذارید و صبح ها آن را بشویید. فراموش نکنید که برای تسکین پوست تنها از خمیر دندان سفید استفاده کنید. درمان جوش صورت با سیراحتمالاً سیر یکی از سبزیجات و ادویه های مورد علاقه شما در آشپزی است، اما همین خوراکی لذیذ می تواند به شما کمک کند تا دیگر جوش های صورتتان را نبینید. خوراکی با خاصیت آنتی باکتریال و سولفور که تأثیر شگفت انگیزی در نابودسازی سریع آکنه های پوستی دارد. سیرها را تکه تکه کنید و روی قسمت های آسیب دیده پوستتان بگذارید و پس از چند دقیقه آنها را بشویید و تا پوستی روشن و صاف داشته باشید. درمان جوش صورت با آسپرینبه دلیل خاصیت ضد التهابی آسپرین نه تنها قابلیت مبارزه با جوش ها را دارد بلکه به کم رنگ شدن آنها هم کمک می کند. یک ربع از آسپرین را شب ها روی قسمت های ملتهب پوست خود بگذارید و تا صبح برای شستن آن صبر کنید. درمان جوش صورت با نمک دریاییاگر به دنبال راهی سریع برای از بین بردن جوش ها هستید، پیشنهاد ما به شما نمک دریایی است. کافی است مقداری آب به دو قرص نمک دریایی اضافه کنید و آن را روی قسمت های حساس پوست بگذارید، سریع تر از آنچه فکرش را بکنید جوش ها از بین می روند و پوست شما صاف می شود. درمان جوش صورت با عسلیکی از خواص قابل توجه عسل، آنتی باکتریال بودن آن است. این خوراکی بی نظیر ضمن کشتن آکنه های پوستی از بروز عفونت هم جلوگیری می کند. یک توپ نخی کوچک را به عسل آغشته کنید و سپس سطح پوست خودتان را با آن ماساژ دهید، اجازه دهید 1 تا 15 دقیقه عسل روی پوست شما بماند. فراموش نکنید برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود باید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

منبع : شفقنا زندگی

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

راه حل های درمان جوش صورت

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

راه حل های درمان جوش صورت

گاهی اوقات هنگام پخت کیک با مشکلاتی مواجه می شویم. یکی از مشکلاتی که با آن رو به رو می شویم این است که علت ترک روی کیک چیست؟

با ترکیب رنگ مو هایی که به شما پیشنهاد می شود می توانید هم سفیدی ها را خوب بپوشانید و هم رنگ بسیار زیبا و خوشرنگی را به مادر عزیزتان هدیه کنید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

جوش صورت یک ناراحتی پوستی آزار دهنده است. جوش های صورت دارای انواع مختلفی از جمله جوش سرسیاه، جوش سر سفید، جوش هورمونی و هستند. بسیاری از افراد دچار این ناراحتی به دنبال راه های درمان فوری و درمان های خانگی جوش صورت خود هستند.

برای درمان جوش صورت به صورت طبیعی و با مواد گیاهی در دسترس با ما همراه باشید:

 آب لیمو به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کند که باکتری هایی را که باعث آکنه می شوند، را می کشد. همچنین می تواند گردش خون را به پوست تحریک کند که مواد مغذی ضروری بدن را برای کمک به مبارزه با آکنه به ارمغان  آورد. این دستورالعمل ها را برای از بین بردن جوش صورت خود با آب لیمو دنبال کنید:

صورت خود را بطور معمول بشویید.

راه حل های درمان جوش صورت

آب یک لیمو بزرگ را تا حدود 2 قاشق چای خوری بگیرید. توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به استفاده از لیمو دوم داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که آب لیموی تازه استفاده می کنید. از آبلیموی آماده استفاده نکنید. این مواد معمولا حاوی مواد نگهدارنده است که می تواند صورت شما را تحریک کند.

اگر این عمل را در طول روز انجام می دهید، آبلیمو را حداقل برای 3 دقیقه روی پوستتان بگذارید، و سپس با آب سرد آن را  بشویید. اما اگر این کار  را در شب انجام می دهید تا صبح با آبلیموی روی صورتتان بخوابید و صبح آن را بشویید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از رفتن جلوی نور خورشید، آبلیموی پوستتان را شسته اید، زیرا این می تواند باعث ایجاد لکه سفید روی پوستتان شود.

 روغن درخت چای یک روغن خوش بو است که از یک درخت بومی در استرالیا می آید. شواهد بالینی وجود دارد که روغن چای برای چندین بیماری پوستی، از جمله جوش صورت موثر است. این ماده به به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی کار می کند و می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و آن را برای مبارزه با جوش تنظیم می کند.

بعضی از مردم ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند. قبل از استفاده از آن بر روی صورت خود، یک قطره از روغن درخت چای را در جای دیگر، مانند بازو یا پا تست کنید. چند ساعت صبر کنید اگر بثورات ایجاد شد، ممکن است نسبت به روغن حساسیت داشته باشید و نباید آن را روی صورت خود قرار دهید.

روغن درخت چای هنگامی یک ماده سمی برای خوردن است. روغن درخت چای را به هیچ وجه نخورید.

 گرچه شواهد متناقض وجود دارد، برخی از افراد عسل را به دلیل خواص ضد باکتریایی، درمانی موثر برای جوش صورت می دانند.

قبل از اعمال عسل بر روی جوش صورت خود، یک مقدار کمی از آن را در اطراف خط چانه تان بمالید. برای دیدن اینکه آیا شما یک واکنش طلوب دارید، حدود 3 دقیقه صبر کنید. اگر چنین است، عسل را بر روی جوش های خود اعمال نکنید.

شما می توانید عسل را به دو روش استفاده کنید. یا جوش هایتان را با عسل تر کنید، یا عسل را به کل صورت خود بعنوان ماسک صورت برای جوش هایتان بمالید.

بعد از 3 دقیقه عسل را با آب سرد بشویید، اما اگر می خواهید آن را روی پوستتان بگذارید.

شما همچنین می توانید حدود نیمی از قاشق چای خوری دارچین به عسل خود اضافه کنید. این به خواص ضد باکتریایی ماسک صورت افزوده و می تواند گردش خون را در صورت شما افزایش دهد.

سرکه سیب به شما کمک می کند تا PH پوست خود را متعادل کنید، همچنین باکتری ها را می کشد و می تواند پوست شما را نرم کند. ایجاد یک تونر از سرکه سیب سرکه بسیار ساده است.

بطری شیشه ای را کاملا تمیز کنید تا تونر را درون خود ذخیره کنید. فقط از آب گرم و صابون استفاده کنید. تمیز کردن با الکل یا سفید کننده می تواند باعث شود باقی مانده های شیمیایی در ظرف بمانند ، که پس از آن می تواند روی صورت نیز مالیده شود.

نصف فنجان سرکه سیب و نصف فنجان آب را در بطری را بریزید و آن را به خوبی مخلوط کنید.

تونر را با استفاده از توپ پنبه به جوش بمالید.

مخلوط را در جای خنک، خشک و تاریک ذخیره کنید.

شما می توانید سرکه سیب را بدون رقیق کردن استفاده کنید، اما این توصیه نمی شود. سرکه سیب بشیار تند است و اگر رقیق نشود، باعث تحریک پوست می شود. اگر این مخلوط موجب سوزش شود، سعی کنید با آب بیشتری رقیق کنید.

 این ادویه جادویی زرد رنگ که معمولا در آشپزی خاورمیانه رایج است در هر کجا که ادویه جات یافت می شود در دسترس است. این معمولا یک درمان موثر برای جوش صورت است. این مراحل ساده را برای مخلوط زردچوبه خودتان و درمان خانگی جوش صورت خود دنبال کنید.

یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل اضافه کنید آن را خوب مخلوط کنید.

مخلوط را به صورت یکنواخت بر روی صورتتان بگذارید.

بگذارید مخلوط 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید.

به یاد داشته باشید که زردچوبه پوست شما را کمی زرد می کند، به خصوص اگر آن را در یک شب بگذارید.

به طور طبیعی گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین A و C است. گوجه فرنگی همچنین منافذ پوست را کوچک می کند و جوش صورت را کاهش می دهد. استفاد از آن آسان است و زمان بسیار کمی نیاز دارد.

یک گوجه فرنگی کوچک را بشویید و نصف کنید.

قسمت باز را در قسمت هایی از پوست که در آن جوش وجود دارد، بمالید. پس از آن گوجه فرنگی را بیرون بیندازید

پوست صورت خود را با آب کمی گرم بشویید.

برای بهترین نتایج، دو بار در روز این کار را انجام دهید.

نمک دریایی می تواند به خشک کردن جوش ها و جذب روغن اضافی کمک کند. مخلوط کردن این  ماده با عسل این می تواند درمان موثری برای جوش صورت باشد.

1 قاشق چای خوری نمک دریایی را با 3 قاشق چای خوری آب گرم مخلوط کنید.

آنقدر مخلوط کنید تا نمک حل شود.

راه حل های درمان جوش صورت

1 قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و خوب بهم بزنید.

هنگامی به اندازه کافی خنک شد، این مخلوط را روی صورت خود قرار دهید.

مخلوط را برای 1 دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند. از نگه داشتن آن در طولانی مدت اجتتناب کنید چون پوست شما خیلی خشک خواهد شد.

سپس با آب سرد شستشو دهید.

مرطوب کننده بر پوست صورت خود اعمال کنید. نمک دریایی ممکن است پوست شما را خشک نگه دارد، بنابراین استفاده از مرطوب کننده برای حفظ سلامت پوست شما لازم است.

سفیده تخم مرغ می تواند به افزایش سطح پوست و کاهش اندازه منافذ کمک کند. آنها همچنین با تغییرات رنگ پوست در ارتباط با آکنه مبارزه می کنند.

صورت خود را بشویید.

زرده ها را از سفیده تخم مرغ جدا کنید.

در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. این افزودنی می تواند به جوش های سر سیاه و سر سفید کم کند.

سفیده تخم مرغ را تا زمانی که به فوم تبدیل شود، بهم بزنید.

این را به صورت یکنواخت به پوست خود اعمال کنید و به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند.

سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و صورت خود را با حوله خشک کنید.

حالا پوست خود را مرطوب کنید.

 ماست کمک می کند تا منافذ باز شود، لایه برداری انجام شود و روغن اضافی جذب شود.

یک قاشق غذاخوری از ماست معمولی را بردارید و آن را به طور مساوی روی صورت خود بمالید.

این را برای مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با  آب سرد آن را بشویید.

شما می توانید این درمان را روزانه تکرار کنید.

 

بعدی

قبلی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *