راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان

راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان
راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

چه راه هایی برای افزایش ذخیرۀ تخمدان وجود دارد؟


پاسخ مشاور:

به طور طبیعی با افزایش سن یک خانم، توانایی باردار شدن در او کاهش می یابد. کیفیت تخمک خانم­ ها در سال های آخر زندگی تولید مثلی، کاهش می­ یابد و در نتیجه، احتمال بارداری کاهش پیدا می­ کند و احتمال سقط، زیاد می ­شود. سن دقیق پایان دورۀ باروری، فرد به فرد متفاوت است. به آزمایش ­هایی که برای تعیین قابلیت باروری زنان وجود دارد، “آزمایش­ های ذخیرۀ تخمدان” می­گویند.
افزایش سن، بیماری ­های جسمی و جراحی ­ها اثرات منفی بر میزان ذخیرۀ تخمدان و کیفیت تخمک دارند.

بسیاری از عوامل هستند که ممکن است بر روی سلامت تخمدان و تخمک ها تاثیر داشته باشند، از جمله: عوامل محیطی، هورمون های موجود در رژیم غذایی، و استرس و… .

علاوه بر این، داشتن باروری سالم موثراز بسیاری از عوامل دیگر میباشد از جمله :
· گردش خون مناسب
• سیکل باروری سالم
• هورمون های متوازن
• و تخمک های سالمراههای درمان کمبود ذخیره تخمدان


چگونه طی 90 روز سلامت تخمک ها را افزایش دهیم؟
در گذشته باور رایج چنین بود که “سن” تنها عامل تعیین کننده سلامت تخمدان و تخمک هاست. بر اساس مطالعات جدید، ما در حال حاضر می دانیم که ممکن است این موضوع درست نباشد.
بسیاری از عوامل هستند که ممکن است بر روی سلامت تخمدان و تخمک ها تاثیر داشته باشند، از جمله: عوامل محیطی، هورمون های موجود در رژیم غذایی، و استرس و… .
علاوه بر این، داشتن باروری سالم موثراز بسیاری از عوامل دیگر میباشد از جمله :

· گردش خون مناسب
• سیکل باروری سالم
• هورمون های متوازن
• و تخمک های سالم

چرا سلامت تخمک مهم است؟
داشتن تخمک سالم یکی از اصول باروری سالم است.سلامت تخمک هاهمان اندازه که می تواند روی زنده ماندن بارداری تاثیر بگذارد روی وقوع یا عدم وقوع لقاح و لانه گزینی نیز موثر است. در گذشته تصور می شد که ما با تمام ذخیره سلول های تخمک برای تمام زندگی بدنیا می آییم، لذا سن می تواند تاثیرمهمی بر سلامت تخمک ها داشته باشد. تحقیقات اخیر برخی از دیدگاه های جدید و امیدوار کننده را در تولید تخمک به ارمغان آورده است. در واقع ممکن است زنان در طول سال های باروری خود تخمک تولید کنند. دانشمندان، تعدادی سلول های بنیادی را در تخمدان پیداکرده­اند که سلول های تخمک تولید می کنند.
صرف نظر ازنتایج مطالعه یاد شده، “سن” هنوز عامل تاثیرگذار مهم بر روی سلامت تخمکهای جدید محسوب میشود، براین اساس افزایش سن تخمدانها، محیط نگهداری تخمک ها را نامطلوب می سازد. این موضوع اهمیت آنچه را که ما قصد داریم در این مقاله پوشش دهیم نشان می دهد .

90 روز: چرخه یک تخمک
به بسیاری از زنان که مشکل باردار شدن دارند گفته میشود که تخمک آنها سالم نیست، یا این که تخمک ها “پیر” شده اند. راه حلهای پیشنهادی به این زنان معمولا عبارتند از: استفاده از تخمک اهدا شده ، IVF، و یا فرزندخواندگی . اما چیزی که بسیاری از زنان نمی دانند، این است که کارهایی وجود دارد که شما می توانید برای کمک به سلامت تخمدان و تخمک ها انجام دهید، اما برای موثر بودن باید آن را حداقل به مدت 90 روز ادامه دهید. در طول چرخه سفریک تخمک به سمت تخمک گذاری، فرصت هایی وجود دارد که عوامل خاصی می توانند سلامت تخمک در حال آماده سازی را تحت تاثیر قراردهند. در طول این دوره 90 روزه قبل ازتخمک گذاری، تخمک در حال تغییر و آماده شدن برای تخمک گذاری است. در این زمان آنها می توانند تحت تاثیر هردو نوع عوامل مثبت یا منفی سلامتی قرارگیرند. تخمک ها میتوانند تحت تاثیر عوامل زیر قرار گیرند:

• جریان خون
• اکسیژن رسانی مناسب
• تعادل هورمونی
• دریافت های تغذیه­ای
• استرس

جریان خون و اکسیژن رسانی مناسب
جریان خون غنی از اکسیژن به تخمدان،برای سلامت تخمک ها ضروری است. جریان خون می تواند تحت تاثیر ورزش نکردن، کم آبی بدن و خون غلیظ، کاهش یابد. برای افزایش جریان خون به تخمدان ها چند پیشنهاد داریم:
روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید؛ دهیدراسیون سبب تغلیظ خون و کاهش گردش خون در بدن و بسیاری از مسائل دیگر می گردد، اطمینان حاصل کنید که آب خالص می نوشید و از مصرف آب موجود در بطریهای پلاستیکی خودداری کنید.
یک راه آسان برای شروع روزانه ، قرار دادن یک ظرف آب در کنار تخت خواب می باشد، شما می توانید هر زمان که بیدار شدید آب بنوشید.
     ورزش
فعالیت بدنی مورد علاقه تان را پیدا کنید، مانند: تنیس، پیاده روی، دویدن، رقص، و یا یوگای باروری . ورزش جریان خون را در بدن افزایش می دهد وخون تازه را برای تمام سلول ها به ارمغان می آورد و کمک می کند تا خون سرشار ازاکسیژن شود.
  ماساژ شکم یاماساژ باروری
یکی از بهترین درمان ها برای افزایش جریان خون به دستگاه تناسلی، ماساژ رحم و تخمدان هاست.
ماساژ به رساندن خون اکسیژن دارتازه به تخمدانها و حذف خون قدیمی راکد کمک میکند. شما می توانید از یک ماساژتراپیست و یا یک درمانگر متخصص درماساژ باروری کمک بگیرید؛همچنین می توانید نحوه انجام “ماساژ باروری” را یادگرفته و آن را به راحتی در خانه انجام دهید. بهتر است که پس از اتمام خونریزی پریود ماساژ شروع شود و در طول ماه حداقل 4 بار در هفته ادامه یابد. اگر شما در حال حاضر برای باردار شدن تلاش میکنید، تکنیک های ماساژ از روز پس ازاتمام پریود آغاز و فقط تا زمان تخمک گذاری ادامه دهید.

1- تعادل هورمونی
تعادل هورمونی است برای اماده سازی تخمک سالم ضروری می باشد. با توجه به عوامل محیطی، استرس و رژیم های غذایی مدرن، زنان بیش از پیش دچار عدم تعادل هورمونی میشوند. اگر تعادل هورمونی خاموش شود تخمک ها پاسخ نمیدهند وچرخه ی باروری از تعادل خارج میشودو تخمک گذاری رخ نمیدهد؛ اما متعادل کردن هورمونها امکان پذیر است. در اینجا برخی از راه حلهای ممکن برای کمک به حفظ تعادل هورمون ها و تغذیه سیستم غدد درون ریز ارائه میگردد:

2- پاکسازی سیستم از هورمون های اضافی
3- استفاده از مکمل های تقویت باروری
4- کاهش قرار گرفتن در معرض هورمونهای خارجی
5- اگر سطح FSHخون شما بالا باشد،گیاه پنج انگشت (Vitex) برای رسیدن به سطوح نرمال هورمون کمک کننده است.
1- تغذیه
نوع تغذیه می تواند سلامت تخمدان و تخمکها را به صورت مثبت یا منفی تحت تاثیر قرار دهد و این به شما بستگی دارد. در اینجا چند پیشنهاد غذایی برای حمایت از سلامت تخمک وجود دارد:

× غذاهای برتربرای سلامتی تخمک
• ژل رویال
• UltraGreens برگ سبز تیره
• کلم بروکلی
• توت
• نوعی ماهی پهن بزرگ (Halibut)
• ماهی قزل آلا
• تخمه کدو
• دانه کنجد
• زردچوبه
• زنجبیل
غذاهای مضر برای سلامت تخمک
• سیگار
• کافئین
• الکل
• قند و شکر
• سودا
• رژیم غذایی کم چربی
• غذاهای فراوری شده
• چربی ترانس
• غذاهای GMO (اصلاح ژنتیکی)

مكمل ها
مولتی ویتامین مصرف کنید
کلید اصلی برای حمایت از سلامت تخمک و فراهم نمودن پوشش رحم ، مصرف مولتی ویتامین دردوران بارداری است. بهتر است مصرف مولتی ویتامین دوران بارداری را در زمانی که تصمیم به بارداری میگیرید شروع کنید تا حتی در زمانی که بارداری شناسایی نشده است، مواد مغذی مورد نیازبرای جنین فراهم باشد.
.Antioxidants آنتی اکسیدان ها
آنتی اکسیدان ها یکی از اجزای مهم برای داشتن باروری سالم است زیرا تخمک و اسپرم را از صدمات ناشی از رادیکالهای آزاد محافظت می کنند.
L-آرژینین
L-آرژنین یک نوع اسید آمینه است که در مطالعات نشان داده شده است که سبب افزایش پاسخ تخمدان ها، پذیرش اندومتر و میزان حاملگی در بیماران IVFشده که دوز های بالایی از L-آرژنین مکمل دریافت می کنند، می گردد.

2- استرس (Stress)
زنانی که به طور مداوم تحت فشار و استرس هستند ، پرولاکتین، کورتیزول و هورمون های دیگری تولید می کنند که می تواند در تخمکگذاری دخالت و یا حتی مانع از تخمک گذاری منظم گردد.بنابراین، اگر شما در حال تلاش برای ارتقاء سلامت تخمک هایتان هستید، بر روی کاهش سطح استرس خود باید تمرکزکنید . چگونه می توانید این توان را به دست آورید؟ در قدم اول نیازاست که این موضوع را در اولویت قراردهید. در برنامه روزانه تان زمانی را برای آرامش و سکوت درنظربگیرید، در این زمانها شما میتوانید بر روی کاهش سطح استرس خود تمرکز کنید ؛ سایر موارد کمک کننده عبارتند از:

پیاده روی کنید
• حمام حباب بگیرید
• برای استراحت یک کتاب خوب دست بگیرید
• از ماساژ حرفه ای و یا رفلکسولوژی درمانی سود برید
• برخی از چای های آرامش بخش گیاهی مانند بابونه، کاوا کاوا یا نعناع بنوشید
• تمرین مراقبه کنید
• برای درمان اقدام کنید

حمایت از سلامت تخمک برای هر زنی که در حال آماده شدن برای بارداری است مهم است، به خصوص هر چه سن بالاتر می رود. کارهای بسیاری هستند که شما می توانید برای حمایت و حفاظت از سلامت تخمک خود انجام دهید ، اما همواره باید به صورت روزانه وبه مدت حداقل 90 روز پیگیری شوند تا بهترین اثر را داشته باشند آنچه برای حمایت و حفاظت از سلامت تخمک نیاز است که انجام شود.

1- افزایش گردش خون دستگاه تناسلی با ماساژ، ورزش و آب آشامیدنی.
2- تلاش برای حفظ تعادل هورمونی.
3- داشتن یک رژیم غذایی مقوی و استفاده از مکمل های غذایی مانند آنتی اکسیدان، مولتی ویتامین، L آرژنین و غذاهای افزایش دهنده قدرت باروری.
4- ایجاد یک “سیستم پشتیبانی استرس” که به شما کمک میکند استرس را کاهش دهید و پاسخ صحیح و سالم به شرایط استرس زا داشته باشید. این سیستم شامل یک یا دو کاری است که شما روزانه یا معمولا انجام می دهید و به عادت تبدیل می شوند، مثلا تمرین مراقبه روزانه، تکنیکهای تنفسی، طب سوزنی هفتگی، تمرینات یوگا، تنفس عمیق و … .              

“لطفاً نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید”

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– از آنجا که کاهش سطح ای ام اچ ممکن است بر روند بارداری تاثیر بگذارد، بنابراین این مشکل باید بررسی شود تا مشخص شود، چرا سطح آن کاهش یافته است. ممکن است علل amh پایین به دلایل زیر باشد و حتی ممکن است بارداری را تحت تاثیر قراردهد.

این موارد عبارتند از:

اگر در سنین بالای چهل سالگی ، سطح آ ام اچ شما هم پایین است بنابراین ممکن است به سمت یائسگی زودرس بروید.راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان

کاهش سطح amh  با کاهش ذخایر تخمک همراه است اما این بدان معنا نیست که کیفیت تخمک را هم تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، در صورتی که این مورد نادیده گرفته شده و درمان نشود، ممکن است در نهایت سبب کاهش شدید و در نتیجه از بین رفتن تخمک شود.

از آنجا که amh پایین ، کیفیت تخمک را تحت تاثیر قرار نمی دهد، شما ممکن است هیچ مشکلی با باروری نداشته باشید. اما این موضوع  برای همه صحت ندارد.

هر زنی دوست دارد مادر شده و فرزند سالمی داشته باشد. باردار شدن یک فرایند کاملا طبیعی است اما هیچ مشکلی نباید در این فرایند ایجاد شده و روند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

در مواردی که شما پس از چندین بار تلاش برای بارداری هنوز موفق به بارداری نشده اید، ممکن است یکی از دلایل آن کاهش سطح  amh باشد و بنابراین سلامت تخمدان شما به خطر می افتد.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در بهبود سلامت تخمدان خود تلاش و تمرکز کنید. اگر سلامت تخمدان بهبود یابد، شانس بارداری هم در بسیاری  از موارد افزایش پیدا می کند.

سوالات خود را در ارولوژی می توانید از دکتر بپرسید و در سریع ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید

آزمایش خون برای ارزیابی سطح AMH ، یک آزمایش تشخیصی نسبتا دقیق درباره میزان ذخیره تخمدان و تخمک ها است. این آزمایش خون، ساده است و شما می توانید هر زمان و در طول دوره قاعدگی آن را انجام دهید.

بر خلاف درمان ها در پزشکی مدرن، درمان های طبیعی با تمرکز بر ترمیم سلامت هورمونی شما و در نتیجه بارداری سریع و آسان صورت می گیرد.

شما با درمان های خانگی هم می توانید در افزایش سطح کم AMH و ذخایر تخمک موفق شوید. سطح کم  AMH نشانه ای از تخلیه ذخایر تخمدان است. به عبارت دیگر شما ممکن است با مشکلات باروری یا یائسگی زودرس، مواجه شوید.

چندین راه آسان و اثبات شده برای افزایش سطح AMH وجود دارد. برخی از زنان، به کیفیت تخمک های خود توجهی نمی کنند. علت بروز کاهش ذخایر تخمک در نوع درمان نقش اساسی دارد. با این حال، حتی اگر ذخایر تخمدان ضعیف باشد، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آن را بهبود ببخشید!

گزینه های پزشکی جایگزینی وجود دارد که می توانید از طریق آن، ذخیره تخمدان خود را افزایش دهید.

این موارد عبارتند از:

درمان طبیعی همیشه و در اکثر موارد برای بهبود بیماری ها تاثیر گذار است. متاسفانه شما نمی توانید تعداد تخمک را افزایش دهید اما می توانید کیفیت تخمک ها را بهبود بخشیده و در نتیجه شانس بارداری بیشتری داشته باشید.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

روش درمان کم تحرکی اسپرم در مردان

افزایش قدرت باروری با ترک این عادت ها

عوامل موثر در تخمک گذاری

پیاز درمانی برای ناباروری مردان و زنان

علائم بارداری بعد از آی یو آی

علائم ناباروری الیگواسپرمی در مردان

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان

سلام وخسته نباشی عصربخیرذخیره تخمدانم۰/۱چکارکنم فرزندی ندارم

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

با سلام باید سونوگرافی و آنژیو رو ببینم

باید معاینه شوید

سلام

با توجه به خون ریزی مداوم باید حتما سونو واژینال شوید تا اگر ضخامت اندومتر زیاد بود کورتاژ تشخیصی شوید مراجعه به متخصص زنان داشته باشید.

سلام نه موردي نداره استفاده كنيد.

سلام.معمولا کاپی که در بازار هست اصل است .باید تمام نکات استفاده از کاپ را رعایت کنید تا عفونت نگیرید و به نوع کاپ ربطی ندارد.

سلام.تا ۷۲ ساعت اول قرص اورژانسی که در داروخانه ها موجود هست مصرف شود.

سلام.حتما به متخصص زنان مراجعه کنید تا درمان عفونت شوید.

سلام.با شرح حال شما احتمالا کیست لبیا یا واژن هست اگر سایزش با درمان عفونت کوچک شده نیاز به جراحی ندارد. نیاز به جراحی زمانی هست که چند بار عود کند نگران نباشید حتما مجددا با دکتر زنان دیگری مشورت کنید .

سلام.با چه مکانیسمی جلوگیری می کنید.

سلام.با چه مکانیسمی جلوگیری می کنید.

سلام.حتما مراجعه داشته باش .

با سلام اگه قبل از تزریق تستوسترون آزمایش دادید لازم ندارید ولی اگه بعد از تزریق تستوسترون آزمایش دادید نمیشه اظهار نظر کرد



پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزنامه های ایران، روزنامه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .

مشاوره متنی
شروع قیمت از رایگان


ویزیت ویدئویی
شروع قیمت از 19،500 تومان


نوبت حضوری
رزرو آنلاین و قطعی نوبت حضوری

راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان


۱۲:۴۵:۱۰ ۱۳۹۵/۰۲/۲۹


۰۷:۰۹:۰۵ ۱۳۹۵/۰۲/۳۰


۰۷:۰۹:۰۵ ۱۳۹۵/۰۲/۳۰

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

بله میتواندکمک کند


۱۹:۰۸:۵۸ ۱۳۹۵/۰۲/۳۱


۱۹:۰۸:۵۸ ۱۳۹۵/۰۲/۳۱


۱۱:۲۲:۴۷ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۱:۲۲:۴۷ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

برای تجویز دارو حتما باید ویزیت شوید و نمی توان غیر حضوری این کار را کرد


۱۲:۱۸:۰۹ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۲:۱۸:۰۹ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۹:۰۹:۵۶ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۹:۰۹:۵۶ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

خواهش می کنم


۱۹:۱۲:۳۹ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۹:۱۲:۳۹ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۹:۱۷:۰۳ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۹:۱۷:۰۳ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

متخصص زنان


۱۹:۱۷:۱۶ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۹:۱۷:۱۶ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۹:۱۷:۲۶ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲


۱۸:۱۲:۳۵ ۱۳۹۵/۰۳/۰۴


۱۸:۱۲:۳۵ ۱۳۹۵/۰۳/۰۴

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

بسته به وضعیت بیمار دارد باید ازمایشات و سونوی شما را ببینم البته برای سونو ترجیحا خودم سونو کنم بهتر می توانم نظر دهم


۲۲:۴۸:۳۸ ۱۳۹۵/۰۳/۰۴


۲۲:۴۸:۳۸ ۱۳۹۵/۰۳/۰۴


۱۳:۱۲:۵۲ ۱۳۹۵/۰۳/۰۷


۱۳:۱۲:۵۲ ۱۳۹۵/۰۳/۰۷

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان

خیابان ولیعصر خ میرداماد نرسیده به افریقا پلاک ۴۰۸ ساختمان باران ۸۸۶۷۴۵۸۲ ۸۸۶۷۴۵۸۷


۱۱:۳۸:۳۵ ۱۳۹۵/۰۴/۰۹


۱۱:۳۸:۳۵ ۱۳۹۵/۰۴/۰۹


۱۱:۴۱:۱۵ ۱۳۹۵/۰۴/۰۹


۱۱:۴۵:۲۷ ۱۳۹۵/۰۴/۰۹


۰۶:۵۱:۴۱ ۱۳۹۵/۰۴/۱۰


۰۶:۵۱:۴۱ ۱۳۹۵/۰۴/۱۰

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

سلام شما این ماه دارو به غیر از ویتامین و زینک را قطع کنید در روز ١-٢ عادت انجا بیاشین و اکر بمایند تا در روز ٢-٣ نیز ازمایش بدهید خیلى بهتر است


۰۹:۴۶:۴۰ ۱۳۹۵/۰۴/۱۰


۰۹:۴۶:۴۰ ۱۳۹۵/۰۴/۱۰


۱۵:۵۸:۱۰ ۱۳۹۵/۰۴/۱۱


۱۵:۵۸:۱۰ ۱۳۹۵/۰۴/۱۱

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

اگر شروع کرده اید ادامه دهید


۱۰:۲۴:۵۷ ۱۳۹۵/۰۴/۱۳


۱۰:۲۴:۵۷ ۱۳۹۵/۰۴/۱۳


۲۱:۱۴:۰۵ ۱۳۹۵/۰۴/۱۳


۲۱:۱۴:۰۵ ۱۳۹۵/۰۴/۱۳

دکتر کیانوش سودمند
(متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ نازایی و IVF)

بیمارستان خاتم الانبیا

سوال قبل


تخمک گذاری

سوال بعد


ریزش مو

شما هم سوال مشابهی دارید؟ از بین صدها پزشک با دانش و با تجربه زوپ سوال خود را بپرسید یا وقت ویزیت ویدئویی یا حضوری خود را رزرو کنید.


بارداری ناخواسته

۱۳:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۰۵/۱۹

سلام خانمم ماه پیش 11پریود شد این ماه هنوز نشده .دو هفته پیش قرص تیروئید خورده.ما بیست وپنج روز پیش رابطه داشتیم .نامزدیم.سن من سی سال و خانمم بیست و یک.چکار کنیم اگه حامله بود ؟ تو رویستا هستیم خیلی زشته حاملگی قبل از ازدواج رسمی

ترمیم گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی

۰۲:۱۱:۰۳ ۱۳۹۵/۰۲/۱۲

ضمن عرض سلام خدمت خانم دکتر، سؤالم اینه که آیا گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی درمان داره، درمانش چییه؟ ممنونم


زنان

۱۱:۴۸:۲۵ ۱۳۹۷/۰۷/۰۷

براثر رفتن به سرویس بهداشتى بین راه دچار خارش و خونریزى کمى از أطراف واژن شده ام


لکه بینی

۱۸:۲۹:۴۰ ۱۳۹۶/۰۹/۱۳

باعرض سلام و خسته نباشید.من مدتیه ک لکه بینی داشتم بعداز لکه بینی پریودی شدید داشتم.الان رفتم دکتر گفتن دیواره رحمم ضخیم شده و باید آزمایش هورمونی در روز سوم پریودی انجام بدم.میخواستم بپرسم روز سوم رو با محاسبه روزهایی ک لکه بینی دارم حساب کنم یا از روزی ک پریودی شدید دارم؟باتشکر

غربالگری سه ماه اول NT

۰۸:۳۶:۴۸ ۱۳۹۷/۰۴/۱۱

باسلام خانم دکتر عزیز.
میخواستم نتیجه سونو و آزمایش خون NT رو که ضمیمه کردم ببینید و بهم بگید در چه وضعیتی هست و کار بعدی که باید انجام بدهم چیست؟ یک جمله در جواب دیدم نوشته در هفته 15 باید آزمایش بدم این برای چیه مگه مشکلی در این آزمایش دیده شده؟

استفاده از زوپ همانند مشاوره تلفنی یا تلگرامی با پزشکان هرگز جایگزین مراجعه حضوری به پزشک و معاینه فیزیکی نمی گردد و صرفاً به عنوان ابزار مکمل ویزیت حضوری جهت ارتقاء کیفیت تجربه درمان و آگاهی جامعه می باشد.

سن ۴۰ سالگی سن مهمی برای بارداری خانم ها محسوب می شود، زیرا از این سن به بعد امکان بارداری کاهش پیدا می کند. روش های درمان ناباروری مانند IVF نیز بعد از ۴۰ سالگی نسبت به سنین پایین تر با موفقیت کمتری همراه هستند.
شایع ترین علت ناباروری خانم های بالای ۴۰ سال کاهش ذخیره تخمدان ها است. کاهش ذخیره تخمدان در خانم ها به معنای کاهش تعداد تخمک های موجود در تخمدان ها و ایجاد اشکال در فرایند بلوغ و آزاد شدن تخمک های موجود است. به همین خاطر خانم های بالاتر از ۴۰ سال اگر دچار ناباروری شوند بهتر است در اولین مراحل تشخیص علت ناباروری تست تشخیصی کاهش ذخیره تخمدان را انجام دهند تا در صورت نیاز درمان مناسب انجام شود.
موفقیت تکنیک های درمان ناباروری از جمله IVF، علاوه بر کمیت، به به کیفیت تخمک نیز بستگی دارد. در ادامه اهمیت این دو مورد را در بارداری خانم ها توضیح می دهیم.

کیفیت تخمک روی کیفیت رویان های ایجاد شده تأثیرگذار است. در روش IVF رویان های متعددی ایجاد می شود و از بین آن ها بهترین رویان برای انتقال به رحم انتخاب می شود. منظور اصلی از کیفیت تخمک، در واقع طبیعی بودن کروموزوم های آن است. با افزایش سن خانم ها احتمال ایجاد اختلالات کروموزومی تخمک بیشتر می شود. تست غربالگری ژنتیکی پیش از لانه گزینی، رویان های ایجاد شده را قبل از انتقال به رحم از نظر طبیعی بودن کروموزوم ها بررسی می کند. احتمال این که رویان های سالم به بارداری و ایجاد نوزاد سالمی منجر شوند بسیار بیشتر است.

این تعداد همان ذخیره تخمدان است که در مورد آن توضیح داده شد. در بارداری های طبیعی (بدون استفاده از روش های درمان ناباروری) ذخیره تخمدان فاکتور مهمی محسوب نمی شود، اما هنگام انجام تکنیک IVF برای درمان ناباروری، ذخیره تخمدان در موفقیت کار تأثیر دارد.

نکته قابل توجه این است که در صورت استفاده از تخمک اهدایی، افزایش سن مادر باعث کاهش قابل توجهی در میزان موفقیت IVF نمی شود. می توان به این صورت نتیجه گیری کرد که سن تخمک برای باروری مهم است؛ اما سن رحمی که قرار است چنین در آن رشد کند در باروری اهمیت زیادی ندارد.
درصد موفقیت روش IVF در سین مختلف به شرح زیر است:

به خاطر کاهش موفقیت IVF با افزایش سن، بیشتر کلینیک ها برای انجام IVF با تخمک خود شخص دارای محدودیت سنی هستند. به طوری که برای افراد بالای ۴۲ تا ۴۵ سال IVF را با تخمک خود شخص انجام نمی دهند. IVF با استفاده از تخمک اهدایی نیز در خانم های پایین تر از ۴۹ سال انجام می شود.
بیشتر بخوانید:
درمان ناباروری
راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان

https://www.centerforhumanreprod.com//
http://www.advancedfertility.com/
http://www.nhs.uk/

لینکهای مرتبط :

درمان ناباروری

ارسال

دکتر صفارزاده

شما می‌توانید به صورت آنلاین، از مطب دکتر صفارزاده وقت ویزیت بگیرید.

© 2017-2019 Dr.Saffarzadeh. Provided By Sisarv.

راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان
راههای درمان کمبود ذخیره تخمدان
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *