درمان گياهي سوزش ادرار

خواص دارویی و گیاهی

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید عفونت یا هر مشکل دیگری در گوش های تان داشته باشید زیرا در این مقاله در خصوص درمان گوش درد اطلاعات مفیدی به شما می دهیم. درد های ناحیه گوش ها می توانند تضعیف کننده باشند اما آنها همیشه به آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهند. دستورالعمل های تجویزی برای عفونت های گوش در 5 سال گذشته

تونر چیست ؟ آیا می دانید دیگر تونیک است و در بعضی از مراکز بهداشتی و داروخانه ها، آن را با لفظ تونیک می خوانند؟ این پاک

می خواهیم امروز در مورد مولتی ویتامین فارماتون صحبت کنیم. مولتی ویتامینی که اکثر افراد  از خواص و مزایای آن تعریف های زیادی شنیده اند. شاید شما هم

آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟ آیا شما هم جزء طرفداران این نوع حنا هستید؟ می دانید که برای تهیه تاتو موقت از این نوع حنا استفاده می

آیا می دانید آنتی بیوتیک سفیکسیم در چه مواردی کاربرد دارد؟ سفیکسیم یک داروی آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت های مختلفی که در اثر باکتری بوجود

در مورد قرص بیزاکودیل (Bisacodyl) چه می دانید؟ آیا با عوارض این دارو آشنایی دارید؟ تا چه اندازه می تواند علائم بیماری یبوست را کاهش دهد؟ آیا اثربخشی

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به




خانه

موبایل

ماست ساده، پروبیوتیک و بدون شکر برای درمان سوزش ادرار مفید می باشد

 

بسیاری از مردم گاهی اوقات با ناراحتی های مختصر ادراری روبرو می شوند؛ ولی هنگامی که شما در حین ادرار درد داشته باشید ممکن است مبتلا به دیزوری (سوزش ادرار) باشید.

دیزوری احساس درد، سوزش و ناراحتی در مجاری ادراری در هنگام ادرار می باشد. در برخی از موارد دیزوری ممکن است با احساس گرمای بیش از حد بدن نیز همراه باشد.

 

خود دیزوری یک بیماری نیست ولی می تواند نشانه بیماری های دیگر باشد. دیزوری در سنین بین 18 تا 5 سالگی بین زنان و مردان رایج می باشد. مطالعات نشان داده که زنان از مردان در معرض این بیماری قرار دارند.

 

شایع ترین علت ناراحتی ادراری در زنان عفونت باکتریایی مجاری ادراری می باشد. در مردان اورتریت و شرایط خاص پروستات می تواند منجر به ایجاد این مشکل شود.

دلایل شایع دیگری که ممکن است باعث ناراحتی های ادراری شوند عبارتند از: سنگ کلیه، کلامیدیا، التهاب مثانه (عفونت مثانه)، تب خال تناسلی، عفونت کلیه، التهاب پروستات، بیماری های مقاربتی (STDs)، عفونت های واژن و عفونت های قارچی (واژن).  بهداشت ناسب و کم آبی نیز ممکن است از عوامل ایجاد این مشکل باشند.

 

تشخیص درست به فهم علت ایجاد این مشکل و اتخاذ درمان مناسب کمک خواهد کرد. در همین حین برخی درمان های خانگی می تواند به جلوگیری و درمان درد و سوزش مرتبط با دیزوری کمک کند.

 

در اینجا به 1 داروی خانگی برای درمان دیزوری اشاره خواهیم نمود.

1. افزایش مصرف آب

افزایش مصرف آب به درمان ناراحتی های ادراری شما کمک می کند. آب با دفع سموم و باکتری های عفونت زا از بدن به رفع مشکلات ادراری شما کمک خواهد کرد.

به علاوه افزایش مصرف آب از کم آب شدن بدن که می تواند شرایط شما را وخیم تر کند، جلوگیری می نماید. همچنین آب دمای اضافی بدن شما را به سطح نرمال رسانده و باعث افزایش دفعات ادرار می شود.

 

نحوه استفاده:

مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید. همچنین شما می توانید از میوه و سبزیجات آبدار استفاده نمایید. ضمنا سوپ ها، اسموتی ها و آبمیوه ها به حفظ آب بدن تان کمک خواهد کرد.

 

2. کمپرس آب گرم

شما می توانید با استفاده از کمپرس آب گرم دردتان را کاهش دهید. گرما به کاهش فشار مثانه و کاهش درد شما کمک خواهد نمود.

 

نحوه استفاده:

کمپرس آب گرم را به مدت 5 دقیقه در پایین شکم تان قرار دهید. پس از چند دقیقه دوباره این کار را تکرار کنید.

شما همچنین می توانید پد گرم کننده برای رهایی از درد استفاده کنید.

 

3. سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی بوده و به مبارزه با عفونت های عامل ناراحتی ادراری کمک می کند. بعلاوه سرکه سیب غنی از آنزیم ها، پتاسیم و سایر مواد معدنی مفید بوده و به بازگرداندن pH بدن به حالت طبیعی کمک می کند.

 

نحوه استفاده:

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و 1 قاشق چایخوری عسل خام را به لیوان آب گرم اضافه نمایید. روزی 2 مرتبه از این ترکیب بنوشید.

همچنین 1 تا 2 فنجان سرکه سیب را به وان پر از آب اضافه نمایید و به مدت 15 تا 2 دقیقه در آن دراز بکشید. این کار را روزی یک مرتبه تا بهبودی کامل انجام دهید.

 

4. جوش شیرین

جوش شیرین نیز به کاهش دیزوری (سوزش ادرار) کمک می کند. این ترکیب قلیایی کمک می کند که اسیدیته ادرار کاهش پیدا کند و این امر به نوبه خود به کاهش احساس سوزش هنگام ادرار و همچنین کاهش دفعات ادرار کمک می کند. به علاوه جوش شیرین به حفظ تعادل pH بدن نیز کمک می کند. دیگر خواص جوش شیرین

 

نحوه استفاده:

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه نموده و تا حل شدن کامل هم بزنید.

این محلول را با معده خالی بنوشید.

این کار را به مدت یک هفته هر روز انجام دهید.

 

دیزوری احساس درد، سوزش و ناراحتی در مجاری ادراری در هنگام ادرار می باشد

 

5. ماست ساده

ماست ساده، پروبیوتیک و بدون شکر برای درمان سوزش ادرار مفید می باشد. محیط کشت فعال (پروبیوتیک) از رشد باکتری های مضر جلوگیری کرده و رشد باکتری های مفید را افزایش می دهد. این امر به نوبه خود به مبارزه با هر گونه عفونتی که باعث ایجاد سوزش ادراری می شود، کمک کرده و تعادل pH واژن را حفظ می کند.

 

نحوه استفاده:

روزانه 2 تا 3 فنجان ماست ساده میل کنید. همچنین شما می توانید از اسموتی های ماست نیز استفاده کنید.

همچنین شما می توانید یک تامپون یا پد بهداشتی را در ماست زده و به مدت 2 ساعت درون واژن خود قرار دهید. این کار را روزانه 2 بار تا زمانی که مشکل سوزش شما برطرف شود، انجام دهید. 

 

6. لیمو

لیمو نیز به خوبی به کاهش برخی از علایم مرتبط با ناراحتی های ادراری کمک می کند. لیمو علی رغم اسیدی بودن دارای اثر قلیایی کنندگی بر روی بدن است. بعلاوه سیتریک اسید و خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی آن به جلوگیری از این مشکل سوزش ادرار می کند.

 

نحوه استفاده:

آب یک عدد لیمو را درون یک لیوان آب ولرم بریزید.

1 قاشق چایخوری عسل خام به آن اضافه کرده و به خوبی آن را ترکیب نمایید.

به صورت منظم هر روز صبح با معده خالی از آن بنوشید.

 

7. زنجبیل

خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی زنجبیل می تواند به مبارزه با عفونت که ممکن است باعث دفع ادرار دردناک شود،کمک کند.

 

نحوه استفاده:

1 قاشق غذاخوری خمیر (له شده) زنجبیل و 1 قاشق غذاخوری عسل خام را با هم ترکیب نمایید. روزی یکبار از این ترکیب میل نمایید.

روش دیگر اینست که یک قاشق غذاخوری آب زنجبیل را به یک لیوان شیر یا آب ولرم اضافه نموده و هر روز از آن بنوشید.

گزینه دیگر نوشیدن روزانه 1 یا 2 فنجان چای زنجبیل می باشد.

 

8. خیار

خیار به دلیل ماهیت ادرارآور بودن اش یک درمان قدیمی و مفید برای درمان سوزش ادرار می باشد. خیار دارای حدود 95 درصد آب بوده و بنابراین به حفظ آب بدن و دفع سموم مضر بدن کمک می کند. به علاوه خاصیت خنک کنندگی آن کمک می کند که دمای بدن نرمال شود.

 

نحوه استفاده:

1 فنجان آب خیار و 1 قاشق غذاخوری عسل خام و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم ترکیب نمایید و روزی 2 بار از آن بنوشید.

همچنین روزانه 2 تا 3 خیار بخورید.

 

9. تخم گشنیز

تخم گشنیز به کاهش سوزش ادرار کمک می کند. خواص ضدباکتریایی تخم گشنیز به حفاظت از مجاری ادراری در مقابل عفونت ها کمک می کند.

تخم گشنیز سیستم گوارشی را از سموم مضر پاک کرده و به ادرار طبیعی کمک می کند. به علاوه آن به کنترل دمای اضافی بدن که می تواند این شرایط را بدتر کند، کمک می کند.

 

نحوه استفاده:

1 قاشق چایخوری تخم گشنیز را به مدت چند دقیقه در 1 فنجان آب بجوشانید. سپس اجازه دهید خنک شود و آن را صاف نموده و روزی 2 بار از آن بنوشید.

روش دیگر اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز به 3 فنجان آب می باشد. روی آن را پوشانده و بگذارید به مدت 12 ساعت خیس بخورد. سپس کمی شکر زرد به آن اضافه نموده و آن را هم بزنید. 1 فنجان این محلول را روزی 3 مرتبه بنوشید.

این درمان خانگی را تا زمانی که دردتان از بین برود ادامه دهید.

 

1. تخم شنبلیله

بر اساس طب سنتی هندی تخم شنبلیله راه حل موثری برای درمان سوزش ادرار می باشد. با توجه به اینکه تخم شنبلیله pH واژن را تنظیم می نماید، به جلوگیری از هر گونه عفونت کمک می کند.

همچنین تخم شنبلیله از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند.

 

نحوه استفاده:

نصف قاشق چایخوری پودر تخم شنبلیله را به یک لیوان دوغ اضافه نمایید و روزی 2 بار از آن بنوشید.

روش دیگر اینست که 1 قاشق چایخوری پودر تخم شنبلیله را با یک قاشق چایخوری عسل خام ترکیب نموده و روزی 2 تا 3 بار از آن میل کنید.

گزینه دیگر اینست که 1 قاشق چایخوری تخم شنبلیله را به مدت یک شب در آب بخیسانید. سپس آن را صاف نموده و نصف قاشق چایخوری عسل خام به آن اضافه کنید. با معده خالی آن را بنوشید.

یکی از این راه حل ها را هر روز تا زمانی که مشکل تان برطرف شود، استفاده نمایید.

منبع:parsivenus.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

کدام گیاهان برای درمان عفونت های ادراری مفید هستند؟ می‌توانید برای شروع از کران بری و اکیناسه استفاده کنید، البته گیاهان دیگری هم برای مقابله با عفونت های ادراری وجود دارند..کران بریاین میوۀ قرمز رنگ خاصیت اسیدی کردن ادرار را دارد، این خاصیت به هیچ وجه برای رشد باکتری هایی که عامل بروز عفونت ادراری می‌شوند، مناسب نیست. علاوه بر این کران بری مانع از چسبندگی باکتری ها روی دیوارۀ مجاری ادرای و مثانه می‌شود. می‌توانید کران بری را به شکل آبمیوه در سوپر مارکت ها بیابید. از مصرف نوشیدنی الکلی کران بری خودداری کنید، غالباً به این نوشیدنی شکر اضافه می‌شود، مسلماً آب کران بری خالص در الویت قرار دارد. مقدار مصرف این نوشیدنی در روز برای مقابله با عفونت های ادراری باید بین 25 تا 5 میلی لیتر در روز باشد. در غیر این صورت، می‌توانید از کران بری به شکل مکمل غذایی (به طور خاص کپسول) استفاده کنید. اکیناسهاین گیاه که اصالتش به امریکای شمالی برمی‌گردد خاصیت تحریک سیستم های ایمنی بدن را دارد که می‌تواند به مبارزه با عفونت های ادراری کمک کند. با این خاصیت، اکیناسه برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید است.این گیاه به شکل مکمل غذایی (کپسول) موجود است، اما می‌توان به شکل دم کرده هم از آن استفاده کرد: 1 گرم ریشه یا برگ خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش قرار دهید. بگذارید به مدت 1 دقیقه دم بکشید. نوشیدن یک تا شش فنجان از این دم کرده در روز توصیه می‌شود.اسانس آویشناسانس آویش دارای قدرت آنتی باکتریال است که می‌تواند به پیشگیری از عود عفونت ادراری کمک کند. 2 قطره اسانس آویشن را روی یک حبه قند یا یک قاشق عسل بچکانید، دو بار در روز می‌توانید این مقدار مصرف کنید، ولی بدون نظر پزشک تان از این مقدار فراتر نروید. به عنوان مکمل، می‌توانید از اسانس چوب گل رز و ملالوکا برای ماساژ زیر شکم استفاده کنید.گیاهان دم کردنیبرای پیشگیری از عفونت های ادراری، می‌توانید از دم کردنی ها هم کمک بگیرید. این ترکیب را تهیه کنید: بذر چمن، بوسرُل (نوعی درخت که در آلپ می‌روید)، علف جارو و برگ های مورد را مخلوط کرده و بجوشانید (حدود 15 گرم از این گیاهان در یک لیتر آب). هر روز هر مقدار که تمایل دارید بنوشید. در هر صورت، اگر زیاد دچار عفونت های ادراری می‌شوید، به مقدار زیاد و به طور مرتب مایعات بنوشید. با این کار، هم ادرارتان رقیق تر و  هم خروجش سریع تر خواهد شد، به این ترتیب احتمال بروز عفونت های باکتریایی کمتر می‌شود.   تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغwww.seemorgh.com/healthاختصاصی سلامت مطالب پیشنهادی : فاوت میان تنبلی تخمدان و تخمدان پلیکیستیک در چیست؟کیست تخمدان به سراغ چه زنانی می رود؟کیستهای تخمدان؛ عوامل، علائم و درمانتخمدان هایی که باعث نازایی می شوند را می شناسید؟سوال یکی از کاربران سلامت : به تنبلی تخمدان مبتلا شده ام؟

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *