درمان کورک طب سنتی

خواص دارویی و گیاهی

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان بیماری کورک آشنا شوید.

جلدی است که فولیکول مو و نسوج اطراف ان را فرا میگیرد . اطباء سنتی درمان کورک را تقریبا همانند باد سرخ میدانند ، بدین طریق که ابتدا روی آن متناسب با سن وبنیه فرد زالو می اندازند ، سپس مخلوطی از کافور و سرکه یا کافور و آبلیمو را روی آن می مالند و این عمل را چند روز ادامه می دهند .

کورک ها بوسیله باکتریی به استافیلوکوک بوجود می آیند. این باکتری از طریق شکاف ها و یا بریدگی های پوستی وارد بدن می شود و به سمت فولیکول های مو حرکت می کند.اگر دارای مشکلات زیر باشید، کورک پوستی در شما شدیدتر می باشد،

این مشکلات عبارتند از: دیابت، مشکلات سیستم ایمنی، سوء تغذیه، بهداشت ضعیف و در معرض مواد شیمیایی قرار گرفتن.علائم کورک :کورک از یک برآمدگی سفت، قرمز و دردناک شروع می شود که در حدود 2/1 سانتیمتر اندازه دارد.در طی چند روز آینده، این برآمدگی نرم تر، بزرگ تر و دردناک تر می شود.بعد چرک در بالای کورک جمع می شود.

نشانه های عفونت شدید در کورک عبارتند از:

عواقب بيماري کورک

بدون هيچ اقدام درماني، كورك در عرض 1 تا 2 روز بهبود مي*يابد؛ اما در صورت درمان، زودتر از بين مي*رود، شدت علائم كمتر است و احتمال بروز كورك*هاي جديدتر نيز كمتر مي*شود. توجه داشته باشيد چركي كه به هنگام باز شدن بيرون مي*آيد، امكان دارد پوست همجوار را آلوده سازد و باعث ايجاد كورك*هاي جديد شود.

درمان کورک

کورک یک عفونت عمقی جلدی است که فولیکول مو و نسوج اطراف ان را فرا میگیرد . عامل مولد آن معمولا استافیلوکوکوس و گاهی نیز میکروب های دیگر می باشند . محل بروز عارضه قسمت های مودار بدن مخصوصا مواضعی است که در معرض تحریک ، فشار ، سایش و رطوبت است . این عفونت معمولا قابل انتقال است از این جهت است که در بسیار موارد کورک به صورت متعدد مشاهده می شود .

در افرادی که به صورت گروهی زندگی می کنند گاهی اپیدمی کورک مشاهده می شود ، البته لازم به ذکر است که مساعد بودن بدن و مقدار مقاومت آن در برابر این بیماری نیز در ابتلاء به این بیماری بسیار قابل توجه است اگر چند کورک مجاور یکدیگر با ارتباط فولیکول های انها به صورت یک توده وسیع و عمیق عفونی با چشمه های مترشحه چرکی متعدد تشکیل شود آن را کفگیر می گویند .درد شدید کورک مربوط است به فشار توده عفونی به رشته های انتهایی اعصاب و هرقدر فشردگی و فضای لازم برای انبساط توده عفونی کمتر باشد درد شدیدتر است .

درمان کورک در منزل

درمان کورک راههای متعددی دارد . در کورک علاوه بر درد ممکن است تب و ناراحتی عمومی نیز موجود باشد مخصوصا در کفگیر ، درد و تب و کسالت به مراتب از کورک است . در درمان کورک به این نکته توجه کنید که کورک را قبل از آنکه تورم آن کلا چرکی شود می توان با ضماد دارو و انداختن زالو روی آن و گاهی استفاده از داروهای خوراکی همراه داروهای ضمادی تحلیل برد .

اما در صورت تحلیل نرفتن ، پس از چند روز و گاهی یکی دو هفته طول می کشد تا به چرک تبدیل شده و دهن باز کند و چرک جمع شده در داخل آن به تدریج خارج گردد ، در این موقع لازم است برای درمان کورک داروهایی که چرک را از عمق زخم جذب می کنند بر روی آن گذاشته شود تا چرک را جذب و خارج سازد .

اطباء سنتی درمان کورک را تقریبا همانند باد سرخ میدانند ، بدین طریق که ابتدا روی آن متناسب با سن وبنیه فرد زالو می اندازند ، سپس مخلوطی از کافور و سرکه یا کافور و آبلیمو را روی آن می مالند و این عمل را چند روز ادامه می دهند . اگر ورم تحلیل رفت و کورک بهبودی یافت که هیچ ، ولی چنانچه ورم کورک به چرک تبدیل شود ، یعنی هنگامی که با انگشت دست احساس شود که از زیر نرم شده آنوقت لازم است که داروهایی بگذارند تا دهن باز کند و چرک آن خارج گردد .

در این حالت لواشکی از آرد جو و گل ختمی و اسفرزه و شیر گاو درست کرده و گرما گرم در بالای آن می اندازند تا دهن باز کند . درمان کورک در صورتی که با انداختن این لواشک ، دهان آن باز نگردد می توان یک زرده تخم مرغ را با مقداری نمک مخلوط کرده مقداری در بالای آن بگذارند دهان باز می کند . حال پس از باز کردن دهن باید در بالای آن مرهمی ب مرهم لعابی گذاشته شود که درست می شود از کتیرای گون 4 مثقال و گل ارامنی 12 مثقال که هر دو را پودر کرده و مقداری آب جوش بالای آن ریخته و بهم می زنند و می گذارند سرد شود .

مرهم حاصل را مرهم لعابی می ند . از این مرهم که خوب می تواند چرک زخم های چرکی را جذب نماید در دهانه آن گذاشته می شود . ضمنا اگر اطراف آن سرخی داشته باشد می توان برای درمان کورک در روی سرخیها نیز از مخلوط کافور و سرکه ضماد نمود .

توصيه ها

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کورک یا فرونکل به ضایعه‌ی ناخوشایند پوستی گفته می‌شود که بسیاری از ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. کورک‌ها جوش‌های قرمزرنگی هستند که زیر پوست ایجاد می‌شوند و می‌توانند بسیار دردناک باشند. کورک آن‌قدر آزاردهنده است که معمولا فرد دلش می‌خواهد به هر طریقی از شر آن خلاص شود، حتی اگر مجبور شود آن را بترکاند. اما بسیاری از روش‌های درمان کورک نادرست هستند و می‌توانند شرایط را بدتر کنند. در این مطلب ابتدا به دلایل پیدایش کورک و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن می‌پردازیم و سپس ۷ درمان خانگی کورک را معرفی خواهیم کرد. با «چطور» همراه باشید.

کورک توسط نوعی باکتری به استافیلوکوک اورئوس ایجاد می‌شود. این باکتری فولیکول‌های مو را در سطح عمیق آلوده می‌کند. البته این باکتری به‌جز فولیکول مو می‌تواند در هر جای دیگر بدن نیز سبب ایجاد کورک شود. کورک به‌تدریج پر از چرک و عفونت می‌شود.

وجود باکتری در قسمت‌هایی از بدن که عرق می‌کند و با سوزش و تحریک نیز همراه است، بستر مناسبی را برای ظاهر شدن کورک فراهم می‌کند. گاهی در یک ناحیه چند کورک تجمع می‌کنند که به آن کاربانکل گفته می‌شود.

معمولا کورک در ابتدا به‌اندازه‌ی یک نخودفرنگی کوچک و رنگ آن قرمز است. به‌تدریج که درون آن با چرک پُر می‌شود، رشد می‌کند و دردناک‌تر می‌شود. پوست اطراف آن قرمز و احتمالا متورم است. درنهایت نوک این کورک به رنگ سفید مایل به زرد ظاهر می‌شود که پس از مدتی می‌ترکد و چرک از آن بیرون می‌ریزد. هنگامی که فرد کورک (به‌ویژه کاربانکل) را تجربه می‌کند، ممکن است حال خوشی نداشته باشد و حتی علائم عمومی مانند تب به سراغش بیاید.

در واقع خیر. در بسیاری از موارد واقعا جلوگیری از به‌وجودآمدن کورک غیرممکن است، اما می‌توان کاری کرد که حداقل به نواحی دیگر پوست سرایت نکند و به دیگران منتقل نشود. برای پیشگیری از انتشار کورک به نکات زیر توجه کنید:

برخی کورک‌ها کوچک و برخی بزرگ هستند. کورک‌های کوچک را خودتان می‌توانید درمان کنید. این کورک‌ها پس از چند روز تا سه هفته بهبود می‌یابند.

برای خلاص شدن از شر کورک‌ها نکات زیر را رعایت کنید:

روش‌های خانگی زیر برای درمان کورک بسیار مفید هستند.

یکی از بهترین درمان‌هایی که می‌توانید در منزل برای درمان کورک انجام بدهید، گرما دادن به آن است. گرما سبب می‌شود در ناحیه‌ی کورک‌دار خون بیشتری جریان یابد و درنتیجه تعداد گلبول‌های سفید و پادتن‌ها در محل کورک برای مبارزه با عفونت افزایش می‌یابد. یک کمپرس گرم را به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار بدهید. این کار را ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی‌که کورک کاملا از بین برود.

روغن اسانسی درخت چای دارای خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است که می‌تواند به درمان عفونت باکتریایی ایجادکننده‌ی کورک کمک کند. روغن درخت چای نباید مستقیما روی پوست قرار داده شود زیرا ممکن است اثر سوختگی روی آن بگذارد. ۵ قطره از این روغن را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و با سواپ پنبه روی موضع قرار بدهید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام بدهید و هر روز تکرار کنید تا کورک کاملا از بین برود.

زردچوبه خواص ضدباکتری و ضدالتهابی دارد و می‌تواند به درمان کورک و خلاص شدن از آن کمک کند. هزاران سال است که در طب شرقی از زردچوبه به‌عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی طبیعی خون استفاده می‌کنند.

زردچوبه هم به‌صورت خوراکی و هم به‌صورت موضعی برای درمان کورک مفید است. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در آب یا شیر بجوشانید و محلول به‌دست آمده را پس از سرد شدن بنوشید. می‌توانید سه بار در روز آن را مصرف کنید. اگر می‌خواهید از آن به‌صورت موضعی استفاده کنید، پودر زردچوبه را با آب و یا زنجبیل مخلوط کنید و خمیر به‌دست آمده را حداقل دوبار در روز روی کورک قرار بدهید تا درمان شود.

نمک اِپسوم یا منیزیم‌سولفات هم آرامش‌بخش است و هم مزایای زیادی نیز برای سلامتی از جمله درمان کورک دارد. نمک اپسوم می‌تواند به خشک‌شدن چرک‌ها کمک کند و به‌راحتی کورک را تخلیه می‌کند.

نمک اپسوم را در آب گرم حل کنید و یک کمپرس را در آن خیس کنید. حداقل سه‌بار در روز این کمپرس را روی موضع بگذارید تا کورک از بین برود.

برخی از پمادهای آنتی‌بیوتیک که بدون نسخه به فروش می‌رسند و عوارض خطرناکی ندارند، می‌توانند به‌سرعت کورک را درمان کنند و آن را تسکین بدهند. پماد نئوسپورین یکی از گزینه‌هایی است که معمولا در منزل یافت می‌شود. این پماد بسیار خوب عمل می‌کند و مانع از انتشار عفونت می‌شود.

از این پماد (یا پمادهای مشابه دیگر) حداقل دو‌بار در روز روی کورک استفاده کنید.

روغن کرچک خواص ضدباکتری دارد و حاوی ریسینولئیک‌اسید است که یک ضدالتهاب قوی طبیعی است. بنابراین یک درمان طبیعی برای کورک به‌شمار می‌رود.

مقدار کمی از روغن کرچک را مستقیما روی کورک قرار بدهید. این کار را سه‌بار در روز تکرار کنید تا کورک کاملا بهبود یابد.

روغن گیاه نیم که به‌عنوان یاس هندی نیز معروف است، دارای خواص ضدعفونی‌کننده، ضدباکتری و ضدمیکروبی است که برای درمان کورک و عفونت‌های پوستی بسیار مفید و سریع‌الاثر است.

برای درمان کورک با روغن گیاه نیم، آن را مستقیم روی موضع قرار بدهید. می‌توانید سه یا چهار بار در روز این کار را تکرار کنید. حتما قبل و بعد از استفاده از این روغن دست‌هایتان را بشویید.

گاهی‌اوقات داروهای خانگی واقعا مؤثر نیستند و نمی‌توانند شما را از شر کورک‌ها خلاص کنند. در شرایط زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

به یاد داشته باشید درمان‌های خانگی فقط برای جوش‌های کوچک مؤثر هستند. اطمینان حاصل کنید که به‌اندازه‌ی مورد نیاز از آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را ببینید. اگر بعد از ۵ تا ۷ روز بهبودی حاصل نشد یا اگر جوش بزرگتر و دردناک‌تر شده است یا حتی علائم عفونت را در خودتان مشاهده می‌کنید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تخلیه‌ی کورک یا تجویز آنتی‌بیوتیک آن را درمان کند.

چنان‌چه کورک بزرگ است یا از یک کورک روی پوست‌تان وجود دارد (کربونکلوزیس)، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. فقط پزشک باید درون یک کورک بزرگ یا کاربانکل را تخلیه کند. گاهی نیز یک کورک بزرگ نرم می‌شود و خودبه‌خود نمی‌ترکد. این مشکل دیگری است که باز هم فقط پزشک می‌تواند با دقت درون آن را تخلیه کند.

در برخی موارد، پزشک ممکن است برای از بین بردن عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز کند. به‌ویژه هنگامی که کورک روی صورت ایجاد شده است و خطر عفونت ثانویه و اِسکار وجود دارد.

اگر کورک‌هایی دارید که بیش از سه‌بار در سال عود می‌کنند، به آن فرونکلوزیس عودکننده می‌گویند. این بیماری معمولا به‌راحتی منتقل می‌شود و از آنجا که بارها عود می‌کند، ممکن است به اعضای خانواده نیز سرایت کند. به‌جز صورت، گردن و شانه‌ها، در بسیاری از موارد کورک‌ها در مناطق چین‌خوردگی یا مناطقی که پوست روی هم قرار می‌گیرد مانند زیر سینه، ناحیه‌ی زیر شکم، زیربغل و کشاله‌ی ران نیز دیده می‌شوند.

فرونکلوزیس عودکننده باید توسط پزشک درمان شود.

کورک‌ها به‌ویژه هنگامی که عودکننده هستند، می‌توانند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشند. پیامد اصلی کورک اِسکار یا زخم است. اسکارها تا مدت‌ها روی پوست باقی می‌مانند و برخی از آنها تا پایان عمر از بین نمی‌روند. از دیگر پیامدهای کورک می‌توان به بیماری فرونکلوزیس عودکننده و هیدرآدنیت چرکی (سوپوراتیو) اشاره کرد. هیدرآدنیت چرکی ممکن است به کورک عودکننده شباهت داشته باشد، اما حالت مزمن دارد و جدی‌تر است. این بیماری در صورت عدم تشخیص و درمان ممکن است به اِسکار شدید و بدتر شدن کورک‌ها بینجامد.

عفونت ثانویه نیز یکی از پیامدهای نه‌چندان شایع کورک است. این نوع عفونت که پس از بهبود کورک مجددا رخ می‌دهد، در موارد نادر ممکن است به سپسیس (عفونت خون) منجر شود. این عارضه بسیار نادر است و به‌راحتی از طریق روش درمانی مناسب قابل پیشگیری است.

درباره‌ی کورک‌ها سهل‌انگاری نکنید. هرچه سریع‌تر برای درمان آنها اقدام کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام وقت بخیر مقاله مفید ی بود.

خواص خوراکی ها

خوراکی های انرژی زا؛ ۱۱ خوراکی که خستگی بدن را کاهش می‌دهد

خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد

خواص روغن بنفشه برای سلامتی و چگونگی استفاده از آن

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

رژیم گروه خونی و رژیم غذایی مناسب برای هرگروه خونی

برای درمان اسهال چه بخوریم؛ باید و نباید‌های تغذیه برای درمان اسهال

جاهای دیدنی تبریز؛ ۱۳ جاذبه دیدنی پایتخت گردشگری اسلامی

۳ روش تشخیص عینک پلاریزه و ۷ اصل مهم در خرید عینک آفتابی

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

jamejamflower

jamejamflower

توسط gohari · جولای 1, 217

 

در اثر غلظت خون در بدن هر کجا مستعد و مساعد باشد دانه ی کوچکی بوجود می آید که ابتدا خارش دارد، پس از یکی دو روز دانه قرمز و سخت و گرم می شود و پس از چند روز دیگر اطراف آن دانه ورم نموده و چرک زیر جلد جمع شده و تب خفیفی عارض می گردد.

 

 

 

 

برای معالجه آن ابتدا باید آش آبغوره میل نمود تا اخلاط داخلی صاف و مزاج خنک شود و از فشار درد بکاهد و بعد به معالجات خارجی و به بیرون آوردن چرک ها پرداخت. برای درمان دمل این روش ها مورد استفاده قرار میگیرد: آرد جو را به صورت ضماد روی دمل های چرکی بگذارید تا سر باز کند و چرک از آن خارج شود. ضماد خیلی گرم انجیر تازه یا خشک که در شیر یا آب پخته شود، درد دمل و سودا را تسکین داده و آن ها را می رساند و در نتیجه زودتر سر باز می کند. برای معالجه ی دمل و کورک و انواع آبسه های چرکی باید خاکستر چوب مورا در آب ریخت و یکساعت آن را روی آتش ملایمی گذاشت تا بجوشد. سپس آن را صاف کرده و کمپرس کرد.

 

 

 

 

میوه ی زیتون اگر خوب رسیده باشد و آن را بکوبند و نرم کنند و به شکل ضماد روی دمل و آبسه بگذارند به زودی آن را خواهد رسانید و سر آن را باز خواهد کرد. آرد باقلا را بشکل ضماد بر روی دمل های کوچک و بزرگ و یا آبسه میگذارند زخم آن را به سرعت التیام می دهد. ضمادهای پیاز آب پز یا پیازی را که در خاکستر داغ پخته شده است اگر خیلی گرم استعمال کنید در مورد رساندن آبسه، کورک و دمل های کوچک و بزرگ موثر است و شفای آن را به سرعت جلو می اندازد.

 

 

 

 

ضماد شلغم برای معالجه انواع دمل و کورک مصرف می شود و ورم آن را بکلی از بین می برد. برای تهیه ی آن یک شلغم را بپزید و آن را ریز ریز کرده و به شکل فرنی درآورید و مثل ضمادی روی دمل بگذارید. برای دمل پستان می توان شربت آبلیموی ترش نوشید. تا سه روز برگ خرفه تازه را کوبیده با اسفرزه خیسانده را ضماد نموده یا آب آن را به موضع بمالید. لیمو چون خون را پاک می کند برای جوش پوست، دمل، کورک، سودا و امراض جلدی دیگر نیز فایده دارد.

 

1 جولای, 217

1 جولای, 217

1 جولای, 217

ببخشید، برای نوشتن باید وارد بشوید

ما را دنبال کنید:

طراحی سایت

طراحی وب سایت

Web design

site.seowb

سئو

سئو سایت

seowb

seo

بک لینک

خرید بک لینک

backlink.seowb

backlink

تور کیش

تور کیش

تور کیش

خرید بک لینک دائمی

jamejamflower.ir

فروش عمده کیف زنانه چینی

فروش عمده کیف زنانه چینی

فروش عمده کیف زنانه چینی

فروش عمده کیف زنانه چینی

فروش عمده کیف زنانه چینی

اگهی

خرید بک لینک

تور تایلند

تور پاتایا

تور پوکت

تور سامویی

آگهی

تور بانکوک

آگهی استخدام

تور استانبول

تور ترکیه

استخدام

قیمت بلیط تایلند

تور تایلند پاتایا

تور آنتالیا

قیمت بلیط هواپیما

آگهی

تولیدی کیف

قیمت بلیط تایلند

پخش عمده کیف

تور هند

تور مالزی

تولیدی کیف

تور لحظه آخری

تور گوا

تور کوشی آداسی

آگهی

تولیدی کیف

تور سامویی

تور روسیه

استخدام

تور دبی

تور چین

تولیدی کیف

تور تایلند

تور پاتایا

آگهی

تور بانکوک

تولیدی کیف

تور ایتالیا

تور استانبول

پخش عمده کیف

تور آنکارا

بلیط هواپیما لحظه آخری

آگهی

بلیط هواپیما چارتر

پخش عمده کیف

بلیط هواپیما

بلیط چارتر

پخش عمده کیف

تور پوکت

بلیط لحظه آخری

تولیدی کیف

تور پاتایا ارزان

تور تایلند قیمت

تور تایلند ارزان

بیشتر

تور گرجستان

وی آی پی تور

تور استانبول

تور کوش آداسی

تور ترکیه

تور آنتالیا

تور دبی

تور ارمنستان

تولیدی کوله پشتی

تولیدی کیف

عکس

شعر

موزیک

جالب

دلارآرایشموآشپزیاقتصادیورزشیلباس عروس

مدل عروسعکسلباس

مدلشالمانتولباس

تفریحیدانلودارز

تفریحی

خبری

علمی

فرهنگی

هنر

ورزشی

اقتصاد

خرید

وب گردی

پیامک

جالب

mg7

mg8

mg9

mg1

mg11

mg12

mg13

mg14

mg15

mg16

mg17

mg18

mg19

طلا

ارز

سرگرمی

تفریحی

عکس

علمی

فرهنگی

هنر

فیلم

مجله

مجلهسریال

سریال

سریال

سریال

سریال

سریال

سریال

blog

پیکورد

اخبار روز

راحت دانلود

پایاپاد

کی21

پیکومیک

خبر

ایران بروز

ادب اوازه

سریال

سریال

سریال

سریال

سریال

سریال

سریال

سریال

مجله

سریال

تور ترکیه ارزان

تور استانبول ارزان

 

 

بک لینک

خرید بک لینک ارزان

خرید بک لینک انبوه

خرید بک لینک با کیفیت

کیف عمده

jamejamflower © 218. تمامی حقوق محفوظ است

سایت فوری. .

آذر ۲۹, ۱۳۹۵داروهای گیاهی, عطارباشی و طب سنتی, نسخه های گیاهی ۰

دلیل ایجاد کورک یا دمل، کثیفی خون به سبب سوتغذیه به خصوص مصرف نشاسته ای و قندی عاری از مواد معدنی و املاح است. دمل پس از چند روز رفته رفته بزرگ، قرمز و چرکی می شود. این دانه های چرکی گاهی با خارش و تب خفیف همراه هستند.

1. قبل از هر اقدام درمانی باید آش آبغوره به بیمار داد تا اخلاط داخلی صاف، مزاج خنک شده و از فشار درد بکاهد.
2. برای تصفیه خون و آرامش درد دمل باید آب عناب، آب انار، آب زرشک و آبغوره یا عرق شاه تره و کاسنی نوشید.
3. یکی از کارآمدترین روش های درمان، تخلیه یا به اصطلاح عامیانه “سربازکردن کورک است. به این منظور کمی آرد جو را با زرده ی تخم مرغ ترکیب کرده و روی کورک یا جوش ها قراردهید یا پانسمان کنید.
4. برای درمان دمل، گل غنچه ی انار را بجوشانید و چند روز صبح ناشتا بنوشید.
5. شب قبل از خوابیدن و صبح ناشتا، یک قاشق چای خوری گرد مخمر آب جو را در لیوان حل و میل کنید.
6. برای باز شدن دمل و خارج شدن چرک، شلغم پخته و گرم را روی آن بگذارید.
7. اگر درد شدید بود، هر روز با آب نمک اطراف آن را بشویید و کمپرس کنید.
8. اسفناج را بکوبید و روی دمل ضماد کنید.
9. ریشه ی کاسنی و بنفشه را بجوشانید، پس از صاف کردن آبش را بخورید.
1. اگر سیر پخته را با شیر مخلوط کرده و به شکل ضماد روی محل دمل قرار دهید، برای سرباز کردن آن مفید است.

برای جلوگیری از به وجود آمدن دمل باید در خوردن گرمی ها دقت کرد و پیش از هضم غذا به حمام نرفت.
کسی که هر سال دمل در می آورد باید بدن و مزاج را از خون یا امتلا پاک کند تا از مبتلا شدن به سرطان در امان بماند.
باید در رژیم غذایی افراد دارای دمل چرکی، کاهو و لیمو شیرین گنجانده شود.

منبع: بوعلی دارو

مرداد ۰۵, ۱۳۹۶

تیر ۲۲, ۱۳۹۶

تیر ۲۲, ۱۳۹۶

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۰

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷

مرداد ۱۸, ۱۳۹۷

مرداد ۱۷, ۱۳۹۷

آبان ۰۷, ۱۳۹۵

فروردین ۱۷, ۱۳۹۶

دی ۰۹, ۱۳۹۶

اسفند ۰۵, ۱۳۹۶

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷

مرداد ۱۸, ۱۳۹۷

مرداد ۱۷, ۱۳۹۷

مرداد ۱۷, ۱۳۹۷

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *