درمان کهیر مزمن به روش اتولوگوس

به گزارش وب دا ،دکتر مجید جعفری فلوی فوق تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت : کهیر مزمن یکی از بیماری های ناتوان کننده و صعب العلاج در بین بیماری های پوستی و آلرژیک بوده که با حملات مکرر همچون قرمزی، برجستگی وخارش درپوست همراه است.

درمان کهیر مزمن به روش اتولوگوس

وي با اشاره به اينکه بيماري کهير دلايل گسترده اي دارد که بايد پس از بررسي هاي باليني و آزمايشگاهي نوع کهير مشخص و سپس در يک دوره درماني سه ماه قرار گيرد خاطر نشان کرد :‌ اين روش درماني در بخش آلرژی وایمونولوژی بیمارستان قائم (عج)مشهد توسط پزشکان فوق تخصص این رشته انجام می پذیرد که در اين روش سرم خون بيماراني که مبتلا به کهير مزمن با ابتلا بيش از هشت هفته به روش اتولوگوس به آنان تزريق مي شود .

فلوی فوق تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد : اتولوگوس يا سرم تراپی روش درمانی است که طی فرایندی سرم خود بیمار به صورت عضلانی به خودش تزریق می شود و بيماران بر اساس تشخيص پزشک طي هشت تا ده جلسه تحت درمان قرار مي گيرند.

دکتر مجيد جعفري خاطر نشان کرد :‌‌این روش درمانی به عنوان موثرترین و کم عارضه ترین روش درمانی درمبتلایان به کهیر مزمن خودبه خودی مقاوم معرفی شده و نتایج خوبی در درمان و بهبود كيفيت زندگي مبتلایان به دست امده است .

دکتر مجيد جعفري تصريح کرد :6 تا 7 درصد از بيماراني که تحت اين روش درماني قرار گرفته اند به طور قطعي درمان شدند و در ديگر بيماران نيز با کمک دارو ، درمان شدند.

گفتني است در ابتلا به کهير مزمن تنهادر اندکی ازموارد، عوامل آلرژیک هم چون آلرژنهای غذایی ، استنشاقی ودارویی نقش دارند که به راحتی توسط خود مبتلایان قابل شناسایی است ‌اما در  برخي از مواقع عوامل محرک قابل شناسایی نبوده که به آن واژه کهیر مزمن خودايمن اطلاق می شود.

استفاده از روش درماني اتولوگوس براي درمان کهير مزمن خود ايمن  از ارديبهشت امسال در بخش آلرژي بيمارستان قائم(عج) مشهد اجرا شده است .

 

   

محققان ایرانی موفق به درمان کهیر مزمن با سرم درمانی شدند.

فوق تخصص آلرژی و ایمیونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از درمان بیماران مبتلا به کهیر مزمن به روش سرم درمانی (اتولوگوس) در بیمارستان قائم مشهد خبر داد.

دکتر مجید جعفری افزود: با بکارگیری این روش جدید تاکنون 58 بیمار مبتلا به کهیر مزمن در مشهد مورد درمان قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: کهیر مزمن یکی از بیماریهای ناتوان کننده و صعب العلاج در بین بیماریهای پوستی و آلرژیک می باشد که با علائمی همچون قرمزی، برجستگی و خارش پوست همراه است.

این پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمیونولوژی علل بیماری کهیر را گسترده دانست و افزود: در این روش پس از بررسیهای بالینی و آزمایشگاهی نوع کهیر بیمار مشخص شده و سپس در طول مدت سه ماه توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص این رشته درمان می شوند.

درمان کهیر مزمن به روش اتولوگوس

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اتولوگوس یا سرم تراپی روش درمانی است که طی فرایندی سرم خود بیمار به صورت عضلانی به خودش تزریق می شود.

وی افزود: این شیوه به عنوان موثرترین و کم عارضه ترین روش درمانی در مبتلایان به کهیر مزمن مقاوم معرفی شده و تاکنون نتایج خوبی در درمان و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان بدین طریق حاصل شده است. / ایرنا

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.






 


 

صفحه فوق یافت نشد

درمان کهیر مزمن به روش اتولوگوس

Page not found.

کردستان، سنندج، بلوار پاسداران
معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *