درمان کهیر مزمن با طب سوزنی

خواص دارویی و گیاهی

بیرون ریختن کهیر در بدن و همچنین درمان کهیر می‌تواند یکی از آن شرایطی باشد که به‌طور ویژه‌ای گیج‌کننده است. بی‌هیچ دلیل خوبی می‌آید و می‌رود و معمولاً با خارش همراه است. دلیل نهفته بروز کهیر هرگز پیدا نشده است.

وقتی فرزندم کوچک‌تر بود یک دوره‌ای بدنش کهیر می‌زد که هم گیج‌کننده و هم ترسناک بود. یک دوره زمانی را تجربه کرد که در طی آن کهیرهای خیلی قرمز با خارش زیاد در هر جای بدنش خودنمایی می‌کرد.

معمولاً در وقت خواب شروع می‌شد و خوابیدن او را غیرممکن می‌ساخت. زمانی که به دکتر مراجعه کردیم دکتر واقعاً درباره دلیل بروز کهیر واقعه گیج شده بود.

ما هم کاملاً گیج شده بودیم و نمی‌دانستیم چگونه به او کمک کنیم و فقط زمان‌هایی که خیلی حاد می‌شد به او آنتی‌هیستامین می‌دادیم.

کهیر در ارتباط با یک واکنش آلرژیک است و می‌تواند در طولانی‌مدت اتفاق افتد (در حالت‌های مزمن بیش از 6 تا 8 هفته طول می‌کشید) و می‌تواند بحرانی باشد یعنی که مدت‌زمان کمتری یعنی کمتر از 6 تا 8 هفته ادامه داشته باشد.


در این موارد واکنش آلرژیک موجب اتساع رگ‌های خونی می‌گردد و درنتیجه موجب افت فشارخون می‌گردد. در همان حین امکان دارد واکنش موجب بروز علائمی شبیه آسم گردد

که مجاری هوا در ریه‌ها و گلو را مسدود می‌کند. این موارد ممکن است زندگی‌تان را به خطر اندازد و می‌بایست هر چه سریع‌تر تحت نظر پزشک کمک‌های اورژانسی دریافت گردد.

در طب چینی کهیر به‌عنوان یک التهاب پوستی در نظر گرفته می‌شود. باد یک نوع بیماری است که درجایی که هیچ‌چیزی نباید باشد حرکتی اتفاق می‌افتد. ماهیت کهیر خیلی شبیه باد است. می‌آید و می‌رود، در سرتاسر بدن حرکت می‌کند و اندازه‌اش به‌سرعت تغییر می‌کند.


در مقایسه کهیرهایی که رنگ‌پریده هستند با قرار گرفتن در معرض سرما بدتر می‌شوند و برای تسکین درد می‌توان از گرما استفاده کرد.

در طب چینی کهیر تقریباً  همیشه با یک نمای خارجی ضعیف مرتبط است. بدن انسان توسط یک حباب محافظتی احاطه می‌شود که نمای بیرونی شماست و اندکی شبیه ایمنی عمل می‌کند.

این نمای خارجی شمارا از چیزهایی مثل سرما، آلرژی و آنفولانزا حفاظت می‌کند. زمانی که این حباب محافظتی شما ضعیف می‌گردد شما مستعد سرماخوردگی و یا شرایط آزاردهنده‌ای که نمای خارجی شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد خواهید بود.

در طب غربی درمان کهیر خوردن آنتی‌هیستامین‌ها هستند. اگرچه پزشک متخصص طب چینی امکان دارد به همراه طب سوزنی بدن از گیاهان چینی و طب سوزنی گوش هم استفاده کند.

یک نسخه استاندارد برای درمان کهیر فروبردن سوزن در نقاطی از بدن هست. بسته به اینکه کهیر شما از نوع ترکیب باد و گرما یا باد و سرما باشد متخصص برای رفع علائم خاص نقاط دیگری را هم انتخاب می‌کند.

در مورد پسرم کهیرش ترکیبی از باد و گرما بود. وقتی شب‌هنگام به رختخواب می‌رفت و در زیر پتو گرم می‌شد علائم کهیر ظاهر می‌شدند. پس از 6 هفته سرد کردن خارش شبانه سرانجام کهیرش برطرف شد و تاکنون نیز دیگر علائمی از کهیر دیده نشده است.

بیماری های پوستی ویکی پدیا

خوش به حالتون من که بیچاره شدم حتی طب سوزنی هم رفتم اصلا افاقه نکرد

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در مورد وصل زبان به قسمتهايي از بدن اگر مطالبي دال بر واقعيت

عالیه

باسلام خیلی عالی بود

میشه لطف کنید بگید کجا اینکارو میکردید من هرچی سرچ میکنم فقط

میشه من رو هم مطلع کنین که چه راه درمانی داره

از توضیحات مفید ممنون

مقدمه: كهير شيوع زيادي دارد و اكثر درمانهاي رايج فقط به طور نسبي كهير را درمان مي كنند.هدف: از آنجا كه در ايران در مورد درمان كهير از طريق طب سوزني كمتر مطالعه شده، اين تحقيق صورت گرفت.بيماران و روش ها: مطالعه به صورت كارآزمايي باليني اتفاقي، دو سويه كور با شاهد بر روي 4 بيمار مبتلا به كهير مزمن مراجعه كننده به درمانگاه هاي آموزشي پوست اصفهان در سال 1378 انجام گرفت. جمعيت مورد مطالعه شامل بيماران مبتلا به كهير مزمن مي باشند كه در يكماه گذشته دارویي دريافت نكرده، علت كهير آنان مشخص نبوده و به داروهاي معمول پاسخ نمي دادند. بيماران بطور تصادفي به دو گروه 2 نفري (تحت درمان با طب سوزني و گروه شاهد) تقسيم شده و توسط يك فرد آشنا به طب سوزني به مدت سه هفته مورد درمان قرار گرفتند. اطلاعات با استفاده از نرم افزار Systat آناليز و از آزمون T مستقل استفاده گرديد. يافته ها: متوسط تعداد حملات در طي سه هفته در گروه شاهد 4.81 بار و در گروه درمان شده با طب سوزني 3.62 بار بوده است (P.1). متوسط ساعات حملات در طي سه هفته مطالعه در گروه شاهد 5.7 ساعت و در گروه درمان شده با طب سوزني 4.3 ساعت بوده است (P.3).نتيجه گيري: با روش طب سوزني درصد بالايي از بهبودي كهير مزمن مشاهده شد و كمترين تعداد حملات در هفته سوم بدست آمد.

 

نسخه قابل چاپ

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

پیوندهای مرتبط


دکتر فریبا ایرجی
[
استادیار گروه پوست
]

دکتر محمود شقایی
[
استادیار گروه بی هوشی
]

دکتر حسین مختاری
[
پزشک عمومی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان
]


آدرس مستقیم دسترسی به این مقاله

پوست با دارا بودن سطح متوسطی حدود ۲ متر مربع (۲٫۵ یارد مربع)، یکی از بزرگ‌ترین اعضا بدن است. پوست یک سد محافظتی بین محیط جهان اطراف با عضلات، اعضای درونی و رگهای خونی و اعصاب بدن تشکیل می‌دهد. مو و ناخنها از پوست منشأ گرفته و یک حفاظت اضافی ایجاد می‌کنند. ظاهر پوست به طور گسترده‌ای تغییر می‌کند؛ که این تغییر نه تنها به دلیل عواملی همچون افزایش سن بوده، بلکه، نمایش دهنده نوسانات هیجانی و سلامت عمومی، نیز می‌باشد.پوست یک عضو زنده است هرچند فوقانی‌ترین لایه آن لایه‌شاخی (اِستراتوم کورنِئوم) و روپوست (اپیدرم) بوده که سطح پوست را تشکیل می‌دهند و متشکل از سلولهای مرده و یا درحال مرگ هستند و در هر فرد حدود ۳۰ هزار عدد از این سلولها در هر دقیقه ریزش می‌کنند. با این وجود سلولهای زنده پوست دائماً در قسمت زیری تر روپوست تولید شده تا جایگزین این سلولها گردند. در زیر روپوست، درم قرار گرفته که حاوی عروق خونی، پایانه‌های عصبی و غدد می‌باشد. لایه‌ای از چربی در زیر درم قرار می‌گیرد و به عنوان یک عایق، ضربه گیر و منبع انرژی عمل می‌کند.

حوزه های تحت پوشش :
بیماری های پوستی، گال، ایورمکتین، گامابنزن هگزاکلراید

 قیمت :
رایگان

 تعداد بازدید :
۵۲۷

تاریخ ثبت :
۱۳۹۷/۰۲/۲۰

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۱۱/۲۶

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۱۱/۱۱

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۱۰/۲۷

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۱۰/۲۱

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۰۹/۳۰

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۰۹/۱۶

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۰۹/۰۲

تاریخ ثبت :
۱۳۹۶/۰۸/۳۰

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۷/۱۸

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۷/۲۶

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۶/۲۱

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۱۲/۱۷

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۸/۲۳

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۷/۱۰

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۸/۳۰

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۷/۲۵

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۹/۲۴

تاریخ شروع :
۱۳۹۷/۰۷/۱۲

کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

ششمین کنگره ملی زیست شناسی و ع

کنفرانس ملی یافته های نوین در

اولین همایش ملی هویت کودکان ای

نهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد

پنجمین کنفرانس بین المللی روان

کنفرانس بین المللی نو آوری و ت


شبکه های اجتماعی


صفحات اصلی سایت


فرم ها


حساب کاربری

مطالب مرتبط با زيبايي

سفت و بزرگ کردن طبیعی سینه ها با کمک طب سوزنی

بالا کشیدن و از بین بردن چروک صورت و گردن

لیفتینگ صورت

درمان آکنه




خانه

موبایل

خارش ناشی از کهیر گاهی آنقدر زیاد است که تحمل آن تقریبا غیر ممکن می شود‎

 

خارش ناشی از کهیر گاهی آنقدر زیاد است که تحمل آن تقریبا غیر ممکن می شود. در این مطلب در مورد کاهش خارش کهیر صحبت می کنیم.

 

کهیر مزمن چیست؟ 

کهیر ها همراه با خارش، قرمز رنگ و برجسته هستند و اغلب در بدترین زمان های ممکن بوجود می آیند. با توجه به گزارش کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمنی شناسی، حدود 2 درصد از مردم حداقل یک بار در زندگی خود کهیر را تجربه کرده اند. کهیری که بیش از شش هفته ادامه داشته باشد ( به صورت مداوم یا مکرر ) مزمن یده می شود. برای برخی از افراد این کهیرها در اثر آلرژی ایجاد می شوند، ولی برای دیگران علت قابل تشخیصی وجود ندارد. کهیرهای مزمنی که علت شناخته شده ای نداشته باشند کهیر مزمن ناشناخته (  chronic idiopathic urticaria ) یده می شوند.

 

خارش ایجاد شده در اثر کهیر که بر اثر ترشح آنتی هسیتامین در بدن توسط سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود، می تواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. این موارد از یافته های اصلی مطالعه ای که در ماه آگوست 215 در مجله سالانه آلرژی آسم و ایمنی شناسی منتشر شده، می باشد. با این حال در بسیاری از موارد راه هایی برای کاهش خارش کهیر مزمن وجود دارد.

   

از محرک ها دوری کنید 

به گفته دکتر گری گلدنبرگ (  Gary Goldenberg ) استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی کوه سینای در نیویورک، تست آلرژی معمولا اولین قدم برای افرادی است که توسعه کهیر روی بدنشان دارند. حتی اگر نتیجه آزمایش خونتان منفی بود و علت ایجاد کهیر مشخص نشد، به این معنا نیست که هیچ محرکی برایش وجود ندارد.

 

داشتن یک دفتر برای ثبت همه موارد می تواند به شما در شناسایی مواردی که پتانسیل محرک بودن برای شما را دارند، کمک کند. توجه کنید به چیزهایی که می توانند کهیر و خارش شما را شدت بخشند. مثلا اگر بیرون رفته اید و یک وعده غذای ایتالیایی با سس گوجه فرنگی خورده اید و آتش گرفتید ( کهیر هایتان نمایان شدند)، بهتر است برای جلوگیری از ایجاد کهیر مجدد، سس گوجه فرنگی مصرف نکنید. 

  

زخمی شان نکنید 

بله می دانم که حس خارشی که دارید، دیوانه کننده است، ولی خاراندن کهیر باعث گسترش و التهاب آن می شود. به گفته دکتر نیتا اودن ( Neeta Ogden ) متخصص آلرژی در یک درمانگاه خصوصی در انگلوود نیوجرسی و سخنگوی بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، کمپرس سرد می تواند بدون تشدید کهیر، خارش آن را کم  کند.

 

کمپرس سرد می تواند بدون تشدید کهیر، خارش آن را کم کند‎

 

آنتی هیستامین مصرف کنید 

مصرف آنتی هیستامین که بدون نسخه پزشک هم می توانید تهیه کنید، می تواند به کاهش خارش و کاهش دوره کهیر با مسدود کردن علایم تولید که هیستامین منتشر می کند، کمک کند. مهم این است که آنتی هیستامین به موقع، هر روز و سر ساعت مشخص مصرف شود. آنتی هیستامین کهیرهای شما را درمان نمی کند، ولی می تواند به ایجاد کهیر های جدید در 24 ساعت آینده کمک کند. کرم های آنتی هیستامین هم می توانند جلو ایجاد خارش را بگیرند. با پزشکتان مشورت کنید تا بهترین نوع آنتی هیستامین برای کاهش خارش را به شما معرفی کند. 

 

آرام باشید 

استرس همه چیز را بدتر می کند. زمانی که احساس استرس می کنید همه چیز تقویت می شود. اگر کهیر دارید با استرس بدتر می شود. بهترین کار برای کاهش استرس، مدیتیشن، تنفس عمیق یا فقط یک پیاده روی در آرامش است. البته کلید اصلی کار تکرار است. چیزی پیدا کنید که به شما آرامش دهد و اغلب همان کار را تکرار کنید.

  

طب سوزنی انجام دهید 

طب سوزنی می تواند در تسکین خارش مرتبط با کهیر مزمن نقش داده باشد. در مطالعه ای که در سپتامبر 215 در مجله طب مکمل و جایگزین منتشر شد، تاثیر طب سوزنی بر تسکین خارش تایید شده بود.

  

برای کاهش خارش کهیر دوش آب سرد بگیرید 

دوش آب گرم یا نشستن در وان آب گرم می تواند کهیر را بدتر کند. گرما می تواند باعث تاخیر برگشت خون به شاهرگ ها شود که در نتیجه، خون بیشتری به کهیر ها رسیده و باعث گسترششان می شود. به جای آن یک دوش آب سرد بگیرید یا در وان آب سرد بنشینید تا خارشتان آرام شود. همیشه از صابون و سایر محصولات بدون بو که برای پوست های حساس هستند، استفاده کنید. این محصولات سبب ایجاد کهیر نمی شوند، ولی استفاده از مواد شوینده ای که به اندازه کافی ملایم نیستند، می تواند مشکلتان را بدتر کند.

  

برای کاهش خارش کهیر پوستتان را مرطوب نگه دارید 

کهیرها خودشان باعث خشک شدن پوست همانند سایر مشکلات پوستی نمی شوند، اما مرطوب کردن اگر باعث خنک شدن یا تسکین می شود، می تواند مفید باشد. بعضی محصولات حاوی مواد ضد خارش مثل بلغور جو دو سر هستند که می تواند به تسکین پوست و خارشتان کمک کند. ولی همیشه قبل از  استفاده از محصولات جدید آن ها را روی قسمت کوچکی از پوستتان تست کنید و 48 ساعت صبر کنید تا مشخص شود به ماده جدید واکنش می دهید یا نه . اگر بلغور جو دو سر برایتان مفید بود، می توانید هنگام عود خارش کهیر در وان حمام کمی از این ماده و آب سرد بریزید و در وان بنشینید.

  

با پزشکتان صحبت کنید 

با پزشکتان مشورت کنید و مطمئن شوید همه کارهایی را که می توانید برای کاهش خارش ناشی از کهیر انجام می دهید. اگر آنتی هسیتامین ها کمکی به شما نمی کنند پزشکتان می تواند درمان دیگری برایتان تجویز کند که می تواند شامل کورتیکواستروئید ها (corticosteroids)، داروهای ضد افسردگی (antidepressants)، تعدیل کننده لکوترین (leukotriene modifiers، یکی از انواع ایکوزانوئید است که به عنوان واسطه التهاب در واکنشهای التهابی آزاد می‌شوند. لکوترین‌ها اغلب در گلبولهای سفید تولید میشوند و از چربی‌ها بوده و در واکنشهای ایمنی بدن مانند بیماری آسم و رینیت نقش مهمی دارند)، داروهای سرکوب کننده ایمنی  (immunosuppressants) و امالیزوماب omalizumab ( یک داروی آسم که در حال حاضر توسط سازمان غذا و دارو برای درمان کهیر مزمن استفاده می  شود)، باشد. برای برخی از افراد هم می توان از پرتو درمانی کمک گرفت.

 

منبع: سیمرغ

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۲۵, 23:1 | نويسنده : مدیر | GetBC(12)

درمان سندروم خارش پوست با طب سوزنی و طب گیاهی چین:

خارش پوست مشکلی عمومی در کلینیکهای طب سوزنی و طب گیاهی چین می باشد . خارش پوست می تواند بصورت منطقه ای ( محدود به یک ناحیه از بدن ) و یا بصورت عمومی (  خارش سرتاسر بدن و یا در چند نقطه مختلف بدن ) باشد . به دلایلی معلوم درمان خارش عمومی با استفاده از طب غربی امری بسیار مشکل است اما در این مورد استفاده از درمانهای گیاهی و طب سوزنی بسیار موثر می باشد . خارش پوست می تواند همراه با زخم یا بدون زخم شدن پوست باشد . دلایل خارش پوست می تواند یکی از عوامل  التهابات پوستی ، اگزما ، آکنه ، گال ها و واکنشهای آلرژیک باشد. خارش همراه با شرایط بسیاری است . شاید مهم ترین دلیل خارش عوامل روان شناختی یعنی استرس و اضطراب باشد . هم چنین استرس بیش از عوامل دیگر می تواند خارش را حادتر نماید . دلیل رایج دیگر در بروز خارش خشکی پوست می باشد . دیگر دلایل خارش شامل .

 

جمعه ۱۳۹۲/۰۲/۱۳, 17:36 | نويسنده : مدیر | GetBC(11)

درمان کهیر با استفاده از طب سوزنی:

بیرون ریختن کهیر در بدن می تواند یکی از آن شرایطی باشد که بطور ویژه ای گیج کننده است . بی هیچ دلیل خوبی می آید و می رود و معمولا ً با خارش همراه است . دلیل نهفته بروز کهیر هرگز پیدا نشده است . وقتی فرزندم کوچکتر بود یک دوره ای بدنش کهیر می زد که هم گیج کننده  و هم ترسناک بود . یک دوره زمانی را تجربه کرد که در طی آن کهیرهای خیلی قرمز با خارش زیاد در هر جای بدنش خودنمایی می کرد . معمولا در وقت خواب شروع می شد و خوابیدن او را غیر ممکن می ساخت . زمانی که به دکتر مراجعه کردیم دکتر واقعا ً درباره دلیل بروز کهیر واقعه گیج شده بود . ما هم کاملا ً گیج شده بودیم و نمی دانستیم چگونه به او کمک کنیم  و فقط زمانهایی که خیلی حاد می شد به او

 

یکشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۸, 19:27 | نويسنده : مدیر | GetBC(1)

طب سوزنی موثر ترین روش درمانی برای دیسک کمر:

ستون فقرات انسان شامل 7 مهره گردنی ،12 مهره سینه ای ، 5 مهره کمری ، یک استخوان خاجی و یک استخوان دنبالچه است . بین مهره ها نیز موادی غضروفی و ژلاتینی قرار داشته که باعث حرکت آسان مهره ها روی هم می شود.  حال اگر به علت فشارهای زیاد و یا حرکاتی که در جهت های بد و ناسب به ستون فقرات وارد شود‌، ماده ژلاتینی وسط غضروف بین مهره ای از محل خود بیرون زده و به ریشه های عصبی که از سوراخ های بین مهره ای خارج می شوند فشار وارد می کند و باعث درد در ناحیه مهره و در مسیر عصب می شود.  به این ترتیب فرد دچار بیماری می شود که اصطلاحا دیسک کمر یده می شود. ‌اگر از این بیماران عکسی ساده از ستون فقرات گرفته شود، کاهش فضای مفصلی بین دو مهره کمری مشاهده می شود . در  MRIبه عمل آمده از کمر این بیماران نیز .

 

شنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۷, 1:26 | نويسنده : مدیر | GetBC(9)

راهنمای رژیم غذایی بر اساس طب سنتی چین (TCM)

قسمت اول: رژیم غذایی در حالت کمبود یانگ کلیهمقدمه: برای درک بهتر این مطلب نخست لازم است با فلسفه طب سنتی چین آشنا شویم. طب سنتی چین معتقد است که هر چیزی در عالم بر پایه دو نیروی متضاد به یین (Yin) و یانگ (Yang) استوار است که همیشه با هم در تعامل بوده و به یکدیگر تبدیل شده و همدیگر را کنترل می کنند. هر یک از این دو مورد در درون دیگری جای دارد و بدون یکدیگر بی معنی خواهند بود. (یین) مظهر سردی، تاریکی، سکون و ساختار همه چیز میباشد، (یانگ) نیز نماد گرمی، روشنی، حرکت و عملکرد هر چیزی است..

 

چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۴, 19:23 | نويسنده : مدیر | GetBC(8)

طب سوزن و درمان بیماری های مزمن معده و روده:

استرس های فراوان زندگی ماشینی، بی تحرکی مفرط جامعه امروز و عدم تناسب زمان غذا خوردن و حجم غذاهای هر وعده میزان ابتلا به بیماری های گوارشی را به شدت افزایش داده است.شدت بیماری بر اساس نوع بیماری، طول مدت بیماری، فاکتور های ژنتیک ، میزان فاکتورهای مستعد کننده وغیره متغیر است که این طیف می تواند از یک التهاب و تورم ساده مری و معده  تا زخم های شدید دستگاه گوارش که باعث خونریزی های شدید و سوراخ شدن معده و روده می شود متغیر  باشد.تئوری های مختلفی برای چگونگی ایجاد بیماری های معده و روده بیان می شود از جمله: -افزایش اسید و آنزیم های گوارشی   -تخریب سد های محافظتی معده و روده توسط داروها یا مواد شیمیایی دیگر -افزایش تحرک عصب واگ و به عبارت دیگر عدم تعادل در سیستم اعصاب ..

 

سه شنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۳, 13:11 | نويسنده : مدیر | GetBC(6)

PMSو درمان در طب چيني:

سالهاست طب چيني علائم سندروم PMS را درمان كرده است . در دنياي مدرن اكثر زنان، علي الخصوص در ناحيه پزشكي زنان دريافته اند كه طب مدرن غربي براي درمان اين سندروم پيشنهادات اندكي دارد كه اثرات تسكيني آن ها كم مي باشد و آن هم منحصر به مواد شيميايي با اثرات جانبي بالقوه ناخوشايند مي باشد

PMS يك سندروم ساده است كه با طب چيني درمان مي گردد  ، اگرچه  در صورت عدم درمان،  اين مشكل كوچك  مي تواند به مشكل بزرگي تبديل شود . بر طبق تئوري پزشكي زب سنتي چين ،همان شرايطي كه موجب بروز PMS مي شود پيشاهنگ بروز غده ها ، كيست ها ، جراحت ها  و حتي تومورهاي سرطاني در پستان و رحم مي گردد ..

 

سه شنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۳, 12:11 | نويسنده : مدیر | GetBC(5)

درمان آسم و برونشیت با طب سوزنی:

آسم و برونشیت دو وضعیتی هستند که می توانند حاد یا مزمن باشند و می توانند افراد را در هر سنی مبتلا کنند. داروهای طب غربی در موارد مزمن این بیماریها کمتر باعث معالجه قطعی آنها می شوند اما اغلب با این داروها می توان این بیماریها را بطور موثری کنترل نمود . با اینحال بسیاری از افراد دوست ندارند که تا آخر عمرشان برای کنترل این بیماریها دارو مصرف کنند و بنابراین به دنبال روشهای دیگری می گردند که خود را درمان نمایند.آسم اغلب از نظر پزشکان طب غربی به عنوان یک پدیده آلرژیک (حساسیتی) مطرح می شود که در آن برونش ها(مجاری هوایی) در ریه منقبض شده و بنابراین جلوی ورود جریان هوا به ریه ها را می گیرد . این بیماریها امروزه بسیار شایعتر .

 

دوشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۲, :1 | نويسنده : مدیر | GetBC(4)

یکشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 23:58 | نويسنده : مدیر | GetBC(3)

 

 

تفاوت ديدگاههاي طب غربي و طب چيني در مورد يائسگي

يائسگي در ديدگاه طب غربي:در طب غربي يائسگي را به تخمكهايي كه در تخمدان يك زن وجود دارند مي گويند.در دوران جنيني يك دختر كه در رحم مادرش وجود داشته ، پس از بلوغ اين تخمكها هر ماه آزاد مي شوند تا زماني كه تعداشان آنقدر كم مي شود كه بدن ميزان هورمون كافي براي آزاد كردن آنها در اختيار نداشته در نتيجه ميزان هورمون و تخمك لازم را براي باروري ندارد. بنابراين تخمك گذاري ماهيانه بدن شروع به يائسگي مي كند.يائسگي يك تغييرات عمده اي در بدن زن تلقي مي شود و بدن زني كه به طور منظم هورمونهايي مثل استروژن و پروژسترون ترشح مي كرده به جاي ترشح كردن اين هورمونها از آنجايي كه شدت و ميزانشان كم مي شود جاي خودشان را به ترشح ميزان كمي از هورمون مردانه تستسترون داده و آن خواص ضد حفاظتي،ضد دردي،ضد بيماري عروقي و خاصيت ضد پوكي استخوانكه هورمونهاي زنانه دار مي باشند را از دست مي دهد.بدن از يك سيستم زنانه به يك بدن مردانه تبديل مي شود و چاقي كه يكي از مشكلات زنانه است آرام آرام تبديل به عارضه اي مردانه مي شود.همه اينها به دليل تغييرات شديد از لحاظ هورموني است كه در بدن يك زن اتفاق مي افتد و يائسه مي شود. يائسگي علائم زيادي از لحاظ روحي و جسمي براي زن به وجود مي آورد و زنهايي كه يائسه مي شوند با اين علائم آشنا هستند مثل گرفتگي،تپش قلب،تحريك پذيري و غيره.

یکشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 23:52 | نويسنده : مدیر | GetBC(2)

ناگفته هايي در مورد درمان چاقي و تناسب اندام كه فراگيري اين مطالب مي تواند آگاهي لازم را در مورد درمان و رسيدن به تناسب اندام و كاهش وزن بدهد:در قرن اخير چاقي بيماري هزاره سوم شناخته شده است.با بررسي هاي انجام شده هزينه هايي كه درمان چاقي به صورت مستقيم و غير مستقيم براي دولت ها و مردم دارد تا سال 23 چاقي را به بزرگترين معزل جوامع بشري تبديل مي كند.بيماري چاقي احتمال ابتلا به فشار خون را تا هفت برابر، ابتلا به ديابت را تا 12 برابر،ابتلا به سرطان را را 5و6 برابر افزايش مي دهد و تمام بيماريهاي قلبي و عروقي رابطه مستقيمي با چاقي خواهند داشت.چاقي عامل مهمي براي بيماريهاي اسكلتي،عضلاني،دردهاي زانو و كمر است.چاقي باعث كاهش توانايي كاري افراد در طول روز مي شود كه در دراز مدت هزينه هاي درماني زيادي را براي مردم در برمي گيرد.

 

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *