درمان کم خونی بارداری طب سنتی

در دوران بارداری جنین داخل رحم دچا تغییرات زیادی می شود که با بررسی های صورت گرفته می توان از روی وضعیت جنین فهمید که حال او چگونه است

اگر می خواهید با یکی از خویشاوندان و نزدیکان در فامیل وصلت کنید پیشنهاد می کنیم آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج را از یاد نبرید.

با خوشحال کردن زن و یا همسر خود میتوان وجود عشق در قلب خود نسبت به اورا یادآوری کنیم که چقدر دوستش داریم

با استفاده از مواد غذایی خاصی می توان تقویت قوای جنسی را در مردان تجربه کرد

اولین شب ازدواج را شب زفاف می گویند که اعمال مخصوص به خود دارد و زن و شوهر جوان باید در این شب کارهای خاصی را انجام دهند که باید برای این کارها آموزش دیده باشنددرمان کم خونی بارداری طب سنتی

در تغییرات بارداری هفته به هفته بیشترین میزان تغییرات به هفته ی دهم بارداری تعلق دارد در این هفته رویان به جنینی دست و پا دار تبدیل شده و رفته رفته شبیه به انسان می شود

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

کم خونی در بارداری می تواند بر اثر سابقه کم خونی مادر قبل از بارداری و یا در حین بارداری بر اثر فقر آهن بدلیل تغذیه ناسب ایجاد شود. فقر آهن را می توان با مصرف تغذیه غنی از آهن و همچنین مکمل های آهن برطرف کرد، اما مصرف هرگونه دارو و قرص مکمل در دوران بارداری باید تحت نظر پزشک انجام شود.  

 

بسیاری از مادران در دوران بارداری از هر زمان دیگری احساس خستگی می‌کنند به همین دلیل ترجیح می دهند بخوابند و استراحت کنند و فارغ از هر کاری با خیال راحت مجله‌ای ورق بزنند. کرختی، سستی و خستگی زیاد در دوران بارداری تا حدی طبیعی است، اما وقتی با علایم دیگری مثل تپش قلب، رنگ پریدگی همراه شود می‌تواند علامت  کمبود نوعی عنصر ضروری در بدن باشد. کمبودی که نه تنها به شما بلکه به جنین تان نیز آسیب می‌زند.

 

درمان کم خونی بارداری طب سنتی

آمارها نشان می‌دهد 1 درصد بانوان به کم خونی یا آنمی (به انگلیسی: Anemia) و فقر آهن مبتلا هستند. البته در بانوان باردار اين رقم بالاتر است، زيرا جنين براي رشد خود از مخازن آهن بدن مادر استفاده می‌کند و همين مساله باعث كم‌خوني و فقر آهن در بارداری می شود. هرچند بروز كم‌ خونی در اوايل بارداري مساله‌اي نادر است، اما از هفته هشتم بارداری در سه ماهه اول بارداری به بعد يعني زماني كه ميزان حجم خون در جريان بدنتان افزايش مي‌يابد و ميزان نياز بدن به آهن براي توليد گلبول‌هاي قرمز و اکسیژن رسانی بيشتر افزایش می‌یابد.

 

 

 

كم‌ خونی مي‌تواند به دليل كمبود ويتامين B 12 يا اسيدفوليک و يا برخي بيماري‌هاي حاد باشد، ولي رايج‌ترين دليل كم‌ خونی فقر آهن است. آهن، یک ماده معدنی و مینرال است كه در توليد هموگلوبين نقش دارد. هموگلوبين پروتئيني است كه در ساختمان گلبول‌هاي قرمز وجود دارد و به اكسيژن رسانی از ريه به بافت‌های بدن كمك مي‌كند و مسلماً در دوران بارداری نقشی ویژه در رشد جنين و جفت به عهده دارد. علت و دلایل اصلی بروز کم خونی در بارداری عبارتند از:

 

 

 

 

كم‌خوني خفیف در دوران بارداری بدون نشانه و علامت است و تنها با یک آزمایش خون مشخص می‌شود. از علايم کم خونی مي‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

 

 

فقر آهن و كم‌ خونی در بارداری در حد متوسط مي‌تواند باعث زايمان زودرس، وزن پایین جنين و حتي مرگ درون رحمی شود. فقر آهن در صورتي‌كه شديد باشد مي‌تواند باعث عقب‌ ماندگی رشد جنين در رحم و كاهش ذخاير آهن جنين شود و عوارض مغزي به دنبال داشته باشد.

تحقيقات پژوهشگران سوئدي نشان داده تعداد بانوانی‌كه مكمل آهن و ويتامين مصرف مي‌كنند و دچار زایمان زودرس قبل از 38 هفته می‌شوند  تنها 9-6 درصد است. درحالي كه اين ميزان در ميان آنانیکه مكمل آهن مصرف نمي‌كنند  11 تا 13 درصد است.

 

 

 

بدن به طور طبيعي روزانه به 1 تا 4 ميلي‌گرم آهن نياز دارد. مواد غذايي روزانه ما حدوداً 1 تا 2 ميلي‌گرم آهن به بدن مي‌رسانند که حدود 5 تا 1 درصد آن جذب بدن مي‌شود. در طول باردراي نياز بدن به آهن بيشتر است، قبل در سه ماهه اول بارداری روزانه به حدود 5 ميلي‌گرم و در سه ماهه دوم و سوم بارداری به 1 ميلي‌گرم مي‌رسد. 9 درصد بانوان ميزان آهن مورد نيازشان را دريافت نمي‌كنند و 1 درصد آنها به دلایل مختلف دچار كم‌خوني هستند.

 

غلظت هموگلوبين در حالت طبيعي براي بانوان حدود 5/11 تا 16 گرم در 1 ميلي‌ليتر است. غلظت كمتر از 1 گرم در 1 ميلي‌ليتر علامت کم خونی است و مي‌تواند باعث سردرد، خستگي و بی حالی شود. غلظت زير 8 گرم در 1 ميلي‌ليتر نشانه کم خونی‌های بسیار شدید است و عوارض غیر قابل جبرانی به همراه دارد.

 

 

اگر هنوز باردار نیستید و به كم‌خوني مبتلا هستید، بهتر است قبل از اقدام به بارداری دليل آن را بیابید و براي درمان آن اقدام كنید. زیرا پیش از بارداری می‌توان با مصرف مواد غذایی غنی از آهن و مکمل آهن زیر نظر پزشک فقر آهن را جبران کرد.

اما اگر دچار فقر آهن هستید و ناخواسته باردار شده‌اید، هرگز در سه ماهه اول بارداری مکمل آهن مصرف نکنید. این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کند. فراموش نکنید که توصیه و تجویز پزشک بر تمامی اطلاعات اینترنتی اولویت دارد. 

بانوان باردار در 6 ماه آخر بارداري روزانه به 22 تا 36 ميلي‌گرم آهن نياز دارند.

مواد غذایی زیر منابع طبیعی آهن هستند:

 

 

معمولاً فقر آهن با مصرف متعادل موادغذايي جبران مي‌شود و در صورت لزوم پزشك مكمل تجويز می‌كند.

 

 

 

 

درمان کم خونی بارداری طب سنتی

 

یکی از روش های درمانی در طب سنتی برای درمان کم خونی مصرف کنجد است، کنجد سرشار از آهن است، به همین دلیل درمان بسیار خوبی برای کم خونی به شمار می رود.

افسنتین، گیاهی است شفابخش که هم به طور وحشی می روید و هم آن را کشت می کنند و براحتی می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید. 5 تا 66 گرم از برگ این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید و چند دقیقه آن را بجوشانید و بعد بگذارید خنک شود و میل کنید. 

 

 

 

1. راهنمای تغذیه سالم در دوران بارداری!

2. به اندازه کافی آهن دریافت می کنید؟

 

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: نی نی پلاس

سلامت مادر در بارداری

سلامت مادر در بارداری

سلامت مادر در بارداری

سلامت مادر در بارداری

سلامت مادر در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

ممنونم عالی بود.


منبع :

کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

 

لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:

درمان کم خونی بارداری طب سنتی

تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

 

 

لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

 

سایر نکات:

❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

❷ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید.از پاسخگویی به سؤال هایی که در متن مقاله جواب داده شده اند معذوریم.

❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

 

 

و امتنان        

دکتر وحید علیان نژادی

سایر مقالات این موضوع

نمایش تمامی عناوین این موضوع


آخرین مقالات

© ShiaTeb.com
219. All Rights Reserved.


Design by HK.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *