درمان کمر درد در قرآن

خواص دارویی و گیاهی


مطالب متفرقه
1,921

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com فروش انگشتر مخصوص موکل دار با خواص و فوائد فراوان را برای شما عزیزان قرار دادیم .


دعا, ذکر و دعاهای قرآنی, مطالب متفرقه
1

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دحوالارض چه روزی است و به چه معناست – دعای مخصوص روز دحوالارض به همراه معنی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعا, دعای رفع مشکلات و گرفتاری, ذکر و دعاهای قرآنی
7

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا و دستور قرآنی مجرب جهت رفع دعوا و درگیری که به دلیل وجود اجنه در خانه اتفاق می افتد را برای شما عزیزان قرار دادیم .


دعا, ذکر و دعاهای قرآنی
5

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای مناجات شکر خدا از امام جواد (ع) در مفاتیح الجنان به همراه ترجمه فارسی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعا, ذکر و دعاهای قرآنی, ذکر و دعای گرفتن حاجت (برآورده شدن حاجت)
23

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نمازی بسیار مجرب و سریع الاجابه جهت طلب حاجت فوری از امام حسین (ع) را برای شما عزیزان قرار دادیم .


علائم در باستان شناسی
13

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com کارشناسی علامت خشت پخته یا آجر در گنج یابی – رمزگشایی نشانه آجر خشتی در باستان شناسی را برای شما عزیزان علاقه مند به دفینه یابی قرار دادیم .


تعبیر خواب
8

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com کاملترین تعبیر خواب پلنگ – جنگ و کشتن پلنگ در خواب چه تعبیری دارد ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . کاملترین تعبیر خواب پلنگ – جنگ و کشتن پلنگ در خواب چه تعبیری دارد ؟


دعا, ذکر و دعاهای قرآنی
166

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا برای فرد عصبی – دعای آرام شدن و رفع عصبانیت تضمینی را برای شما عزیزان قرار دادیم .


علائم در باستان شناسی
32

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرانی دعاگو 2agoo.com کارشناسی علامت ردپای انسان در گنج یابی – رمزگشایی نشانه رد پا در باستان شناسی را برای شما عزیزان قرار دادیم .


تعبیر خواب
13

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com کاملترین تعبیر خواب برنج – دیدن برنج پخته در خواب چه تعبیری دارد ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . کاملترین تعبیر خواب برنج – دیدن برنج پخته در خواب چه تعبیری دارد ؟

ختم های مجرب و معتبر, دعا, ذکر و دعاهای قرآنی
77

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نحوه ختم مجرب سوره مبارکه واقعه جهت ثروتمند شدن از امام سجاد (ع) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

بخت گشایی و گشایش کار, دعا, ذکر و دعاهای قرآنی
11

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرانی دعاگو 2agoo.com دعای قوی جهت گشايش در كارها و رفع عسرت و سختی و حاجت روایی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعا, دعای رفع مشکلات و گرفتاری, ذکر و دعاهای قرآنی
183

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نماز امام حسین (ع) جهت حل و رفع مشکلات و برآورده شدن حاجت‌ ها را برای شما عزیزان قرار دادیم . نماز امام حسین (ع) جهت حل و رفع مشکلات و برآورده شدن حاجت‌ ها


دعا, ذکر و دعاهای قرآنی, چشم شور و چشم نظر
93

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا و دستورالعمل تضمینی و قوی برای دفع چشم زخم و چشم نظر را برای شما عزیزان قرار دادیم .


دعا, ذکر و دعاهای قرآنی
187

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای مجرب جهت محبت و دوستی و گرامی و عزیز شدن نزد مردم و محبوب دل کسی شدن را برای شما عزیزان قرار دادیم .


دعا, ذکر و دعاهای قرآنی
146

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا و دستور بسیار مجرب جهت رفع نزاع و دعوا و مشکلات در میان اعضای خانه را برای شما عزیزان قرار دادیم .


علائم در باستان شناسی
42

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com کارشناسی علامت اجاق در گنج یابی – رمزگشایی نشانه اجاق آتش در باستان شناسی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

تماس از  1صبح الی 21

 

9259588

92821843

 

 

اگر شما همه از درد کمر عاجز هستید و نمی دانید برای خوابیدن تشک سفت و سخت بهتر است یا تشک نرم این مقاله را ازدست ندهید

ترامادول نسبت به سایر داروهای تجویزی یا مواد مخدر از قبیل هروئین یا متادون ضعیف تر است. ولی باز هم می تواند منجر به اعتیاد شود.

مصرف بیش اندازه نمک اثرات سو برای بدن دارد گاهی این اثرات به قیمت جان یه فرد تمام می شود در این مقاله از مصرف بیش از اندازه نمک و عوارض آن بر بدن صحبت شده است

از روغن ماهی میتوان به عنوان معجزه سلامتی یاد کرد روغن ماهي نه تنها سرشار از اسيدهاي چرب ضروري و لازم براي بدن و مفيد براي حفظ سلامت قلب است

متاسفانه با شیوع چاقی خطر ابتلا به سرطان هم افزایش پیدا می کند مهم ترین عوامل چاقی دریافت ناسب غذایی و فعالیت های کم فیزیکی است و به دلیل صنعتی شدن و مشغله ی زیاد در زندگی، افراد زمان کمتری برای تهیه غذا صرف می کنند و به اجبار از غذاهای آماده و نیمه آماده استفاده می کنند.

بی خوابی یکی از مشکلاتی است که ممکن است به خاطر رژیم‌ های غذایی نادرست و خوردن غذای ناسب رخ دهد

کرفس حاوی ترکیب دیگری به لوتئولین است که خواص ضد سرطانی دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها, و سبزی‌ها می‌توانند به کاهش ریسک انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

تردمیل وسیله ورزشی بسیار مفیدی است ولی مانند هر وسیله دیگری باید طرز استفاده درست از آن را بدانیم و به آن عمل کنیم. در این مطلب اشتباهات استفاده نادرست از تردمیل را برای شما دوستان بازگو کرده ایم

(c) 26-217 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

إِنَّ الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُم مِّنَّا الْحُسْنَى أُوْلَئِكَ عَنْهَا مُبْعَدُونَ ﴿11﴾ لَا یَسْمَعُونَ حَسِیسَهَا وَهُمْ فِی مَا اشْتَهَتْ أَنفُسُهُمْ خَالِدُونَ ﴿12﴾ لَا یَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ وَتَتَلَقَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ هَذَا یَوْمُكُمُ الَّذِی كُنتُمْ تُوعَدُونَ ﴿13﴾ سوره 21: الأنبیاء

این آیات را در ظرف پاك نویسد بسیاهی و با آب چاهی كه آفتاب ندیدهباشد بشوید و مریض سه جرعه از آن آب بدهد وچیزی از آن آب بر پشت او پاشد در وقتی كه درد او بغایت رسیده باشد سه روز به این دستور عمل كند شفا یابد واگر آن را در ظرف پاك نویسد و به روغن بابونه بشوید وآن روغن بر پشت او مالد درد  زایل شود.




خانه

موبایل

پیشگیری و درمان کمر درد با چند حرکت سادهاگر می خواهید از کمر درد دور بمانید یک بره ورزشی مناسب به انعطاف پذیری و همچنین تقویت عضلات کمر به عنوان دو عامل مهم پیشگیری از کمر درد کمک می کند. اگر فردی دچار کمر درد و مشکل ستون فقرات شده است، باید در خصوص حرکات مناسب با پزشک خود مشورت نماید. اما به طور کلی تصاویر زیر بهترین شیوه های تقویت عضلات کمر را معرفی می نماید. قبل از آن توجه به اصول زیر ضروری است:

ورزش باید مداوم و منظم انجام شود، ورزش گاه به گاه و شدید باعث آسیب ستون فقرات می شود. یعنی نمی توان با یک بار ورزش شدید جبران مافات دفعات فراموش شده را کرد. همیشه باید بدن خود را به مدت چند دقیقه پیش از شروع ورزش اصلی گرم نمود. یک روش مناسب گرم کردن بدن، درجا راه رفتن مانند رژه اما آرام و نرم است. در هنگام ورزش نفس خود را حبس نکنید و دقت کنید که عمیق و آرام نفس بکشید. کمی خستگی را تحمل کنید اما هر حرکتی که به درد شدید پاها یا کمر منجر می شود را موقتا” انجام ندهید. می توان یک بالشت کوچک را زیر سر یا کمر در هنگام ورزش قرار داد.

 

 

به پشت خوابیده و زانوها را متناوبا” به داخل شکم جمع نمایید، چند لحظه نگه داشته و رها کنید.

 

به پشت خوابیده پاها را متناوبا” بدون خم شدن بالا ببرید. از دست کمک بگیرید.

 

به پشت خوابیده و زانوها را خم نمایید. عضلات شکم را منقبض نموده و باسن را به زمین فشار دهید و برای چند ثانبه نگه دارید و رها کنید.

 

 

به پشت خوابیده، هر دو زانو را خم کنید و سعی کنید بدون کمک دست ها نیم خیز شده چند ثانیه در همان حالت باقیمانده و مجددا” به پشت بخوابید.

 

از پشت به دیوار تکیه نموده و به پشت روی دیوار به سمت پایین بخزید بطوری که زانوها خم شود مکث کنید و به حالت اول برگردید.

 

روبروی دیوار ایستاده یک پا را جلوتر قرار دهید زانوی پای جلویی را به نحوی خم کنید که فشار بین پای جلو و عقبی متناوبا” جابجا شود چند لحظه در هر حالت مکث کنید. پای عقبی را خم نکنید.

 

روی شکم خوابیده، بالشتی زیر ناحیه لگن بگذارید و دست ها را به پهلو بچسبانید. آرام سینه خود را به خم کردن کمر بلند کنید، نگه دارید و مجددا” بخوابید.

 

 

روی شکم بخوابید و دست ها را دو طرف سر قرار دهید، در حالی که کمر صاف است، بالاتنه را مقداری بلند کنید، چند لحظه نگه داشته و مجددا” به موقعیت اول بگردید.

 

به پشت خوابیده و دست ها را باز روی زمین بگذارید. از ناحیه لگن به سمت چپ و راست بچرخید مکث کرده به حالت اول برگردید بدون اینکه سرو پشت از زمین جدا شود.

 

روی شکم خوابیده، بالشتی زیر لگن خود بگذارید و پا را از مفصل ران بلند کنید و بعد از مکثی کوتاه، تکرار کنید.

منبع : elmezesh.com


سلامتی و تندرستی با ورزش

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

حالت معمول خوابیدن افراد می تواند باعث ایجاد کمر درد شود

درمان کمر درد و درد مفاصل در اثر نحوه خوابیدن افراد

حالت معمول خوابیدن افراد می تواند باعث ایجاد کمر درد شود. همچنین نحوه خوابیدن تاثیر زیادی بر روی کمر درد فعلی بیمار دارد. خواب خوب می تواند آن را کاهش داده و خواب بد می تواند باعث درد و کلافگی شما در طول روز بعد شود. در بعضی موارد حادتر این احتمال وجود دارد که به خاطر الگوی اشتباه خوابیدن در طی شب کمر درد های شدید به سراغ شما بیاید و باعث شود تمام شب شما را بیدار نگه دارد.

 

حالت معمول خوابیدن افراد می تواند باعث ایجاد کمر درد شود. همچنین نحوه خوابیدن تاثیر زیادی بر روی کمر درد فعلی بیمار دارد. خواب خوب می تواند آن را کاهش داده و خواب بد می تواند باعث درد و کلافگی شما در طول روز بعد شود. در بعضی موارد حادتر این احتمال وجود دارد که به خاطر الگوی اشتباه خوابیدن در طی شب کمر درد های شدید به سراغ شما بیاید و باعث شود تمام شب شما را بیدار نگه دارد.

 

-سعی کنید در وضعیتی بخوابید که قوسهای طبیعی ستون فقراتتان حفظ گردند.

 

– از تشک سفت استفاده کنید. تشکی که فرو رفتگی داشته و به اصطــلاح شکم داده استفاده نکنید. اگر لازم بود زیر تشک یک تخته قرار دهید.

– بالش همانطور که تکیه گاهی برای سر شما می باشد بـرای گردن نیز باید تکیه گاه فراهم آورد.

 

– هنگام برخاستن از روی رختخواب با کمک دستها بلند شده و نـاگـهـان از نـاحـیه کمر خم نشوید.

 

در این مقاله سعی شده است ۳ الگوی صحیح خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شود پیشنهاد شود.

 

الگوی اول

 

الگوی صحیح خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شود

 بهترین و معمول ترین مدل خوابیدن خوابیدن به پهلو می باشد.بصورتی که پاها و باسن در یک راستا قرار گرفته و پاها از زانو خم شود.در این وضعیت چون پای فوقانی به جایی تکیه ندارد در حین خواب ،پای فوقانی تمایل به چرخش و پیدا کردن فضای راحتی بر روی تشک دارد همین حرکات پا باعث می شود که ستون فقرات تحت فشار قرار گیرد و در طولانی مدت باعث درد در کمر شود.برای رفع این مشکل یک عدد بالش بین زانو ها و ران قرار دهید.

 

الگوی دوم

 

الگوی صحیح خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شود

 اگر عادت به خوابیدن بر روی پشت خود دارید یک عدد بالش زیر زانو های خود قرار دهید.این حرکت باعث می شود که شکل طبیعی بدن شما حفظ شود.در بعضی افراد برای اینکه حالت طبیعی بدن حفظ شود شاید نیاز باشد که یک حوله نازک زیر گودی کمر قرار گیرد همچنین حتما از بالش استفاده کنید.این حالت برای افرادی که کمر درد دارند توصیه می شود.

 

الگوی سوم

 

الگوی صحیح خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شود

 خوابیدن بر روی شکم می تواند باعث بروز صدماتی برای کمر شما شود.در صورتی که شما نمی توانید به حالت دیگری بخوابید برای کاهش فشار بر روی کمر خود یک عدد بالش زیر لگن و شکم خود قرار دهید. در صورتی از بالش استفاده کنید که مطمئن شوید فشاری به کمر شما وارد نمی شود در صورتی که به وسیله بالش احساس درد و فشار در کمر خود کردید خوابیدن بدون بالش را امتحان کنید.منبع: ‌omedclinic.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

5 روش جديد درمان کمردرد

از محرک‌ هاي الکتريکي تا تشک‌ هاي جديد

اگر کمردرد مزمن، کلافه ‌تان کرده؛ حداقلش اين است که مي ‌توانيد دل ‌تان را به اين نکته خوش

 کنيد که شما تنها نيستيد! طبق آمارهاي موجود، از هر 1 آمريکايي بالغ، 8 نفر در طول عمر خودش کمردرد شديدي را تجربه کرده و پس از سرماخوردگي، کمردرد اولين علت مرخصي ‌هاي استعلاجي در اين کشور است و

 در يک برآورد سرانگشتي، کمردرد براي اقتصاد آمريکا سالانه 9 ميليارد دلار آب مي‌ خورد. آمار و ارقام بالا را با در نظر گرفتن نسبت جمعيتي آمريکا و ساير کشورهاي جهان، مي‌ توان کم و بيش به کشورهاي ديگر نيز تعميم داد.

پزشکان، فيزيوتراپيست‌ ها و مهندسان پزشکي هر کدام شيوه هاي تازه ‌اي را براي تسکين و درمان اين درد ناخوشايند مي ‌آزمايند. ستون فقرات انسان، سيستم پيچيده ‌اي است که محافظت از نخاع را بر عهده دارد. اين سيستم در اصل از مهره‌ ها و غضروف ‌هايي تشکيل شده که عضله ‌ها و رباط‌ هاي بسيار محکمي آن ها را پابرجا نگه مي ‌دارند. اما مهره ‌هاي بخش کمري ستون‌ فقرات وظيفه ديگري هم دارند و آن تحمل وزن بدن است. درواقع 5 مهره در اين ناحيه وجود دارند که ديسک بين آن ها شبيه بالشتک عمل مي‌ کند و همه ضربه‌ هاي ناگهاني وارد به کمر را خنثي مي ‌‌کند. اما با بالا رفتن سن، کم‌ کم عضله‌ ها تحليل مي ‌روند، استحکام استخوان ‌ها کم مي‌ شود و ديسک ‌هاي بين ‌مهره ‌اي هم خاصيت ارتجاعي خود را از دست مي ‌دهند. در نتيجه ستون فقرات کمري ديگر خاصيت انعطاف ‌پذيري و تحمل اين ضربه ‌ها را ندارد. متاسفانه اکثر بيماران پس از درمان هم کاملا بهبود پيدا نمي‌ کنند يا حتي عوارض درماني مشکل‌ هاي جديدي را براي آن ها به وجود مي ‌آورد. اما از سويي ديگر پزشکان و محققان هم دست از تلاش برنمي ‌دارند. در سال‌ هاي اخير چند روش جديد براي درمان کمردرد معرفي شده که بعضي از آن ها واقعا موثر به نظر مي‌ رسند.

1- محرک‌ هاي الکتريکي؛ معجزه هايي کوچک

باربارا سوئيني، يک خانم 63 ساله آمريکايي است که تقريبا از 2 سال پيش با کمردرد دست و پنجه نرم ‌کرده است. او روش‌ هاي درماني مثل خوردن مُسکن، فيزيوتراپي، تزريق داخل نخاع و حتي استفاده از مخدري به متادون را تجربه کرده بود اما هيچ ‌وقت کمردرد او بهبود پيدا نکرد. در نهايت چون کانال نخاعي خانم سوئيني بيش از حد تنگ شده بود و به نخاع او فشار مي‌ آورد، راهي جز عمل جراحي باقي نماند. در اين عمل، جراحان دو مهره کمري را به هم متصل کردند تا فشار از روي اعصاب نخاعي برداشته شود. اما پس از آن، اين خانم حتي براي سرپا ايستادن هم مجبور بود از عصا استفاده کند. در سال 26 ميلادي خبري مبني بر توليد گسترده “دستگاه ضربان ‌ساز ضد درد” منتشر شد. اين دستگاه که حجمي به اندازه يک ساعت جيبي اشغال مي ‌کند پيام‌ هاي الکتريکي به نخاع مي‌ فرستد و مانع ارسال پيغام درد به سمت مغز مي ‌شود. باربارا سوئيني با شنيدن اين خبر تصميم گرفت اين روش درماني را هم امتحان کند. دکتر زاخاري لوين طي يک عمل ساده اما ظريف، ضربان ‌ساز را در بدن بارابارا جاسازي و سپس رابطي بين ضربان ‌ساز و نخاع تنظيم کرد. در نهايت با چند بخيه کوچک عمل جراحي تمام شد و باربارا همان روز به خانه برگشت اما اين بار بدون عصا. در حال حاضر او هيچ دردي ندارد و برخلاف 2 سال گذشته از زندگي لذت مي ‌برد.

2- کمربند مادون ‌قرمز

سال 18 ميلادي اشعه مادون‌ قرمز کشف شد. تا به امروز موارد استفاده گوناگوني از اين اشعه شناخته شده که معروف ‌ترين آن ها گرم کردن غذا به کمک اين اشعه است. اما اخيرا مخترعي کانادايي براي درمان کمردرد، کمربندي ساخته که اشعه مادون ‌قرمز ساطع مي‌ کند. تحت تاثير اين اشعه، خون ‌رساني در ناحيه کمر بهتر و در نتيجه احساس درد هم کمتر مي‌ شود. حتي در سال 26 محققان کانادايي پس از انجام مطالعه‌ اي اعلام کردند که اين کمربند قادر است علايم دردناک نيمي از بيماران را کاملا از بين ببرد. لارنس گوردون، مخترع اين کمربند در واقع يک پرورش ‌دهنده اسب بود. پس از اين که حين اسب‌ سواري کمرش آسيب ديد به فکر ساختن چنين وسيله ‌اي افتاد. به عقيده گوردون بهترين زمان بستن کمربند شب‌ ها حين خواب است اما در طول روز هم مي ‌توان از آن استفاده کرد. البته اين دستگاه هنوز از طرف پزشکان مورد تاييد قرار نگرفته و عوارضي هم از آن گزارش شده است. مثلا در برخي افراد پوست ناحيه زير کمربند قهوه‌ اي رنگ شده که اين مساله استفاده از دستگاه را مورد ترديد قرار مي ‌دهد. در ضمن قيمت فعلي اين کمربند 2335 دلار است بنابراين خريد آن براي هر کسي ممکن نيست.

3- ساختن دوباره ديسک با سلول بنيادي

اکثر روش‌ هاي درماني فقط علايم را از بين مي ‌برند ولي علت اصلي ايجاد کمردرد همچنان به قوت خود باقي مي‌ ماند. اما در دانشگاه منچستر انگلستان دکتر استفان ريچاردسون روش جديدي براي درمان قطعي کمردرد ابداع کرده است. او در ابتدا سلول ‌هايي را از مغز استخوان بيماران به عنوان سلول بنيادي مي‌ گيرد و پس از پرورش اين سلول ‌ها در محيط آزمايشگاه آن ها را در ژلي از کلاژن ‌هاي انساني مخلوط مي ‌کند. درنهايت اين مخلوط را از طريق برش جراحي کوچکي بين مهره‌ ها قرار مي ‌دهند تا سلو‌ل ‌هاي بنيادي، خودشان ديسک بين ‌مهره ‌اي جديدي بسازند. دکتر ريچاردسون مي ‌گويد: “اين روش کاملا بي‌ خطر و بدون عوارض جانبي است، چون سلول از بدن خود بيماران گرفته مي ‌شود. در ضمن برش جراحي اين قدر کوچک است که بيماران مي‌ توانند همان روز به خانه برگردند.”

تحقيق‌ هاي کلينيکي روي اين روش درماني تا 2 سال آينده ادامه خواهد داشت. اما دکتر ريچاردسون معتقد است 5 سال ديگر روش ساخت ديسک با سلول‌ بنيادي وارد همه مراکز درماني آمريکا خواهد شد و کابوس غضروف‌ هاي آسيب ‌ديده و کمردرد براي هميشه از بين خواهد رفت.

4- ثابت کردن مهره‌ ها با پيچ‌ هاي پلاستيکي قابل ارتجاع

هر ساله حدود 2 هزار آمريکايي به دليل از بين رفتن ديسک‌ هاي بين‌ مهره ‌اي مجبور به انجام عمل جراحي روي کمر مي ‌شوند. در اين جراحي در واقع 2 مهره مجاور توسط پيچ‌ هايي فلزي به هم متصل مي ‌شوند تا جابه ‌جايي آن ها روي نخاع فشار نياورد. البته اين عمل عارضه ‌اي دايمي همراه دارد. در واقع پس از اين جراحي بيمار دچار محدوديت ‌هايي در حرکت مي ‌شود. چون محدوده حرکات کمر نسبت به قبل کاهش مي ‌يابد. اما اخيرا تکنيکي به دينزي وارد عرصه جراحي کمر شده که با وجود متصل کردن دو مهره، دامنه حرکات طبيعي کمر را از بين نمي‌ برد. در اين تکنيک براي ثابت کردن مهره‌ ها از مواد پلاستيکي و قابل انعطاف به جاي پيچ فلزي استفاده مي ‌شود. اين مواد به شکل لوله‌ هايي در هر دو طرف مهره‌ ها قرار مي ‌گيرند و با وجود نگه داشتن مهره ها در کنار هم قدرت تحرک کمر را از بين نمي ‌برند. اين تکنيک در آمريکا در سال 24 ميلادي به تصويب رسيد اما سال ‌هاست که در اروپا اين روش به جاي اتصال مهره ‌ها توسط پيچ فلزي استفاده مي ‌شود.

5- تشک‌ هاي جديد

مطالعه ‌اي در سال 26 ميلادي نشان داد که تشک‌ هاي کهنه يک علت عمده براي شروع کمردرد محسوب مي ‌شود. اين مطالعه توسط محققي به دکتر جاکوبسون روي 59 زن و مرد آمريکايي انجام شد. در پايان همه اين 59 نفر که مبتلا به کمردرد بودند فقط چهار هفته پس از تعويض تشکي که روي آن مي ‌خوابيدند، بهبود پيدا کردند. جالب اينجا است که هيچ دارو يا روش خاصي هم به‌عنوان درمان جانبي در اختيار آن ها قرار نگرفت. البته تشک طبي، تکنولوژي جديدي محسوب نمي ‌شود اما آگاهي از اين که استفاده از تشک‌ هاي کهنه چقدر به ضرر بدن تمام مي ‌‌شود، نکته قابل ‌تاملي است.

منبع: ريدرزدايجست

ترجمه: دکتر ريحانه مرتضي ‌زاده

 

اگر مي خواهيد با پزشکان سايت مشورت کنيد، اينجا را کليک کنيد.

براي شرکت در بحث هاي انجمن سايت مرتبط با بهداشت و سلامت، اينجا را کليک کنيد. 

 

*مطالب مرتبط:

با کمردرد چه بايد کرد؟

نشستن و ايستادن صحيح در کمردرد

ارزان‌ترين نسخه کمردرد

درمان ديسک کمر

تأثير تشك هاي سفت در افزايش كمردرد

جلوگيري از كمردرد در رانندگان

كمردرد، بيماري نيست!

شروع كمردرد از3 سالگي

با كمر درد چه كنيم؟

135 درجه را فراموش نکنيد

تاثير تغذيه بر کمردرد

پارگي ديسک کمر

كمردرد و كمبود ويتامين

اثر طب سوزني در درمان كمردرد

بخش تغذيه و سلامت تبيان

آرام فشار دادن استخوانهای کمر ،‌ ماهیچه ها ، تاندونها و رباطها که در جایگاه راحتی قرار نگرفته اند تقریباً کاری ندارد .

دیوید فریزر ، پزشک و استادیار جراحی ارتوپد در دانشگاه پزشکان و جراحان کلمبیای نیویورک می گوید : بسیاری از خانمها را می بینم که در دهه ی 2 یا 3 سالگی خود هستند و به خاطر نداشتن تمرین با انجام ورزش شدید و ناگهانی از کمردرد می نالند .

 بدن ما برای کار بیش از حدی که ما به آن می دهیم طراحی نشده . هنگامیکه درد به سراغ شما می آید شاید اولین عکس العمل در مقابل آن استراحت باشد .

 دکتر راجر چو ،‌ پزشک و رئیس توسعه توصیه های پزشکی جامعه ی درد آمریکا می گوید : بی حرکت ماندن حتی منجر به صدمه ی و خارج شدن از شرایط عادی می شود . فعال بودن کمک می کند تا عضلات و تاندونها شل و قوی بمانند . در واقع تفکر کمر درد آنقدر تغییر کرده که اخیراً جامعه ی درد امریکا و دانشکده پزشکی امریکا توصیه های جدیدی در این مورد داده اند . آخرین توصیه ها در مورد جلوگیری از درد را بخوانید .  استقامت و انعطاف پذیری خود را کنید : درد شما چه سوزش شدید باشد چه ساده وجود آن نشانه ی مسلم این است که باید کاری برای بدن خود بکنید . خصوصاً ، نیاز به استقامت و انعطاف پذیری در عضله ، باسن و رانهای خود دارید .

تاد نسینت ، متخصص بیماریهای مفصل و مؤلف کتاب “حقیقت ” که موضوع آن کمردرد است می گوید این ترکیب ، کلید خلاص شدن از درد و جلوگیری از صدمات کمر است . اگر درد شما از میزان تا 1 ، عدد 7 یا از آن است ، مطمئن ترین و مؤثرترین راه برای از بین بردن این سختی ، درمان فیزیکی است . ( از پزشک خود راهنمایی بخواهید ) اخیراً محققان طی مطالعه ای در این مورد دریافته اند که یک ماه  فیزیوتراپی و انجام تمرینات ورزشی در منزل همراه با یک نفر دیگر به طور قابل توجهی تحرک را نسبت به تنها کارکردن در خانه افزایش می دهد .

به محض آمدن از دکتر تشک یوگای خود را دوباره به کار بگیرید . طی یک مطالعه ی 6 ماهه محققین دریافته اند که در طول درمان کمردرد،  یوگا و روشهای روان درمانی از کلاسهای ورزشی که روی قسمتهای کمر کار می کنند جلو می زند . ( فوق العاده : در طول 6 ماه ، در مقایسه با 5٪ از گروهی که ورزش می کنند و هنوز از درد شاکی هستند، 21٪ از شاگردان یوگا توانسته اند درد را به حد متوسط برسانند ) اما از طریق سی دی های یوگا تمرین نکنید . چون طی این مطالعه حرکاتی برای درمان درد از طریق یوگا در نظر گرفته شده اندو بهتر است از متخصصین امر کمک بگیرید.  اولین دفاع شما در مقابل کمردرد علائم قرمز را کنار بگذارید . به ندرت کمردرد بر اثر بیماری ای مانند عفونت کلیه یا حتی سرطان به وجود می آید . اگر مشکوکید که درد شما تأثیر جانبی مسائل پزشکی باشد ، اگر تب دارید ، اگر احیاناً تصادفی داشته اید با دکترتان تماس بگیرید .  از روش گرم کردن استفاده کنید ممکن است یک بسته نخودفرنگی فریز شده تورم یا درد را کم کند اما گرم کردن مطمئن تر است . چه با حمام گرم و چه پد گرم کننده ، ماهیچه های گرفته را شل می کند .(البته بستگی به میزان و شدت و زمان درد نیز دارد در برخی موارد پزشک شما ممکن است کمپرس سرد را توصیه کند.)  از رختخواب بلند شوید دکتر چو می گوید : ماندن در رختخواب و ضعف همراه با گرفتگی عضله ،‌ ضرر بیشتری نسبت به پیاده روی دارد . هر زمانی که می توانید فعالیت های منظم و کار سبک را دوباره آغاز کنید اما مراقب تمرینات سخت باشید ( یعنی کلاسهای طاقت فرسایی که دائماً در باشگاه به سر می ببرید ) اگر حرکات باعث ایجاد درد در شما می شوند ( بین میزان تا 1 بیش از 5 می باشد ) قبل از اینکه دوباره فعالیت را آغاز کنید ، چند ساعتی یک بالش زیر زانوهای تان قرار دهید و به پشت بخوابید  به این روش پیاده روی کنید سعی کنید آهسته ، طولانی مدت و روان پیاده روی کنید که عضلاتتان کشیده و مفصلهایتان براحتی حرکت نماید.  ارامش بگیرید دکتر چو می گوید : زمانیکه درد مانع بهبود سریع شما می شود باعث می شود زودتر سرپا شوید . اولین قوطی ای که باز می کنید استامینوفن است . ( که عوارض جانبی ندارد ) اگر مشکل گوارشی ندارید و فکر می کنید درد شما عضلانی است می توانید ضد التهاب قوی ای مانند ایبوپروفن را امتحان کنید .و در صورت ادامه درد به پزشک خود مراجعه کنید.  صبر داشته باشید دکتر چو می گوید : اغلب افراد در 7 روز اول بهبود قابل ملاحظه ای می یابند . ( در طول 6 هفته کمردرد در 9 درصد افراد از بین می رود ) اگر ظرف چند هفته بهتر نشدید و این درمانها جواب نداد ، نزدیک متخصص کمر مانند طب فیزیکی یا ارتوپدی بروید که بتواند اگر کمردرد معمولی و نه چندان مهمی داشته باشید و یا حتی پیچیده تر از آن را تشخیص بدهد و درمان مورد نیاز را به شما توصیه نماید..1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *