درمان کبودی صورت در اثر ضربه

درمان کبودی صورت در اثر ضربه
درمان کبودی صورت در اثر ضربه

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کبودی زیر چشم در اثر ضربه همیشه هم به خاطر دعوا نیست، ممکن است به دلایل دیگری مانند تصادف یا زمین‌خوردن ایجاد شود. اما قاعدتا وقتی با کبودی زیر چشم در مکان عمومی ظاهر شویم، از واکنش مردم احساس خوبی به ما دست نخواهد داد. این کبودی‌ها می‌توانند مبنای کنجکاوی و دل‌سوزی اطرافیان شوند. اگر دوست نداشته باشید درباره‌ی دلیل سیاهی زیر چشم‌تان با دیگران صحبت کنید، آن‌وقت است که شاید به سرتان بزند برای مدتی حتی از خانه بیرون نروید. اما در این مقاله راه‌های ساده‌ای به شما معرفی می‌شود که به کمک آنها می‌توانید کبودی و خون‌مردگی زیر چشم را به‌سرعت بهبود دهید.درمان کبودی صورت در اثر ضربه

اگر دچار حادثه‌ای شده‌اید که می‌دانید ممکن است در ساعات بعدی کبودی یا سیاهی به‌جای بگذارد، بلافاصله روی آن مکان کمپرس سرد بگذارید. کمپرس سرد تورم را کم می‌کند و شدت آسیب را کاهش می‌دهد. بهترین راهکار، استفاده از کمپرس‌های آماده است. اما اگر چنین چیزی دم‌دست ندارید، بسته‌ای از سبزیجات یخ‌زده، قطعات یخ یا هرچیزی که در فریزر دارید هم خوب است. هرچه دارید، در یک پارچه تمیز بپیچید تا لبه‌های تیز آن را بپوشاند و دمای محتویات را هم برای پوست‌تان قابل‌تحمل‌تر کند.

بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه کمپرس موردنظر را روی محل کبودی قرار دهید. بعد به‌مدت ۱۵ دقیقه آن را از روی محل بردارید تا پوست‌تان استراحت کند. بین ۲ تا ۳ ساعت بعد از حادثه، به‌طورمرتب این کار را تکرار کنید. سر خود را بالا نگه دارید تا فشار خون در این ناحیه کم‌تر شود.
بعد از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از حادثه، کمپرس سرد را با کمپرس گرم تعویض کنید تا جریان خون ناحیه‌ی آسیب‌دیده را افزایش دهید. این کار فرایند درمان را سریع‌تر می‌کند. می‌توانید به‌سادگی یک حوله را با آب گرم مرطوب کنید و روی محل کبودی قرار دهید و تا زمانی که حوله سرد می‌شود، آن را نگه دارید.

اگر به این مرحله برسید که به‌دلیل کبودی، رنگ پوست‌تان تغییر کرده است، درمان آن اندکی سخت‌تر می‌شود. به‌خصوص اگر فرصت اجرای هیچ‌کدام از روش‌های قبل را پیدا نکرده باشید. اگر مقدار مناسبی «فشار» به محل کبودی وارد کنید، این حرکت می‌تواند با تحریک گردش خون سریع‌تر، به فرایند درمان کمک کند. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. مثلا یک مسواک بردارید و با حرکت دایره‌وار روی سطح کبودی بکشید.
اما اگر به‌دنبال درمان سریع‌تری هستید، یک یا چندین روش خانگی زیر را امتحان کنید.
توجه: مطالعات علمی گسترده‌ای درباره‌ی موارد زیر انجام نشده است. اما مردم بر این باورند که این درمان‌های خانگی برای رفع کبودی زیر چشم مفید هستند:

خوردن غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند، می‌تواند به‌طور مؤثرتری به جذب خون کمک کند. ویتامین C دیواره‌های رگ‌های خونی را ضخیم‌تر می‌کند و به درمان سریع‌تر کبودی‌ها کمک می‌کند. پس مرکبات، توت‌فرنگی، فلفل و سبزی‌های تیره مصرف کنید. اگر خیلی اهل میوه و سبزیجات نیستید، لااقل از مکمل های غذایی استفاده کنید.

آناناس و پاپایا دو میوه‌ی سرشار از ویتامین C هستند. این دو میوه آنزیم خاصی به‌نام بروملین هم دارند که از لخته‌شدن خون جلوگیری می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد. البته مقدار بروملین موجود در این دو میوه به حدی نیست که با مصرف این میوه‌ها به‌تنهایی بتوانید جلوی خون‌ مردگی زیر چشم را بگیرید، اما با مصرف مکمّل‌غذایی ۴۰۰-۲۰۰ میلی‌گرمی، می‌توانید مقدار مناسب این آنزیم را به بدن‌تان برسانید.
برخی معتقدند اگر از پالپ این میوه‌ها ماسک درست کنید و روی سیاهی زیر چشم بگذارید، به درمان سریع‌تر کمک می‌کند. اما در این زمینه تحقیقات کافی وجود ندارد.

برخی با استفاده از چرب‌کننده لب، در عرض چند ساعت سیاهی زیر چشم را کاهش می‌دهند. و در فواصل بین استفاده از چرب‌کننده، کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم هم فروکش کند. می‌توانید از یک قاشق سرد به جای کمپرس سرد استفاده کنید.

فلفل هندی (قرمز) حاوی ماده‌ای به‌نام «کپسایسین» است که می‌تواند به کاهش درد و کاهش رنگ کبودی کمک کند. یکی از روش‌های درمان‌ قدیمی چین و تایوان به این‌گونه است که فلفل هندی و وازلین ذوب‌شده را به نسبت یک به پنج ترکیب می‌کنند و روی کبودی می‌مالند. فقط قبل از امتحان کردن این ترکیب روی کبودی، آن را روی بخش کوچکی از پوست دست‌تان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید و هنگام اعمال ترکیب روی کبودی مراقب باشید زیاد به چشم‌تان نزدیک نشود.

شما از چه‌ چیزی برای رفع کبودی زیر چشم استفاده می‌کنید؟ اگر راهکار خلاقانه‌ی دیگری دارید که از آن نتیجه گرفته‌اید، آن را در کامنت با سایرین به‌اشتراک بگذارید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

17900تومان

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

من عاشق زندگی کردنم. از هر تجربه‌ی جدیدی استقبال می‌کنم و مقاله‌نویسی در سایت چطور برام راهی تازه برای کسب اطلاعات عمومی در زمینه‌های مختلفه.

مد و زیبایی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

آخرین مطالب

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

درمان کبودی صورت در اثر ضربه

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

جاهای دیدنی محلات؛ سفر به هلند ایران

ترین های جهان


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کبودی به‌علت آسیب دیدن یا پاره شدن رگ‌های خونی در زیر پوست نمایان می‌شود و معمولا خودبه‌خود ازبین می‌رود و نیازی به درمان کبودی نخواهید داشت، اما روش‌هایی برای کاهش درد و از بین بردن اثر آن وجود دارد که بهتر است بدانید.درمان کبودی صورت در اثر ضربه

یخ را بلافاصله پس از آسیب دیدن به جهت کاهش جریان خون در اطراف منطقه کبودشده قرار دهید. خنک کردن رگ‌های خونی باعث می‌شود تا مقدار خونی که به بافت‌های اطراف آن می‌رسد، کاهش پیدا کند؛ به‌این‌ترتیب از کبودی زیاد جلوگیری خواهید کرد و تورم کمتری هم ایجاد می‌شود.

شما می‌توانید یک بسته یخ را در درون کیسه قرار دهید و در یک پارچه یا حوله بپیچید و به‌مدت ده دقیقه روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. مجددا ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید.

از حرارت و گرما برای افزایش گردش خون و جریان آن می‌توان کمک گرفت. این روش برای زمانی‌که کبودی ایجاد شده و به‌دنبال رفع آن هستید، مفید خواهد بود. همچنین گرمادهی به ناحیه‌ی کبودشده به کاهش درد عضلات شما کمک خواهد کرد. برای این کار از یک حوله‌ی داغ یا بطری آب گرم استفاده کنید. حمام آب داغ هم روش دیگری برای بهبودی است.

ناحیه‌ی کبودشده را با یک باند کشی ببندید. این کار به بافت‌ها فشار می‌آورد و از نشت رگ‌های خونی جلوگیری خواهد کرد. با استفاده از روش فشرده‌سازی شدت کبودی را کاهش دهید. این روش در کاهش درد و تورم مؤثر خواهد بود.

اگر پاها یا دست‌تان کبود شده، عضو کبودشده را بالاتر از ارتفاع قلب خود بگیرید. این کار به کاهش درد و خالی کردن مایع اطراف ناحیه کبودشده کمک خواهد کرد. همچنین با بالا بردن ناحیه کبودشده، فشارخون در آن ناحیه کاهش می‌یابد و فشار درد کمتری روی آن احساس خواهید کرد. اگر می‌خواهید به استراحت بپردازید، این روشی بسیار عالی خواهد بود و به روند درمان کبودی هم سرعت می‌بخشد.

آرنیکا (Arnica) گیاهی هومیوپاتی است که گفته می‌شود در درمان التهاب و تورم بسیار مؤثر است. این گیاه درمانی ایده‌آل برای کبودی است. نتایج مطالعه‌ای علمی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که پماد آرنیکای موضعی به‌طور مؤثر کبودی ناشی از لیزر را درمان می‌کند. شما در طول روز می‌توانید چندین بار از پماد یا ژل آرنیکا در درمان کبودی استفاده کنید. همچنین آرنیکا را به‌صورت خوراکی هم می‌توانید مصرف کنید.

ویتامین K حاوی موادی است که به لخته شدن خون کمک می‌کند. در مطالعه‌ای علمی در سال ۲۰۰۲ نشان داده شد که استفاده از کرم ویتامین K در درمان کبودی که پس از روش‌های درمانی با لیزر ایجاد می‌شود، مؤثر است. برای استفاده از این روش، کافی است روزی حداقل دو بار کرم ویتامین K را روی ناحیه‌ی کبودشده بمالید.

در تحقیقات علمی نشان داده شده است که آلوئه‌ورا در کاهش درد و التهاب بسیار مؤثر عمل می‌کند و شما می‌توانید آن را به‌طور موضعی روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. اما دقت کنید که حتما از ژل آلوئه‌ورای خالص استفاده کنید و برچسب محصول موردنظر را به‌دقت بخوانید که مواد افزودنی در آن وجود نداشته باشد تا تأثیر بیشتری از آن ببینید.

ویتامین C دارای خواص ضدالتهابی است و در سرعت بخشیدن به بهبود زخم و درمان کبودی مؤثر عمل می‌کند. شما می‌توانید انواع مختلف این ویتامین را به‌صورت ژل، کرم و یا سرم‌هایی که حاوی ویتامین C هستند، از داروخانه تهیه کنید و به‌صورت موضعی روی ناحیه کبودشده استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان مکمل غذایی مصرف کنید. خوردن میوه و سبزی تازه به مقدار زیاد هم راه دیگری برای جذب ویتامین C است.

بروملائین نام ترکیبی از آنزیم‌های موجود در آناناس است. بروملائین در کاهش شدت کبودی و کاهش التهاب آن کمک می‌کند. می‌توانید میوه آناناس را برای جذب بروملائین بخورید و یا از مکمل‌های بروملین استفاده کنید. همچنین می‌توانید کرم موضعی بروملائین را هم تهیه کنید و در درمان کبودی از آن کمک بگیرید.

گیاه کامفری (Comfrey) که در زبان فارسی به آن «سنفیتون» یا «هماور طبی» هم گفته می‌شود اغلب در درمان بیماری‌های پوستی و التهاب استفاده می‌شود. نتایج تحقیقات علمی نشان داده است، کرم‌های این گیاه دارای قدرت شفابخشی بالایی در درمان کبودی است.

شما می‌توانید چند بار در روز این کرم را روی ناحیه‌ی کبودشده بمالید. همچنین می‌توانید از برگ‌های خشک‌شده آن به‌صورت فشرده روی ناحیه کبودشده استفاده کنید. برای این روش، برگ‌ها را به‌مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس مایع اضافی را جدا کنید و برگ‌های خیس را لای حوله یا پارچه‌ای بگذارید و برای درمان کبودی روی ناحیه‌ی موردنظر قرار بدهید.

شاید بهبودی کبودی پوست شما چندین هفته طول بکشد. برای اینکه با سرعت هرچه بیشتر درمان کبودی نتیجه‌بخش باشد، به مراقبت از بدن و استراحت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. استفاده از روش‌های درمان خانگی کبودی که در اینجا به آنها اشاره شد، به‌سرعت بهبودی شما کمک زیادی خواهد کرد.

در طول دوره‌ی درمان کبودی، روند بهبودی را دائما کنترل کنید؛ همچنین به‌یاد داشته باشید که کبودی‌ها می‌توانند نشانه‌ای از گرفتگی شدید ماهیچه‌ها یا شکستگی استخوان باشد که باید در موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

این علائم نشان از آسیب جدی است و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

17900تومان

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

چه جالب!
آلوئه‌ورا گیاه شگفت‌انگیزی بنظر میاد!

مد و زیبایی

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی
درمان کبودی صورت در اثر ضربه

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

آخرین مطالب

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

جاهای دیدنی محلات؛ سفر به هلند ایران

ترین های جهان

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

کبودی تقریبا در تمام نقاط بدن مانند : دور چشم ، ساق پا ، دست ، پیشانی و غیره ممکن است که پیش بی آید . خون مردگی یا کبودی خود به خود از بین میرود اما زمان زیادی میبرد . شما با روش های زیر میتوانید این مدت را به کوتاهترین زمان ممکن برسانید . در صورتیکه کبودی بیشتر از ۲ هفته ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید .

اقدامات اولیه پس از خون مردگی :

یخ روی کبودی بگذارید . گذاشتن یک چیز سرد روی کبودی باعث کاهش ورم و درمان سریع تر آن خواهد شد . ابنکار را بلافاصله بعد از کبود شدن پوست انجام دهید تا از گسترش پیدا کردن آن جلوگیری کنید . مقداری یخ داخل کیسه پلاستیکی بریزید و داخل پارچه یا حوله بگذارید سپس روی زخم قرار دهید .

در هر یک ساعت بیشتر از ۱۵ دقیقه یخ را روی کبودی قرار ندهید زیرا باعث سرمازدگی پوست خواهید شد .درمان کبودی صورت در اثر ضربه

از سبزیجات منجمد نیز میتوانید استفاده کنید .

محل کبودی را بالا نگه دارید . اینکار باعث کاهش جریان خون در کبودی می شود و از گسترش آن جلوگیری میکند . این کاهش جریان خون بدلیل نیروی جاذبه میباشد .

اگر کبودی روی پا میباشد چند عدد بالشت زیر آن بگذارید .

اگر کبودی روی دست شما میباشد دست خود را بالا نگه دارید .

از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید . اگر درد داشتید از قرص های نسخه آزاد گفته شده استفاده کنید . حواستان باشد که از آسپرین استفاده نکنید زیرا باعث رقیق کردن خون و بدتر شدن کبودی میشود .

استراحت کنید . هر چقدر که از ماهیچه کبود شده بیشتر کار بکشید باعث افزایش خون درون آن میشوید و همین کار باعث بدتر شدن کبودی میشود . مقداری به خود استراحت بدهید .

چه زمانی مراجعه به پزشک نیاز است ؟ بیشتر کبودی ها مشکل جدی ایجاد نمیکنند و به خود به خود خوب میشوند اما اگر دارای نشانه های زیر بودید حتما به دکتر مراجعه کنید :

خون مردگی بدون علت : ایجاد کبودی بدون آسیب دیدگی ، ضربه و صدمه دیدن را میتوان مثال زد .

تب داشتن و چرک کردن محل کبودی : قرمزی و چرک کردن محل کبودی را چک کنید .

اگر فشار زیادی در محل کبودی احساس میکنید . در این مورد سریعا به پزشک مراجعه کنید زیرا موقعیت خطرناکی میباشد . 

راه های درمان سریع کبودی و خون مردگی : 

به آرامی کبودی و اطراف آن را بمالید . ۲۴ ساعت بعد از کبود شدن چند بار در روز اینکار را انجام دهید . اگر با دست زدن به کبودی احساس درد کردید این کار را انجام ندهید .

از نور آفتاب استفاده کنید . نور آفتاب باعث شکسته شدن ” بیلی روبین ” که باعث زردی اطراف کبودی میشود خواهد شد . ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نور مستقیم آفتاب در روز کافی میباشد .

سرکه روی کبودی بمالید . سرکه و آب را مخلوط کنید و کبودی را با آن مالش دهید . سرکه باعث افزایش جریان خون نزدیک سطح پوست و کاهش کبودی خواهد شد .

آناناس بخورید . آنزیم بروملین که در آناناس یافت میشود باعث شکستن پروتئینی که در محل کبودی گیر افتاده است خواهد شد .

جعفری روی کبودی بمالید . مقداری برگ جعفری تازه را له کنید و روی محل کبودی بگذارید و آن را ببندید . جعفری باعث کاهش التهاب و درد میشود همچنین باعث تسریع زمان بهبودی خواهد شد .

از روغن یا ژل آرنیکا و ژل آلوورا کمک بگیرید . آرنیکا باعث کاهش التهاب و ورم کبودی خواهد شد . ژل آلوورا نیز تاثیر مشابهی خواهد داشت .

از زالو استفاده کنید . زالو در عرض چند ثانیه کبودی را از بین میبرد . حتما از زالوهای پرورشی و بهداشتی استفاده کنید . استفاده از زالو درد ندارد زیرا بزاق آن خاصیت ضد درد دارد .

کبودی را حرارت دهید . بعد از گذشت ۲۴ ساعت از کبودی بوسیله کمپرس آب گرم یا بطری آب گرم میتوانید اینکار را انجام دهید . از گرما بیشتر از چند دقیقه در هر دفعه استفاده نکنید .

دیگر نکات مهم برای درمان سریع کبودی : 

اگر زیاد دچار کبودی میشوید احتمال دارد که ویتامین K خون شما پایین باشد . با دکتر خود مشورت کنید .

کرم ویتامین K باعث از بین رفتن زودتر کبودی میشود .

برای مالیدن کبودی همیشه اطراف آن ( ۱ تا ۲سانتی متری ) را بمالید .درمان کبودی صورت در اثر ضربه

به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست موز را روی کبودی قرار دهید . اینکار ممکن است که جای کبودی را از بین ببرد .

در صورت گسترش کبودی حتما به دکتر مراجعه کنید .

خرداد ۲, ۱۳۹۷ در ۱:۰۲ ب.ظ

سلام من پیشونیم کبود شده. من همه ی این کار هارو کردم اما جوابی نگرفتم.

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ در ۶:۰۷ ب.ظ

ایا گذاشتن زالو کوفتگی را هم کاهش میدهد؟

پاسخ دادن

فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ در ۶:۱۸ ق.ظ

سلام جناب بغدادي مطلب خوبي بود. البته هنوز به كارا بودنها مطمئن نيستم. پس از آزمودن نتيجه رو خدمتتون اعلام ميكنم. گذاشتن تصاوير به جذابيت مطلب افزوده

پاسخ دادن

فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ در ۸:۴۴ ق.ظ

سلام ممنون بابت مطالعه مطلب ، استفاده و نظر دادن شما . امیدوارم براتون مفید واقع بشه . موفق باشید

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر بیماری سلیاک در شما تشخیص داده شد ، ممکن است فکر کنید که زندگی شما خراب‌شده است ؛ اما …

جوش های سرسیاه یکی از مشکلاتی است که بیشتر کسانیکه پوست چرب دارند با …

آیا لوله فاضلاب یا ظرفشویی شما گرفته است ؟ شما به راحتی میتوانید با …

سیر گیاهی است که به دلیل داشتن خواص زیاد برای بدن و همچنین کاربردهای …

همه افراد ممکن است به پرواز زدگی دچار شوند اما بعضی از افراد بیشتر …

گاستریت ، التهاب معده یا همان ورم معده به دلیل التهاب پوشش معده بوجود …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

مویرگ های خونی زیر پوستی حتی با یک ضربه کوچک آسیب می بینند و در زیر پوست اثر خون مردگی بجا می گذارد.  این خون مردگی پس از بهبود آسیب دیدگی بهبود و از بین می رود.

در این حالت اثری خاکستری رنگ، متمایل به آبی و بنفش از خود بجا می گذارد که پوستی حساس و درصورت تماس احساس درد حس می شود.

گرچه بعضی از درمان های خانگی سرعت بهبودی را افزایش می دهند و آثار ظاهری کبودی را به حداقل می رسانند. رسیدگی فوری پس از ضربه می تواند حتی منجربه بهبود سریعتر و عدم ایجاد کبودی شود.درمان کبودی صورت در اثر ضربه

درمان های خانگی زیر برای کبودی های جزئی مفید است و به رفع سریع  کبودی کمک می کند.

تنباکوی کوهی یا آرنیکا، گیاه دارویی است که به طور گسترده برای درمان درد و جای کبودی بکار می رود. علت کاربرد وسیع این گیاه وجود ترکیباتی است که اثر ضد التهابی داشته و می تواند از طریق پوست جذب شود. بعضی از محققین آرنیکا را به عنوان درمانی موثر برای کبودی می شناسند.

یکی از مطالعات انجام شده کشف کرده است، افرادی  که آرنیکا را بعد از رینوپلاستی (جراحی بینی) می خورند، کبودی های بعد از جراحی در صورتشان بهبود یافته است.

بکار بردن پماد ۲۰ درصدی آرنیکا بر روی پوست روند بهبودی را در مقایسه با پلاسیبو ها تسریع می کند.

باید بدنبال گیاه آرنیکای خوراکی، ژل آرنیکا و پماد آرنیکا که حاوی حداقل ۲۰ درصد آرنیکا است، باشید. درصد خلوص آرنیکا را بر روی بسته بندی آن می زنند.

اگر از آرنیکای خوراکی استفاده می کنید، بهتر است قرص را زیر زبان گذاشته تا با گذشت زمان حل شود. در صورت بروز خارش و التهاب باید استفاده از آرنیکا را متوقف نمود.

بروملین ترکیبی از آنزیم ها است که در آناناس یافت می شود. این آنزیم ها خاصیت ضد التهابی دارند و در صورت استفاده از آن بر روی پوست برای کاهش کبودی و ورم مفید است.

طبق پژوهشی که در مجله ی جراحی دهان و فک و صورت به چاپ رسیده است، اثبات می کند که بروملین خوراکی بعد از کشیدن دندان در مقایسه با پلاسیبو و مسکن، باعث بهبودی و تاثیر بیشتری می شود و در رفع سریع کبودی موثر است.

یک فرد می تواند روزانه ۲ الی ۳ مرتبه و یا طبق دستور پزشک از کرم و یا ژلی که حاوی بروملین است استفاده کند. مکمل خوراکی بروملین ممکن است باعث عوارض جانبی ناخواسته ای نظیر مشکلات گوارشی و افزایش ضربان قلب شود. افرادی که به آناناس آلرژی دارند نباید از بروملین استفاده کنند.

مکمل بروملین بعضی وقت ها بعد از جراحی پیشنهاد می شود تا کبودی را به حداقل برساند و در رفع سریع کبودی موثر است.

شبیه به بروملین، کوئرستین فلاونوئیدی (زردینه یا فلاونوئید ماده ای است که باعث پدید آمدن رنگ دانه های زرد می شود) است که از میوه های مشخص گرفته می شود. این ماده توانایی ضد التهابی طبیعی دارد که باعث بهبود کبودی می شود.

بعضی از کرم های پوستی و ژل ها به علت کوئرستین همراه با بروملین، ویتامین K و یا ترکیب های دیگر باعث بهبود کبودی می شوند. می توان کرم ها و ژل های حاوی کوئرستین را معمولا روزانه دوبار استفاده کرد.

بی خطر بودن خوردن کوئرستین هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. از مصرف مکمل کوئرستین خودداری کنید مگر اینکه پزشک تجویز کند.

به هنگام ضرورت و نیاز بدن ویتامین K به انعقاد خون کمک می کند. اما یک قرص ویتامین K بهترین راه حل نیست، علی الخصوص برای افرادی که از دارو های رقیق کننده ی خون و یا دیگر دارو ها استفاده می کنند. پماد ویتامین K موضعی برای درمان و رفع سریع کبودی مفید است و بطور کلی استفاده از آن معمولا بی خطر است.

مطالعه ای که در مجله ی دارو های درماتولوژی چاپ شده است، اثبات می کند، افرادی که از ژل ویتامین K پس از جراحی زیبایی استفاده می کنند در مقایسه با پلاسیبو ها دچار کبودی کمتری می شوند.

محصولات مختلف زیادی از ویتامین K موجود است که بدون نسخه بفروش می رسد. فردی که می خواهد از ویتامین K استفاده کند باید به محصولی توجه کند که ویتامین K را در لیست ترکیبات آن، بعنوان اولین مورد ذکر کرده است. شخص بهتر است از این دارو با توجه به دستور پزشک استفاده کند.

خیلی از افراد که جراحی و یا پیچ خوردگی و کشش عضلات داشته اند با استفاده از این روش و تکنیک ها بهبود سریعتری داشته و همچنین برای درمان کبودی مفید واقع شده است.

این فعالیت ها با هدف کاهش موقت جریان خون در ناحیه ی آسیب دیده انجام می شود که می تواند باعث جلوگیری از تورم و کبودی بشود.

بالا گرفتن و استراحت دادن ناحیه ی آسیب دیده و قرار دادن حداکثر ۲۰ دقیقه یخ در هر ساعت و استفاده از باند برای کمپرس سرد، از جریان خون و التهابی که ناشی از کبودی است جلوگیری می کند.

استفاده از این موارد و روش ها سریعا پس از آسیب دیدگی در طی زمان درمان می تواند درد را کاهش دهد و به رفع سریع کبودی کمک کند.

رژیم غذایی می تواند بر روی تمامی جنبه های سلامتی فرد نظیر چگونگی بهبود کبودی و آسیب دیدگی، تاثیر گذار باشد. بعضی از غذاهای خاص باعث تقویت عروق خونی بدن می شوند و درنتیجه ی آن کبودی کاهش می یابد.

غذاهای دیگر می تواند پوست و بافت های بدن را مستحکم و انعطاف پذیر کنند. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل مواد غذایی زیر است، می تواند باعث درمان و جلوگیری از کبودی و رفع سریع کبودی شوند.

آناناس: خوردن یک آناناس تازه به بدن شما مقدار طبیعی بروملین می دهد و در نتیجه کبودی شما سریعتر درمان می شود.

میوه ها و منابع طبیعی کوئرستین: غذاهایی با کوئرستین بالا نظیر سیب، مرکبات، پیاز قرمز، انواع توت ها و گیلاس های تیره و سبزیجات.

مرکبات: یکی از مطالعات انجام شده یافته است که فلاونوئید های موجود در مرکبات بطور چشم گیری کبودی را در سالمندانی که دچار پورپورای پیری (اختلالات و نارسایی های انعقاد خون که معمولا بصورت خونریزی های زیر پوستی و کبود شدگی مخاطی بروز می دهد.) و یا کبودی مداوم هستند، درمان می کند. مرکبات شامل پرتقال، نارنگی و لیمو است.

غذاهایی با ویتامین K: رژیمی غذایی که شامل ویتامین K است می تواند از کمبود آن جلوگیری کرده و فرد دچار کبودی کمتری می شود. منابع غنی از ویتامین K عبارتند از: کلم، اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کاهو، سویا، توت فرنگی و بلوبری

پروتئین بدون چربی: ماهی، مرغ، توفو (پنیر سویا) و گوشت بدون چربی، پروتئین های لازم برای مقاوم کردن مویرگ های خونی مناسب است. از منابع پروتئینی که حاوی مقادیر بالای چربی های اشباع شده و کلسترول است نظیر همبرگر و گوشت سرخ شده پرهیز کنید.

مواد غذایی غنی از روی: روی به بدن برای درمان زخم ها و بافت های آسیب دیده کمک می کند. منابع غنی از روی عبارتند از: اسفناج، تخمه کدو و حبوبات

صمغ کندر برای کاهش و آرام کردن درد مفید است. اضافه کردن چند قطره از این صمغ به پمادهای ویتامین K و آرنیکا، اثر بسیار بهتری را نشان خواهد داد و به رفع سریع کبودی کمک می کند.

می توان با استفاده از کمپرس سرد اثر آسیب دیدگی را التیام بخشید. این کمپرس را می توان با استفاده از یک حوله ی خنک و اضافه کردن چند قطره افشره ی رزماری و اسطوخدوس انجام داد.درمان کبودی صورت در اثر ضربه

توجه داشته باشید که رقیق کردن روغن با یک حلال روغن و یا لوسیون قبل از استفاده مستقیم بر روی پوست ضروری است مگر بطور مستقیم روغن را روی پوست استفاده نکنیم. استفاده مستقیم روغن بر روی پوست بدون رقیق کردن می تواند منجربه ایجاد حساسیت شود.

گرچه هر شخصی دچار کبودی می شود، بعضی از این کبودی ها ممکن است نشانه ای از یک بیماری پنهان و یا کمبود تغذیه باشد. در صورت داشتن این نشانه ها به پزشک مراجعه کنید:

آنتی بیوتیک ها، رقیق کننده های خون و دارو های ضد آسم می تواند منجر به افزایش کبودی شوند. بدون مشورت با پزشک از مصرف این دارو ها خودداری کنید.

هیچ سحر و جادویی برای جلوگیری و پاک کردن اثر کبودی نیست. خبر خوب این است که اکثر کبودی ها بی خطر هستند و درمان های خانگی برای کاهش علائم ظاهری و سریعتر شدن بهبودی این کبودی ها وجود دارد. اکثر محصولات موضعی بی خطر هستند، اما مکمل های خوراکی برای درمان کبودی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

نبض ما– ترجمه: مهدی مغازه ای

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

همه چیز درباره درمان خشکی مو و موهای وز

۸ روش برای درمان شوره سر در طب سنتی

۷ روش برتر جوانسازی صورت را بشناسید

ماسک کلاژن ساز خانگی را چگونه تهیه کنیم؟

لیفت صورت با نخ [روش انجام، مزایا و معایب، تفاوت نخ ها، هزینه]

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید…

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان…

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

درمان کبودی صورت در اثر ضربه
درمان کبودی صورت در اثر ضربه
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *