درمان و پیشگیری تبخال

درمان و پیشگیری تبخال
درمان و پیشگیری تبخال

تبخال یا هرپس یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین ایجاد می‌ شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه ‌تاول‌ های ریز نمایان می‌ شود. برای تبخال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می‌ نماید. اگرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تبخال از بین می‌ رود اما همچنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.

۱- مطلع باشید که شیوع تبخال وابسته به عوامل مختلفی همانند استرس،بیماری،ترومای جسمی،شامل فعالیت های جنسی و خستگی است

از نظر روحی و جسمی مراقب خودتان باشید تا از شیوع این بیماری جلوگیری کنید.

۲- در فعالیت های ورزشی که سبب رها شدن از استرس می شود شرکت کنیددرمان و پیشگیری تبخال

مدیریت استرس احساسی میتواند در جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند. فعالیت هایی همانند یوگا و مدیتیشن و نقاشی که سبب آرامش و تعادل شما می گردند.

۳- هنگام هر گونه رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید

این کار نه تنها سبب حفاظت شریکتان میشود همچنین باعث حفاظت از پوستتان هنگام مقاربت میگردد تا از جراحات جلوگیری کند.

۴- به میزان کافی استراحت کنید

خواب کافی سبب حفظ انرژی بدنتان میشود و در مقابله با بیماری ها و استرس های روحی از شما مراقبت می کند. منظور از خواب کافی ۷ تا ۸ ساعت خواب در طول روز است و از فعالیت های شدید بدنی مثل ماراتن خودداری کنید.

۵- از فعالیت هایی که شما را در معرض بیماری و عفونت قرار می دهند خودداری کنید

دست هایتان را به طور منظم بشویید و همچنین در نواحی که بیماری های ارتباطی دیده می شود همانند اتاق انتظار مطب ها و بیمارستان ها حضور پیدانکنید .اگر سطح سیستم ایمنی بدنتان را بالا نگه دارید میتوانید یک زندگی عاری از تبخال را تجربه کنید.

مقاله های زیر به شما در مورد تبخال کمک خواهد کرد:

۱- منطقه آسیب دیده را با آب گرم خیس کنید

زمانی که ناحیه غوطه ورنیست، منطقه را خشک نگه دارید.گاهی اوقات پزشکان غوطه ور شدن در آب گرم را  برای تسکین خارش، درد یا ناراحتی های تبخال توصیه میکنند. شما ممکن است که استات آلومینیوم (Domeboro) و یا سولفات منیزیم (نمک فرنگی اصل) را برای تسکین منطقه آسیب دیده مفید فرض کنید، هر چند این درمان، توسط دکتر توصیه نمی شود.

۲- لباس زیر و لباس های گشاد بپوشید

استفاده از لباس زیرهای پنبه ای ضروری است. لباس و جوراب شلواری پلاستیکی و لباس زیر، یا شلوار تنگ می تواند نشانه های تبخال تناسلی را تشدید کند، به دلیل اینکه مواد مصنوعی به نسبت پارچه های پنبه ای قابلیت تنفس ندارند.

۳- اگر زخم تان بسیار دردناک است، از پزشک خود یک بی حس کننده موضعی برای مناطق آسیب دیده بدنتان درخواست کنید

اگرچه درمانهای موضعی نسبت به درمانهای سیستمیک کمترموثرهستند، ولی گاهی اوقات آنها می تواند برای درمان درد و ناراحتی استفاده شوند.

۴- از پمادهای حاوی موم یا صمغ استفاده کنید

در حالت طبیعی، صمغ از درخت صنوبر به دست می آید اگرچه معمولا از کندوی عسل موم استخراج میکنند.۳%  پمادهای صمغی شامل  Herstat-  نوع HF ColdSore-  که بر روی زخم های هرپس و برای درمان آنها به کار برده می شود.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

سنگ مثانه، توده سختی از مواد معدنی در مثانه شما است و زمانی ایجاد می شود که مواد معدنی موجود

زخم معده، اغلب در اثر عفونت هلیکوباکتر پیلوری و یا مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ایجاد می شود. این

کلسترول، یک ماده چربی است که برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است و معمولا در کبد ساخته می شود، اما در

سنگ کیسه صفرا، سنگ کوچکی است که اغلب از کلسترول ساخته شده و در کیسه صفرا ایجاد می شود. در

افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار با زخم سرد یا همان تبخال روبرو بوده‌اند. این برآمدگی‌های دردناک و خارش دارکه توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می‌شود ممکن است برای برخی از افراد ازار دهنده باشد. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید هیچ کاری در مورد این نوع زخم‌ها انجام دهید سخت در اشتباهید. در این مقاله ترفندها و نکاتی را بیان خواهیم کرد که آن می‌تواند به درمان و پیشگیری از این بیماری مفید باشد.

سلام. لطفا کمک کنین. من دوسه ساله تقریبا تبخالهام اکثرا روی دماغم درمیان کنار حفره های بینیم. خیلی اذیت میشم. یهو ازخواب پامیشم میبینم تبخال زدم.شوهرمم خیلی از تبخال بدش میاد. حالش بدمیشه وقتی میبینه. به خاطر همینم کلا اززندگی سیر میشم. راهنماییم کنین چیکارکنم از دست این تبخالهای لعنتی. ممنون

درمان و پیشگیری تبخال

درمان و پیشگیری تبخال
درمان و پیشگیری تبخال
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *