درمان هپاتیت سی با داروی گیاهی

خواص دارویی و گیاهی

دکتر سیدموید علویان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: تهران، اصفهان، شیراز، کرمان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری از جمله استان هایی هستند که این خدمت را به صورت رایگان ارائه می شود و به احتمال زیاد این کار تا پایان سال جاری در تمام استان ها اجرا خواهد شد.وی مشکل هماهنگی بین بیمه ها، داروخانه ها و شرکت های دارویی را مهمترین مشکل اجرایی نشدن این طرح در کل کشور اعلام کرد و گفت: طول دوره درمان این بیماری 3 ماه است و هزینه درمان با داروهای وارداتی حدود 7 میلیون تومان بود که با ساخت داروهای داخلی به 5 تا 7 میلیون تومان رسید و با هماهنگی مسئولان بهداشتی، بیمه ها و شرکت های دارویی درمان این بیماری در 19 استان به صورت رایگان انجام می شود.رئیس شبکه هپاتیت ایران تاکید کرد که داروهای تولید داخل این بیماری در تمام کشور در دسترس بیماران است تا آنها برای درمان با مشکلی مواجه نشوند.علویان به انجام رایگان آزمایش هپاتیت C در برخی از آزمایشگاه ها در روزهای 3 تا 5 مرداد ماه اشاره کرد و گفت: بیش از 5 آزمایشگاه به مناسبت روز جهانی هپاتیت این آزمایش را به صورت رایگان انجام خواهند داد. رئیس شبکه هپاتیت کشور اظهار کرد: مراکزی هم برای افراد بی بضاعت که دفترچه بیمه ندارند همدر نظر گرفته شده تا آنان هم بتوانند در صورت لزوم این آزمایش را انجام دهند که یکی از این مراکز درمانی، بیمارستان شریعتی تهران است .وی برلزوم شناسایی بیماران هپاتیت سی تاکید کرد و گفت: باید کمک کنیم تا بیماریابی هپاتیت سی، در کشور به نحو مطلوب انجام شود تا با درمان آنان زمینه ریشه کنی این بیماری در کشور فراهم شود.علویان ادامه داد: علاوه بر شناسایی افراد مبتلا و درمان ، باید با اتخاذ راهکارهای جدید از ابتلای مردم به این بیماری جلوگیری شود. یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری، افزایش سطح آگاهی مردم است که رسانه ها در این زمینه نقش اساسی دارند.هپاتیت ویروسی شامل A، B، C، D، E است که دو نوع B و C آن از این جهت مهم هستند که می توانند فرد را به بیماری مزمن کبد، نارسایی کبد و سیروز مبتلا کنند.این دو نوع هپاتیت باید کنترل یا درمان شوند و در ایران حدود یک میلیون 4 هزار مبتلا به هپاتیت B و نزدیک به 186 هزار نفر دچار هپاتیت C هستند.شیوع بیماری هپاتیت B در ایران به جز استان های گلستان و سیستان و بلوچستان کمتر از دو درصد و هپاتیت C کمتر از نیم درصد است که تا سال 141 ( حدود 14 سال آینده) باید ریشه کن شود.راه های انتقال قدیم در هپاتیت B عمدتا از طریق انتقال مادر به نوزاد بوده که از سال 1373 با اجرای طرح واکسناسیون نوزادان جلوی این راه انتقال گرفته شده است.درحال حاضر مبتلایان به هپاتیت B در افراد زیر 23 سال خیلی کم هستند و راه های جدید انتقال، تزریق غیر ایمن، اعتیاد، رفتار جنسی پرخطر، خالکوبی غیربهداشتی و حجامت غیر بهداشتی است.در مورد هپاتیت C راه انتقال قدیم تزریق خون ( قبل از سال 1375) بوده است اما از این سال بعد راه های جدید انتقال، معتادان تزریقی و رفتارهای پرخطر جنسی می باشد.علمی ** 121 **144خبرنگار: عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن

علمی آموزشی

هپاتیت C

درمان

19 استان

درمان هپاتیت سی با داروی گیاهی

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

 

نسخه قابل چاپ

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

درمان هپاتیت سی با داروی گیاهی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

با توجه به نيازهاي جوامع بشري و وجود توانايي هاي بالقوه ، کثرت گونه ها و کاربردهاي فراواني که گياهان دارويي دارند ، پژوهش و تحقيق در اين زمينه بسيار ضروري است ، مهمترين روشهاي علمي در زمينه تحقيق و پژوهش گياهان دارويي کاربرد بيوتکنولوژي و تکنيک هاي مهندسي ژنتيک در اين زمينه است. در اين راستا محققان موسسه تحقيقات بيوتکنولوژي کشاورزي با استفاده از روشهاي بيوتکنولوژي موفق به دستيابي به فناوري توليد سيليمارين به عنوان يکي از موثرترين داروهاي گياهي در درمان بيماري هاي کبدي از گياه خار مريم شده اند. به اين بهانه ما نيز با دکتر طاهره حسن لو، عضو هيات علمي موسسه تحقيقات بيوتکنولوژي کشاورزي ، مجري اين طرح به گفتگو نشسته ايم.

خار مريم از کدام تيره گياهي محسوب مي شود؟گياه خارمريم (Silybum marianum (L.) Gaertn) گياهي يک يا دو ساله از تيره کاسني است که دانه هاي آن متابوليت هاي ثانويه و ارزش دارويي بالايي ، خصوصا در درمان بيماري هاي کبدي دارد. ترکيبات اصلي آن مخلوطي از فلانولينگان هاست که سيليمارين يده مي شود. در کشورهاي مختلف فرآورده هاي فراواني از عصاره حاصل از ميوه هاي اين گياه عرضه شده است و اين گياه از پر مصرف ترين گياهان دارويي در جهان به شمار مي آيد.

چرا براي توليد سيليمارين از خار مريم استفاده کرده ايد؟با توجه به وجود گياهان دارويي فراوان در کشور و کاربردهاي مختلف ازترکيبات حاصل از اين گياهان در دنياي پزشکي امروزه درصدد برآمديم گياهي را انتخاب کنيم که داراي خواص دارويي گسترده بوده و ضمن رويش در ايران ، قابليت کشت و تکثير در شرايط آزمايشگاهي را داشته باشد.در اين خصوص گياه خارمريم انتخاب شد که در مناطق شمال ، غرب و جنوب غرب ايران رويش دارد و تاريخ درماني آن به 2 هزار سال پيش برمي گردد و از آن به عنوان يک داروي محافظت کننده کبد برده اند. حال با توجه به اين خواص دارويي تصميم گرفته شد با شرايط کشت بافت و سلول در آزمايشگاه سيليمارين (ماده موثر اين گياه) از گياه خارمريم استخراج شود.لازم به ذکر است ميزان توليد ماده موثر سيليمارين در آزمايشگاه موسسه تحقيقات بيوتکنولوژي کشاورزي بالاتر از ميانگين جهاني گزارش شده است. ميانگين سيليبين (مهمترين ماده تشکيل دهنده سيليمارين) توليد شده در شرايط آزمايشگاهي بر اساس ساير گزارش ها .1 ميلي گرم در گرم ماده خشک بوده است. مقدار کل سيليمارين توليد شده در شرايط آزمايشگاهي در اين موسسه حدود .44 ميلي گرم در گرم ماده خشک بوده که بيش از نيمي از آن مربوط به ماده سيليبين است. با طرحي که هم اکنون در دست اجراست و با بررسي تاثير ساير اليسيتورها (عوامل محرک) در آينده با افزايش توليد ماده مزبور روبه رو خواهيم شد.

اين گياه داراي چه خواص درماني تاييد شده است؟بخشي از گياه که براي خواص درماني استفاده مي شود دانه است و ماده موثر درماني آن سيليمارين يده مي شود. مهمترين کاربرد درماني اين گياه اثر محافظتي روي کبد است که در مطالعات حيواني و انساني نيز گزارش شده است.در مطالعات باليني متعددي مصرف سيليمارين در درمان بيماري کبدي مانند سيروز، هپاتيت ويروسي و سمي مزمن ، کبد چرب و التهاب مجراي صفرا موثر بوده است که دليل آن را خواص آنتي اکسيداني اين ماده مي دانند. سيليمارين سلولهاي کبد را در برابر هرگونه آسيب نابود کننده حاد يا مزمن محافظت مي کند. همچنين در کاهش کلسترول خون ، افزايش سيستم ايمني بدن ، درمان انواع سرطان ، کاهش عوارض جانبي در بيماران تحت درمان با شيمي درماني براي سرطان و سنگ کيسه صفرا نيز اثرات جالب توجهي دارد.

استفاده از اين گياه در درمان بيماري هاي کبدي پيشينه اي 2 ساله داردو امروزه به کمک فناوري هاي جديد، بار ديگر در نقش داروي هپاتيت ظاهر شده است درمان هپاتیت سی با داروی گیاهی

از مزاياي ديگر اين ماده ، اثر ضد سرطاني سيليمارين روي سلولهاي سرطاني پروستات ، پوست ، سينه ، تخمدان ، مغز و کاهش قند خون در بيماران ديابتي است. امروزه کپسول هاي حاوي سيليمارين از شرکتهاي مختلف و حتي چاي کيسه اي حاوي پودر بذر اين گياه يا پودر سيليمارين به صورت بسته هاي بزرگ در دنيا عرضه مي شود.از نظر مکانيسم اثر و اثربخشي دارويي روي بيماري هاي کبدي ، تاکنون هيچ داروي شيميايي و گياهي در دنيا موفق به جايگزيني با اين ماده نشده است.

طرح مزبور هم اکنون در چه مرحله اي است؟ميزان پيشرفت کار تاکنون بسيار خوب بوده است و اکنون مرحله آزمايشگاهي را طي مي کند. ميزان توليد اين ماده در آزمايشگاه موسسه .44 ميلي گرم در گرم ماده خشک است که اين ميزان از گزارش هاي جهاني آن بالاتر است. ضمنا در بررسي نمونه هاي خارمريم که در مناطق مختلف ايران رويش دارد ، مناطقي شناسايي شده که از نظر محتواي سيليمارين از برتري بالايي به نمونه اصلاح شده خارجي برخوردار است.زمان اتمام اين طرح يک سال و نيم ديگر است. گفتني است 4 درصد اين کار در قالب رساله و ادامه طرح که منجر به اقتصادي شدن توليد خواهد شد در موسسه مذکور انجام مي شود. از بارزترين مشکلات موجود دراين پروژه کمبود مواد آزمايشگاهي و بودجه تحقيقاتي است.ضمنا به منظور توليد در سطح تجاري چنين ترکيباتي تجهيز آزمايشگاه هايي که داراي بيواکتور باشند ضروري است.

کشورهاي ديگر در اين زمينه چه تحقيقاتي انجام داده اند؟در کشورهايي مانند چين ، امريکا ، استراليا و اسپانيا کارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است که به عنوان مثال کشور چين يکي از صادر کنندگان بزرگ سيليمارين در جهان محسوب مي شود و در کشور امريکا کشت و پرورش گياه خار مريم جزو مهمترين اولويت هاي تحقيقات گياهان دارويي هستند.با توجه به مضرات داروهاي شيميايي و افزايش سطح مطالعات و دانش افراد ، تقاضا براي استفاده از گياهان دارويي در جهان رو به افزايش است. به عنوان مثال در کشور آمريکا از سال 1994 تا سال 2 هزار ميلادي استفاده از داروهاي گياهي 46 درصد افزايش يافته است. با توجه به سابقه طولاني کشور ايران در استفاده از طب سنتي و گياهي يقينا استقبال خوبي از اين دارو صورت خواهد گرفت.تعدادي از شرکتهاي دارويي در سال اخير به دنبال توليد اين دارو در داخل کشور هستند و تحقيقاتي درخصوص بررسي اثرات اين دارو و درمان دام نيز آغاز شده است.


دی ۶, ۱۳۹۲
واحد خبری
آموزش, مجله 11، 15 دی 92
57

پس از معرفی واکسن هپاتیت B که منجر به کاهش چشمگیر ابتلا به این بیماری در دنیا گشت ، بنظر میرسد ویروس هپاتیت C بعنوان شایعترین عامل ویروسی بیماریهای کبدی مزمن (۳% با حدود ۱۷۰ میلیون مبتلا) در دهه های آینده مطرح باشد. درمان استاندارد رایج در کشور برای این ویروس شامل PegIFNα و RVB بوده که باعث افزایش SVR از ۵۰% به ۸۰% در میان مبتلایان با ژنوتیپهای مختلف HCV می شود. بعد از معرفی Boceprevir و Teleprevir (دراوهای بازدارنده پروتئازی،  (PIsبعنوان درمان بالقوه مبتلایان با ژنوتیپ ۱ HCV امید به ریشه کن شدن بیماری بسیار بالا رفته اما هزینه های وارده مربوط به اثرات جانبی دارو در حال حاضر برای بیماران و محققان اصلا مقرون به صرفه نمی باشد.

تایید داروی Sofosbuvir از جانب FDA افقهای تازه ای را پیش روی درمانهای غیر ایترفرونی در مبتلایان به هپاتیت C  مزمن می گشاید. Sofosbuvir یک بازدارنده آنالوگ  نوکلئوتیدی پلیمراز NS5B در ویروس هپاتیت C بوده که به صورت خوراکی مصرف می شود. این دارو بر روی تمامی ژنوتیپهای HCV خاصیت ضد ویروسی داشته و میتواند در دوز ۴۰۰ mg روزانه مصرف گردد. مطالعات کلینیکی نشان داده اند که درمان با Sofosbuvir در بیماران دارای جهشهای پاسخ دهنده و غیر مقاوم بدلیل مقاومت بالای ژنتیکی دارو به HCV بسیار مطمئن می باشد. مزیتهای این دارو در مقایسه با درمانهای مبتنی بر PIs میتواند اثربخشی در مدت زمان بسیار کوتاهتر و با اثرات جانبی کمتر باشد.

درمان با این دارو در بیماران با ژنوتیپ ۱ HCV در مقایسه با درمان PIs پاسخهای ویروسی بیشتری را نشان داده و همچنین در بیماران با ژنوتیپهای ۲ و ۳ HCV رژیمهای درمانی اینترفرونی و Sofosbuvir بدون IFN پاسخهای مشابهی را نشان دادند. بکارگیری این داروی جادویی قطعا آینده روشنی را پیش روی کشف داروهای جدیدتر و موثرتر خواهد گشود. معرفی این دارو در دنیا باعث کاهش چشمگیر مرگ و میرهای ناشی از هپاتیت C همچون سیروزهای کبدی ، سرطانهای کبد و پیوند کبد تا سال ۲۰۲۰ می گردد.

منبع:

درمان هپاتیت سی با داروی گیاهی

تولید داروی جدیدی برای درمان هپاتیت C/خالکوبی عامل انتقال هپاتیت

رعایت نشدن قانون کپی‌رایت در دانشگاه‌ها

انشاالله این مریضی از بین برود

سلام من هم هـپاتیت سی گرفتم پرستارهستم توی همدان پزشک خوب سراغ دارین

سلام. هپاتیت سی و ایدز دارم و همش انتظار مرگ دارم و راهنماییم کنید و به م جواب بدید
ممنون

متاسفانه قیمت این دارو برای ۸۴ قرص مبلغی بیش از ۸۲ هزار دلار است

امید که این ویروس ریشه کن بشه

سلام م راهنمایی فرمایید ن بخاطر پیوند در شیراز ساکنم پگونه میتوانم به داروی جدید دسترسی پیدا کنم

من نزدیک به ده سال به این بیماری مبتلاهستم تاکنون هیچگونه اقدامی جهت درمان انجم نداده ام.

با سلام و تشکر از اطلاع رسانی شما، داروی جدید هپاتیت cدرایران موجود است یا فعلا خبرش رسیده تا بعدا؟

مشکل اصلی قیمت بالای دارو میباشد

دوست عزیزم بیمارستان شریعتی تهران برای خرید دارو کمک میکنند. و برای هر ماه ۵۳۰هزار تومن کمک میکنند و ۲۲۰تومنشو باید خودتون بپردازید

چگونه باید کمک گرفت از داروخانه

سلام
ببخشید مطمےن هستین ک بیمارستان شریعتی کمک میکنه ؟ من تازه متوجه شدم ک هپاتیت سی دارم هنوز جواب ازمایش ژنو تایپم بیرون نیومده ک بدونم چقده خیلی نگرانم

سلام
ببخشیدبیمارستان شریعتی الانم کمک میکنه

درمان هپاتیت رایگان درست

سلام منهم شش سال این بیماریرودارم ولی هزینیه ازمایش پی سی ار و پول داروهایش خیلی زیاده شرآیت خوبی ندارم لطفا منو یاری راهنمایی کنید چه کنم یا به کجا مراجعه کنم.؟؟؟

انشالا واسه همه بیمارها جواب میده

من به هپاتیت سی مبتلا هستم و در حال مبارزه هستم٬اگرکسی بهم کمک کنه که بتونم از شر این بیماری خلاص بشم حاضرم هر کاری که بگه انجام بدم٬تا به حال به پزشک مراجعه نکردم٬نمیدونم چرا شاید چون میترسم٬از هر چیز به امید و دعا احتیاج دارم٬دعا کنید به خودم بیام٬کی میدونه شاید دعای شما در حقم مستجاب بشه٬یاعلی

این بیماری الان با داروی لدی بایووس درمان میشه،هیچ ناراحت نباش درست میشه.خواستی برو پیش دکتر عفونی.

داروی سفوسبویر مصرف کنی با ریباورین و آمپول پگافرون خوب میشی اگه اقدام نکنی به سرطان کبد دچار میشی

دوست عزیز. بیمارى رو واسه خودت غولش نکن،باید باهاش کنار بیاى و باهش زندگى کنى در ثانى ،الان داروهاى عالى اومده ،سوبوپاسوبر مصرف کن ،درمانش قطعى شده. منم هپاتیت سى دارم و دارم دوره درمانم رو طى میکنم. موفق باشى

هیچ مشکلی نیست هپاتیت سی دکتر که بری با دارو طی یک سال خوب خوب میشی امیدت به خدا باشه مثل من فکروخیال الکیم نکن اینو فهمیدم فقط اسمشو،، تعریفش خیلی دردناکه وگرنه چیزی نیست تصمیم گرفتم دیگه فکرهای الکی نکنم هرچیزی که میشه میگم مال مریظیمه همه به خود ادم بستگی داره

سلام دوستان گرامی داروی جدید هپاتیک سی وارد بازار شده وبسیارهم مفید میباشد کسانی که دارای پیوند کلیه نباشند میتوانند از داروی ایرانی که شرکت باختر شیمی کرمانشاه تولید میکند استفاده کنند وکاملا هم بیماری را درمان میکند ودر حال حاضر در داروخانه هلال احمر تهران موجود هست هرعدد ۵۰ هزار تومان که۸۰عدد قرص باید استفاده شود البته ب نظر دکتر متخصص گوارش واما کسانی که پیوند کلبه هستن ونمی توانند از امپول اینتر فرون استفاده کنند از داروی خارجی ان که حدود ۸۰تای ان ۶۰ملیون تومان هست وکاملا بیماری را درمان میکنند استفاده کنند من ۳تا دکتر به شما معرفی میکنم که با این دارو در مان میکنند در تهران دکتر نصیری طوسی دکتر علوی ودکتر دریانی

سلام میشه شماره این دکترا رو بذارید
نیاز فوری دارم
لطفا کمک کنید
من تهران دکتری نمیشناسم
اگه ممکنه شمارشونو بذارید
ممنون

من دوماهه بر اثر سوزن رفتن تو دستم مبتلا به هپاتیت سی شدم پرستارم محل کار اینطوری شدم وتا حالا سالم زندگی کرده بودم در نهایت بد شانسی وبی گناه مبتلاشدم خواهشا اگر کسی دکتر خوب که تا حالا درمان هاش موفق بوده بهم با تلفن وادرسش بگه وداروی سوفوسبوویر اگر کسی میدونه کجا گیر میاد بهم بگه ادرس دقیق یا تلفنش ممنون میشم خواهشا بگین حقه من نبود

سلامدوست عزیزی که هپاتیت سی داری و ده ساله نرفتی ،،شما به دعا نیازی نداری در این مرحله ما همه به دعا نیازمندیم اما الان درمانهای بسیار موثری در خصوص هپاتیت بی و سی در دنیا و ایران وجود داره شما یه متخصص تشریف ببرین و یه معاینه یه سونو گرافی و یه تیتر ویروس بگیرین هزینه این کارها حدوده ۴۰۰هزار تومنه و اگر فقط ناقل باشی که دارویی نمیخواد و باید فقط چکاپ بدی هر شش ماه و اگرم دارو بخواد الان داروی جدید سی نهایتش ۴۰۰۰۰۰۰میلیونه و در موارد و با درصد بالایی بصورت قطعی ریشه کن میکنه ینی کل پروسه درمان میتونه نزدیک ۵الی ۶میلیون تموم شه توکل بر خدا داشته باش و مراقب باش کبدت آسیب نبینه همین

پرستارعزیز دکترشاهین مرات رو بهت معرفی میکنم ایشالله درمان میشی

کاش یه نفر شماره تلفن پزشکی که تهران هست را می دادند من خودم ساکن شیراز هستم.

سلام دوستان من مدت ۵یا۶سال است هپاتیت سی دارم البته چیزی که دکتر گفته بعد ازمایش مدت یک سال است منتظر دارویه جدید بودم الان که رسیده دکتر گفت بیمه بهش تعلق نگرفته ودرمان ۶ماهش میشه ۱۴ملیون وایسی چند ماه دیگه بیمه بهش تعلق میگیره میترسم بمونم بیماریم پیشرفت کنه مشکل ساز بشه ایا بیمه بهش تعلق میگیره یا نه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنید

معاونت غذا ودارو در دانشگاه علوم پزشکی یک میلیونشو تخفیف میده
هرکی هر کمکی خواست بهم اس بده جوابشو میدم
۰۹۲۱۵۷۷۲۱۷۸

نگران نباش پیشرفت نمیکنه ضمنا دارو جدید هر برگش ۱۲۰ هزاره نه بیشتر

داروی ضد ویروس خوراکی سوفوسبوویر موجود در داروخانه ها میباشد هر۸۴ عدد قرص دو میلیون و دویست پنجاه هزار تومان من تهیه کردم بیمه بهش تعلق گرفته دوره اول ۵میلیون هزینه کردم این دارو معجزه میکنه ۷۰عدد خوردم تستم منفی شد HCV تیپ ۱داشتم

با سلام
الان داروی لدی بایوکس هم وارد بازار شده که همون داروی هاروونی هست که الان باقیمت خیلی مناسب(هر ۳۰ عدد با دفترچه بیمه سلامت ایرانیان ۱۰۰هزار تومان) که برای درمان سه ماهه آن حدود ۳۰۰ هزار تومان میشه و روزانه فقط یک قرص مصرف میشه
به امید شفای همه بیماراندرمان هپاتیت سی با داروی گیاهی

آیاداروهای هپاتیت سی دردرمان هپاتیت بی هم موثره ومیتواند ازآسیب دیدن کبد جلوگیری کند منتظرعرضه قرص تاف هستیم انشااکی عرضه خواهدشد

سلام دوستان پدر من ۱۰ سال بود که مبتلا بود هپاتیت سی بودن ولی اصلا دکتر نمیرفت و پیگیری نمیکرد تا اینکه دچار سیروز کبدی شد و از چند روز قبل به تجویز پزشک شروع به مصرف این قرص کرده ، هرکس به این بیماری مبتلا شده خواهشا درمان را به تعویق نندازید

سلام من هپاتیت سی دارم که درجبهه مبتلا شدم ازاون زمان تا پنج سال پیش نمیدونستم البته بعد هم که فهمیدم بنیادمرازیر پوشش قرار نداد چون بازنشسته بودم من ماهی یک تومان حقوق میگیرم یکباردوازده میلیون باامپول پگاسیس دادم نتیجه ای نگرفتم الان قرص سووداک استفاده میکنم که شامل بیمه میشود بیست وهشت عدد هفتصد وهفتاد هزار تومان خیلی تعریف کردن پناه به خدا درمان بستگی به ژنوتیپ دارد ایا کسی این قرص را مصرف کرده

دوست عزیز من استفاده کردم سریک ماه جواب ازمایشم منفی شد وهنوز دارم درمانو ادامه میدم

دربالا نظرمن درج شده

سلام
من همسرم متاسفانه دچار هپاتیت سی تیپ ۱ شده خیلی نگرانم وافعا با خرید قرص ها امکان ریشه کنی وجود داره؟ ما نزدیک عروسیمونه یک ماه دیکه و بدتترین زمان ممکن متوجه این بیماری و این شوک بزرگ شدیم برامون دعا کنین حاظر نیسم تنهاش بزارم. خیلی دوسش دارم از جهتیم نگران سلامتی خودمم هستم.

رهای عزیز نگران نباشید.
قرص سووداک درمان قطعی این بیماری هست.
فقط کافی هست که به متخصص گوارش و کبد در شهر خودتون مراجعه کنید. با سه دوره ۲۸ روزه که جمعا ۸۴ روز میشه درمان قطعی هپاتیت اتفاق میفته.
پس لطفا هر چه زودتر مراجعه کنید. چون این بیماری، اگر درمان نشه، بیماری های پیشرفته کبدی و حتی سیروز رو به دنبال خواهد داشت.

تو این مواقع معلوم میشه کی واقعا واسه خودت میخوادت

با سه دوره مصرف قرص سووداک، هپاتیت درمان میشود. قرص سووداک اولین دارو در دنیا هست که برای انواع هپاتیت، و تمامی ژنوتیپ های هپاتیت سی، تجویز میشه، و بهبودی ۱۰۰% این دارو به اثبات رسید. هر دوره ۲۸ قرص رو شامل میشه که تمامی دفترچه های بیمه، و حتی بیمه سلامت این دارو رو رو پوشش میده، هزینه هر ۲۸ قرص ۷۷۰ هزارتومان هست. بنابراین درمان سه دوره این قرص برابر با ۲۳۰۰۰۰۰ تومان هست. بعد از یک ماه از مصرف قرص تست هپاتیت برای مبتلایان منفی گزارش میشه، ولی به دلیل درمان قطعی حتما پزشک سه دوره این قرص رو تجویز میکنه.
با وارد شدن این دارو به بازار و حتی دنیا، هپاتیت برای همیشه درمان میشه، به عبارتی اولین بیماری ویروسی قابل درمان در جهان، با تلاش و همت دانشمندان ایرانی و با ساخت داروی سووداک درمان شد.
اثربخشی این دارو حتی در بیماران سیروز کبدی هم، تایید شد، و در مواردی حتی با کاهش علایم سیروز هم به اثبات رسید.
تنها داروی درمان انواع هپاتیت در دنیا، قرص سووداک میباشد.
برگرفته از مقاله علمی-پژوهشی

سلام وای چقد این مطلب رو خوندم امیدوار شدم پدر من هم دومین ماه که دارو رو شروع کرده ولی به سیروز کبدی مبتلا شده

سلام من برای کسی که قبلا به هپاتیتc مبتلا بوده و کاملا درمان شده یه آمپول تزریق کردم و وقتی خواستم آمپول رو دور بندازم سر سوزن رفت تو انگشتم ممکنه به هپاتیت مبتلا شده باشم لطفا راهنمایی کنید چون خیلی نگرانم

سلام، جهت تشخیص قطعی ویروس هپاتیت C باید تست غربالگری خون در مرکز اهدای خون انجام دهید.
تنها روش دقیق در اولین مرحله همین مورد است.
درصورت مثبت بودن جواب آزمایش، تست Anti HCV RNA از سوی پزشک پیشنهاد می شود.

امکانش هست آزمایش بدین

واقعا با این مطلبی ک امشب خوندم روحیه گرفتم من از سال ۸۶که یه تصادف بدی داشتم درگیر چند عمل جراحی شدم از سال ۹۳تابستونش متوجه علایم شدم تحقیق کردم کلیه علایم هپاتیت سی بود تو این سه سال واسم سی سال گذشته نه بخاطر خودم نه فقط بخاطر بچه م و زنم امشب واقعا واسه همه کسایی که واسه سلامتی مردم زجرکشیده ایران شب و روز تلاش میکنن از آقا علی ابن موسی الرضا سلامتی و سربلندیشون رو دعا میکنم اجرتون با امام رضا

هشت ساله مبتلا هستم هپاتیت cژنوتیپ ۱ درمانهای قبلی مثل پگ انترفرون عوارض زیادی داشتند و درصد پاکی خیلی پایین بود اما الان دوتاداروی سوفوسبویر و داکلی بایوکس رو باهم زیر نظر متخصص عفونی گرفتم الان که میخوام شروع به خوردن دارو کنم اندازه ویروسم ۳۶۰۰۰۰ هست و یک دوره ۳ ماهه باید هر روز این دو تا قرص رو بخورم قیمت دارو هام هم با تایید بیمه ۳۲۱۰۰۰ تومان شد با ارزوی سلامتی همه شما دی ماه۹۶

سلام دوست من آیا از دارو استفاده کردی و آیا جواب گرفتی؟

آیا داروی سووداک در درمان هپاتیت بی مزمن موثرومفید است یاخیر؟؟

ایا هپاتیت سی قابل درمان قطعی هست؟ ایا از لحاظ پزشکی مانعی برای ازدواج وجود ندارد؟ وقتی میگن اقای x درمان شده است . یعنی ویروس نهفته در وی وجود ندارد؟ موهاش ریخته دیگه در نیومدن. وزنش هم برای درمان خیلی پایین اومد. لطفا راهنمایی کنید . ۴ سال پیش از اخرین ازمایش میگذرد

سلام منم تو تزریقات کار میکردم دچارش شدم و اصن نمیدونم ک کی این اتفاق افتاده تازه متوجه شدم هنوز جواب ازمایشم در نیومده تورو خدا کمکم کنین بهم راهنمایی کنین حیلی نگرانم ژنو تایپ چقد باید باشه ک درمان راحت تر انجام بشه

سلام دوستان من هپاتیت cدارم ودرتوانم نیست ک دارو تهیه کنم دکتر برام قرص سووداک نوشتن ولی ندارم ک تهیه کنم اگر کسی رامیشناسید ک بتونه کمکم کنه ممنون میشم معرفی کنید

.حدود۷۰درصدهزینه دارو راسازمان غذاودارومیده درتمام شهرستانها.شما مراجعه به داروخانه هلال احمرکنید جهت تهیه قرص

سلام من به تازگی جواب آزمایش pcr اومد نوع ژئوتیپ ۱a هستم. کسی تجربه درمان داره؟

سلام من ازمایش pcrدادم اول درمان که رقمش۱۹۷۵بودوسه ماه داروی سووداک خوردم ودوباره ازمایش pcrدادم که اینبار شش رقمی بود۶۳۱۸۱۴۲٫وازمایش کبد دادم SGOTکه نرمال بود خواهشن اگ کسی میدونه راهنمایی کنه

جهاد دانشگاهی ازمایش دادم

شما نمایش داده نخواهد شد

نظر

*

*

آدرس

خبرنگار Retraction Watch در آخرین خبر خود در مجله Science اعلام نمود که دو کشور ایران و رومانی در صدر بیشترین تعداد مقالات رترکت شده جای دو کشور آمریکا و چین را گرفته اند. این یعنی بار دیگر به دلایل واضح ما در کنترل ریشه های رترکت در کشور عملکرد بسیار ضعیفی داشته ایم. رترکت یا بازپس گیری علمی یک مقاله جزو موارد خلاف اخلاق در نشر میباشد. البته در همین مقاله ذکر گردیده است که از نظر میزان بودجه مصرف شده، کماکان دو کشور آمریکا و چین دو کشور نخست رترکت هستند. بنابراین طبق جدول زیر؛ از نظر مقایسه []

تحمل هزینه های نشر در یکسال برای مراکز علمی و دانشگاهی مشکل و به ویژه در شرایط بحران اقتصادی این روزها بعضا غیر قابل تحمل می باشد. از سوی دیگر همه مجلات در نهایت به دنبال ورود به نمایه سازهای معتبر می باشند، زیرا بر اساس یک بیماری قدیمی ایرانی در سیستم ارزشیابی و ارتقا هیات علمی و دانشجویان کشور، همه اعضا موظف به نمایه سازی مقالات خود در ISI ،Scopus و یا PubMed می باشند. لذا مجله بدون نمایه های طراز اول یعنی عدم استقبال محققان از مجله. در فاصله سالهای ۸۸ لغایت ۹۲ سیاست افزایش مجلات در وزارت بهداشت []

از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی کلیه مجلاتی که متقاضی عضویت در COPE یا کمیته بین المللی اخلاق در نشر هستند ، علاوه بر پرداخت حق عضویت سالیانه (حداقل ۵۰۰ یورو) می بایست معیارها و کرایتریهای لازم برای عضویت را نیز داشته باشند. این اقدام COPE که مشابه روند Scientific Evaluation در نمایه سازها می باشد گامی مهم و قابل تفکر در ارزشیابی مجلات می باشد. سابق بر این تنها با معرفی ناشرین رسمی و عضو ، مجلات آنها می توانستند در این پرتال به عضویت درآیند. اما از ابتدای سال ۲۰۱۸ همه مجلات به دقت توسط تیم داوری COPE بررسی []

شاید از سال ۲۰۰۹ که DOAJ تازه به عرصه نمایه سازها وارد و خود را معرفی نموده بود، کمتر کسی تصور می کرد که تنها ۹ سال بعد (در سال ۲۰۱۸) یکی از برترین نمایه سازهای دنیا شود. امروزه در بین مجلات Open Access این نمایه ساز جایگاه خود را به خوبی بدست آورده است. دفتر مرکزی این نمایه ساز در فنلاند مستقر است و طبق بررسی های اخیر حساسیت فوق العاده ای نسبت به Peer Review در مجلات دارد. در مواردی حتی این نمایه ساز با بررسی یک مجله از یک ناشر و احراز موارد خلاف اقدام به حذف []

بیش از ۴۰ درصد موارد رترکشن در دیتابیس Retraction Watch یک منبع مشترک دارند. در طی ده سال گذشته ناشر IEEE در شهر نیویورک هزاران خلاصه مقاله از  چند کنفرانس در فاصله سالهای ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۱ را رترکت کرده است.   به عنوان نمونه خلاصه مقالات کنفرانس بین المللی E-Business در سال ۲۰۱۱، ۱۲۰۰ رترکشن در خلاصه مقالات داشته است. بیشترین نویسندگان، چینی بوده اند. و مقالات آنها در زمینه علوم فیزیک ، تجارت و علوم اجتماعی بوده اند. در Retraction Note دلیل اکثر آنها جمله زیر قید گردیده است. “After careful and considered review of the content of this []

از ۱۰ سال پیش روشی جدید در نشر مجلات به انتشار “مقاله به مقاله یا “مداوم Article – Based Publishing ایجاد گردید که در مقابل روش سنتی نشر “شماره به شماره یا Issue Based Publishing می باشد. این روش که تا امروز در اکثر نشریات معتبر و به روز دنیا مورد استفاده قرار می گیرد مزایای متعددی هم برای مجله و هم برای نویسنده دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود: کوتاه شدن زمان انتظار نویسنده ارجاع حداکثری به مقالات مقالات به مرور منتشر می شوند و فشار در پایان فصل بر پرسنل نشر []

“چاپ مقاله در ISI آنهم بصورت قسطی ؟؟!! “انتشار مقاله در Pubmed و یا اسکوپوس: لحظه آخری و در کمترین زمان ؟؟؟؟ از عناوین جذابی هم استفاده میکنند: “دانشیار ، “کمک پژوهش ، “قطار پژوهش، “پژوهش یار، “مقاله نویسی علمی ، “دانش و پژوهش و .. آگهی هایی که بر کف خیابان مقابل همه دانشگاههای کشور هست تا روی دیوار تونل جاده کندوان و از همه در فضای مجازی و وب سایتهایی با دامنه .ir (دات آی آر) یا .com. با دادن شماره تلفن و موبایل و دفتر کار در تهران و شهرستان و حتی با اسم افراد. کافیست []

انتشارات کوثر با افتخار به اطلاع می رساند مجله Journal of Kermanshah University of Medical Sciences ارگان علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که توسط انتشارات کوثر منتشر میگردد، مراحل نمایه سازی در پایگاه Embase را با موفقیت به انجام رسانده و گامی بلند در مسیر پیوستن به جامعه بین المللی پژوهشگران این حوزه برداشته است. این موفقیت را به سردبیر محترم و سایر اعضای تیم علمی مجله تبریک میگوییم و امیدواریم ادامه مسیر نمایه سازی در پایگاههای معتبر با سرعت بیش از پیش ادامه یابد. نمایه سازی مجلات در پایگاههای معتبر و تخصصی همچنان که مستلزم برخورداری از کیفیت مطلوب []

ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاهها و یا دانشجویان علوم پزشکی برای پیشرفت و کسب مدرک در گرو انتشار مقالات علمی در یکی از مجلات نمایه شده در ISI ،   PubMedو یا Scopus است. این روزها شاهد هجمه و حمله همه جانبه دولتمردان آمریکا به همه جنبه های اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران هستیم. مقالات بسیاری از دانشجویان و اعضا هیات علمی ایرانی در هنگام ارسال مقاله به مجلات خارجی با دلیل “ایرانی بودن و “وابستگی دولتی به ایران در ابتدای کار ریجکت شده است. بدون شک هدف همه این حملات، تخریب پیشرفت علمی ایران است. حال و با توجه []

© 218 | WordPress Theme by MH Themes

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *