درمان كورك تناسلي

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کورک یا فرونکل به ضایعه‌ی ناخوشایند پوستی گفته می‌شود که بسیاری از ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. کورک‌ها جوش‌های قرمزرنگی هستند که زیر پوست ایجاد می‌شوند و می‌توانند بسیار دردناک باشند. کورک آن‌قدر آزاردهنده است که معمولا فرد دلش می‌خواهد به هر طریقی از شر آن خلاص شود، حتی اگر مجبور شود آن را بترکاند. اما بسیاری از روش‌های درمان کورک نادرست هستند و می‌توانند شرایط را بدتر کنند. در این مطلب ابتدا به دلایل پیدایش کورک و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن می‌پردازیم و سپس ۷ درمان خانگی کورک را معرفی خواهیم کرد. با «چطور» همراه باشید.

کورک توسط نوعی باکتری به استافیلوکوک اورئوس ایجاد می‌شود. این باکتری فولیکول‌های مو را در سطح عمیق آلوده می‌کند. البته این باکتری به‌جز فولیکول مو می‌تواند در هر جای دیگر بدن نیز سبب ایجاد کورک شود. کورک به‌تدریج پر از چرک و عفونت می‌شود.

وجود باکتری در قسمت‌هایی از بدن که عرق می‌کند و با سوزش و تحریک نیز همراه است، بستر مناسبی را برای ظاهر شدن کورک فراهم می‌کند. گاهی در یک ناحیه چند کورک تجمع می‌کنند که به آن کاربانکل گفته می‌شود.

معمولا کورک در ابتدا به‌اندازه‌ی یک نخودفرنگی کوچک و رنگ آن قرمز است. به‌تدریج که درون آن با چرک پُر می‌شود، رشد می‌کند و دردناک‌تر می‌شود. پوست اطراف آن قرمز و احتمالا متورم است. درنهایت نوک این کورک به رنگ سفید مایل به زرد ظاهر می‌شود که پس از مدتی می‌ترکد و چرک از آن بیرون می‌ریزد. هنگامی که فرد کورک (به‌ویژه کاربانکل) را تجربه می‌کند، ممکن است حال خوشی نداشته باشد و حتی علائم عمومی مانند تب به سراغش بیاید.

در واقع خیر. در بسیاری از موارد واقعا جلوگیری از به‌وجودآمدن کورک غیرممکن است، اما می‌توان کاری کرد که حداقل به نواحی دیگر پوست سرایت نکند و به دیگران منتقل نشود. برای پیشگیری از انتشار کورک به نکات زیر توجه کنید:

برخی کورک‌ها کوچک و برخی بزرگ هستند. کورک‌های کوچک را خودتان می‌توانید درمان کنید. این کورک‌ها پس از چند روز تا سه هفته بهبود می‌یابند.

برای خلاص شدن از شر کورک‌ها نکات زیر را رعایت کنید:

روش‌های خانگی زیر برای درمان کورک بسیار مفید هستند.

یکی از بهترین درمان‌هایی که می‌توانید در منزل برای درمان کورک انجام بدهید، گرما دادن به آن است. گرما سبب می‌شود در ناحیه‌ی کورک‌دار خون بیشتری جریان یابد و درنتیجه تعداد گلبول‌های سفید و پادتن‌ها در محل کورک برای مبارزه با عفونت افزایش می‌یابد. یک کمپرس گرم را به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار بدهید. این کار را ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی‌که کورک کاملا از بین برود.

روغن اسانسی درخت چای دارای خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است که می‌تواند به درمان عفونت باکتریایی ایجادکننده‌ی کورک کمک کند. روغن درخت چای نباید مستقیما روی پوست قرار داده شود زیرا ممکن است اثر سوختگی روی آن بگذارد. ۵ قطره از این روغن را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و با سواپ پنبه روی موضع قرار بدهید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام بدهید و هر روز تکرار کنید تا کورک کاملا از بین برود.

زردچوبه خواص ضدباکتری و ضدالتهابی دارد و می‌تواند به درمان کورک و خلاص شدن از آن کمک کند. هزاران سال است که در طب شرقی از زردچوبه به‌عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی طبیعی خون استفاده می‌کنند.

زردچوبه هم به‌صورت خوراکی و هم به‌صورت موضعی برای درمان کورک مفید است. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در آب یا شیر بجوشانید و محلول به‌دست آمده را پس از سرد شدن بنوشید. می‌توانید سه بار در روز آن را مصرف کنید. اگر می‌خواهید از آن به‌صورت موضعی استفاده کنید، پودر زردچوبه را با آب و یا زنجبیل مخلوط کنید و خمیر به‌دست آمده را حداقل دوبار در روز روی کورک قرار بدهید تا درمان شود.

نمک اِپسوم یا منیزیم‌سولفات هم آرامش‌بخش است و هم مزایای زیادی نیز برای سلامتی از جمله درمان کورک دارد. نمک اپسوم می‌تواند به خشک‌شدن چرک‌ها کمک کند و به‌راحتی کورک را تخلیه می‌کند.

نمک اپسوم را در آب گرم حل کنید و یک کمپرس را در آن خیس کنید. حداقل سه‌بار در روز این کمپرس را روی موضع بگذارید تا کورک از بین برود.

برخی از پمادهای آنتی‌بیوتیک که بدون نسخه به فروش می‌رسند و عوارض خطرناکی ندارند، می‌توانند به‌سرعت کورک را درمان کنند و آن را تسکین بدهند. پماد نئوسپورین یکی از گزینه‌هایی است که معمولا در منزل یافت می‌شود. این پماد بسیار خوب عمل می‌کند و مانع از انتشار عفونت می‌شود.

از این پماد (یا پمادهای مشابه دیگر) حداقل دو‌بار در روز روی کورک استفاده کنید.

روغن کرچک خواص ضدباکتری دارد و حاوی ریسینولئیک‌اسید است که یک ضدالتهاب قوی طبیعی است. بنابراین یک درمان طبیعی برای کورک به‌شمار می‌رود.

مقدار کمی از روغن کرچک را مستقیما روی کورک قرار بدهید. این کار را سه‌بار در روز تکرار کنید تا کورک کاملا بهبود یابد.

روغن گیاه نیم که به‌عنوان یاس هندی نیز معروف است، دارای خواص ضدعفونی‌کننده، ضدباکتری و ضدمیکروبی است که برای درمان کورک و عفونت‌های پوستی بسیار مفید و سریع‌الاثر است.

برای درمان کورک با روغن گیاه نیم، آن را مستقیم روی موضع قرار بدهید. می‌توانید سه یا چهار بار در روز این کار را تکرار کنید. حتما قبل و بعد از استفاده از این روغن دست‌هایتان را بشویید.

گاهی‌اوقات داروهای خانگی واقعا مؤثر نیستند و نمی‌توانند شما را از شر کورک‌ها خلاص کنند. در شرایط زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

به یاد داشته باشید درمان‌های خانگی فقط برای جوش‌های کوچک مؤثر هستند. اطمینان حاصل کنید که به‌اندازه‌ی مورد نیاز از آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را ببینید. اگر بعد از ۵ تا ۷ روز بهبودی حاصل نشد یا اگر جوش بزرگتر و دردناک‌تر شده است یا حتی علائم عفونت را در خودتان مشاهده می‌کنید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تخلیه‌ی کورک یا تجویز آنتی‌بیوتیک آن را درمان کند.

چنان‌چه کورک بزرگ است یا از یک کورک روی پوست‌تان وجود دارد (کربونکلوزیس)، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. فقط پزشک باید درون یک کورک بزرگ یا کاربانکل را تخلیه کند. گاهی نیز یک کورک بزرگ نرم می‌شود و خودبه‌خود نمی‌ترکد. این مشکل دیگری است که باز هم فقط پزشک می‌تواند با دقت درون آن را تخلیه کند.

در برخی موارد، پزشک ممکن است برای از بین بردن عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز کند. به‌ویژه هنگامی که کورک روی صورت ایجاد شده است و خطر عفونت ثانویه و اِسکار وجود دارد.

اگر کورک‌هایی دارید که بیش از سه‌بار در سال عود می‌کنند، به آن فرونکلوزیس عودکننده می‌گویند. این بیماری معمولا به‌راحتی منتقل می‌شود و از آنجا که بارها عود می‌کند، ممکن است به اعضای خانواده نیز سرایت کند. به‌جز صورت، گردن و شانه‌ها، در بسیاری از موارد کورک‌ها در مناطق چین‌خوردگی یا مناطقی که پوست روی هم قرار می‌گیرد مانند زیر سینه، ناحیه‌ی زیر شکم، زیربغل و کشاله‌ی ران نیز دیده می‌شوند.

فرونکلوزیس عودکننده باید توسط پزشک درمان شود.

کورک‌ها به‌ویژه هنگامی که عودکننده هستند، می‌توانند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشند. پیامد اصلی کورک اِسکار یا زخم است. اسکارها تا مدت‌ها روی پوست باقی می‌مانند و برخی از آنها تا پایان عمر از بین نمی‌روند. از دیگر پیامدهای کورک می‌توان به بیماری فرونکلوزیس عودکننده و هیدرآدنیت چرکی (سوپوراتیو) اشاره کرد. هیدرآدنیت چرکی ممکن است به کورک عودکننده شباهت داشته باشد، اما حالت مزمن دارد و جدی‌تر است. این بیماری در صورت عدم تشخیص و درمان ممکن است به اِسکار شدید و بدتر شدن کورک‌ها بینجامد.

عفونت ثانویه نیز یکی از پیامدهای نه‌چندان شایع کورک است. این نوع عفونت که پس از بهبود کورک مجددا رخ می‌دهد، در موارد نادر ممکن است به سپسیس (عفونت خون) منجر شود. این عارضه بسیار نادر است و به‌راحتی از طریق روش درمانی مناسب قابل پیشگیری است.

درباره‌ی کورک‌ها سهل‌انگاری نکنید. هرچه سریع‌تر برای درمان آنها اقدام کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام وقت بخیر مقاله مفید ی بود.

خواص خوراکی ها

خوراکی های انرژی زا؛ ۱۱ خوراکی که خستگی بدن را کاهش می‌دهد

خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد

خواص روغن بنفشه برای سلامتی و چگونگی استفاده از آن

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

رژیم گروه خونی و رژیم غذایی مناسب برای هرگروه خونی

برای درمان اسهال چه بخوریم؛ باید و نباید‌های تغذیه برای درمان اسهال

جاهای دیدنی تبریز؛ ۱۳ جاذبه دیدنی پایتخت گردشگری اسلامی

۳ روش تشخیص عینک پلاریزه و ۷ اصل مهم در خرید عینک آفتابی

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

در این بخش از سایت آکاایران مطالبی درمورد کورک را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

به نقل از آکاایران: احتمالا برای شما هم پیش آمده که دچار جوش دردناک قرمز رنگی در بدن خود بشوید. این جوش می تواند به دلایل زیادی باشد؛ یکی از آن دلایل عفونت میکروبی پیاز مو است. در این صورت شما دچار کورک شده اید. کورک در واقع از یک عفونت باکتریایی دردناک و عمقی پیاز مو است.

کورک ناحیه تناسلی

کورک و دمل

کورک اصولا شایع و تا حدی مسری است.

امکان دارد در هر نقطه ای از پوست ظاهر شود، اما اغلب بر روی گردن، صورت، باسن و پستان ها پدید می آید. کورک از همه در افرادی دیده می شود که مقاومت شان در برابر عفونت به دلیل اختلالاتی همچون مرض قند و ایدز کاهش یافته است، اما در افرادی که هیچ گونه مشکل ایمنی ندارند هم می تواند به وجود آید.

کورک به شکل یک جوش بزرگ و برجسته گنبدی شکل دردناک، حساس به لمس و قرمز خود را نشان می دهد. روی سطح آن چرک وجود دارد. امکان دارد کورک به طور ناگهانی ظاهر شود و در عرض 24 ساعت برسد.

کورک معمولا بین 1.5 تا 3 سانتیمتر قطر دارد؛ گاهی ممکن است بزرگ تر هم باشد. تب در این بیماری نادر است.

گاهی تجمع تعدادی کورک در اثر گسترش عفونت از راه مجراهای کوچک زیر پوست رخ می دهد که به آن کفگیرک می گویند.

درمان

اگر عفونت شدید باشد یا بیماری زمینه ای وجود داشته باشد امکان دارد پزشک آنتی بیوتیک تجویز کند. گاهی پزشک ممکن است چرک را با ایجاد یک برش کوچک در مرکز کورک با استفاده از یک سوزن استریل تخلیه کند. این کار معمولا بدون درد است.

احتمال دارد کورک های بزرگ، تحت بی حسی موضعی، نیاز به شکافته شدن توسط چاقوی جراحی داشته باشد. البته هیچ گاه نخواهید که خودتان این کار را انجام دهید. بدون درمان نیز کورک در عرض 2-1 روز بهبود می یابد.

با درمان، قاعدتا کورک در مدت زمان کمتری خوب می شود، شدت علائم کمتر است و احتمال بروز کورک های جدیدتر نیز کمتر می شود. توجه داشته باشید چرکی که به هنگام باز شدن خود به خودی کورک به بیرون می ریزد امکان دارد پوست همجوار را آلوده سازد و باعث پدید آمدن کورک های جدید شود.

توصیه های لازم

برای پیشگیری از کورک همیشه پوست خود را تمیز نگاه دارید. اگر فردی در خانواده تان کورک دارد، به هیچ عنوان از حوله یا لباس مشترک استفاده نکنید. اگر دچار یک بیماری مزمن (مثل دیابت ) هستید، دستورات درمانی پزشک را دقیقا رعایت نمایید. هیچ گاه کورک را نترکانید زیرا ممکن است باعث گسترش باکتری ها شود. با دوش گرفتن به جای خوابیدن در وان پر از آب می توان احتمال گسترش عفونت را کاهش داد. کورک جوش دردناکی است. درد را با کمک یک پارچه یا حوله آب گرم تخفیف دهید. این کار را 43 بار در روز هر بار 2 دقیقه انجام دهید. پس از تماس با کورک، دستان خود را به دقت بشویید.

اگر مرتب دچار عود کورک می شوید برای جستجوی یک اختلال زمینه ای به پزشک مراجعه کنید. گاهی پزشک استفاده از صابون ها یا کرم های ضدعفونی کننده را جهت کشتن باکتری ها توصیه می کند. اگر همزمان با شما سایر اعضای خانواده نیز مبتلا به کورک شدند حتما به پزشک مراجعه کنید.

گردآوری: بخش سلامت آکاایران

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– حساس ترین قسمت بدن زن واژن است، بنابراین  در صورتی که از جوش واژینال رنج می برید، باید به دنبال راه هایی برای درمان جوش های واژینال باشید. جوش واژن نه تنها باعث درد و ناراحتی می شود، بلکه ممکن است باعث ایجاد خجالت در مقابل همسر شما شود.

جوش عفونتی موضعی است  که در لایه های عمیق پوست ایجاد می شود. رنگ جوش ها قرمز رنگ بوده و پس از مدتی ممکن است بر اثر التهاب تغییر رنگ دهند. جوش باعث درد و ناراحتی می شود و اگر عفونت درمان نشود، ممکن است به سایر قسمت ها گسترش یابد.

جوش ممکن است در هرجایی که مالش یا اصطکاک باشد، به وجود آید، مانند بین پاها و بازوها. جوش، ممکن است به دلیل عفونت فولیکول های مو بوجود آید. ایجاد جوش در واژن، می تواند سبب مشکلات و ناراحتی برای فرد شود.

جوش ممکن است در ابتدا قرمز و کوچک بوده و درطی چند روز به نقطه ای متورم و دردناک با نوکی سفید یا زرد رنگ تبدیل شود. در صورتی که درمورد جوش واژن اطمینان کامل ندارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد، وجود مایع در جوش باعث نگرانی می شود. اکثر آنها در عرض یک یا دو هفته برطرف شده و ممکن است تنها عده کمی نیاز به درمان جدی داشته باشند.

روش های درمانی می تواند درد را کاهش داده و  مانع از عفونت شود. در موارد شدید، پزشک شما ممکن است جوش را برش داده و از بین ببرد. به این ترتیب، از شدت عفونت کاسته می شود.

– هنگامی که باکتری ها در غده های مسدود شده غوطه ور می شوند، آلوده شده و باعث بروز جوش می شوند.

– وجود موی زیاد در ناحیه آلت تناسلی

– سموم بدن-مواد غذایی ناسالم، آلودگی ها و استرس باعث ایجاد سموم در بدن ما می شود. این سموم در بدن ما تجمع پیدا کرده و موجب بروز جوش در قسمت های مختلف بدن از جمله واژن می شود.

– کبودی یا بریدگی: کبودی و بریدگی یا بثورات در ناحیه کشاله ران ممکن است توسط باکتری های موجود در پوست آلوده شده و سبب بروز جوش شود.

شستن دست ها به منظور حفظ بهداشت و عدم سرایت بیماری بسیار مهم است، زیرا دست های آلوده حاوی باکتری های زیادی بوده و در صورت عدم شستشو و تماس دست ها با نقاط دیگر، آلودگی را گسترش می دهید. اما با شستشوی دست ها، به خصوص پس از خروج از اماکن عمومی، خطر ابتلا به باکتری های مضر را کم می کنید.

شما به طور کلی نمی توانید تهدید باکتری را از بین ببرید، اما با انجام مراقبت های لازم، تا حدودی می توانید مقدار باکتریها را کاهش دهید. سیستم ایمنی بدن شما می تواند به راحتی این تهدیدات را به طور روزانه کنترل کند.

هنگامی که باکتری در بدن گسترش پیدا می کند، خطر شیوع آن به دیگران هم افزایش می یابد. در صورت وجود جوش در ناحیه واژن، توصیه می شود که یک بار در روز دوش بگیرید.

این موضوع مانع از شیوع و انتقال جوش شده و به فرد کمک می کند تا باکتری هایی که در طول روز با سطح پوست در تماس هستند، از بین بروند. تقریبا تمام جوش های واژن بوسیله باکتری ها به وجود می آیند.

برخی افراد می توانند حامل باکتری های خطرناک و مضر باشند. باکتری ها می توانند از طریق تماس فیزیکی و یا تماس های غیر مستقیم مانند تماس با حوله، لباس، کاغذ، ملحفه انتقال پیدا کنند.

رعایت بهداشت، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر این خطاهای رئی برای شیوع بیماری است. در نظر داشته باشید که عادت های خوب می تواند شما را سالم نگه دارد.

در صورت بروز جوش واژن، بهتر است که راه های صحیح درمانی را در پیش گیرید. زیرا اگر جوش های واژن درمان نشوند، ممکن است گسترش پیدا کرده و باعث عفونت شوند.

بیمار ممکن است برای از بین بردن جوش و بهبود وضعیت خود، داروهایی مانند آنتی بیوتیک مصرف کند. همچنین بیمار می تواند از درمان های خانگی برای برطرف کردن جوش های واژن استفاده کند.

علت تغییرات خلقی مردان و زنان در دوران قاعدگی

ترکیبات موجود در شیر مادر چیست؟

درمان فیبروکیستیک سینه و علل آن

آیا بعد از سزارین میتوان طبیعی زایمان کرد؟

هر چند که در مورد جوش های سطحی و کوچک، این مشکل ممکن است در طی چند روز یا چند هفته، برطرف شود. اما در صورت عدم بهبودی،  شما می توانید از طریق روش های خانگی، آن را کنترل کنید، این روشها به شرح زیر است:

– پیش از آن که جوش یا محیط اطراف آن را لمس کنید، حتما دست های خود را بشویید. از یک صابون ضد باکتری و آب گرم استفاده کنید. در غیر این صورت، ، خطر افزایش باکتری ها در ناحیه جو ، می شود. همین موضوع می تواند سبب تشدید عفونت شود. به همین ترتیب، پس از اتمام درمان خود، دوباره دست های خود را بشویید.

– در یکی از روش های خانگی برای درمان جوش واژن، می توانید پارچه ای را با آب گرم مرطوب کرده و پس از فشرده کردن آن، پارچه را روی جوش قرار دهید و آن را ۷ تا ۱۰ دقیقه نگه دارید. این فرایند را سه تا چهار بار در روز انجام دهید تا جوش بیفتد. گرما باعث افزایش گردش خون می شود، بنابراین سلول های سفید خون می توانند عفونت باقی مانده را درمان کنند.

– یکی از شایع ترین علل جوش، پوشیدن لباس های تنگ است که باعث ایجاد اصطکاک و مالش در نواحی ظریف پوست می شود. بنابراین، بهتر است  تا زمان برطرف شدن جوش ها، لباس آزاد و گشاد بپوشید. لباس زیر تنگ می تواند سبب تشدید بیماری شود. با هر بار تعویض لباس زیر، آن را به خوبی شستشو دهید.

– استفاده از پماد آنتی بیوتیک با ترکیب باسیتراسین، نوموسین و پلی مکسین، به منظور محافظت در مقابل عفونت، موثر است. در صورتی که طی دو هفته، درمان خانگی در از بین بردن جوش واژن موثر واقع نشود، با یک  متخصص زنان مشورت کنید.

– مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C، ویتامین A و نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از سموم بدن شما، مصرف ماست، برای حفظ سطح PH، پرهیز از مصرف غذاهای چرب، پرهیز از صابون های عطری برای شستشوی ناحیه آلت تناسلی و  اصلاح موهای ناحیه آلت با تیغه های استرلیزه، همگی در بهبود و پیشگیری از عفونت جوش واژن موثر هستند.

درمان گیاهی برای برطرف نمودن جوش تناسلی عبارتند از:

عسل و ریشه زردچوبه: عسل و زردچوبه، هر دو ضد باکتری و ضد عفونی کننده هستند. هر دو آنها را در مقادیر مساوی تقسیم کنید، کمی جوشانده و نصف قاشق چای خوری به محل جوش بزنید. صبح روز بعد، جوش شروع به تخلیه خواهد کرد. پس از تخلیه کامل جوش، ناحیه را کاملا پاک کنید. این درمان، بسیار موثر است.

شیر، سرکه و زردچوبه: این مواد را با هم مواد مخلوط کرده و بجوشانید. پارچه ای را به این مواد آغشته کرده و در محل جوش قرار دهید. این کار را دو بار در روز و به مدت ده دقیقه انجام دهید. این کار ،در درمان جوش واژینال بسیار موثر است.

روغن کرچک: چند قطره روغن کرچک را روی سطح جوش بزنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا جوش تخلیه شود.

سیر: سیر در درمان هر نوع جوشی مانند جوش واژینال بسیار موثر است. یک عدد سیر را له کرده و آن را به قسمت آسیب دیده بزنیدهمچنین  می توانید سیر را به صورت خوراکی مصرف کنید. خواص ضد باکتری و آنتی بیوتیک سیر، جوش واژن را به سرعت درمان می کند.

خیار: یک تکه خیار را روی جوش قرار دهید. خیار، با اثر خنک کنندگی، سوزش، درد و سایر نشانه های جوش را تسکین می دهد.

پیاز: چند تکه از پیاز را برش دهید. پنبه ای را باعصاره آب پیاز آغشته کرده و به قسمت آسیب دیده بزنید.

پودر زنجبیل: پودر زنجبیل را به میزان مساوی با پودر زردچوبه  مخلوط کرده و با اضافه کردن آب ، خمیر به دست آمده را به بخش آسیب دیده بزنید. این کار را روزانه برای تسکین جوش واژنی تکرار کنید.

شما ممکن است هر یک از داروهای خانگی و گیاهی ذکر شده را برای درمان جوش، به کار برده اما درمان موفقیت آمیزی نداشته باشید، به این ترتیب بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید. در صورت بروز جوش واژینال به همراه تب، به دلیل مشکوک بودن به نقص در سیستم ایمنی، پزشک را در جریان بگذارید.

شاید دوست داشته باشید بدانید که جوش کمر چگونه درمان می شود:

درمان جوش کمر

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.healthline.com

خطرات جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی

دکتر سلام

۸ مکمل برای افزایش سطح تستوسترون

انتخاب رژیم مناسب در فشار خون بالا

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

سوالات شایع زگیل تناسلی

آیا اسکن هسته ای قلب خطرناک است؟+ویدئو

ویدیو های سلامت

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

۹ ماه بارداری از ابتدا تا انتها (تشکیل و رشد جنین)+[ویدئو]

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

امیر حسین صادقیاردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷آموزش, پزشکی, جدیدترین مطالب

کورک نوعی جوش تقریبا بزرگ است که ممکن است به تدریج باعث آبسه و یا عفونت شود. روش های درمانی مختلفی برای درمان کورک وجود دارد که می توان از طریق آن از بروز عفونت پوستی جلوگیری کرد.  یکی از شایع ترین علل ایجاد جوش و کورک، استفاده از لباس های تنگ است که باعث اصطکاک و یا مالش روی پوست می شود. بهتر است تا زمان برطرف شدن کورک، لباس های گشاد بپوشید و پس از درمان کورک ، لباس زیر را تمیز و خشک کنید. کورک در جاهای مختلفی ایجاد می شود و درمان کورک روش های مختلفی دارد که در این مطلب به بررسی علل و درمان کورک مقعدی ، تناسلی و . می پردازیم.

در درمان کورک مقعدی، با توجه به نوع و شدت کورک، درمان لازم انجام می شود که این درمان ممکن است به صورت بستری و یا سرپایی انجام شود. در ابتدای درمان، پزشک روند درمان را برای بیمار تشریح می کند.

البته باید گفت که پزشک در ابتدای کار، کورک را بررسی می کند و این نکته مهم است که کورک در چه ناحیه ای از مقعد ایجاد شده است و چگونگی تشخیص کورک توسط بیمار بررسی می شود.

بررسی کورک های بخش انتهایی مقعد و یا ناحیه بیرونی صورت گرفته و بر طبق نوع و شدت آن درمان لازم انجام می شود. در مورد کورک های بزرگ ناحیه مقعدی علاوه بر دارو از درمان جراحی استفاده می شود.

در کورک تناسلی، شما می توانید به راحتی علائم را از بین برده و با استفاده از داروهای خانگی، روند بهبودی را طی کنید. قبل از اینکه کورک یا محیط اطراف آن را لمس کنید، حتما دست های خود را بشویید.

از یک صابون ضد باکتری و آب گرم استفاده کنید. توجه کنید که در صورت عدم پاکسازی دست ها، خطر ابتلا به باکتری های بیشتری در ناحیه کورک وجود دارد و حتی ممکن است عفونت را بدتر کند.

به همین ترتیب، پس از پایان درمان ، دوباره دست های خود را بشویید. با این کار، شما از گسترش باکتری ها به دیگر نواحی بدن، جلوگیری می کنید.

چگونه شقاق مقعدی را بصورت خانگی درمان کنیم؟

برای درمان کورک ناحیه آلت تناسلی، شما می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید.

شما می توانید از یک دستمال هم استفاده کنید به این ترتیب که دستمال را در آب گرم قرار داده و آب اضافی را فشار دهید. سپس، دستمال گرم را  به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه روی محل کورک قرار دهید.

این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید تا کورک بیفتد.

گرما، باعث افزایش گردش خون می شود، بنابراین سلول های سفید خون می توانند عفونت باقی مانده را درمان کنند.

در درمان های خانگی مربوط به درمان کورک، شما می توانید از روغن سیاه استفاده کنید. برای این کار، یک قاشق چایخوری روغن سیاه را در محل کورک اعمال کرده و این کار را دوبار در روز انجام دهید.

برای درمان کورک های زیر پوستی شما می توانید از یک پارچه پنبه ای گرم استفاده کرده و در ناحیه کورک بگذارید.

با این روش و پس از مدت زمان کوتاهی، چرک و عفونت کورک خارج می شود. برای تخلیه کامل کورک های زیر پوستی، این کار را در روز و چندین مرتبه انجام دهید تا چرک و آلودگی کاملا خالی شود.

در درمان های دارویی کورک، معمولا برای جلوگیری از عفونت و یا خشک شدن کورک ها، از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود تا به این ترتیب، هر گونه عفونت باکتریایی از بین برود، به ویژه اگر عفونت  زیادی در پوست اطراف کورک وجود داشته باشد.

با این حال، آنتی بیوتیک ها در هر شرایطی مورد نیاز نیستند. در حقیقت، آنتی بیوتیک ها در درمان دیواره بیرونی کورک به کار برده شده و ممکن است کورک به طور کامل و ریشه ای از بین نرود. در مان با آنتی بیوتیک بستگی به نوع عفونتی دارد که در محل ایجاد شده است.

برخی از درمان های دارویی برای درمان کورک به کار برده می شود. نمونه هایی از داروهایی که در درمان کورک مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: داروهای موضعی کلیندامایسین، موپیروسین (باتروبن) و سفالکسین.

مطلب مرتبط: همه چیزهایی که باید در مورد سرطان دهانه رحم بدانید!

درمان خانگی گزینه ای ساده و در دسترس برای از بین بردن و درمان کورک است. در حالت ایده آل، درمان را باید درست، هنگام ظاهر شدن کورک شروع کرد، زیرا درمان به موقع می تواند از بروز عوارض بعدی جلوگیری کند.

بهترین درمان خانگی برای از بین بردن کورک، استفاده از آب گرم و یا کمپرس آب گرم است. این درمان را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در هر بار برای سه تا چهار بار در روز انجام دهید.

با کمپرس آب گرم، محل عفونت به تدریج بهبود پیدا می کند. در صورتی که پس از اصلاح صورت، کورک و جوش ایجاد شود، بهتر است برای جلوگیری از گسترش باکتری ها و تا زمان رفع کورک، این ناحیه اصلاح و تراشیده نشود.

تا زمانی که کورک وجود دارد و حالتی سفت و خشک دارد، باز کردن ناحیه و تخلیه کورک اصلا توصیه نمی شود.اما زمانی که کورک نرم می شود ، می توان آن را به آرامی تخلیه کرد.

پس از تخلیه، می توانید برای تسکین درد از مسکن استفاده کنید. در صورتی که کورک های بزرگ، روی پوست و مخصوصا بر روی سطح سر ایجاد شود، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و درمان پزشکی مورد نیاز است.

در این وضعیت، کورک توسط متخصص مراقبت های بهداشتی تخلیه می شود. اغلب این کورک های بزرگ چند لایه هستند و باید تخلیه شوند.

در درمان جای کورک می توان از لیزر هم استفاده کرد که در رفع جای آن موثر است.

از طریق درمان با لیزر جای کورک و همچنین تورم آن کمتر شده و به مرور زمان پوست شما شکل طبیعی خود را به دست می آورد. شما می توانید از انواع درمان های لیزر برای برطرف کردن جای کورک استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های از بین بردن جای کورک استفاده از روش لایه برداری است. از طریق لایه برداری، معمولا بخش بالایی پوست به حالت انجماد در آمده و با نوعی ابزار خاص، سطح بیرونی پوست ساییده شده و لایه برداری می شود.

زمانی که پوست جدید رشد می کند، جای کورک پر شده و تقریبا برطرف می شود.

چگونه جوش های سفت و دردناک را از بین ببریم؟

منبع

امیر حسین صادقیمرداد ۱۹, ۱۳۹۷

جیحانی نژادمرداد ۱۹, ۱۳۹۷

امیر حسین صادقیمرداد ۱۹, ۱۳۹۷

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

8
 × 
2
  

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

امیر حسین صادقیدی ۱۰, ۱۳۹۵

امیر حسین صادقیمرداد ۰۷, ۱۳۹۶

امیر حسین صادقیاردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۶

پروانه سلمانیبهمن ۲۰, ۱۳۹۵

امیر حسین صادقیفروردین ۲۵, ۱۳۹۶

امیر حسین صادقیتیر ۰۲, ۱۳۹۵

نازنین اکبریخرداد ۰۳, ۱۳۹۵

امیر حسین صادقیآبان ۲۳, ۱۳۹۵

صبا نصربهمن ۰۶, ۱۳۹۵

امیر حسین صادقیدی ۳۰, ۱۳۹۵

تمامی حقوق برای سایت روژان محفوظ می باشد

برای به اشتراک گذاشتن مطالب اجازه لازم نیست اما برای کپی کردن از اطلاعات درج منبع لازم است .(کپی برداری از مطالب بدون درج منبع حرام است)

همه آموزش های سایت روژان بصورت کلی بیان شده و در صورت انجام صحیح نتیجه بخش خواهد بود ولی مسئولیت هرگونه مشکل احتمالی در هر کدام از زمینه های آموزشی بعهده کاربر خواهد بود.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *