درمان كهير با طب سنتي

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

شربت آبلیموی تازه برای رفع علائم کهیر مفید است

 

کهیر چیست؟

کهیر یک بیماری پوستی است که با خارش شدید همراه می‌ باشد. در بیماری کهیر لکه‌ ها و نقطه‌های قرمز رنگ و برجسته در قسمت‌های مختلف بدن ظاهر می ‌شود. معمولاً ضایعات فوق در عرض کم‌ تر از 24 ساعت فروکش می ‌کنند، ولی ممکن است در سایر قسمت‌ها دوباره بروز نمایند.

 

یک متخصص طب سنتی راه‌های رفع کهیر و خارش از منظر طب سنتی را تشریح کرد. شیربیگی متخصص طب سنتی درباره راه‌های رفع کهیر اظهار داشت: کهیر منشاء عصبی دارد چون حالات روحی به طور ناگهانی بدن را گرم می‌کنند که این گرم شدن به بروز کهیر کمک می‌کند. بهترین غذا برای رفع کهیر سوپ جو و عدسی هستندبه گفته وی مصرف سوپ جو به عنوان غذای روزانه برای فرد می‌تواند تا حدی به رفع کهیر کمک کند چرا که سوپ جو یک غذای دوایی محسوب می‌شود. این متخصص طب سنتی ادامه داد: ماساژ با روغن بنفشه یا روغن بادام شیرین به رفع علائم کهیر کمک می‌کند به خصوص اگر بعد از استحمام این کار صورت گیرد، همچنین این افراد از شستن بیش از حد با آب داغ باید پرهیز کنند.

 

 شربت آبلیموی تازه برای رفع علائم کهیر مفید استاین متخصص طب سنتی گفت: شربت آبلیموی تازه برای رفع علائم کهیر مفید است چرا که لیموی تازه به رفع خارش مزمن کمک می‌کند البته بهترین نوع لیمو درشت و رسیده آن است. شیربیگی خاطرنشان کرد: شربت آبلیمو برای رفع علائم تب و گرمی کودکان نیز مفید است.

اجابت مزاج به موقع به رفع علائم کهیر کمک می‌کندشیربیگی عنوان کرد: اجابت مزاج به موقع به رفع علائم کهیر کمک می‌کند مصرف روزانه چندین بار آب گرم در طول روز خود به رفع یبوست کمک می‌کند هرچه قدر اجابت مزاج بهتر صورت پذیرد، کهیر و خارش زودتر رفع می‌شود. وی ادامه داد: باید سعی شود که بیماران را با غذا درمان کنیم، مصرف عدسی و سوپ جو برای این افراد مفید است. بهتر است که در هنگام پخت عدسی کمی سرکه طبیعی به آن اضافه شود. منبع : tasnimnews.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

آیا تا حالا دچار برآمدگی‌های سرخ، متورم و خارش‌دار شده‌اید که از هرجایی درمی‌آیند؟ اگر جواب مثبت است پس احتمالاً در دوره‌ای از زندگی‌تان به دنبال درمان کهیر پوستی رفته اید، در زمان پیدایش ناگهانی کهیر بر روی پوستتان، ممکن است واقعاً وحشت‌زده شوید.

اکثر کهیرها به دلیل نوعی واکنش حساسیت (آلرژیک) بروز پیدا می‌کنند. خوشبختانه معمولاً چندان ماندگار نیستند و نسبتاً بی‌خطرند؛ اما گاهی اوقات کهیرها نشان‌دهندهٔ واکنش حساسیتی بسیار خطرناک و مرگ‌آورند یا اینکه می‌توانند شکل کهیر مزمن به خود بگیرند.

کهیر پوستی چیزی نیست که شما بتوانید از دیگران وا بگیرید، بلکه پاسخ بدن شما به چیزی است که تجربه نموده‌اید یا خورده‌اید. علت کهیر پوستی می‌تواند استرس، عفونت، دارو یا غذای مشخصی باشد.

احتمالاً برای شما تعجب‌آور است که بدانید استرس در کنار انواع حساسیت و عفونت، یکی از شایع‌ترین علت کهیر حاد به شمار می‌آید. کهیر درواقع مخصوص به سن خاصی نیست و هرجایی از بدن می‌تواند بزند.

طبق برآوردها یک نفر از هر 5 نفر در طول عمرشان مبتلا به بیماری کهیر پوستی می‌شوند.

دانستن روش پیشگیری از کهیر زدن و نیز تشخیص آن بر روی بدن خودتان یا عزیزانتان احتمالاً به کارتان خواهد آمد. درمان‌ کهیر توأم با عوارض جانبی ناخواسته هستند.

پس سؤال اینجاست که چرا از روش‌های درمان کهیر به طور طبیعی استفاده نمی‌شود؟

هیچ‌کس دوست ندارد با برجستگی‌ بر روی پوست خود این‌طرف و آن‌طرف برود. پس بیاید دربارهٔ روش‌های پیشگیری از کهیر زدن بدن، اینکه چگونه آن را تشخیص دهیم و درباره روش‌های طبیعی درمان کهیر پوستی صحبت کنیم.

Urticaria (کهیر خارش‌دار) یا کهیر تورم قرمزرنگی است که به ناگاه بر روی پوست شما سبز می‌شود. آیا کهیرها خارش‌دارند؟ بله کهیرها می‌توانند خارش داشته باشند. بعلاوه آن‌ها می‌توانند احساس سوزش یا سوختگی را هم به وجود آورند.

ظاهر کهیر چگونه است؟

ظاهر کهیرها بسته به خود فرد و علت به وجود آمدن کهیر پوستی متغیر است. اغلب کهیرها ظاهری متورم بارنگ قرمز تیره یا کمرنگ دارند که احتمال کوچک بودن آن‌ها هم وجود دارد.

بعلاوه می‌توانند بزرگ‌تر شوند و بااتصال چند تای آن‌ها تاول شکل بگیرد. گاهی اوقات تاول‌ها هم می‌توانند در یکدیگر ادغام شوند و تشکیل پلاک‌های بزرگ‌تری بدهند که این پلاک‌ها ازنظر اندازه به بزرگی یک بشقاب غذاخوری است!

کهیرهای خفیف به ناگاه ظاهر و ظرف چند دقیقه کاملاً محو می‌شوند. در مواقع دیگر کهیرها ممکن است چند ساعت و حتی چند هفته تا چند ماه باقی بمانند.

اپیزودهای کهیر حاد به مدت 6 هفته یا کمتر دوام پیدا می‌کند. به کهیرهایی که برای مدت 6 هفته یا کمتر دوام‌دارند، کهیر حاد گفته می‌شود.

به آن‌هایی هم که برای بیش از 6 هفته دوام‌دارند، کهیر مزمن گفته می‌شود. خوشبختانه اکثر کهیرها بیش از 24 ساعت دوام ندارند و با روش های گفته شده درمان کهیر در اینجا نتیجه مثبت می دهد.


علل شکل‌گیری کهیر چیست؟ کهیرها معمولاً براثر واکنش آلرژیک به وجود می‌آیند. آلرژی یا حساست می‌تواند ناشی از غذا یا تجویز دارویی باشد.

زمانی که بدن شما به چیزی حساسیت نشان می‌دهد، می‌تواند مواد شیمیایی‌ای آزاد نماید که در پوست بدنتان ایجاد کهیر نماید.

تنش (استرس) احساسی یا عفونت هم می‌تواند سبب به وجود آمدن کهیر پوستی شود.

زمانی که کهیرها در اثر واکنش حساسیت یا آلرژی به وجود می‌آیند، پوست ظرف چند دقیقه قرارگیری در معرض عامل آلرژی‌زا شروع به کهیر زدن بدن می‌کند.


زمانی که کهیر پوستی براثر آلرژی رخ می‌دهد، سطح بالایی از هیستامین و سایر پیامبرهای شیمیایی به درون‌پوست آزاد می‌گردد. این مواد اغلب منجر به سرخی یا صورتی شدن پوست و نیز مایع اضافی در بافت‌ها می‌گردد.

این وضعیت سبب تورم و خارش خواهد شد.گاهی اوقات ممکن است افراد کهیرهای آلرژیک بزنند و در مواقع دیگر کهیر زدن بدن به دلیل واکنش آلرژیک نباشد.


به کهیرهای ناشی از عوامل فیزیکی مانند قرارگیری در معرض نور خورشید، سرما یا فشار، گفته می‌شود.

urticarial حرارتی یا کهیرهای حرارتی در اثر افزایش دمای بدن به وجود می‌آیند که ناشی از مواردی همچون حمام یا دوش آب داغ، غذاهای پر ادویهٔ تند یا ورزش هست.

گاهی اوقات کهیرها در اثر عوامل ناشناخته رخ می‌دهند. به این وضعیت کهیر ایدیوپاتیک  خارش دار گفته می‌شود. کهیرها بعلاوه می‌توانند به‌صورت کهیر ایدیوپاتیک مزمن دربیایند.

هنگام ایجاد کهیر در کودکان، تقریباً همیشه علت آلرژی (واکنش حساسیت) هست. کهیر در نوزاد، یا کودک نوپا، می‌تواند ناشی از اختلال در خواب، آرامش یا غیره باشد. بسیاری از والدین از بازگویی کهیر در مقابل تحریکات پوستی ناتوان هستند.

تست‌های سریع پوستی با «wheal and flare وجود دارد که می‌تواند به تشخیص کهیر بودن یا غیر آن کمک نماید. بر طبق نظر مک کالر، رئیس پزشک متخصص اطفال در بیمارستان کودکان Bonheur مِمفیس،

اگر کودک شما تکهٔ بزرگ قرمزرنگی بر روی پوست خود داشت و متوجه تورم آن شدید (یعنی» whea)، با ناخن روی این سطح بکشید و اگر سرخی روشن‌تر شد یعنی flare آن‌وقت واکنش آلرژیک رخ‌داده است.

در اکثر مواقع، دکتر با نگاه به پوست شما متوجه خواهد شد که کهیر زده‌اید یا خیر. بعلاوه جهت رسیدن به ریشهٔ کهیرهایتان، دکتر راجع به موارد تنش‌زا در زندگی اخیرتان یا قرارگیری در معرض آلرژی‌زاهای شناخته‌شده یا محتمل سؤال خواهد پرسید.

اگر بیماری از خارش شکایت داشته باشد، اغلب برایش دیفن‌هیدرامین تجویز می‌شود.

ازجمله عوارض جانبی شایع برای انواع آنتی‌هیستامین‌ها می‌توان به خواب‌آلودگی ، سرگیجه ، خشکی دهان/ بینی/ گلو، سوءهاضمه ، افزایش اشتها و افزایش وزن، غلیظ شدن مخاط، تغییر دید و اعصاب متشنج، تحریک‌شده یا تندمزاجی اشاره نمود.

با شدت گرفتن کهیرها، بعضی از دکترها ممکن است مصرف دوره‌ای استروئیدهای خوراکی را پیشنهاد دهند.

جوش صورت و پوست (آکنه)، تار شدن دید، آب‌مروارید یا آب‌سیاه (گلوکوم) ، راحت کبودشدن، مشکل خوابیدن، فشارخون بالا، افزایش اشتها و اضافه‌وزن، افزایش رشد موهای بدن، مرض بی‌خوابی،

مقاومت پایین بدن در مقابل عفونت‌ها، ضعف عضلانی، عصبی بودن، پوکی ‌استخوان، سوزش یا خون‌ریزی معده، تغییرات ناگهانی مودی فرد، صورت پف‌کرده، از دست نرفتن آب بدن، ورم و وخیم ‌شدن انواع دیابت.

با مزمن شدن کهیرها، بیمار احتمالاً جهت بررسی‌های به متخصص پوست یا متخصص آلرژی یا هردوی آن‌ها ارجاع داده می‌شود.

حال بیایید راجع به بهترین قسمت این مقاله صحبت کنیم، یعنی چگونه با روش طبیعی و چاره های درمان کهیر در اینجا از شر آنها خلاص شویم و چگونه از همان ابتدا پیشگیری نماییم!

در صورت خفیف بودن کهیر پوستی، نیازی به درمان آن نیست. اگر اندکی صبر کنید، بدون مداخله و به‌خودی‌خود ناپدید می‌گردند. اگر می‌خواهید کمک کنید تا زودتر از بین بروند و از شدت تورم و خارش آن‌ها کاسته شود،

سعی کنید در زمان کهیر زدن بدن از دوش یا حمام آب گرم بپرهیزید. بعلاوه از پوشیدن لباس‌های تنگ هم خودداری نمایید، زیرا آن‌ها سبب ایجاد حساسیت هر در محل کهیر می‌شوند.

این موارد برای نوزادان یا کودک نوپا هم صادق است. هرگز کودک مبتلابه کهیر را با آب بسیار داغ حمام نکنید و لباس‌های گشادی به تنشان کنید که جریان هوا در آن وجود دارد.

اول‌ازهمه اگر می‌دانید چه چیز باعث کهیر زدن بدن شما می‌شود، از تماس یا مصرف آن بپرهیزید. اگر مشکوک هستید که در اثر خوردن غذای خاصی یا تماس با حیوان خانگی مشخصی که هم‌اکنون در خانه نگه می‌دارید، کهیر می‌زنید، پس بهتر است که تست آلرژی انجام دهید.

تست آلرژی می‌تواند مسبب کهیر زدن بدن شما را مشخص کند تا بتوانید (تا حد ممکن) از آن دوری‌کنید و احتمال کهیر زدن‌های طلوب بعدی را بسیار کاهش دهید. با یادداشت کردن غذاهای مصرفی روزانه‌تان هم می‌توانید متوجه آلرژی‌های غذایی شوید.

به‌منظور ساکت کردن کهیر پوستی و کمک به ازبین‌رفتن هر چه سریع‌تر آن‌ها، از هرگونه محصولی پرهیزید که برای بدن استفاده می‌نمایید و احتمال دارد سبب بدتر شدن خارش و التهاب گردد.

حال دیگر با این تجربه‌ها مسلماً نمی‌خواهید از هیچ‌چیز لایمی برای پوست بدنتان استفاده نماید. این موارد شامل محصولات مراقبت از پوست بدن و انواع صابون‌ها هستند.

بعلاوه شوینده‌هایی که برای شستن لباس از آن استفاده می‌کنید، هم جزو این موارد لحاظ می‌گردند. محصولات طبیعی و عاری از رایحه‌های سنتتیک غیرسالم و سایر عناصر مضر را انتخاب کنید.

راه سادهٔ دیگر ساکت نگه‌داشتن کهیر با حمام یا دوش آب سرد است. بعلاوه می‌توانید از کمپرس سرد بر روی کهیر استفاده کنید تا به تسکین خارش آن کمک کند.

درمان کهیر با این روش خانگی نوعی حمام تسکین‌دهنده با جوی دو سر هست. خیلی ساده یک فنجان یا دو فنجان جوی دوسر نپخته را به درون جوراب یا کیسهٔ نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه بریزید.

آن را با نوار پلاستیکی محکم ببندید به‌طوری‌که جوی دوسر از آن خارج نگردد. سبب آن را در زیرآب روان قرار دهید تا وان حمام شما پر شود.

بدین گونه حمام شما پر می‌شود از خواص تسکین‌دهندهٔ جوی دوسر. ازجمله خواص شناخته‌شدهٔ جوی دوسر توانایی آن در ساکت نمودن التهاب پوستی است که این خاصیت طبیعی به علت داشتن مقادیر بالای سالیسیلیک اسید هست.

حمام جوی دوسر می‌تواند به تسکین جوش‌های ناخواسته در کودکان و بزرگ‌سالان کمک نماید. دقت کنید آب گرم باشد نه زیادی داغ و نه زیادی سرد زیرا دمای بی‌نهایت سرد یا گرم ممکن است سبب وخیم ‌شدن کهیر گردد.

آیا استرس سبب کهیر زدن بدن می‌شود؟ جواب این سؤال قطعاً مثبت است. کهیر پوستی و استرس همراه یکدیگر هستند. زمانی که استرس شدید در کوتاه‌مدت یا بلندمدت تجربه می‌کنید، ضربه‌ای به سیستم ایمنی تحمیل می‌گردد.

ازآنجایی‌که استرس سبب افزایش فعالیت سیستم ایمنی می‌گردد، بدن شما با ارسال درونی هیستامین واکنش نشان می‌دهد تا مشکل فعلی سلامتی شمارا مرتفع سازد (که در این مورد همان استرس است).

متأسفانه انتشار هیستامین استرس را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند سبب بروز کهیر در نقاط مختلف بدن شود. در اصل این حالت نوعی پاسخ آلرژیک نسبت به استرس به شمار می‌آید و بدن شما با ارسال سیگنال‌های قابل‌رؤیت (کهیرها) به شما می‌فهماند که زمان آرام شدن فرارسیده است.


بهترین کارهای مناسب برای خود را بیابید و آن را بخشی از زندگی روزمرهٔ خود کنید. به‌عنوان‌مثال ورزش همیشه یکی از راه‌های تشدیدکنندهٔ استرس من است.

ایده‌های مناسب دیگری هم برای درمان کهیرهای ناشی از استرس وجود دارد (و به‌طورکلی درمان کهیر) که از آن جمله می‌توان به یوگا، ماساژ، مطلب نویسی و عبادت اشاره نمود.

تهیهٔ خمیری از جوش‌شیرین خمیرمایه و آب می‌تواند به ساکت کردن کهیرها و نیز پیش‌گیری از ایجاد کهیرهای جدید کمک نماید. به جوش‌شیرین خمیرمایه nahcolite می‌گویند که بخشی از نمک معدنی ناترون به شمار می‌آید.

ناترون حاوی مقادیر بالایی از بی‌کربنات سدیم است و از زمان‌های بسیار قدیم از این ماده به‌عنوان مادهٔ تسکین‌دهنده و پاکسازی‌کننده استفاده می‌شده است. یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین نان‌پزی را با مقداری آب سرد مخلوط‌کنید و از آن خمیری بسازید.

سپس این خمیر را بر روی ناحیهٔ کهیر زده بمالید. بگذارید کاملاً خشک شود و سپس آن را با آب بشویید. می‌توانید در صورت نیاز این کار را چند باری در روز انجام دهید (به‌دفعات محدود). معمولاً با این روش درمان کهیر خانگی ساده بلافاصله احساس تسکین به فرد دست خواهد داد.

چند بار در روز مالیدن آرام هماملیس انجیلی بر روی کهیرها می‌تواند به تسکین التهاب و خارش کمک نماید. هماملیس انجیلی مایع التیام‌بخش پوستی به شمار می‌آید و در عین داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی، قابض کننده هم هست.

Quercetin (کوئرستین) و گل مغربی هر دو ازجمله مکمل‌های غذایی برای کهیر به شمار می‌آیند که سبب تسکین و از بین رفتن سریع‌تر کهیرها می‌گردند.Quercetin آنتی‌هیستامین و ضدالتهاب طبیعی است.

مطالعات تست لوله حاکی از آن است که Quercetin مانع از انتشار هیستامین به‌وسیلهٔ سلول‌های ایمنی می‌شود (همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد آزاد شدن هیستامین واکنش‌های آلرژیک مانند کهیر را به وجود می‌آورد).

سایر مطالعات هم حاکی از آن هستند که Quercetin (مادهٔ شیمیایی گیاهی و داروی طبیعی) در مبارزه با آلرژی به همان اندازهٔ داروهای شیمیایی تجویزی اثر دارد و درعین‌حال عوارض جانبی اندکی به‌جای می‌گذارد یا اصلاً ندارد.

سایر مکمل‌هایی که توصیه می‌شوند عبارت‌اند از ویتامین B12، ویتامین C، ویتامین D و روغن ماهی.

طب سوزنی گزینهٔ دیگری از درمان‌های طبیعی کهیر به شمار می‌آید که بخصوص برای کهیر مزمن بکار می‌رود.

این روش تکنیکی از طب کل‌نگر است که ریشه در روش‌های درمان سنتی چینی و درمان کهیر پوستی دارد.

متخصص آموزش‌دیده با ورود سوزن‌های نازک به درون‌پوست، نقاط خاصی را بر روی بدن تحریک می‌نماید. زمانی که این روش درمانی برای کهیر پوستی بکار می‌رود، هدف رهایی بلافاصلهٔ فرد از تورم و خارش است.

بعلاوه هدف دیگر طب سوزنی رسیدن به ریشهٔ کهیر زدن است (که می‌تواند شامل هر محرک یا برهم خوردن تعادل در بدن باشد).

در یک مطالعهٔ دو سو کور به مدت سه هفته، 4 بیمار (نمونهٔ کنترل درمان با دارونما) که مبتلابه urticarial مزمن بودند با طب سوزنی واقعی یا ساختگی درمان شدند.

شایع‌ترین دلیل بروز اورتیکاریای آلرژیک یا این بیماری، حساسیت به یک نوع آلرژی بوده و ظرف مدت 6 هفته به‌خودی‌خود برطرف می‌شود. کهیرهایی که پس‌ازاین مدت برطرف نشوند به کهیر مزمن معروف‌اند.


حتی دیده‌شده که برخی افراد که تمرین‌های ورزشی انجام می‌دهند نیز به کهیر دچار می‌شوند. حتی برخی افراد ممکن است در اثر استفاده از آب گرم در حمام نیز کهیر بزنند.

نوع دیگری از کهیر در افرادی که به غذاهای دریایی صدفی حساسیت دارند بروز می‌کند اگر صدف تمیز و تازه نباشد ممکن است با مصرف آن فرد دچار کهیر زدن بدن شود.

داروهای مورداستفاده برای درمان کهیر عبارت‌اند از آنتی‌هیستامین‌ها و کورتیکواستروئیدها که موفقیت چندانی در درمان کهیر نداشته و عوارض جانبی نیز دارند.

طبق نظریه طب سنتی چین در اثر حمله باد به بدن بروز کهیر معمول است و از نقاط طب سوزنی که در حذف باد از پوست بدن نقش دارند استفاده می‌کند

حتی در طب غربی نیز نوعی از کهیر پوستی به اورتیکاریای ناشی از باد وجود دارد که در اثر قرار گرفتن پوست در معرض بادهای سرد به وجود می‌آید.


تحقیقات علمی امروزی جهت اثبات بالا رفتن درجه حرارت خون وجود ندارد اما پزشکان طب چینی برای قرن‌های از نقاط طب سوزنی برای درمان کهیر، که عملکرد آن‌ها «خنک کردن خون» است استفاده می‌کرده‌اند.

تحقیقاتی که در مجله اینترنتی پوست در سال 26 منتشرشده بود تأثیر طب سوزنی را در برطرف کردن علائم اورتیکاریا و بهبود چشمگیر پوست را بعد از سه هفته درمان اثبات کرده است.

نقاط مورداستفاده در طب سوزنی برای درمان کهیر همان نقاطی است که هزاران سال از تأثیر آن‌ها برای خنک کردن خون و حل مشکل باد استفاده می‌شده است.

همچنین اثر طب سوزنی و گیاهان چینی در درمان پسوریازیس و سایر مشکلات پوستی مثل آکنه و اگزما طی تحقیقاتی به اثبات رسیده است.

یک متخصص طب سوزنی مشهور به آقای مارک کرین که به مدت 25 سال در بریزبن مشغول بوده است می‌گوید :

که کهیر در دو موج فصلی روی می‌دهد یک شروع بهار و دیگری نزدیک به انتهای تابستان. گروه اول که در بهار دچار کهیر می‌شوند به دلیل استرس و عوامل روحی و روانی به آن دچار می‌شوند.

این به دلیل این است که در بهار کبد فعالیت بیشتری داشته و اندامی است که با عصبانیت، کم‌تحملی و تحریک‌پذیری سروکار داشته که این خلقیات امروزه در اکثر مردم به فراوانی دیده می‌شود.

او می‌گوید موج دوم بیماران مبتلابه کهیر پوستی، درست بعد از کریسمس مراجعه کرده و از خارش‌های پوستی شکایت می‌کنند.

مارک عقیده دارد که علت آن رژیم غذایی نظم شامل غذاهای خیلی چرب و خیلی شیرین که در هنگام کریسمس زیاد مصرف می‌شوند و همچنین در معرض هوای طوفانی قرار گرفتن هنگام سال نو است.

در ناپیر (یکی از شهرهای نیوزلند) مواردی از کهیر به‌واسطه مصرف غذاهای صدفی که از بندر هوکس وارد می‌شوند وجود دارد. صدف طعم خوبی دارد اما در بسیاری از مناطق ساحلی که به نظر تمیز می‌آیند ضایعات خطوط کشتیرانی باعث آلودگی صدف‌ها می‌شوند.

پس از سه هفته افراد درمان شده با طب سوزنی واقعی بهبودی جزئی در علائم بیماری از خود نشان دادند. ظاهراً تأثیر طب سوزنی با هر درمان کهیر دیگر افزایش پیدا می‌کند.

درصورتی‌که کهیر شدید است یا در ناحیهٔ بزرگی از بدن دیده می‌شود و یا هردوی این دو حالت، باید بلافاصله فرد مبتلا (خود فرد یا فرزندش) تحت معالجهٔ پزشکی قرار بگیرد.

این مورد در صورت مشاهدهٔ سایر علائم همچون دشواری در تنفس یا بروز تب هم صادق است. urticarial مزمن یا کهیر مزمن باید توسط متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست معاینه شود تا روش درمانی صحیح برای آن تعیین گردد.


در آنژیوادم، فرد معمولاً در اطراف چشم، لب و گاهی اوقات اندام‌های تناسلی، دست‌ها و پاها تورم‌های عمیقی دارد.

در موارد نادر، آنژیوادم گلو، زبان یا ریه‌ها اتفاق می‌افتد که ممکن است سبب مسدودشدن مسیرهای هوایی گردد و تنفس را دشوار نماید. این وضعیت خطرناک است و می‌تواند منجر به مرگ گردد.

در موارد نادر، کهیر یا آنژیوادم می‌تواند علائم اولیهٔ آنافیلاکسی از خود بروز دهند. آنافیلاکسی را باید بلافاصله تحت درمان پزشکی قرارداد. اگر به پاسخ آنافیلاکسی مشکوک هستید، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید. آنافیلاکسی بدون درمان کامل، می‌تواند کشنده باشد.

درصورتی‌که برای سایر بیماری‌ها تحت درمان پزشکی هستید، حتماً همیشه پیش از کاربرد درمان‌های طبیعی با پزشک خود مشورت کنید.

کهیر وضعیت التهابی طلوب در پوست به شمار می‌آید که 2 درصد از مردم در برهه‌ای از زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. خوشبختانه کهیر پوستی معمولاً بیماری خطرناکی نیست.

اقلام خانگی، ارزان‌قیمت و متداولی همچون آرد جوی دو سر، هماملیس انجیلی و جوش‌شیرین خمیرمایه در تسکین خارش و سرخ‌شدگی کهیر بسیار مؤثرند.

اگر کهیر در کودکان شما  زده است، نباید از محصولات مراقبت از پوست لایم استفاده شود.

بعلاوه باید از پوشیدن لباس‌های تنگ و حمام آب داغ پرهیز شود. امیدوارم که هرگز دچار کهیر پوستی نشوید، اما اگر دچار این بیماری شدید، کاربرد روش‌های درمان طبیعی بسیار ساده هستند.

مشاوره و معاینه توسط دکتر کتایون عمانیان، متخصص طب سوزنی

با چندین سال تجربه در زمینه طب سوزنی چین، طب سوجوک کره ای در چند کشور اروپایی، چین و روسیه و چندین سال در ایران برای زیبایی و درمان کسب کرده اند

و برای جوانسازی و لیفتینگ پوست صورت و بدن با سبک طب آرایشی چین و کره و تناسب اندام و کاهش وزن و درمان انواع بیماری زنان و بعضی از بیماری ها و درد های شایع بدن فعالیت داشته اند.

2188797356

218879767

این روش در جهت اصلاح تون پوست شما و تمامی جنبه های زیبایی شناختی صورت مثل فرم چشم ها و گونه ها، دهان، چانه و فک و زیبایی پوست موثر بوده و می تواند در بسیاری موارد به عنوان جایگزینی برای بوتاکس باشد.

امواج اولتراسوند هایفوتراپی با نفوذ به بافت های عمقی صورت اثری شگفت انگیز روی خطوط و چین و چروک صورت و گردن دارد

218879767

2188797356

سبک طب سوزنی پوست برای زیبایی و درمان بیماری پوستی و رفع شلی و افتادگی پوست از درون بدن اقدام می کند، یعنی همزمان با قرار دادن سوزن ها در نواحی صورت و گردن و بدن برای جوانسازی پوست

رفع چین و چروک و منافذ و تیرگی و شلی پوست به طور موضعی و افزایش تحریک کلاژن سازی در لایه درمی، سوزن هایی در مسیر انرژی چی بدن برای درمان و تقویت اعضای داخلی بدن که با کیفیت پوست بدن مرتبط هستند قرار داده می شود تا جوانی از درون بدن شروع شود

این تنها روش پزشکی طبیعی برای جوانی پوست صورت و بدن و رفع مشکلات پوستی هست که فقط به طور موضعی تاثیر نمی گذارد بلکه می تواند جوانی کل بدن را از درون ایجاد کند و داشتن تغذیه سالم می تواند کمک شایاتی در جوانی عضلات و پوست داشته باشد

218879767

2188797356

تعریف اگزما در ویکی پدیا

یک توضیح کلی میدم شاید بعضی از دوستان مشکلشون حل بشه. میدونم که این بیماری بسیار بیماریه سختیه و زندگی رو مختل میکنه. کهیر علت های خیلی زیادی داره. در واقع کهیر یک علامته، مثل تب. بنابراین باید اول علتش مشخص بشه. من تقریبا یک سال پوستم کهیر شدید میزد. هر چی میخوردم کهیر میزدم. درمانهای خونگی خیلی زیادی رو امتحان کردم. هر روز میومدم تو گوگل سرچ میکردم و نظرات رو میخوندم و از اینکه بعضیا نوشته بودن مثلا بیست سال، پونزده سال و کهیر میزنن واقعا وحشت میکردم و نا امید میشدم. شبهای تابستون از حمله کهیر نمیتونستم بخوابم و بعضی وقتا به شدت گریه میکردم و از خدا میخواستم از این هیولا نجاتم بده. هر چی دکتر میرفتم فایده نداشت. قرص کورتن یه مدت استفاده کردم که وقتی قطع شد دوباره کهیر با شدت بیشتری برگشت. قرص تلفست استفاده کردم که یه نوع آنتی هیستامینه. با این قرص خیلی بهتر شدم(البته یک ماه طول کشید تا اثر کنه) ولی این قرص هم خیلی گرون بود و هم اینکه وقتی نمیخوردم دوباره کهیر و خارش در نهایت به خاطر اینکه شبها خوابم نمیبرد به روانپزشک مراجعه کردم. گفتن افسردگی دارم. خلاصه با خوردن دو نوع قرص ضد افسردگی کهیرم بعد از دو سه روز به کلی خوب شد! اسم داروهامو نمیگم که کسی خوددرمانی نکنه، بنابراین به دوستان توصیه میکنم این مورد رو حتما چک کنن. شاید علت کهیرشون افسردگی باشه. الان من پنج ماهه که دیگه هیچ مشکلی ندارم خداروشکر. امیدوارم این مطلب بتونه مشکل برخی از دوستان رو حل کنه انشالله. شاد باشید.

یعنی علت کهیر شما افسردگی و استرس بوده؟

سلام من با بدلیجات حساسیت دارم ساعت می‌پوشم دستم جوش میزنه میشه لطف کنید یه راه حلی نشونم بدین چ کارکنم ممنون میشم ازراهنمایی تون

شنا کردن در آب دریا خیلی مفیده و درمانگری خوب به حساب می آید.

با درود و تشکر به مدت یکماه است که دچار کهیر شده ام و فقط کیسه یخ باعث تسکینم میشود ، در مورد من علت فشار بر پوست به دلیل جراحی و استفاده از آنتی بیوتیک و احتمالا حیوان خانگی و استرس را ممکن میدانم ، فعلا تحت درمان هستم و از روشهای بالا هم استفاده خواهم کرد ، سپاس

من خودم سدر و ماست رو امتحان کردم ب طبق دستور عطار و واقعا معجزه کرد .اگ دوست دارین امتحان کنین من ک از شرش راحت شدم سدر و ماستم باید بعد از اینک حمام کردن روی بدنتون و جاهایی ک کهیر میزنه بمالین بعد از ده دقیقه تا ی ربع بشورین عالیه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در مورد وصل زبان به قسمتهايي از بدن اگر مطالبي دال بر واقعيت

عالیه

باسلام خیلی عالی بود

میشه لطف کنید بگید کجا اینکارو میکردید من هرچی سرچ میکنم فقط

میشه من رو هم مطلع کنین که چه راه درمانی داره

از توضیحات مفید ممنون

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کهیر نوعی عارضه‌ی پوستی است که نتیجه‌ی حساسیت بدن به ماده‌ای حساسیت‌زا (آلرژن) است. کهیر پاسخی به آزادسازی هیستامین توسط بدن است؛ هیستامین زمانی آزاد می‌شود که فرد به غذا، دارو یا سایر عوامل حساسیت‌زا واکنش نشان بدهد. هیستامین می‌تواند واکنش بدن به عفونت، استرس، آفتاب سوختگی و تغییرات دمایی نیز باشد. کهیر به‌صورت دانه‌های ریز یا بخشی وسیع‌تر در پوست دیده شده و باعث خارش پوست، تورم و قرمزی آن می‌شود. معمولا کهیر، بدون درمان پس از چند ساعت از بین می‌رود، ولی گاهی اوقات ممکن است تا مدت‌ها باقی بماند و موجب ناراحتی فرد شود. اگر به دنبال درمان کهیر در خانه هستید، تا انتهای این مقاله با «چطور» همراه باشید.

کهیر می‌تواند در هر فردی مشاهده شود. حدود ۲۰درصد افراد آن را در زندگی تجربه کرده‌اند. در طول واکنش حساسیت، برخی از سلول‌های پوست مانند ماست‌سل‌ها که محتوی هیستامین و سایر انتقال‌دهنده‌های شیمیایی مانند سیتوکین‌‌ها هستند، تحریک شده و این مواد را آزاد می‌سازند. این پدیده باعث تراوش مواد از عروق خونی شده و خارش و تورم در پوست ایجاد می‌کند که از نشانه‌های کهیر است.

اولین گام در درمان کهیر، شناختن عوامل ایجاد حساسیت پوستی است. اگر متوجه شدید چه عاملی موجب بروز کهیر در شما شده است، آن را از اطراف خود دور کنید. بعضی گیاهان، گزش حشرات، لباس پشمی، گربه یا سگ از عوامل رایج ایجاد حساسیت هستند. از این عوامل یا دیگر عوامل حساسیت‌زا دوری کنید.

شاید برای شناختن عامل حساسیت‌زا مجبور شوید مانند یک کارآگاه به جستجو بپردازید. برخی غذاها، داروها، ترکیبات شیمیایی مانند استون، ترکیبات پلیمری مانند لاتکس، ویروس، قارچ، عفونت باکتریایی، موی حیوانات و برخی عوامل محیطی مانند عوامل استرس زا، دما و آفتاب سوختگی سایر عواملی‌اند که می‌توانند باعث بروز حساسیت در فرد شوند.

برخی عوامل محیطی مانند گرده‌ها می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند. اگر شما به گرده‌ها حساسیت دارید، در صبح‌ها و غروب بیرون نروید، زیرا میزان گرده‌های معلق در هوا در سطح خود قرار دارد. در این زمان‌ها پنجره‌‌ها را ببندید. لباس‌های خود را بیرون از خانه خشک نکنید. وقتی از بیرون می‌آیید، لباس خود را فوراً عوض کرده و لباس بیرون خود را بشویید. همچنین از محرک‌های احتمالی موجود در هوا دوری کنید. حشره‌کش‌ها، دود تنباکو، عطرها و رنگ‌ها از موادی هستند که می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند.

با توجه به اینکه تحریک پوستی مهم‌ترین نشانه‌ی کهیر است، می‌توانید با درمان پوستی علائم کهیر را کاهش دهید. یک حوله‌ی نخی تمیز بردارید و در آب سرد بخیسانید. سپس آب اضافی را با فشار دادن حوله از آن خارج کنید و به مدت ده دقیقه آن را روی پوست‌تان قرار بدهید. پس از این زمان دوباره همین مراحل را تکرار کنید تا مجددا حوله با آب خنک شود. با این کار پوست‌تان خنک می‌شود و علائم کهیر کاهش می‌یابد. از آب بسیار سرد برای خیس کردن حوله استفاده نکنید، زیرا این کار ممکن است باعث تشدید علائم کهیر شود.

از جمله خواص جو دوسر این است که یکی از بهترین درمان‌های کهیر است. یک فنجان جو دوسر را آسیاب کنید. وان حمام را با آب پر کنید و جو را در آن بریزید. در آب بروید و مدتی در آن بمانید. آب مورد استفاده‌تان نباید داغ یا خیلی سرد باشد، زیرا می‌تواند باعث تشدید کهیر شود. برای افزایش تأثیر این روش، به آب ۴ فنجان شیر هم اضافه کنید.

آنزم «بروملین» موجود در آناناس به کاهش علائم کهیر کمک شایانی می‌کند. تعدادی آناناس تازه یا کنسروی را خرد کرده و داخل پارچه‌ی نخی نازکی قرار دهید. پارچه را جمع کنید و روی محل حساسیت قرار دهید. زمانی که به پارچه و آناناس نیازی نداشتید، آن را برای مصرف مجدد در داخل یخچال نگهداری کنید. پس از ۲۴ ساعت آناناس‌ها را عوض کنید. همچنین می‌توانید آناناس را بدون پارچه و به طور مستقیم روی پوست‌تان قرار دهید.

بروملین به‌صورت کپسول نیز یافت می‌شود. می‌توانید از آن هم برای درمان کهیر استفاده کنید.

یکی از فواید جوش شیرین تسکین کهیر است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین برداشته و کم‌کم به آن آب اضافه کنید تا ترکیبی غلیظ حاصل شود. سپس آن را روی محل حساسیت بمالید. در نهایت پوست‌تان را با آب سرد بشویید. این کار را با کرم تارتار (پتاسیم بی تارتارات) نیز می‌توانید انجام دهید.

هر نوع سرکه‌ای را که می‌خواهید، انتخاب کنید. یک قاشق چای‌خوری سرکه را در یک قاشق غذاخوری آب حل کنید. با پارچه‌ی نخی یا دستمال ترکیب را روی کهیر خود بمالید. با این کار احساس ناراحتی کهیر تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

گزنه به واسطه‌ی خواص آنتی‌هیستامینی خود از دیرباز برای درمان کهیر استفاده می‌شود. یک قاشق چای‌خوری گزنه‌ی خشک را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید. آن‌ را کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس یک حوله‌ یا پارچه‌ی نخی بردارید و با این محلول خیس کنید. سپس حوله را فشار دهید تا مقدار اضافی مایعات خارج شود. حوله را روی محل حساسیت قرار دهید. می‌توانید این کار را هر چند باری که نیاز بود، تکرار کنید.

لوسیون کالامین ترکیبی از اکسید و کربنات روی است. این لوسیون برای کاهش علائم کهیر بسیار مؤثر است. پس از استفاده از این لوسیون روی پوست، آن را با آب سرد بشویید.

بسیاری از گیاهان و فرآورده‌های گیاهی خاصیت ضدحساسیت دارند. «روتین» یک فلاوونوئید طبیعی است که در مرکبات و گندم سیاه یافت می‌شود. این ماده از طریق کاهش نشت مواد از عروق خونی، علائم حساسیت را کاهش می‌دهد.

کوئرستین در کاهش حساسیت و خارش مؤثر است. کوئرستین یک ترکیب فلاوونوئیدی است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. سیب، مرکبات، پیاز، مریم‌گلی، انگور، جعفری و گیلاس منابع سرشار از کوئرستین هستند که باید نقش پررنگ‌تری در رژیم غذایی‌تان داشته باشند. همچنین مصرف چای و روغن زیتون نیز برای دریافت کوئرستین مؤثر است. تأثیر کوئرستین در جلوگیری از آزادسازی هیستامین نسبت به بسیاری از داروها بوده و در نتیجه نقش مهمی در درمان کهیر دارد.

با اینکه ارتباط دقیق آرامش و کهیر مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد استرس احتمال بروز کهیر را در فرد افزایش می‌دهد. با آرامش و استراحت، از استرس خود بکاهید. بخشی از زمان‌تان را در روز به استراحت و ایجاد آرامش اختصاص دهید. پیاده‌روی، کتاب‌خوانی، باغبانی و مدیتیشن از فعالیت‌هایی هستند که به درمان استرس کمک می‌کنند.

تنفس عمیق در کاهش استرس بسیار مؤثر است. به پشت دراز بکشید. یک بالش زیر زانو و سرتان بگذارید تا احساس راحتی بیشتری بکنید. دست‌های خود را روی شکم و زیر قفسه‌ی سینه‌تان قرار دهید. یک نفس طولانی و آهسته بکشید تا شکم‌تان منبسط شود. مانند یک نوزاد از دیافراگم خود نفس بکشید. نفس کشیدن از دیافراگم کمک می‌کند تا هوای بیشتری به ریه‌تان وارد کنید.

گفتن عبارات و جملات مثبت راهی مناسب برای کاهش استرس و ایجاد روحیه‌ی بهتر در شماست. این عبارات را با زمان حال به کار ببرید و هر از گاهی آنها را تکرار کنید. نمونه‌های از این عبارات مثبت عبارتند از: من می‌توانم هر کاری را انجام دهم. من فرد موفقی هستم. من سالم هستم. من هر روز بهتر می‌شوم. این عبارات را در جایی یادداشت کنید که جلوی چشم‌تان باشد و هر روز آنها را تکرار کنید.

علائم کهیر می‌تواند از چند دقیقه تا مدت‌های طولانی قابل مشاهده باشند. این علائم می‌توانند حتی تا سال‌ها نیز ادامه داشته باشند. کهیر می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن ایجاد شود. کهیر معمولا با خارش، تورم و قرمز شدن پوست همراه است.

تشخیص کهیر به سادگی و با معاینه‌ی سطح پوست امکان‌پذیر است. اگر نمی‌توانید عاملی را که باعث حساسیت‌تان می‌شود بیابید، از پزشک خود کمک بخواهید تا با آزمون‌هایی عامل حساسیت‌تان را پیدا کند.

اگر این روش‌ها برای شناسایی عامل حساسیت تأثیری نداشت، شاید آزمون‌های خونی یا بافت‌برداری از پوست برای بررسی مفید باشد.

در موارد خفیف و ملایم کهیر آنتی‌هیستامین‌ها برای درمان کهیر مؤثرند. آنتی‌هیستامین‌ها و داروهای رایج برای درمان کهیر عبارتند از:

در موارد نادری کهیر باعث خارش گلو می‌شود و شرایط خاصی را به وجود می‌آورد که بیمار به دریافت اپی‌نفرین نیاز پیدا می‌کند. اپی‌نفرین به صورت اپیپن در برخی افراد استفاده می‌شود تا از بروز آنافیلاکسی جلوگیری شود. آنافیلاکسی نوعی واکنش حساسیت است که ممکن است با یا بدون کهیر بروز کند. علائم آنافیلاکسی عبارتند از:

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

با سلام پوست من در اثر الرژی غذایی دچار حرارت شدید بدن ودچار اگزما و کهیر میشود چه راهی برای درمان وجود دارد

با سلام پوست من در اثر الرژی غذایی دچار حرارت شدید بدن ودچار اگزما و کهیر میشود چه راهی برای درمان وجود دارد

عالی بود. خودم از اونایی ام که همیشه تو کیفم باید سیتریزین داشته باشم!

ممنون از نظرتون. امیدوارم این راهها مفید باشند براتون. داروهایی از این دست از جمله سیتریزین عوارض جانبی به همراه دارن.

خواص خوراکی ها

خوراکی های انرژی زا؛ ۱۱ خوراکی که خستگی بدن را کاهش می‌دهد


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد

خواص روغن بنفشه برای سلامتی و چگونگی استفاده از آن

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

علت قی کردن چشم و روش‌های درمان ترشحات چشمی

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

رژیم گروه خونی و رژیم غذایی مناسب برای هرگروه خونی

برای درمان اسهال چه بخوریم؛ باید و نباید‌های تغذیه برای درمان اسهال

جاهای دیدنی تبریز؛ ۱۳ جاذبه دیدنی پایتخت گردشگری اسلامی

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

عارضه «کهیر»

و راههاي درماني آن در طب اسلامي

کَهیر (urticaria)‏ کهیر یک‌ عارضه ناشي از حساسيت (آلرژی) است‌ که‌ تظاهرات آن‌ التهاب، برآمدگي‌ پوست‌، رنگ قرمز و خارش‌ است‌. این‌ عارضه در همه جای‌ پوست، از جمله‌ پوست سر، لب‌ها، کف‌ دست‌ و پا نمايان مي‌شود. تظاهرات كهيركهير با يك واکنش آلرژیک حاد یا مزمن به شکل آماس ها و ورم‌دانه‌های گرد سرخ يا صورتي بر روی پوست، با خارش شدید خود را نمايان مي‌كند. درست مانند ورمی که که از برخورد «گزنه» با پوست پدید می‌آید. خارش آن همانند خارش ناشي از گزش پشه اما تظارات كهير وسيع‌تر و متعددتر از عارضه ناشي از گزيدن پشه مي‌باشد.علت وقوع كهيربروز كهير دلایل‌ متعددي دارد كه به زحمت مي‌توان وقوع آن در يك فرد را با دليل اصلي آن تشخيص داد. اما مشهورترين دليل آن واکنش بدن به مواد هیستامینی یا ترکیباتی از آنهاست.مصرف يا برخورد پوست با موادی از قبیل آجیل، شکلات، ماهی(به ويژه ماهي دودي)، حلزون، گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت فرنگی، بادنجان، شیر و افزودنی‌های غذایی و میوه‌های تازه به‌ویژه مرکبات، گرده هاي بهاري گياهان، داروهایی از قبیل پادزیست‌ها (آنتی‌بیوتیک‌ها) مانند پنی‌سیلین، مسکن‌ها مثل آسپیرین، کدئین، ایندومتاسین، خواب‌آورها، ویتامینها و تقریباً هر نوع دارویی می‌تواند براي برخي از افراد موجب  کهیر شود. در اثر برخورد اين مواد با بدن، خون واكنشي نشان مي دهد و تراوش مایع پلاسمای خون از درون رگ‌ها به فضای میان‌بافتی در پوست، به شكل کهیر نمايان می‌شود .زيرا با ترشح «هیستامین» از یاخته‌های ویژه‌ای در پوست ب ماست‌سل‌ها که در پیرامون رگ‌ها هستند، رگ‌ها را گشاد كرده و با گشودن فضاهای میان‌یاخته‌ای آن‌ها، مایع از درون رگ‌ها خارج می‌شود.اوصاف كهيردر موارد، کهیر بی‌ضرر است و علامت پایداری بر جای نمی‌گذارد. اما خارش آن ملال آور است و تظاهرات آن براي مدتي زيبائي پوست را مي كاهد. کهیر حاد، از چند روز تا ۶ هفته باقي مي ماند. کهیر اگر مزمن باشد گاه ماه‌ها و سال‌ها ادامه می‌یابد.بروز کهیر در تمام سنین مشاهده می‌شود و وقوع آن در مردان و زنان برابر است. ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم در طول زندگی خود حداقل یک بار گرفتار كهير می‌شوند. ضایعات کهیری حاشیه کاملاً مشخص و مسطح دارند. قطر آنها یک تا ۵ سانتیمتر است. ضایعات کهیری سریع به یکدیگر می‌پیوندند و پلاک‌های بزرگ و مسطح به رنگ پوست تشکیل می‌دهند. ممکن است در عرض چند دقیقه یا چند ساعت ناپدید شده و دوباره ظاهر شوند. تغییراتی به این سرعت مشخصه کهیر است. روش ساده‌ تشخیص کهیر، فشار ملایم نوک انگشتان بر آن است. در اين صورت، قرمزی پوست برطرف می‌شود و سفتی قابل لمسي در زير انگشت حس نمی‌شود. اما با برداشتن انگشت و کاهش فشار، دوباره قرمزی ظاهر می‌شود. انواع کهیركهير حاد؛ اين نوع کهیر، کمتر از ۶ هفته طول مي کشد. اغلب شناسائي علت آن آسان است و با رفع این علت کهیر بهبود می‌یابد. از اصلی‌ترین علت‌های ایجاد آن برخي مواد غذایی مانند آجیل، شکلات، ماهی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت فرنگی، شیر و افزودنی‌های غذایی و میوه‌های تازه بخصوص مرکبات و داروها از قبیل: آنتی بیوتیک‌ها مثل پنی‌سیلین، مسکن‌ها مثل آسپیرین، کدئین، ایندومتاسین، خواب‌آورها، ویتامین‌ها، ملین‌ها و عفونت‌ها شامل نیش حشرات؛ گاه بیماری‌های داخلی مثل بیماری تیروئید، محرک‌های فیزیکی مثل فشار، سرما و نور خورشید نیز از عوامل دیگر ایجاد کهیر هستند.کهیر مزمن؛ کهیری که بیش از ۶ هفته طول بکشد. تشخیص علت آن بسیار مشکل است و در تعداد خیلی کمی از بیماران علت آن شناسائي مي شود. هیچ آزمایش تشخیصی اختصاصی برای این نوع کهیر وجود ندارد.کهیر فیزیکی؛ در اين عارضه، حملات کهیر می‌تواند ناشی از تماس با عوامل فیزیکی مثل نور آفتاب، سرما، گرما، آب، تعریق و فشار موضعی باشد. برخي از کهیرها در اثر فشار فيزيكي به وجود می‌آیند؛ مثلا فشار کش جوراب يا كمربند يا لباس تنگ، موجب ایجاد کهیر در پوست اطراف آن می‌شود. معمولاً در این حالت بیماران خود متوجه عامل ایجادکننده می‌شوند و راه درمان خود را پرهيز از همين عوامل مي بييند. اگر کهیر در اثر فشار باشد بايد از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید. کهیر ناشی از سرما نیز آزمایش آسان و ساده‌ای دارد. تکه‌ای یخ را برای مدتی روی پوست قرار دهید، سپس آن را بردارید. اگر نشانه‌های کهیر ظاهر شد به کهیر مبتلا شده‌اید. بنابراين براي درمان آن خود را گرم نگه داريد.کهیر استرسي؛ اين عارضه در اثر استرس‌های روحی و افسردگی پديد مي آيد و راه درمان آن كاهش تألمات روحي است.پيشگيريبهترین درمان کهیر شناسایی عامل آن و اجتناب از آن است. بايد افراد مبتلا به کهیر  مدتي برخی از مواد غذایی مثل آجیل، موز، توت فرنگی، پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، تخم مرغ، مرکبات، شیر، ماهی، پنیر، ادویه، مواد رنگی (نوشابه ژله آدامس بستنی)، غذاهای حاوی مواد محافظ (کنسرو، سوسیس و کالباس، مربا، ترشی، مایونز) و داروهایی که لزومی به مصرف آن نیست مانند مسکن‌ها، ویتامین‌ها و ملین‌ها را از مصرف دور نگه دارند و نتيجه آن را در كاهش كهير مشاهده كنند.همچنين مي توانند از سرد شدن بدن يا گرماي زیاد و حمام داغ پرهیز كنند. مبتلايان مدتي از مصرف لوازم آرايشي، داروها و پمادهای موضعی كه تاثیری در درمان ديگر بيماري‌هاي آنان ندارد، پرهيز كنند.مصرف داروهای آنتی‌هیستامین زير نظر پزشک متخصص توصيه مي شود. به ويژه اگر همزمان با كهير دچار عوارضي مانند تنگي نفس مي شود، دچار آلرژي است و بايد به متخصص مراجعه كند. نسخه‌هاي درماني طب اسلاميمتخصصان طب اسلامي و گياه ‌درماني بر اين باورند كه، برخي از گياهان دارويي مي‌توانند تا حد زيادي درمان كهير را تسريع كند. اين روش‌هاي درماني را در قالب سه دسته «آشاميدني»، «موضعي» و «استنشاقي» دسته بندي كرد. در ادامه به چند نمونه از درمان‌هاي پيشنهادي اشاره مي شود؛خوردني و آشاميدني‌ها؛ گياهان معطر و دمنوش آنهاخوردن گياهان معطر تازه به ويژه نعنا، ريحان و پونه مي‌تواند ميزان خارش و درد ناشي از ابتلا به كهير را در بدن بيمار كاهش دهد. اين گياهان را به ‌صورت تازه و با وعده‌هاي غذايي يا ميان وعده مصرف كنيد.دمنوش نعناي تازه و يا افزودن عصاره نعناع به نوشيدني‌ها هم مي تواند بسيار موثر باشد.اگر كهير ناشي از استرس و اضطراب باشد هم اين دمنوش بسيار آرام‌بخش است. دمنوش نعنا را مي‌توانيد با عسل شيرين و مقدار اندكي ليمو ترش به يك نوشيدني جذاب تبديل كنيد.براي آرام‌بخشي با همين روش به جاي نعنا مي توانيد دمنوش گل گاو زبان، بهار نارنج و ريحان هم استفاده كنيد.  درمان‌هاي موضعيمصرف موضع آلوورا ؛ گياه آلو‌‌ورا و ژل آن، تسكين دهنده عارضه هاي پوستي مانند سوختگي‌ها، بريدگي‌ها و آفتاب سوختگي‌ها و نيز «كهير» است. براي درمان كهير، ژل صد در صد خالص گياه آلو‌ورا را بدون افزودني‌هاي ديگر، در پوست آسيب ديده بماليد. در اثر آن ضمن احتمال درمان، تيرگي و قرمزي پوست از بين مي‌رود. تعداد دفعات مصرف آن را مي‌توانيد با توجه به احتمال تكرار كهير چندبار در روز و طي يك هفته ادامه دهيد.تسكين درد با كيسه؛ زماني كه خارش و سوزش ناشي از كهير زياد شد، مي‌توان براي تسكين درد از كمپرس شير استفاده كرد. سه پيمانه «شير» خنك خالص و بدون هرگونه افزودني را با يك پيمانه «آب» مخلوط كرده و درون ظرفي بريزند. سپس يك دستمال نخي تميز را به شير آغشته كرده و آن را روي موضع مبتلا به كهير بگذاريد. آب و شير نبايد بيش از اندازه سرد باشد زيرا موجب آزار پوست شود. با تكرار اين كار، درد و خارش كاهش مي يابد. با خشك شدن پارچه، مقداري از محلول شير و آب، را روي پارچه در موضع مورد نظر افشرده (اسپري) كنيد.حمام بلغور جو؛ از پيشنهادهاي ديگر براي تسكين خارش و سوزش كهير، «حمام بلغور جو» است. دو فنجان بلغور جوي دوسر را به يك وان آب نيمه ولرم اضافه كنيد و پس از آنكه بغور خيس خورد، ‌مدت 2 دقيقه در اين وان دراز بكشيد. درمان استنشاقي با دودهاي معطردود دادن پوست و استنشاق دودهاي معطر نيز ممكن است در درمان كهير موثر باشد. دود اسپند، اسفرزه، عود را تجربه كنيد و اثر آن را مشاهده كنيد. اگر كهير ناشي از استرس و تألمات روحي هم باشد، دودهاي معطر، آرام‌بخش هستند و در درمان آن بسيار مفيد خواهند بود.


Powered By
 

BLOGFA.COM

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

در کیک ها، شیرینی ها، کوکی ها، شکلات ها و غیره میتوان از گردو استفاده کرد. بنابراین راه های زیادی برای مصرف آنها وجود دارد. فواید گردو بر

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

داشتن معده درد عصبی در برخی افراد می تواند یک اتفاق معمولی باشد. با این حال بنا به گفته پزشکان و علوم پزشکی، این یک وضعیت قابل تشخیص

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *