درمان عفونت گوش سگها

درمان عفونت گوش سگها
درمان عفونت گوش سگها

صفحه درخواستی شما وجود ندارد!

در سایت دکتر همه تلاش می شود تا با فراهم نمودن اطلاعات به روز، صحیح و کارشناسانه در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها و برطرف کردن تصورات نادرست به بالا بردن سطح سلامت کشور کمک کنیم.

تمامی حقوق این وب سایت برای دکترهمه مرجع بهداشت درمان، سلامت و تغذیه محفوظ است.

Powered and Protected by FIP-CO

درمان عفونت گوش سگها

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید

عفونت گوش در سگ ها یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد.اما در نژاد پودل این بیماری بیشتر از بقیه دیده می شود.در این بیماری کانال گوش سگ بسته می شود و هوای ازاد به گوش او نمی رسد و گوش سگ به خوبی تمیز نمی شود.عفونت:علائم عفونت گوش در پودل مانند علائم عفونت گوش در سایر سگ ها می باشد.عفونت گوش زمانی رخ می دهد که باکتری ها به کانال گوش سگ برسند و رشد کنند و تکثیر شوند.در این صورت کانال گوش سگ بسته می شود و گوش دچار عفونت می شود.علائم نشان دهنده عفونت گوش عبارتند از:*قرمزی در اطراف گوش سگ و التهاب گوش*بوی بد و یا داغ شدن گوش سگ*تکان دادن سر به طور غیر طبیعی و خاراندن بیش از حد گوش*فشار دادن یا مالیدن گوش روی مبلمان و یا زمین*خارج شدن ترشحات از گوش

اگر چنین علائمی در پودل خود دیدید , سریعا به دامپزشک مراجعه کنید.به یاد داشته باشید که این علائم می تواند بدتر شوند و اسیب جدی به گوش پودل بزند.تشخیص بیماری عفونت گوش:دامپزشک با توجه به توضیحات شما گوش سگ را به خوبی معاینه می کند. تمامی علائم را با جزئیات برای دامپزشک سگتان شرح دهید. دامپزشک با استفاده از تجهیزات مناسب (اتوسکوپ) کانال گوش سگ را معاینه می کند. در نهایت دامپزشک با نمونه برداری و معاینه دقیق وضعیت گوش سگ و باکتری های درون گوش او را چک می کند.

اگر دامپزشک بیماری عفونت را تائید کرد شما باید طبق دستورات او مراحل درمان را شروع کنید. ابتدا دامپزشک برای گوش سگ شما انتی بیوتیک تجویز می کند. باید به دستور العمل های او در دوره درمان توجه کنید. حتی اگر مدتی بعد از درمان , سگ شما وضعیت بهتری پیدا کرد و علائم بدی نداشت , نباید درمان را قطع کنید زیرا ممکن است تمام باکتری های درون گوش حیوان از بین نرفته باشند. اگر در طول دوره درمان ,شما زودتر از وقت تائین شده برای درمان , دادن دارو به سگتان را قطع کنید ممکن است عفونت های دیگری نیز در حیوان به وجود بیاید. تنها دامپزشک می تواند تائید کند که پودل شما کاملا درمان شده است یا خیر.

با اینکه روش درمان این بیماری برای پودل شما خطری ندارد اما ممکن است انتی بیوتیک عوارضی را به دنبال داشته باشد.قبل از شروع درمان درباره عوارض انتی بیوتیک، نحوه درمان و عکس العمل پودل در دوره درمان از دامپزشک سوال کنید.درمان عفونت گوش سگها

محلول شست و شوی گوش سگ و گربه  دکتر کلودر این محصول حاوی الکل برای ضد عفونی کردن و از بین برنده واکس گوش می باشد و جلوگیری از عفونت گوش سگ و گربه به کار می رود. عموما سگ ها بعد از حمام دچار عفونت گوش می شوند و این محصول برای این کارایی دارد که از این عفونت جلوگیری شود.

از این محلول برای سگ و گربه برای کانال بیرونی گوش استفاده کنید و بصورت متناوب در هر دوگوش هفته ای دوبار استفاده شود .

%PDF-1.7
%
1 0 obj
>
/Type /Catalog
>>
endobj
2 0 obj
>
/Font >
/Properties >
>>
/XObject >
/ProcSet [/PDF /Text]
>>
/ArtBox [0.0 0.0 595.2760 841.8900]
/TrimBox [0.0 0.0 595.2760 841.8900]
>>
endobj
3 0 obj
>
stream
HWɎW

0h[!8>0)J^H|GYY5-Z2″^x_/LJ?F~8|yG>={U:(3!AS:hwN?=r7~O gF t?|Orxpٽ|ǡ c f{杹LSa=o%xo4`~:;;ЦFI1b[bfebK ]t[s

© 2019 skypenguin.ru – Советы по уходу за домашними животными

بیماریهای گوش در سگها بیشتر از گربه ها می باشد. و غفونت گوش در سگها بسیار شایع است. معمولا پوششی که بر روی گوش سگ است تشکیل یافته از موهای کوتاه و خز مانند می باشد. گوشی که سالم و بدون بیماری است
 باید مانند تصویر زیز بدون التهاب و دیگر علائم و نشانه های بیماری باشد.

علائمی که نشان دهندۀ اختلال در گوش سگ می باشند
_ قرمزی غیر طبیعی گوش بیرونی.
 _ وجود ترشحات عیر عادی و یا تجمع موم در گوش.
 _ تکان دادن سر.
 _ خاراندن مداوم گوش.
_ ساییدن گوش به زمین و سایر سطوح.
_ استشمام بوی متعفن و زننده از گوش.
_ التهاب و تورم گوش بیرونی و میانی.
 _ پوسته پوسته شدن گوش بیرونی.
 _ علائم عصبی مانند کج نگاه داشتن سر و چرخیدن سگ بدور خود.

داروهایی که برای درمان گوش سگ استفاده می شود فقط به تجویز دکتر دامپزشک بوده و به دو گروه پماد و قطره طبقه بندی می شوند. هیچگاه بدون تجویز دکتر دامپزشک از دارو و یا ضدعفونی کننده های گوش نباید استفاده شود.زمانی داروها بر درمان گوش اثر بخش می باشند که گوش سگ قبل از آن کاملا تمیز شده باشد و دامپزشک در زمان تجویز دارو به صاحبان توضیح خواهد داد که آیا قبل از مصرف دارو گوش سگ را باید شستشو دهند یا نه

استعمال دارو در گوش
 بیاد داشته باشید برخی از داروها و محلولها مخصوص گوش بیرونی و برخی دیگر مخصوص گوش میانی می باشند و گروهی دیگر انواع پماد ها هستند و این داروها را صاحبان سگ فقط باید با تجویز دکتر دامپزشک مورد استفاده قرار دهند.

معمولا داروهایی که مخصوص گوش هستند چه قطره و چه پماد دارای سره ای بلند و نازک می باشند. هیچگاه سر پماد و یا قطره را زیاد داخل گوش سگ فرو نکنید چون ممکن است به پردۀ صماخ گوش آسیب برسانید.

داروی تجویزی چه پماد باشد و چه قطره، مقداری از دارو ها را روی گوش بیرونی ریخته و بقیه دارو را در کانال گوش درونی میریزید. سر پماد و یا قطره چکان را چند میلیمتری داخل کانال گوش میبرید تا مطمئن شوید دارو وارد گوش می شود. اگر شکل گوش سگ حالتی افتاده دارد لبۀ گوش را ابتدا بالا نگهداشته دارو را داخل گوش ریخته و بعد گوش را به حالت اول بر می گردانید. بعد از ریختن دارو در گوش انتهای گوش را ماساژ می دهید این عمل باعث می شود دارو سریعتر جذب شده و در گوش پخش شود.

استعمال دارو در سگهایی که بیماری مزمن گوشی دارند

 در سگهایی که دچار عفونت و بیماریهای مزمن گوشی هستند باید کانال گوش تمیز و بدون مو باشد تا هوا بخوبی در آن جریان پیدا کند. جریان هوا به روند بهبود بیماری سرعت می بخشد. به همین منظور برای تجویز دارو در سگهایی گه بیماری مزمن گوش دارند به روش زیر باید عمل کرد:

 _ سگ را بروی میزی قرار داده و حیوان را بر روی شکم بخوابانید.
_ موهای گوش برونی و گوش داخلی را جدا کنید.
 _گوشها را در بالای سر قرار داده و با باند گشی استوانه ای که بر روی آن سوراخی قرار دارد (سوراخ بر روی حفرۀ گوش قرار میگیرد) باز نگهدارید به شکلی که گوشها کاملا بر روی سر قرار گیرند و حرکت نکنند.
_ دست چپ را در زیر فک سگ قرار داده و با دست دیگر دارو را در گوش حیوان بریزید.

در بیماریهای مزمن گوش اکر گوش میانی و داخلی درگیر شده باشند دکتر دامپزشک ممکن است داروهای خوراکی برای سگ تجویز کند و اگر بیماری در گوش میانی شدید باشد عمل جراحی صورت می گیرد.

در مواقع زیر دکتر دامپزشک برای تجویز دارو و یا شستشوی گوش از داروی مسکن و یا بیهوشی استفاده می کند:
_ در زمانی که سگ درد شدید داشته باشد و اجازه به تمیزکردن و یا تجویز دارو ندهد.
_زمانی که دامپزشک تصمیم به نمونه برداری از ترشحات گوش سگ را داشته باشد.
_ زمانی که جسم خارجی در گوش قرار گرفته باشد.


 


 آدرس


 


 تماس

درمان عفونت گوش سگها


 


Design And Develop By ARG ICT Group

درمان عفونت گوش سگها
درمان عفونت گوش سگها
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *