درمان عفونت گوش داخلی

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

لیست مطالب :

عفونت‌های گوش توسط باکتری یا ویروس‌ها در گوش میانی ایجاد می‌شود. عفونت گوش در کودکان از بزرگ‌سالان دیده می‌شود. برای درمان عفونت گوش با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از علل و عوامل مؤثر بر آن عبارت‌اند از ایجاد موم، عفونت‌های تنفسی فوقانی، آلرژی غذایی، آلرژی زیست‌محیطی، کمبود تغذیه، ژنتیک و آسیب‌های داخلی است.

برخی از علائم رایج عفونت گوش عبارت است از درد در گوش، سوزش گوش، سردرد، پاسخ ضعیف به صدا، تب بالا، تخلیه مایع از گوش، استفراغ، اسهال و غیره هست.

گوش از سه بخش تشکیل‌شده است: بیرونی، میانی و داخلی.

درمان عفونت گوش داخلی

عفونت گوش می‌تواند در هر یک از سه قسمت رخ دهد. عفونت‌های داخلی گوش جدی‌ترین و خطرناک‌ترین هستند.

بسیاری از درمان‌های ساده و آسان وجود دارد که می‌توانید برای درمان خانگی عفونت گوش از آن‌ها استفاده کنید.

توجه: اگر عفونت گوش شما جدی است بهتر است با دکتر مشورت کنید، شما نیز می‌توانید برای تسکین فوری آن از روش‌های زیر نیز استفاده کنید.

نمک احتمالاً در خانه به‌راحتی برای درمان عفونت گوش در دسترس است.

سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده طبیعی است که در درمان عفونت گوش بسیار مؤثر است.

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش‌دردهای جزئی می‌تواند بسیار مفید باشد.

سرکه سیب گزینه خوبی برای خلاص شدن از قارچ است که ممکن است باعث عفونت گوش شده باشد.

توجه: اگر سرکه سیب در دسترس نیست می‌توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

یکی از علل اصلی عفونت گوش، موم در گوش که سبب رشد قارچ یا باکتری‌ها شده است می‌باشد و می‌تواند با کمک روغن‌زیتون به درمان عفونت گوش کمک کرد.

اعمال گرم به گوش آلوده سبب کاهش درد و همچنین جلوگیری از آلودگی میکروارگانیسم می‌شود.

توجه: برای دوره‌های طولانی حرارت را به گوش خود ندهید ابتدا با پنج دقیقه شروع کنید و برای چند لحظه گرما را بردارید و سپس اگر دیدید لازم است این عمل را تکرار کنید.

پیاز یک عنصر بسیار رایج برای پخت‌وپز است، همچنین به‌عنوان دارو برای درمان عفونت گوش نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

خواص ضد باکتری ملایم روغن درخت چای می‌تواند سبب رهایی شما از گوش‌درد شود.

عصاره برگه انبه یک روش بسیار سریع و مؤثر برای درمان عفونت گوش می‌باشد.

نظر

شیر مادر این درمان برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. ? یعنی چی؟:| بنظرت الان من با این سن بگم شیرتو بریز تو گوشم چه اتفاقی میوفته؟

همونطوری که نوشته شده، شیر مادر دارای آنتی بادی های طبیعی است، مقداری شیر مادر رو داخل قطره چکان میریزید و سپس به داخل گوش اعمال می کنید این عمل سرعت روند بهبودی رو افزایش میده

سلام ببخشید من از گوشم جوش در اومده بود و اون جوش بخاطر تمیز کردنم با گوش پاک کن ترکید و چرکش داخل گوشم ریخت و الان اون چرک اذیتم میکنه و همش احساس دارم ک داخل گوشم ی چیزی هست و فکم رو تکون دادنی از گوشم صدا ی خفیفی میاد خیلی اذیت میشم خواهش میکنم راهنماییم کنین?

باید به دکتر مراجعه کنید، تا زمانی که پرده ی گوش آسیبی بهش وارد نشده مشکل خاصی پیش نمیاد

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان عفونت گوش داخلی

عفونت گوش به‌علت عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی‌ِ اثرگذار روی گوش میانی (قسمت‌هایی از گوش که در پشت پرده‌ی گوش قرار دارند) بروز می‌کند. این بیماری شایع، با التهاب و تجمع مایعات در گوش میانی همراه است و ممکن است بسیار دردناک باشد. عفونت‌ گوش به دو دسته‌ی حاد و مزمن تقسیم می‌شود. دوره‌ی عفونت حاد گوش، کوتاه اما دردناک است. عفونت‌های مزمن گوش به دفعات مکرر بروز می‌کنند یا اصلا رفع نمی‌شوند. این نوع عفونت‌های مزمن ممکن است صدماتی دائمی به گوش میانی و داخلی وارد کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی علل، علائم و روش‌های درمان عفونت گوش بپردازیم.

عفونت گوش زمانی بروز می‌کند که قسمتی از گوش به «شیپور استاش» متورم یا مسدود شده باشد و مایعاتی در گوش میانی جمع شده باشد. شیپور استاش به لوله‌های کوچکی گفته می‌شود که از هردو گوش مستقیما به پشت گلو راه دارند. علل انسداد شیپور استاش عبارتند از:

عفونت گوش در کودکان خردسال شایع‌تر است، چرا که شیپورهای استاش در این گروه سنی کوتاه‌تر و باریک‌ترند. نوزادانی که با شیشه‌شیر تغذیه می‌شوند، در مقایسه با دیگر همسالان‌شان که از سینه‌ی مادر شیر می‌خورند، در معرض ابتلا به عفونت گوش قرار دارند. همچنین کسانی که اخیرا عفونت گوش را تجربه کرده‌اند، احتمال دارد باز هم به آن دچار شوند. سایر عواملی که خطر ابتلا به عفونت گوش را افزایش می‌دهند، عبارتند از:

برخی از شایع‌ترین علائم عفونت گوش عبارتند از:

این علائم ممکن است پایدار یا مقطعی باشند و در یک یا هردو گوش حس شوند. شدت درد معمولا در عفونت‌هایی که هردو گوش را درگیر می‌کنند، است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که علائم عفونت حاد گوش نسبت به علائم عفونت‌های مزمن، قابل شناسایی باشند. ضمنا مشاهده‌ی تب یا علائم عفونت گوش در کودکان زیر ۶ ماه نیازمند معاینات پزشکی است. هرگونه تبِ بالای ۱۰۲ درجه‌ی فارنهایت (معادل ۳۸٫۹ درجه‌ی سلسیوس) و درد شدید گوش در کودکان، باید مورد بررسی پزشکی قرار بگیرد.

پزشک معالج با وسیله‌ای به اُتوسکوپ که دارای چراغ و لنز بزرگ‌نمایی است، گوش بیمار را معاینه خواهد کرد و ممکن است موارد زیر را مشاهده کند:

چنانچه عفونت در مرحله‌ی پیشرفته باشد، پزشک معالج ممکن است از مایع داخل گوش نمونه‌برداری کند تا تشخیص بدهد که آیا بیمار به انواع خاصی از باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها آلوده شده است یا نه. همچنین پزشک معالج ممکن است سی‌تی اسکن از سر را تجویز کند تا ببیند که آیا عفونت از گوش میانی فراتر رفته است یا خیر. درنهایت، شاید بیمار به‌ویژه درصورت ابتلا به عفونت مزمن گوش به انجام تست شنوایی نیاز پیدا کند.

بسیاری از موارد ابتلا به عفونت‌های خفیف گوش بدون دخالت پزشکی بهبود می‌یابند. برخی راهکارهای زیر می‌توانند درصورت بروز عفونت خفیف مؤثر واقع شوند:

دقت داشته باشید که از مصرف خودسرانه‌ی دارو بپرهیزید و چنانچه پس از مصرف دارو (البته طبق توصیه‌ی پزشک) بهبود پیدا نکردید، وضعیت‌تان را مجددا به اطلاع پزشک معالج برسانید تا درصورت نیاز برای‌تان آنتی‌بیوتیک تجویز کند. پزشک درصورت تشخیص علائم عفونت گوش در کودکان زیر دو سال نیز ممکن است آنتی‌بیوتیک تجویز کند. چنانچه آنتی‌بیوتیک دریافت کردید، حتما باید دوره‌ی درمان را بدون قطع خودسرانه‌ی دارو ادامه بدهید.

اما در مواردی که عفونت گوش با راهکارهای درمانی معمول برطرف نشود یا فرد در طول مدتی کوتاه به دفعات زیاد به عفونت گوش مبتلا شود، شاید انجام جراحی ضروری شود. اغلب اوقات، مایع جمع‌شده را به‌وسیله‌ی لوله‌هایی که در گوش کار گذاشته می‌شوند، تخلیه می‌کنند. در مواردی نیز که مشکل از آدنوئیدهای بزرگ‌شده باشد، جراحی برداشتن آدنوئید انجام خواهد شد.

عفونت‌های گوش به‌ندرت ممکن است مشکلات جدی در پی داشته باشند:

احتمال ابتلا به عفونت گوش را می‌توان به‌ کمک راهکارهای زیر تا حدودی کاهش داد:

برگرفته از: healthline

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

خواص خوراکی ها

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

درمان عفونت گوش داخلی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

طراحی آرایشگاه زنانه با ایده های خلاقانه

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

۶ ابزار اولویت بندی برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر زمان

ماتریس اولویت بندی کارها؛ چطور از وقت و استعدادهایمان بهتر استفاده کنیم؟

علائم شستشوی لباس چه معنایی دارند؟

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *