درمان عفونت قارچی واژن مقاوم در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان عفونت قارچی واژن مقاوم در بارداری

عفونت قارچی واژن یا کاندیدیازیس، نوعی بیماری شایع در زنان است. این بیماری به‌ دلیل تعادل شدن میزان باکتری‌های مفید واژن و افزایش سلول‌های قارچی ایجاد می‌شود. خارش شدید، تورم و تحریک، از نشانه‌های عمومی این بیماری هستند. در موارد خفیف، این علائم پس از چند روز بهبود می‌یابند، اما در شرایط حاد ممکن است که بیماری تا دو هفته به طول بینجامد. عفونت قارچی واژن، جزو عفونت‌های منتقله‌ی جنسی (STI) نیست، چرا که حتی بدون تماس جنسی نیز انتقال می‌یابد. در این مطلب، به علائم این بیماری، روش‌های پیشگیری و درمان آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

یکی دیگر از نشانه‌های مهم این بیماری، ترشحات واژینال به رنگ خاکستری مایل به سفید است. این ترشحات در برخی از افراد پنیری‌شکل و در برخی دیگر رقیق و آبکی هستند.

هرچه درمان عفونت قارچی به تأخیر بیفتد، نشانه‌های آن شدیدتر خواهد شد

باکتری مفیدی به لاکتوباسیلوس در واژن زندگی می‌کند که از رشد و نموِ نوعی قارچ موسوم به کاندیدا (که نوعی میکروارگانیسم طبیعی در ناحیه‌ی واژن است) جلوگیری می‌کند. در صورت بهم ریختن تعادل در نسبت این قارچ و باکتری‌ مفید واژن، باکتری نمی‌تواند وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام دهد؛ درنتیجه، رشد بیش‌ازحد قارچ، باعث بروز نشانه‌های عفونت قارچی واژینال می‌شود.

عوامل متعددی در بروز عفونت قارچی واژن نقش دارند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عامل اصلی بسیاری از عفونت‌های قارچی، نوع خاصی از قارچ به کاندیدا آلبیکنس است. عفونت ناشی از این نوع کاندیدا به‌راحتی قابل‌درمان است. اما اگر عفونت قارچی به‌طور مداوم عود کند یا با درمان‌های شناخته‌شده‌ی معمول قابل‌درمان نباشد، این احتمال وجود دارد که عفونت، ناشی از انواع دیگر قارچ کاندیدا باشد. برای تشخیص نوع قارچ کاندیدا باید آزمایش بدهید.

تشخیص عفونت قارچی بسیار ساده است. در مرحله‌ی اول، معمولا پزشک درمورد سابقه‌ی ابتلا به عفونت قارچی و حتی سایر بیماری‌های منتقله‌ی جنسی سؤال می‌کند. در مرحله‌ی بعد، پزشک لگن، دیواره‌ی واژن، رحم و همچنین ناحیه‌ی اطراف آنها را معاینه می‌کند.

گاهی پزشک با توجه به مشاهدات، ترشحات واژن را جمع‌آوری می‌کند و به آزمایشگاه می‌فرستد. معمولا این کار برای زنانی که به‌طور مداوم دچار عفونت قارچی می‌شوند یا عفونت‌‌شان با درمان‌های معمول بهبود نمی‌یابد، انجام می‌شود.

عفونت قارچی واژن، با توجه به شدت علائم، روش‌های درمانی متفاوتی را می‌طلبد. پزشک می‌داند که کدام نوعِ درمان برای عفونت شما بهتر است، اما گاهی می‌توان این بیماری را در منزل و با درمان‌های خانگی نیز درمان کرد.

معمولا پزشک برای درمان عفونت‌های ساده، مصرف کرم ضدقارچ، پماد، قرص یا شیاف را برای یک تا سه روز توصیه می‌کند. برای عفونت‌های ساده می‌توان از داروی‌های بدون نسخه هم استفاده کرد. برخی از این داروها عبارتند از:

اگر پس از مصرف این داروها، علائم عفونت را مشاهده کردید (مثلا دو ماه بعد)، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که نشانه‌های عفونت قارچی شدید یا پیچیده را داشته باشید، پزشک‌تان در موارد زیر حتما درمان شما را آغاز خواهد کرد:

برای درمان عفونت قارچی شدید، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

درصورتی‌ که عفونت قارچی‌تان طی مدت کوتاهی مجددا عود کند، ممکن است همسرتان نیز به این بیماری مبتلا باشد. بهتر است از او بخواهید تا برای معاینه به پزشک مراجعه کند. استفاده از روش‌های ایمنی و پیشگیری‌کننده درهنگام آمیزش جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

تقریبا همه‌ی ما می‌دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است. شما می‌توانید با رعایت نکات ساده‌ای که در ادامه آمده است، از ابتلا به عفونت قارچی واژن جلوگیری کنید:

مواردی که هرگز نباید انجام بدهید:

بسیاری از زنان قادرند تا دلیل عفونت قارچی‌شان را پیدا کنند. مثلا برخی از آنها می‌دانند که پس از مصرف آنتی‌بیوتیک دچار خارش یا قرمزی واژن می‌شوند. به تغییرات رفتار بدن‌تان دقت کنید. اگر بتوانید دلیل عفونت را بفهمید، می‌توانید از عود احتمالی آن در آینده جلوگیری کنید.

در بسیاری از موارد می‌توان این بیماری را با درمان‌های خانگی برطرف کرد. با این‌ حال، اگر طی چند روز علائم بیماری بدتر شد یا نشانه‌های جدیدی مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

بهترین درمان خانگی، مصرف ماست ساده‌ی یونانی است. ماست حاوی مواد پروبیوتیک و باکتری‌های مفید و ضروری مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است که محیط واژن را سالم نگه می‌دارند. برخی از پروبیوتیک‌ها در جلوگیری از کاندیدا آلبیکنس مؤثر هستند. بهتر است از ماست ساده و فاقد شکر افزودنی استفاده کنید، چرا که شکر قارچ‌های کاندیدا را تغذیه و رشد آنها را تسریع می‌کند.

اسیدبوریک نوعی ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است. بسیاری از زنان ادعا می‌کنند که این دارو برای درمان برخی از عفونت‌های قارچی واژن که دربرابر درمان‌های دیگر مقاوم هستند، مفید است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹، نتایج امیدوارکننده‌ای را از تأثیر اسیدبوریک موضعی در درمان عفونت قارچی به نمایش گذاشت. برخی ‌ها ادعا می‌کنند که شیاف اسیدبوریک نیز در درمان این بیماری مؤثر است.

مقادیر زیاد اسیدبوریک می‌تواند به آسیب کلیوی، نارسایی‌ حاد سیستم گردش خون و حتی مرگ منجر شود. از مصرف اسیدبوریک به‌صورت خوراکی خودداری کنید و آن را روی پوست آسیب‌دیده نمالید. در دوران بارداری تحت هیچ شرایطی از این دارو استفاده نکنید. همیشه قبل از مصرف موضعی، اسیدبوریک را با آب رقیق کنید.

روغن پونه‌ی کوهی (گیاه مرزنگوش) که در درمان عفونت قارچی واژن مؤثر است، با ادویه‌ی پونه‌ی کوهی که در فروشگاه‌های موادغذایی وجود دارد متفاوت است. این روغن از پونه‌ی وحشی به دست می‌آید و حاوی تیمول و کارواکرول است که هر دو ضدقارچ‌هایی قوی هستند.

براساس پژوهشی، این روغن می‌تواند رشد کاندیدا آلبیکنس را متوقف یا سرعت رشد آن را کند نماید. روغن پونه‌ی کوهی، نوعی رقیق‌کننده‌ی طبیعی خون است. افرادی که به‌ دلیل بیماری دیگری از رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنند یا مشکل انعقاد خون و کمبود ویتامین K دارند نباید از این روغن استفاده کنند.

هرگز از روغن‌های اسانسی به‌شکل خوراکی استفاده نکنید. بهترین روش برای مصرف روغن پونه‌ی کوهی، استنشاق آن به‌شکل بخور است. برخی از مطالعات، در حال بررسی روش‌های دیگری برای استفاده از این روغن هستند؛ بنابراین درحال‌حاضر بهتر است آن را به‌صورت مخلوط با روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید. سه تا پنج قطره از این روغن را با حدود ۳۰ گرم از روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید. آن را روی پوست بگذارید و ماساژ بدهید یا اینکه مانند بخور استنشاق کنید. روغن اسانسی را کاملا به واژن نزدیک نکنید.

پروبیوتیک‌ها به برقراری تعادل بین باکتری و قارچ کمک می‌کنند. مواد پروبیوتیکیِ حاوی انواع باکتری‌های خانواده‌ی لاکتوباسیلوس را در رژیم‌غذایی‌تان بگنجانید.

مکمل‌های خوراکی مفید هستند، اما تأثیر کامل آنها بر عفونت قارچی ۱۰ روز طول می‌کشد. برای دستیابی به نتایج سریع‌تر، بهتر است که از شیاف پروبیوتیک استفاده کنید.

روغن نارگیل بسیار چرب است و مزایای زیادی برای سلامتی دارد. روغن نارگیل خواص ضدقارچی دارد و براساس مطالعات برای مقابله با کاندیدا آلبیکنس مؤثر است.

قبل از مصرف روغن نارگیل، اطمینان حاصل کنید که خالص و طبیعی است. می‌توانید این روغن را مستقیم روی محل مورد نظر بمالید.

روغن درخت چای نیز جزو روغن‌های اسانسی است و برای از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها مؤثر است. تحقیقات نشان می‌دهند که شیاف واژینالِ حاوی روغن درخت چای نیز می‌تواند در بهبود قارچ مؤثر باشد. روغن درخت چای می‌تواند تعادل باکتری‌های واژن را حفظ کند.

درمان عفونت قارچی واژن مقاوم در بارداری

روغن درخت چای فوق‌العاده قوی است، پس بهتر است که برای مصرف، آن را با روغن‌های پایه‌ای همچون روغن جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق کنید. هرگز آن را به‌صورت خوراکی مصرف نکنید. مصرف مداوم این روغن خطرناک است.

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان عفونت قارچی واژن، حمام سرکه‌ی سیب است. سرکه خواص دارویی زیادی دارد. اجزای اسیدی سرکه می‌توانند تمام انواع میکروارگانیسم‌های مضر را از بین ببرند. نصف فنجان سرکه‌ی سیب را با آب نیمه گرم در وان حمام مخلوط کنید و ۲۰ دقیقه در آن غوطه‌ور شوید.

برای این‌ کار از دوش واژینال استفاده نکنید، زیرا تمام باکتری‌ها (هم مفید هم مضر) را از بین می‌برد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که سیر در نابود کردن قارچ کاندیدا مؤثر است. با این‌ حال، هنوز به‌طور کامل روشن نیست که آیا در شرایط غیرآزمایشگاهی نیز اثربخش است یا خیر. گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند استفاده‌ی موضعی از سیر در ناحیه‌ی واژن با سوزش و درد شدید همراه است. بنابراین برای استفاده از مزایای سیر، بهتر است تا مقدار آن را در رژیم‌غذایی افزایش دهید.

براساس مطالعات آزمایشگاهی، پراکسیدهیدروژن ضدباکتری و نابودکننده‌ی قارچ است. با اینکه این ماده برای همه‌ی گونه‌های قارچ کارساز نیست، اما برخی زنان به‌طور موضعی از آن استفاده می‌کنند و ادعا دارند که مؤثر است. قبل از مصرف پراکسیدهیدروژن روی دستگاه تناسلی، آن را رقیق کنید و مصرف آن را از ۵ روز متوالی ادامه ندهید.

ویتامین C تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است و داشتن سیستم ایمنی قوی می‌تواند بدن شما را به حالت تعادل برگرداند. ویتامین C (اسید آسکوربیک) خوراکی، خواص ضدمیکروبی دارد و می‌تواند رشد قارچ کاندیدا را متوقف کند.

استفاده‌ی موضعی از این قرص ممکن است موجب سوزش پوست حساس واژن شود. پس به جای استفاده‌ی موضعی از آن، بهتر است که مصرف خوراکی ویتامین C را افزایش دهید. این ویتامین سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند و آن را برای مقابله با عفونت قارچی توانمند می‌سازد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام خسته نباشید ممنون بابت مطالب مفیدتون.من دو ساله پیش قارچ داشتم به پزشک مراجعه کردم درمان شدم ولی گاهی دیواره های واژنم دونه های ریز بهم چسبیده بوجود میاد همراه با سوزش ادرار.میخواستم بدونم اینم بیماری قارچ محسوب میشه با تشکر

بسیار هم عالی ، استفاده کردیم

هورمون استروژن چیست؛ فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

عوارض سقط جنین؛ ۷ عارضه خطرناک که باید جدی گرفت

علائم زایمان؛ ۹ نشانه که آمدن بچه نزدیک است

۶ ابزار اولویت بندی برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر زمان

کتاب الفبای قراردادهای تجاری؛ هرآنچه که باید درباره عقد قرارداد بدانید

کدام کارها را صبح‌ها انجام بدهیم؟

عفونت معده؛ علائم، عوامل، راه‌های پیشگیری و درمان

با مدیریت مالی درست از شکست استارتاپ‌تان جلوگیری کنید

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

عفونت‌های واژن انواع مختلفی دارند که در اینجا به دو نوع متداول آن اشاره می‌کنیم:
– عفونت قارچی
– عفونت باکتریایی


عفونت قارچی چیست؟
همه در بدن خود قارچ طبیعی دارند. قارچ بدن گیاهی ریز و میکروسکوپی است که در داخل بدن زندگی و رشد می‌کند. شما در گوش‌ها، دهان، گلو، شکم، روده‌ها و دستگاه تناسلی خود قارچ دارید. داشتن یک مقدار مشخص از قارچ طبیعی در بدن مفید است. اما زمانیکه مقدار آن بیش از حد می‌شود یا زمانیکه کلونی قارچ‌ها زیاد رشد می‌کنند و غیرقابل‌کنترل می‌شوند، فرد دچار عفونت قارچی می شود. این عفونت‌ها می‌تواند در هر قسمت از بدن که قارچ طبیعی دارد ایجاد شود.

عفونت باکتریایی چیست؟
باکتری یک موجود زنده میکروسکوپی در بدن است. باکتری نوع خوب و بد دارد. باکتری بد موجب عفونت شده و شما را بیمار می‌کند. باکتری‌های خوب باکتری‌های بد را می‌خورند تا به بهبود شما کمک کنند. همچنین بعضی از قارچ‌های طبیعی بدن شما را نیز می‌خورند تا سطح آن را در حد نرمال نگه دارند و از بروز عفونت قارچی جلوگیری کنند.
یک واژن سالم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
یک واژن سالم واژنی است که سطح pH آن نرمال باشد. این یعنی به اندازه کافی از قارچ‌ها و باکتری‌های خوب در آن وجود داشته و این دو مکمل همدیگر باشند و در داخل واژن هماهنگ باشند. اگر چیزی این توازن را به طریقی بر هم بزند، درنتیجه آن عفونت ایجاد می‌شود.

علل عفونت قارچی
هر چیزی که بر سطح pH اثر بگذارد می‌تواند موحب عفونت قارچی شود. عوامل زیر می‌تواند موجب وخیم‌تر شدن عفونت قارچی شده و در سایر قسمت‌های بدن نیز مشکلات قارچی ایجاد کند:
دوش واژینال (حتی با آب زیرا باکتری‌های خوب را شسته و از بین می‌برد)
صابون در واژن (باکتری‌های خوب را می‌کشد)
لوسیون‌های بدن، محصولات روغن‌دار و هر چیزی که روی آن برچسب “مخصوص مصرف خارجی” زده شده باشد و وارد واژن شود
دست یا هر چیز آلوده‌ای که وارد واژن شود
روان‌سازهای جنسی که روغن یا گلیسرین داشته باشند (گلیسرین قندی است که می‌تواند موجب ایجاد یا تشدید عفونت قارچی شود)
رژیم‌غذایی ناسب (که سرشار از قندیجات، نشاسته، مواد اسیدی، قارچ، آجیل و پنیر باشد)
پوشیدن شلوارها یا لباس‌های زیر تنگ، لباس‌هایی که مانع جریان هوا شود
لباس خیس
تماس پیدا کردن قند با واژن (استفاده از خامه، شیره، شکلات و امثال آن در رابطه‌ جنسی)
شریک جنسی که به عفونت قارچی مبتلا باشد
تمیز کردن واژن از عقب به جلو (دستگاه جنسی باید از جلو به عقب تمیز شود درغیراینصورت میکروب‌های موجود در مقعد به سمت واژن کشیده می‌شوند)
هر چیزی که ابتدا با مقعد تماس یافته یا وارد آن شود و سپس با واژن تماس پیدا کرده و وارد آن شود
برخی از انواع روش‌های جلوگیری از بارداری (مثل اسپرم‌کُش‌ها)
شروع یک رژیم‌غذایی جدید (به خاطر تاثیر گذاشتن بر سطح pH)
حساسیت به چیزی که با واژن تماس یافته یا وارد آن شود
ضعف بهداشت
عادت‌ماهیانه
بارداری
رابطه ‌جنسی از راه واژن که قبل از آن آلت شریک جنسی وارد مقعد شده باشد

درمان عفونت قارچی واژن مقاوم در بارداری

علل عفونت باکتریایی
هم کشته شدن باکتری‌های خوب بدن و هم اضافه شدن به باکتری‌های بد. عفونت‌های باکتریایی بسیار متداول‌تر از عفونت‌های قارچی هستند و می‌توانند واقعاً خطرناک شوند. وقتی کاری کنید که باکتری‌های خوب بدن کشته شوند، دو اتفاق ممکن است روی دهد: اول اینکه باعث می‌شود قارچ‌های طبیعی بدن بیش از اندازه رشد کنند و از کنترل خارج شوند و عفونت قارچی ایجاد شود و دوم اینکه باکتری‌های بد بر باکتری‌های خوب غلبه کرده و عفونت باکتریایی پدید می‌آید.
آنچه باعث خطرناک شدن عفونت باکتریایی می‌شود: 1- افراد تازمانیکه علائم به مرحله شدید نرسیده‌اند متوجه چیزی نمی‌شوند. درواقع، عفونت‌های باکتریایی به طور اتفاقی طی معاینات منظم واژن یا تست PAP تشخیص داده می‌شوند. 2- زنان بسیاری آن را با عفونت قارچی اشتباه می‌گیرند و چون نمی خواهند پیش دکتر بروند خود به درمان خود می‌پردازند. این فکر بسیار اشتباه است، مگراینکه 1% مطمئن باشید که آن مشکل چیست.
برخی از عواملی که موجب عفونت قارچی می‌شوند، عفونت باکتریایی نیز پدید می‌آورند.
لوسیون‌های بدن، محصولات روغن‌دار و هر چیزی که روی آن برچسب “مخصوص مصرف خارجی” زده شده باشد و وارد واژن شود.
دست یا هر چیز آلوده‌ای که وارد واژن شود
دوش واژینال (حتی با آب زیرا باکتری‌های خوب را شسته و از بین می‌برد)
شریک جنسی که به خوبی آلت تناسلی خود را شستشو نداده باشد
زخم یا خراشیدگی داخل واژن
استفاده از داروهای مخصوص عفونت‌های قارچی زمانیکه به آن مبتلا نباشید
تمیز کردن واژن از عقب به جلو (دستگاه جنسی باید از جلو به عقب تمیز شود درغیراینصورت میکروب‌های موجود در مقعد به سمت واژن کشیده می‌شوند)
بهداشت ضعیف
لباس‌زیر بند دار (زیرا بند بسیار نزدیک به مقعد قرار می‌گیرد و میکروب‌ها و رطوبت مقعد از پارچه لباس وارد واژن می‌شود)
رابطه‌جنسی از راه واژن که قبل از آن آلت شریک جنسی وارد مقعد شده باشد.

این عفونت‌ها چه علائمی دارند؟
ابتدا باید دقت کنید که بدن همه افراد به یک طریق عمل نمی‌کند. دانستن این علائم به این معنی نیست که برای تشخیص بیماری خودتان آماده می‌شوید. گاهی‌اوقات، این عفونت‌ها می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند و گاهی اوقات خیر. گاهی‌اوقات مشکلتان نه عفونت باکتریایی است و نه قارچی؛ سایر انواع عفونت و بیماری‌های مقاربتی هم همین علائم را دارند. به همین دلیل رفتن پیش متخصص اهمیت زیادی دارد.
بااینکه در بسیاری از موارد، متخصصین پزشکی علائم زیر را برای این مشکلات تشخیص داده‌اند:
عفونت قارچی واژن:
ترشحاتی که سفیدرنگ و توده‌ای شبیه پنیر باشند
بوی مخمر در واژن، بویی مثل آبجو یا نان
خارش و سوزش واژن، لب بیرونی و کشاله ران
قرمز شدن و ناراحتی اطراف واژن، لب بیرونی و کشاله ران
نداشتن عادت‌ماهیانه (بدون احتمال بارداری)
عفونت باکتریایی واژن:
بوی قوی و ماهی‌مانند در واژن
ترشحاتی که شیری‌رنگ، زردرنگ یا سبزرنگ باشند
ترشحاتی از حد معمول
نداشتن عادت‌ماهیانه (بدون احتمال بارداری)
درد زیرشکم (در موارد حاد)
مراقب باشید که یک عفونت باکتریایی اگر تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند به گردنه‌رحم، رحم و حتی تخمدان‌ها سرایت کرده و موجب بیماری التهابی لگن شود. همچنین می‌تواند اندام‌های تناسلی شما را تخریب کرده و توانایی باروری شما را از بین ببرد. در برخی موارد، این اندام‌ها می‌بایست برداشته شوند. همچنین خطر سرطان در این ناحیه را نیز بالا می‌برد.در سایر موارد حاد، حتی می‌تواند حالت‌تهوع و تب در ناحیه لگن و سایر قسمت‌های بدن، استفراغ و سرگیجه نیز ایجاد کند.

برای پیشگیری و مقابله با این عفونت‌ها چه باید کرد؟
قبل از هر چیز باید به طور مرتب نزد پزشک زنان بروید. همچنین نباید سعی کنید که مشکلات خود را خودتان تشخیص داده و اقدام به درمان آنها کنید. عفونت‌های مختلف نیاز به درمان متفاوتی دارند و استفاده از روش درمانی اشتباه می‌تواند موجب بدتر شدن وضعیتتان یا شروع یک مشکل جدید شود.

پزشک شما را معاینه کرده و داروهایی برایتان تجویز می‌کند اما این روش فقط این بار این مشکل را برطرف می‌کند. متاسفانه، به دلیلی عجیب، بعد از مرتبه اول ابتلا به عفونت واژن، مبتلا شدن دوباره به آن آسان‌تر می‌شود. به همین دلیل باید برای سالم و متوازن نگه داشت سطح pH و میزان باکتری‌های خوب و قارچ‌های طبیعی واژن خود تغییراتی ایجاد نمایید.
برخلاف باور عموم، داروهای عادی فقط ظاهر بیماری را برطرف می‌کند. آنچه باید انجام دهید این است که مشکل را از داخل درمان کنید. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در کنار نسخه پزشک در خانه انجام دهید:

عفونت‌های قارچی واژن:
برای قسمت داخلی اندام تناسلی از صابون استفاده نکنید.
مصرف برخی موادغذایی مثل الکل، نشاسته (نان، برنج، پاستا، ذرت و سیب‌زمینی—همه اینها در بدن تبدیل به قند شده و موجب وخیم‌تر شدن عفونت قارچی می‌شوند)، موادغذایی اسیدی (مرکبات، سرکه و امثال آن)، پنیر و قارچ (هر دو آنها به رشد قارچ مربوط هستند و عفونت‌های قارچی را بدتر می‌کنند) و قند را قطع یا محدود کنید.
هیچوقت چیزهایی که از تمیز بودن آن مطمئن هستید را وارد واژن خود نکنید.
از روان‌سازهای روغنی یا آنهایی که حاوی گلیسرین هستند استفاده نکنید
از پوشیدن لباس زیر خیس یا مرطوب برای مدت طولاتی اجتناب کنید
از پوشیدن شلوار یا لباس زیر تنگ یا لباس‌هایی که جلو جریان هوا را می‌گیرند خودداری کنید
اگر طی عادت‌ماهیانه از نواربهداشتی استفاده می‌کنید، آنها را تند تند عوض کنید و خود را تا حد ممکن خشک نگه دارید
بعد از حمام اطراف ناحیه واژن و مقعد را با دستمال توالت تمیز کنید. قارچ عاشق رطوبت است اما از جاهای خشک و پر از اکسیژن بیزار است. بنابراین هرچه ناحیه واژن خود را خشک‌تر نگه دارید بهتر می‌توانید از رشد قارچ جلوگیری کنید.
ماست بخورید
برای شستشوی لباس زیر خود از شوینده‌ها یا نرم‌کننده‌های خشن استفاده نکنید.

عفونت‌های باکتریایی واژن:
لطفاً دقت کنید که درصورت وجود عفونت باکتریایی، دکترها معمولاً از آنتی‌بیوتیک برای درمان استفاده می‌کنند تا باکتری‌های بد را از بین ببرد. مشکل اینجاست که آنتی‌بیوتیک‌ها باکتری‌های خوب را هم می‌کشند و شما را در معرض عفونت قارچ قرار می‌دهند. بنابراین لازم است اقداماتی انجام دهید تا از رشد قارچ جلوگیری کرده و رشد دوباره باکتری‌های خوب را تسریع کنید.


کلیه نکاتی که درمورد عفونت قارچی ذکر شد برای مقابله با اثر منفی آنتی‌بیوتیک‌ها رعایت کنید.

هر روز از مکمل سیر استفاده کنید. سیر واقعاً یک ماده‌غذایی معجزه‌آسا است. نه‌تنها با پایین آوردن سطح کلسترول خون برای سلامت قلب مفید است بلکه حاوی ترکیبی به آلیسین است که یک آنتی‌بیوتیک طبیعی بسیار قوی است. اما آلیسین فقط باکتری‌های بد را از بین می برد بنابراین باکتری‌های خوب شما امن می‌مانند.
برخی متخصصین پزشکی قدرت سیر را با پنیسیلین مقایسه می‌کنند. در بسیاری از فرهنگ‌ها از سیر تازه برای درمان زخم‌های عفونی استفاده می‌کردند. از اینرو نیاز به مکمل سیر دارید زیرا اگر بخواهید از سیر تازه استفاده کنید مجبور خواهید شد مقدار زیادی از آن را مصرف کنید (پختن سیر آلیسین موجود در آن را از بین می‌برد). مکمل شما باید مقدار آلیسینی برابر با 5-3 در هر وعده داشته باشد.
برای تمیز کردن بدن از مقدار کافی مایعات (بدون قند) استفاده کنید.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *