درمان عفونت سوراخ گوش نوزادان

درمان عفونت سوراخ گوش نوزادان
درمان عفونت سوراخ گوش نوزادان

راهکارهایی برای مراقبت از گوش تازه سوراخ شده و درمان عفونت پیرسینگ گوش :

اگر به تازگی گوش خود را سوراخ کرده اید باید از آن مراقبت کنید تا زخمی نشده و مبتلا به عفونت نشود. روزی دوبار گوش ها را بشویید و تا زمانی که مجبور نیستید به آنها دست نزنید. با انجام راهکارهایی که در ادامه آمده است در مدتی کوتاه گوش ها به حالت اولیه برمیگردند و میتوانید از استایل جدید خود لذت ببرید:

شستن دست ها احتمال انتقال باکتری های بیماری زا را به گوش ها کم میکند. از مایع با صابون آنتی باکتریال استفاده کنید تا مطمئن شوید دستها به خوبی پاکیزه شده اند.

*دستها را حدود ۱۰ الی ۱۵ ثانیه با صابون و کف بشویید تا به خوبی تمیز شوند.

درمان عفونت سوراخ گوش نوزادان

کمی صابون را با انگشتها بمالید تا کف کند و به آرامی محل سوراخ شده را در دو طرف گوش بشویید سپس با یک دستمال خشک و تمیز کف را پاک کنید.

از کسی که کار سوراخ کردن گوش ها را انجام داده است بخواهید تا پاک کننده ای که  از نمک دریا تهیه شده است به شما معرفی کند. این پاک کننده ها، گوش را بدون خشک کردن پوست اطراف آن تمیز می کنند. مقداری از پاک کننده را با گوش پاک کن برداشته و محل را به خوبی تمیز کنید.

*بعد از استفاده از پاک کننده نیازی به شستن گوش ها نیست.

ضدعفونی کردن گوش ها روند بهبود را سریعتر کرده و از عفونت گوش ها جلوگیری میکند. ضدعفونی را با گوش پاک کن یا تکه ای پنبه انجام دهید. این کار را بیش از سه روز ادامه ندهید زیرا باعث خشکی پوست اطراف گوش شده و روند بهبودی را کند میکند.

بعد از تمیز کردن محل سوراخ ها و زمانی که پوست خشک نشده گوشواره ها را کمی بچرخانید. این کار باعث نچسبیدن گوش به گوشواره می شود.

کسی که کار سوراخ کردن گوش پیرسینگ را انجام میدهد از گوشواره های ساده ای استفاده میکند. این گوشواره ها ضدحساسیت هستند و در روزهای ابتدایی برای گوش مشکلی ایجاد نمی کنند. بهتر است این گوشواره ها را حداقل ۴ هفته در گوش نگهدارید.

*این گوشواره های باید از استیل ضدزنگ جراحی، تیتانیوم، نیوبیوم یا طلا ساخته شده باشند.

* اگر غضروف گوش را سوراخ کرده اید گوشواره ها باید حداقل ۳ الی ۵ ماه و تا بهبودی کامل، در گوش بمانند.

توجه نکردن به تمیزی محل سوراخ شده ممکن است باعث عفونت شود. بنابراین بدون شستن دستها آنها را لمس نکنید.

شنا کردن میتواند باعث انتقال باکتری به گوش‌ها شود. از استخر، رودخانه و دریا دوری کنید. اگر از وان استفاده می کنید به قدری در آب فرو نروید که گوش ها خیس شوند.

هرگونه برخورد لباس با گوش ها بهبودی را به تاخیر می اندازد. بنابراین از پوشیدن کلاهی که گوش ها را می پوشاند دوری کرده و هنگام پوشیدن لباس یا درآوردن آن مواظب باشید برخوردی با گوش ها صورت نگیرد.

*اگر ناچار به پوشاندن گوش ها هستید از پوششی که گشاد و راحت است استفاده کنید و اگر به گوش ها برخورد کرد برای استفاده ی مجدد حتما آن را بشویید.

اگر گوش ها یک هفته یا بیشتر بعد از سوراخ شدن متورم شده و درد می کنند ممکن است دچار عفونت شده باشند. پوست اطراف گوش عفونی نیز به رنگ قرمز یا صورتی پررنگ خواهد بود بنابراین اگر دارای این علائم بودید با پزشک مشورت کنید.

امیدوارم از این مطلب پین ورک لذت برده باشید! همچنین ما آماده هستیم تا خدمات آرایشی در منزل را برای شما ارایه دهیم.



تمامی حقوق برای پین ورک محفوظ است.


نام کاربری یا ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار



فقط نرمه گوش را سوراخ کنید

نرمه گوش‌که همان قسمت پایینی گوش است، جایی است که برای سوراخ کردن نشانه می‌رود تا لحظاتی بعد یک جفت گوشواره طلا در آن برق بزند. این ناحیه یکی از بهترین نواحی بدن برای آویزان کردن آویز و گوشواره است. در این میان بسیاری از مادران که صاحب یک دختر کوچولو می‌شوند؛ وقتی کودک کمی بزرگتر می‌شود، به فکر می‌افتند که گوش کودک را سوراخ کنند. در کشور ما، مرسوم است که این کار در سنین کودکی انجام شود. پیش از این وسایل مدرن امروزی وجود نداشت و با استفاده از نخ و سوزن، گوش دختر بچه خانواده را سوراخ می‌کردند.

نکات مهم پیش از سوراخ کردن گوش 

این روزها مادران، کمتر گوش دختربچه‌شان را در خانه سوراخ می‌کنند. ولی به هرحال، برای سوراخ کردن گوش کودکان بهتر است مراکز درمانی مجاز را که از استریل بودن وسایل و تجهیزات آن مطمئن هستید، انتخاب کنید؛ زیرا امکان انتقال هپاتیت، ایدز و کزاز با وسایل آلوده وجود دارد.

نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که پیش از سوراخ کردن گوش کودکتان، او را حتما نزد پزشک ببرید و از او راهنمایی‌های لازم را بگیرید. سوراخ کردن گوش در شرایط استریل، در مجموع عملی کم‌خطر است اما در مورد بعضی از افراد که مستعد عفونت هستند؛ مانند بیماران دیابتی یا افرادی که کورتون مصرف می‌کنند یا افرادی که بیماری‌هایی دارند که خونشان به ‌راحتی منعقد نمی‌شود و احتمال خونریزی در آنها بالا است یا افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند، ممکن است این مسئله دردسرساز شود و بهتر است پزشک در این موارد نظارت دقیق داشته باشد.

درمان عفونت سوراخ گوش نوزادان


مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش در نوزادان

وضعیت نوزادان درباره سوراخ کردن گوش، بسیار حساس‌تر است. بیس و پایه مراقبت، همانیست که در بالا به آن اشاره کردیم، اما باید نکات مهم دیگری را هم در نظر بگیرید:

1. روزانه چند مرتبه گوش نوزاد را چک کنید تا در صورت بروز عفونت، سریعا متوجه آن شوید و به درمان آن بپردازید.

2. اگر وضعیت عفونت گوش نوزاد (Infected baby ear) نگران کننده شد، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا نوزاد را از نظر سلامت گوش و شنوایی بررسی کند ( ممکن است به شنوایی نوزاد در اثر عفونت آسیبی برسد ).

3. در حمام خیلی مراقب گوش نوزاد باشید تا در معرض رطوبت نباشد، حتما با یک پوشش پلاستیکی گوش نوزاد را بپوشانید تا مواد شوینده و آب با آن تماس پیدا نکنند.

4. فقط از جنس طلا برای گوشواره استفاده کنید (یا گوشواره‌ای با روکش طلا). هر جنس دیگری ممکن است سبب عفونت شود. البته این توصیه را بهتر است بزرگسالان هم انجام دهند تا بهبود تورم و درد ناشی از سوراخ کردن گوش سریع تر و کمتر شود.


مراقبت از گوش تازه سوراخ شده


1. گوشواره مخصوص

بعد از سوراخ کردن گوش ،باید از یک گوشواره مخصوص استفاده کنید که اگر سوراخ کردن گوش در نرمه گوش باشد، بعد از 6 هفته می‌توانید گوشواره مخصوص را کنار بگذارید و اگر در بخش غضروفی باشد، باید تا 12 هفته از آن استفاده کنید.


2. لمس کردن گوش

بعد از سوراخ کردن گوش ، به هیچ عنوان نباید محل سوراخ را لمس کنید، زیرا ممکن است باعث عفونت شود. مگر اینکه بخواهید آن را تمیز و ضدعفونی کنید که باید قبلا دستانتان را کاملا با صابون بشویید.


3. مراقب روسری یا کلاه باشید

هر چیزی که به روی گوش‌ها بسته می‌شود، ممکن است آن را تحت فشار قرار دهد و باعث ایجاد عفونت در آن شود. پس مراقبا این آیتم ها باشید.


4. تعویض لباس

این یک هشدار جدی است، خیلی از افرادی که سوراخ کردن گوش را انجام داده‌اند، می‌دانند که گیر کردن گوشواره به لباس و آن هم در زمانی که گوش تازه سوراخ شده است، چقدر دردناک و آزاردهنده است.


5. شامپو

از شستن محل سوراخ گوش با شامپو و شوینده‌های مخصوص مو بپرهیزید، زیرا مواد موجود در این گونه مواد ممکن است باعث عفونت شدید آن شوند. می‌توانید با یک پوشش پلاستیک، روی گوش را ببنیدید تا در حمام خیس نشود.


6. خوابیدن

خوابیدن هم از کارهایی است که افراد دیگر روی حرکات بدنشان تسلطی ندارند، پس مراقب باشید تا گوش و گوشواره به جایی گیر نکند. رو بالشی تمیز و بدون بافت درشت تهیه کنید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

درمان عفونت سوراخ گوش نوزادان
درمان عفونت سوراخ گوش نوزادان
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *