درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

خواص دارویی و گیاهی

result

ثبت نکرده اید؟ ثبت

result

اگر قبلا در مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا عضو شده اید، وارد شوید. ورود

مجله پزشکی و سلامت | اخبار پزشکی | جستجوی پزشک | جستجوی بیمارستان | اطلاعات بیماریها | اطلاعات دارو ها | فروشگاه تجهیزات پزشکی | مشاغل سلامتدرمان عفونت رحم با عسل و دارچین

 ♥ وب سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا مرجع بزرگ پزشکی در ایران ♥

بخوانید

نشانی : تهران، خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه شمس، پلاک 18، طبقه چهارم
کد پستی سایت دکتر سوشا- 1416883834

دکتر سوشا در شبکه های اجتماعی

1396 – 1395 – تمامی حقوق این سایت برای دکتر سوشا محفوظ است. طراحی وب سایت توسط زفره مدیا

مطالب منتشر شده در وب سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا فقط در راستای ارتقاء اطلاعات عمومی و بالا بردن سطح علمی و ارائه جدیدترین مطالب در حوزه پزشکی و سلامت می باشد

تشخیص و درمان هرنوع بیماری تنها با نظر پزشک معالج شما خواهد بود

دکتر سوشا | مرجع تخصصی پزشکی و سلامت در ایران



 ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض ماینوکسیدیل که یک داروی برای درمان ریزش مو میباشد امروزه دغدغه

درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

کک و مک چیست ؟ برای درمان کک و مک ابتدا باید به خوبی این

شب زفاف یا شب اول عروسی اگر هنوز ازدواج نکرده اید و یا هنوز در

بهترین خواص روغن اسطوخودوس چیست ؟ جدا از خواص روغن اسطوخودوس ، رایحه این گیاه

مدل پیراهن مردانه یقه دیپلمات چگونه است ؟ پیراهن یقه دیپلمات در صورتی که به

کلید زیبایی وبگاهی عمومی برای کسب دانش واطلاعات مورد نیاز برای زندگی راحت می باشد.

تیم کلید زیبایی امیدوار است خوانندگان از مطالب وب سایت نهایت بهره را ببرند.

کپی برداری از مطالب وب سایت تنها با ذکر منبع جایز می باشد.

https://tebbehirani.blogfa.com/

فایده دارویی عسل و دارچین

درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

حضرت محمد(ص) فرمودند: هر کس میخواهد شفا پیدا کند باید صبح ناشتا عسل را با اب باران مخلوط کرده و بنوشد.

نیوهل محقق روسی در سال ۱۸۱۳ به این نتیجه رسید که در بیماران کلیوی عسل بهترین ضدعفونی کننده مجاری ادرار به شمار می اید و ان پادزهر خوبی برای سموم مختلف میباشد. اگر مخلوط با اب باران یا اب مقطر تغذیه شود باعث زیاد شدن ادرار. رفع تشنگی و خرد شدن سنگ های کلیه و مثانه میگردد.

در کتابهای مختلف پزشکی راجع به اثر عسل در بیماریهای کلیوی اشاره شده است و ان را به ویژه در کاهش شدت درد توصیه میکنند و علت ان این است که در عسل حاوی مقدار ناچیزی پروتئین است و تقریبا فاقد نمک می باشد. این دو ماده نقش مخالفی در عوارض کلیوی دارند.عسل را با خیسانده گیاهان دارویی میخورند. پزشکان عسل را با جوشانده نسترن (۳۰ گرم میوه نسترن در یک لیتر اب ) با عصاره ترب سیاه (یک فنجان در روز) و در مورد رفع سنگ کلیه مصرف عسل را با روغن زیتون و اب لیمو (یک قاشق سوپ خوری ) ۳ بار در روز توصیه میکنند.

قندهای موجود در عسل از نمک تغذیه شده . ورم های فیستولی لوله های ادراری را از بین میبرد. پژوهشگران معتقدند که عسل مستقیما روی کلیه اثر کرده و غیر مستقیم ادرار را زیاد میکند و با تغذیه ۱۰۰ گرم و سپس ۵۰ گرم عسل در روز رنگ ادرار روشن میشود و باسیل ها (میکروبهای زیان بخش) از بین میروند و عسل تیره را سفارش میکنند. اگر چه عسل را به عنوان وسیله پیشگیری در بیماریهای کلیوی توصیه میکنند با وجود این لازم است که از لحاظ مقدار با نظر و تجویز پزشک مصرف شود.

قندهای عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندانها هیچ صدمه نزده بلکه میتواند انها را سفید و لثه ها را محم سازد. پروفسور واکسور گستوف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان مینماید که برای دندانها مضر است. ولی عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع انتی بیوتیک طبیعی است هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندانها را ضد عفونی مینماید. به همین جهت مصرف ان برای دندان ها )مخصوصا اطفال( نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید نیز میباشد.

مک لدان پزوهشگر امریکایی معتقد است که چای حاوی فلورین بوده و داروی موثر جلوگیری از فساد دندان میباشد.مشروط بر اینکه با عسل نوشیده شود. اگر چای با قند یا شکر نوشیده شود این خاصیت از بین میرود. به همین دلیل است که اکثر دانشمندان روسی از جمله راف شیرین کردن چای با عسل را به جای قند توصیه میکند .

فیلیپس محقق امریکایی معتقد است که دادن یک قاشق چای خوری عسل به کودکان در شیشه انها مانع پوسیدگی دندانهای انها میشود.

جهت محکم نمودن لثه ها عسل را با سرکه انگور مخلوط کرده و بر لثه ها می مالند و ماساز میدهند. تکرار این عمل چند بار در روز چرک لثه ها را زایل و گوشت به مرور ترمیم میابد.

حضرت محمد (ص) فرمودند:” که خوردن عسل .استعامال بوی خوش . سوارکاری و نگاه کردن به سبزه نشاط آور است.”

میدانیم که مردم مدت ها به طور معمول عسل را از نظر بهبود بخشی دستگاه عصبی مصرف میکردند.حتی مشاهدات بالینی هم ثابت کرده است که عسل برای اعصاب مفید میباشد.

پروفسور بوگولپوف و کیسوا بیمار مبتلا به داء الرقص (انقباض تشنج آور ماهیچه ها) را با مصرف عسل تحت معالجه قرار دادند و بعد از ۳ هفته در مان (بدون استفاده از تجویز داروهای دیگر ) نتایج به دست آمده بسیار خوب بود. خواب بیماران طبیعی شد. دیگر سردردی وجود نداشت. حالت ناتوانی و عصبی در بیماران کاهش یافت و بیماران نیرو گرفتند.

در مورد برخی بیماریهای دستگاه عصبی مرکزی . میتوان عسل غنی شده از ویتامین را توصیه کرد که حاوی اسید گلوتامیک هستند. اگر چه مزه اش ناخوش آیند و قی آور است در صورتی که با عسل مخلوط شود اثر طلوب آن از بین خواهد رفت و اثر درمانی آن عسل نیز که با اسید مذکور مخلوط شده موثرتر و سودمند تر خواهد بود.

عسل و بیماری قلبی

رسول اکرم (ص) فرموده اند: “بهترین نوشیدنیها عسل است که به قلب نشاط میبخشد و سینه را گرم میسازد و به قوه حافظه کمک میکند.”

ثابت شده است که عسل به علت داشتن گلوکز زیاد که سهل التجزیه و انرژی زاست تاثیر بیار مهمی روی عضلات قلب در انواع مختلف بیماریهای قلبی دارد. طرفی باعث تحریک و تقویت قلب و هم چنین باعث گشاد شدن رگ ها شده و جریان خون را درون شریان های انشعابی افزایش میدهد از طرف دیگر سبب بهبود وضع فشار مایعات بدن شده و فشار خون را تنظیم و از سکته قلبی جلوگیری مینماید.

بنا به گفته پرفسور گولومپ اگر بیماران قلبی روزانه ۵۰ الی ۱۴۰ گرم عسل به مدت ۲ ماه مصرف نمایند در انها بهبودی حاصل خواهد شد و ترکیبات خونشان به حالت عادی بازگشته و مقدار هموگلبین خون افزایش میابد و ضربان قلب نیز متعادل میگردد.

دکتر جـ -ن توماس در مقاله ای در نشریه lanent میگوید:(( در موارد ضعف قلب مشاهده شده است که عسل میتواند تاثیر زیادی در بازگرداندن فعالیت قلب و زنده نگهداشتن بیماران داشته باشد.)) قلب نوعی عضله است و مانند تمام عضلات دیگر به وسیله عسل  بر انگیخته شده و انرژی مورد نیاز عضله خسته شده اش را تامین میکند.

شیمرت از عسل برای تقویت قلب پس از انجام یک عمل جراحی سخت برده است و ان را روی ۲۶ بیمار مبتلا به آنژین دوپواترین (۱۰ میلی گرم در روز ) تزریق کرده و دگرگونی و بهبودی حالت کلی انها بسیار خشنود کننده بوده است.

زایس با تزریق عسل در قلب یک بیمار هفتاد ساله که اعضای پایین کالبد او ورم کرده بود نتایج خوبی بدست اورد.

متس نیز ۱۰ میلی گرم عسل را به مدت ۱۲ روز طی اختلاف هر چهار روز یک بار همراه با strophantine

به بیماران قلبی تزریق نموده و نتایج سودمندی به دست اورده است. این روش درمانی در مورد ضعف قلب ناشی از مسمومیت و نیز آثار پس از بیماریهای تیفوس و دیفتری به کار رفته و نتایج خوبی داشته است.

لونارد به بیاران قلبی که از بیخوابی رنج میبرند یک لیوان شربت عسل ولرم (عسل محلول در آب )پیش از خوابیدن و شب هنگام توصیه میکند.

خوردن عسل تپش قلب را تنظیم میکند .تهران:پایگاه اینترنتی بهداشت پژروهشگران نوشته است خوردن عسل یکی از بهترین راه های درمان تپش قلب است و بهترین روش درمانی ان خوردن یک لیوان آب ولرم و یک قاشق عسل و نصف لیمو ترش قبل از خوابیدن است.

 

عسل و حافظه

رسول اکرم (ص) فرمودند: ” عسل مایعی است که به قوه حافظه کمک میکند. هر کس که میخواهد حافظه اش زیاد شود باید عسل بخورد”

دانشمندان آمریکایی به تازگی دست به آزمایشهای جالبی زده اند . آنها در یک نوبت به افراد مسن از نوشابه هایی که با گلوکز شیرین شده بود و در نوبت دیگر از نوشابه هایی که با ساخارین شیرین شده بودند. استفاده کردند. این محققان برای ازمایشهای حافظه این افراد یک سری تست های روانی درباره حافظه . به انها محول کردند و به وسیله این تست ها پارامتر های حافظه انها را اندازه گیری کردند. نتیجه این ازمایشها معلوم کرد هنگامی که افراد به جای نوشابه های ساخارینی از نوشابه های حاوی گلوکز استفاده میکنند . در انجام تست های حافظه موفق تر هستند .بخصوص در زمینه به خاطر سپردن لغات موفقیت آنها چشمگیر است.

از طرفی ویتامین d موجود در عسل اعمال بین کلسیم و فسفر را تنظیم میکند و در نتیجه اعصاب کار خود را خوب انجام میدهد. اعصابی که با یونهای کلسیم و فسفر همبستگی دارند. امروزه معلوم شده است تمام نقاط انها نگهدارنده حافظه میباشند. از نظر علمی صمغ موجود در عسل نمیگذارد جدار عروق سفت شود و حالت الاستیسیته خود را از دست بدهدو جدار عروق را نرم نگه میدارد و در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب میرسد و مطالب بهتر در حافظه می ماند و کمتر به دست فراموشی سپرده میشود. ازسوی دیگر عسل دارای مقدار فراوانی گلوکز است.دانشمند عسل شناس هوماد در صد مواد شیره عسلی اسپرس را با عسل فراهم شده از اسپرس چنین مقایسه کرده است.

درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

 

 

عسل وحساسیت (آلرزی)

بعضی افراد نسبت به عسل حسایت دارند و خوردن آن باعث خشکی دهان. تنگی نفس. اسهال خونی و حتی بعضی از بیماریهای پوستی میگردد. آنها نباید حتی به مقدار بسیار کم هم عسل تغذیه نمایند. کودکان به عسل حساسیت داشته و در صورت عدم سازش با آنها باید از مصرف آن خود داری کرد.

 

درمان زخم های رحم و قطع خونریزی

عسل را با انجیر شیاف درست کنید با ارچه شمی جهت زخم های رحم و قطع خونریزی نافع است.

مشکوک به باردار بودن

هر گاه زنی هنگام عقب افتادن عادت ماهانه مشکوک است که باردار است یا خیر؟ چنانچه مقداری عسل طبیعی را در آب حل کرده و ناشتا میل نمایند اگر باعث مغص گردد آن بیانگر باردار بودن میباشد در غیر اینصورت او حامله نمی باشد.( مغض یعنی درد شکم و روده ها بدون اینکه یبوست باشد و موادی در امعاء حبس شده باشد.)

تسکین درد رحم و زایمان

خوردن پودر سیاهدانه مخلوط یا عسل تسکین دهنده درد رحم و زایمان است .

طریقه مصرف: یک قاشق چای خوری پودر سیاهدانه را در یک استکان عسل مخلوط نموده و روزی سه قاشق چای خوری میل نمایید.

درمان باز شدن عادت ماهانه

در مورد بسته شدن و بند آمدن قاعدگی ( درصورتی که مربوط به حاملگی نباشد ) عسل را با پودر بادام تلخ شیاف درست کرده و مورد استفاده قرار دهید عادت ماهانه ظاهر میشود . خوردن تباشیر با عسل باعث باز شدن حیض میگردد.

دفع جنین مرده ازشکم

الف: ۱۰ الی ۱۵ گرم عصاره پیاز نرگس همراه با یک لیوان شربت عسل اگر به زن باردار خورانده شود بچه مرده را از رحم خارج میسازد.

ب: در زمان قدیم نیم مثقال کندر سفید را میکوبیدند و با عسل مخلوط میکردند و ناشتا به زائو می خوراندند جنین مرده خارج میشد. امروز با پیشرفت علم طب این کار بوسیله عمل جراحی امکان پذیر شده است .

توجه: روشهای درمان فقط به عهده پزشک معالج میباشد و به هیچ وجه توصیه نمیشود.

آسان نمودن زایمان

رویز معتقد است به زنان بار داری که کار میکنند باید برای اسان نمودن زایمان نعناع دم کرده همراه با عسل داده شود .

طریقه مصرف: دو قاشق غذاخوری نعناع خشک را در یک لیتر آب دم کرده و روزی سه استکان میل نمایید.

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

شلغم برای سلامتی ما بی نظیر است. شاید همه شلغم را به خاصیت ضد سرماخوردگی و کشتن میکروبهای بدن بشناسیم. اما به گزارش آسان طب شلغم خواص بی نظیر دیگری هم دارد که بهتر است انها را بشناسیم.  در این بخش از مجله پزشکی آسان طب برخی از مهمترین خواص شلغم را در اختیارتان می گذاریم.

شلغم برای سلامتی ما فواید زیادی دارد. برخی از خواص شلغم و فواید شلغم عبارتند از :

یکی از مهمترین خواص شلغم اینست که شلغم دارای آنتی اکسیدان و مس است که در سلامتی ما تاثیر زیادی دارد. مصرف شلغم باعث شفافی توست ، صافی پوست ، درخشان شدن ان و همچنین جوان شدن پوست شما می گردد.

برای درمان کوبیدگی پا روی پاهای ترک خورده از ضماد شلغم استفاده کنید. برای اینکار کافیست  ۱۲ شلغم را به همراه برگ هایش در آب بجوشانید و قبل از خواب، پاها را حدود ۱۰ دقیقه در این آب بمالید. این کار را حداقل سه بار در سه روز انجام دهید تا متوجه نتایج ان شوید.

شلغم چین و چروک پوست را بر طرف میکند. یکی دیگر از خواص شلغم , مبارزه با رادیکال های آزاد است. این رادیکال های آزاد باعث پیری پوست خواهند شد. شلغم با این ها مبارزه می کند.درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

شلغم دارای ویتامین های زیادی است و مصرف ان موجب حفظ سلامت مو و تقویت مو خواهد شد و همچنین از موهای سالم شما نگهداری میکند.

به گزارش آسان طب برای درمان بیماری های شایعی مثل بواسیر از شلغم استفاده کنید. مصرف منظم این میوه حتی می تواند سنگ های ریز کلیه را هم دفع کند.

این میوه یکی از مواد بسیار مفید و موثر در درمان چاقی محسوب می شود چرا که علاوه بر اینکه کم کالری می باشد، فیبر بالای موجود در آن سوخت و ساز بدن را افزایش داده و موجب افزایش سوخت کالری بدن می شود. به گونه ای که نمی توان از خواص شلغم برای لاغری چشم پوشی کرد.

زبق بررسی های بدست امده خواص ضد التهابی بالای شلغم به دلیل وجود سطح بالای ویتامین C باعث شده تا این میوه یک آنتی اکسیدان قوی محسوب شود. این خاصیت شلغم باعث شده تا درمان آسم و کاهش علائم آن بسیار موثر باشد. مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف این میوه می تواند خس خس سینه را کاهش دهد.

شغلم سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و مواد شیمیایی گیاهی مفید برای سلامتی بدن می باشد که خطر ابتلا به سرطان ها را کاهش می دهد.  گنجاندن این میوه در رژیم غذایی روزانه خود می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان و خطر ابتلا به تومورهای روده بزرگ و مقعد را کاهش دهد.

حضور مقادیر زیادی ویتامین K در شلغم باعث شده است که این میوه دارای خواص ضد التهابی بی شماری باشد که حملات قلبی، سکته قلبی و مغزی پیشگیری می کند. همچنین این میوه به هضم غذا کمک می کند و کلسترول خون را کاهش داده و از این رو برای سلامتی قلب و عروق موثر است.

بدانید : خواص رزماری برای موی سر و پوست و سلامتی

شلغم یکی از منابع مهم پتاسیم و کلسیم به شمار می رود که به منظور رشد استخوان ها و ترمیم آن ها حیاتی است. مصرف منظم این میوه می تواند از آسیب مفاصل، پوکی استخوان و بیماری آرتریت روماتوئید جلوگیری کند. 

مواد سرطان زا در دود سیگار سبب کاهش ویتامین A می شود که کمبود این ویتامین منجر به التهاب ریه، نفخ و سایر مشکلات ریوی می شود. ویتامین A موجود در شلغم می تواند با این مسئله مقابله کرده و بخشی از ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند.

فیبر بالای شلغم از سیستم گوارشی بدن حمایت می کند و در نتیجه می تواند در هضم غذا بسیار موثر باشد.

بسیاری از رادیکال های آزاد ناشی از اکسیداسیون در بدن به علت وجود سطح بالایی از کلسترول بد در خون و تجمع پلاکت ها در بدن ایجاد می شوند و در نتیجه بیماری تصلب شرایین که به عروق خونی صدمه وارد می کند، شکل می گیرد. ویتامین های C و E و بتاکاروتن موجود در شلغم آنتی اکسیدان های قوی برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن می باشند. بنابراین مصرف منظم شلغم مانع از توسعه و پیشرفت این بیماری می کند.

بوی بد دهان یکی از مشکلات شایع ایی می باشد که به خصوص در تابستان شدت می گیرد. مصرف آب شلغم در رهایی از شر بوی بد دهان بسیار موثر است و به طور کلی نوشیدن آب شلغم برای سلامتی بسیار مفید است.

شلغم نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن بازی می کند. محتوای بتاکاروتن موجود در خواص شلغم در تولید غشاهای سالم کمک بسیاری می کند.

یکی دیگر از خواص شلغم, ترویج سلامتی چشم و جلوگیری از ابتلا به بیماری های چشمی نظیر آب مروارید است که ناشی از وجود لوتئین در شلغم می باشد که یک نوع کارتنوئید می باشد که برای سلامتی چشم بسیار موثر است.

شغلم دارای انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C, A, E و منگنز و بتاکروتن می باشد. علاوه بر این این میوه سرشار از مواد مغذی است که از آسیب به DNA جلوگیری می کنند.

امیدواریم از اطلاعاتی که درباره خواص شلغم و فواید شلغم در مجله پزشکی آسان طب asanteb.com در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید. سلامت باشید.

سلام و درود بر شما.مرسی از مطالب مفید که در اختیار ما میزارید

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *