درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی

درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی
درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی

مجله سبزوسفید – تازه های جهان پزشکی

عفونت ادراری در دوران بارداری ،  عفونت دستگاه ادراری و همچنین عفونت مثانه یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است . این نوع از عفونت، زمانی رخ میدهد که باکتری های موجود در دستگاه ادراری موجب التهاب آن گردند.

این مشکل معمولا بعد از هفته ششم بارداری شروع میشود. جنین در حال رشد به مثانه فشار بیشتری می آورد .افزایش فشار، مانع از تخلیه مثانه به طور کامل می گردد که منجر فعالیت باکتری دستگاه ادراری شده و در نهایت باعث عفونت میگردد.به غیر از تغییرات فیزیکی در بدن ، چند عامل دیگر می تواند به عفونت ادراری در دوران بارداری منجر شود.این عوامل عبارتند از باکتری های روده، مقاربت، دیابت ،بیماری سلول داسی شکل، بیماری کلیوی و قلبی ،عفونت ادراری در محدوده زمانی معین،عمل جراحی و….

هنگامبکه از عفونت ادراری دوران بارداری رنج می برید نشانه هایی مثل احساس سوزش ادرار در هنگام دفع ادرار،اصرار شدید به ادرار در حالی که میزان ادرار خارج شده کم است ، ادرار بد بو ، تب ،درد پایین شکم ،تهوع واستفراغ را خواهید داشت.

چنانچه این عفوت جدی گرفته و درمان نشود می تواند به عفونت کلیه منجر شود و باعث زایمان زود رس و تولد نوزاد با وزن پایین شود . مصرف آنتی بیوتیک تحت نظر پزشک، در دوران بارداری به از بین بردن باکتری های بیماریزا کمک موثری میکند.

درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی

هنگامی که از عفونت ادراری رنج میبرید لازم است هر روز به اندازه کافی آب بنوشید .مصرف آب باعث میشود بیشتر ادرار کنید وادرار کردن بیشتر به شما کمک خواهد کرد تا مجرای ادراری، از عفونت و باکتری پاکسازی شود. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روزتوصیه می شود . اگر در منطقه گرمسیر زندگی می کنید و بدنتان عرق می کند ، به آب بیشتری نیاز دارید. نوشیدن آب سبزیجات و میوه تازه به افزایش دفع ادرار کمک خواهد کرد.

سرکه سیب برای بسیاری از مشکلات مربوط به بارداری ، ازجمله عفونت ادراری مفید است. سرکه سیب از تکثیر یا رشد باکتری هایی که باعث عفونت دستگاه ادراری میشود جلوگیری می کند.سرکه سیب ph بدن شمارا تنظیم می کند.

در طول بارداری شما میتوانید آب قره قروت خالص بدون شکر را برای جلوگیری از عفونت ادراری بنوشید.

هنگامیکه از عفونت ادراری در دوران بارداری رنج میبرید ، سعی کنید روزانه ۱ یا ۲ فنجان ماست یونانی مصرف کنید. ماست یونانی به عنوان یک غذای پروبیوتیک میتواند به رشد باکتری های مفید در دستگاه ادراری کمک کند.مصرف ماست یونانی در بهبود سلامت دستگاه گوارش و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار موثر می باشد.

انگور فرنگی یک منبع غنی از ویتامین C است که از رشد باکتری های مضر دستگاه ادراری جلوگیری میکند.همچنین استفاده از انگور فرنگی مزایای دیگری همچون
از بین بردن یبوست ، کاهش فشار خون بالا، پاکسازی خون و… دارد .

زغال اخته دارای خواص ضد باکتریایی است که میتواند در درمان عفونت دستگاه ادراری کمک زیادی بکند.بتاکاروتن، پتاسیم ، اسید فولیک ، آنتی اکسیدانهای زغال اخته ونیز ویتامین C موجود در آن به ساخت سلول های جدید وتقویت سیستم ایمنی کمک میکند. اضافه کردن زغال اخته تازه به غلات مورد علاقه خود در صبحانه تان بسیار موثر بوده همچنین نوشیدن یک لیوان آب زغال اخته تازه دو بار در روز در صبح و در شب نتیجه درمان را سریعتر میکند.

بازنشر با ذکر نام و لینک به منبع،مجاز است.

علائم ، عوارض و درمان واژینیت (عفونت واژن)

چگونه کولیک نوزادان را برطرف کنیم؟

همه چیز درباره سلولیت : علت، پیشگیری و درمان

برای افزایش شیر مادر چه بخوریم؟

درمان های خانگی برای خونریزی شدید قاعدگی

10 درمان خانگی برای ترک نوک سینه زنان شیرده

ایمیل شما ، منتشر نمی شود .

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

خواص شگفت انگیز گلیسیرین برای مو و زیبایی

6 نوشیدنی طبیعی برای کاهش وزن سریع در یک هفته


اگزما چیست؟ علت ، علائم و درمان خانگی آن

لیپوساکشن چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

کیست پیلونیدال چیست و چگونه درمان می شود؟


9 درمان خانگی برای سفت شدن پوست


زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟


از خواص شلغم برای پوست شگفت زده می شوید!

جدیدترین مطالب

خواص شگفت انگیز گلیسیرین برای مو و زیبایی

6 نوشیدنی طبیعی برای کاهش وزن سریع در یک هفته


اگزما چیست؟ علت ، علائم و درمان خانگی آن

درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی

لیپوساکشن چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

مجله پزشکی سبز و سفید ، روزانه مقالات پزشکی مختلف را ،از منابع و سایتهای مرجع جهانی ، ترجمه کرده و منتشر می نماید .
کلیه مطالب پزشکی این سایت ، صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته و هرگز جایگزین تشخیص و درمان ، توسط پزشک نمی باشد .
مجله پزشکی سبز و سفید ، در قبال اقدامات خودسرانه و بدون تشخیص و تجویز پزشک، مسئولیتی ندارد.

مطالب سبز و سفید ، با صرف زمان و هزینه ، تولید ، ترجمه و منتشر می شود. باز نشر مطالب سبز و سفید در رسانه های مجازی ، تنها با ذکر نام و لینک فعال به مطلب مجاز است .
باز نشر مطالب سبز و سفید ، در رسانه های مکتوب و چاپی ، تنها با اخذ اجازه کتبی مجاز است .
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، برای سبز و سفید محفوظ است . از اینکه به حقوق ما احترام می گذارید سپاسگزاریم .


عفونت ادراری یا سیستیت یکی از مشکلات رایج به خصوص در بین خانم‌هاست. در موارد ساده این مشکل بعد از چند روز خود به خود از بین می‌رود و مشکل حل می‌شود؛ اما اگر فرد دچار عوامل خطرسازی مانند دیابت، رفلاکس ادرار به سمت کلیه ها، بارداری و سنگ باشد باید حتما به پزشک مراجعه کند چون امکان دارد مشکل ساده ی عفونت ادراری، کلیه‌ها را نیز درگیر کرده و تبدیل به مشکلی جدی شود.

در طی بارداری، چندین عامل باعث افزایش عفونت دستگاه ادراری و مخصوصا عفونت کلیه می شود.
تغییر میزان هورمون ها باعث تغییراتی در دستگاه ادراری می شود. بزرگ شدن رحم نیز بر مثانه و میزنای و یا هر دوی آنها فشار وارد می کند و باعث مشکل دفع شدن ادرار می گردند.
عفونت ادراری می تواند منجر به زایمان زودرس شود. بنابراین اگر فکر می کنید دچار عفونت دستگاه ادراری شده اید، به پزشک خود بگویید.

برای راحت شدن از این بیماری علاوه بر مصرف داروهای تجویزی پزشک می‌توانید میوه‌هایی که در این مطلب اشاره می‌شود را نیز میل کنید؛ چون علاوه بر ویتامین‌دهی، شما را از عفونت موجود خلاص می‌کنند.

زغال اخته
زغال اخته در صدر میوه‌های ضدعفونت ادراری قرار دارد. پزشکان و محققان حوزه ی تغذیه این میوه‌های قرمز را بهترین سلاح برای حفاظت از مجاری ادراری می‌دانند به خاطر این که حاوی خواص آنتی بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی است. این میوه‌های ریز حالت اسیدیته ی ادرار را بیشتر کرده و به همین دلیل هر نوع باکتری را دفع می‌کنند. زغال اخته از بین برنده ی باکتری‌ها است و قبل از آن نیز اجازه نمی‌دهد این عناصر مزاحم به بافت‌های مجاری ادراری بچسبد. توصیه می‌کنیم خودتان زغال اخته را تهیه کرده و آب آن‌را بگیرید؛ به خاطر اینکه آب زغال‌اخته‌های حاضری حاوی قند زیادی هستند و ترکیبات مفید خود را از دست داده‌‎اند؛ پس بهتر است خودتان دست به کار شوید.

پاپایا
پاپایا یکی دیگر از میوه‌های مفید برای پیشگیری و درمان عفونت‌های ادراری است. این میوه نیز حالت اسیدیته ی ادرار را بالا برده و باعث دفع باکتری‌ها و درمان عفونت ادراری می‌شود. پاپایا جزو گنجینه‌های طبیعی و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است. باید بدانید که پاپایه یک میوه ی سم زدای مفید و سرشار از فیبرها است که به میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد و مثانه و روده‌ها را تمیز می‌کند. پاپایا به دلیل دارا بودن آنزیم‌ها به کاهش التهاب کمک کرده و التیام بخش است.

آب پرتقال و آب لیموترش
حتما می‌دانید که پرتقال و لیموترش جزو میوه‌های سرشار از ویتامین C هستند. اگر به دنبال معجون سلامتی هستید صبح ها آب دو عدد پرتقال را با آب نصف لیموترش ترکیب کرده و نوش جان کنید. این آبمیوه‌ی طبیعی باعث مقابله با عفونت ادراری می‌شود. علاوه بر این آب پرتقال و لیموترش به تمیز شدن روده‌ها نیز کمک زیادی می‌کند.

درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی

آب آناناس
آناناس حاوی آنزیم مفیدی است که باعث التهاب زدایی از بدن شده و برای خلاص شدن از شر عفونت ادراری مفید است. در واقع می‌توان آناناس را یک میوه ی درمانگر دانست که شایستگی حضور روزانه در سبد میوه را دارد. توصیه می‌کنیم از این میوه به هر صورتی که دوست دارید(در سالاد میوه و یا به صورت آب میوه) استفاده کنید. در صورت ابتلا به عفونت ادراری آب آن‌ را گرفته و میل کنید.

آب انگور قرمز
انگور قرمز نیز جزو گنجینه‌های فوق العاده ی طبیعی است. این میوه ی قرمز و پرخاصیت حافظ سیستم ادراری بوده به اندازه ی زغال اخته کمک کننده است. اگر زیاد دچار مشکل عفونت ادراری می‌شوید روزانه از این میوه استفاده کنید. انگور قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و باعث کاهش التهاب بدن می‌شود. آب انگور قرمز دیورتیک (ادرارآور) فوق‌العاده‌ای است که علاوه بر تامین ویتامین‌های بدن به بهبود و درمان عفونت ادراری کمک زیادی می‌کند.

چند توصیه ی کلی
همانطور که گفته شد عفونت ادراری در خانم‌ها رایج‌تر است. وجود عفونت و التهاب در مثابه باعث سوزش ادرار، احساس فشار در شکم، خستگی و همچنین تب می‌شود. برای درمان عفونت ادراری یا همان سیستیت پزشک معالج آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. لازم است که در کنار این آنتی‌بیوتیک‌ها از میوه‌های اشاره شده نیز استفاده کنید. چون تمام این میوه‌ها سرشار از ویتامین C و عناصر مغذی دیگر هستند که به کاهش باکتری‌های موجود در مثانه کمک می‌کنند.

اگر به طور مرتب به این مشکل دچار می‌شوید علاوه بر مصرف آب‌میوه‌های اشاره شده به توصیه‌های زیر نیز عمل کنید:

* مصرف آب و مایعات مفید را افزایش دهید. این کار باعث پاکسازی مثانه و مجاری ادراری می‌شود.
* دمنوش بابونه، دارچین یا رزماری نیز برای کاهش التهاب بسیار مفید هستند.
* از مصرف مواد غذایی حاوی خواص آنتی بیوتیکی مانند سیر، زنجبیل، جعفری و غیره غافل نشوید. می‌توانید بعدازظهر دمنوش زنجبیل میل کنید. جوشانده‌ی جعفری نیز مفید است.
* مصرف مواد غذایی ادرارآور را در الویت قرار دهید. این مواد غذایی باعث جلوگیری از احتباس آب در بافت‌های بدن شده و به افزایش ادرار کمک می‌کنند. مارچوبه، خیار، کرفس و چغندر جزو این مواد غذایی هستند.
* از مصرف مواد غذایی تحریک کننده ی مثانه مانند قهوه یا چای سبز پرهیز کنید.
* از مصرف مواد غذایی حاوی آرد تصفیه شده، شیرینی‌جات و غیره بپرهیزید. این مواد غذایی باعث افزایش حالت احتباس آب در بافت‌ها شده و به دفع باکتری‌ها کمکی نمی‌کنند.
* می‌توانید یک قاشق جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و بنوشید. این کار نیز به درمان عفونت ادراری کمک می‌کند.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…


لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید…

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

بهترین مرطوب کننده طبیعی چیست؟ پوست خشک شایع ترین پوستی است که بسیاری از مردم به خصوص در ماه های زمستان از آن رنج می برند. لیستی از عوامل پوسته پوسته شدن، خشکی طولانی مدت، عادت نامناسب حمام کردن روزانه، یک عادت نادرست مراقبت از پوست است. در این زمان پوست شما به خوبی مرطوب به نظر می رسد. خبر خوب این است که شما برای خلاص شدن از پوست خشک خود مجبور نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید. همیشه مرطوب کننده های طبیعی برای …

در مورد انقباض کپسولی چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که پروتز سینه انجام می دهند، ممکن است به انقباض کپسولی دچار شوند؟ انقباض کپسولی حتی سال ها بعد از عمل پروتز سینه هم می تواند اتفاق بیفتد. روش های زیادی به غیر از جراحی برای درمان این پدیده وجود دارند اما تمام این روش ها سودمند نیستند. گاهی برای برداشتن زخم، جراحی ضروری است. در این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام به بررسی انقباض کپسولی می پردازیم و در مورد …

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری …

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی …

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه، آلرژی‌های بالقوه، اثرات جانبی، ترس از سوزن، و این واقعیت که در هنگام بارداری یا شیردهی نمی تواند تجویز شود، تنها دلایلی هستند که چرا بوتاکس ممکن است برای برخی از بیماران خاص، توصیه نشود. خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای بوتاکس وجود دارد که به کاهش ظاهر چین و چروک و مقابله با علائم پیری کمک می کنند. …

درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی

بیماری لوپوس یکی از بیماری های جدی خود ایمنی است که می تواند هر کسی را درگیر کند. یک بیماری خود ایمنی شرایط غیر نرمال سیستم ایمنی است …

مولتیپل اسکلروزیس چیست؟ این یک بیماری اختلال در میلین سیستم عصبی مرکزی بوده که شامل مغز و عصب نخاعی می شود. غلاف میلین یک لایه خارجی محافظت کننده …

لنفوم نوعی سرطان بوده که از لنفوسیت آغاز می شود.  لنفوسیت ها فرمی از گلبول های سفید خون هستند که در مقابل آنتی ژن دفاع می کنند. لنفوما …

در مورد بنزوئیل پراکسید چه می دانید؟ آیا با موارد کاربرد آن آشنایی دارید؟ چه عوارضی با مصرف این ماده شیمیایی در کمین شما خواهد بود؟ همه ی …

آیورودا برای کودکان چه پیشنهاداتی دارد؟ چگونه می توان با کمک توصیه های آیوردا از بروز بیماری در کودکان پیشگیری کرد؟ آیا شما کنجکاو هستید که آیورودا چگونه …

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین …

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ …

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی
درمان عفونت ادراری در زنان باردار در طب سنتی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *