درمان شپش سر کودکان در طب سنتی

درمان شپش سر در کودکان با استفاده از طب سنتی و درمان خانگی به آسانی امکان پذیر می باشد. در این مطلب به بررسی روش های سنتی درمان شپش خواهیم پرداخت. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

شپش سر مشکلی رایج بین کودکان در سنین مردسه می باشد. شپش ها حشرات کوچکی هستند که در پوست سر وجود دارند. شپش ها خون سر را به عنوان غذا می مکند و به همین دلیل باعث ضعیف شدن سر می شود. یک کودک که سر او شپش دارد پوست سر او مدام می خارد و همین امر باعث می شود در خواب او اختلال ایجاد شود و نشانه های قرمز روی پوست سر او بر اثر خارش مداوم ایجاد می شوند. در این مطلب روش های خانگی درمان شپش سر در کودکان را بررسی خواهیم کرد.

شپش سر با وجود اینکه خسته کننده می باشد، اما خطرناک نیست. آن ها ممکن است پوست سر کودکان را نیش می زنند، اگرچه، ممکن است باعث ایجاد ناراحتی و خارش شود گاهی اوقات ممکن است باعث ایچاد عفونت شوند. خوشبختانه درمان شپش سر در کودکان متفاوت می باشند و در کاهش این حشرات و حتی حذف کامل آن ها موثر می باشند.

درمان شپش سر بدلیل تولید مثل سریع آسان نمی باشد. شپش ها به آسانی می توانند از سری به سر دیگر انتقال پیدا کنند. روش های سنتی برای درمان شپش سر ترکیبی می باشند و با وجود طولانی بودن دوره درمان بطور کامل درمکان نخواهند شد و از بین نخواهند رفت. درمان شپش سر در کودکان مشکل می باشد اما با این وجود روش های زیادی برای آن در دسترس می باشد. این درمان ها به گونه ای موثر هستند اما دارای عوارض جانبی متفاوتی می باشند. امروزه مردم ترجیح می دهند از داروهای خانگی برای درمان این حشرات کوچک استفاده کنند.درمان شپش سر کودکان در طب سنتی

آبلیمو دارای طعمی ترش و خواص ضدعفونی کنندگی می باشد و همین امر باعث می شود به دارویی عالی برای درمان شپش سر تبدیل شود. آبلیمو عفونت پوست سر را که بدلیل خارش زیاد ایجاد شده است درمان کرده و از خارش سر پیشگیری می کند. روش استفاده از آبلیمو به عنوان دارو برای شپش سر به صورت زیر می باشد:

در این بخش به شما آموزش خواهیم داد تا چگونه با استفاده از خواص پیاز به درمان شپش سر در کودکان بپردازید. پیازها حاوی سولفور می باشد که به کشتن شپش ها در سر شما کمک می کند. پیاز یکی از درمان های خانگی موثر و در دسترس برای شپش سر می باشد. پوست سر را با استفاده از پیاز بصورت زیر ماساژ دهید:

سرکه یکی از روش های سنتی برای درمان شپش سر در کودکان می باشد. یک روش ارزان قیمت و رایج می باشد که بطور معمول مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده دارای ویژگی های اسیدی برای کشتن شپش می باشد. تمام این خواص شگفت انگیز، سرکه را به یکی از بهترین داروها برای شپش سر تبدیل می کند.

مایونز یک روش موثر برای درمان شپش سر کودکان می باشد. برای بدست آوردن نتایج بهتر، به مقدار زیادی مایونز نیاز خواهید داشت تا تمام موهای خود را با استفاده از آن بپوشانید.

روغن های مختلف تاثیرات خوبی روی رشد موها و سلامت آن دارند اما روغن ها بویژه روغن زیتون به درمان شپش سر در کودکان کمک می کند. روغن زیتون پوست سر را مرطوب می سازد. شپش ها از طریق شانه کردن موها قابل حذف می باشند. روغن زیتون به عنوان یک عامل از بین برنده شپش ها عمل کرده و در جایگاه اول آن ها را می کشد. در این بخش توضیح خواهیم داد که روغن زیتون چگونه می تواند برای درمان شپش سر کودکان موثر باشد.

شپش سر یکی از بیماری هایی است که اغلب در کودکان دوران مدرسه رایج می باشد و برای درمان آن باید کل اعضای خانواده تحت درمان قرار بگیرند. با استفاده از روش های خانگی و طب سنتی می توانید به راحتی شپش سر را در کودکان خود درمان کنید.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید




15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

موثرترین روش درمان شپش سر با روغن زیتون و سرکه کاملا خانگی – رفع شپش سر با طب سنتی در منزل – درمان شپش سر با روغن زیتون و سرکه در خانه

شپش یک موجود و حشره ی کوچک است که از خون شما تغذیه می کند و سر و بدنتان را آلوده به خود می کند .اگر در روی موهای خود نقاطی بیضی شکل و سفید پیدا کردید نترسید آن ها  رشک  یا همان تخم شپش هستند. کودکان در مدارس و مهد کودک ها در معرض این عارضه قرار دارند. اما آیا حتما برای از بین رفتن شپش باید کچل کرد؟

درمان شپش سر کودکان در طب سنتی

درمان شپش با روغن زیتون یکی از راه حل های ساده برای شما است .

بهترین و مطمئن ترین روش تشخیص این عارضه دیدین همان رشک ها در سر به واسطه شانه زدن و روشهای دیگر است. شپش ها به طور طبیعی پشت گوش و سر شروع به رشد و تخم ریزی و نمو دارند زیرا تاریک و مرطوب است. معمولا این عارضه با خارش شدید و مداوم همراه است. که گاهی نیز اینطور نیست در بعضی افراد.

شپش از طریق بسیاری امکان انتقال از فرد مبتلا به سایر افراد را دارد که در زیر مهمترین آنها را بیان می کنیم :

۱ – تماس و ارتباط به صورت مستقیم با فرد مبتلا به شپش

۲ – مصرف کردن و شریک بودن در وسایل شخصی فرد مبتلا مثل شانه و حوله و غیره

قبل از هر درمانی مهمترین و اولین درمان رعایت کردن بهداشت فردی هر کس است. باید لباس ها و ملافه های شخص مبتلا به صورت مداوم با آب جوش ضد عفونی بشود تا به افراد دیگر سرایت نکند.

روغن زیتون مرغوب تهیه کنید و موهای خود را به صورت کامل به آن آغشته کنید. موهای خود را درون حوله ی مخصوص یا کلاه مخصوص خود جمع کرده و بپیچید. این عمل به اندازه حدود 3 تا 8 ساعت باید انجام گیرد و کمتر از 2 ساعت اصلا نباشد زیرا شپش ها کمتر از 2 3 ساعت در روغن ها زنده می مانند. اگر تحمل خود را بالا ببرید و بگذارید به اندازه همان 8 ساعت روغن زیتون روی موی شما باشد بسیار نتیجه بخش تر خواهد بود و به طور حتم از بین می روند.

به هنگام شستن و بعد از طی شدن زمان مناسب یک ظرف از آب داغ و صابون را آماده کنید. در این مرحله با منظره خوبی مواجه نمی شوید. حوله را در ظرف قرار دهید و تمام شپش های از بین رفته را مشاهده کنید. سپس موهای خود را از کف سر به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و به صورت کامل همه جا را شانه بزنید. این عمل را آنقدر ادامه بدهید تا دیگر خبری از شپش ها روی سر شما  نباشد.

سپس موهای خود را شامپو کنید و با سشوار به خوبی خشک کنید. به اندازه 2 هفته این کار را هر روز انجام دهید تا دیگر اثری از شپش بر روی سر شما نباشد.

سرکه نیز یکی از راه های طبیعی دیگر برای درمان شپش سر است که به اندازه درمان شپش با روغن زیتون موثر است. بدین صورت که یک لیتر آب تهیه کنید و دو قاشق غذاخوری از سرکه مرغوب داخل آن بریزید تا یک محلول بدست آید. تمام موهای خود را با آن آغشته کنید و بعد از 1 ساعت آن را بشورید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا تخم شپش ها سست و از بین بروند.

منبع : سایت برفانک

درمان سرماخوردگی روشهای مختلفی دارد. شما ابتدا به سراغ روشهای خانگی و گیاهی بروید. اگر

سرطان وحشتناک ترین بیماری امروزی است. بیماریی که هرگاه از آن گفتگو شود نفسها را

اسهال یا بیرون روی یکی از مشکلاتی است که طی آن مدفوع بیش از حد

یبوست یکی از مشکلات بسیار آزارنده است که خیلی ها دچار آن می شوند. متاسفانه

بازگشت به بالا | نمایش سایت با ظاهر اصلی

.کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی برفانک می باشد1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *