درمان سوزش گلو

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

معمولا بروز گلودرد یا سوزش گلو باعث نگرانی نیست. سوزش گلو معمولا به‌خاطر عفونت‌های ساده‌ای مانند سرماخوردگی یا گلودرد استرپتوکوکی ایجاد می‌شود. در موارد نادری، سوزش گلو به‌خاطر بیماری‌ها و مشکلات جدی و خطرناک است. زمانی‌که بیماری‌ای باعث سوزش گلو شود، معمولا علائم دیگری همراه با سوزش گلو وجود دارد. در این مقاله شما را با ۹ علت سوزش گلو و راه‌های درمان سوزش گلو آشنا خواهیم کرد.

درمان سوزش گلو

سوزش سرِدل از علائم بازگشت اسید معده به مری (رفلاکس اسید یا تُرش‌کردن) است. این پدیده معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که دریچه‌ای که بین معده و مری وجود دارد، اجازه بدهد اسید از سمت معده به سمت گلو بیاید.

طعم تیز و زننده‌ی اسید باعث ایجاد سوزش در پشت گلو و قفسه‌ی سینه می‌شود. همچنین بازگشت اسید باعث احساس طعم ترش یا تلخ در گلو یا دهان‌تان می‌شود. زمانی‌که این بازگشت اسید شدید و مکرر باشد، به این بیماری بازگشت اسید به مری گفته می‌شود.

سایر علائم بازگشت اسید به مری عبارت‌اند از:

ممکن است علائم‌تان پس از صرف یک وعده‌ی غذایی مفصل یا هنگام خواب شب، تشدید بشود.

ممکن است مخاطی که به‌طور طبیعی بینی را می‌پوشاند تا جایی که به پشت حلق می‌ریزد، تجمع پیدا بکند. این پدیده ترشحات مزمن در ناحیه‌ی پشت حلق دارد. سرماخوردگی، عفونت‌های تنفسی، آلرژی و هوای سرد از علل بروز ترشحات مزمن در ناحیه‌‌ی پشت حلق هستند. بروز مداوم این پدیده می‌تواند موجب تحریک پشت گلو بشود.

سایر علائم ترشحات مزمن در ناحیه‌ی پشت حلق عبارت‌اند از:

گلودرد استرپتوکوکی از رایج‌ترین علل عفونت گلو است که گروهی از باکتری‌های استرپتوکوکوس A آن را ایجاد می‌کنند. زمانی‌که فرد سرفه یا عطسه می‌کند، این باکتری‌ها در هوا پخش می‌شوند.

سوزش گلو از علائم اصلی گلودرد استرپتوکوکی است. درد ممکن است به‌حدی شدید باشد که عمل بلع را با مشکل روبه‌رو کند.

سایر علائم گلودرد استرپتوکوکی عبارت‌اند از:

داروهای مُسکن بدون‌ نسخه در کاهش و تسکین درد مؤثرند. اما هنوز امکان انتقال عفونت به دوستان و خانواده‌تان وجود دارد. برای درمان این عفونت باید به پزشک مراجعه کنید تا او برای‌تان آنتی بیوتیک تجویز بکند.

سوزش گلو یکی از علائم سرماخوردگی است. این عفونت ویروسیِ دستگاه فوقانیِ تنفسی می‌تواند باعث ناراحتی فرد بشود. اما معمولا جدی نیست. بزرگسالان در سال ۲ تا ۳ بار دچار سرماخوردگی می‌شوند.

سایر علائم سرماخوردگی عبارت‌اند از:

معمولا علائم سرماخوردگی بین ۷ تا ۱۰ روز از بین می‌روند.

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است. این بیماری موجب بروز علائمی مشابه سرماخوردگی مانند سوزش گلو می‌شود. اما آنفولانزا جدی‌تر از سرماخوردگی است. ممکن است آنفولانزا در برخی افراد عوارض خطرناکی مانند ذات الریه ایجاد بکند. علائم آنفولانزا بین ۱ تا ۴ روز پس از آلوده‌شدن به ویروس آن ظاهر می‌شوند.

سایر علائم آنفولانزا عبارت‌اند از:

بهتر است تا ۴۸ ساعت پس از بروز علائم به پزشک مراجعه کنید تا زودتر بیماری‌تان درمان بشود. همچنین راه‌هایی برای کاهش علائم آنفولانزا نیز وجود دارد.

مونونوکلئوز بیماری بسیار واگیرداری است که توسط ویروس اپشتین‌بار به‌وجود می‌آید. این ویروس از طریق مایعات بدن مانند بزاق منتقل می‌شود. به‌همین دلیل به این بیماری، بیماری بوسه نیز گفته می‌شود.

معمولا علائم بین ۴ تا ۶ هفته پس از آلوده‌شدن بروز می‌کند. سوزش گلوی شدید یکی از علائم مونونوکلئوز است.

سایر علائم مونونوکلئوز عبارت‌اند از:

آبسه‌ی لوزه عفونت گردن و سر است. این پدیده باعث تجمع چرک در پشت گلو و ایجاد درد و ورم گلو می‌شود. آبسه‌ی لوزه اغلب یکی از عوارض التهاب لوزه محسوب می‌شود. اگر این بیماری را درمان نکنید، ورم باعث هل‌دادن لوزه‌ها به سمت وسط گلو و بستن مسیر تنفس می‌شود.

سایر علائم آبسه‌ی گلو عبارت‌اند از:

این بیماری مانند این است که داخل دهان یا گلو‌ی‌تان را سوزانده‌اید یا آب جوش در آن ریخته‌اید. درحالی‌که چنین اتفاقی رخ نداده است. درد و سوزش می‌تواند گلو، دهان‌، لب، زبان و سقف دهان را نیز در بگیرد.

سایر علائم سندرم دهان سوزان عبارت‌اند از:

در موارد نادری سوزش گلو می‌تواند نشانه‌ای از سرطان گلو یا سرطان مری باشد. البته احتمال بروز سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت‌هایی که موجب سوزش گلو می‌شوند، بسیار از سرطان است.

سوزش گلوی ناشی از عفونت‌ها معمولا بین ۱ تا ۲ هفته بهبود می‌یابد. درحالی‌که در صورت ابتلا به سرطان این درد از بین نمی‌رود.

برخی دیگر از علائم بروز سرطان عبارت‌اند از:

اگر یک یا چند مورد از علائم بالا را دارید، به پزشک مراجعه بکنید. پزشک می‌تواند علت مشکل‌تان را شناسایی و به شما در اقدام بعدی کمک بکند.

به کمک روش‌های زیر می‌توانید درد یا سوزش گلو را تسکین بدهید:

معمولا سوزش گلو پس از گذشت چند روز بهتر می‌شود. اما اگر دردتان بیش از ۱ هفته ادامه پیدا کرد یا به‌طرز غیرمعمولی افزایش یافت، به پزشک مراجعه بکنید.

همچنین در صورت بروز علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

درمان سوزش گلو

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

درمان قطعی گلو درد خوردن نشاسته است .در یک لیوان دوقاشق غذاخوری نشاسته را با یکی دو قاشق آب سرد حل کنید و بعد از حل شدن آب جوش را بریزید تا لیوان پر شود.کمی شکر یا قند یا نبات اضافه کنید و میل کنید.

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


معرفی کتاب شغلی که زندگی‌ست

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

گلو درد یک عارضه کاملا شایع است که برای همه پیش می آید و علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک با استفاده از دارو و درمان های خانگی هم می توان برای رفع آن اقدام نمود. ما در این مقاله از راه های درمان سوزش گلو می گوییم.

درد، خارش و سوزش گلو را می توان با استفاده از درمان های خانگی در منزل رفع نمود و از مصرف آنتی بیوتیک در صورتی که بیماری شدید نباشد، پرهیز کرد. در ادامه این مقاله در کنار ما راه های درمان سوزش گلو را تجربه کنید.

برای درمان سوزش گلو ما راه های ذیل را به شما پیشنهاد می کنیم:

درمان سوزش گلو

اگر گلو درد شما ویروسی باشد شما با به کار بستن درمان های درج شده در این مطلب می توانید به بهبود و رفع آن بپردازید. اما برای درمان گلو درد های باکتریایی باید حتما به پزشک مراجعه شود.

منبع : آرگا



چطوری پوست من را نرم می کنی؟ (لطیف سازی پوست)








نشانی شما منتشر نخواهد شد.





عبارت “شما چیزی هستید که می خورید اندکی درست است. حقیقت نهایی آن چیزی است که شما هضم می کنید بنابراین، آیا آنزیم های گوارشی برای هضم بهتر و جذب مواد مغذی ضروری هستند؟ به نظر شگفت انگیز می رسد، البته تا زمانی که نحوه عملکرد دستگاه گوارش، کمتر شناخته شده بود. طبق یک مطالعه که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، امروزه میزان بروز بیماری ها افزایش یافته که به دلیل کمبود آنزیم های گوارشی مرتبط با مواد مغذی هستند.  در این مقاله

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

درمان سوزش گلو

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید


گلودرد یا چرک کردن گلو به هر دلیل که باشد میتوانید با درمان های خانگی و مراقبت آن را درمان کنید . البته اگر گلودرد از ۳ روز طول بکشد باید به پزشک مراجعه کرد تا علت آن بیماری خطرناکی نباشد .

با رفلاکس حنجره و حلق، بزرگسالان ممکن است سوزش سر دل یا مزه ی تلخ یا حس سوزش در پشت گردن داشته باشند. اما احتمال کمتری وجود دارد که نشانه های ساب GERD را داشته باشند. اوقات، نشانه ها در بزرگسالان پیچیده است و می توانند به اسانی با مشکلات دیگر اشتباه گرفته شوند.


معمول ترین ان ها به قرار زیر است:

درمان سوزش گلو


دیگر نشانه های می تواند شامل موارد زیر باشد:

در بزرگسالان، رفلاکس خاموش، می تواند به گلو و لارینکس زخم هایی وارد کند. همچنین می تواند خطر سرطان در ان ناحیه را افزایش دهد، به ریه ها اسیب بزند، و می تواند شرایطی مانند آسم، آمفیزم، یا برونشیت را بدتر کند.




اگرچه تشخیص ریفلاکس خاموش از GERD سخت تر است، پزشک می تواند ان را از طریق ترکیب پیشینه ی پزشکی، ازمون فیزیکی، و یک یا چند تست تشخیص دهد. ازمایش ها شامل موارد زیر است:

یک ازمون اندوسکوپی، یک فرایند اداری که شامل نگاه کردن به گلو و تارهای صوتی با یک ابزار سخت و منعطف است.کنترل PH، که شامل قرار دادن یک کاتتر کوچک از بینی به گردن و مری است؛ اینجا، حسگرها اسید را شناسایی می کنند، و یک کامپیوتر کوچک در مچ دست پوشیده می شود تا یافته ها را در طول ۲۴ ساعت ثبت کند.




آب نمک قرقره کنید .

۱ قاشق غذاخوری نمک را در ۱ استکان آب گرم حل کنید و هر چند ساعت یکبار در گلو قرقره کنید . بعد از قرقره کردن دهان خود را آبکشی نمایید .
همچنین برای تاثیر میتوانید مقداری آبلیمو یا سرکه نیز به آن اضافه کنید .


آب نبات سرماخوردگی و گلودرد مصرف کنید .

انواع مختلفی از اینگونه آب نبات ها موجود میباشند که سعی کنید از آنهایی که حاوی عسل و لیمو هستند استفاده کنید . بعضی از این آب نبات ها دارای مواد بی حس کننده میباشند که میتواند گلودرد را تسکین دهد اما نباید از ۳ روز مصرف شوند زیرا ممکن است باعث گلودرد استرپتوکوکی یا التهاب حلق شوند .


برای کاهش درد از اسپری گلو استفاده کنید .

این اسپری ها برای فروش بدون نسخه در داروخانه ها موجود میباشند که میتوانید آنها را تهیه کنید . این اسپری ها باعث کاهش درد و خلط گلو میشوند . مقدار مصرف را با توجه به لیبل روی محصول تنظیم کنید .
درد گلو را با کمپرس گرم کاهش دهید . شما با استفاده از چای گرم ، آب نبات سرماخوردگی و اسپری بینی میتوانید درد داخل گلو را تسکین دهید اما درد گلو از خارج بهتر نخواهد شد . با گرم کردن گلو از خارج بوسیله حوله آغشته به آب گرم ، گرم کردن یا بطری آب و گرم کردن با پدهای گرمایی میتوان این درد را نیز کاهش داد .


ضماد ( مرهم ) چای بابونه درست کنید .

۱ عدد چای کیسه ای بابونه یا ۱ قاشق غذاخوری از گل خشک شده آن را در ۱ الی ۲ لیوان آب جوش بریزید و بگذارید خیس بخورد . در زمانیکه هنوز گرم است یک حوله را در آن خیس کنید و دور گردن خود بپیچید و در صورت نیاز دوباره تکرار کنید .
با نمک و آب مرهم درست کنید . ۲ استکان نمک ( ترجیحا نمک دریا ) با ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید تا نمک مقداری نم دار شود اما نباید خیس شود . نمک را در حوله ریخته و دور گردن خود بپیچید و یک حوله دیگر نیز دور گردن خود بپیچید . برای مدت زمان دلخواه بگذارید تا بماند .





از بخور استفاده کنید .

بخار سرد و گرم تولید شده توسط دستگاه بخور میتواند باعث تسکین دادن گلودرد بشود . البته حواستان باشد تا اتاق را نمدار نکنید . در صورت تمایل میتوانید از عصاره های لیمو ، زنجبیل یا بابونه داخل آب آن استفاده کنید .
استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید . برای تسکین درد میتوانید از این قرص ها استفاده کنید . آسپرین نیز یک مسکن خوب است اما نباید در کودکان زیر ۲۰ سال مصرف شود .


از آب های مخصوص ورزش کاران نیز میتوانید استفاده کنید که حاوی نمک ، شکر و دیگر مواد معدنی مورد نیاز بدن برای مبارزه با گلودرد هستند .
هر روز صبح و شب دوش بگیرید . گرفتن دوش مکرر به همراه بخار زیاد باعث پاکسازی بدن و تسکین دادن گلودرد خواهد شد .
ویتامین C مصرف کنید .

ویتامین C آنتی اکسیدان بوده و از سلول ها در مقابل آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری میکند . وقتیکه بدن غذا را به انرژی تبدیل میکند رادیکال های آزاد تولید میشوند . تحقیقات علمی در مورد اثرات ویتامین C در گلودرد نظرات متفاوتی دارند اما خوردن آن ضرری نخواهد داشت .





مواد غذایی مضر برای گلودرد


لبنیات مصرف نکنید .

شیر ، کره ، بستنی و دیگر محصولات لبنی در بعضی افراد باعث تولید خلط میشود .
بیش از حد شیرینی جات مصرف نکنید .

مواد غذایی شیرین میتواند باعث تحریک کردن گلو بشوند و باید در هنگام گلودرد مصرف آنها را محدود کرد .


آب سرد نخورید .

همیشه از آب ولرم در هنگام گلودرد استفاده کنید زیرا شما باید دمای مرکزی بدن را بالا نگه دارید .

درمان سوزش گلو


گلودردهای خطرناک را بشناسید

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کرد ؟ اگر از ۳ روز گلودرد طول کشید به دکتر مراجعه کنید . پزشک گلوی شما را معاینه کرده و بهترین نوع درمان را برای شما انتخاب میکند .

گلودرد استرپتوکوکی یا التهاب حلق استرپتوکوکییا چیست ؟

streptococcal pharyngitisیک بیماری است که توسط باکتری گروه A ایجاد میشود خود را باید برای نداشتن این بیماری جدی گلو تست کنید . این بیماری که لوزه ها را تحت تاثیر قرار میدهد .


نشانه های این بیماری :






پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

دکتر طب – اخبار پزشکی و دنیای طب و سلامت روانشناسی تغذیه

درمان سوزش گلو

 

معجون خانگی با توجه به کتاب درمان پزشکان خانگی، می تواند تنها از چند ماده درست بشود که تسکین درد گلو را به دنبال دارد. برای ساخت این معجون دستور العمل آسان زیر را دنبال کنید .

درمان سوزش گلو
گلو را نرم کنید
دکتر Asher می گوید: درمان استاندارد یک قاشق غذا خوری عسل در آب گرم با لیمو است. او می افزاید: “شما بهتر است چیزهایی که گلو را نرم تر می کند دنبال کنید زیرا باعث تحریک آنها می شود . او همچنین توصیه می کند که چای را با استفاده از داروهای سنتی یا شیرین بیان که یک گیاه ضد التهابی است را مصرف کنید.

شستشو و تسکین
قرقره با آب نمک یا سایر راه حل ها، باعث کاهش گلو درد ناشی از محرک هایی مانند هوای خشک یا آلرژی می شود.
در هند بیماران مبتلا به سوزش گلو، هنگام مصرف گلچهره با مخلوطی از یک قاشق چایخوری شیرین بیان در هشت پیمانه آب وضعیتشان بسیار بهتر شد. مخلوط شیرین بیان می تواند به عنوان یک نوشیدنی یا به همراه یک نوشیدنی دیگر استفاده شود . (شما می توانید شربت های شیرین بیان یا پودر ریشه شیرین بیان را در فروشگاه هایی که داروهای طبیعی را به فروش می رسانند پیدا کنید، اما اطمینان حاصل کنید که آنها حاوی شیرینی طبیعی واقعی هستند.) دکتر آیشر می افزاید: این گیاه با آب سیب طبیعی یک درمان مؤثر است.

معجون خانگی برای درمان سوزش گلو
معجون خانگی با توجه به کتاب درمان پزشکان خانگی، می تواند تنها از چند ماده درست بشود که تسکین درد گلو را به دنبال دارد. برای ساخت این معجون دستور العمل آسان زیر را دنبال کنید .

عناصر:
۱ گل میخ (ضد عفونی کننده و مبارزه با عفونت)
¼ قاشق چای خوری از زنجبیل پودر (مبارزه با التهاب)
۱/۸ قاشق چای خوری دارچین (التهاب را کاهش می دهد)
۴ قاشق چای خوری عسل خام

روش تهیه:

ماد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و در ۲ فنجان آب جوش بریزید و با عسل مخلوط کنید (که تسکین دهنده و شیرین است ( معجون را در طول روز بخورید تا گلو شما بهتر شود.)

جلوگیری از ملتهب شدن گلو
دکتر آسره می گوید: پیشگیری بهترین دارو برای گلودرد است که به علت عفونت و عفونت ویروسی ایجاد می شود . به عنوان مثال، اگر یک گلو درد را در صبح متوجه شوید، ممکن است ناشی از خشکی تنفس از طریق دهان شما در شب باشد، یا ریفلاکس اسید معده در هنگام خوابیدن باشد. یک رطوبت دهنده می تواند خشکی نفس را ترمیم کند و رختخواب یا بالش خود را تنظیم کند به طوری که سر شما کمی بالا باشد که می تواند از گلو درد ناشی از ریفلاکس جلوگیری کند. وی یادآور می شود: “اگر محیط اطراف خود را عوض کنید، کمتر در معرض گلودرد قرار خواهید گرفت.
در عوض، شما می توانید چند محصولات پیشگیری از سرماخوردگی آزمایش شده و واقعی را که در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی فروخته می شود را بیابید.

هر کاری که می کنید، گلو دردی را که طولانی تر از یک هفته طول می کشد، نادیده نگیرید، که می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. دکتر Asher می گوید: “اگر درد شدید داشته باشید که در بلعیدن دچار مشکل شود، به دکتر مراجعه کنید، و اگر درد در یک طرف گلو قرار داشته باشد و نه در دو طرف، وقت آن است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید .
همچنین او توصیه می کندهر فرد سیگاری با یک گلودرد مداوم باید دکتر را ببیند.

 

درمان سوزش گلو

به درد یا سوزش گلو ، گلودرد میگویند . گلودرد یکی از نشانه‌های بیماری و معمولاً به دلیل التهاب گلو اتفاق می‌افتد . در هنگام گلودرد توصیه می‌شود که از آلودگی هوا دوری‌کنید . راه‌های دارویی زیادی برای درمان گلودرد وجود دارد اما در این مقاله ما فقط به راه‌های خانگی و گیاهی می‌پردازیم .

۱ تا ۲ قاشق عسل بخورید . عسل یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است و همچنین سرفه را نیز کاهش می‌دهد . ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پر ، عسل را به‌آرامی قورت دهید و بگذارید تا در پشت دهان تا جای ممکن بماند .

همچنین می‌توانید عسل را در آب گرم حل کرده و نوشیدنی آن را بنوشید . البته تأثیر آن کمتر از خوردن مستقیم عسل است .

عسل نباید در کودکان زیر ۱ سال استفاده شود زیرا دارای باکتری‌هایی است که بدن کودکان نمی‌تواند آن را هضم کند .

درمان سوزش گلو

آب‌نمک قرقره کنید . ۱ قاشق چای‌خوری نمک دریا یا ۲ قاشق چای‌خوری نمک معمولی را در ۱ لیوان آب گرم حل کنید سپس قرقره کنید . این کار باعث ضدعفونی کردن گلو و کاهش التهاب و درد می‌شود .

همچنین از سرکه سیب نیز می‌توانید برای قرقره کردن استفاده کنید . ۱ تا ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم حل کنید و قرقره کنید . مقداری عسل هم می‌توانید برای بهتر شدن طعم به آن اضافه کنید .

بخارآب تنفس کنید . می‌توانید دوش آب گرم بگیرید ، از دستگاه بخور یا از بخارآب جوش استفاده کنید . تنفس بخارآب باعث تسکین دادن گلو می‌شود .

غذای گرم بخورید . غذاهایی مانند سوپ می‌تواند باعث کاهش گلودرد بشوند . سعی کنید از مواد غذایی دارای قند بالا استفاده نکنید زیرا ممکن است گلودرد را بدتر کنند .

چای گرم بنوشید . نوشیدن چای با مقداری عسل حل‌شده در داخل آن می‌تواند به شما کمک کند .

آب‌نبات سرماخوردگی بمکید . این آبنبات ها دارای موادی هستند که می‌توانند گلودرد را تسکین دهند .

استراحت کنید . قسمت مهم درمان به مقدار استراحت برمی‌گردد . سعی کنید زمان خود را به استراحت بگذرانید تا سریع‌تر بهبود یابید .

آبمیوه بخورید . آبمیوه هایی مانند آب سیب می‌تواند گلودرد را تسکین دهد . بهترین آبمیوه‌ها برای گلودرد آب سیب و آب پرتغال می‌باشند .

آبمیوه‌هایی با قند زیاد مصرف نکنید . قند می‌تواند محیطی را درست کند که میکروب‌ها بتوانند سریع‌تر تکثیر شوند . به‌جای آبمیوه‌های صنعتی از آب‌میوه‌های طبیعی و خانگی استفاده کنید . آبمیوه‌هایی با پایه لیمو و دیگر مواد حاوی ویتامین C بهترین انتخاب هستند .

مایعات سرد ننوشید . نوشیدن مایعات سرد باعث تنگ‌تر شدن گلو و بدتر شدن اوضاع خواهد شد . در هنگام گلودرد از خوردن و نوشیدن مواد غذایی سرد خودداری کنید .

شیر و بستنی مصرف نکنید . این مواد خلط را کرده که باعث سرفه می‌شود . در هنگام گلودرد محصولات لبنی مصرف نکنید .

مقداری سوپ مرغ بخورید . سوپ مخصوصاً سوپ مرغ یکی از بهترین درمان‌های گلودرد هست که برای گلوی شما بسیار مفید است .

خود را گرم نگه‌دارید . اگر سرماخورده‌اید ، آنفولانزا دارید یا به گلودرد دچار شده‌اید ، اگر خود را در معرض سرما قرار دهید وضعیت را بدتر کرده‌اید . لباس گرم بپوشید و خود را در مقابل سرما محافظت کنید .

خود را با وسایل تفریحی مشغول کنید تا زیاد به گلویتان فکر نکنید .

به گلوی خود استراحت دهید و زیاد صحبت نکنید .

خوردن کره بادام‌زمینی به شما کمک می‌کند اما تأثیر آن موقتی است .

غذای خشک نخورید زیرا گلودرد را بدتر می‌کند .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

درمان سوزش گلو

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

بسیاری از کرم ها و مواد آرایشی دارای مواد شیمیایی مضری هستند که میتواند

بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبزی جاتی که

سگ ها به صورت ذاتی شیطون و بازیگوش هستند و همین باعث مستعد بودن

هدفون خوب و با کیفیت به برند و قیمت هیچ ارتباطی ندارد . شما

ساختن اسلایم عموما با بوراکس انجام میشود اما بدون بوراکس هم میتوان این کار

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *