درمان سوزش گلو در طب سنتی

خواص دارویی و گیاهی

دکتر طب – اخبار پزشکی و دنیای طب و سلامت روانشناسی تغذیه

درمان سوزش گلو در طب سنتی

 

معجون خانگی با توجه به کتاب درمان پزشکان خانگی، می تواند تنها از چند ماده درست بشود که تسکین درد گلو را به دنبال دارد. برای ساخت این معجون دستور العمل آسان زیر را دنبال کنید .

درمان سوزش گلو
گلو را نرم کنید
دکتر Asher می گوید: درمان استاندارد یک قاشق غذا خوری عسل در آب گرم با لیمو است. او می افزاید: “شما بهتر است چیزهایی که گلو را نرم تر می کند دنبال کنید زیرا باعث تحریک آنها می شود . او همچنین توصیه می کند که چای را با استفاده از داروهای سنتی یا شیرین بیان که یک گیاه ضد التهابی است را مصرف کنید.

شستشو و تسکین
قرقره با آب نمک یا سایر راه حل ها، باعث کاهش گلو درد ناشی از محرک هایی مانند هوای خشک یا آلرژی می شود.
در هند بیماران مبتلا به سوزش گلو، هنگام مصرف گلچهره با مخلوطی از یک قاشق چایخوری شیرین بیان در هشت پیمانه آب وضعیتشان بسیار بهتر شد. مخلوط شیرین بیان می تواند به عنوان یک نوشیدنی یا به همراه یک نوشیدنی دیگر استفاده شود . (شما می توانید شربت های شیرین بیان یا پودر ریشه شیرین بیان را در فروشگاه هایی که داروهای طبیعی را به فروش می رسانند پیدا کنید، اما اطمینان حاصل کنید که آنها حاوی شیرینی طبیعی واقعی هستند.) دکتر آیشر می افزاید: این گیاه با آب سیب طبیعی یک درمان مؤثر است.

معجون خانگی برای درمان سوزش گلو
معجون خانگی با توجه به کتاب درمان پزشکان خانگی، می تواند تنها از چند ماده درست بشود که تسکین درد گلو را به دنبال دارد. برای ساخت این معجون دستور العمل آسان زیر را دنبال کنید .

عناصر:
۱ گل میخ (ضد عفونی کننده و مبارزه با عفونت)
¼ قاشق چای خوری از زنجبیل پودر (مبارزه با التهاب)
۱/۸ قاشق چای خوری دارچین (التهاب را کاهش می دهد)
۴ قاشق چای خوری عسل خام

روش تهیه:

ماد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و در ۲ فنجان آب جوش بریزید و با عسل مخلوط کنید (که تسکین دهنده و شیرین است ( معجون را در طول روز بخورید تا گلو شما بهتر شود.)

جلوگیری از ملتهب شدن گلو
دکتر آسره می گوید: پیشگیری بهترین دارو برای گلودرد است که به علت عفونت و عفونت ویروسی ایجاد می شود . به عنوان مثال، اگر یک گلو درد را در صبح متوجه شوید، ممکن است ناشی از خشکی تنفس از طریق دهان شما در شب باشد، یا ریفلاکس اسید معده در هنگام خوابیدن باشد. یک رطوبت دهنده می تواند خشکی نفس را ترمیم کند و رختخواب یا بالش خود را تنظیم کند به طوری که سر شما کمی بالا باشد که می تواند از گلو درد ناشی از ریفلاکس جلوگیری کند. وی یادآور می شود: “اگر محیط اطراف خود را عوض کنید، کمتر در معرض گلودرد قرار خواهید گرفت.
در عوض، شما می توانید چند محصولات پیشگیری از سرماخوردگی آزمایش شده و واقعی را که در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی فروخته می شود را بیابید.

هر کاری که می کنید، گلو دردی را که طولانی تر از یک هفته طول می کشد، نادیده نگیرید، که می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. دکتر Asher می گوید: “اگر درد شدید داشته باشید که در بلعیدن دچار مشکل شود، به دکتر مراجعه کنید، و اگر درد در یک طرف گلو قرار داشته باشد و نه در دو طرف، وقت آن است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید .
همچنین او توصیه می کندهر فرد سیگاری با یک گلودرد مداوم باید دکتر را ببیند.

 

درمان سوزش گلو در طب سنتی

عبارت “شما چیزی هستید که می خورید اندکی درست است. حقیقت نهایی آن چیزی است که شما هضم می کنید بنابراین، آیا آنزیم های گوارشی برای هضم بهتر و جذب مواد مغذی ضروری هستند؟ به نظر شگفت انگیز می رسد، البته تا زمانی که نحوه عملکرد دستگاه گوارش، کمتر شناخته شده بود. طبق یک مطالعه که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، امروزه میزان بروز بیماری ها افزایش یافته که به دلیل کمبود آنزیم های گوارشی مرتبط با مواد مغذی هستند.  در این مقاله

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

درمان سوزش گلو در طب سنتی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

گلو درد یک عارضه کاملا شایع است که برای همه پیش می آید و علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک با استفاده از دارو و درمان های خانگی هم می توان برای رفع آن اقدام نمود. ما در این مقاله از راه های درمان سوزش گلو می گوییم.

درد، خارش و سوزش گلو را می توان با استفاده از درمان های خانگی در منزل رفع نمود و از مصرف آنتی بیوتیک در صورتی که بیماری شدید نباشد، پرهیز کرد. در ادامه این مقاله در کنار ما راه های درمان سوزش گلو را تجربه کنید.

برای درمان سوزش گلو ما راه های ذیل را به شما پیشنهاد می کنیم:

درمان سوزش گلو در طب سنتی

اگر گلو درد شما ویروسی باشد شما با به کار بستن درمان های درج شده در این مطلب می توانید به بهبود و رفع آن بپردازید. اما برای درمان گلو درد های باکتریایی باید حتما به پزشک مراجعه شود.

منبع : آرگا



چطوری پوست من را نرم می کنی؟ (لطیف سازی پوست)








نشانی شما منتشر نخواهد شد.








خانه

موبایل

 

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 

درمان سوزش گلو در طب سنتی

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و . از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. ما 8 روش کاملاً طبیعی برای حل مشکلتان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

1- لیموترش، گلودرد را درمان و بدن را تقویت می‌کند

لیموترش، درمان طبیعی و موثری است. لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.

 

روش استفاده: لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و با محلول به دست آمده قرقره کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

 

 

 

2- درخت چای: ضدعفونت و ضدویروس

درخت چای گلودرد را درمان می‌کند. معمولاً از روغن ضروری این گیاه استفاده می‌کنند چون ضد قارچ، ضد ویروس و ضدباکتری خوبی است.

 

روش استفاده: دو قطره روغن ضروری درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از این که قورتش دهید چند لحظه در دهان خود نگه دارید. هر روز سه مرتبه این کار را انجام دهید تا علائم بیماری کاملاً از بین برود.

 

توجه داشته باشید که روغن ضروری این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 3 سال مورد منع مصرف دارد.

 

 

3- عسل، تسکین دهنده و تقویت کننده است

وقتی دچار گلودرد و التهاب در این ناحیه می‌شوید بدون معطلی سراغ عسل بروید. علاوه بر این، عسل «تقویت کننده‌ی» طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است. زمانی که بدن شما قوی‌تر باشد بیماری‌تان زودتر بهبود می‌یابد.

 

روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

 

علاوه بر این می‌توانید 25 میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید. در ظرف بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. در روز چند بار با محلولی که آماده کرده‌اید قرقره کنید.

 

لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد.

 

و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند

 

 

 

 

4- گیاه مریم گلی؛ تسکین گلودرد

گیاه مریم گلی برای درمان گلودرد موثر عمل می‌کند. در سال 29 پژوهشی انجام شد که نشان می‌دهد دهان‌شویه‌ای که از گیاه مریم گلی تهیه شده است برای تسکین گلودرد به اندازه‌ی داروهای موجود موثر عمل می‌کند. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.درمان سوزش گلو در طب سنتی

 

روش استفاده: 1 تا 3 گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه دم بکشد. روزانه 5 مرتبه با این محلول قرقره کنید.

 

گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر 18 ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.

 

 

5- آویشن: التیام بخش و ضد سرفه

آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

 

روش استفاده: 15 میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 1 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دم کرده را میل کنید.

 

توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر 3 سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد.

 

در مصرف این گیاهان نیز افراط نکنید و اگر به گیاهان حساسیت دارید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک یا عطار مشورت کنید.

 

 

 

 

6- پوست درخت بلوط با آنژین مقابله می‌کند

پوست درخت بلوط برای درمان گلودرد موثر است. درخت بلوط برای درمان زکام، آنژین، لارنژیت مفید است.

 

روش استفاده:  8 تا 1 گرم پوست درخت بلوط خرد شده را با یک لیتر آب به مدت 1 دقیقه بجوشانید و سپس محلول را از صاف کنید. هر روز 3 تا 4 مرتبه با این محلول قرقره کنید. این کار را حداکثر 5 تا 6 روز ادامه دهید.

 

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند

 

7- سرکه‌ی سیب: ضدباکتری و سرشار از ویتامین

سرکه‌ی سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود.

 

روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 2 تا 3 مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید است هر ساعت این کار را تکرار کنید.

 

8- اسطوخودوس: ضدالتهاب

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

 

روش استفاده: 2 گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 1 دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید. این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

 

 

 

چند توصیه‌ی کلی

* اگر تا دو روز بیماری‌تان بهبود نیافت و یا تب داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

* برخی معتقدند که درمان‌های گیاهی کاملاً بی‌خطر هستند و از هر گیاهی و به هر میزانی می‌شود استفاده کرد. توجه داشته باشید گیاهان، داروهای بی‌خطری نیستند و نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شد. بعضی مواقع مورد منع مصرف وجود دارد.

 

* اگر در مصرف یک گیاه دچار شک شده‌اید حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنید.


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *