درمان سریع دندان درد کودک

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دندان‌ درد کودکان به همان اندازه که برای آنها دردناک است می‌تواند برای پدرومادرها هم دردسرساز باشد. دندان درد دائمی کودکان معمولا نشان از مسئله‌‌ی جدی‌تری دارد و نیازمند مراجعه به متخصص است. اغلب این دردها ناشی از خرابی دندان یا بیماری‌های لثه است. درد‌های کوتاه‌مدت ممکن است به‌دلیل ضربه به دندان باشد یا خراشی جزئی دهان یا گیر کردن غذا بین دندان‌ها. مشکلات مربوط به سینوس‌ها،‌ گوش و فک هم باعث ایجاد دردی شبیه به دندان‌ درد می‌شود. در این مقاله به درمان‌های خانگی مربوط به دندان درد پرداخته شده است. این درمان‌ها می‌تواند باعث کاهش درد دندان شود اما اگر این درد از ۲۴ ساعت طول کشید با پزشک‌تان مشورت کنید.

به‌آرامی دو طرف دندان‌های خراب را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا غذاهایی را که بین دندان‌ها گیر کرده خارج کنید. اگر کودک‌تان به‌اندازه‌ای بزرگ شده است که خودش مسواک بزند و نخ دندان بکشد، بگذارید این کار را انجام بدهد و شما فقط نظارت کنید که کارش را درست انجام دهد.

اگر کودک‌تان می‌تواند آب‌نمک را در دهانش بچرخاند و بیرون بریزد (قورت ندهد)، این کار می‌تواند باعث کاهش درد و ورم اطراف دندان شود. حدود نصف قاشق چای‌خوری نمک را درون یک فنجان آب گرم بریزید و هم بزنید تا حل شود. مواظب باشید محلول خیلی داغ نباشد.

مقداری از محلول را به کودک بدهید و از او بخواهید آن را در دهانش بچرخاند (مخصوصا اطراف دندان خراب) و بعد از ۳۰ ثانیه آن را درون سینک تف کند. اگر درد ادامه داشت، هر چند ساعت یک‌بار می‌توانید از محلول آب و نمک استفاده کنید. فقط حواس‌تان باشد کودک‌تان به‌جای تف کردن محلول آن را قورت ندهد.

یک کیسه حاوی یخ یا سبزیجات یخ‌زده را درون حوله‌ای بپیچید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کیسه را روی محل درد نگه دارید. توجه کنید بسته به نوع مشکل،‌ ممکن است کیسه‌ی یخ باعث شدت درد شود. اگر کودک‌تان اظهار کرد دردش شده است، کیسه را کنار بگذارید، اما اگر دردش کمتر شد می‌توانید هر چند ساعت یک‌بار از این روش استفاده کنید؛ فقط مراقب باشید در فاصله هر بار استعمال، پوست صورتش دوباره گرم شود. همچنین یخ را مستقیما روی پوست یا دندان خراب نگذارید.

استفاده از دارو ممکن است به‌طور موقت درد را کم کند. می‌توانید از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید؛ البته تحت نظر دکتر کودکان. تا زمانی که دکتر کودکان تجویز نکرده است، از آسپرین استفاده نکنید. بنزوکائین (بی‌حسی موضعی) را می‌توان مستقیما روی دندان خراب استفاده کرد. برای این کار از دستورالعمل درج‌شده روی جعبه کمک بگیرید.

در این موارد به سراغ مراقبت‌های پزشکی بروید: تب همراه دندان درد، ورم نزدیک دندان خراب، درد بسیار شدید یا وارد شدن ضربه شدید به دهان. اگر دندان درد بیش از ۲۴ ساعت طول کشید یا باز هم تکرار شد، حتما با دندان‌پزشک کودک‌تان مشورت کنید.

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلامت و تربیت کودک

بازی با کودکان؛ ۲۰ بازی سرگرم‌کننده که والدین می‌توانند در خانه انجام دهند

افزایش شیر مادر؛ ۲۵ خوراکی‌ که برای تغذیه کودک‌تان به آن احتیاج دارید

رفتار با کودک حرف گوش نکن با ۵ توصیه‌ای که باید مدنظر داشته باشید

خواباندن نوزاد با ۸ راهکار بسیار ساده و نتیجه‌بخش

۱۰ دروغ رایجی که والدین هرگز نباید به کودکان خود بگویند

کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

جاهای دیدنی رشت؛ جاذبه‌‌های بی‌نظیر شهر باران

علائم فاویسم، علت و درمان این بیماری

کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبستر؛ ه‌های یک دختر جوان به قهرمان زندگی‌اش

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان دندان درد کودکان آشنا شوید.

وقتی بچه‌ها در حال دندان‌درآوردن هستند، هر جسمی را داخل دهانشان می‌کنند و آن را گاز می‌گیرند و به همین دلیل هم پدر و مادرها فکر می‌کنند دندان‌درآوردن با درد شدیدی همراه است که کودک برای کاهش درد چنین کاری را انجام می‌دهد. بعضی‌ها هم به دنبال تاول‌های دردناکی روی لثه کودک هستند و منتظر خونریزی می‌مانند.

رویش دندان‌ها اتفاق دردناکی نیست، ولی باعث خارش شده و ممکن است حس ناخوشایندی برای کودک ایجاد کند که موجب ناراحتی‌اش شود. برای آرام‌تر‌کردن این بی‌قراری و ناراحتی کودکان باید با نظر پزشک از داروهایی که برای این منظور تهیه شده، استفاده کنید. علاوه بر این، اجسام ژله‌مانند سفت مثل اسباب‌بازی‌های تمیز ژله‌ای نیز‌ می‌تواند به کاهش علائم آزاردهنده ناشی از رویش دندان‌ها کمک کند.

رویش اولین دندان‌ها معمولا در سنین چهار تا شش ماهگی اتفاق می‌افتددر این زمان معمولا سطوح ایمنی که از مادر به شیرخوار رسیده کاهش می‌یابد و کودک کم‌کم خودش باید عناصر ایمنی را بسازد. بنابراین کاهش عناصر ایمنی منتقل‌شده از مادر به کودک می‌تواند دلیلی برای تب یا بروز عفونت باشد که این فقط یک همراهی با دندان‌درآوردن است و رویش دندان به تنهایی باعث چنین اتفاقی نمی‌شود. همچنین در کودکانی که مشکل یا بیماری خاصی ندارند، معمولا در محل رویش دندان‌ها خونریزی اتفاق نمی‌افتد.

به والدین توصیه می‌کنیم زمانی که کودک دچار مشکلی مانند تب یا اسهال شدید می‌شود، حتما به پزشک مراجعه کنند و این مشکلات را به حساب دندان‌درآوردن نگذارند.

اینکه بچه شما موقع دندان درآوردن،اذیت شود کاملا طبیعی است. اما راه هایی که شما برای کاهش دندان درد او استفاده می کنید، ممکن است بچه شما را بیمار کند. با به کار بردن شیوه های درست از راه های امن تر که مانع بیمار شدن بچه شما می شوند، برای کاهش درد دندان در کودکان استفاده کنید.

دندان درد کودکان همیشه موجب نگرانی والدین می شود به طوری که با بروز دردی که کودک تحمل می کند به سراغ علت پوسیدگی و راه تسکین دندان درد کودک می روند. در این قسمت با علت اصلی خراب شدن و پوسیدگی دندان کودک و راههای درمان و تسکین دندان درد کودک آشنا می شوید.

مقصر اصلی در این رابطه می تواند نوع تغذیه بچه شما باشد. آب نبات، شیرینی های شکلاتی و نوشیدنی های شیرین دارای کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر به اشکال مختلف است. باکتری های موجود در دهان شکر را به اسیدی تبدیل می کنند که با کلسیم موجود در مینای دندان واکنش نشان می دهد. این موضوع منجر به ایجاد پوسیدگی یا فرسایش دندان می شود .

که مشکلاتی همچون سوراخ شدن دندان، بیماری های لثه یا حتی آسیب دیدن ریشه های دندان را می تواند به همراه داشته باشد. درد دندان زمانی اتفاق می افتد که پوسیدگی ناحیه مرکزی دندان را تحت تاثیر قرار دهد یا پوسیدگی به این ناحیه بسیار نزدیک شود. این ناحیه اعصاب دندان و مویرگ های خونی بسیار کوچک را در بر می گیرد و بطور خاص به وجود پوسیدگی یا هر نوع اختلال واکنش نشان می دهد.

آیا درد دندان شیری کودک شما شدید است، یا فقط احساس طلوب در اطراف دندان وجود دارد؟ بچه ها گرایش به پنهان کردن و سکوت درباره درد دندان خود دارند یا درباره درد دندان خود اغراق می کنند تا به این ترتیب بتوانند ابزاری برای رسیدن به خواسته های خود در اختیار داشته باشند. بنابراین، هنگام مواجه شدن با درد دندان کودک اولین گام مناسب می تواند اطمینان از حقیقت موضوع باشد.

به جای دندان، درد کودک می تواند به خاطر ایجاد آفت دهان، متورم شدن لثه (التهاب لثه یا ضایعات مربوط به آن) یا انواع دیگر این زخم ها باشد که توانسته ناحیه دهان کودک را تحت تاثیر قرار دهد. از فرزند خود بخواهید نقطه ای را که درد در آن احساس می کند به شما نشان دهد. هنگامی که کودک دهان خود را باز کرد، وجود نقطه های قرمز و ورم در داخل لب های وی را کنترل کنید. اگر این موارد در دهان کودک مشاهده نشد، احتمالاً شما با یک مورد درد دندان مواجه هستید. در این صورت هر چه سریع تر با دندان پزشک خود تماس بگیرید.

علائم دندان درد کودکان

در جریان پوسیدگی، پوشش محافظ بیرونی دندان خراب میشود و بتدریج به مرکز دندان، محلی که اعصاب دندان قرار گرفته اند نفوذ می کند. در این مرحله است که درد احساس میشود خصوصاً اگر چیزهای سرد، گرم یا شیرین با دندان تماس یابد. تخریب یا فساد دندان و بیماری لثه بطور کلی بر اثر پلاک (Plague) تولید می شوند پلاک، یک لایه نازک از بزاق و باقیمانده های غذاست که باکتری در آن رشد می کند.

رشد باکتریها در حضور مواد قندی انجام میشود برای مثال مواد قندی موجود در میوه های خشک شده، قندهای خوراکی و حتی عسل را می توان برد و به همین دلیل است که قندها در مواد غذایی کودک مضر شمرده میشوند اگردندانها فلوراید دریافت کنند مثلاً با مسواک زدن و استفاه از خمیرهای حاوی فلوراید، پوسیدگی دندان است. پس بهداشت دهان و دندان را باید مرتباً رعایت کرد.

این نکته مهم است که اولین دندانهای کودک بخاطر فساد و پوسیدگی نیفتند و یا دچار پیله دندان (آبسه دندان) نشوند زیرا ریشه دندان نیز دچار پوسیدگی میشود. اگر شکاف و یا فضای میان دندانهای کودک بمدت طولانی باقی بماند و در این حال دندانهای تازه بخواهند از لثه بیرون بیایند دندانهای دائمی در یک ردیف واقع نمی شوند و ناهماهنگ رشد می کنند.

چه زمان باید برای درد دندان با دندان پزشک تماس گرفت؟

با دندان پزشک یا دکتر خود هم اکنون (هنگام روز یا شب) تماس بگیرید اگر:• ظاهر کودک شما یا وضعیت وی بیمار به نظر می رسد.• کودک شما تب داشته باشد.• صورت کودک ورم کرده باشد.• درد شدید و عدم کاهش آن ظرف مدت 2 ساعت پس از استفاده از داروی مسکن.با دندان پزشک خود در طول 24 ساعت شبانه روز (به خصوص ساعات بین 9 صبح تا 4 بعد از ظهر) تماس بگیرید اگر:• فکر می کنید کودک شما نیاز به معاینه دارد.• درد دندان برای بیش از 24 ساعت ادامه داشته باشد.• حفره قهوه ای رنگ بر روی دندان آسیب دیده قابل مشاهده باشد.• توده قرمز یا زرد در خط لثه دندان آسیب دیده وجود داشته باشد.با دندان پزشک خود در طول ساعات کاری روزهای هفته تماس بگیرید اگر:• اگر درباره دندان کودک خود سوالات یا نگرانی های دیگری دارید.والدین در صورتی از فرزند خود در خانه مراقبت کنند که:• درد دندان ملایم برای مدت کمتر از 24 ساعت وجود داشته و شما فکر نمی کنید کودکتان به انجام معاینه پزشکی نیاز داشته باشد.

پزشک با توجه به شرایط کودک شما بهترین درمان را برای تسکین و بهبود دندان درد فرزند شما در نظر خواهد گرفت. در مواردی با توجه به صلاح دید دندان پزشک ممکن است کشیدن دندان شیری و یا حتی عصب کشی دندان شیری برای کودک شما ضروری باشد.

درمان دندان درد

برای درمان دندان درد پنج گام زیر را می توان مورد توجه قرار داد:1. نخ دندان کشیدن: استفاده از نخ دندان به خارج شدن مواد غذایی باقیمانده بین دندان ها که می توانند باعث ایجاد درد دندان کودکان شوند، کمک می کند.2. دهان شویه با آب نمک گرم: استفاده از محلول آب نمک و دهان شویه کردن آن و نیز نگه داشتن محلول بر روی موضع درد می تواند باعث از بین رفتن درد و کاهش التهاب شود.3. استفاده از کمپرس آب سرد: انجام این کار می تواند به کاهش درد و ورم ایجاد شده کمک کند. از این روش برای حدود 15 دقیقه استفاده کنید و پس از آن برای بیست دقیقه این کار را متوقف کنید.4. مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن: استفاده از دوز مناسب دارو با توجه به سن کودک و مدیریت منظم آن مطابق دستورالعمل مصرف می تواند به تسکین دندان درد کودکان کمک کند.

زمان مراجعه به دندانپزشک

در صورت مشاهده شرایط زیر بلافاصله با دندان پزشک کودک خود تماس بگیرید:• جهت درمان دندان درد شدید .• کودک تب داشته باشد (بیش از 1 درجه فارنهایت یا 37.8 درجه سانتیگراد).• در صورت کودک ورم مشاهده شود.• کودک شما بسیار بیمار به نظر برسد.در صورت وجود شرایط زیر در با دندان پزشک تماس بگیرید (شرایط زیر نسبت به شرایط ذکر در بالا فوریت کمتری دارند):• دندان درد کودکان برای بیش از یک روز دوام داشته باشد.• شما نگرانی ها و سوالات دیگری دارید که لازم است آنها را با دندان پزشک در میان گذارید.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– همانطور که می‌دانید دندان از ۴ لایه با ‌های مینای دندان، عاج، سمان (ساروج) و پالپ (مغز دندان)تشکیل شده است. پوسیدگی دندان نتیجه وجود باکتری‌هایی است که در دهان حضور دارند و به قند و شکر مصرفی واکنش نشان می‌دهند. زمانی که باکتری‌های موجود در دهان، شکر یا قند مصرفی را می‌شکنند، پلاک‌های چسبنده‌ای بر روی دندان تشکیل می‌شود که پر از اسید است. اگر این موارد دست نخورده باقی بماند، پلاک‌ها می‌توانند باعث تشکیل تارتار شوند که به راحتی قابل شستشو نیست.

این اسیدها باعث خورده شدن عاج دندان می‌شوند و اگر به آن‌ها رسیدگی نشود قادرند مغز دندان را نیز از بین ببرند. اینکار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پالپ یا همان مغز دندان دچار عفونت ‌شود. قبل از اینکه بخواهید از درمان‌های خانگی زیر استفاده کنید بهتر است از یک دندانپزشک کمک بگیرید تا دلیل دندان درد مشخص شود.

 

 

درصورتیکه به دکتر دندانپزشک دسترسی ندارید در  ادامه روش هایی را برای آرام شدن درد دندان پیشنهاد می دهیم.

جهت معاینه و ویزیت رایگان دندانپزشکی توسط دکتر پیام حیاتی

برای تعیین وقت با این شماره ها تماس بگیرید

214488115

کدتخفیف:nabz975

داروهای خوراکی اولین و بهترین گزینه برای کنترل دندان درد شما هستند. به شرطی که منع مصرفی در مورد داروهای خوراکی ضد درد که به آن ها اشاره می شود، نداشته باشید. قرص های روی پیشخوان دارو خانه ها (OTC) در کنترل درد های دندانی موثرند. ایبوپروفن و استامینوفن شایع ترین و موثرترین این دسته از داروها هستند. برخلاف تصور عمومی که در مورد قرص دندان درد بودن مفیک اسید وجود دارد قرص یا شکل ژلاتینی/کپسولی ایبوپروفن مناسب ترین دارویی است که میتوانید به قیمت ارزان و بدون نسخه برای دندان درد ناغافل خود تهیه کنید. قرص های ترکیبی ضد درد حاوی ایبوپروفن هم برای این منظور بسیار مناسبند. این دارو ها را می توانید با مصرف دو قرص یا کپسول شروع کنید و تا زمان مراجعه به دندانپزشک هر شش ساعت تا چهارساعت یکبار ادامه دهید.

اگر داخل دندانتان حفره ایجاد شده و درد دندان تان با حرارت یا برخورد غذا تحریک می شود، میتوانید با آدامس (ترجیحا بدون قند) یا پنبه تمیز داخل اتاقک حفره را به طور موقت بپوشانید. از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم، خیلی سرد و شیرین اجتناب کنید.

در درد های نبض دار که موقع خوابیدن شما شروع میشود یا از خواب بیدارتان می کند، یک بالش بلند طوری که سرتان بلند تر از بدنتان قرار گیرد ممکن است اجازه بدهد که تا صبح بتوانید بخوابید

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده بی‌حس کننده‌هایی است که دندانپزشکان بر روی دندان بیمار استفاده می‌کنند. روش‌های مختلفی برای اعمال میخک بر روی دندان وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از روغن میخک استفاده کنید. برای اینکار کمی روغن میخک و روغن زیتون را مخلوط کنید و با پنبه روی دندان خود بگذارید.

به کار بردن مخلوط نمک و فلفل زمانی که یک دندان بی نهایت حساس و دردناک می شود می تواند بسیار عالی و موثر باشد، زیرا هر دو مواد تشکیل دهنده این مخلوط دارای خواص آنتی باکتریال، ضد التهابی و کاهش دهنده درد می باشند.

مقادیر مساوی نمک و فلفل سیاه را با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. این خمیر را بطور مستقیم روی دندان عفونی یا دردناک قرار داده و اجازه دهید برای چند دقیقه بماند. این کار را چند روز تکرار کنید.

از معایب پروتز دندان بدانید

بیماری ریویIPF در میان دندانپزشکان

مراحل نصب لمینت دندان+ تصاویر

چطور بهترین خمیر دندان را انتخاب کنیم؟

از مواد طبیعی تشکیل دهنده نعناع، سالانه برای ساخت ژل‌ها، کرم‌ها و اسپری‌های بی حس کننده و تسکین دهنده درد استفاده می‌شود. این ماده یکی از مسکن‌های عالی است که در طبیعت یافت می‌شود. برای اینکه بتوانید از این روغن استفاده کنید، ۱۰ الی ۱۵ قطره از آن را با دو قاشق غذاخوری روغن خنثی(همچون روغن دانه انگور یا روغن زیتون) ترکیب نمایید. این روغن باید قبل از مصرف رقیق شود تا باعث تحریک دهان و ناحیه دندان نشود. یک پنبه تمیز بردارید و در محلول فرو ببرید. سپس آن را در اطراف دندان مورد نظر قرار دهید.

عصاره وانیل دیگر درمان معروف خانگی برای دندان درد می باشد که به بیحس و کرخت کردن درد کمک می کند. به علاوه، وانیل تاثیر آرام کننده نیز دارد.یک گوش پاک کن را به مقداری عصاره وانیل آغشته سازید و روی دندان دردناک بمالید.این کار را چند بار در روز انجام دهید تا دردتان تسکین یابد.

این ماده می‌تواند فرآیند پوسیدگی دندان را کندتر کند و از دندان درد بکاهد. آب نمک گرم باعث می‌شود آب اضافی موجود در بافت‌ها خارج شود. برای اینکار به یک پیمانه آب گرم و یک دوم قاشق چایخوری نمک دریایی نیاز دارید. نمک و آب را در یک ظرف ترکیب کنید و به مدت یک دقیقه در دهان نگه دارید. اینکار را در طول روز بارها تکرار کنید.

استفاده از سیر نیز می تواند دندان درد را به میزان زیادی تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و دیگر خواص دارویی است که می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد. یک حبه سیر رنده شده یا کمی پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و بطور مستقیم روی دندان دردناک قرار دهید تا درد را بهبود بخشد. اگر با خوردن سیر مشکلی ندارید، می توانید یک یا دو حبه سیر خام را بجوید تا دردتان را ساکت کند. این درمان طبیعی را به مدت چند روز تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

افرادى که از دندان درد رنج مى برند چنانچه نصف قاشق مرباخورى برگ و گل آویشن تازه با یک چهارم قاشق مرباخورى زیره و کمى سرکه در دهان ریخته و مضمضه نمایند و به مدت چند دقیقه چیزى تناول ننمایند موجب تسکین دندان درد آنها مى گردد. همچنین نگه داشتن مقداری عرق آویشن غلیظ به همراه نمک ، روی دندانی که درد می کند، می تواند به خوبی درد آن را کاهش دهد.

استفاده از بی حس کننده های لیدوکائین معمولا توصیه نمی‌شود و اگر گزینه‌های درمانی دیگر موثر بود بهتر است از آن استفاده نشود. لیدوکائین نیز در درمان دندان درد موثر است. قرار دادن لیدوکائین بر روی دندان می‌تواند تا حدودی درد آن را کمتر نماید.

چگونه از آدامس برای تسکین درد دندان استفاده کنیم؟ بر روی لینک زیر کلیک کنید:

درمان درد دندان با آدامس

الکل، مواد مخدر یا سیگار راه های کنترل دندان درد نیستند. داروهای خواب آور و آرامبخش هم در صورتی که از سوی پزشک قبلا تجویز نشده باشند، برای استفاده در مواقع دندان درد مجاز نیستند. این مواد و داروها صرف نظر از اعتیاد آور بودن، ممکن است اثرات مضر جبران ناپذیری داشته باشند.

یادتان باشد که دندان درد شدید موجب نشود که به مواد شیمیایی و چیزهای عجیب و غریب مثل روغن ترمز، اسید باطری و  متوسل شوید! سم این مواد ممکن است خطرناک باشد.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

نبض ما– گردآوری

 

آدرس : آیت الله کاشانی خیابان اعتمادیان برج شیری طبقه اول واحد 4

جراح دندانپزشک، مسترشیپ ایمپلنت و کاشت دندان، خدمات زیبایی و طرح لبخند.تلفن تماس: 214488115در مورد درد دندان بخوانید

بیماری ریویIPF در میان دندانپزشکان

چطور دندان درد را تسکین دهیم؟

بگوییم عصب کِشی یا عصب‌کُشی؟

لمینت دندان بدون تراش دندان ( بریلیانس)

همه چیز درباره لمینیت دندان یا لامینیت

هشدار:تشدید یک اختلال دندانی در فصل تابستان

دکتر سلام

اکوکاردیوگرافی (اکوی قلبی) چیست؟

درمان اسپاسم عضلانی به کمک اوزون تراپی

رفع چین و چروک پیشانی با روش های طبیعی+ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

تغذیه در دوران بارداری

ویدیو های سلامت

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

۹ ماه بارداری از ابتدا تا انتها (تشکیل و رشد جنین)+[ویدئو]

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

تخفیف‌های هیجان انگیز

 

 

 

 

 

 

 

دندانپزشک دهان شما رابررسی خواهد کرد و احتمالا با عکس برداری متوجه وجود آبسه، حفره‌ها، لثه‌های متورم، دندان ترک خورده و سایش‌ها خواهند شد، این‌ها تنها علائم شایع دندان درد هستند، البته همگی بستگی به تشخیص دندانپزشک دارند.

 

 

بخوانید: دلایل و درمان “زردی دندان”

مسکن های قوی برای دندان درد کدامند؟

مردم در مواقع دندان‌درد به سراغ دارو‌های تسکین دهنده درد می‌روند. اما اغلب این سوال برایشان پیش می‌آید که چه دارو‌هایی برای تسکین درد دندان خود استفاده کنند و چه مسکن‌هایی برای آن‌ها مناسب است. در ادامه به معرفی چند داروی موثر برای تسکین دندان درد می‌پردازیم.

ایبوپروفن: ایبوپروفن (با ‌های تجاری Advil, Genpril, Midol IB, Motrin IB, Proprinal, Smart Sense) یکی از موثرترین و در دسترس‌ترین دارو‌های مسکن برای دندان‌درد است. این دارو در موارد در صورت مصرف صحیح می‌تواند دندان‌درد شما را تسکین دهد طوری که به داروی دیگری نیاز نداشته باشید. در دو دوز ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی‌گرم در بازار دارویی ایران موجود است. این دارو بدون نسخه در ایران و کشور‌ها قابل تهیه می‌باشد و اگر منع مصرفی برای این دارو نداشته باشید (مثلاً خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی مانند انجام جراحی بای پس قبلی اخیر و وجود حساسیت دارویی شناخته شده به این دارو) می‌توانید آن را برای دندان‌درد خود استفاده کنید. فرم ژلاتینی کپسولی این دارو (با ژلوفن در ایران شناخته شده است) جذب گوارشی راحت‌تری نسبت به قرص دارد.

استامینوفن: استامینوفن از دارو‌های مؤثر بر درد است. استامینوفن با Paracetamol هم در دنیابه عنوان مسکن معروف است هرچند که خاصیت ضددردی دارد، ولی خاصیت ضد التهابی شناخته شده‌ای ندارد. استامینوفن در ترکیب با سایر دارو‌های ضددرد تجویز می‌شود. در خانم‌های باردار هم استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری تلقی می‌شود. زیاده روی در مصرف استامینوفن و تجاوز از دوز مجاز دارو می‌تواند مشکلات کبدی شدید ایجاد کند.

بی‌حس کننده‌ها یا ضددرد‌های موضعی: قطره‌های صناعی یا گیاهی و افشانه‌ها (اسپری‌ها) روی دندان‌درد اثردارند، ولی فقط مدت کوتاهی دندان‌درد را برطرف می‌کنند. معمولا جای دارو‌های خوراکی و تزریقی را نمی‌گیرند. به علاوه ممکن است ایجاد حساسیت موضعی، حالت سوختگی مانند یا زخم هم در ناحیه بکنند. ولی در مصرف چند باره، به مدت کمی می‌توانند درد را برطرف کنند.

 

 

داروهای ترکیبی ضد درد مؤثر بر دندان‌درد: داروهای ترکیبی ضد درد اغلب حاوی ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین هستند که در درمان دندان‌درد مؤثر شناخته می‌شوند. این داروها اغلب به فرم کپسول و با ‌های تجاری مانند نوافن، آسیفن، مگافن و عرضه می‌شوند ولی اغلب ترکیبات یکسانی دارند.

 

توصیه های دندانپزشکی برای دوران تعطیلات

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *