درمان ریزش شدید مو در دوران شیردهی

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ممکن است در دوران بارداری از درخشندگی و پرپشتی موهایتان هیجان‌زده شوید. در این زمان موها غیر از کمی خشکی (که آن هم با چند قطره نرم‌کننده حل می‌شود) هیچ مشکلی ندارند. شاید به خودتان بگویید «آخ جون بالاخره موهایم جانی گرفت». اما بعد از زایمان ناگهان اوضاع برعکس می‌شود. تعجب می‌کنید، حتی شوکه می‌شوید وقتی می‌بینید موهایتان دسته دسته می‌ریزد. این نوشته را بخوانید تا با راه‌های درمان ریزش مو در دوران شیردهی آشنا شوید.

درمان ریزش شدید مو در دوران شیردهی

نه، قرار نیست کچل شوید. این دوره‌ موقتی است. طی چرخه‌ی طبیعی رشد موها، ریزش مو روزانه اتفاق می‌افتد اما در دوران بارداری، به دلیل افزایش سطح استروژن بدن، مو در مرحله‌ی رشد (یا «استراحت») باقی می‌ماند. به‌این ترتیب موهایی که در حالت عادی می‌ریختند، روی سر می‌مانند، به همین دلیل موها پرپشت‌تر می‌شوند. بعد از زایمان با کاهش سطح استروژن، تمام موهایی که در مرحله‌ی استراحت بودند، شروع به ریزش می‌کنند. دکتر «جوآن استون» (Joanne Stone)، متخصص جراحی زنان در مرکز درمانی «مانت سینای» (Mount Sinai) در نیویورک می‌گوید، ریزش مو در ماه سوم یا چهارم بعد از بارداری شروع می‌شود و در ماه ششم به پایان می‌رسد. هرچند برخی از زنان می‌گویند این روند در مورد آنها تا یک‌ سال هم طول کشیده است. این ریزش موی موقتی به معنی سوءتغذیه یا کمبود ویتامین بدن نیست و کاملا دلایل هورمونی دارد.

گاهی موی تمام سر دچار ریزش می‌شود. یا ممکن است وقتی زیر دوش هستید یا موهای خود را شانه می‌کنید دسته دسته بریزند. معمولا موهای جلوی پیشانی می‌ریزد به همین دلیل موها از جلو بسیار کم‌پشت می‌شوند و حتی به نظر می‌رسد فرد دارد طاس می‌شود.

همان‌طور که گفتیم این مرحله، موقتی است و همه چیز مثل قبل خواهد شد. فقط باید صبور باشید تا این دوره‌ بگذرد. برای اینکه در این دوره موها بهتر به نظر برسند، نکاتی را که در ادامه می‌آید، مطالعه کنید.

برای حفظ زیبایی ظاهری موهایتان در این دوره، به توصیه‌های زیر دقت کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته، مراجعه به آرایشگری حرفه‌ای و مشورت با اوست. شاید وقت آن باشد که مدل موهای خود را عوض کنید تا موهای کم‌پشت جلوی سر را بپوشانید. اگر قبلا موهایتان بلند بود یا آن را تکه‌ای کوتاه کرده بودید به شکلی که بلندی بخشی از آن در جلو تا چانه‌تان می‌رسید، شاید حالا بهتر باشد این تکه‌ها را کوتاه‌تر کنید تا با چتری‌های بلندتان دور صورت‌ را بپوشانید. متخصصین مد معتقدند کوتاه کردن موی جلوی سر فکر خوبی است. چترهای مدل برژیت باردو، هنرپیشه‌ی فرانسوی که در میانه کوتاه‌تر و در کناره‌ها بلندتر بود می‌تواند عالی باشد. تکه‌ای کوتاه کردن موهای کل سر نیز باعث می‌شود موها پرپشت به نظر برسند.

استفاده از محصولات مناسب نیز می‌تواند موها را پرپشت‌تر نشان دهد. یک حجم‌دهنده‌ی مو بخرید و همیشه بعد از شامپو زدن از نرم‌کننده استفاده کنید، یا مرطوب‌کننده‌‌های مو که نیاز به آبکشی ندارند به کار ببرید.

استفاده ار بعضی رنگ‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای پرپشت نشان دادن موهاست. اگر حس می‌کنید خط رویش موهایتان عقب رفته و رنگ موهایتان هم تیره است، هایلایت کردن جلوی موها مثل پوششی برای این قسمت عمل می‌کند. می‌توانید از شامپوهای براق‌کننده نیز برای درخشان کردن موهایتان استفاده کنید.

اگر تا حالا فرق وسط باز می‌کردید می‌توانید از این به بعد فرق کج بگیرید تا موهای نازک و کم‌پشت شقیقه‌ را بپوشانید.

موهای ساده و صاف، کم‌پشت‌تر به نظر می‌رسند. اگر معمولا فر یا جعد موهای خود را صاف می‌کنید، حالا وقت آن است که بگذارید موهایتان حالت خود را داشته باشد. اگر هم موهایتان صاف است، با بابلیس و بیگودی به آن حالت دهید.

هدبند، روسری و دستمال‌سرهای زیبا و گلدار یکی از راه‌های جذاب برای مخفی کردن موهای ریخته شده هستند.

یادتان باشد تمام این موارد را فقط برای این گفتیم که به شما ایده بدهیم. خودتان هم می‌توانید با کمی خلاقیت موهایتان را زیباتر از قبل نشان دهید. اگر هم سؤالی درباره‌ی سلامت موهای خود یا اطرافیان‌تان داشتید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

برگرفته از: parents.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

، عزاداری قبول باشد، مقاله جالبی بود.

سلام
ممنون

مد و زیبایی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

درمان ریزش شدید مو در دوران شیردهی


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

کتاب صید قزل آلا در آمریکا؛ شاهکاری دیگر از نویسنده‌ٔ محبوب آمریکایی

انواع هوش‌ گاردنر؛ چرا نتایج تست هوش سنتی قابل اعتماد نیست؟

انواع سالاد که خود یک وعده غذایی کامل هستند

مدل سبک های یادگیری VAK؛ چطور سبک یادگیری‌مان را پیدا کنیم؟


معرفی کتاب گوگل چگونه کار می کند

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

یکی از معضلات اغلب خانم ها در دوران شیردهی، ریزش مو می باشد. از این رو در این مقاله به بررسی دلایل و راهکار های مقابله با ریزش مو در دوران شیردهی خواهیم پرداخت که از شما نیز دعوت می نماییم این راهکارها را مطالعه نمایید.

خانم های باردار بعد از فارغ شدن و در دوران شیردهی به مرور شاهد ریزش موهای سر خود می باشند که این امر یک پدیده شایع می باشد و معمولا به مدت چند ماه تا یک سال این روند ادامه دارد، البته در صورت ریزش موی شدید حتما باید موضوع را با پزشک متخصص در میان گذاشت، تا علت آن بررسی شود و درمانی مناسب برای آن تجویز گردد. در ادامه دلیل ریزش مو در دوران شیردهی و روش های جلوگیری از آن ارائه گردیده است.

اغلب ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از گذشت ۲ یا ۴ ماه از تولد بچه، برای خانم ها اتفاق می افتد. البته باید توجه داشت که ریزش مو در بارداری نیز رخ می دهد که دلایل خاص خود را دارد. در حالت طبیعی ریزش موی سر انسان به این شکل است که تقریبا ۹۰% موها در حال رشد کردن می باشند و تنها ۱۰% موها در حال استراحت قرار دارند، که در فاصله ۱ تا ۴ ماه این ۱۰% می ریزند و دوباره در سیکل رشد مو قرار می گیرند. و به جای آن ها بخش دیگری از موها در حالت استراحت قرار می گیرند. که  افراد در حالت عادی متوجه این تغییرات و میزان ریزش موی سرشان نخواهند شد. اما زمانی ریزش مو قابل توجه خواهد شد که میزان ریزش موهای سر در حال استراحت و رشد تغییر پیدا کند.

درمان ریزش شدید مو در دوران شیردهی

معمولا مقدار هورمون ها در زنان پس از زایمان به میزان قابل توجه ای کاهش می یابد که سبب ریزش میزان زیادی از موهای در حال استراحت می شود. این روند ممکن است حدود یک سال ادامه داشته باشد و به حدی برسد که حجم موی سر به مقدار زیادی کاهش داشته باشد.  که در اکثر موارد پس از گذشت این زمان ریزش موها به حالت طبیعی برمی گردد و به مرور حجم موها نیز افزایش پیدا می کند.

برخی از کارشناسان معتقدند که ریزش مو در دوران شیر دهی یک باور غلط در بین مردم می باشد. چرا که مشاهده شده میزان ریزش مو در مادرانی که نوزادشان از شیر آن ها تغذیه نمی کند و حتی خانم های که سقط جنین داشته اند با ریزش مو در مادرانی که به فرزندشان شیر می دهد در یک اندازه بوده است. بنابراین به مادران توصیه می شود به خاطر این باور نادرست فرزندشان را از شیر خود محروم نسازند چرا که شیر مادر نقش تاثیر گذاری بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی کودک دارد.

یکی از دلایلی که می تواند سبب افزایش ریزش مو در دوران پس از زایمان باشد، استفاده از رژیم های لاغری غلط است که خانم ها به دلیل این که اضافه وزن بعد بارداری را سریع تر کاهش دهند از آن استفاده می کنند. بنابراین استفاده از یک رژیم غذایی سالم هم در درمان طبیعی ریزش مو  و هم در کاهش وزن پس از بارداری می تواند نقش موثری داشته باشد.

گاهی دلیل ریزش مو به خاطر بیماری های نظیر تیروئید، کمبود ویتامین، کم خونی و سایر موارد دیگر  می باشد، از این رو اگر میزان ریزش مو در در دوران شیردهی و پس از زایمان شدید بود و یا این که ریزش مو از یک سال شد، حتما به پزشک مربوطه مراجعه نمایید.

بدون اطلاع محلول ها و شامپوهای گیاهی جهت درمان ریزش موی سر مورد استفاده قرار نگیرد. همچنین درمان ریزش موی سر در دوران شیر دهی با مقدار و نحوه کوتاهی و شست و شوی موی سر ارتباط چندانی ندارد.

در این مقاله دلایل ریزش مو در دوران شیردهی و راه های مقابله با آن ارائه شد که امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشد و برای شما عزیزان مفید بوده باشد. حال برای آشنایی با دیگر مسائل و مشکلات مربوط به مادر و کودک و همچنین ملاحظه راهکارهای مفید برای حل اینگونه مشکلات به بخش کودک و والدین مجله آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


آشنایی با بهترین سواحل باتومی در تور گرجستان



جنگل سنگ چین یک جاذبه متفاوت برای گردشگران



با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید






نشانی شما منتشر نخواهد شد.





درمان ریزش شدید مو در دوران شیردهی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *