درمان دل درد قاعدگی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

برای کاهش درد پریود، می توانید از ایبوبروفن با دوز پایین ۴ – ۳ مرتبه در روز استفاده کنید

 

درمان دل درد قاعدگی

قاعدگی برای برخی زنان می تواند به شدت دردناک باشد و مقدار خون زیادی در طول یک پریودی ناخوشایند ایجاد شود. در این جا بسته به نیاز شما راه هایی برای کوتاه کردن، کم کردن و یا حتی متوقف کردن پریود وجود دارد. همیشه در ابتدا با پزشکتان مشورت کنید اما اگر چند روش سریع و فوری احتیاج دارید که چگونه پریودی تان را متوقف کنید.اینجا را بخوانید.مقدار خونریزی پریودی را آهسته و یا متوقف کنید۱- ایبوبروفن مصرف کنیدمی توانید از ایبوبروفن با دوز پایین ۴ – ۳ مرتبه در روز استفاده کنید. توجه داشته باشید که از حد مجاز برای هر ۲۴ ساعت تجاوز نکنید. برای اغلب افراد این کار می تواند سبب تسکین درد و کاهش جریان خونریزی به میزان ۵۰ درصد شود. با این حال عده ای فهمیده اند که با مصرف ایبوبروفن پریودی شان متوقف شده است.

این در حالی است که ایبوبروفن عوارض جانبی زیادی داشته و ممکن است سبب ایجاد مسمومیت در اثر زیاد خوردن دارو شود. قبل از اینکه مقادیر زیاد این قرص را مصرف و یا از آن برای طولانی کردن زمان پریودی و کاهش جریان خون قاعدگی استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید.

۲- مقدار زیادی مایعات بنوشیداین کار باعث می شود همه چیز با سرعت بیشتری از بدنتان خارج و به سبک تر شدن خونریزی قاعدگی کمک می کند.

۳- مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخوریدخوراک سالم همیشه برای شما بهتر است، اما مصرف میوه و سبزیجات نسبت به حد معمول می تواند پریودی تان را ملایم تر و راحت تر سازد.

بویژه نشان داده شده که لوبیا سبز می تواند پریودی را سبک و یا حتی متوقف کند.

همچنین اغلب مردم در یافته اند که مکیدن تکه ای از لیمو شیرین می تواند به موقتی پریودی شان را متوقف کند.

۴- سرکه بخوریددو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کرده و این درمان خانگی را برای نتیجه بهتر ۳ بار در روز بنوشید.

۵- ژلاتین بخوریدیک پاکت پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و سریع آن را بنوشید. این نوشیدنی می تواند پریودی تان را به مدت سه ساعت متوقف کند.

۶- از درمان های گیاهی استفاده کنید.ریشه سنبل ختایی، چای درست شده از برگ های تازه و یا خشک شده تمشک، گیاه لیدی منتل، مریم گلی و کیسه کشیش، همگی گمان می رود که به توقف و یا کم کردن قاعدگی کمک کنند.

۷- از کاپ های قاعدگی برای پوشاندن پریودی تان استفاده کنید.کاپ ها و یا ظروف قاعدگی درست در بالای گردنه رحم قرار گرفته و مانند کاندوم ها از جاری شدن هر مایعی جلوگیری می کنند.در حالی که تامپون ها خون را جذب می کنند، کاپ های قاعدگی آب را جمع آوری می کنند. می توانید از آن ها به مدت ۱۲ ساعت با پنهان سازی موثر و در موارد متوقف کردن سریع و شدید در زمان پریودی تان استفاده کنید. 

برای درمان درد پریود، از داروهای گیاهی استفاده کنید

 

جریان خونریزی تان را تسریع کنید۱- کمی گرما بگیریدگرما کمک می کند که مایعات زودتر از بدن خارج شوند. یک کیسه آب گرم یا کیسه آبگرم روی نواحی شکمتان به کار ببرید.

۲- نواحی رحم را ماساژ دهیداین کار سبب کاهش درد های قاعدگی خواهد شد و باعث می شود مواد و مایعات به آرامی در بدن به حرکت در آیند. ممکن است ترجیح بدهید این کار را در مکانی راحت تر و خصوصی مانند حمام و یا اتاق خوابتان انجام دهید.

۳- رابطه جنسی داشته باشیدانقباضاتی که در اثر ارگاسم ( در رسیدن به اوج لذت جنسی ) در بدن ایجاد می شود می تواند به خروج سریع تر مایعات و خون از بدن و تمام شدن سریع تر پریودی کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که هم خودتان و هم همسرتان با کثیف کاری های کمی که در ابتدا بوجود خواهد آمد، مشکلی ندارید. پارچه و یا حوله ای را زیر خود بیاندازید و یا برای کمتر کردن کثیف کاری ها می توانید زیر دوش رابطه جنسی داشته باشید.گزینه های دراز مدت۱- در مورد گزینه های دراز مدت با پزشکتان صحبت کنیدبرای متوقف کردن پریودیتان به مدت ۳ – ۲ ماه می توانید از تزریقی به دپوپرورا ( تجاری نوعی پروژسترون) کمک بگیرید. این یک تزریق است که بر اساس اصول توسط یک پزشک غیر متخصص صورت می گیرد.

روش های جراحی وجود دارد که می تواند به صورت دائمی باعث توقف پریودی شود. که شامل هیستروکتومی و یا برداشتن رحم و یا قطع آن و یا برداشتن لایه های داخلی رحم می باشد. این جراحی ها می تواند خطرناک بوده و منجر به عدم بارداری و یا سخت شدن آن شوند. بنابراین قبل از اینکه تحت عمل جراحی قرار بگیرید با پزشک مشورت کنید.

۲- به تناسب اندام فکر کنیدتمرین و ورزش به طور کلی امری حیاتی بوده و به تناسب اندام رسیدن به پریودیتان سبک تر و کوتاه تر خواهد شد. این یک روش کوتاه ساختن دوره پریودی است که هم قابل تحمل بوده و هم منافع زیادی برایتان همیشه خواهد داشت.

۳- از قرص های ضدبارداری استفاده کنیدقرص های ضدبارداری اغلب قرص های ۲۱ روزه جلوگیری از آبستنی دارند که به همراه یک هفته قرص های بی اثر هستند. در آن یک هفته که از قرص های بی اثر استفاده می کنید پریود خواهید شد. جلوگیری از آبستنی هورمونی روش مطوئن و موثری است برای تنظیم کردن قاعدگی تان به خصوص برای آن دسته از زنان که از قاعدگی دردناک و سنگین رنج می برند.

اگر می خواهید که پریودی را به تاخیر بیاندازید می توانید به راحتی با نخوردن قرص های بی اثر و یا غیر فعال بسته قرص های ضدبارداری، و به جای آن خوردن ۲۱ عدد قرص فعال در جلوگیری، این کار را انجام دهید: این کار ممکن است عوارض جانبی پیش بینی نشده و ناخوشایندی داشته باشد بنابراین قبل از انجام آن با پزشک صحبت کنید.

روش های جلوگیری از آبستنی خوراکی (از راه دهان) وجود دارد که تنها با تجویز پزشک در دسترس قرار می گیرد. درباره آنچه می خواهید قبل و یا هنگام مصرف قرص ها، با پزشکتان صحبت کنید.

منبع:دکتر سلامت


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

كاهش درد پريود

درمان دل درد قاعدگی

  

8راه طلايی برای كاهش درد پريود (ديسمنوره)

دردهای قاعدگی ( پريود )

دردهای حين عادت ماهانه ( پریود ) خانم ها يکي از شايع‌ترين شکايات آنها در طول اين دوره است. تغييرات خلق و خو و احساس خستگي آنها در هنگام پریود گاهي بسيار شديد و آزاردهنده است.

 

اگرچه از ميان شيوه‌هاي درماني برای کاهش درد در زمان پریود مي‌توان به مصرف قرص‌هاي ضددرد، ضدبارداري و ضدافسردگي اشاره کرد که اتفاقا خيلي از خانم ها برای کاهش درد در زمان قاعدگی مصرف مي‌کنند، اما در اين مطلب صرفا به توصيه‌هاي غيردارويي دکتر مائو، پزشک مشهور طب چين، اشاره مي‌شود.

 

1- اسيدهاي چرب بيشتري مصرف کنيد:

مطالعات زيادي نشان داده است که مصرف اين اسيدهاي چرب که عمدتا در غذاهايي مانند ماهي، آجيل‌ها مثل گردو، بادام و يا دانه‌هايي مانند کنجد وجود دارد، سبب کاهش علايم ديسمنوره (درد هنگام پریود )مي‌گردد.

 

2- غذاهايي که بايد يک هفته قبل از شروع پریود شدن مصرف کنيد:

يک هفته قبل از شروع پریود ، بهتر است از اسفناج (مي‌توانيد آن را بخارپز کرده و با ماست ميل کنيد که بسيار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنيد.

همچنين از زعفران، رازيانه، ترخون، تره‌فرنگي، موسير، فلفل‌سياه، دارچين و پوست پرتقال بيشتري در موقع طبخ غذاها استفاده کنيد.

3- دم کرده ي‌ مخصوص بنوشيد:

برای کاهش درد در زمان پریود میتوانید از دم کرده های مخصوص استفاده کنید.دم کرده ي بابونه، سنبل‌الطيب و گل گاوزبان، تمشک و سرخ‌وليک در کاهش درد پریود و ايجاد آرامش بسيار موثرند. هريک از اين دم کرده‌ها را مي‌توانيد به طور مجزا تهيه و به دلخواه خود در زمان پریود تان مصرف کنيد.

لازم به ذکر است که اين دم کرده هاي گياهي در واقع گنجينه‌هاي علم پزشکي شرق است که به ما به ارث رسيده و با مصرف به جاي آنها مي‌توانيد بسيار بهره ببريد.

 

كاهش درد پريود

4- مکمل منيزيم مصرف کنيد:

بعضي از خانم‌ها به دليل کاهش منيزيم خون، دچار دردهاي پيش از دوره ماهانه (پریود )مي‌گردند. لذا توصيه مي‌شود، يک هفته قبل از پريود، شروع به مصرف روزانه 5 ميلي‌گرم منيزيم به علاوه 5 ميلي‌گرم ويتامين B6 کنيد که در کاهش درد و گرفتگي‌هاي زير شکم بسيار مفيد است (البته تحت نظر پزشک).

 

5- فهرستي از غذاهاي حساسيت‌زا را براي خودتان تهيه کنيد:

حتما تا حالا متوجه شده ايد که يک هفته قبل از پريود، به بعضي غذاها حساسيت و واکنش نشان مي‌دهيد که گاهي سبب تشديد ناراحتي شما در هنگام پریود تان مي‌گردند. لذا به شما توصيه مي‌کنيم تا فهرستي از اين غذاها را تهيه نموده و در دوره‌هاي بعدي، از مصرف آنها خودداري کنيد.

 

6- از تمرين‌هاي ورزشي و ذهني غافل نشويد:

بر خلاف گذشته که توصيه به استراحت مي‌شد، در طب چيني انجام ورزش‌هاي بدني و ذهني آرام و در حد متوسط توصيه مي‌گردد (مانند ورزش‌هاي تايي‌چي، يوگا) که سبب مي‌شود تا شما در آرامش و تعادل بيشتري به سر بريد.

 

7- مصرف نمک و کافئين را محدود کنيد:

ممکن است شما نسبت به خوردن اين مواد ميل زيادي داشته باشد، اما بايد بدانيد که مصرف این مواد در زمان پریود در تشديد مشکلات شما بسيار موثرند و اگر واقعا نمي‌توانيد در برابر آنها مقاومت کنيد، حداقل مصرف متوسط و کمي ‌از آنها داشته باشيد.

 

8- نفس عميق بکشيد:

مواقعي که بسيار کلافه و مضطرب‌ايد، پنج بار از راه بيني نفس عميق به درون بکشيد و بيرون دهيد. خواهيد ديد که در تخفيف درد و علايم شما بسيار موثر است.

منبع:ninisite


آنچه بانوان باید بدانند

درمان دل درد قاعدگی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

قاعدگی یا عادت ماهیانه که به آن پریود هم گفته می شود به خارج شدن خون از دیواره ی رحم در دختران و زنان گفته می شود که از دوران بلوغ تا یائسگی ادامه دارد.

بسیاری از زنان و دختران جوان در هنگام قاعدگی یا پریود شدن به دلیل انقباض عضلات رحم، درد ها و کرامپ های شدید شکمی را تجربه می کنند که به آن دیسمنوره گفته می شود. علاوه بر این خانم ها ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی دچار سندورم پیش از قاعدگی شوند.

ما در این مقاله از سایت کوکا بهترین راه ها و روش های طبیعی، دارو های گیاهی، دمنوش و قرص برای درمان درد قاعدگی و پریود شدید در خانه را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

یک دانشمند از کالج دانشگاهی لندن ثابت کرد که دمای 4 درجه سانتی گراد به درمان درد و کرامپ شدید در دوران قاعدگی و پریودی کمک می کند.

دکتر کینگ می گوید که سرد شدن بدن، جریان خون به رحم را کاهش داده و در نتیجه باعث تشدید درد می شود اما گرما با افزایش جریان خون به رحم، گیرنده های درد به P2X3 را مسدود کرده و به کاهش سریع درد قاعدگی و پریود کمک می کند.درمان دل درد قاعدگی

یک کمپرس آب گرم بردارید و آن را بر روی شکم خود بگذارید، سپس آن را بر روی کمر بگذارید و اجازه دهید تا 1 دقیقه بماند و حالا دوباره بر روی شکم بگذارید.

همانطور که گفتیم، گرما یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی برای درمان سریع درد پریود محسوب می شود، متخصصان پیشنهاد می کنند که دوش آب گرم هم به درمان درد قاعدگی کمک می کند.

یک وان را با آب گرم پر کنید، 2 قاشق غذا خوری نمک اپسوم، 2 قاشق غذا خوری بابونه، پودر زنجبیل یا پودر دارچین و یا پودر اکالیپتوس، 2 قاشق غذا خوری گلاب و چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودس به آب وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید تا درد شما کاهش یابد.

نکات

مطالعات نشان می دهد که ماساژ شکم و کمر با روغن های ضروری می تواند درد های قاعدگی را درمان کند؛

1- مقداری روغن را بر روی شکم بریزید، کف دست خود را در مرکز شکم قرار دهید و به آرامی در حرکات دایره ای ماساژ دهید. این کار را 3 بار انجام دهید.

2- انگشت وسط و انگشت شست هر دو دست را بر روی شکم فشار دهید و با آن شکم یک قلب را بکشید (حرکت را از قسمت بالایی شکم شروع کنید و به سمت پایین تا زیر شکم بیایید). این تمرین را 2-3 بار تکرار کنید.

3- دستان خود را بر روی کمر بگذارید و از زیر دنده ها با فشار به سمت پایین حرکت کنید تا به استخوان دنبالچه برسید. این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

4- تقریبا 3 مرتبه قسمت پایین شکم یا زیر شکم خود را با هر دو دست مالش دهید.

5- به مدت 3 ثانیه شکم خود را محکم ماساژ دهید.

پای شما دارای یک نقطه فشار است که ماساژ آن می تواند به درمان سریع و فوری درد پریود کمک کند؛

حدود سه انگشت بالای استخوان مچ پا را به آرامی با انگشت شست دست خود ماساژ دهید، این کار علاوه بر درمان درد قاعدگی باعث کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند نفخ، بی خوابی و سرگیجه می شود.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودس دارای خواص ضد درد و ضد التهابی طبیعی بوده و بوییدن آن یا ماساژ شکم با آن به درمان سریع و فوری درد قاعدگی کمک می کند.

2 بار در روز، 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به 4 قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و با آن شکم و کمر را ماساژ دهید تا درد کاهش یابد.

روغن نعناع

روغن نعناع دارای خواص ضد درد طبیعی است و بوییدن آن یا ماساژ شکم و کمر با آن به کاهش درد شدید پریودی کمک می کند.

2 قاشق چای خوری روغن نارگیل را با 4 قطره روغن نعناع ترکیب کنید و با آن کمر و شکم خود را ماساژ دهید.

روغن کنجد

روغن کنجد دارای خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی است و در طب آیورودا یکی از بهترین روغن های گیاهی برای درمان درد پریود شناخته می شود.

مقداری روغن کنجد در قسمت پایین شکم بریزید و به آرامی ماساژ دهید تا درد کاهش یابد.

یکی از بهترین و سودمند ترین روش های طبیعی برای درمان درد شدید پریود، داشتن رابطه ی جنسی می باشد؛ مطالعات مختلف نشان داده که رابطه جنسی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سردرد های قاعدگی را از بین می برد و به درمان درد پریود کمک می کند.

ارگاسم باعث آزاد شدن نورآدرنالین، سروتونین، اندورفین و دوپامین می شود که جریان خون به اندام تناسلی را افزایش می دهند به آرام شدن عضلات رحم کمک می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن خواب کافی یکی از بهترین روش های درمان درد قاعدگی در خانه می باشد؛ کارشناسان توصیه می کنند که در موقعیت جنین قرار بگیرید، زیرا ماهیچه ها در اطراف شکم شما را شل کرده و درد را کاهش می دهد.

برای درمان درد قاعدگی چه بخوریم؟ همه ی خانم ها در دوران قاعدگی به دلیل احتباس آب در بدن، دچار نفخ شکم می شوند. متخصصان پیشنهاد می کنند که برای کاهش نفخ از میوه ها، سبزیجات، آب میوه و آب سبزیجات تازه استفاده کنید.

از بهترین میوه ها و سبزیجات می توان به خیار، کاهو، هندوانه، هلو، آلوئه ورا، لیمو ترش و انواع توت ها اشاره کرد.

برخی غذا ها باعث تشدید کمر درد و دل درد در دوران قاعدگی می شوند و همچنین علائم سندروم پیش از قاعدگی را بدتر می کنند؛ متخصصان توصیه می کنند که در دوران قاعدگی مصرف کافئین، غذاهای چرب و شور، نوشیدنی های الکلی، شکلات و انواع نوشیدنی های گازدار را کاهش دهید.

برخی تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که گیاهان دارویی به کاهش درد قاعدگی و پریود کمک می کنند. از بهترین دارو های گیاهی برای درمان درد قاعدگی در طب سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

درمان درد قاعدگی با رازیانه : یک مطالعه نشان داده است که رازیانه از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و در کمتر از یک ساعت درد قاعدگی را کاهش می دهد.

فراموش نکنید که رازیانه خونریزی را تشدید می کند به همین دلیل توصیه می شود که شب از مصرف آن اجتناب کنید.

درمان درد قاعدگی با زنجبیل : زنجبیل خونریزی شدید دوران قاعدگی را کاهش داده و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

درمان درد قاعدگی با دارچین : دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان درد قاعدگی و پریود می باشد.

درمان درد قاعدگی با شنبیلیه : شنبیلیه دارای خواص ضد درد طبیعی بوده و به کاهش سریع درد قاعدگی و پریود کمک می کند.

شاید فکر کنید که ورزش در دوران قاعدگی ضرر دارد اما تحقیقات نشان داده که ورزش، سطح اندورفین در بدن شما را افزایش می دهد به همین دلیل درد را کاهش داده و به بهبود خلف و خوی شما کمک می کند. توصیه می شود که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، 3 بار در هفته و هر بار حداقل 15 دقیقه ورزش انجام دهید.

کارشناسان می گویند که پیاده روی، دوچرخه سواری، یوگا و اسکیت بهترین ورزش ها برای درمان درد قاعدگی هستند.درمان دل درد قاعدگی

طب فشاری یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان سریع درد شدید قاعدگی و پریود است، همچنین از طب فشاری برای کاهش علائم PMS یا سندروم پیش از قاعدگی هم استفاده می شود.

طب سوزنی یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان درد قاعدگی محسوب می شود، طب سوزنی التهاب بدن را کاهش داده، سیستم عصبی را شل می کند و با افزایش جریان خون به رحم باعث کاهش درد پریود می شود.

اگر درد پریود شدید و غیر قابل تحمل بود شما می توانید از قرص های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، ژلوفن و آسپیرین استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های درمان درد و کرامپ قاعدگی و پریود، مصرف ویتامین ها و مواد معدنی است. کارشناسان بهترین ویتامین ها و مواد معدنی برای درمان درد پریود را معرفی کرده اند :

کلسیم : دانشمندان توصیه می کنند مصرف 1 میلی گرم کلسیم در روز برای کاهش گرفتگی عضلات رحم مفید می باشد، از بهترین منابع کلسیم می توان به کلم بروکلی، بادام و شیر بادام اشاره کرد.

ویتامین D : ویتامین D به بهبود جذب کلسیم در بدن کمک کرده و چون خواص ضد التهابی دارد، درد پریود را کاهش می دهد. از بهترین منابع ویتامین D می توان به نور خورشید، غلات و آب پرتقال اشاره کرد.

اسیدهای چرب امگا 3 : اسید های چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند که به کاهش درد پریود کمک می کنند و باعث افزایش خونریزی در دوران قاعدگی می شوند.

منیزیم : منیزیم باعث کاهش سطح پروستاگلاندین در بدن شده و درد شدید پریود را کاهش می دهد.

ویتامین E : این ویتامین گرفتگی های عضلات رحم را کاهش داده و به درمان درد قاعدگی کمک می کند.

در طب سنتی از چای و دمنوش های گیاهی برای درمان درد شدید قاعدگی و پریود استفاده می شود. از بهترین چای و دمنوش های گیاهی برای درمان درد قاعدگی می توان موارد زیر را برد :

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه حاوی گلیسین است که اسپاسم عضلات رحم را کاهش داده و به آرام شدن رحم و درمان درد پریود کمک می کند.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که باعث آرام شدن رحم شده و درد شدید قاعدگی را کاهش می دهد.

دمنوش چای سبز

چای سبز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی دارند و به کاهش درد قاعدگی کمک می کنند.

دمنوش زردچوبه

چای و دمنوش زردچوبه به علت خواص ضد التهابی که دارد، کرامپ و اسپاسم را از بین می برد، باعث آرامش شما می شود و نفخ را کاهش می دهد.

بهترین دمنوش گیاهی مناسب برای کاهش درد پریود

24 گرم پودر زردچوبه را با 13 گرم پودر زنجبیل، 1/4 قاشق چای خوری پودر دارچین، 1/4 قاشق چای خوری فلفل سیاه، 8 گرم عسل طبیعی و آب نصف لیمو ترش تازه را در 25 میلی لیتر آب جوش بریزد، بگذارید 1 دقیقه بماند تا دم بکشد و سپس یک فنجان از این دمنوش بنوشید.

منابع : brightside – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *