درمان خانگی برای لک صورت

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان خانگی برای لک صورت

درمان لک صورت، تقریبا یک دغدغه‌ی همگانی است. پوست صاف و بدون لک از جمله شاخصه‌های اصلی زیبایی به‌شمار می‌رود. پس عجیب نیست که بازار محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، همیشه از رونق خوبی برخوردار است و عده‌ی زیادی را به پای صندوق‌های خرید در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی می‌کشاند. شما می‌توانید به‌جای استفاده از این محصولات، به استفاده از مواد طبیعی روی بیاورید تا پوستی بدون لک داشته باشید. عوامل مختلفی نظیر استرس، بی‌خوابی، تغذیه‌ی ناسب، آلودگی، عدم حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های ماوراءبنفش خورشید و مصرف دخانیات، روی کیفیت و بافت پوست تأثیر منفی می‌گذارند. در ادامه قصد داریم ۱۰ راهکار ساده‌ی خانگی را خدمت‌تان معرفی کنیم که موجب بهبود سلامت عمومی پوست می‌شوند و احساسی سرشار از زیبایی را به شما هدیه می‌‌دهند.

لیمو یکی از ترکیبات عالی برای داشتن پوستی صاف و بدون لک است. اسید سیتریک موجود در لیمو به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند. همچنین لیمو حاوی ویتامین C است که به‌دلیل تقویت روند بازسازی سلولی، موجب کاهش لک‌های تیره‌ی پوست می‌شود. لیمو خاصیت روشن‌کنندگی نیز دارد و در بهبود کلی رنگ پوست نقش مؤثری ایفا می‌کند.

برای درمان لک صورت از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده و روشن‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ است که به کاهش لک‌های پوستی کمک می‌کند. همچنین زردچوبه، موجب کاهش اختلالات پوستی آلرژیک، التهابی و عفونی می‌شود که از جمله دلایل کاهش شادابی پوست به‌شمار می‌روند.

برای داشتن پوستی صاف و بدون لک باید همیشه آن را مرطوب نگه دارید. عسل یک مرطوب‌کننده‌ی عالی با خواص آنتی‌باکتریال است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

آلوئه‌ورا دارای فواید بسیاری برای پوست است. خواص آنتی‌باکتریال آلوئه‌ورا به از بین بردن باکتری‌هایی که موجب آکنه می‌شوند کمک می‌کند. همچنین آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی‌ای است که از طریق آن پوست‌های تحریک‌شده تسکین می‌یابند. آلوئه‌ورا به‌دلیل قابض بودن در درمان جراحات پوستی نیز کاربرد دارد. این گیاه پُرفایده، پوست را مرطوب می‌کند و محرک رشد سلول‌های پوستیِ جدید است.

جوش‌شیرین سطح pH پوست را متعادل می‌کند و از این رو نقش به‌سزایی در داشتن پوستی بدون لک دارد. این ماده دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و ضدالتهابی است که به رفع مشکلاتی نظیر آکنه، جوش و لک کمک می‌کند. جوش‌شیرین یک لایه‌بردار فوق‌العاده نیز به‌حساب می‌آید که پوست را از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاک‌سازی می‌کند.

خیار مرطوب‌کننده، قابض و مغذی پوست است که به‌دلیل بازسازی سلول‌های پوستی تخریب‌شده و پاک‌سازی پوست از سلول‌های مرده، موجب درخشندگی و بهبود ظاهر کلی پوست می‌شود.

پاپایا در بهبود بافت پوست و رفع لک صورت کاربرد دارد. این میوه از خاصیت روشن‌کنندگی طبیعی برخوردار است که موجب کاهش لک‌های پوستی می‌شود. همچنین آنزیم پاپائین موجود در پاپایا، دارای خواص آنتی‌باکتریال و قابلیت‌های درمانی‌ای است که به ریزش پوست مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کند.

گردو به پوست‌های خشک و کدر، طراوت و تازگی می‌بخشد. این مغز مقوی دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب بازسازی سلول‌های پوست و افزایش درخشندگی آن می‌شوند. از پودر گردو می‌توانید به عنوان لایه‌بردار پوست استفاده کنید و از شر آلودگی‌هایی که توسط پاک‌کننده‌های معمولی قابل پاک‌سازی نیستند خلاص شوید.

روغن نارگیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از فعالیت رادیکال‌های آزاد که موجب ایجاد پوست مرده و کدر می‌شوند، جلوگیری می‌کند. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچی روغن نارگیل به داشتن پوستی بدون لک کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل به‌دلیل قابلیت نفوذ به بافت‌های زیرین پوست، از خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی برخوردار است.

مِنتول یکی از ترکیبات اصلی نعناع است که خاصیت خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی دارد و موجب حفظ سلامت و درخشندگی پوست می‌شود. همچنین نعناع دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

ماسکی را انتخاب کنید که با نوع پوست‌تان سازگار باشد و اگر حساسیت یا مشکل پوستیِ خاصی دارید، در انتخاب ماسک دقت بیشتری به خرج بدهید. یادتان باشد هر ماسکی که انتخاب می‌کنید، فقط در صورتی اثربخش خواهد بود که آن را برای مدتی به‌طور منظم استفاده‌ کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

درمان خانگی برای لک صورت

سلام صبح شما بخير ، مقاله قشنگ و دوست داشتني بود.

وقت بخیر و روزتون پرانرژی باد ?

ممنون،مطلبتون عالی بود، من از ماسکهای صورت خیلی استفاده میکنم،ماسک نشاسته وماست تاثیر فوق‌العاده ای داره،حتما استفاده کنید

خوشحالم که این مطلب رو دوست داشتید.
سلامت و پایدار باشید

باسلام.خیلی مفید بود از زحماتتون ممنونم.با قدرت ادامه بدین

قطعا همراهی و رضایت شما به ما این انگیزه رو می‌ده که روز به روز بهتر بشیم و بتونیم مطالب مفیدتری رو در اختیار مخاطبان‌مون قرار بدیم.
سپاس که با ما همراه هستید

مد و زیبایی

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص زنیان؛ ۴۵ خاصیت این گیاه همه فن حریف

معرفی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

آلرژی چیست؟ عوامل، علائم و راه‌های درمان

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

در این ویدئو بهترین روش درمان لک های صورت به روش خانگی به طور کامل توضیح داده می شود. برای مشاهده کامل ویدئو به درمان قطعی لک صورت مراجعه نمائید. برای مشاوره با دکتران داروساز سایت مهتاطب می توانید با شماره 53867-21 و یا سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب تماس بگیرید.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

در این ویدیو به شما چند نکته درباره ی لک های پوستی صورت و بیماری های پوستی و درمان آن توضیح داده می شود

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *