درمان تبخال ناحیه تناسلی در زنان

خواص دارویی و گیاهی

تبخال تناسلی یا به عبارت دیگر هرپس تناسلی تشکیل شده از ۲ نوع ویروس هرپس است. اکثرا راه انتقالی آن رابطه جنسی است، که منجر به زخم های تبخالی می شود.

تبخال تناسلی از دیگر بیماری های رایج مقاربتی بین زنان و مردان می باشد. علائم عمومی آن درد، زخم، سوزش و خارش است. البته در بعضی افراد علائمی نهفته دارد. ویروس تبخال تناسلی به ۲ نوع ۱ و ۲ تقسیم می شود. ویروس نوع ۱ بر روی لب و دهان ظاهر می شود، ام ممکن است در نواحی تناسلی نیز نمایان شود. ویروس نوع ۲ هم که باعث بوجود آمدن تبخال می شود، از طریق ترشحات دهان و آلت تناسلی منتقل می شود.

کمپرس سرد : قرار دادن یخ روی تبخال ها یکی از روش های خانگی می باشد، که با استفاده از آن از درد این مشکل کاسته می شود. بسته های یخ را در حوله گزاشته و روی تبخال قرار می دهید، در بعضی افراد ممکن است کمپرس سرد جواب ندهد، در این مورد باید از کمپرس گرم استفاده شود.

وان آب گرم : حمام کردن در آب گرم باعث کاهش درد تبخال می شود و پوست تحریک شده را تسکین می دهد، همچنین می توانید با اضافه کردن کمی نمک در آب وان خارش آن را نیز بهبود دهید.

جوش شیرین : اگر تبخال شما ترکیده و از آن مایع خارج می شود، می توانید برای خشک کردن آن از جوش شیرین استفاده کنید. به اینصورت که مقداری جوش شیرین را به پنبه زده و آن را روی ناحیه تاول قرار دهید.درمان تبخال ناحیه تناسلی در زنان

رژیم غذایی : مصرف میوه، سبزیجات و خشکبار می تواند روند بهبودی شما را تسریع کند، بهتر است مصرف گوشت قرمز را محدود و ماهی را جایگزین آن کنید.

لباس زیر نخی و گشاد : برای رسیدن هوا به تبخال تناسلی، استفاده از لباس زیر های نخی و گشاد توصیه می شود.

عکس تبخال تناسلی در زنان

آخرین مقالات

دسترسی سریع



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است! 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *