درمان تبخال تناسلی با عسل

خواص دارویی و گیاهی

درمان تبخال با عسل خام بسیار مؤثرتر از پماد آسیکلوویر است. اکثر پزشکان اغلب پماد آسیکلوویر یا سایر داروهای موضعی را برای درمان تبخال تجویز میکنند. این دارو سریع تر از هر درمان دیگر و با عوارض جانبی کمتر، جواب میدهد.

عسل به مدت طولانی به عنوان بهترین التیام دهنده زخم و از بین برنده عفونت معرفی میشد. زمانی که یک محقق برای درمان تبخال، برای یک بیمار از آسیکلوویر و برای بیمار دیگر از عسل استفاده کرد، زمان کلی بهبود بوسیله عسل، برای زخم های روی لب ۴۳% و برای زخم های ناحیه تناسلی ۵۹ درصد بهتر از آسیکلوویر بود.

طبق اظهارات سایت Nutrition and Healing:

«هیچ یکی از داوطلبین عوارض جانبی استفاده مکرر از عسل را تجربه نکردند، اگرچه خارش موضعی در سه نفر از بیمارانی که از آسیکلوویر استفاده میکردند گسترش یافت.»

دکتر مرکولا میگوید:

درمان تبخال تناسلی با عسل

تبخال را میتوان به دو دسته عفونت تقسیم کرد:

عسل طبیعی را همراه برگه آزمایشگاه بصورت مستقیم از زنبوردار تهیه کنید!

عسل طبیعی میخواهم!  915255551- 5836242521

 

در این مورد، نوع تبخال مورد بررسی از نوع تناسلی تبخال ساده است. در حالی که تبخال ناحیه تناسلی میتواند به شدت دردناک و درمان آن دشوار باشد، این مقاله، نمونه ای عالی برای نشان دادن ظرفیت طبیعت جهت ارائه راه حل برای هر نوع بیماری جسمی است.

۱۶ فرد بالغ با سابقه عود مجدد تبخال لب و ناحیه تناسلی، در طی یکی از دفعات ابتلا از عسل و برای نوبت بعد از متداول ترین داروی ضد ویروس تجویز شده توسط پزشکان، یعنی پماد آسیکلوویر، استفاده کردند. (شایان ذکر است که نه عسل و نه آسیکلوویر قادر نیستند تبخال تناسلی را بطور قطع درمان کنند. آن ها تنها علائم مربوط به آن را درمان میکنند.)

جالب توجه است که عسل نتایج درمانی بسیار بهتری را ارائه داد.

برای تبخال لب، میانگین زمان بهبودی ۴۳% و برای تبخال ناحیه تناسلی ۵۹% بهتر از آسیکلوویر بود.

هنگام استفاده از عسل، درد و ترک پوست نیز در مقایسه با دارو، کاهش چشمگیری داشت. دو مورد مبتلا به تبخال لب و یک مورد مبتلا به تبخال تناسلی، بوسیله درمان عسل به طور کامل بهبود یافتند، در حالی که هیچ یکی از آنها در زمان استفاده از آسیکلوویر بهبودی حاصل نکردند.

بهترین روش استفاده از عسل برای درمان تبخال  این است که ابتدا مطمئن شوید که عسل خام در اختیار دارید، زیرا عسل خام بهتر از عسل فرآوری شده معمولی جواب میدهد. ترجیح من برای درمان تبخال با عسل ، عسل مانوکا یا عسل یونجه میباشد. مطمئن شوید که عسلی که در اختیار دارید، نیمه مایع باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی عسل را بطور مستقیم بر روی زخم باز استفاده نمایید. این کار را حداقل ۴ بار در روز انجام دهید، اما به دلیل اینکه هدف از این کار، شستشوی زخم بوسیله عسل است، انجام این کار به دفعات از ۴ بار نتایج بهتری ارائه خواهد داد.

از لحاظ عوارض جانبی، استفاده از آسیکلوویر در سه نفر از افراد مورد آزمایش، باعث گسترش خارش موضعی شد، در حالی که هیچ گونه عوارض جانبی حتی در زمان استفاده چندباره از عسل مشاهده نگردید.

محققان نتیجه گرفتند که «استفاده موضعی از عسل در رفع نشانه و علائم زخم های برگشت پذیر ناشی از تبخال لب و ناحیه تناسلی، امن تر و موثرتر است.»

عسل، که تا قرن ۲۰ و زمان کشف و مورد توجه قرار گرفتن پنی سیلین، یکی از درمان های مرسوم برای عفونت بود، اخیراً در حال ورود مجدد به دنیای پزشکی است، اما لازم است بدانید که تمام عسل ها از نظر ارزش درمانی، با یکدیگر برابر نیستند.

برخی انواع عسل را نباید بر روی زخم یا جراحت باز استفاده نمود و فعالیت ضد باکتریایی در برخی عسل ها صد برابر قوی تر از سایر انواع آن است.

عسل های فرآوری و تصفیه شده که معمولاً در فروشگاه ها یافت میشوند، جهت استفاده در موارد مربوط به مراقبت از پوست مناسب نیستند. در واقع، یک عسل محلی درجه یک در منطقه شما، ممکن است حتی عفونت را افزایش دهد.

همچنین این نوع عسل، مزایای استفاده از عسل خام را به شما ارائه نخواهد داد.

عسل باکیفیت، چندین مزیت در رابطه با مراقبت موضعی از زخم فراهم می آورد که برخی از موفقیت های آن به عنوان درمان زخم های تبخال را میتوان بصورت زیر بیان کرد:

آزمایشهای بالینی مشخص نمودند که عسل مانوکا، ساخته شده از گرده های جمع آوری شده از بوته مانوکا (یک گیاه دارویی)، میتواند بیش از ۲۵۰ گونه باکتریهای بالینی از جمله گونه های مقاوم زیر را از بین ببرد:

با افزایش تهدید عفونت های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها و استفاده بیش از حد از داروها، بازگشت به استفاده از عسل به عنوان نوعی درمان چند کاره و طبیعی، قطعاً روش جایگزین خوبی خواهد بود.

علاوه بر عسل، موارد زیر داروهای دیگری هستند که در درمان عفونت های تبخال موثر شناخته شده اند:

علاوه بر این داروهای طبیعی، که طبق تجربه من، بسیار کارآمد هستند، دو شیوه درمانی مفید دیگر عبارتند از:

آخرین نکته که اهمیت آن کمتر از موارد پیشین نیست، این است که شواهدی وجود دارند مبنی بر این که دوزهای بالای ویتامین دی میتوانند به درمان عفونت تبخال کمک کنند، اگرچه بنده تجربه شخصی در مورد این شیوه درمان ندارم. اما بر طبق گزارشات، موفقیت های زیادی در مورد افرادی که به مدت سه روز از دوز روزانه ۵۰,۰۰۰ واحد استفاده کرده اند، کسب شده است.

این دوز دارویی زمانی موثر خواهد بود که شما ویتامین دی را بطور منظم دریافته نکرده باشید یا به ندرت در مقابل نور آفتاب قرار بگیرید.

در صورتی که سطح ویتامین دی خود را اندازه گرفته اید و میزان آن در بدن شما، درون بازه درمانی قرار داشته باشد، نیابد از این شیوه درمان استفاده نمایید، زیرا ممکن است ویتامین دی بیش از حد نیاز در بدن شما تشکیل شود. اگرچه، اگر سطح ویتامین دی مطلوبی داشتید، به احتمال زیاد از همان ابتدا به این عفونت مبتلا نمی­ شدید.

میدانیم که ویتامین دی برای رفع آنفلوانزا، سرفه و سرماخوردگی مفید است و به نظر میرسد که برای اکثر عفونت های ویروسی معمول، حتی عفونت هایی نظیر تبخال، نیز سودمند باشد.

شما چه تجربه ای درباره درمان تبخال با عسل خام دارید؟

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 13 و 16 الی 19:3

پنج شنبه از ساعت 8 الی 14

درمان تبخال تناسلی با عسل

مجموعه آهوتا با 9 سال سابقه زنبورداری به ارائه معتبرترین آموزش های عسل درمانی میپردازد و با توجه به نیاز مردم به خرید عسل طبیعی اقدام به فروش عسل طبیعی بصورت مستقیم از زنبوردار و بدون واسطه می نماید . اگر به دنبال عسل طبیعی هستید ، فروشگاه آهوتا با فروش عسل و ارسال رایگان سفارشات بالای 2 کیلو و ضمانت اصالت ، میتواند بهترین عسل را به شما برساند. اهداف اصلی ما : 1- آگاهی عموم نسبت به فواید عسل طبیعی 2- آموزش عسل درمانی بصورت رایگان 3- فروش عسل طبیعی بدون واسطه

تلفن تماس: 5836242521 – 915255551 سامانه پیام کوتاه : 5966625551 : info [at] ahoota.com ارتباط از طریق تلگرام : ahoota_admin خراسان شمالی ، شیروان ، روستای باغان

علت تبخال ویروسی به هرپس سیمپلکس نوع 1 و 2 است. این ویروس از طریق یک تماس نزدیک از یک فردبه‌فرد دیگر گسترش پیدا می‌کند. برای درمان تبخال با دکتر نیم همراه باشید.

ویروس هرپس سیمپلکس به‌صورت مجموعه تاول‌های ریز نمایان می‌شود و این بیماری با استرس و اضطراب رابطه مستقیم دارد. تبخال نیز مانند سرماخوردگی واگیر است و از طریق تماس با وسایل انتقال پیدا می‌کند.

ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 معمولاً از طریق تماس با بزاق فرد آلوده منتقل می‌شود. از طرف دیگر ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 ازنظر جنسی انتقال پیدا می‌کند و با زخم‌های تناسلی مرتبط است.

در اینجا چند روش خانگی و گیاهی برای درمان سریع تبخال ارائه خواهیم کرد، در همراه باشید.

لیست مطالب :

درمان تبخال تناسلی با عسل

یخ به کاهش درد و ناراحتی ناشی از تبخال کمک می‌کند.

توجه: یخ را به‌طور مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید زیرا سبب یخ‌زدگی پوست می‌شود.

سرکه سیب به دلیل خواص ضدعفونی‌کننده, ضدالتهابی می‌تواند برای درمان تبخال مورداستفاده قرار گیرد.

هیدروژن پراکسید به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده برای درمان سریع تبخال می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضدالتهابی طبیعی است که برای درمان تبخال می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

تحقیقات منتشرشده در planata medica در سال 1992 نشان داده است که یک ماده شیمیایی به آلیسین در سیر وجود دارد که دارای خواص ضدویروسی است. روغن سیر حاوی ترکیب ضدویروسی ajoene است.

ریشه شیرین بیان سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و با ویروس تبخال مبارزه می‌کند. ریشه شیرین بیان حاوی یک ماده فعال گلیسیریزین است که دارای مزایای ضدویروسی و ضدالتهابی است. که می‌توان برای درمان تبخال مورداستفاده قرارداد.

توجه: افرادی که فشارخون بالا دارند نباید از این گیاه استفاده کنند. همچنین اگر کاربرد موضعی ریشه شیرین بیان سبب سوزش پوستی شود، استفاده از آن را متوقف کنید.

چای نعناع باعث کاهش شدت تبخال می‌شود و سبب کاهش درد و التهاب می‌شود.

شما می‌توانید برای درمان سریع تبخال از روغن درخت چای استفاده کنید زیرا دارای خواص ضد چروک، ضدالتهابی و تسکین‌دهنده درد است.

یک مطالعه در سال 21 در Die Pharmazie دریافت که درخت چای نسبت به روغن اکالیپتوس خاصیت ضدویروسی دارد.

روغن نارگیل حاوی اسید لاوریک است که دارای خواص ضدویروسی و ضد باکتری است. روغن نارگیل سبب از بین رفتن ویروس هرپس می‌شود.

آلوئه ورا برای مقابله با شیوع تبخال مفید است، به‌ویژه در مورد تبخال تناسلی که ضایعات را بهبود می‌بخشد و زخم را از بین می‌برد. همچنین در و التهاب را نیز از بین می‌برد.

چای سیاه دارای تانن است که دارای خواص ضدویروسی و ضدالتهابی می‌باشد.

عسل دارای خواص ضد باکتری و ضدویروسی است، برای این کار به‌صورت مستقیم بر روی محل آلوده بمالید.

روغن پونه کوهی دارای خواص ضدویروسی است و به بهبود سریع درمان تبخال کمک می‌کند، روغن پونه کوهی را مستقیماً روی منطقه آلوده بمالید.

اگر تبخال بر روی لب، دهان یا اندام تناسلی شما باشد، قهوه سیاه بهترین راه‌حل برای درمان است.

روغن زیتون به‌عنوان مرطوب‌کننده پوست شناخته‌شده است و سرشار از آنتی‌اکسیدان و بهترین دارو برای درمان تبخال است.

اکیناسه یک گیاه دارویی است و دارای خواص ضدویروسی می‌باشد.

این گیاه برای افزایش سیستم ایمنی بدن شناخته‌شده است.

نظر

طب فارسی – اخبار پزشکی سلامت زیبایی روانشناسی موفقیت زناشویی

بیماری تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک که قرمز رنگ هستند بروز می یابد که معمولا با احساس درد هم همراه است.معمولاً تبخال بر روی لب ظاهر می شود اما در قسمتهای دیگری از بدن مثل بینی،چانه و اندام تناسلی نیز دیده شده است.درمان تبخال تناسلی با عسل

مدت زمان درمان تبخال ۷ تا ۱۰ روز عنوان می باشد که مصرف روغن نعنا در جلوگیری از رشد این بیماری ویروسی موثر است که یه صورت خوراکی و موضعی قابل استفاده است.عصاره گیاه بادرنجبویه نیز برای درمان تبخال توصیه شده چرا که مصرف موضعی این گیاه علائم تبخال را سریعاً برطرف می کند.

همچنین یکی از روش‌های درمان تبخال شست‌وشوی محل تبخال با عصاره یا جوشانده ریشه جعفری است.برگ زیتون نیز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش التهاب و درد ناشی از ابتلا به تبخال داشته باشد.

یک حبه سیر بردارید و آن را به دو نیم کنید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی تبخال تان بگذارید. این کار را روز چند مرتبه تکرار کنید. سیر روند گسترش تبخال را به سرعت کاهش می دهد و به اصطلاح آن را خشک می کند. بعد از دو الی سه روز تأثیر فوق العاده این ماده غذایی بد بود اما پرخاصیت را به چشم خواهید دید.

از وازلین برای پوشش تبخال استفاده کنید. وازلین روی زخم رو چرب میکنه و علاوه بر سرعت بخشیدن به روند بهبود،از قرار گرفتن زخم در معرض گرد و غبار و باکتری ها جلوگیری میکنه و باعث میشه زخم دچار عفونت مجدد نشه.

ویروس تبخال برای رشد و تکثیر به فضایی گرم نیاز داره. با گذاشتن یخ روی محلی که در حال تبخال زدن هست میتونید جلوی رشد این ویروس رو بگیرید. همچنین وقتی محل تبخال زخم شد، برای حلوگیری از درد و سوزش، یخ میتونه مسکن خوبی باشه و درد و سوزش تبخال رو کاهش میده.

عسل میتونه به سریع شد روند درمان زخم تبخال کمک کنه. عسل یک عامل ضد ویروسی هست که در برابر ویروس هرپس (ویروس تبخال)مقاومه. برای استفاده از عسل تنها کافیه مقداری از اون رو روی محل زخم بمالید.

البته که خیلی سوزناکه. ولی از روش های موثر برای درمان تبخاله. چراکه جلوی پیشرفت عفونت رو میگیره. مقداری آب و نمک رو با هم مخلوط کنید و با پنبه ایکه آغشته به آب و نمک شده به آرومی روی زخم قرار بدیدتا تبخال حدود ۳۰ ثانیه در آب نمک خیس بخوره. فقط مراقب باشید که پنبه خیلی به زخم کشیده نشه چون واقعا دردناکه. این کار رو چند بار در روز تکرار کنید.

یکی دیگه از درمان های تبخال آبلیمو هست. پنبه رو در آبلیمو فرو ببرید و روی تبخال بذارید. همچنین میتونید از مخلوط یک قاشق چایخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری شیر و مقدار کمی نمک برای درمان تبخال استفاده کنید.

اسطوخودوس دارویی گیاهی است که اگر به مدت یک هفته روی تب خال قرار بگیرد، علاوه بر ضدعفونی کردن محل تب خال، موجب درمان آن نیز می شود.

برای درمان تب خال، مصرف لبنیات و سیب زمینی به دلیل دارا بودن لیزین باید افزایش یابد و از خوردن شکلات، کاکائو، غلات، بادام زمینی و ژله خودداری کنید.

امیدواریم از اطلاعاتی که درباره درمان تبخال در اختیارتان گذاشتیم استفاده کافی را کرده باشید.

فواید گریه کردن برای چشم و آرامش

۱۷ راز موفقیت خانم ها در زندگی زناشویی

شکم گوشتی بزرگی دارید و میخواهید ان را آب کنید ؟ پس این چند وش را بخوانید!

تبخال چیست و چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

عفونت ادرار و تکرر ادرار در کودکان چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

بوسه هایی که میتواند عامل افزایش بیماری باشد را بشناسید

آیا رژیم غذایی اتکینز برای لاغری همه افراد موثر است؟

شکم گوشتی بزرگی دارید و میخواهید ان را آب کنید ؟ پس این چند

تبخال چیست و چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

عفونت ادرار و تکرر ادرار در کودکان چگونه به وجود می آید و

بوسه هایی که میتواند عامل افزایش بیماری باشد را بشناسید

خمیر بازی چیست و میزان خطر خمیر بازی برای فرزندانمان چقدر درمان تبخال تناسلی با عسل

ورم پا را با این حرکات ورزشی میتوانید کمی درمان کنید و درد

خريد بک لينک خريد رپورتاژ

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *