دارو گیاهی عفونت ادراری

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

 

عفونت ادراری تمایل شدیدی به بازگشت های مکرر دارد. برای پایان دادن به این چرخۀ معیوب، که باعث درد و سوزش می‌شود، برخی از گیاهان مفید هستند،

کدام گیاهان برای درمان عفونت های ادراری مفید هستند؟

می‌توانید برای شروع از کران بری و اکیناسه استفاده کنید، البته گیاهان دیگری هم برای مقابله با عفونت های ادراری وجود دارند..

کران بری

این میوۀ قرمز رنگ خاصیت اسیدی کردن ادرار را دارد، این خاصیت به هیچ وجه برای رشد باکتری هایی که عامل بروز عفونت ادراری می‌شوند، مناسب نیست. علاوه بر این کران بری مانع از چسبندگی باکتری ها روی دیوارۀ مجاری ادرای و مثانه می‌شود.

 

می‌توانید کران بری را به شکل آبمیوه در سوپر مارکت ها بیابید. از مصرف نوشیدنی الکلی کران بری خودداری کنید، غالباً به این نوشیدنی شکر اضافه می‌شود، مسلماً آب کران بری خالص در الویت قرار دارد. مقدار مصرف این نوشیدنی در روز برای مقابله با عفونت های ادراری باید بین 25 تا 5 میلی لیتر در روز باشد. در غیر این صورت، می‌توانید از کران بری به شکل مکمل غذایی (به طور خاص کپسول) استفاده کنید.

اکیناسه

این گیاه که اصالتش به امریکای شمالی برمی‌گردد خاصیت تحریک سیستم های ایمنی بدن را دارد که می‌تواند به مبارزه با عفونت های ادراری کمک کند. با این خاصیت، اکیناسه برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید است.

 

این گیاه به شکل مکمل غذایی (کپسول) موجود است، اما می‌توان به شکل دم کرده هم از آن استفاده کرد: 1 گرم ریشه یا برگ خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش قرار دهید. بگذارید به مدت 1 دقیقه دم بکشید. نوشیدن یک تا شش فنجان از این دم کرده در روز توصیه می‌شود.

 

اسانس آویشن

اسانس آویش دارای قدرت آنتی باکتریال است که می‌تواند به پیشگیری از عود عفونت ادراری کمک کند. 2 قطره اسانس آویشن را روی یک حبه قند یا یک قاشق عسل بچکانید، دو بار در روز می‌توانید این مقدار مصرف کنید، ولی بدون نظر پزشک تان از این مقدار فراتر نروید.به عنوان مکمل، می‌توانید از اسانس چوب گل رز و ملالوکا برای ماساژ زیر شکم استفاده کنید.

 

گیاهان دم کردنی

برای پیشگیری از عفونت های ادراری، می‌توانید از دم کردنی ها هم کمک بگیرید. این ترکیب را تهیه کنید: بذر چمن، بوسرُل (نوعی درخت که در آلپ می‌روید)، علف جارو و برگ های مورد را مخلوط کرده و بجوشانید (حدود 15 گرم از این گیاهان در یک لیتر آب). هر روز هر مقدار که تمایل دارید بنوشید.

 

در هر صورت، اگر زیاد دچار عفونت های ادراری می‌شوید، به مقدار زیاد و به طور مرتب مایعات بنوشید. با این کار، هم ادرارتان رقیق تر و هم خروجش سریع تر خواهد شد، به این ترتیب احتمال بروز عفونت های باکتریایی کمتر می‌شود.

منیع:seemorgh.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

دستگاه ادراری از کلیه‌ها شروع می‌شود. کلیه ها هم توسط لوله‌هایی که حالب خوانده می‌شوند به مثانه وصل می‌شوند. دستگاه ادراری به پیشابراه ختم می‌شود که لوله کوتاهی است که ادرار را به خارج از بدن می‌برد. وقتی باکتری‌های موجود در روده‌ها، از راه رکتوم به پیشابراه برسند و از آنجا بالا رفته وارد مثانه شوند، عفونت به وجود می‌آید.با دلگرم همراه باشید.

باکتری‌ها می‌توانند مثانه را آلوده کرده و عفونت ایجاد کنند و یا بدون آنکه علامتی ایجاد کنند، در آنجا تکثیر یابند.در هر یک از این موارد، باکتری‌ها ممکن است از راه حالب بالا رفته و کلیه‌ها را دچار عفونت سازند. عفونت کلیه خطرناک است و ممکن است باعت زایمان زودرس در خانم‌های باردار یا سایر عوارض گردد.عفونت مثانه در بین خانم‌های 2 تا 5 شایع است.

تشخیص عفونت مثانه

در اینجا بعضی از راه‌حل‌های موثر و طبیعی خانگی برای عفونت مثانه که ارزان، بی‌ضرر و آسان هستند به شما ارائه می‌شود.

۱. آب فراوان بنوشید:

این بهترین درمان برای عفونت مثانه است. آب عامل پاک‌کننده عالی است و به دفع باکتری‌های مضر در قالب ادرار رقیق شده کمک می‌کند. بنابراین برای خلاص شدن سریع از عفونت مثانه به میزان زیادی آب بنوشید.

۲. جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درد عفونت مثانه است. فقط لازم است یک قاشق مربا خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کنید، و آن را بنوشید. این درمان را روزانه تکرار کنید تا علائم به طور کامل فروکش کنند.

۳. آب ذغال اخته:

آب ذغال اخته یک درمان خانگی موثر برای جلوگیری از عفونت مثانه در زنان باردار است. ذغال اخته حاوی آنزیم‌هایی است، که واقعا در درمان عفونت مثانه مفید هستند. بنابراین، نوشیدن آب ذغال اخته به شما اجازه خواهد داد به سرعت از شر عفونت مثانه خلاص شوید.نکته- اگر شما یا یکی از افراد خانواده‌تان سابقه‌ی سنگ کلیه دارید، یا اگر برای رقیق شدن خون دارو مصرف می‌کنید از نوشیدن آب ذغال اخته پرهیز کنید.

۴. سرکه‌ی سیب:

خودتان را در آب حاوی سرکه‌ی سیب شستشو دهید. این کار به میزان زیادی احساس سوزشی را که هنگان ادرار کردن به خاطر عفونت مثانه به وجود می‌آید کاهش می‌دهد.

۵. ماست:

خوردن ماست نیز سودمند است چون شامل اسیدوفیلوس است، که به درمان عفونت مثانه کمک می‌کند.

۶. کیسه‌ی آب گرم:

به منظور رهایی از درد ناشی از عفونت مثانه، از یک کیسه‌ی آب گرم بر روی ناحیه شکم استفاده کنید.

۷. خوک طلایی:

خوک طلایی به خاطر خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی‌اش شناخته شده است. این گیاه به سرعت جداره‌ی مثانه را ترمیم می‌کند، خونریزی را بند می‌آورد و زخم ناشی از عفونت را نیز درمان می‌کند.

۸. بید گیاه:

بید گیاه درمانی تسکین دهنده برای کاهش التهاب در مثانه، پروستات یا پیشابراه است. این گیاه برای درمان سنگ کلیه نیز مفید است.

۹. گل گز روغنی:

این یک داروی گیاهی خوب برای درمان عفونت مثانه است. یک قاشق چای خوری آب گل گز روغنی را در یک دوم لیوان آب نارگیل مخلوط کنید و حداقل ۲ بار در روز از آن بنوشید.

۱۰. لیمو:

یک قاشق چایخوری آب لیمو را در ۱۸۰ میلی لیتر آب جوش مخلوط کنید. این محلول را به منظور رهایی از احساس سوزش و همچنین خونریزی ناشی از عفونت مثانه بنوشید.

۱۱. کاکل ذرت:

کاکل ذرت یک ادرار آور عالی و گیاهی موثر برای درمان عفونت مثانه است. این ماده تا حد زیادی التهاب مثانه، مجرای ادراری یا پروستات را کاهش می‌دهد. در درمان سنگ کلیه و التهاب مجرای ادراری کودکان نیز مفید است.

۱۲. اسفناج:

مقادیر مساوی از آب اسفناج تازه و آب نارگیل را با هم مخلوط کنید، و به منظور از بین بردن عفونت مثانه آن را بنوشید.

۱۳. علف طلایی:

علف طلایی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان درد عفونت مثانه است. این گیاه یک عامل ضد قارچ خوب است، که همچنین به تسکین درد ناشی از عفونت نیز کمک می‌کند. علف طلایی برای مثانه به عنوان یک تنظیم‌کننده عمل می‌کند.

۱۴. برگ تربچه:

آب برگ تربچه را بگیرید و برای خلاص شدن از شر عفونت‌ مثانه هر روز یک فنجان از آن بنوشید.

۱۵. روغن چوب صندل:

دست کم ۵ قطره روغن چوب صندل برای درمان عفونت مثانه کافی است.

۱۶. ویتامین ث:

مصرف ویتامین ث خود را افزایش دهید. ویتامین ث به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مانع از رشد باکتری‌هایی می‌شود که باعث عفونت‌ مثانه می‌شوند.

۱۷. سیر:

برای مبارزه با عفونت‌ مثانه سیر خام بخورید. سیر یکی از بهترین درمان‌هایی است که به معالجه‌ی عفونت مثانه کمک می‌کند. این یک عامل ضد باکتری یا ضد ویروسی خوب است، که به درمان سریع عفونت کمک می‌کند.

۱۸. روغن پونه‌ی کوهی:

عفونت مثانه را همچنین می‌توان با روغن پونه‌ی کوهی که یک عامل ضد باکتری بسیار عالی است درمان کرد.از آن جایی که یک آنتی بیوتیک طبیعی است برای درمان عفونت مثانه بسیار خوب عمل می‌کند.جعفری به درمان التهاب ناشی از عفونت مثانه کمک می‌کند. گیاهان دیگری که می‌توانند برای درمان التهاب مثانه استفاده شوند مولین و مارشمالو هستند.

داروهای هومئوپاتی برای عفونت ادراری

۱. کانتاریس:

زمانی که فرد به علت عفونت‌ مثانه درد حادی را همراه با نیاز ناگهانی به دفع ادرار تجربه می‌کند اما قادر به ادرار کردن نیست، از این درمان استفاده می‌شود.

۲. بادلرزان:

درمان بادلرزان وقتی که درد مکرر همراه با نیاز ناگهانی به ادرار کردن وجود دارد برای معالجه‌ی عفونت مثانه به کار بسته می‌شود.

۳: کچوله

درمان کچوله زمانی می‌تواند انجام شود که نیاز مکرر به ادرار کردن وجود دارد و این نیاز مبرم هرگز به طور کامل برطرف نمی‌شود، حتی پس از ادرار کردن.

۴: عشبه‌ی بیابانی

این درمان زمانی توصیه می‌شود که فرد، به علت عفونت‌ مثانه، در هنگام ادرار کردن سوزش دردناکی احساس می‌کند.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از عفونت مثانه

منبع:ستاره،تبیان،بازده

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

امکان درمان عفونت ادراری بدون دارو

آکاایران : دستگاه ادراری انسان را باید جز مهمترین بخش با فعالیت و سوخت و ساز بالا دانست ، این دستگاه که وظیفه تخلیه مواد تغذیه شده بدن را دارد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر عفونتی در این بخش بروز دهد می تواند بسیار ناراحت کننده باشد . همچنین اگر این دستگاه مورد عفونت قرار بگیرد و توجه ای بر درمان آن نشود می تواند به بخش های دیگر بدن اثر منفی بگذارد. خوشخبتانه درمان عفونت ادراری بدون دارو هم میسر است و با رعایت چند نکته شما می توانید بدون مراجعه به پزشک این مشکل را برطرف کنید . اگر میخواهید درباره عفونت ادراری و درمان آن بدانید با ما در این مقاله از سایت سلامت آکاایران همراه باشید.

مصرف زیاد آب در درمان عفونت ادراری

عفونت ادراری

عفونت دستگاه اداری توسط نوعی باکتری ایجاد می شود. این باکتری ها می توانند بر پوست ناحیه دستگاه ادراری اثر کرده و موجب سوزش و ناراحتی در این ناحیه شوند.

اگر این باکتری ها در همان مراحل اولیه نابود نشوند، بر نواحی دیگر اثر می کنند و منجر به وخامت بیماری می شوند.

افراد می توانند با رعایت نکات زیر، برای درمان عفونت ادراری کمتر به دارو احتیاج پیدا کنند:

 – سعی کنید مصرف مایعات را زیاد کنید تا زودبه زود به دستشویی بروید. سعی کنید با مصرف کافی آب هر 2 دقیقه یک بار به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری تان خارج شود.

– حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید .اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می کنند.

– مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث را فراموش نکنید. این نوع مواد به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت های دستگاه ادراری را از بین می برند.

بهترین روش درمان عفونت ادراری

درمان عفونت ادراری

– اگر چه رعایت نکته های مطرح شده در بالا بسیار ضروری است، اما اگر علایم بیماری پس از مدتی از بین نروند، برای جلوگیری از ابتلا به عفونت مزمن (طولانی مدت) ادراری و یا جلوگیری از انتقال عفونت به بخش های دیگر بدن مثل کلیه، باید سریعا اقدامات پزشکی را انجام دهید.

– افراد مبتلا به عفونت اداری می توانند با نوشیدن آب قره قات (تصویر کناری) و یا زغال اخته بسیاری از باکتری های عفونت ادراری خود را از بین ببرند.

– معمولا به کسانی که به عفونت دستگاه ادراری مبتلا هستند توصیه می شود که از هر گونه مقاربت جنسی با همسر خود خودداری کنند. این توصیه از دو جهت پیشنهاد می شود؛ اول اینکه فرد مبتلا در حین مقاربت احساس سوزش و ناراحتی می کند و دوم به این دلیل که ممکن است این عفونت را به همسر خود نیز انتقال دهد.

– عفونت دستگاه ادراری معمولا پس از طی دوره ای، با درمان بهبود می یابد و خطر چندانی برای افراد ایجاد نمی کند. سعی کنید تمام دستورات ارائه شده توسط پزشک را در این مدت رعایت کنید تا به تسریع روند بهبودی کمک کنید.

– اگر فرد در طی این مدت تب کند و یا در ادرار خود خون ببیند و احساس ضعف کند، حتما باید به اورژانس مراجعه کند و یا سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند.

– از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گازدار و غذاهای تند و پرادویه اجتناب کنید.

درمان عفونت ادراری بدون دارو

عفونت ادراری

– از مصرف الکل و سیگار جدا خودداری کنید.

– در موقع ادرار کردن می توانید آب گرم را بر روی ناحیه تناسلی خود بریزید.  این کار سبب کاهش سوزش در موقع ادرار کردن می شود. درد و سوزش ناحیه تناسلی، یک علامت شایع برای عفونت دستگاه ادراری می باشد.

– گاهی اوقات علایم بیماری های مقاربتی بسیار شبیه به عفونت ادراری می باشند. حتما نزد پزشک متخصص بروید تا این بیماری را به طور قطعی از سایر بیماری ها تشخیص دهد.

 

منبع: تبیان

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

افزایش امنیت گوشی اندروید با رعایت ۱۲ نکته ساده

خواص مریم گلی برای زنان : خانم ها مریم گلی را دست کم نگیرید !

مروری بر زندگی محمدرضا شجریان خسروی آواز ایران

علائم سمی شدن کلیه ها که نباید از آنها سرسری بگذریم !

بهترین ۲۰۱۸

در این مقاله سعی در بررسی چند مدل خاطره ساز از مدل های LG را داریم. خوب یا بد، این مدل ها در کاره ی شرکت LG برای همیشه ثبت

همدان قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین استان در مرکز ایران است. این مطلب رو اختصاص میدهم به مردم شهر همدان، تا با اماکن دیدنی اطراف همدان و البته مکانهای گردشگری اطراف شهر برای

میگرن بیماری مزمنی است که افراد مبتلا برای درمان و کاهش حملات میگرن راه کارهایی بسیار دشوار را متحمل می شوند. دردهای میگرن به خصوص اگر به یک مادر حمله

سردرد یکی از بیماری های بسیار رایج در بین مردم است که معمولا افراد را روزانه درگیر خود می کند بنابراین اگر راه های درمان خانگی سردرد را یاد

بارداری در سن بالا یکی از اتفاقاتی است که امروزه در بین زنان زیاد شده است و این خود یکی از عوامل طول عمر در بین زنان است. بارداری در

آسان‌ترین کاری که می­توان برای تشخیص شارژر اصلی آیفون انجام داد این است که خرید از سایت یا فروشگاهی معتبر انجام شود. این مسئله ساده‌ای است، اما معمولا جدی گرفته

وقتی افراد به حد کافی آب نمی‌نوشند، دچار نوعی سردرد شبیه به سردرد میگرنی می‌شوند که سردردهای ناشی از کم آبی دارند. این مشکل و مشکلات مشابه به احتمال

زمانی نوکیا کافی بود برای موجه کردن خرید یک تلفن همراه، اما عقب افتادن از دور رقابت طی ۴ الی ۵ سال گذشته و تصمیم گیری ها و پافشاری

حتی اگر پیاز دوست ندارید نمی توانید منکر خواص پیاز شوید. پیاز یکی از شگفت انگیز ترین درمانگرها محسوب می شود این سبزی می تواند جایگزین خوبی برای مسکن ها

می توان گفت که جایگاه این ماده غذایی در رده بندی پر خاصیت ترین غذاها بعد از زردچوبه یعنی در رده دوم قرار دارد و تاکنون تحقیقات زیادی در مورد خواص

هیچ فرمول یا داروی خاصی وجود ندارد که ضامن سلامتی باشد اما تغذیه سالم و مصرف برخی از مواد غذایی می تواند بدن شما را تا حد بالایی سلامت نگه

رنگ مورد علاقه اتان رابطه مستقیمی با شخصیت شما دارد طبق ضوابط روانشناسی رنگ مورد علاقه شما نشات گرفته از خصلت های درونی می باشد

لطفا مقاله را نخوانید. ابتدا به تصویر نگاه کنید. حیوانی که به نظرتان می‌رسد در ذهن تان بسپارید یا جایی یادداشت کنید. حالا مطلب مربوط به همان حیوان را بخوانید.

در قرن بیست و یکم و در دنیای متمدن، برای هر یک از ما که به عنوان انسان نخستین زندگی نمی‌کنیم شلوار پوشیدن یک امر بدیهی است و در واقع

© 218 – Netnevesht

کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری

یک رمز عبور به شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری یا :

ورود| ثبت

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *