دارو گیاهی ضد تهوع

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

 

دارو گیاهی ضد تهوع

 

برخی افراد خیلی زود دچار حالت تهوع می‌شوند. عوامل متعددی باعث ایجاد این حالت ناخوشایند می‌شود مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، پرخوری، استرس، میگرن و غیره. در این مطلب شما را با راهکارهای طبیعی برای پیشگیری یا رفع سریع این حالت ناخوشایند آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین

این پودر سفید خواص بی‌شماری دارد. جوش شیرین می‌تواند حالت تهوع را از بین ببرد. استفاده از آن بسیار راحت و همچنین کم خرج است.

 

روش استفاده: یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب بچکانید و در لیوان آب دیگر 3.5 گرم جوش شیرین بریزید و هم بزنید تا حل شود. یک جرعه آب جوش شیرین و پشت سر آن یک جرعه آب لیموترش بنوشید. در طول روز تا زمانی که علائم تهوع از بین برود این کار را تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید که همیشه جوش شیرین را در جای خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید.

لیموترش همیشه و همه جا

گاهی حالت تهوع بعد از پرخوریِ زیاد، سفر با کشتی (همان دریازدگی) یا هواپیما و غیره پدید می‌آید. هیچ چیز دیگر هم مثل دچار شدن به این حالت سفر را به کام آدم تلخ نمی‌کند. اما همیشه راه حلی وجود دارد: لیموترش قهرمان!

 

روش استفاده: یک تا دو قاشق چای‌خوری آب لیموترش (و یا حداکثر یک لیموترش کامل) را به نصف لیوان آب (اگر دوست داشتید آب گرم) اضافه کنید. در روز چند بار از محلولی که تهیه کرده‌اید بنوشید. توجه داشته باشید بلافاصله بعد از اینکه آب لیموترش را گرفتید مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود.

 

 

نعنا فلفلی: زود، تند، سریع

زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند.

 

زمانی که دچار ماشین گرفتگی می‌شوید: یک قطره روغن گیاهی نعناع را روی نصف یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. اگر نیاز بود دوباره این کار را تکرار کنید.

 

زمانی که دچار مشکلات گوارشی می‌شوید: به فکر دم کرده‌ی نعنا فلفلی باشید. 15 میلی‌گرم آب جوش را روی 1 تا 2 قاشق غذاخوریِ پُر برگ نعناع بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف و روزانه بعد از غذا 3 فنجان میل کنید.

 

توجه داشته باشید که مصرف روغن این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 6 ماه مورد منع مصرف دارد.

 

 

اسطوخودوس: همیشه موثر

اسطوخودوس در بین تمام فوایدی که دارد می‌تواند حالت تهوع را هم برطرف کند. به ویژه زمانی که به دلیل استرس و فشارهای روحی و یا پرخوری دچار این حالت شده باشید اسطوخودوس به دادتان می‌رسد. به خاطر اینکه اسطوخودوس مسکن است و به همین دلیل سیستم عصبی را کنترل می‌کند؛ همچنین ترشح معده و انقباض‌های روده را می‌کند و به این ترتیب غذا هضم می‌شود.

 

روش استفاده: یک قطره از اسانس خوراکی اسطوخودوس را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و بخورید. اگر حالت تهوع شدید بود قطره را مستقیماً زیر زبانتان بچکانید (یک قطره).

 

چه می کنه این زنجبیل!

زنجبیل برای تسکین دل درد هم موثر است و در زمان تهوع یکی از درمان‌های مناسب محسوب می‌شود. بر اساس مطالعاتی که در سال 26 روی 363 داوطلب انجام شد، زنجبیل احتمال تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی را 35 درصد کاهش می‌دهد. سال 21 مطالعاتی روی زنان باردار انجام شد و نزدیک به 177 زن اعلام کردند که مصرف زنجبیل حالت تهوع آن‌ها را کاهش داده است.

 

روش استفاده: یک فنجان آب را روی یک قاشق چای‌خوری قسمت زیر زمینی (ریزوم) خشک آسیاب شده یا دو قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه بریزید. در ظرف را بگذارید؛ اجازه دهید به آرامی جوش بیاید و سپس گاز را خاموش کنید. قبل از صاف کردن بگذارید 5 تا 1 دقیقه بماند. روزانه 2 تا 4 فنجان از این دم کرده بنوشید.

 

زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره

دارو گیاهی ضد تهوع

 

شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند

 

اگر طعم زنجبیل را دوست ندارید می‌توانید به آن لیموترش یا مقداری عسل اضافه کنید.

 

توجه داشته باشید که بیش از حد از این گیاه استفاده نکنید. مصرف زنجبیل برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود. خانم‌های باردار برای تعیین میزان مصرف حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنند.

 

روغن گیاهی بابونه حتی در دوره‌ی حاملگی

متخصصان طب گیاهی روی مصرف بابونه تاکید می‌کنند. آن‌ها معتقدند که مصرف روغن این گیاه در دوره‌ی حاملگی هم بلامانع است.

 

روش استفاده: یک قطره از این روغن را به طور مستقیم زیر زبانتان بریزید و یا در یک قاشق چای‌خوری عسل یا روی یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. در صورت لزوم روزانه 4 تا 5 مرتبه این کار را تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید گیاهان دارویی بی ضرر نیستند و ممکن است علائم جانبی داشته باشند.

 

حتماً به میزان مصرف خود دقت کنید و در مصرف هیچ داروی گیاهی زیاده‌روی نکنید.

 

تهوع و استرس: مرزنگوش را امتحان کنید

به عقیده‌ی متخصصان طب گیاهی مرزنگوش برای دستگاه گوارش و به خصوص معده بسیار مفید است. از این گذشته این گیاه آرام بخش است و زمانی که به دلیل استرس دچار حالت تهوع می‌شوید می‌تواند کمکتان کند.

 

روش استفاده: یک قاشق غذاخوری مرزنگوش خشک را با 3 فنجان آب جوش دم کنید و روزانه 3 فنجان میل کنید.

 

تهوع دوره‌ی بارداری

حالت تهوع در 3 ماهه‌ی اول بارداری امر رایجی است. توجه داشته باشید که خودسرانه و بدون نظر پزشک معالجتان هیچ یک از گیاهان اشاره شده در این مقاله را مصرف نکنید. زمانی که پزشک به شما مصرف این داروهای گیاهی را تجویز می‌کند نیز توجه کنید که در مصرف آن‌ها دچار افراط نشوید و مطابق میزان تجویز شده عمل کنید.

 

منبع:tebyan.net


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

ستاره | سرویس سلامت – مسمومیت غذایی و یا اختلالات گوارشی از جمله عواملی هستند که ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ بشوند. دلیل تهوع و استفراغ هرچه که باشد نتیجه آن ضعف و بیحالی و ناتوانی است اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا می‌‌توانید به راحتی و با چند ماده طبیعی ساده حالت تهوع و استفراغ را برطرف کرده و حس بهتری پیدا کنید. مهم‌ترین کاری که باید در این مواقع انجام دهید نوشیدن آب فراوان است. تهوع باعث کم‌آبی شدید بدن می‌شود پس؛ حتما در طول روز به مقدار زیاد آب بنوشید. در صورتی که حالت تهوع در اثر نارسایی و اسپاسم معده باشد می‌توان با چند ماده طبیعی موجود در منزل از آن جلوگیری نمود.

 

ریشه زنجبیل: از دیرباز در فرهنگ آسیایی از ریشه گیاه زنجبیل (زنجفیل) به عنوان ماده‌ای خوش طعم و شفابخش برای درمان مشکلات گوارشی استفاده میشده است. برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ می‌توانید یک تکه ریشه زنجبیل را در دهان گذاشته و بجوید. اگر نمی‌توانید تندی زنجبیل را تحمل کنید، همراه با آن یک قاشق عسل نیز میل کنید.

برگ نعنا: برای از بین بردن حالت تهوع و استفراغ، یک فنجان چای نعنا بنوشید. درست کردن چای نعنا بسیار ساده است فقط کافی است مقداری برگ نعنای خشک را داخل آب جوش قرار دهید و بعد از یک ساعت آن را بنوشید. همچنین می‌توانید برگ سبز نعنا را بجوید.

دارو گیاهی ضد تهوع

سرکه: شاید عجیب به نظر برسد اما سرکه می‌تواند حالت تهوع و استفراغ را برطرف کند فقط حتما بینی خود را بگیرید زیرا بوی سرکه می‌تواند حالت تهوع شما را تشدید کند. به اندازه یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با آب رقیق کرده و با این محلول دهان خود را شستشو دهید. این کار از ادامه حالت تهوع جلوگیری کرده و مزه دهان شما را عوض می‌کند.

دارچین: دارچین یکی از موثرترین و بهترین درمان‌های خانگی برای ازبین‌بردن حالت تهوع و استفراغ است. به همین دلیل است که به زنان باردار در سه ماه اول بارداری توصیه می‌شود برای جلوگیری از حالت تهوع صبح‌گاهی، حتما از دارچین استفاده کنند. (برای استفاده از دارچین و دیگر داروهای گیاهی حتما با پزشک خود مشورت نمائید.) یک تکه چوب دارچین را در یک فنجان آب جوش بیاندازید و بعد از ده دقیقه آن را در آورید و چای دارچین خود را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل نوش جان کنید. برای نتیجه گرفتن از این مورد، بهتر است سه بار در روز از این چای استفاده کنید.

 

علت و درمان خانگی حالت تهوع صبحگاهی در بارداری

 

آب برنج: اگر مبتلا به ورم معده یا هر نوع مشکل گوارشی عفونی هستید، آب برنج حاوی نشاسته تنها چیزی است که برای جلوگیری از حالت تهوع به آن نیاز دارید. یک پیمانه برنج را در یک و نیم پیمانه آب بجوشانید. وقتی برنج پخته شد، آن را آبکش کنید و آب برنج را نگه دارید. آب برنج را جرعه جرعه بنوشید تا تاثیر معجره آسای آن را بلافاصله مشاهده نمایید.

آب پیاز: آب پیاز یکی از قدیمی‌ترین درمان‌های خانگی برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ است. درست است که بعد از مصرف آب پیاز دهان شما بوی بدی می‌گیرد و تا مدتی نمی‌توانید جلوی دیگران دهان خود را باز کنید اما واقعا چه اهمیتی دارد؟ هیچ کسی به هنگام ضعف و ناتوانی نگران آداب معاشرت نخواهد بود! پس؛ یک پیاز را برداشته و رنده کنید و به اندازه یک قاشق چای‌خوری از آب آن بنوشید. می‌توانید بعد از این کار یک فنجان چای نعنای سرد بنوشید تا هم اثربخشی دارو را کنید و هم بوی بد دهان را کمی کاهش دهید.

آشنایی با خواص پیاز و پیاز درمانی

 

میخک: گل میخک به عنوان ماده‌ای ضدعفونی‌کننده و بسیار موثر بر سیستم گوارشی شناخته می‌شود. برای برطرف‌کردن حالت تهوع می‌توانید چند عدد میخک را بجوید و اگر از طعم تند آن خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید همراه با آن یک قاشق عسل طبیعی مصرف کنید. اگر بعد از جویدن میخک‌ها آن‌ها را قورت دهید مشکلی پیش نمی‌آید.

شیر: شیر برای از بین بردن حالت تهوع و همچنین آرام‌کردن معده بسیار موثر است. با این حال بهتر است همراه آن یک تکه نان تست هم خورده شود. می‌‌توانید نان تست را در یک ظرف شیر گرم انداخته و آرام آرام نان و شیر را بخورید.

زیره سبز: مقداری زیره سبز را آسیاب کنید. به اندازه یک قاشق غذاخوی از آن برداشته و با یک لیوان آب مخلوط کنید. خوب هم بزنید و بعد مصرف کنید. تاثیر این محلول بسیار سریع و معجزه آسا خواهد بود.

تخم بادیان رومی یا رازیانه رومی: بادیان رومی خواص بسیار زیادی دارد و جلوگیری از حالت تهوع تنها یک مورد از صدها فایده این گیاه خوش بو است. برای برطرف‌کردن حالت تهوع کمی تخم بادیان رومی یا رازیانه را بجوید و یا مقداری از آن را در یک فنجان آب‌ جوش ریخته و بعد از اینکه به مدت 1 دقیقه دم کشید چای رازیانه خود را نوش جان کنید.

 

موارد ذکر شده فهرستی ساده و قابل دسترس از موادی بود که می‌توان برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ به راحتی در منزل از آن‌ها استفاده کرد. با این حال؛ اگر تا 24 ساعت حالت تهوع شما برطرف نشد حتما به دکتر مراجعه کنید. فراموش نکنید که حیاتی‌ترین نکته نوشیدن آب به مقدار زیاد است.

درمان‌های خانگی و فوری حالت تهوع

علت‌های اصلی حالت تهوع

انواع داروهای ضد تهوع

 تهوع حرکتی (حالت تهوع در ماشین و وسایل نقلیه)

حالت تهوع در بارداری

دارو گیاهی ضد تهوع

حالت تهوع در کودکان

فرادید| تهوع احساس بالا آوردن غذا و به هم خوردن دل. نوعی احساس است همراه با حرکت معکوس اندام‌های گوارشی که معده برای بیرون‌راندن چیزی که در داخل آن است، انجام می‌دهد. در این حالت انسان وادار به استفراغ می‌شود. در واقع حالت تهوع، بیماری رایجی است که برخی مواقع بسیار آزاردهنده است. در حالت کلی تهوع چه با استفراغ همراه باشد چه نباشد، دلایل مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها به سادگی قابل حل یا درمان هستند.

گاه حالت تهوع را می‌توان با دستور غذایی ساده، چند نوع خوراکی یا تکنیک‌هایی آسان درمان کرد.

راه‌هایی برای درمان فوری تهوع

دستشوییاگر حالت تهوع دارید قبل از مصرف هر دارویی به دست‌شویی بروید. گاهی اوقات دلیل حالت تهوع و درد دل در افراد مختلف نیاز به اجابت مزاج است. آب و مایعات اغلب اوقات حالت تهوع با استفراغ همراه است. استفراغ باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود. وقتی بدن دچار کم‌آبی شود، حالت تهوع شدیدتر می‌شود.نوشیدن نعناع، بابونه و یا چای زنجبیل با عسل اثر مثبتی در کم شدن حالت تهوع دارند.

غذای مقویبدن برای حفظ انرژی نیاز به مواد مقوی دارد، خوردن غذایی شیرین و مطلوب به حفظ انرژی کمک می‌کند. البته غذا باید هضم آسانی داشته باشد. غذاهای تند، چرب یا بسیار شیرین، مناسب نیستند. در حالت تهوع از خوردن لبنیات هم پرهیز کنید چرا که لبنیات باکتری‌هایی طبیعی دارند که ممکن است با معده سازگار نباشند. غذاهایی که بوی تند و شدیدی دارند یا زیاد چرب هستند، حالت تهوع را بدتر می‌کند.

غذاهایی مانند سیب زمینی له شده، پلوی سفید مخصوصا کته یا رشته فرنگی به آرام کردن معده و درمان حالت تهوع کمک می‌کنند. خوردن پلوی کته با برنجی که خوب شسته شده و نیم ساعت خیس خورده است، مفید است.نوشیدنی کولاخوردن شربت نوشابه؛ مایع غلیظی که طعم کولا می‌دهد.زمانی که نوشیدنی کولا در دسترس نیست و فرد بیمار تمایلی به خوردن غذا نیز ندارد، خود نوشابه می‌تواند مفید باشد. نوشابه قند بالایی دارد اما هر بار پیش از نوشیدن باید آن را تکان داد که گازش خارج شود.

جوش شیرینجوش شیرین را باید در یک لیوان آب ولرم حل کرد و نوشید. این نوشیدنی کمک زیادی به درمان حالت تهوع می‌کند.

پروتئینوعده‌های غذایی که حاوی غذاهای پر پروتئین هستند نسبت به مواد غذایی حاوی کربوهیدرات طبق تحقیقات برای کاهش حالت تهوع بهتر هستند. اگر دچار تهوع هستید بهتر است به جای استفاده از غذاهای کربوهیدراتی مثل سیب زمینی سرخ شده، مرغ کبابی ساده را جایگزین کنید.

چای نعنانوشیدن چای نعناع. چای نعناع در تسکین فوری تهوع بسیار مؤثر است. یک قاشق کامل برگ خشک نعناع را در آب جوش ریخته شود و بعد از نیم ساعت می‌توان آن را صاف کرد ولی خوردن برگ‌های نعناع همراه با چای نیز کمک امدادی به درمان تهوع است.

دارچین

براساس یک تحقیق انجام یافته در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند به کاهش تهوع ایجاد شده بوسیله درد قاعدگی کمک کند. دارچین معمولا در کلوچه‌ها و نانهای معطر به عنوان یک طعم دهنده استفاده می‌شود.

زنجبیلخوردن زنجبیل برای کاهش تهوع خوب است. برای کنترل تهوع بین یک تا چهار گرم زنجبیل در روز می‌تواند خورده شود ولی در دوران بارداری مصرف زنجبیل هیچ‌گاه نباید از یک گرم در روز شود. زنجبیل را می‌تواند با چای یا دمنوش نیز مصرف کرد.

لیموترش تازهاستنشاق بوی لیمو ترش تازه و یا سایز مرکبات در تسکین حالت تهوع مفید است. خوردن لیمو ترش خصوصاً به شکل یخ‌زده نیز خوب است.

کمپرس سردقرار دادن کمپرس سرد پشت گردن در حالت درازکش، باعث بهتر شدن حالت تهوع می‌گردد.

استراحتبدن برای مبارزه با باکتری یا ویروس موجود در معده به انرژی نیاز دارد بنابراین استراحت لازم است. فردی که دچار حالت تهوع است بهتر است دراز بکشد و از انجام ورزش و حرکت زیاد خودداری کند. خواب مفید است. فرد بیمار ممکن است بعد از بیدار شدن از خواب احساس بهتری داشته باشد یا همچنان حالت تهوع ادامه داشته باشد اما حداقل در این بین رنج نکشیده است.

دارو ضد تهوعجلوی استفراغ را نگیرید، استفراغ راه بیرون آمدن باکتری یا ویروس از معده است و پاکسازی است. اگرچه استفراغ ممکن است ناراحت کننده باشد ولی به بهبود بیماری کمک می‌کند. برای حفظ آرامش هنگام خواب، میتوان یک سطل را در دسترس فرد بیمار قرار داد. اگر حالت تهوع خیلی شدید و ناراحت کننده باشد، می‌توان از داروهای ضد تهوع استفاده کرد.

پیاده روی آراماگر حالت تهوع خفیف باشد، پیاده روی در هوای آزاد می‌تواند به بهبود آن کمک کند.

چوب شور نمکیاگر فردی صبح از خواب بیدار شد و حالت تهوع داشت، می‌تواند مقداری نوشابه را کم کم بنوشد یا چوب شور خشک، غلات خشک، نان تست خشک را کم کم بخورد. خوردن این خوراکی‌ها در طول روز، حالت تهوع را کنترل کرده و به درمان کمک می‌کنند.

سرکه سیبنوشیدن سرکه سیب به درمان حالت تهوع کمک می کند. دو قاشق سرکه سیب را باید با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرد و نوشید.

بیسکوییتهمان‌طور که در بالا گفته شد، در هنگام حالت تهوع باید خوراکی‌های سبک و ساده خورده شود. بیسکوئیت از جمله این خوراکی‌هاست اما نباید در خوردن آن زیاده‌روی کرد.

غذا های ساده با فیبر بالا خوردن این مواد غذایی می‌تواند مواد شیمیایی که محرک حالت تهوع هستند را از بدن خارج کند. خوردن سبزیجات و میوه‌های خام مانند سیب و هویج می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

آجیل خوردن مواد کم حجم و سرشار از پروتئین مانند گردو و بادام زمینی انرژی از دست رفته را به بدن فرد بیمار باز می‌گرداند و حالت تهوع را کمرنگ‌تر می‌کند.

موز موز علاوه بر فیبر بالا حاوی پتاسیم است که علائم تهوع را بهبود می‌بخشد.

فلفل قرمز یا چیلیاگرچه غذاهای تند و ادویه‌دار حالت تهوع را شدیدتر می‌کند ولی در مورد فلفل قرمز استثنا وجود دارد، چیلی حاوی ماده‌ای است به کپسایسین که درست همانند داروی ضد تهوع عمل می‌کند. غذاهایی که حاوی فلفل قرمز تند هست می‌توانند به فردی که دچار تهوع شده کمک کنند.

استفاده از طب سوزنی مچ دستیک تحقیق مروری در ۲۰۰۹ نشان داد که طب سوزنی مچ دست می‌تواند به کاهش تهوع پس از عمل کمک کند. البته یک تحقیق بروزتر نشان می‌دهد که شواهد چندان مستدل نیستند و به تحقیقات بیشتری برای اندازه گیری اثرات طب سوزنی مچ دست برای کاهش تهوع، نیاز است.

گل بومادران(گل برنجاسف)

اگر تهوع شما ناشی از غذای طلوب و سنگین باشد بخصوص اگر معده ضعیفی دارید گل برنجاسف یا بومادران یک پیشنهاد امتحان شده است. کافی ست مقدار کمی گلهای خشک بومادران را در کف دست پودر کرده و میل کنید. این گیاه تلخ مزه است اما اثرات آن بسیار شگفت انگیز است.

 بومادان گیاهی دارویی با طبع گرم و خشک است

رایحه درمانی

برخی اعتقاد دارند که رایحه درمانی می‌تواند به کاهش تهوع کمک کند و چندین نوع رایحه مختلف از جمله لیمو، اسطوخودوس، بابونه، میخک و پرتقال توصیه شده است. بعضی تحقیقات هم دریافتند که بخصوص اثر رایحه درمانی نعناع می‌تواند تهوع را رفع کند. یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد که ایزوپروپیل الکل بر اساس رایحه درمانی در کاهش تهوع موثر بود اما هیچ مدرکی برای روغن نعناع موجود نبود. نویسندگان تحقیق نتیجه گرفتند که رایحه درمانی مفید است اما نسبت به داروی ضد تهوع اثر کمتری دارد.

چند نکتههنگام داشتن حالت تهوع از باید خوردن غذاهای فناوری شده همانند چیبس، همبرگر، شیرینی، دونات، کنسرو، نان سفید، غذاهای سرخ شده یا غذاهای چرب و شور خودداری کرد.

اگر تهوع همراه با استفراغ باشد باید بدن بوسیله خوردن وعده‌های کوچک آب بصورت منظم آبرسانی شود. خوردن غذاهای شور یا نوشیدن یک نوشیدنی قندی بدون گاز می‌تواند به جایگزینی قندها و نمکهای از دست رفته با استفراغ ضروری است.سوپ ساده سبزیجات، داغ خورده شود. عرق کردن هنگام خوردن سوپ داغ، نشانه خوبی برای بهبودی است.استفاده از مواد مخدر، الکل  و کافئین باعث تحریک معده شده و حالت تهوع را بدتر می کند.فردی که دچار احساس تهوع شده است باید از قرار گرفتن در محیط‌های گرم، دم کرده پرهیز کند. بودن در هوای خنک و تازه احتمال شدیدتر شدن حالت تهوع را کاهش می‌دهد.وعده‌های غذایی باید حجم کم داشته باشند. 6 تا هشت وعده کوچک در روز و یک میان وعده پیش از خواب، مفید است.

بعضی از فعالیتهای روزمره و وضعیتهایی مثل خم شدن به جلو و یا منقبض کردن شکم نیز می‌تواند باعث افزایش تهوع شود. با خودداری از خم شدن به جلو می‌توان از فشار وارده روی شکم و معده که ممکن است علائم را کند، خودداری کنید.

دارو گیاهی ضد تهوع

تحقیقات نشان می‌دهد که نفس‌های عمیق و آهسته و به طور مرتب می‌تواند به کاهش احساس تهوع کمک کند. این ممکن است مدیتیشن ذهنی را به کار گیرد که بر تکنیکهای تنفسی کنترل شده متمرکز است. این روش به خصوص برای تهوع ناشی از دردهای قاعدگی بسیار موثر است. با اجرای این تکنیک هم گرفتگی عضلانی و هم تهوع به طور همزمان کاهش می‌یابد.دهانشویه قبل از غذا و بعد از آن باعث از بین بردن طعم و مزه بد در دهان می‌شود و در درمان و بهبود حالت تهوع بی اثر نیست. بین هر وعده غذایی و خواب باید حداقل یک ساعت فاصله باشد.استفاده از غذاهای ساده می‌تواند به کاهش تهوع کمک کند. هر غذایی با مواد طعم دهنده زیاد ممکن است باعث ناخوشی معده شود. برای مثال رژیم غذایی BRAT اغلب اوقات برای رفع علائم مسمومیت‌های غذایی یا عفونت استفاده می‌شود. همچنین این رژیم همیشه برای بیمارانی که دچار اسهال هستند توصیه می‌شود این رژیم غذایی شامل موز، برنج، سیب و نان تست شده می‌شود.

اگر تهوع و یا استفراغ مداوم باشد و یا با علائم شدیدی مانند درد شکم، تب، زردی پوست (یرقان)، یا خونریزی همراه باشد حتما باید به پزشک مراجعه کنید

علت‌های اصلی حالت تهوعحساسیت: حالت تهوع می‌تواند در اثر حساسیت به بعضی مواد غذایی ایجاد شود. بهتر است هر بار که حالت تهوع دست می‌دهد تمام غذاهایی که در 12 ساعت گذشته خورده شده، روی کاغذ لیست شود تا بعد از مدتی بتوانبد با پیدا کردن موارد مشترک، مواد غذایی حساسیت زا مشخص شود.

حساسیت شدید به لاکتوز: برخی افراد نمی‌توانند مواد لبنی را به خوبی هضم کنند یا بعد از مصرف حالت تهوع پیدا می‌کنند. در این حالت یعنی حساسیت به لاکتوز وجود دارد. داروهایی هستند که با مصرف قبل از غذا، به هضم بهتر لاکتوز کمک می‌کنند. همچنین می‌توان مواد لبنی بدون لاکتوز مصرف کرد.

حالت تهوع در اثر حرکت: بعضی افراد هنگام حرکت و تکان‌های طولانی مدت در هواپیما، قطار، سفرهای دریایی یا حتی خودرو، دچار حالت تهوع می شوند. برای جلوگیری از این موضوع می‌توان به داروخانه مراجعه کرد و داروی ضد تهوع تهیه کرد. یکی از این داروهای مؤثر، “درامامین” (Dramamine) است.

استرس و اضطراب: همانطور که در فرهنگ ما دلشوره خوانده می شود، باعث حالت تهوع و اسهال می‌شود که بااستفاده از تکنیک‌های آرام‌سازی ذهن قابل درمان است.

تهوع دوره‌ بارداری: حالت تهوع در ماه‌های اول بارداری امری رایج است. در این دوره مصرف داروهای صنعتی یا حتی گیاهان دارویی نیز باید تحت نظر و با مشورت پزشک معالج همراه باشد.

پیشگیری از تهوع و استفراغ در کودکان: کودک نباید هم‌زمان هم غذا بخورد، هم بازی کند.برای پیشگیری از تهوع ناشی از حرکت، کودک باید طوری در ماشین بنشیند که طرف صورت وی رو به شیشه جلو باشد. نگاه کردن از شیشه‌های کناری باعث بدتر شدن تهوع می‌شود. به علاوه خواندن و یا بازی با گیم‌های کامپیوتری در ماشین باعث بدتر شدن بیماری حرکتی و در نتیجه تهوع می‌شود.

باید توجه داشت که اگر حالت تهوع بی هیچ دلیل مشخصی به وجود آمد و ادامه‌دار شد، حتما به پزشک مراجعه شود و همچنین اگر حالت تهوع با تب همراه باشد باید سریع به پزشک مراجعه شود.

حالت تهوع در بارداری

حالت تهوع برای اکثر زنان حامله پیش می آید و یکی از علائم بارداری است. این حالت می تواند برای زن باردار آزار دهنده باشد اما برخی از راهکارهای و تغییر دادن عادات غذایی می توان آنرا بهبود بخشید. فقدان اشتها و یا حتی از دست دادن اشتیاق برای غذا در مادران باردار در طول سه ماهه اول بارداری مسئله‌ای شایع است به طور کلی این توضیح پذیرفته شده است در حقیقت این توانایی بدن برای جلوگیری از قرار گیری جنین در معرض مواد غذایی سمی است بنابراین، مناسب نیست که شما خود را مجبور کنید تا غذا‌های طلوب بخورید، مگر اینکه آن‌ها به شدت توسط پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه شده باشند به جای آن، انتخاب غذا‌های سالم که با شما جور در می‌آیند، مفید هستند همچنین، مهم است که زنان باردار به انواعی از مواد غذایی توجه کنند، که برای سلامت خودشان و رشد جنین مضر هستند.

باید به این نکته توجه شود که تهوع بارداری نتیجۀ افزایش هورمون‌های شماست و معمولا با آغاز سه ماهۀ دوم از بین می روند و این حالت تهوع به جنین هیچ آسیبی نمی‌رساند. برای خانم هایی که حالت تهوع شدید و مشکل ساز دارند ممکن است پزشک است داروهایی را در دوز کنترل شده تجویز کند. توجه داشته باشید که اگر پیش تر از داروهای ضد تهوع استفاده می کردید در بارداری نباید بدون مجوز پزشک از آن ها استفاده کنید. در این دوره می توانید با روش های زیر، تهوع و استفراغ خفیف را کاهش دهید.

حالت تهوع در کودکان

حالت تهوع تنها مختص بزرگسالان نیست و کودکان هم گه‌گاه دچار این حالت می‌شوند. اگر کودک شما زیاد اهل تنقلات و غذاهای آماده است تعجبی ندارد که مرتبا دچار حالت تهوع شود. ریفلاکس در کودکان علائم زیادی دارد که مهمترین آنها شامل استفراغ، سرفه‌های مکرر، آروغ زدن‌های زیاد، کم خونی، بی‌قراری‌های شبانه و بی‌اشتهایی است.

حالت تهوع ممکن است با توجه به سن کودک به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد:

اگر کودک شیرخواره دچار استفراغ شد باید به شیر خوردن ادامه دهد مگر اینکه پزشک یا پرستار دستور دیگری بدهد. روش‌های مایع درمانی معمولاً برای نوزادان که فقط از شیر مادر تغذیه می‌کنند نیازی نیست زیرا شیر مادر به راحتی هضم می‌شود.

در صورتی که در کودک خود هر یک از حالات زیر را مشاهده کردید باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

تهوع چیست ؟ احساس بالا آوردن و به هم ریختگی در شکم میباشد . این حالت باعث ایجاد احساس حرکت معکوس اندام ها گوارشی برای بیرون انداختن مواد داخل آن است که درنهایت ممکن است انسان وادار به استفراغ بشود .

تهوع ممکن است به تنهایی یا با استفراق و دیگر مشکلات گوارشی همراه شود . خوشبختانه راههای زیادی برای از بین بردن این حالت وجود دارد که به همگی آنها اشاره خواهیم کرد .

آیا مشکلی برای معده پیش آمده ؟

بیشترین علت تهوع به دلایل ویروسی ایجاد میشود . این ویروس ها به ۲ دسته تقسیم میشوند نورو ویروس و روتاویروس که هرکدام علائم خود را دارند .

دارو گیاهی ضد تهوع

علائم روتاویروس : اسهال ، استفراغ ، تب و درد شکمی . همچنین باعث کم آبی بدن و بی اشتهایی میشود .

علائم نورو ویروس : سردرد ، اسهال ، استفراغ ، درد شکمی ، تب و بدن درد .

تست حاملگی بدهید . یکی از علت های تهوع میتواند بارداری باشد . حالت تهوع حاملی فقط در هنگام صبح رخ نمی دهد و میتواند در تمامی شبانه روز اتفاق بی افتد .

داروهای خود را چک کنید . بسیاری از داروها دارای عوارضی مثل حالت تهوع هستند . دفترچه راهنمای آنها را مطالعه کنید .

این داروها شامل : آسپرین ، آنتی بیوتیک ها ، شیمی درمانی و ضد التهابی های غیر استروئیدی میشود . بیهوشی عمومی نیز باعث ایجاد حالت تهوع میشود .

علت های دیگر تهوع را نیز چک کنید . علت های زیر نیز میتوانند باعث تهوع بشود :

چرک کردن گوش

بیماری های دیگر گوش

آسیب های سر

مسمومیت غذایی

پرتو درمانی

اگر بعد از ۱ الی ۲ روز حالت تهوع خوب نشد حتما به پزشک مراجعه کنید .

با پزشک خود درباره بیماری های مرتبط جدی صحبت کنید . تهوع میتواند نشانه بیماری های جدی مانند لیست زیر باشد :

حمله قلبی

مشکلات قلبی

بیماری های کبدی

عفونت ویروسی

مننژیت

آنسفالیت

رفلاکس معده

پانکراتیک

و بسیاری از بیماری های دیگر که باید توسط پزشک تشخیص داده شود .

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد ؟ اگر به غیر از تهوع علائم زیر را داشتید یا از ۲ روز تهوع به طول انجامید باید به پزشک مراجعه کنید :

درد قفسه سینه

درد زیاد در شکم

سردرد

تار شدن دید

سرگیجه

گیجی

تب بالا یه همراه گرفتگی گردن

دارو گیاهی ضد تهوع

اگر استفراغ شما شبیه دانه های قهوه بود و بوی مدفوع میداد

سیگار نکشید از بوهای تند اجتناب کنید . از چیزهای محرک برای تهوع و استفراغ دوری کنید . پنجره را باز کنید یا به بیرون از خانه و هوای آزاد بروید .

از کمپرس سرد استفاده کنید . گرما میتواند منجر به حالت تهوع بشود . در هنگام حالت تهوع از گرما و رطوبت دوری کنید .

از کمپرس سرد روی پیشانی خود استفاده کنید .

مقداری بخوابید . خواب میتواند حالت تهوع را بهتر کند . همچنین خوابیدن باعث کمک به کنترل استرس و اضطراب همچنین کشش ماهیچه ای میشود که میتوانند باعث ایجاد حالت تهوع بشوند .

بی تحرک باقی بمانید . تحرک میتواند باعث کردن حالت تهوع بشود . در اتاق تاریک و آرام استراحت کنید .

غذای ساده و مایعات بخورید . غذای ساده ، سبک و بدون فلفل بخورید تا به معده فشار نیاید . مواد غذایی مانند : بیسکوییت سبوس دار ، برنج قهوه ای ، نان تست سبوس دار ، مرغ ، سوپ مرغ یا سوپ سبزیجات میل کنید .

مقدار کمی غذا بخورید .

غذای چرب و تند حالت تهوع را بدتر میکند .

رژیم BRAT را تست کنید . این رژیم در هنگام داشتن تهوع پیشنهاد میشود . این رژیم غذایی شامل مواد غذایی زیر میباشد :

موز

برنج

نان تست خشک

آب با دمای اتاق به مقدار زیاد بنوشید . کم آبی بدن باعث بدتر شدن حالت تهوع خواهد شد . حتما حواستان باشد که آب نباید سرد یا گرم باشد . آرام آرام آب را بنوشید .

تنفس عمیق انجام دهید . طبق تحقیقات دانشگاهی کشیدن نفس عمیق میتواند در درمان تهوع موثر باشد . تمرین زیر را دانشگاه میزوری در کانزاس امریکا ارائه داده است :

به پشت بخوابید و ۲ عدد بالشت زیر زانو و گردن خود بگذارید . دستان خود را روی شکم خود گذاشته و شروع به تنفس عمیق بکنید . نفس را به داخل شکم خود نیز هدایت کنید . ۵ بار اینکار را تکرار کنید .

زنجبیل را امتحان کنید . هم از چای و هم از کپسول زنجبیل میتوانید استفاده کنید . روزانه ۴ الی ۶ فنجان چای زنجبیل مصرف کنید . به کودکان زیر ۲ سال نباید زنجبیل داد .

طرز تهیه و استفاده : یک قاشق غذاخوری زنجبیل را له کرده و آن را به ۲ استکان آب جوش اضافه کنید و یک دقیقه بگذارید بجوشد . ۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد سپس آن را آرام آرام بنوشید .

نوشیدنی های حاوی زنجبیل را نخورید . زنجبیل تازه در درمان تهوع موثر است اما نوشیدنی های زنجبیلی حاوی زنجبیل نبوده و فقط طعم آن را دارند . همچنین حاوی قند بالایی هستند که حالت تهوع را بدتر میکند .

دمنوش های دیگر را تست کنید . نعناع ، میخک ، دارچین و بابونه گاوی ممکن است به درمان تهوع کمک کند هرچند تاثر آنها به صورت کلینیکی اثبات نشده است .

رایحه درمانی را امتحان کنید . رایحه درمانی زیاد عمومی نشده است اما یک روش موثر در درمان بیماری ها میباشد . یک قطره از عصاره نعناع یا لیمو را روی مچ دست یا شقیقه های خود بریزید .

طب فشاری را امتحان کنید . این روش یک متد سنتی و درمانی چینی است . با فشار دادن این نقاط در بدن میتوان تهوع را کم کرد یا از بین برد . قبل از غذا خوردن یا نوشیدن مایعات اینکار را انجام دهید .

روش استفاده از طب فشاری :

در کف دست ۲ عدد تاندون در بین انگشت های میانی وجود دارند . ( به عکس بالا دقت کنید ) .

با انگشت اشاره و وسط خود با فشار ملایم به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه این قسمت را فشار دهید . ( این زمان تا ۱ الی ۲ دقیقه قابل افزایش است )

روی دست دیگر خود نیز اینکار را انجام دهید .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

امگا۳ به گروهی از اسیدهای چرب اشاره می‌کند که برای سلامتی انسان حیاتی هستند . این اسیدهای

جای بخیه اصولا باعث ناراحتی افراد میشود که باید آن را برای همیشه تحمل

در صورت استفاده درست از بخور ، بخور می‌تواند رطوبت محیط را افزایش داده

تقسیم غذای خود با سگ راه خیلی جذابی برای اخت گرفتن و دوستی با

ماشین لباسشویی تمام لباس ها را میشورد اما خود ماشین نیز نیاز به تمیز

متاسفانه واقعیت این است که هیچ راهی برای تشخیص دقیق سن خرگوش وجود ندارد

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

حالت تهوع می تواند به دلایل بسیاری برای افراد رخ بدهد از بهم ریختگی و ضعیف شدن معده تا بیماری های مختلف که همگی تاثیر بسیار برای وقوع حالت تهوع دارند. خیلی اوقات حالت تهوع به سادگی و بدون درمان خاصی خود به خود بر طرف می شود اما در مواردی پیش می آید که این موضوع حالت جدی تری دارد و این عارضه فرد را ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

دارو گیاهی ضد تهوع

1

&gt مواد لازم شیر بادام: 1 لیوان معادل 2 میلی لیتر توت فرنگی: 1 عدد تخم شربتی: 1 قاشق چای خوری معادل 5 گرم عسل: 2 قاشق غذاخوری معادل 5 گرم پودر پروتئین شکلات سیاه: 1 قاشق چای خوری معادل 5 گرم یخ روش تهیه اولین کاری که باید بکنید این است که توت فرنگی را به دقت شسته و دو نیم کنید. توجه داشته باشید که توت فرنگی هایتان ارگانیک بوده و زیاد نرسیده باشد

نوش ضد نفخ است و در رفع دردهای شکمی که با خوردن مواد غذایی سرد در فصل زمستان ایجاد می شود، تاثیر بسیار دارد دم نوش نعناع بهبود دهنده حالت تهوع و تب بر است. یک قاشق غذاخوری نعنای خشک را با یک لیوان آب جوش دم کرده و بعد آن را صاف کنید. سپس دوباره این دم نوش را به همراه برش های لیموترش، چوب دارچین و چند برش از زنجبیل و نبات دم کرده و فرصت دهید به خوبی دم بکشد. بهتر است این دم نوش را قبل از شام

پوست دانه های کرچک وجود دارد.) مقدرا یا دز کشنده کرچک برای کودکان 5 تا 6 دانه کرچک است و در بزگسالان حدود 2 دانه است. اگر کسی اشتباها این دانه را مصرف کرد باید فورا به پزشک مراجعه و شست و شوی معده انجام شود هرچند درمان اختصاصی برای این مسمومیت وجود ندارد و بیمار بایستی از نظر بروز عوارضی مثل نارسایی کلیه و کبد تحت نظر قرار گیرد. از آنجا که روغن کرچک خاصیت ملین دارد در موارد آپاندیسیت، خونریزی روده، بیماری های قلب، دیابت نوع دوم، فشار خون بالا، در حالت تهوع و استفراغ و در دوران بارداری نبایستی مصرف گردد. گردآوری: مجله اینترنتی ستاره

دارو به انواع اشکال خوراکی، شیاف یا تزریقی در شما این علائم دیده شد باید سریعا به متخصص مراجعه کنید: دل درد، نفخ شکم، سوزش معده، بادگلو، مدفوع تیره، یبوست، خارج نشدن ادرار و کاهش حجم ادرار، اسهال، سرگیجه، سوء هاضمه، سردرد، خارش پوست، تهوع و استفراغ، رنگ پریدگی، معده درد، ورم معده، تنگی نفس، کاهش وزن، خستگی و ضعف که می تواند وضعیت سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین مصرف

، نوزاد باید در هر وعده، بین 17 تا 22 گرم شیر بخورد. گرم کردن شیر اگر به نوزاد شیر سرد یا هم دمای محیط بدهید، هیچ مشکلی پیش نمی آید. اما گاهی نوزادان ترجیح می دهند شیرشان گرم باشد. در این صورت، کافی است بطری حاوی شیر او را در یک ظرف آب گرم بگذارید یا به مدت 1 تا 2 دقیقه زیر شیر آب گرم نگه دارید. به این منظور، هرگز از مایکروویو استفاده نکنید. شیشه را تکان دهید و یک قطره روی

ضدبارداری حتما با پزشک مشورت کنند تا با گرفتن شرح حال بتواند بهترین تصمیم را برای استفاده یا عدم مصرف قرصهای LD را داشته باشند. قطعا با یک دوره مصرف LD فرد دچار عوارض خطرناکی نمیشود و زمانی این قرص میتواند عوارض خطرناکی مانند سرطان یا ناراحتیهای کبدی داشته باشد که بدون مشورت با پزشک و به صورت خودسرانه و طولانی مدت این قرص مصرف شود.فریبا اسدی، کارشناس مامایی نیز اظهار کرد: قرصهای LD که مهمترین کاربرد

تهیه کنید. بخاطر داشته باشید میزان موفقیت روش پیشگیری اورژانس97 تا 98 درصد است و هر قدر فاصله زمانی شروع روش تا تماس جنسی کمتر باشد میزان موفقیت ان است.شایع ترین عارضه روش اورژانس تهوع و استفراغ است. لذا توصیه می شود یک ساعت قبل از مصرف هر دوز و 4 تا 6 ساعت بعد از ان از یک داروی ضد تهوع نظیر قرص (یک عدد) یا قطره پلازیل (25 قطره) استفاده کنید. سایر عوارض شامل سردرد ، سرگیجه و اختلال

، خواب آلودگی، سردرد، بی اشتهایی، خشکی دهان، طعم فلز در دهان، حالت تهوع، استفراغ و مصرف ویتامین D برای دوره های طولانی و در دوزهای از 4 هزار واحد روزانه، احتمالا غیرایمن است و می تواند سطح کلسیم را در خون به بیش از حد مجاز برساند. با این حال، افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند، معمولا زیر نظر پزشک از دوز بیشتری در دوره های کوتاه مدت استفاده می کنند. اگر میزان ویتامین D

سردل (حالتی که با درد در ناحیه ی معده و احساس طعم تلخ در دهان همراه است) شود. همچنین هنگام استرس، تخلیه ی مواد از معده به روده به آهستگی صورت می گیرد که به تجمع گاز معده و نفخ می انجامد.سترس در افراد مبتلا به میگرن می تواند سبب شروع یا وخیم تر شدن حملات میگرنی شود. سرماخوردگی افرادی که به طور مرتب استرس دارند، معمولا از دیگران دچار سرماخوردگی می شوند؛ زیرا سیستم ایمنی

انسولین غیر طبیعی در بدن ممکن است ترشح انسولین داخلی بدن را دچار اختلال کند و عوارض بسیاری را که ناشی از افت شدید قند خون است ایجاد کند، که عبارتند از احساس خواب آلودگی، ضعف، گیجی، احساس ناخوشی، آبریزش یا گرفتگی بینی، گلو درد، سردرد، درد پشت، درد مفاصل و عضلات، تهوع، درد معده، اسهال، یبوست، کاهش عملکرد مغزی، کاهش رفلکس های طبیعی. هورمون رشد (سوماتروپین) جهت افزایش پروتئین سازی و ذخیره

با رعایت نکات تغذیه ای زیر از عوارض شیمی درمانی (اسهال، استفراغ، نفخ و یبوست) که نتایج این عوارض بی اشتهایی، لاغری و در نتیجه تهدید سلامتی می باشد، جلوگیری کنید: حجم های کوچک غذا را مصرف کنید: وعده های کم حجم ولی مکرر را در بره غذایی خود قرار دهید، گوشت ها، سبزیجات پخته شده و غلات کامل انتخاب خوبی هستند. مصرف غذاهای پر چرب و پر فیبر مثل میوه و سبزی تازه باعث تاخیر در

توجه داشته باشید که نوشابه ها جزو نوشیدنی های گازدار هستند. حل شدن دارو در این نوشیدنی ها باعث افزایش حالت اسیدی آن می شود. توجه داشته باشید که نوشابه ها حاوی میزان زیادی قند نیز هستند که برای افراد دیابتی توصیه نمی شود. قبل از پایان درمان مصرف آن را قطع می کنید سرماخوردگی، آنژین، سینوزیت یا غیره. گاهی پیش می آید حین بیماری احساس بهبودی می کنید و قبل از اینکه مقدار

علایم زیر مصرف ایبوپروفن را قطع کرده ، با پزشکتان تماس بگیرید: خستگی یا خواب آلودگی شدید؛ درد یا سوزش معده؛ تهوع یا استفراغ؛ مدفوع سیاه؛ علایم شدید آنفلوآنزا (لرز، تب، دردهای عضلانی)؛ افزایش وزن؛ کبودی یا خونریزی غیرطبیعی؛ بثورات پوستی؛ زخم های دهانی؛ یا تب یا گلودردی که پیش از شروع درمان وجود نداشته و با مشکلی که در حال حاضر به خاطرش تحت درمان هستید ارتباطی نداشته باشد.

درمان های کم خونی چیست؟ با توجه به علایم بالینی بیمار و نتایج حاصل از آزمایش خون انواعی از مکمل های آهن زیر نظر پزشک تجویز می شود. مکمل های آهن موجود در بازار حاوی انواع مختلفی از ملح های آهن (به عنوان مثال آهن سولفات-آهن گلوکونات و) هستند که در میزان جذب آهن در بدن و ایجاد عوارض گوارشی احتمالی با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از روش های نوین دارورسانی استفاده از لیپوزوم است. در این

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، بابونه از نظر طب سنتی گرم و خشک است و در واقع از تقویت کننده های تلخ به حساب می آید. یکی از مهم ترین خواص بابونه درمان گاستریت( التهاب معده) و زخم معده است و اکثر افرادی که سال ها از درد و سوزش معده رنج می برند، می توانند با خوردن چای غلیظ بابونه سلامتی خود را باز یابند. روزانه به صورت ناشتا 3 الی 4 قاشق گیاه بابونه را در یک

آنرا صاف کرده و با نبات بخورید . 8)دم کرده تمبر هندی نیز اثر ملین درد . برای تهیه دم کرده یک قاشق غذا خوری تمبر هندی را با نیم لیتر آب جوش مخلوط کرده و به مدت یک ساعت بگذارید بماند سپس این دم کرده را در طول روز مصرف کنید . 9)تمبر هندی را بپزید و ضماد از آن درست کنید. این ضماد را روی ورم و قسمتهای دردناک بدن بگذارید . تمبر هندی برای ریه و طحال خوب نیست و در اشخاصی که ریه و

وی رنگ پریدگی، زردی، زردی چشم، افزایش ضربان قلب، ادرار تیره، تهوع و استفراغ را از علائمی که بیماران فاویسمی در تماس با مواد دارای اکسیدان دارند، برشمرد و خاطرنشان کرد: بی حالی، کاهش سطح هوشیاری، افت فشار خون و در موارد شدیدتر از کارافتادگی کلیه ها از دیگر علائم این بیماری است. ناظر گفت: در آزمایشگاه و در سطح میکروسکوپی گلبول قرمز این بیماران شبیه گلبول قرمز گاز زده شده است و با

به جای چای میل شود. گیاه کاکوتی بادشکن، خلط آور و قاعده آور است. کاکوتی تقویت کننده نیروی جنسی مردان است. یکی از خواص کاکوتی تقویت افرادی است که بدن ضعیفی دارند، این افراد بایستی از حمام کاکوتی استفاده کنند. به این صورت که 1 گرم کاکوتی را در 3 لیتر آب جوشانده، در وان ریخته و داخل وان بنشینید. کاکوتی به صورت جوشانده یا دم کرده برای درمان تب مالت استفاده می شود. از دیگر خواص کاکوتی تقویت معده است

مغذی و کاهش ضایعات را دارد و از آن برای کاهش التهاب معده در کودکان استفاده می شود. مصرف یک قاشق چای خوری شربت زنجبیل و عسل برای افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند بسیار مفید است. پیشگیری از سرطان ترکیب عسل و زنجبیل به کاهش عوارض شیمی درمانی کمک می کند و همچنین احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد مصرف این شربت، محرک آنزیم های آنتی اکسیدانی است که احتمال رشد

، بادرنجبویه و اسطوخودوس باعث کاهش تپش و ضعف قلب می شود. وی با بیان اینکه استفاده گیاه دارویی جهت درمان بدون اطلاع پزشک بیماری قلبی را افزایش می دهد، اظهار داشت: گیاهان دارویی حاوی آنتی اکسیدان و فلاونویید هستند به همین دلیل در بهبود سلامت قلب و عروق خونی تاثیر بسزایی دارند. زاهدی با بیان اینکه داروی مورد مصرف بیماران قلبی و عروقی وارفارین ضد انعقادی است، تاکید کرد: مصرف همزمان

طب چین و هند دارای جایگاه ویژه ای است. مصرف زنجبیل باعث باز شدن عروق شده، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی است، از لخته شدن خون جلوگیری کرده و ضدسرفه، درمان کننده دردهای روماتیسمی، رفع کننده سموم کبد، مقوی معده، ضد اسهال و فوق العاده نیروبخش و مقوی است. مصرف این گیاه در فصل زمستان به عنوان گرم کننده بدن و پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می شود. جینسینگ

کننده عصبی مورد استفاده قرار می گیرد . در برزیل ، جوشانده برگ گیاه را جهت دفع کرم و در ونزوئلا ، برای رفع ناراحتی های پوستی به کار می برند و به علاوه این جوشانده در بعضی نواحی برای درمان بیماری قند مصرف می شود. در ضمن ریشه اش اثر مقوی دارد . طرز تهیه دمنوش یک قاشق مرباخوری از گل ساعتی خرد شده را در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت 15 دقیقه بر روی شعله غیرمستقیم، بگذارید تا دم بکشد، سپس مقداری عسل به آن بیفزایید و میل کنید.

با توجه به ترکیب غذایی که داراست، ماده غذایی مفید، سالم، نیروبخش و زودهضم بوده و مصرف مناسب آن برای مبتلایان به مرض قند نیز زیان بخش نیست. متخصصان تغذیه و بهداشت عمومی معتقدند که برای معالجه اسهال، ورم روده، زخم معده و التهاب دستگاه هاضمه می توان از آب سیب زمینی خام به طور طبیعی و یا همراه با آب کرفس استفاده کرد. براساس این گزارش، سیب زمینی در بین سبزیجات حاوی ویتامین ث بالایی است به طوری که هر

افزایش قدرت حافظه و جلوگیری از آلزایمر جلوگیری از تخریب سلولهای مغز و پیشگیری از بیماریهای مانند پارکینسون آرام بخش رفع التهاب دستگاه تنفسی روش مصرف عرق چای سبز یک فنجان قبل و بعد از هر وعده غذایی میل شود

&gt – یبوست را برطرف می کند. خواص دیگر – دمنوش ترخون تب بر است. – بوی تند و معطر ترخون برای رفع بوی بد دهان استفاده می شود. – به خاطر داشتن خواص آنتی باکتریال، برای ضد عفونی کردن زخم ها و بریدگی ها به کار می رود. – این گیاه به خصوص اگر به شکل دم کرده مصرف شود، برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار سودمند است. ترخون همچنین موجب مهار رشد میکروب

گل ختمی ( به انگلیسی hollyhocks ) یکی از گل های زیبا میباشد که در بسیاری از خانه ها یا باغچه ها از آن برای تزئین استفاده میکنند. بهتر است بدانید کاربردهای این گیاه تنها به تزئین خانه و باغچه و زیبایی آن برنمیگردد. قسمت های مختلف این گیاه خواص فراوانی داشته که در درمان بسیاری از بیماری ها و عارضه ها میتواند موثر باشد. با ما همراه باشید تا بطور کامل با این گل زیبا و فواید آن آشنا شوید.

&gt تاثیر روی دستگاه حرکتی – دمنوش زیره ی سیاه، شل کننده ی عضلات است. – داروی کمکی در درمان نرمی استخوان کودکان (راشیتیسم) است. تاثیر روی دستگاه گوارش – دمنوش زیره سیاه، مقوی معده است. – اشتها را زیاد می کند. – ضد نفخ است. – خلط آور است. – انگل معده و روده را می کشد. – هضم کننده ی غذا و برطرف کننده ی

باشگاه خبرنگاران: وجود شوره های سفید بر روی موهای شما یکی از ناراحت کننده ترین موارد است.شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و با حمام رفتن منظم، استفاده از شامپوهای ضد شوره قابل کنترل است.برای درمان شوره روش های دارویی هم وجود دارد اما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم با استفاده از درمان های خانگی شوره سر را درمان کنید. در پوست سر به طور طبیعی در اثر لایه

لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید. 6.پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است. از لیمو ترش تجزیه شده 6 تا 8 درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود. 7.خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده

دهد یا سوزش سردلی که با علائم دیگری مانند سختی بلع، بلع دردناک، گرفتگی صدا، تهوع یا استفراغ همراه باشد، باید بررسی های تکمیلی انجام داد. این علائم ممکن است ناشی از بیماری رفلاکس محتویات معده به مری یا بیماری دیگری باشد که برای درمان آنها نیاز به داروهای نسخه ای است. در ابتدا، توصیه به تغییر عادات زندگی ممکن است در بهبود علامت سوزش سردل کمک کننده باشد. کاهش وزن، ترک سیگار، استفاده از

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

دارو گیاهی ضد تهوع

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *