دارو های گیاهی برای درمان سنگ کلیه

خواص دارویی و گیاهی

سایت پیش بینی فوتبال و بازی انفجار

سنگ کلیه دارید ؟ تمامی درمان ها همین جاست !!

سنگ‌های کلیه کوچک و سخت هستند که از کریستاله شدن موادمعدنی در کلیه ساخته می‌شوند . بودن این سنگ‌ها در مجاری ادراری می‌تواند دردهای ملایم تا بسیار زیاد را به همراه داشته باشد . بسیاری از سنگ‌ها را می‌توان در خانه درمان کرد اما بعضی از آن‌ها نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند بنابراین اولین کاری که می‌کنید باید به پزشک مراجعه کنید تا اندازه و نوع سنگ مشخص شود و در صورت تصمیم به دفع خانگی روش‌های زیر را اجرا کنید .

باید بدانید که بعضی از سنگ‌ها راحت‌تر بقیه دفع می‌شود . مؤثر بودن درمان‌های خانگی به‌اندازه سنگ بستگی دارد .

دارو های گیاهی برای درمان سنگ کلیه

به مقدار زیاد آب بنوشید . آب می‌تواند به دفع سنگ کلیه کمک کند بنابراین روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید . شما باید همیشه آنقدر آب بخورید تا ادرار شما بی‌رنگ یا زرد کم‌رنگ باشد .

لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید . به‌سادگی لیمو خریداری نموده و به آب مصرفی خود آب‌لیموی تازه بی افزایید . سعی کنید روزانه نصف استکان ( ۱۲۵ میلی‌لیتر ) آب‌لیمو بنوشید .

آب‌لیمو دارای اسیدسیتریک بالایی است که می‌تواند باعث تجزیه کردن سنگ‌های کلسیمی بشود . با شکستن سنگ دفع آن راحت‌تر شده و درد کمتری دارد .

آب‌میوه‌هایی مانند : سیب ، کران بری . گریپ‌فروت حتی می‌توانند ریسک ابتلا به سنگ کلیه را بالا ببرند بنابریان آنها ننوشید .

مصرف پروتئین و نمک را کاهش دهید . مصرف سدیم ( نمک ) به ۳ گرم یا کمتر در روز کاهش داده و در مصرف پروتئین میانه‌روی کنید .

نمک : نمک باعث افزایش کلسیم در ادرار می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد سنگ کلیه کلسیمی بشود . بعضی از مطالعات نشان داد که سدیم می‌تواند باعث افزایش اوریک‌اسید بشود که باعث افزایش ریسک ابتلا به سنگ کلیه می‌شود .

پروتئین : پروتئین باعث افزایش اوریک‌اسید ، کلسیم و اگزالات در ادرار می‌شود و همچنین اسیدسیتریک را کاهش می‌دهد . پروتئین گوشت مخصوصاً به دلیل داشتن سولفور بالا اسید بیشتری نسبت به پروتئین‌های گیاهی تولید می‌کند .

مصرف فیبر را بالا ببرید . مصرف غلات کامل ( سبوس‌دار ) و سبزی‌های تازه می‌تواند به دفع سنگ کلیه کمک کند . مواد غذایی دارای فیبر بالا دارای اسید فیتیک هستند که می‌تواند به جلوگیری و کاهش کریستاله شدن سنگ‌های ناشی از نمک کلسیم کمک کند . این ترکیب در حبوبات ، گندم و سبوس برنج یافت می‌شود .

نوشیدنی‌های مضر را کنار بگذارید . خوردن نوشابه را کنار بگذارید . قهوه و چای را می‌توان نوشید اما نوع بدون کافئین آن توصیه می‌شود . نوشابه دارای اسید فسفریک است که سیترات ادرار را پایین می‌آورد که وضعیت را پیچیده می‌کند . نوشابه‌های دارای سیترات را می‌توان نوشید .

مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار را هم پایین بیاورید . درست است گفته‌شده مشکلی ندارد اما حواستان باشد که کافئین آب بدن را دفع می‌کند .

بهترین نوشیدنی آب است .

ورزش کنید . داشتن فعالیت فیزیکی می‌تواند به تکان خوردن سنگ کلیه کمک کند بنابراین ورزش کردن به‌صورت کم تا متوسط توصیه می‌شود .

با توجه به اینکه سنگ کلیه دردناک است ممکن است شما نتوانید به‌درستی ورزش کنید . ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی می‌تواند کمک‌کننده باشد .

استرس خود را کاهش دهید . ارتباطی بین استرس و ایجاد سنگ کلیه وجود دارد . واضح نیست که کاهش استرس بتواند به دفع سنگ کلیه کمک کند اما کاهش ریسک تولید سنگ را در آینده پایین می‌آورد . از مدیتیشن می‌توانید برای پایین آوردن استرس خود استفاده کنید .

داروهای بلاک کننده آلفا می‌تواند کمک‌کننده باشد . این داروها باعث آرام کردن ماهیچه‌ها و کمک به بدن برای دفع سنگ می‌شوند . این قرص‌ها در درمان تمامی سنگ‌های کلیه مؤثر هستند . این داروها فقط باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف شوند . داروهایی مانند : آلفوزوسین ، دوکسازوسین ، سیلودوسین و ترازوسین از این نوع هستند .

با پزشک خود درباره مصرف داروهای سنگ‌شکن صحبت کنید . این داروها بعد از تشخیص نوع سنگ ؛ تجویز می‌شوند و فقط روی سنگ‌های خاصی تأثیر دارند . بعضی از داروها در درمان سنگ تأثیر دارند اما بعضی دیگر فقط خاصیت پیشگیری را دارند . این داروها باید حتماً توسط پزشک تجویز و مصرف شوند .

سنگ کلسیمی : این سنگ شایع‌ترین نوع سنگ کلیه است و داروهای تجویزی شامل : تیازید و سیترات پتاسیم است .

سنگ اوریک‌اسید : ۵ تا ۱۰ درصد از سنگ‌ها را تشکیل می‌دهد . برای درمان از داروهای سیترات پتاسیم ، بی کربنات سدیم و آلوپورینول استفاده می‌شود .

سنگ‌های سیستین : این سنگ‌ها بسیار نادر هستند و معمولاً با سیترات پتاسیم ، تیوپرونین یا کاپتوپریل درمان می‌شوند .

سنگ‌های struvite : به دلیل عفونت‌های مکرر ادراری تشکیل می‌شوند و درمان آن‌ها مقداری سخت‌تر است . پزشک شما آنتی بیوتیک و داروی مهارکننده اوره تجویز خواهد کرد .

سنگ‌شکنی با امواج ( shock wave lithotripsy ) را امتحان کنید . با استفاده از این روش حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از سنگ‌های کلیه درمان می‌شوند ؛ مگر اینکه سنگ در قسمتی خاص در پایین حالب باشد .

در این روش بیمار زیر دستگاه می‌خوابد و دستگاه شروع به فرستادن امواج قوی به بدن بیمار می‌کند که می‌تواند سنگ را بشکند و به قطعات کوچک‌تر تقسیم کند تا بتوان با ادرار آن‌ها را دفع کرد .

اورتروسکوپی ( ureteroscopy ) راه درمان دیگری است . با این روش می‌توان سنگ‌های بزرگ را شکست یا برداشت . یک لوله دراز را از مجاری اداری بیمار وارد بدن وی میکنند تا به جایی که سنگ گیرکرده است برسند . این دستگاه می‌تواند سنگ را بردارد یا اگر خیلی بزرگ باشد با لیزر آن را شکسته و به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کند تا با ادرار دفع شوند .

آخرین راه‌حل جراحی است . اسم این روش نفرولیتیوتومی ( percutaneous nephrolithotomy ) است . این روش برای سنگ‌های خیلی بزرگ و جدی به‌کاربرده می‌شود . بیمار در این روش در بیمارستان به مدت ۲ تا ۳ روز بستری می‌شود .

دارو های گیاهی برای درمان سنگ کلیه

با برش از کمر و کلیه دستگاه به‌صورت مستقیم وارد کلیه می‌شود . این دستگاه امواج شوک را به سنگ وارد می‌کند تا آن را بشکند و یک لوله دیگر نیز وارد کلیه میکنند تا ادرار و قطعات سنگ را جمع می‌کند .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

۱ – انتخاب مکان مناسب جهت گذاشتن تله . جاییکه انتخاب میکنید باید هم

پارک دوبل زدن در نگاه اول سخت به نظر می آید اما با دانستن

آموزش دست دادن به سگ اموزشی کوتاه مدت است و سگ سریع آن را

کلسترول چیست ؟ نوعی چربی است که از دو طریق مواد غذایی و تولید

با این مقاله ، یک‌بار برای همیشه جوش‌های روی گردن را نابود کنید !!!

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

آدرال معمولاً برای درمان ADHD  و نارکولپسی یا حمله خواب استفاده می گردد. در بعضی موارد، این دارو ممکن است برای زنان شیرده نیز تجویز شده باشد. اما آیا مصرف این دارو در این دوران ایمن است؟ در این بخش از داروهای دکتر سلام به بررسی این دارو پرداخته و پاسخ همه سوالات در مورد نحوه مصرف آدرال، مصرف آن در دوران شیردهی و اینکه آیا عوارض خاصی بر نوزاد دارد یا ایمن است، صحبت خواهیم کرد. آدرال چیست؟ آدرال یک ترکیبی از دو داروی

دارو های گیاهی برای درمان سنگ کلیه

زخم معده یک بیماری شایع در این زندگی مدرن است. با توجه به درمان مناسب، عوامل تغذیه نیز  نقش مهمی را در کاهش علائم بیماری و پیشگیری موثرتری

آیا به دنبال سفت شدن پوست خود هستید؟ آیا از افتادگی و شل شدن پوست صورت و گردن خود خسته شده اید؟ می دانید که سفت شدن پوست

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *