دارو تلفست

خواص دارویی و گیاهی

تلفست telefast دارویی ضد حساسیت است که تا حدی عوارض خواب آلودگی آن نسبت به داروهای دیگر کمتر است. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد قرص تلفست ارائه می شود.

تلفست Telfast حاوی فکسوفنادین هیدروکلراید fexofenadine hydrochloride است که نوعی آنتی هیستامین محسوب می شود. تلفست 12 میلی گرم برای بزرگسالان و نوجوانان 12 سال به بالا استفاده می شودتا علائم مربوط به تب یونجه ( رینیت آلرژیک rhinitis فصلی ) را بهبود بخشد، علائمی مانند عطسه، خارش، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی، قرمز شدن و اشک آلود شدن چشم ها.

اگر به فکسوفنادین یا هر یک از دیگر ترکیبات این دارو حساسیت دارید از تلفست استفاده نکنید.

اگر دچار هر یک از مشکلات و بیماری های زیر هستید، قبل از شروع تلفست با پزشک مشورت کنید:

– کلیه یا کبد شما دچار مشکل است- دچار بیماری قلبی هستید یا قبلا دچار این بیماری بوده اید، چرا که قرص تلفست باعث بالا رفتن ضربان قلب یا نظم شدن ضربان قلب می شود- سالمند هستید

دارو تلفست

بنابراین اگر هر یک از این شرایط را دارید، قبل از مصرف تلفست حتما با پزشک مشورت کنید.

اگر در حال مصرف داروی دیگری هستید یا اخیرا دارویی مصرف می کرده اید و یا قرار است مصرف دارویی را شروع کنید، قبل از شروع مصرف تلفست حتما به پزشک خود اطلاع دهید. داروهای گوارشی حاوی آلومینیوم و منیزیم هستند که ممکن است با کاهش میزان جدب دارو، بر اثربخشی تلفست تاثیر بگذارند. توصیه می شود بین مصرف داروی تلفست و داروهای گوارشی خود حداقل 2 ساعت فاصله قرار دهید.

اگر باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می دهید و یا اگر قصد باردار شدن دارید، قبل از شروع مصرف تلفست حتما با پزشک مشورت کنید. در دوران بارداری تلفست مصرف نکنید، به علاوه تلفست در دوران شیردهی نیز توصیه نمی شود.احتمال اینکه تلفست بر روی توانایی شما برای رانندگی یا کار کردن با ماشین آلات تاثیر بگذارد کم است. با این حال باید مطمئن شوید که این دارو باعث خواب آلودگی و گیجی شما نخواهد شد.

تلفست را درست طبق دستور پزشک مصرف کنید. در صورت بروز هر گونه سوال و مشکل به پزشک مراجعه کنید. برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال میزان توصیه شده، روزانه یک قرص 12 میلی گرم است. قرص باید همراه با آب و قبل از وعده غذایی مصرف شود. اثربخشی دارو یک ساعت طول می کشد و بهبود علائم یک ساعت بعد از مصرف شروع شده و تا 24 ساعت ادامه دوام دارد.در صورتی که داروی تلفست را اوردوز کردید، حتما به پزشک یا اورژانس اطلاع دهید. علائم اوردوز کردن تلفست عبارتند از: سرگیجه، خواب آلودگی، خستگی و خشکی دهان.در صورت فراموش کردن مصرف تلفست دو وعده دارویی را با هم مصرف نکنید تا وعده بعدی منتظر بمانید و دارو را طبق بره قبل مصرف کنید.مصرف تلفست را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید. قبل از قطع مصرف دارو ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگر مصرف تلفست را قبل از موعد مقرر قطع کنید، علائم حساسیت ممکن است دوباره برگردند.

مانند تمام داروهای دیگر تلفست نیز ممکن است عوارض در پی داشته باشد، اما لزوما همه مصرف کنندگان دچار این عوارض نمی شوند.در صورت بروز هر یک از این علائم بلافاصله مصرف تلفست را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید: التهاب صورت، لب ها یا زبان و مشکل در تنفس (این علائم ممکن است نشانه های یک واکنش حساسیتی باشند)

ممکن است عوارضی را مشاهده کنید که در این لیست بیان نشده اند. به هرحال در صورت بروز هر گونه عارضه به پزشک مراجعه کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ seemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

فکسوفنادین هیدروکلرید Fexofenadine HCl

قرص های روکش دار 12 و 18 میلی گرمی

تلفست حاوی نوعی آنتی هیستامین به فکسوفنادین هیدروکلرید است. این دارو در بالغین و کودکان بالای 12 سال برای رفع علائم آلرژی فصلی ( تب یونجه) شامل عطسه، خارش و آبریزش یا انسداد بینی و خارش و قرمزی و آبریزش چشم ها استفاده می شود.

موارد منع مصرف:

حساسیت به فکسوفنادین یا هر یک از اجزای این دارو

دارو تلفست

موارد احتیاط:

در موارد زیر قبل از مصرف تلفست با پزشک یا داروساز مشورت نمایید:

در صورت وجود هر یک از موارد ذکر شده یا وجود هر گونه تردید، پیش از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

همواره تلفست را دقیقاً طبق توصیه پزشک مصرف کنید و در صورت وجود هر گونه تردید با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

برای بالغین و افراد بالای 12 سال:

دوز توصیه شده، روزانه یک قرص است. دارو باید همراه با آب و قبل از غذا مصرف شود.

مصرف تلفست بیش از حد مجاز:

در صورت مصرف بیش از حد دارو فوراً به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید. علائم عبارتند از سرگیجه، خواب آلودگی، خستگی و خشکی دهان.

فراموش کردن مصرف تلفست:

از 2 برابر کردن دوز دارو برای جبران دوز فراموش شده(مصرف دو دوز به صورت همزمان) خودداری نمایید و دوز بعدی را در زمان معمول آن مصرف کنید.

توقف مصرف تلفست:

در صورت تمایل به قطع دارو پیش از اتمام دوره درمان، به پزشک اطلاع دهید. در صورت توقف دارو زودتر از زمان مورد نظر، ممکن است دچار عود علائم شوید.

مصرف تلفست مانند هر دارویی ممکن است تعدادی عارضه جانبی در پی داشته باشد، اگرچه این عوارض در تمام افراد بروز نمی کنند.

در صورت ایجاد علائم زیر مصرف دارو را متوقف و فوراً به پزشک مراجعه کنید:

عوارض شایع (بروز در یک مورد به ازای هر 1 نفر):

عوارض ناشایع (بروز در یک مورد به ازای هر 1 نفر):

سایرعوارض جانبی با فراوانی ناشناخته (غیرقابل ارزیابی بر اساس اطلاعات موجود):

هر قرص حاوی 12 و18 میلی گرم ماده فعال فکسوفنادین هیدروکلرید است.

قرص ها روکش دار12 میلیگرم، کپسول مانند و به رنگ صورتی هستند که روی یک طرف آن ها “12 و روی طرف دیگر “e درج شده است.

قرص ها روکش دار18 میلیگرم، کپسول مانند و به رنگ صورتی هستند که روی یک طرف آن ها “18 و روی طرف دیگر “e درج شده است.

 

 

جستجو در میان12131 بره موجود در سایت

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهیه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

تو کارت‌لند می‌تونید از بین دسته کارت‌های جت های جنگی، بازیگرها و ستاره‌های سینما، ماشین‌ها ، ابرقهرمان‌ها و دسته کارت دلخواهتونو انتخاب و بازی کنید.

حساسیت فصلی یکی از آزار دهنده ترین واکنشهای بدن است که در فصلهای بهار و تابستان اتفاق می افتد. گاهی شبها و گاهی صبح ها شدت میگیرد و در همین مواقع ما انواع داروهای ضد حساسیت را امتحان می کنیم. یکی از

پسورد تمامی فایل ها: www.androidkade.com

دارو تلفست

در صورت نیاز به راهنمایی میتوانید به انجمن سایت مراجعه کنید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

قرص TELFAST حاوی ماده ی موثره ی فکسوفنادین FEXOFENADINE  می باشد. این ماده جزء گروهی از داروها بهاسم آنتی هستامین است.

فکسوفنادین برای کاهش و بهبود علائم آلرژی های فصلی و آبریزش بینی، خارش گلو، راش و بثورات جلدیوهمچنین رفع علائمی مانند خارش وسوزش و قرمزی چشم ناشی از حساسیت استفاده می شود.

داروی فکسوفنادین بر خلاف اکثر آنتی هیستامین ها خواب آور نیست. و قرصها در سه مقدار ۶۰ و ۱۲۰  و ۱۸۰میلی گرمی موجود است.

مقدار مصرف فکسوفنادین ۶۰ میلی گرمی برای افراد بالای ۱۲ سال به صورت دو عدد روزانه می باشد. و برای قرص ۱۸۰ و ۱۲۰ میلی گرمی به صورت یک عدد روزانه همراه با یک لیوان آب است

عوارض تلفست:

دارو تلفست

سردرد

سرگیجه

خستگی

تهوع

سوهاضمه

خواب آلودگی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– فکسوفنادین برای درمان علائم آلرژی های فصلی در بزرگسالان و کودکان بکار می رود. شربت فکسوفنادین در کودکان بین ۲ تا ۱۱ سال استفاده می شود. کپسول فکسوفنادین برای درمان آلرژی های فصلی در کودکان ۶ سال به بالا استفاده می شود. در زمان درمان بیماری کهیر از شربت فکسوفنادین استفاده می شود. سایر برندهای مشابه این دارو عبارتند از: تلفست، الگزافن و است.

 قرص یا کپسول فکسوفنادین ممکن است برای درمان آلرژی های فصلی در کودکان ۶ سال به بالا استفاده شود. در زمان درمان بیماری کهیر ناشناخته ی مزمن از شربت فکسوفنادین استفاده می شود. فقط با تجویز پزشک این دارو را مصرف کنید.

دارو تلفست

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

– در صورت داشتن حساسیت به هر گونه دارو و یا داشتن بیماری کبدی قبل از مصرف دارو با پزشک خود در باره ی مصرف فکسوفنادین و الگزافن مشورت کنید.

فکسوفنادین را همراه با آب میوه هایی نظیر سیب، پرتقال یا انگور مصرف نکنید.

– قرص زیر زبانی فکسوفنادین را با معده خالی خورده و حداقل ۱ ساعت قبل از غذا و یا ۲ ساعت بعد از غذا میل شود.

– دارو های دیگری وجود دارد که بر روی فکسوفنادین و سایر آنتی هیستامین ها مانند الگزافن  اثر می گذارد. در ارتباط با تمامی دارو های مصرفی خود با پزشک مشورت کنید.

– این دارو ها شامل داروهایی است که با نسخه و هم بدون نسخه به فروش می رسد و هم ویتامین ها و محصولات گیاهی که مصرف می کنید را با پزشک مطرح کنید. از مصرف داروی جدید و مشابه نظیر الگزافن و تلفست بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

– در صورت استفاده بیش از حد این دارو، خودسرانه مصرف را قطع نکنید و به پزشک مراجعه کنید و یا در صورت داشتن علائم حساسیت به این دارو به پزشک مراجعه کنید. این علائم عبارتند از: کهیر، مشکلات تنفسی  و ورم صورت، لب، زبان و یا گلو.

– در صورت عدم بهبود این علائم و یا بد تر شدن علائم پس از خوردن مجدد دارو با پزشک خود مشورت کنید. به هیچ وجه از مقدار تجویز شده ی دارو استفاده نکنید. نکاتی که قبل از مصرف فکسوفنادین باید با پزشک درمیان بگذارید.

– این قرص رده بارداری C دارد. بی خطر بودن فکسوفنادین بر روی نوزاد مشخص نیست. اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید قبل از مصرف داروی فکسوفنادین و الگزافن و سایر آنتی هیستامین ها با پزشک مشورت کنید.

اثر فکسوفنادین در زمان شیردهی علوم است. در صورت نیاز به مصرف این دارو در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

– طبق دستور پزشک و یا دستورالعمل مصرفی دارو، فکسوفنادین را مصرف کنید. طبق مدت زمان و دوره مصرف دارو از فکسوفنادین استفاده کنید.

– قرص فکسوفنادین را به همراه یک لیوان آب میل کنید. قرص را بصورت محلول مصرف نکنید.

– شربت فکسوفنادین را قبل از مصرف بخوبی تکان داده و سپس بقدار تجویز شده میل کنید. برای اطمینان از مقدار مصرفی دارو از ظروف مدرج استفاده کنید.

– برای مصرف قرص  فکسوفنادین و الگزافن موارد زیر را رعایت کنید.

– قرص را فقط در زمانی که قصد مصرف آن را دارید از بسته بندی خود خارج کنید.

– با دستان خشک قرص را در درون دهانتان بگذارید. قرص را قورت ندهید و نجوید. پس از مدت کوتاهی قرص در بزاق دهان شما حل می شود.

– پس از حل شدن قرص در دهان چند بار آب دهانتان را قورت دهید. در صورت تمایل می توانید به همراه قرص آب نوشیده تا قرص سریعتر حل شود.

قرص الگزافن ، فکسوفنادین، تلفست را در دمای اتاق به دور از حرارت و رطوبت نگه داری کنید. درب شربت فکسوفنادین را محکم ببندید.

با توجه به این که دارو های سرماخوردگی و آلرژی بقدار مورد نیاز مصرف می شوند، شما ممکن است طبق بره پیش نروید. اگر شما بطور منظم از این دارو استفاده می کنید، دوز فراموش شده را در لحظه ای که به خاطر آوردید سریعا مصرف کنید.

دوز مصرفی فراموش شده ی دارو را در صورتی که طبق بره نزدیک به زمان مصرف دوز بعدیست رها کنید. از مقدار دوز اضافی برای جبران دوز فراموش شده ی دارو خودداری کنید.

علائم اوردوز دارو عبارتند از :

درصورت داشتن این علائم به پزشک مراجعه کنید. مواردی که در حین مصرف فکسوفنادین باید از آن پرهیز کرد.

از مصرف آنتی اسید ها ۱۵ دقیقه قبل و بعد از مصرف فکسوفنادین خود داری کنید. آنتی اسید ها می توانند از جذب فکسوفنادین جلوگیری کند. از مصرف دیگر داروهای سرماخوردگی و یا حساسیت همراه با فکسوفنادین بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

در صورت داشتن هر کدام از علائم و عوارض جانبی زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در صورت داشتن علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی دیگری که خیلی جدی نیستند عبارتند از:

دوز معمول بزرگسالان برای آلرژی التهاب مخاط بینی:

۱۲۰ میلی گرم خوراکی روزانه، دو بار روزانه ۶۰ میلی گرمی

حداکثر دوز مصرفی فکسوفنادین ۱۸۰ میلی گرم است.

قرص ها را باید با آب مصرف کرد.

دارو تلفست

– کاهش علائم آلرژی فصلی نظیر آلرژی مخاط بینی، آب ریزش بینی، عطسه، خارش، اشک آمدن از چشم، خارش بینی وگلو

– درمان مشکلات پوستی بوجود آمده بر اثر کهیر

همانند آلرژی فصلی در قسمت قبل دوز مصرفی روزانه ی این دارو ۱۲۰ میلی گرم روزانه است.

قبل از مصرف این دارو، اگر شما بطور منظم از دیگر دارو ها استفاده می کنید که احساس خواب آلودگی برای شما می آورد، با پزشک خود در میان بگذارید. این دارو ها عبارتند از:

مصرف این دارو ها به همراه قرص فکسوفنادین و سایر برند های مشابه مانند تلفست و الگزافن خواب آلودگی بیشتری برای شما می آورد.

نبض ما– محمد مهدی مغازه ای

منبع:

www.drugs.com

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

علل و پیشگیری از ابتلا به انواع انگل روده

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *