دارو برای رفع ژنیکوماستی

خواص دارویی و گیاهی


URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-679-fa.html

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

دارو برای رفع ژنیکوماستی

© 219 All Rights Reserved | Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

دارو برای رفع ژنیکوماستی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

دارو برای رفع ژنیکوماستی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

سینه های مردانه ممکن است عبارت احمقانه‌ای به نظر برسد، اما قطعا برای هر فردی که از چربی اضافه‌ی ذخیره شده در این ناحیه رنج می‌برد احمقانه نیست. بسیاری از مردان، سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های کاهش چربی موضعی یا عدم انجام تمرینات قفسه سینه، سینه‌های مردانه‌ی خود را کوچک کنند، که البته هر دو روش هرگز نتیجه‌ای نخواهند داشت. بنابراین چطور از شر سینه‌های مردانه خلاص شوید؟

سینه‌های مردانه توزیع ناخوشایند چربی بیش از اندازه‌ی بدن در اطراف عضلات سینه‌ی مردهاست، که ظاهری شبیه به سینه‌های خانم‌ها ایجاد می‌کند. اما سینه‌های مردانه به دو نوع تقسیم می‌شوند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

از آنجایی که ژنیکوماستی سرراست‌تر است، ابتدا از آن شروع می‌کنیم. ژنیکوماستی که معمولا در انگلیسی به gyno نیز شناخته می‌شود، تورم بافت سینه، ناشی از عدم تعادل در استروژن و تستوسترون در مردان می‌باشد. این موضوع می‌تواند در یک یا هر دو سینه اتفاق بیفتد.

در دوران بلوغ، غیر معمول نمی‌باشد و معمولا یک اثر جانبی طلوب از استروئیدهای آنابولیک هم هست. هرچند وجود آن ممکن است حاکی از یک بیماری جدی در زمینه پزشکی همچون سرطان، بیماری کبد و یا تومور غده‌ی هیپوفیز نیز باشد.

تستوسترون اضافی، تبدیل به استروژن می‌شود، که به گیرنده‌ها در بافت سینه می‌چسبد و باعث بزرگی سینه می‌شود. ژنیکوماستی اغلب به صورت غده، دقیقا در زیرنوک سینه ظاهر می‌شود، و می‌تواند نشان بارزی از کاربرد استروئید باشد.

دارو برای رفع ژنیکوماستی

معمولا از لحاظ جسمی دردناک است، و می‌تواند باعث خجالت فرد نیز بشود. اگر ناشی از تغییرات هورمونی طبیعی مانند تغییرات هورمونی دوران بلوغ باشد، ممکن است خود به خود درمان بشود، اما معمولا در بزرگسالان نیاز است تا از طریق عمل جراحی برداشته شود.

اگر فکر می‌کنید ممکن است دچار ژنیکوماستی باشید، پیشنهاد می‌کنیم با پزشک خود ملاقاتی داشته باشید تا درباره‌ی روش‌های معالجه و همچنین جلوگیری از آسیب‌های جدی‌تر گفتگو کنید.

نوع دوم سینه‌های مردانه، رایج‌تر و همچنین درمان آن نیز راحت‌تر می‌باشد. یک سناریوی معمولی در رابطه با این نوع سینه‌های مردانه، به خوبی در روایت یکی از بیماران من نشان داده شده است. او یک مرد ۳۲ ساله است. غیر از آن که کمی چربی اضافه در بدن خود دارد، از سلامت کامل برخوردار است. با قد ۱۷۷ سانتی‌متر، ۹۵ کیلوگرم وزن دارد و سونوگرافی نشان داده است که بدن او دارای ۲۳٪ چربی است. هنگامی‌که در دفتر مطب من نشست، اولین جمله‌ای که گفت این بود: «من سینه دارم.»

او به من گفت که قفسه‌ی سینه‌اش همیشه به همین اندازه بزرگ بوده است و درنتیجه همیشه از تمرینات شدید قفسه سینه دوری کرده است، زیرا می‌ترسید که باعث بزرگتر شدن سینه‌ی او بشود. تمرینات قفسه سینه‌ی او شامل شنا با تکرار زیاد می‌شد که تلاش نادرستی برای تقویت عضلات قفسه سینه بود، و اعتراف کرد که کمی تمرینات کاردیو انجام داده و بر تغذیه‌اش نیز نظارت داشته است. جای تعجب ندارد که این روش، او را به نتایج مورد نظرش نرساند، علی‌رغم اینکه به مدت ۳ سال کاملا به آن پایبند بود.

توزیع چربی بدن تا حد زیادی توسط ژنتیک و تا حد کمتری نیز توسط هورمون‌ها تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر هورمون استرس کورتیزول در خون شما افزایش یابد، کالری‌های اضافی در درجه اول اطراف شکم شما ذخیره می‌شوند.

بنابراین، چربی اضافه‌ی قفسه‌ی سینه، تنها با پیروی کردن از یک بره‌ی کاهش چربی کل بدن، از بین می‌رود. همانطور که دوباره ذکر می‌کنم، کاهش چربی موضعی، اساسا نشدنی است. هدف قرار دادن چربی قفسه‌ی سینه، با انجام دادن تمرینات قفسه سینه‌ی شدید نیز، غیر ممکن است.

علاوه بر آن، اکثر افراد مانند بیمار من، از انجام تمرینات قفسه سینه‌ی شدید هراس دارند. این یک اشتباه بزرگ است. چربی، فضای زیادی را می‌گیرد، و افراد تشخیص می‌دهند که پس از، از دست دادن مقدار قابل توجهی چربی، قفسه‌ی سینه شان خیلی کوچک شده است و از تمرکز بر روی ساخت عضلات سینه خودداری می‌کنند.

من نمی‌توانم به اندازه‌ی کافی روی این موضوع تاکید کنم که اگر شما سینه‌های مردانه دارید به هیچ عنوان به این خاطر نیست که عضلات قفسه‌ی سینه‌ی شما بزرگ می‌باشند! کلید موفقیت در از دست دادن چربی، و تمرین کردن روی هر قسمت بزرگ از بدن می‌باشد، و قفسه‌ی سینه نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.

چگونه سینه های مردانه را کوچک کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد، شما به یک بره‌ی تمرینی نیاز دارید که بر روی از دست دادن چربی کل بدن تاکید داشته باشد و از عضلات ضعیف شما نیز محافظت کند. بره‌های مخصوص زیادی در این زمینه وجود دارد از جمله بره تمرینی رشد عضلات ضعیف، که برای از بین بردن چربی بسیار مفید می‌باشد. سعی نکنید چربی قفسه سینه را با روش چربی سوزی موضعی از بین ببرید.

اگر تغذیه‌ی درستی نداشته باشید، هیچ ورزشی در دنیا نمی‌تواند به شما کمک کند تا از شر سینه‌های مردانه خلاص شوید. یک بره‌ی تغذیه‌ای قابل ادامه دادن، بره‌ای است که تا حد امکان بر روی تمام قسمت‌های بدن تمرکز داشته باشد، شامل غذاهای فرآوری نشده باشد، و بدن شما را با کمبود کالری مواجه کند، که این امر باعث می‌شود تا چربی از بین برود.

کاهش چربی به میزان ۰.۵ تا ۱ کیلو در هر هفته را هدفتان قرار دهید. سریع‌تر و از این میزان، شما را در معرض خطر از دست دادن عضله قرار می‌دهد، و از عواقب طولانی مدت آن، سوخت و ساز منفی می‌باشد.

برخی از افراد صبور نیستند، و این میزان را نمی‌پسندند، پس، از این منظر نگاه کنید: اولین جلسه‌ی معاینه‌ی بیمار من در آگوست ۲۰۱۲ بود. اولین هدف او آن بود که در تعطیلات کریسمس در کریبان، بتواند برای درآوردن پیراهنش احساس راحتی داشته باشد.

او هر هفته به میزان ۰.۲۵ تا ۰.۵ کیلوگرم کاهش چربی داشت، و بعد از ۱۶ هفته، ۷ کیلو چربی از دست داد و دور بازو و ران او افزایش پیدا کرد. در عین حال، با وجود تمرینات سنگین قفسه سینه‌ای که انجام می‌داد، اندازه‌ی سینه و دور کمر او به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.

طی ۶ ماه بعدی او ۵ یا ۵ کیلوی دیگر کم کرد (با میزان ۰.۲۵ کیلوگرم در هر هفته) و برای تابستان ظاهری فوق العاده به دست آورد. همانطور که تغییراتی که برای رسیدن به هدف خود ایجاد کرده بود، دقیق و قابل ادامه دادن بودند، قادر بود تا وزن مورد نظر خود را نگاه دارد و از شر سینه‌های مردانه‌اش خلاص شود.

بنابراین، آرام پیش بروید: آمدن آینده، تضمین شده است. هنگامی که آینده می‌رسد، احساس بهتری دارد که به جایی که می‌خواسته‌ایم رسیده باشیم، تا این که برای رسیدن به آنجا عجله کنیم و دوباره به نقطه‌ی آغاز بازگردیم.

سلام من 15 سالمه و نمیتونم تو خیابون یاتوجمع یک تی شرت بپوشم چون سینه هام بیرون افتادس وزشت ینی با باراه حل شما سینه هام تموم میشه

سلام خسته نباشید من بدنسازی کار میکنم و ١۴سالمه قد ١٧۶ و وزنم ٩٢ الان یک ماهه ک شروع کردم حدود ٣کیلو کردم بنظر شما تمرین هامو کاهش بدم یا همین روند خوبه؟

سلام من 4 سال سن دارم حدود 6ماهه رفتم بدنسازی حدودا دویا سه ماه میشه پشت نوک سینه چپم یک غده اندازه نوک انگشتی دست میزنی کاملا مشخصه ولی دردناک است بنظر شما دلیلش چیه وامکان رفتن پزشک ندارم لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

سلام من 15 سالمه و 173 قد الان یه چند سالی هست که نوک سینه هام یه چیزی شبیه به چربی یا غده اس باید برای رفع این مشکل چیکار کنم

سلام
من ٢٥ ساله هستم قد ١٨٩ .از ١٣ سالگي دچار چربي سىينه شدم اما نه به صورت شديد هنگام نشستن بيشتر قابل توجه هست ميخواستم بدونم با ورزش شديد قبل حل هست يا عمل اجباري هست؟ در كل در چه صورتي عمل ليپو ماتيك اجباريست و ورزش كفايت نمي كند؟

سلام.من ۱۸ سالمه قدم ۱۹۷ و وزنم ۹۰ کیلو هست.از ۱۶ سالگی سینه هام شروع کردن به رشد کردن الان به قدری بزرگ شدن که دیگه از خودم بدم میاد هر ورزش و رژیمی هم امتحان کردم درست نشدن.الان با کلی تحقیق به این فکر افتادم که لیپوماتیک کنمو صد در صد انجامش میدم.اونایی هم که مشکل منو دارن این روشو بهشون توصیه میکنم.لیپوماتیک عمل خیلی آسونیه که حدودا ۳ ساعت طول میکشه و احتیاجی به بستری شدن نیست.هزینه اش هم بستگی به حجم سینه اتون داره که بین یک تا دو ملیونه.برای سینه چون دوتا هست میشه ۲ تا ۴ ملیون.خلاصه راه خیلی خوبیه اگه راه دیگه ای ندارین اینو امتحان کنید

سلام.من ۱۸ سالمه قدم ۱۹۷ و وزنم ۹۸ کیلو هست.از ۱۶ سالگی سینه هام شروع کردن به رشد کردن الان به قدری بزرگ شدن که دیگه از خودم بدم میاد هر ورزش و رژیمی هم امتحان کردم درست نشدن.الان با کلی تحقیق به این فکر افتادم که لیپوماتیک کنمو صد در صد انجامش میدم.اونایی هم که مشکل منو دارن این روشو بهشون توصیه میکنم.لیپوماتیک عمل خیلی آسونیه که حدودا ۳ ساعت طول میکشه و احتیاجی به بستری شدن نیست.هزینه اش هم بستگی به حجم سینه اتون داره که بین یک تا دو ملیونه.برای سینه چون دوتا هست میشه ۲ تا ۴ ملیون.خلاصه راه خیلی خوبیه اگه راه دیگه ای ندارین اینو امتحان کنید

سلام.من ۱۸ سالمه قدم ۱۹۷ و وزنم ۹۸ کیلو هست.از ۱۶ سالگی سینه هام شروع کردن به رشد کردن الان به قدری بزرگ شدن که دیگه از خودم بدم میاد هر ورزش و رژیمی هم امتحان کردم درست نشدن.الان با کلی تحقیق به این فکر افتادم که لیپوماتیک کنمو صد در صد انجامش میدم.اونایی هم که مشکل منو دارن این روشو بهشون توصیه میکنم.لیپوماتیک عمل خیلی آسونیه که حدودا ۳ ساعت طول میکشه و احتیاجی به بستری شدن نیست.هزینه اش هم بستگی به حجم سینه اتون داره که بین یک تا دو ملیونه.برای سینه چون دوتا هست میشه ۲ تا ۴ ملیون.خلاصه راه خیلی خوبیه اگه راه دیگه ای ندارین اینو امتحان کنید.

سلام
من ۱۶ سالمه و از ۱۵ سالگی چیزی شبیه به غده پشت نوک سینم حس میکنم و اینم مطمعنم مال بلوغه ولی نگرانیم اینجاست که بنده بدنسازی کار میکنم و ۱ سال سابقه تمرین دارم و از مکمل ها هم استفاده میکنم و الان ۲ روزه که اکسی متالون مصرف میکنم ینی میترسم اون ژنیکوماستی موندگار بشه و رفع نشه این اتفاق میوفته؟
قدم ۱۷۰ و وزنم هم بین ۷۰ تا ۷۳ میچرخه
لازم به ذکر بدن ابداری دارم یعنی سینه هام عضلانی و بزرگه ولی چربی داره و نوک سینه که مثل ژنیکوماستیه

فقط عمل
اون سینه ای که میفرمایید همونجور که عضله داره کلی هم چربی داره که با غدد پستان آمیخته شده و
هیچ راهی جز عمل جراحی نداره.

سلام خوبین مطالبتون عالیه
من متولد ۷۸ هستم و از چند سال قبل سینه هام پوف شدن و چیزی گردو مانند نوک سینه هام بود و خیلی درد داشت ولی الان خیلی کوچیک شدن و درد هم ندارند،حتی سینه سمت راستم اون غده ها رفتن ولی سینه سمت راستم چیزهایی نخود مانند زیر نوکش هست
به دکتر مراجعه کردم گفتن ژنیکوماستیه و طبیعیه اینا نمیرن. نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنیم. فکر کنم از بلوغ هم باشه لطفا تورو خدا راهنماییم کنید

سینه سمت چپم رفتن سینه سمت راستم اون غده ها هستن اونو اشتباهیی نوشتم

سلام من یک پسر۱۴ساله هستم قدم ۱۶۸وزنم هم۵۸کیلوگرم هست من از سن۱۳سالگی بلوغ شدم ولی نمیدونم چرا احساس میکنم سینه هایی جلو دارم مثلا وقتی یک تک پوش را بدون رکابی بپوشم سینهایم معلوم میشه و میاد جلو خیلی خجالت میکشم درحالت عادی نوکشون خیلی پف میکنه و از زاویه ی بالا امده جلو اما وقتی مور مورم میشه اونموقع نوک سینه هام حالت عادی میگیره درضمن من فوتبال هم بازی میکنم اما احساس میکنم تاثیری برای سینه هام نداشته لطفا کمکم کنید

سلام رضای عزیز
پیشنهاد می‌کنیم تا به یک متخصص غدد مراجعه کنید تا با انجام معاینه یا آزمایش‌های مربوطه، از علت این عارضه مطلع شوید. اگر این عارضه به جهت تغییرات هورمونی باشد، نیاز به درمان پزشکی دارید. در غیر اینصورت در طول زمان و با رعایت رژیم غذایی و تمرینی اصلاح خواهد شد. 🙂

سلام سایتون بسیار مفید است.
من سینه هام به اون صورت بزرگ مشکل ندارم فقط تنها مشکلم اینه که قسمت قهوه ای رنگ سینه هام پف میکنه. بدم میاد چه کار کنم؟ بعضی وقت ها ورزش میکنم. به نظر من باید هر هفته ورزش دویدن ادامه میدم؟ بره روزانه ورزش: اول بدن گرم کنم بعد کششی میکنم بعد ورزش سخت انجام میدهم .نظر شما این بره ورزش چیست؟راهنمایی کنید.
متشکرم

سلام سروش عزیز،
نوک سینه‌ها نیز مانند باقی اندام‌های بدن، در هر فردی به یک شکل و اندازه است. و توضیحاتی که شما فرمودید مشکل به حساب نمی‌آیند. برای حصول اطمینان، پیشنهاد می‌کنیم که به یک پزشک غدد مراجعه نمایید تا با انجام آزمایش‌های مربوطه از عدم وجود مشکل پزشکی مطمئن شوید. 🙂

سلام
من 19 سالمه
حدود 6 ماه ورزش میکنم و وزنم از 126 به 9 رسیده
سینه هام بزرگن.البته اول خیلی بزرگتر بودن ولی الان جمع تر شدن
ولی نوک سینه هام همچنان خیلی برامده س و اذیتم میکنه
اینهمه زور زدم و تمرین کردم فقط و فقط برای اینکه بتونم سینه هامو کوچیک کنم و لباس خوب بپوشم ولی الان هنوز بزرگن و مثل دوتا غده اضافی ان که هی نوکشون باد میکنه و پفی میشه
تورو خدا بگید چه کنم..خسته شدم.
یه بدن صاف هم ارزوس:((((
اصلا دوست ندارم جراحی کنم.چون هزینه داره و منو محدود میکنه تامدتی

من سینه هام به اون صورت بزرگ نیستن فقط تنها مشکلم اینه که قسمت قهوه ای رنگ سینه هام پف میکنه و وقتی پرس سینه میرم دوباره درست میشه ولی بعد 1 دیقه دوباره پف میکنه
179 سانت قد و 59 کیلو هم وزن دارم
لطفا کمک کنید

پوریای عزیز،
نوک سینه ها هم همچون تمام اعضای دیگر بدن، انواع و اشکال مختلفی دارد. خیلی‌ها نوک سینه‌هایشان همچون شماست، بنابراین جای نگرانی نیست. صرفا به جهت اطمینان خاطر می‌توانید به یک متخصص غدد مراجعه نمایید تا با انجام معاینات مربوطه از عدم وجود بیماری خاصی اطمینان حاصل کنید. 🙂

دارو برای رفع ژنیکوماستی

منم همینطوری میشم
مدیر سایت میشه بگید این چربیه یا غدد

سلام، 25 سال دارم، و سینه هام از بلوغ تا الان بزرگ هستن، تو باسنمم تقریبا زیاد چربی جمع شده، به پزشکهای متعددی مراجعه کردم تستوسترونم نرمال ولی استرادیولم بالاتر از حد نرمال بود البته در بعضی آزمتیشگاهاها بالا و در برخی نرمال بود، و با وجود نرمال بودن تستسترون برام آمپولشو نوشتن، در صورتی که بابد آنتی استروژن تجویز میکردن، من میترسم که تزریق کنم لطفا بنده را راهنمایی کنبد

سلام شهاب عزیز،
متاسفانه ما امکان راهنمایی‌های پزشکی نداریم. در صورتی که به پزشک فعلی اعتماد کامل ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که به یک متخصص غدد دیگر مراجعه نمایید و نظر وی را هم بخواهید. همچنین، در مورد آزمایش‌هایتان نیز، برخی از آزمایشگاه‌های معروف سطح شهر، نتایج مشکوک را با انجام دوباره‌ی آزمایش تایید می‌کنند که در آنصورت کاملا قابل اتکا خواهند بود. 🙂

سلام خسته نباشید من 13 سال سن دارم و حدودا در سن بلوغ هستم از 8 ماه پیش بزرگی شدید سینه به سراغ من آمار همان موقع تا حالا چ رنج ها که نکشیدم چقدر مسخره شدم حدود 1 ماه افسردگی داشتم اما با توکل بر خدا و نماز خواندن کمی خود را آرام کردم از شما خواهش میکنم راهی را به من بگویید تا سینه ام کوچک شود من 1 کیلو اضافه وزن دارم از شما بسیار ممنونم

سلام سهیل عزیز،
برای تعداد زیادی از پسرها در این سن و سال چنین اتفاقی میفتد و شما تنها نیستید. پس از گذر از سنین اولیه‌ی بلوغ، سینه‌ی برخی دوباره به حالت عادی باز میگردد. اما آن دسته از اشخاصی که به همان شکل باقی خواهند ماند، باید به پزشک غدد مراجعه نموده تا با انجام آزمایش‌های مربوطه، علت بزرگی سینه‌شان تشخیص داده شود. پیشنهاد اولیه‌ی ما این است که یک ورزش مستمر و جدی را آغاز کنید و برای کاهش وزنتان تلاش کنید. در صورتی که هیچ بهبودی در وضعیت سینه‌تان مشاهده نکردید به پزشک غدد مراجعه نمایید 🙂

پیش چه دکتری باید رفت؟من ناراحتی قلبی داشتم ،کوچک بودم قرص لانوکسین میخوردم فکر کنم بخاطر اونه،حالا نوزده سالمه ارزوی اینکه یه پیرهن اندامی بپوشم رو دلم مونده تپش قلب هم دارم نمیتونم ورزش های سنگین بکنم وگرنه میرفتم باشگاه بدنسازی، توروخدا کمک کنید

سلام هادی عزیز،
ابتدا به متخصص غدد مراجعه نمایید، اگر مشکل از بالانس هورمون ها نباشد، آنگاه به یک جراح زیبایی احتیاج پیدا خواهید کرد. 🙂

سلام دوستان من حدود دو ماهه که بدنسازی کار میکنم و سینه هام تقارن شده با وجود اینکه از یک ماهه با اسمیت پرس سینه میرم ولی سینه هام خیلی نا متقارن شدن (یکی کوچک و دیگری بزگ) ایاا تمریناتی هست که مشکل من باهاش حل بشه؟ لطفا هر کی میدونه منو راهنمایی کنه

، برخی اوقات بدلیل ضعف یکی از دست‌ها چنین اتفاقی رخ می‌دهد و طبیعی است. می‌توانید مدتی تمرینات یک طرفه را انجام دهید.

اقا من بیماری ts
دارم و میتواند سینه هایم به این دلیل بزرگ شوند؟؟؟؟؟؟؟

متاسفانه اطلاعی نداریم، اما از آنجایی که ژنیکوماستی هم ناشی از اختلالات هورمونی است، این سوال واقعا مطرح است.

واقعا از شما ممنونم.خيلي زحمت كشيديد.واقعا نميدونم جطور ازتون تشكر كنم.اميد وارم كرديد.

سلام
خسته نباشید .من در حدود 15 کیلو گرم وزن کم کردم والان 83 کیلو وزن و قد 183 سانتی متری دارم ولی هنوز از سینه مردا نه والبته شکم و دور شکم برخوردارم خواستم راهنمایم کنید چطور بایداز شر همین ها هم رها بشم .چقدر دیگه باید وزن کم کنم البته بره منظم ورزشی دویدن در بره روزانه دارم.
متشکرم

ناراحت نشی ولی باس مثه خر ورزش کنی تا سینه هات اب شه مثل من که بعد از دو سال تمرین بوکس تازه هیکلم مثه یه ادم عادی شده

سلام عرفان عزیز،
از ابزار محاسبه گر شاخص توده‌ی بدنی سایت که لینکش در نوار سمت چپ موجود است استفاده کنید و ببینید که آیا وزن سالمی دارید یا خیر. باید سعی کنید تا با کم کردن وزنتان، شاخص توده‌ی بدنی‌تان به افراد لاغر کاهش پیدا کند. بهرحال، وزن سالم، با وزن تناسب اندام متفاوت است. و وزن تناسب اندام ارتباط مستقیمی با سایز شما دارد. بنابراین آنقدر باید وزنتان را کم کنید تا هنگامی که جلوی آینه خودتان را می‌بینید اندام متناسبی داشته باشید. یا اینکه درصد چربی بدنتان به ۱۵ تا ۲۰ درصد برسد. در آنصورت، اگر مشکل سینه‌ها ناشی از عدم تعادل هورمون نباشند، تخت خواهند شد 🙂

سلام من اهل كرمانشاه هستم.سينه هاي بزركي دارم.دكتر هم رفتم و برام نوشت كه آزمايش بدم.بعد از جواب آزمايش دكتر كفت كه مشكلي نداري.فقط ورزش كن.الان ميخوام قرص جربي سوز بخرم.آمينو ميتونه كمكم كنه.

توروخدا جواب بديد.خيلي برام مهمه.منتظرم

سلام مهدی عزیز،
اول باید به این موضوع واقف باشید که چربی سوزی یک عمل بلند مدت است، حتی با مصرف انواع چربی سوزها باز هم نیاز به زمان خواهید داشت. خیر، آمینو به شما کمکی نخواهد کرد. قرص‌های چربی سوز، CLA، کارنیتین، و روغن ماهی مفید هستند. البته به شرطی که با تمرین و رژیم غذایی متعهدانه همراه باشند 🙂

يعني شما ميكيد كه با كارنيتين و يا cla مشكلم حل ميشه ؟؟؟

من به فوق تخصص قدد مراجعه كردم. برام يه قرص به اسم تاموكسيفن تجويز كرد.ميشه اين قرص رو همزمان با كارنيتين بخورم؟

تاموکسیفن دارویی هست که در فعالیت هورمون زنانه‌ی استروژن مداخله می‌کند، در صورتی که شما فرمودید پزشکتان تایید کرده که مشکل صرفا با چربی سوزی برطرف می‌شود. اگر مشکل سینه‌ی مردانه‌ی شما بواسطه‌ی ژنیکوماستی یا عدم تعادل هورمونی باشد، باید درمان شوید.
اگر مشکل، بدلیل چربی مازاد است، باید چربی سوزی کنید. و کارنیتین و cla دو مکمل هستند که در مسیر چربی سوزی به شما کمک می‌کنند.

اصلا نخور دادا یه تحقیق درباره این بکن انگار داری با دست خودت قرص مرگ رو میخوری

هیچ ضرری نداره تاموکسیفن.من خوردم 6 ماه یکم بهتر شدم.ولی دارم نیرم عمل برداشت چربی به روش لیپوماتیک انجام بدم میگن عالیه

کامی جان چقدر تاموکسيفن در روز میخوردی و چند وعده

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *