داروی گیاهی برای زایمان زودتر

خواص دارویی و گیاهی

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

حدود ۴۰ هفته است که منتظر لحظه زایمان هستید، بره زایمانتان نوشته شده و وسایل مورد نیازتان جمع شده و مطمئنید که در یکی از همین لحظه ها اولین انقباضات برای زایمان طبیعی را احساس خواهید کرد ، برای انجام زایمان طبیعی نکاتی در مورد صبور بودن باید گفته شود، زمانی که نوزاد آماده باشد متولد خواهد شد، اما اگر زمان القای زایمان فرار رسیده ممکن است به آن فرصتی برای خودنمایی دهید.

بعضی از زنان احساس می کنند که تکنیک های زیر در مورد شروع زایمان طبیعی جواب می دهد :

طب سوزنی شامل فرو بردن سوزن در نقاط خاصی از بدن است، تصور بر این است که این کار انرژی بدنتان را برای اثر روی ارگان خاصی تحریک می کند.

داروی گیاهی برای زایمان زودتر

کاری معمولا برای شروع زایمان طبیعی توصیه می شود، خوردن ادویه های تند ممکن است شکم تان را تحریک کرده و رحم را وادار به عکس العمل کند.

زمانی که سرپستان تحریک می شود که به آرامی چرخیده یا مالش داده شود تا شروع انقباضات را ترغیب کند، این در واقع شبیه سازی مکیدن سرپستانک توسط نوزاد است، این کار باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین می شود که شروع انقباضات را سبب می شود.

آناناس حاوی آنزیم بروملائین است که تصور می شود به شل شدن گردن رحم کمک کرده و باعث شروع زایمان طبیعی می شود. خوردن مقادیز زیاد آناناس احتمالا شکم تان را تحریک کرده که به پیش رفتن زایمان کمک می کند.

داشتن رابطه جنسی خصوصا زمانی که برآمدگی شکم زیاد باشد می تواند ترغیب کننده باشد، از طرف دیگر رابطه جنسی در بارداری می تواند آزاد شدن اکسی توسین را به دنبال داشته باشد که باعث شروع انقباضات می شود. داشتن اوج رابطه جنسی نیز می تواند رحم را برای پیشرفت زایمان تحریک کند و سبب شروع زایمان طبیعی شود.

فشار آوردن سر نوزاد از داخل می تواند به گردن رحم فشار وارد کرده و باعث تحریک آزادسازی اکسی توسین شود که شروع انقباضات را به دنبال دارد، مستقیم ایستادن یا نشستن نیز می تواند باعث ترغیب حرکت نوزاد به سمت گردن رحم شود.

شواهدی وجود ندارد که هیپنوتیزم برای شروع زایمان طبیعی جواب می دهد هرچند تحقیقات بیشتری در مورد اثرگذاری آن در حال بررسی هستند.ایده ای که پشت هیپنوتیزم است این است که برای شروع زایمان طبیعی نیاز به احساس آرامش وجود دارد، احساس اضطراب و آشفتگی از تولید هورمون اکسی توسین که برای شروع زایمان طبیعی و کمک به پیشرفت آن مورد نیاز است را جلوگیری می کند.استفاده از نوارهای صوتی هیپنوتیزم به داشتن آرامش کمک کرده برای مدتی ذهن تان را از چیزهای آشفته کننده (مثلا دیر شدن زمان زایمان) دور می کند.

دقیقا نمی دانیم که روغن کرچک چطور عمل می کند، تصور بر این است که روغن کرچک به عنوان نرم کننده و محرک دستگاه گوارش و رحم عمل می کند، بنابراین می تواند به شروع زایمان طبیعی کمک کند، با این حال توصیه نمی شود چرا که خوردن روغن کرچک باعث تهوع و اسهال می شود.

درمان های هومیوپاتیک همانند گیاه بادلرزان برای شروع زایمان طبیعی استفاده می شود، هرچند بعضی از مادرها گفته اند که این درمان برای آن ها مفید بوده، هیچ شواهدی از جواب دادن آن ها وجود ندارد، اگر این گزینه را در نظر گرفته اید که با هومیوپات معتبر و متخصص و همچنین پزشک و ماما مشورت کنید.

درمان های گیاهی همانند کوهوش یا توت مار آبی و سیاه بسیار قوی تر از درمان های هومیوپاتی هستند و نباید در طی بارداری استفاده شوند، خصوصا توت مار آبی مستقیما با مشکلات زایمان نوزاد مرتبط بوده است. می توانید پیش از استفاده از درمان های گیاهی از توصیه های مناسب استفاده کنید.

برگ تمشک وحشی می تواند به صورت دم کرده یا قرص استفاده شود. تصور بر این است که این دارو رحم را تحریک کرده اما برای شروع زایمان طبیعی نباید استفاده شود.

در اینجا گزیده هایی از روش هایی (بعضی از آن ها کمی عجیب هستند) که سایر مادرها گفته اند کمک کننده بوده آورده شده است، هیچ مدرک مستدلی برای ثابت کردن این روش ها وجود ندارد و قانع کننده نیستند.• باد کردن بادکنک ، فرض بر این است که این کار باعث فشار به شکم شده و شروع زایمان طبیعی را ترغیب می کند.• پریدن روی توپ زایمان یا رانندگی در جاده پر دست انداز که به نظر می رسد که شانس مشابهی در تکان دادن دارد.• مشاهده فیلم های غمناک و گریه کردن• پوشیدن لباس زیر مناسب (باعث پاره شدن کیسه آب می شود)• اگر هیچ کدام از روش ها در شما عمل نکرد، ماما به شما توصیه خواهد کرد که زایمانتان به طریق دارویی القا شود.

سلام آیا دم کردن زعفران برای راحتی زایمان مناسبه؟؟

سلام
در هفته های آخر بارداری بله

من هفته ی ۴۰ هستم هیچ دردی ندارم یا انقباض دکترم بهم گفتن تا ۹روز دیگه صبر کن

سلام
صبر کنید وقتش که برسه نی نی خودش بهتون میگه.

سلام و خسته نباشید , آیا استفاده از روغن کرچک برای شروع زایمان طبیعی کمک میکند؟

سلام عزیزم , روغن کرچک به عنوان نرم کننده و محرک دستگاه گوارش و رحم عمل می کند، بنابراین می تواند به شروع زایمان طبیعی کمک کند، با این حال توصیه نمی شود چرا که خوردن روغن کرچک باعث تهوع و اسهال می شود.

سلام وقتتون بخیر , تحریک سر پستان برای شروع زایمان طبیعی چطور کمک میکند؟

سلام عزیزم , زمانی که سرپستان تحریک می شود که به آرامی چرخیده یا مالش داده شود تا شروع انقباضات را ترغیب کند، این در واقع شبیه سازی مکیدن سرپستانک توسط نوزاد است، این کار باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین می شود که شروع انقباضات را سبب می شود.

سلام و خسته نباشید, آیا خوردن ادویه کاری در زایمان طبیعی تاثیری دارد؟

سلام عزیزم , بله کاری معمولا برای شروع زایمان طبیعی توصیه می شود، خوردن ادویه های تند ممکن است شکم تان را تحریک کرده و رحم را وادار به عکس العمل کند.

سلام و خسته نباشید , استفاده از طب سوزنی برای زایمان طبیعی چگونه انجام میشود؟

سلام عزیزم , طب سوزنی شامل فرو بردن سوزن در نقاط خاصی از بدن است، تصور بر این است که این کار انرژی بدنتان را برای اثر روی ارگان خاصی تحریک می کند.

 گوگل پلاس  |    |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ |  اینستاگرام  |  الکسا  |  کانال تلگرام

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها را حذف کرد؟ عوارض کرایولیپولیز چیست؟ تفاوت بین کرایولیپولیز و پیکرتراشی چیست؟ آیا میتوان از این روش در دوران بارداری هم استفاده کرد؟ اگر می خواهید در مورد این روش درمانی زیبایی، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام را با دقت بخوانید. کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) چیست؟ کرایولیپولیز

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن شده و عمل جویدن را سخت کند. طبق آمار موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و جراحی زیبایی فک و صورت،  اختلالات مفصل فکی گیجگاهی بر 5 تا 12 درصد از مردم آمریکا  تاثیر می گذارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی و فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام می خواهیم به بررسی درمان اختلالات مفصل فکی گیجگاهی با کمک

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

داروی گیاهی برای زایمان زودتر

بهترین روغن سفت کننده پوست بدن چیست؟ چگونه میتوان از افتادگی پوست و شلی پوست گردن جلوگیری کرد؟ همه افراد سعی می کنند تا حدی که می توانند

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها

ورم بدن یک وضعیت سلامتی است که باعث تجمع مایع در بافت می شود و ورم را ایجاد می کند، این وضعیت اغلب در قسمت های خاصی از

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن

در مورد داروی بیسولون چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو، یکی از داروهای خلط آور می باشد؟ آیا با نحوه عملکرد این دارو آشنایی دارید؟ در

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بسياري از خانم‌هاي باردار از زايمان طبيعي و دردهاي آن مي‌ترسند. مخصوصا که هر چه زمان زايمان نزديک‌تر مي‌شود اين نگراني‌ها و دلهره‌ها بيشتر مي‌شود.
■ طب سنتي و گياهي ما مانند بقيه موارد پزشکي براي اين موضوع نيز راه‌حل دارد و مصرف گياهاني را به زنان باردار پيشنهاد مي‌دهد که بتوانند زايمان کم دردتري را تجربه کنند.

□ در مورد آمادگي براي زايمان و انجام يک زايمان راحت و حتي تسکين درد بعد از زايمان، طب سنتي راهکارهاي خودش را دارد. براي آماده شدن مادر و راحت‌تر شدن زايمان، در هفته‌هاي پاياني بارداري گياهان مختلفي کمک‌کننده هستند که ما در اين مقاله به برخي از آنها به اختصار اشاره مي‌کنيم؛


دانه خاکشير مي‌تواند به زايمان راحت کمک کند

شايد ندانيد که دانه خاکشير مي‌تواند به زايمان راحت شما کمک کند! الان که فصل گرماست و خوردن نوشيدني‌هاي خنک بسيار متداول است، مي‌توانيد براي راحتي زايمان خود روزانه چند ليوان شربت خاکشير ميل کنيد.


2. گل شاه‌پسند

داروی گیاهی برای زایمان زودتر

دم نوشي که از اين گل زيبا و خوشبو به دست مي‌آيد باعث تسکين دردهاي زايمان و انجام يک زايمان راحت مي‌شود. خوردن روزانه سه فنجان از دمنوش اين گل در روزهاي نزديک به زايمان براي شما بسيار مفيد است.


3. رازيانه

مصرف برخي از گياهان در دوران بارداري با احتياط انجام مي‌شود، زيرا اين گياهان با خاصيتي که دارند باعث سقط جنين مي‌شوند اما همين گياهان اگر در ماه‌هاي آخر بارداري مصرف شوند نه تنها ديگر خطري ايجاد نمي‌کنند بلکه باعث تجربه يک زايمان راحت توسط مادر مي‌شوند. يکي از اين گياهان رازيانه است که توصيه مي‌شود در ماه آخر بارداري هر روز مصرف شود.


4. زعفران

اغلب خانم‌ها اين ادويه خوش عطر و خوش‌رنگ را به عنوان عاملي براي سقط جنين مي‌شناسند. درست است که مصرف بي‌رويه و متناوب زعفران در دوران بارداري خطرناک است و مي‌تواند باعث سقط جنين شود اما در زمان نزديک به زايمان اين طلاي سرخ مانند يک درمانگر کار را براي شما آسان مي‌کند؛ چاي زعفران، شربت زعفران يا استفاده از آن همراه با زرده تخم‌مرغ به راحت‌تر شدن زايمان شما کمک مي‌کند.


5. برگ ختمي

تهيه دمنوش از اين گياه و استفاده از آن به صورت روزانه براي زايمان راحت مفيد است.

استفاده از دمنوش برگ خطمي به صورت روزانه براي زايمان راحت مفيد است


6. شنبليله و گل شب‌بو 

آب شنبليله را بگيريد و با آن واژن را شست‌وشو دهيد. همچنين مي‌توانيد از گل شب بو جوشانده تهيه کرده و با استفاده از آن منطقه واژن را بشوييد. اين کار به زايمان راحت‌تر شما کمک مي‌کند.


7. تخم شويد

دمنوش تخم شويد در هنگام شروع دردهاي زايمان مي‌تواند از شدت آنها بکاهد. تخم شويد همچنين مي‌تواند باعث شود که مدت زمان زايمان نيز کاهش پيدا کند و نوزاد زودتر متولد شود.


8. سياه‌دانه

از اين دانه مي‌توانيد براي درست کردن دمنوش استفاده کنيد و يا آن را به صورت موضعي استفاده کنيد. براي مصرف موضعي آن بهتر است آن را با عسل مخلوط کرده و روي شکم و کمر بماليد و با يک دستمال تميز ببنديد و اجازه دهيد چند ساعتي روي پوست‌تان باقي بماند. اين کار بدن شما را تقويت کرده و تحمل دردهاي زايمان را براي‌تان آسان‌تر مي‌کند.


9. روغن

برخي از روش‌هاي موضعي نيز در يک زايمان راحت کارساز هستند. به عنوان نمونه استفاده از روغن‌ها و ماليدن آنها به طور موضعي روي شکم و کمر به صورت روزانه مي‌تواند موثر باشد. براي اين کار از روغن زيتون، بادام يا کنجد استفاده کنيد.
 

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *