دارو برای حساسیت و آبریزش بینی

خواص دارویی و گیاهی



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است!

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آبریزش بینی مشکل متداول و آزاردهنده‌ای است. این امر به دنبال افزایش مخاط در سینوس و حفره‌ی بینی اتفاق می‌افتد. افزایش تولید مخاط پاسخ بدن به ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، محرک‌ها و عوامل حساسیت‌زای بیرونی است. سرماخوردگی، واکنش‌های آلرژیک، عفونت سینوسی و تغییرات ناگهانی دمای محیط شایع‌ترین علل آبریزش بینی هستند. اگر درمان آبریزش بینی به موقع انجام نشود، می‌تواند باعث ایجاد سرفه، گوش‌درد، و سردرد شود و مشکلاتی را برای فرد به‌وجود آورد.دارو برای حساسیت و آبریزش بینی

برای درمان آبریزش بینی داروهای بسیاری وجود دارند؛ ولی مشکل این داروها عوارض جانبی‌شان مانند خواب‌آلودگی است. برای درمان آبریزش بینی درمان‌های ساده‌ی خانگی نیز وجود دارند. این درمان‌ها به سرعت و بدون عوارض جانبی، آبریزش بینی را کم می‌کنند و باعث کاهش ناراحتی فرد می‌شوند. در ادامه ۱۰ روش مناسب برای درمان آبریزش بینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آب‌نمک بهترین درمان خانگی برای آبریزش بینی است. آب‌نمک به خروج آسان‌تر مخاط و زدودن حفره‌ی بینی از محرک‌ها کمک می‌کند.

مراحل زیر را دنبال کنید تا با این روش بهتر آشنا شوید:

بخور درمان خانگی مناسبی برای حل مشکل آبریزش بینی محسوب می‌شود. این کار باعث زدودن مخاط اضافی می‌شود و در نتیجه از آبریزش بینی و عطسه‌ها می‌کاهد.

روغن خردل با داشتن خواص آنتی‌بیوتیکی، ضدویروسی و ضدالتهابی می‌تواند آبریزش بینی را تا حد زیادی کاهش دهد.

همچنین روغن خردل خوراکی است. لذا می‌توانید از آن برای پخت و پز نیز استفاده کنید.

زردچوبه دوای بسیاری از دردها از جمله آبریزش بینی است. این گیاه خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد. به واسطه‌ی داشتن همین ویژگی‌ها زردچوبه علاوه بر درمان سرماخوردگی، در درمان آبریزش بینی نیز مؤثر است.

از مهم‌ترین خواص زنجبیل می‌توان به قابلیت آنتی‌اکسیدانی، ضدویروسی، ضدسمی و ضدقارچی اشاره کرد که به درمان آبریزش بینی کمک می‌کند.

سیر خاصیت ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی بالایی دارد. این خواص سیر را به دارویی فوق‌العاده برای درمان آبریزش بینی تبدیل کرده است.

روغن اکالیپتوس خاصیت ضداحتقان دارد و می‌تواند در درمان آبریزش بینی مؤثر باشد.

خواص عسل در این راه به شما کمک می‌کند. عسل خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد و می‌تواند در کاهش آبریزش بینی مؤثر باشد.

ریحان با داشتن خاصیت ضدمیکروبی، ضدقارچی، ضدویروسی و گرم کردن بدن‌تان، به کاهش آبریزش بینی کمک می‌کند.

فلفل هندی (فلفل قرمز) مانند داروی ضدحساسیت عمل می‌کند. این ماده با خاصیت ضداحتقان خود در درمان آبریزش بینی مؤثر است. فلفل هندی به تخلیه‌ی ترشحات بینی‌ کمک می‌کند. به این ترتیب عواملی که باعث آبریزش بوده‌اند، از بینی‌ خارج شده و از انسداد بینی نیز جلوگیری می‌شود.

همچنین فلفل هندی با افزایش جریان خون به گرم کردن بدن‌ کمک می‌کند. بهتر است زمانی که مشکل آبریزش بینی دارید، مقدار بیشتری فلفل هندی در غذایتان بریزید.

برگرفته از: top1homeremedies

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

دارو برای حساسیت و آبریزش بینی

با سلام از نشر این داروهای گیاهی که برای سرماخوردگی واب ریزش بینی توضیح دادید خیلی خوب بود وزحمت کشیدید ممنونم عالیه عالی و از همه.ی کاربران این سایت خوب متشکریم

سلام علیکم بدینوسیله از مدیران و مسئولین و دست اندر کاران این سایت بینظیروعلمی نهایت سپاسگزاری را دارم که عبادت بجز خدمت خلق نیست در پناه خداوند توانا پیروز و .

متشکر از نظرتون دوست عزیز. از رضایت شما از سایتمون خوشحالیم

سلامتی


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

علت اسهال خونی؛ علائم و روش‌های درمان آن

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

منشور برقراری ارتباط چیست و چطور به بهبود ارتباط کمک می‌کند؟

۱۰  اشتباه در مدیریت جریان نقدی که کسب‌وکار شما را نابود می‌کند


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند




خانه

موبایل

آبریزش بینی دارید؟ مدام عطسه می‌کنید؟از رینیت (التهاب پردۀ مخاطی بینی) تا التهاب ملتحمۀ حساسیتیآبریزش بینی دارید؟ بینی تان گرفته یا می‌خارد؟ مدام عطسه می‌کنید؟ از چشم های تان که سرخ شده اند، اشک می‌آید؟ این همان رینیت حساسیتی است که هر سال بهار، میلیون ها نفر از افراد حساس به گردۀ گیاهان را مبتلا می‌کند.آلرژی و رینیت حساسیتی چیست؟آلرژی و رینیت حساسیتی منشأ بروز علائم آزاردهنده ای هستند به طوری که افراد مبتلا نمی‌توانند آرامش داشته باشند، برخی از این علائم عبارتند از: آبریزش مداوم بینی ، گرفتگی بینی، مشکل در نفس کشیدن، عطسه های پشت سرهم، خارش بینی، سوزش چشم، آبریزش از چشم و . هیچ کدام از این نشانه ها شدید نیستند، بلکه عادی و معمولی اند.

با این حال، این علائم سه گانه (عطسه+ آبریزش بینی+ خارش بینی) کیفیت جریان عادی زندگی را به نحو قابل توجهی، مختل می‌کنند زیرا خواب به خاطر بیدار شدن های شبانه به هم می‌خورد و فرد در تمام طول روز دچار خستگی و سر درد می‌شود. در نتیجه، این اختلالات تأثیر مستقیمی بر روی شغل، تفریح و حتی عادی ترین فعالیت های روزانۀ فرد خواهند داشت. چرا رینیت حساسیتی باعث جاری شدن اشک از چشم ها می‌شود؟رینیت بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم بینی به دلیل التهاب مخاط بینی به وجود می‌آیند که گرفتگی و احتقاق بینی را با خود به همراه دارند. اما در موارد، علائم رینیت حساسیتی از محدودۀ بینی فراتر می‌روند و خیلی سریع در ناحیۀ بینایی گسترده می‌شوند.دارو برای حساسیت و آبریزش بینی

به طور کلی، 66% از افراد مبتلا به رینیت حساسیتی دچار ناراحتی های چشمی از جمله سوزش و سرازیر شدن اشک هم می‌شوند.در این شرایط، پزشکان از رینیت و التهاب ملتحمه سخن به میان می‌آورند. بنابر شدت و دفعات نشانه های چشمی، احتمال التهاب ملتحمۀ حساسیتی نیز مطرح می‌شود. بنابراین علائم شدیدتر هستند، علائمی از جمله: سرخ شدن چشم ها، سوزش، اشک، تورم پلک ها و از همه مهم تر احساس وجود شن در چشم ها. آلرژی بیماری است که و شیوع پیدا می‌کنددر حال حاضر، 25% افراد جامعه مبتلا به رینیت حساسیتی هستند. رینیت حساسیتی علائم حساسیت معمولی و به ویژه حساسیت به گردۀ گیاهان را دارد. به همین خاطر رسیدن فصل بهار، دورۀ هراس آوری برای میلیون ها فرد حساسیتی است زیرا این دوره که ممکن است ماه ها طول بکشد، برای این افراد همراه با ناراحتی و خستگی بسیار زیاد است.اگر چه از بین بردن تمامی گرده های گیاهان غیر ممکن است، اما با اجتناب از انجام فعالیت در هوای آزاد در دورۀ گرده افشانی، و بستن پنجره های خانه می‌توان کمتر در معرض آنها قرار گرفت. ضمناً شناخت زمان بندی گرده افشانی گیاهان نیز بسیار مهم است. اگر بخواهیم تجمع گرده ها را با توجه به زمان و نواحی تقسیم بندی کنیم، 3 فصل عمده وجود خواهد داشت:-فصل درخت ها که از آغاز ژانویه تا آغاز بهار است.-فصل غلات که دورۀ آن اواسط بهار تا ابتدای تابستان را در برمی‌گیرد.-و فصل علف ها که از ابتدای تابستان شروع می‌شود و تا ابتدای پاییز ادامه دارد.به این ترتیب درمی‌یابیم که رینیت حساسیتی فقط محدود به بهار نیست و درمان آن بر پایۀ مصرف آنتی هیستامین های خوراکی قرار دارد. آنتی هیستامین ها عموماٌ برای کاهش علائم سه گانۀ بینی مفید و مؤثر هستند. بنابر شدت علائم، می‌توان از مکمل های کرتیکوئید موضعی و گاهی اوقات خوراکی بهره برد. منبع:seemorgh.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی چیست؟ افرادی که از آلرژی های فصلی به خصوص در بهار رنج می برند و برای درمان آن به دنبال راه حل می گردند، اکثراً جهت بهبود علائم آلرژی (حتی اگر واقعاً آلرژی نباشد) از داروهای اشتباه استفاده می کنند.

افرادی که از آلرژی های فصلی به خصوص در بهار رنج می برند و برای درمان آن به دنبال بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی می گردند، معمولاً در انتخاب آن دچار اشتباه می شوند. تحقیقات نشان می دهند که افراد در هنگام حساسیت های فصلی به داروخانه ها مراجعه کرده و گاهاً داروهای ناسب تهیه می کنند. اما در این مواقع بهترین راه درمانی , بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی چیست؟ در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

اخیراً مطالعه ای نشان داده است که افراد در مواجهه با این گونه حساسیت ها، به جای آن که به پزشک مراجعه کنند و یا برای انتخاب بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی با دکتر داروخانه مشورت کنند؛ سر خود از داروهایی برای درمان آبریزش و قرمز شدن بینی، عطسه و خارش و ریزش اشک چشم استفاده می کنند.

نتیجه این رفتار به گونه ای می شود که پولتان را بی رویه برای خرید این داروها مصرف می کنید و تنها شاهد تغییر کوچکی در بهبود علائم تان هستید؛ بدون آنکه این داروها اثرات مفید و بلندمدتی داشته باشند.

در ژورنال علمی آلرژی و ایمنی شناسی بالینی، پژوهشی که بر روی ۳۰۰ نفر در استرالیا انجام شده بود، به چاپ رسید، این تحقیق در مورد افرادی صورت گرفت که در هنگام حساسیت و آلرژی، با سطح علمی خودشان و بدون مراجعه به پزشک متخصص، دارو مصرف می کردند. در این میان، مشخص شد که تنها کمتر از ۱۷% از این افراد داروی مناسب و مخصوص آلرژی خود را تهیه کرده اند.دارو برای حساسیت و آبریزش بینی

در این تحقیق، ۶۸ درصد افراد دارای تب یونجه (ورم مخاط بینی) بودند و مابقی علائم، هیچ ارتباطی به التهاب های حاصل از آلرژی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت نداشت.

با تعمیم تحقیقی که در استرالیا انجام شد به عموم مردم جهان، می توان گفت که اکثراً جهت بهبود علائم آلرژی (حتی اگر واقعاً آلرژی نباشد) از داروهای اشتباه استفاده می کنند.

به گفته Rachel tan، موسس و عضو انجمن پزشکی دانشگاه سیدنی استرالیا، کسانی که از ورم مخاطی بینی رنج می برند، اغلب بدون درنظر گرفتن راهنمایی و مشاوره پزشک دارو مصرف می کنند.

Tan در ادامه می گوید: “این مسئله ای است که در تمام جهان وجود دارد، کسانی که در آزمایش شرکت کرده بودند، در هنگام مواجهه با بیماری، از داروهایی که به وسیله خودشان تجویز شده بود، استفاده می کردند. این در حالی بود که آن ها با علائم متوسط تا شدید، داروهای ناسب مصرف می کردند.

این قضیه نگران کننده است. زیرا افرادی که دچار تب یونجه (که به عنوان ورم مخاطی بینی نیز شناخته می شود) هستند، سعی دارند تا این مشکل مزمن را خودشان حل کنند، در حالی که موضوعی نیست که بی اهمیت تلقی شود.

۶۰ درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار کردند این علائم، تاثیراتی هم بر روی زندگی روزمره داشته که این موضوع می تواند انجام فعالیت های روزانه را با مشکل مواجه کند.

این آزمایش به بررسی داروهایی می پردازد که تجویز نادرست آن ها علائم را در بیمار بدتر و شخص را خانه نشین کند.

به گفته Tan، درمان و کم کردن عوارض آلرژی ها، هزینه های مالی زیادی به همراه دارد که شامل هزینه های مربوط به خرید داروهای مناسب می شود. این در حالی است که اکنون مبلغ قابل توجهی شامل خرید داروهای ناسب و سرخود بیماران می شود. این مورد، بار اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی، هم برای بیماران و هم دولت ها به همراه دارد.

 

بنا به گفته انجمن آلرژی و ایمنی شناسی آمریکا، تب یونجه معمولاً در بهار، تابستان و اوایل پاییز به وجود می آید و آلرژی، از گرده افشانی گل ها، درختان و گیاهان ناشی می شود.

عطسه، آبریزش و خارش بینی و ریزش اشک از چشم ها، بیشترین علائم گزارش شده در اثر آلرژی ها می باشند. همچنین در برخی، سر درد و دیگر عوارض را هم به وجود می آورد. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، ۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در آمریکا دارای تب یونجه هستند. همچنین تقریباً ۳/۲ درصد از این افراد، دارای علائم حاد بوده و خانه نشین شده اند.

تحقیقات نشان می دهند برای افرادی که تب یونجه دارند، اسپری استروئیدی بینی، بهترین انتخاب به شمار می رود. اما افراد کمی از این اسپری استفاده می کنند.

طی این پژوهش، ۲۹۶ نفر از شرکت کنندگان به جای این اسپری ها، از آنتی هیستامین جهت تسکین علائم شان استفاده می کردند.

این حقیقت که افراد به طور خودسرانه از داروها برای آلرژی استفاده می کنند، تعجبی ندارد. از زمانی که داروهای مخصوص آلرژی به مقدار بسیار بالا بدون نسخه در داروخانه ها وجود دارند، افراد کمی این داروها را پس از مراجعه به پزشک و با نسخه دریافت می کنند. نتیجه، این می شود که مردم پول زیادی را صرف خرید داروهای آلرژی می کنند؛ بدون آن که نتیجه ای در پی داشته باشد.

اگر فردی یک بار دچار آلرژی شود و بار دیگر نیز به آن مبتلا شود، با تصور اینکه از همان نوع قبلی است، داروهای مشابه سری پیش را مصرف می کند. اما ممکن است علائمی که تصور می شود، مربوط به آلرژی نباشند؛ بلکه مربوط به یکی دیگر از مشکلات بدن باشند.

علائم موجود در فرد ممکن است به دلیل کمبود خواب، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت باشد. حتی اگر آلرژی باشد، ممکن است در ارتباط با تنگی نفس و آسم باشد. مردم این علائم را بی اهمیت پنداشته و بدون مراجعه به متخصص، اقدام به درمان آن می کنند و از داروهای خوراکی به جای اسپری ها استفاده می کنند.

معمولاً مردم به دلیل احساس ناخوشایندی که اسپری های بینی به آن ها می دهد، این دارو را کمتر استفاده می کنند. واژه “استروئیدی مردم را می ترساند!

آنتی هیستامین های خوراکی، علائم فرد را به سرعت و به صورت لحظه ای تسکین می دهند که باعث می شوند فرد برای مدت کوتاهی احساس خوبی داشته باشد اما بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی نیستند. اما اسپری های استروئیدی، پایداری بلندمدتی داشته و علائم را برطرف می کنند.

مردم به طور اشتباه اقدام به درمان بیماری خود می کنند و با عوارض ناشی از آن زندگی می کنند. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که برای حل این مشکل، داروخانه ها نیز باید اقداماتی انجام دهند.

دکترStacey Galowitz، متخصص آلرژی می گوید: “آلرژی در یک سری از نقاط که هوای گرم تری دارند و بارندگی نیز است، شایع تر بوده؛ در نتیجه، میزان مصرف داروهای خود سرانه نیز است.

 

 

نویسنده: زهرا اسلامی

منبع: www.healthline.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

Current ye@r *

Leave this field empty

Nokia 6.1 Plus که در کشور چین به آن Nokia X6 هم گفته می شود، اسمارت فونی قدرتمند و زیبا و با

این گوشی دارای نمایشگری یکدست و کم حاشیه بوده که فقط سوراخ کوچکی برای قرارگیری دوربین سلفی در بالای آن دیده میدارو برای حساسیت و آبریزش بینی

“زوج جوان پرستاری بعد از سال ها زندگی مشترک می خواهند صاحب فرزند شوند اما به علت سابقه ی سقط جنین زن

در نقد فیلم American Animals باید گفت که این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ و کشورهای آمریکا و انگلیس است. فیلم جدید برت لیتون

هواوی نوا ۴ اسمارت فونی بزرگ و قدرتمند، با نمایشگری تمام صفحه، بدون notch و با کمترین حاشیه ممکن می باشد. دوربین

یکی از بهترین راه های خلاصی از عفونت سینوسی استفاده از راه های درمان

“این جا رو میگن دندیل، همه گشنه و محتاج یک لقمه نون که وصله‎ی

تابستان و گرما و فصل ورزش های آبی. حداقل شنا و سرسره های آبی.

Nokia 6.1 Plus که در کشور چین به آن Nokia X6 هم گفته می

قطعا برای هرکسی یکبار هم شده پیش آمده که فایلی را به طور اتفاقی

© 218 – Netnevesht

کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری

یک رمز عبور به شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری یا :

ورود| ثبت

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *