دارو برای انزال زود رس

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

دارو برای انزال زود رس

 

انزال زودرس و درمان انزال زودرس

 

درمان انزال زودرس

 

درمان انزال زودرس -از نظر علم روانشناسي : انزالي كه بر خلاف ميل شخص و بدون كنترل او انجام ميگرد را انزال زود رس گويند كه بر طبق آن فرد از زمان انزال وكيفيت رابطه ناراضي است و اين نارضايتي ميتواند يك طرفه يا دو طرفه باشد،به طوريكه حتي اگر شريك جنسي فرد از زمان انزال ناراضي باشد،انزال را زود رس گويند . ( مثلا اگر مرد در ۸ دقيقه ارضاء ميشود و زن در ۱۰ دقيقه ، انزال را زود رس گويند اما اگر مرد در ۲۰ دقيقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقيقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نميدانند )از نظر علم پزشكي، انزال كمتر از دو دقيقه كه بدون كنترل شخص انجام گيرد را انزال زود رس گويند.

 

دلايل ايجاد انزال زود رس در مردان :

۱ – عوامل رواني بازدارنده ( عواملي مانند اضطراب در حين عمل زناشویی ، احساس گناه يا افسرده گي ميتوانند موجب انزال زود رس شوند )

 

۲- فاصله زياد بين روابط جنسي ( وقتي كه احساسات جنسي بين زوجين متراكم ميشود ، معمولا كنترل يك باره آنها سخت ميشود و منجر به انزال زود رس ميشود. )

 

۳– تجربه جنسي كم ( بيشتر افراد در اوايل زندگي زناشويي دچار اين مشكل ميشوند و به مرور زمان با تجربه بيشتر مشكل انزال زودرس رفع ميگردد )

 

۴-عوامل پزشكي بازدارنده ( عواملي نظير آسيب جسمي ، تداخلات دارويي در هنگام درمان بعضي بيماري ها و مشكلات هورموني از جمله عوامل پزشكي هستند كه منجر به انزال زود رس ميشود )

 درمان انزال زود رس

 

روش هاي درمان انزال زود رس:

۱–درمان هاي موضعي :یکی از روشهای درمان انزال زودرس استفاده از كرم هاي بيحس كننده مانند ژل ليدوكابين ۲% و اسپري هاي بيحس كننده است.( ژل ۲% ليدوكابين + كرم پريلو كابين ۲.۵% + استفاده از كاندوم باعث افزايش زمان انزال ميشود و استفاده از اسپري هاي بيحس كننده به دليل ايجاد حالت تكرر بعد از مصرف زياد توصيه نميشود. )

 

۲- درمان هاي دارويي: دارو هاي مهار كننده بازجذب سرتونين و ضد افسرده گي در درمان انزال زود رس موثر اند ، بر فرض مثال ميتوان به داروهاي خانواده اس اس آر آي ، اشاره كرد كه شامل داپوكستين ، فلوكستين ، پاروكستين و سرتالين ميباشند و همچنين گه گاه داروي وياگرا را توصيه ميكنند . ( درمان هاي دارويي را در مراحل حاد بيماري كه بيماري از فاز پزشكي وارد فاز رواني شديد شده و موجبات مشكلات عديده در روابط فرد شده است ، تجويز ميشوند و استفاده بدون نظر پزشك از اين داروها به دلايل ماهيت هاي اعتياد آور و شرطي كننده و گه گاه تكرر جنسي و همچنين آمار بالاي خودكشي در اثر استفاده از داروهاي ضد افسرده گي ، توصيه نميشود ، لذا در صورت تمايل به استفاده از اين روش حتما قبلا با يك متخصص سايكوتراپ يا روانكاو مشورت كنيد )

 

۳–درمان هاي رفتاري:اين نوع درمان انزال زودرس از موثر ترين و سالم و بدون عارضه ترين نوع درمانها ميباشند و بر طبق آنها فرد به جاي استفاده از دارو يا مواد مصنوعي با استفاده از روش هاي آموزشي رفتاري ، سعي ميكند كه رفتار و احساسات خود را كنترل كند ( در بيشتر مواقع اين روشها اولين پيشنهاد براي درمان ميباشند ) ، اين روشهای درمان انزال زودرس به هفت بخش تقسيم ميشوند كه شامل :

 

 

درمان انزال زودرس

 

تكنيك ماستر و جانسون:اين روش درمان انزال زودرس شامل يادگيري،تشخيص و كنترل احساسات و رفتارهايي است كه منجر ميشود فرد به اوج نقطه لذت برسد و انزال صورت گيرد ، اين روش نياز به اراده و تمرين زياد دارد ، اما از جمله موثرترين روشهاي درماني است كه تاكنون براي درمان انزال زود رس شناخته شده است ، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود يا شريكش ، تحريك ميشود و هر بار كه به نزديكي نقطه اوج لذت ميرسند ، عمل تحريك را متوقف و بعد از چند لحظه كه احساسات فروكش كرد ، دوباره اقدام مينمايند ، بعد از چند روز تمرين اوليه ، عمل زناشویی به روشي كه مرد در زير و زن در بالا قرار ميگيرد عمل تكرار ميشود به اين صورت كه مرد در زمان نزديك شدن به اوج نقطه لذت با آگاه كردن زن كه در اينجا كنترل عمل زناشویی را در دست گرفته ، او را باخبر ميسازد تا رابطه را كنترل كند ، بر طبق اين روش كه از جمله بهترين روشهاي درماني است ، فرد بعد از چندين هفته تمرين و ممارست ، به مرحله اي ميرسد كه كنترل رابطه جنسي برايش شرطي ميشود و ميتواند با كنترل احساسات خود ، هم زمان رابطه اش را زياد كند و هم شريكش را ارضاء كند . ( كليه اصول اين روش بر پايه تحريك و توقف قبل از نقطه اوج لذت ميباشد ، لذا از جمله بهترين روشها براي افزايش مهارت محسوب ميشود )

 

تكنيك فشار : بر طبق اين روش درمان انزال زودرس با فشار دادن انتها يا سر آلت تناسلي قبل از انزال ، از انزال جلوگيري ميشود كه دليل جلوگيري كردن آن اين است كه با فشار آوردن به اين نقاط فشار خون در اين نقاط كم ميشود و درنتيجه نعوظ يا اركيسون كم ميشود و انزال دير انجام مي پزيرد .

پوزسيون خوب هنگام مقاربت:روش هاي معمول ( مرد در بالا ) كمك خيلي زيادي به درمان انزال زود رس نميكند ، براي درمان ميبايست از روشهايی كه در آن مرد به پشت خوابيده و زن در رو عمل زناشویی را با فعاليت زياد كنترل ميكند از جمله بهترين روشها براي درمان انزال زودرس ميباشند.

تعدد مقاربت : زياد كردن تعداد عمل زناشویی در طول هفته و روز ميتواند به در مان انزال زودرس کمک كند به طوريكه اگر هفته اي دو بار عمل زناشویی داريد و آن را تبديل به هفته اي ۴ الي ۶ بار برسانيد ، بعد از چند هفته مشكل زود انزاليتان تا حدودي رفع ميشود .دارو برای انزال زود رس

 

استفاده از كاندوم :یکی دیگر از روشهای درمان انزال زودرس استفاده از کاندوم است، استفاده از كاندوم و بخصوص از نوع بيحس كننده آن كه در بازار به فرواني موجود است ، ميتواند به دليل كمتر كردن ميزان تماس آلت مردانه ، باعث رفع زود انزالي شود .

 

۴ – درمان هاي رواني – عاطفي : يكي از بهترين ها و موثرترين روشها براي درمان انزال زود رس و افزايش لذت در روابط زناشويي ، جايگزيني عشق بازي در عمل زناشویی است ، بديهي است كه در زمانيكه عشق بازي در رابطه جنسي برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازي بايكديگر اند،ديگر زود انزالي معني خود را از دست ميدهد ! كارهايي مثل نوازش ، تحريك كلامي و بدني زن قبل از دخول و كارهايي مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه،ميتوانند به اين مهم كمك كنند . ( به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام عمل زناشویی مشغول عشق بازي باشند به دليل اينكه رضايت جنسي هر دو طرف ايجاد ميشود ، زود انزالي به طور كلي برطرف ميشود )

 

۵–درمان هاي سنتي و گياهي:یکی دیگر از روشهای درمان انزال زودرس درمان های سنتی و گیاهی است.دمكرده گل شقايق و دارچين و همچنين سياه دانه و بخته سنجد در روغن زيتون باعث دير انزالي يا به اصطلاح سفتي كمر ميشود ، همچنين ماليدن حنا هم در بعضي از متون قديمي آمده شده ( صحت علمي روشهاي فوق تاييد نشده و بيشتر تجربي اند ! تا علمي ! )

جمع بندي و نتيجه گيري :

زود انزالی در اصل مشكل يا بيماري محسوب نميشود و ميتوان گفت كه اين وسواس فكري افراد و اضطراب آنها از داشتن يك رابطه با كيفيت است كه منجر بروز اين امر ميشود ، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرين بيشتر بهترين راه كار براي پيشگيري و درمان اين مشكل اند .در پايان جا دارد به چند حديث كه در مورد زود انزالي روايت شده اند اشاره كنم :حضرت محمد ( ص ) ميفرمايند : « چون كسي خواهد كه با زن خود جماع كند به روش مرغان به نزد او نرود ، بلكه اول با او دستبازي و خوش طبعي كند و بعد از آن جماع كند »توضیح : حضرت فرموده اند كه همان اول كار فوري نرويد سراغ دخول ، بلكه با نوازش كردن و تحريك لمسي همسرتان را براي دخول آماده كنيد و بعد به انجام مقاربت بپردازيد . ( اگر فقط همين حديث را اجرا كنيد و سر لوحه زندگیتان كنيد ديگر مشكلي به عدم رضايت جنسي ، تكراري شدن براي همديگر و زود انزالي دچار نمي شويد ! حال برويد و بگوييد كه اسلام ديني است خرافي و با مقتضيات زمان هماهنگ نيست ! )

حضرت علي ( ع ) ميفرمايند : « هركسي كه ميخواهد با زن خود نزديكي كند ، تعجيل نكند كه زنان را كارها ميباشد »

توضیح : حضرت به مانند پيامبر بزرگوار اسلام تاكيد دارند كه عجله در عمل زناشویی نادرست است و بهتر است قبل از انجام عمل دخول با عشق بازي همسر را براي انجام اين كار آماده كرد ، اين را علم روز دنيا هم ثابت كرده كه اگر عمل زناشویی اين چنين شروع و خاتمه يابد به دليل ارضاء شدن زن و ايچاد مهرو عطوفت بين زوجين ، موجبات پايداري زندگي زناشويي فراهم ميشود /forum.iransalamat.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پورتال جوانان ایرانی

اطلاعاتی که امروز برای شما شرح می دهیم، نشان می دهند بیمارانی که از انزال زود رس رنج می برند و از داپکستین هیدروکلراید (dapoxetine) به منظور درمان بیماری خود استفاده می کنند در روابط جنسیشان، پیشرفت های چشمگیری را شاهد خواهند بود. آنها معتقدند که توانایی کنترل زمان انزال را بدست می آورند، و مدت زمان آمیزش و همچنین انزال غیر واژینال (IELT) آنها نیز افزایش پیدا می کند. وزارت تغذیه و داروی امریکا اخیراً استعمال داروی داپکستین را تبلیغ می کند. این مطلب برای نخستین بار در صدمین کنگره سالیانه مبارزه با بیماری های تناسلی به بحث و بررسی گذاشته شد.

بر اساس اطلاعات انجمن مبارزه با بیماری های تناسلی امریکا، انزال زودرس رایج ترین بیماری جنسی در آقایون می باشد. تخمین زده شده که این بیماری ۲۷% از ۳۴% مردان – در کلیه رده های سنی و نژاد ها – که دارای رابطه جنسی هستند را تحت تاثیر قرار می دهد. در مقایسه با بیماری های مربوط به نعوذ که تنها ۱۰% از کل ۱۲% مردان در همه سنین را به خود اختصای داده است، می توان به راحتی مشاده کرد که بیماری فراگیری است.  این بیماری می تواند از همان ابتدای شروع رابطه جنسی در فرد بروز کند و همچنین می تواند پس از سپری شدن مدت زمانی خاص ایجاد شود.

دکتر “جان پرایر رئیس تیم جراحی دانشگاه مینی سوتا و یکی از پژوهشگران اصلی تحقیق بر روی داپکستین معتقد است که : “اثری که انزال زودرس بر روی آقایون و همچنین شریک زندگی آنها می گذارد، می تواند به شدت برای رابطه آنها مخرب باشد، و می توان گفت که تا کنون هم هیچ گونه درمان حقیقی برای آن کشف نشده. در میان کلیه درمان های رایج، به نظر می رسد که سودمندی داپکستین می تواند از سایرین بهتر تخمین زده شود. این دارو از تاثیز گذاری بالاتری برخوردار است.دارو برای انزال زود رس

داپکستین نوع ۳ : طرح و نتیجه

بر طبق مطالعات پزشکی که بر روی این دارو انجام شده است،  ۲۶۱۴ مرد بین سنین ۱۸ تا ۷۷ سالگی مورد آزمایش قرار گرفتند؛ این افراد همگی دارای رابطه جنسی مرتب با فردی خاص بوده و مشکل اساسی آنها به این صورت بود که پیش از زمان دلخواه انزال می شدند.  می توان گفت که به سرعت پس از آنکه عمل دخول انجام می گرفت (مدت زمانی در حدود ۱ تا ۲ دقیقه) انزال در انها شکل می گرفت و بیمارن هیچ گونه کنترلی بر روی آن نداشتند.

برخی از افراد در این آزمایش ۳۰  میلی گرم و برخی دیگر ۶۰ میلی گرم داپکستین استعمال کردند. سپس از بیمارن خواسته شد تا پیش از شروع رابطه جنسی بر روی طرز درمان دارو مطالعه داشته باشند، بیمارانی که در ۷۵% از روابط خود پس از سپری شدن ۲ دقیقه دچار انزال زودرس می شدند، در عرض دو هفته بهبودی چشمگیری پیدا کردند.

تغییرات در روند جنسی بیماران به دقت مورد تحلیل و برسی قرار می گرفت. میزان کنترل انزال و رضایت جنسی در این افراد تحت ۵ مرحله از “خیلی ضعیف تا خیلی خوب رده بندی شد.  همچنین میزان رضایت شرکای جنسی اینگونه افراد نیز مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

آقایونی که از داپکستین به میزان ۶۰ تا ۳۰ میلی گرم استفاده می کردند، تواسنتد در طول یک هفته ۳ تا ۴ برابر کنترل بیشتری بر روی انزال خود داشته باشند. می توان اظهار داشت که در طول دوره ۱۲ ماهه ی درمان و پژوهش، همه ی آنها به بهبود نسبی دست پیدا کردند.

— درصد مردانی که رده بندی آنها در کنترل انزال از “متوسط تا خیلی خوب بود به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرد. این رقم از ۲٫۵ درصد به ۵۱٫۸ درصد ارتقا پیدا کرد. برخی دیگر از بیماران نیز بدون اینکه داروی واقعی را مصرف کنند، تنها به آنها داروی خنثی داده می شد که در صد بهبود ۳٫۵ درصدی آنها تنها با تلقین به ۲۶٫۴ درصد رسید.

— درصدی از آقایون که در گروه “خوب تا خیلی خوب رده بندی شده بودند، با مصرف داپکستین به میزان ۳۰ میلی گرم از ۲۰٫۲ درصد به ۳۸٫۷ درصد افزایش پیدا کرد، و مصرف ۶۰ میلی گرمی دارو توانست میزان ۲۱٫۶ درصد را به ۲۴٫۶ ارتقا دهد.

— شرکای جنسی بیمارانی که از داپکستین ۳۰ میلی گرم استفاده می کردند، از رضایت ۲۰٫۴ درصدی به رقم ۳۹ درصد افزایش یافت و شرکای جنسی افرادی که از داپکسین ۶۰ میلی گرم استفاده می کردند، توانستند میزان رضایت جنسی خود را از ۲۴٫۸ درصد به رقم ۴۷٫۴ درصد بهبود بخشند.

این تحقیقات همچنین نشان دادند که بدن به راحتی می تواند داپکسنی را جذب کند و این دارو مشکلات حادی را ایجاد نمی کند. میزان تاثیرات جانبی را می توان در گروههای ملایم تا شدید رده بندی کرد. از رایج ترین تاثیرات جانبی این دارو که هم از سوی بیمارانی که داپکسین ۳۰ میلی گرم استفاده می کردند و هم از سوی بیمارنی که انواع ۶۰ میلی گرم آنرا مصرف می نمودند، گزارش شده، ایجاد حالت تحوع به همراه سر درد است.

نکاتی پیرامون انزال زودرس

هر چند این بیماری در بسیاری از مردان شایع می باشد و از جمله بیماری های رایج در مردان به شمار می رود، اما کمتر به آن توجه شده و در اکثر موارد درمان نشده باقی می ماند. پزشکان توانایی تشخیص و درمان این بیماری را نداشته و اغلب بیماران نیز ترجیح می دهند که در مورد مشکل خود نه با همسرشان صحبت کنند و نه با یک متخصص. این بیماری می تواند تاثیرات منفی زیادی را بر روی تمام جنبه های زندگی یک فرد بگذارد. نه تنها می تواند میزان لذت جنسی تا حد بسیار زیادی کاهش دهد، بلکه در عین حال می تواند بنیان رابطه زناشویی را تخریب و ویران نماید. می توان گفت که اعتماد به نفس بیمار نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

یک مطالعه تجربی که در ماه می سال ۲۰۰۵ در ژورنال پزشکی امریکا منتشر شد، بیان می داشت که فاکتورهایی از قبیل فرایند پیش نوازی، و اضطراب از جمله عوامل مهمی هستند که می توانند بر روی انزال زودرس تاثیر گذار واقع شوند. این پژوهش حاکی از این امر بود که همسران افرادی که دچار انزال زودرس هستند، دارای مشکلات خانوادگی بوده و دچار عدم رضایت جنسی و روحی می باشند.

نکاتی پیرامون اورتو یورولوژی (Ortho Urology)

این دارو از محصولات کارخانه مبارزه با بیماری های تناسلی مک نیل می باشد و مدعی است که می تواند از سایر داروها مفید تر واقع شود و انتخاب بهتری نسبت به ELMIRON pentosan  polysulfate sodium و DITROPA XL  oxybutynin chloride است.

* مدت زمان انزال غیر واژینال (IELT)

– این مقوله برای نخستین بار در سال ۱۹۹۴ مطرح شد. پژوهش های ابتدایی از کلینیک های تخصصی که در حال بحث و بررسی بر روی انزال زودرس بودند، شروع شدند. در آزمایشات اولیه یکی از طرفین با استفاده از یک کورنومتر مدت زمان انزال را اندازه می گرفت. این مدت، از زمانیکه دخول انجام می گرفت تا زمانیکه انزال صورت می پذیرفت، محاسبه می شود. مدت زمانیکه این فرایند به خود اختصا ص می دهد به عنوان IELT شناخته می شود.

** در اسپانیولی ها، اروپایی ها، و دورگه های امریکایی قابل مشاهده است .

برچسب ها : دارو برای انزال زود رسدرمان بی میلی جنسیدرمان زود انزالیدرمان کاهش میل جنسیرابطه جنسیزناشوییزودانزالی چیستزودانزالی مردانمردماننزدیکی

۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۴

۲۱ خرداد, ۱۳۸۷

۱ آبان, ۱۳۹۱

دنبال کردن

مد و مسائل زندگی

تاثیرات فقر بر جامعه، کودکان و خشونت

۱۴ خرداد, ۱۳۹۴

مد و مسائل زندگی

آموزش شهروندی دموکراتیک به کودکان

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۲

مد و مسائل زندگی

راهنمای خرید دوربین دیجیتالی

۳۰ خرداد, ۱۳۸۷

سلامتی و بهداشت

اختلال تیک : علل و درمان

۱۹ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

دارو برای انزال زود رس

چگونه فرد خوش بینی باشیم؟

۱ تیر, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

۹ روش برای این‌که زندگی کسِ دیگری را زندگی نکنید

۱۵ دی, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۱۰ روش برای از بین بردن اضطراب قبل از رویدادها

۱۰ دی, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تأثیر احساسات بر سلامت جسمانی

۷ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

ویژگی‌های شخصیتی: ارثی یا اکتسابی؟

۲۹ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ هدیه که از هر چیز خانم‌ها را هیجان زده می‌کند

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

لباس‌هایی که حتما باید در کمد یک خانم امروزی پیدا شود

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ایست قلبی : علائم، علل، پیشگیری و کمکهای اولیه

۲۵ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

وقتی زندگی بر وفق مراد نیست چه کنیم؟

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ ایده ساده برای ست کردن مادر و دختری

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۸ قانون مهم قبل از ست کردن کیف و کفش برای خانم‌های خوش سلیقه

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

هفت لباس و اکسسوری زمستانه ضروری برای پسربچه‌ها

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۹ روش افراد موفق برای مقابله با استرس

۱۴ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۳ نکته درمورد روابط که از درد کشیدن‌تان جلوگیری می‌کند

۱۲ آذر, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

هشت روش طلایی برای دستیابی به موفقیت مالی

۱۱ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

یک دیکتاتور چگونه قدرتش را تقویت و تثبیت میکند؟

۲ آذر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

انواع پر خطر ویروس HPV (پاپیلوم انسانی)، نشانه ها، تشخیص و درمان

۲۸ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ارتباط استرس و دیابت

۲۳ آبان, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ایست قلبی : علائم، علل، پیشگیری و کمکهای اولیه

۲۵ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

لباس‌هایی که حتما باید در کمد یک خانم امروزی پیدا شود

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ هدیه که از هر چیز خانم‌ها را هیجان زده می‌کند

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

ویژگی‌های شخصیتی: ارثی یا اکتسابی؟

۲۹ آذر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تأثیر احساسات بر سلامت جسمانی

۷ دی, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۱۰ روش برای از بین بردن اضطراب قبل از رویدادها

۱۰ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۹ روش برای این‌که زندگی کسِ دیگری را زندگی نکنید

۱۵ دی, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

دارو برای انزال زود رس

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *