داروی گیاهی پاک کننده ریه ها

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

ترکیب سیر و آویشن برای پاکسازی ریه ها بسیار مفید است

 

داروی گیاهی پاک کننده ریه ها

اگرچه امروزه از سیر در آشپزی و تهیه ی غذا استفاده می شود اما هنوز خیلی از افراد سیر را در تهیه ی داروهای خانگی به کار می برند. بیشترین تأثیر سیر مدیون ترکیب اصلی آن یعنی آلیسین است. البته طعم تند و خاص سیر نیز ناشی از همین ترکیب است. این ماده ی غذایی پرخاصیت همچنین حاوی ویتامین C، B، پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر و آهن است. سیر همچنین یک ماده ی ضدویروس، ضدالتهاب و تصفیه کننده ی طبیعی است و به همین دلیل نیز می توان از آن برای تمیز و پاکسازی ریه و تقویت دستگاه ایمنی بدن استفاده کرد. در این مقاله شما را با تأثیر سیر در سلامت ریه ها آشنا کرده و طرز تهیه ی دو درمان طبیعی برای حفظ دستگاه تنفسی را ذکر می کنیم.چرا سیر برای تمیز کردن ریه ها مفید است؟مصرف سیر خام مواد مغذی زیادی به بدن می رساند. این ترکیبات، تمیزکننده ریه ها و دیگر ارگان های بدن محسوب می شوند. میزان بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده ی غذایی سدی در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محیطی می سازد. این رادیکال های آزاد باعث ایجاد آسیب به سلول های بدن و افزایش خطر سرطان می شود.به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.سیر خاصیت آنتی باکتریال دارد و در نابودی بسیاری از باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکرواورگانیسم هایی که باعث بروز بیماری های تنفسی و مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی می شوند نقش مهمی دارد. این ماده ی غذایی به دلیل دارا بودن خواص پاک کنندگی تأثیر زیادی در فلزات سنگین تجمع یافته در بدن دارد. علاوه بر این سیگاری ها یا سیگاری های سابق و همچنین افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز باید سیر بیشتری مصرف کنند چون این ماده ی غذایی کمک زیادی به دفع سموم ناشی از دخانیات می کند. به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.چگونه می شود با سیر ریه ها را تمیز و پاکسازی کرد؟برای بهره مندی از خواص سیر لازم است که آستین ها را بالا بزنید و به خودتان زحمت درست کردن چند داروی خانگی را بدهید. در این صورت است که می توانید به بهبود سلامت ریه هایتان و تمیز کردن آن از شر این همه آلودگی محیطی امیدوار باشید.سیر و آویشن برای پاکسازی ریه هااین ترکیب درمانگر باعث سم زدایی از ریه ها می شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی کننده آویشن سلامت ریه ها را ارتقا می دهد.مواد لازمسیر 1 حبهآویشن تازه 3 شاخهروغن زیتون به میزان لازمسیرروش تهیهحبه های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب حاصل یک شب کامل بماند.روش استفادهحال که داروی خانگی سیر و آویشن تان یک شب به خوبی در روغن زیتون خیس شده است می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به صورت ناشتا میل کنید. روز بعد نیز می توانید به همین میزان از ترکیب میل کنید. بعد از دو هفته مصرف اثرات آن را روی ریه ها و دیگر ارگان ها خواهید دید.

ترکیب زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکر قدرت دفاعی بدن را بالا می برد

شربت زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکرتأثیر اصلی این داروی خانگی ناشی از میزان بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات سم زدا و ضدالتهاب آن است. خواص موجود در ترکیبات دیگر باعث می شود که اثرات سیر چند برابر شود. چون پیاز، زنجبیل و زردچوبه نیز حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه ها می شوند.مواد لازمآب نیم لیترشکر 2 گرمپیاز نیم کیلوریشه ی زنجبیل تازه 1 تکهزردچوبه 1 قاشق چای خوریسیر له شده 3 حبهسیرروش تهیهآب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیازهای پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. زنجبیل و سیرهای له شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید اجازه دهید آب ترکیب به نصف برسد. سپس ترکیب را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. می توانید شربت به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید.روش مصرفمی توانید هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب میل کنید. می توانید این شربت را در آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. دو هفته ی مداوم از این شربت استفاده کنید و سپس یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.در هر دو صورت سیر ترکیب اصلی داروی خانگی تان برای پاکسازی ریه ها محسوب می شود.یادتان باشد که لازم است از این روش های طبیعی در کنار سبک زندگی سالم استفاده کنید. توصیه می کنیم از مصرف دخانیات خودداری کرده و به دامان طبیعت و هوای سالم پناه ببرید.

 

منبع:ninisite.com


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

شاید ضرب المثل “گذر زمان همه چیزو مشخص میکنه و “ماه پشت ابر نمیمونه را شنی

سعید کنگرانی، Saeed Kangarani بازیگر قدیمی سینما که قرار بود پس از ۱۴ سال دوری از عرصه تصویر، در سری

مونا غمخوار بازیگر سریال های خانه ما، خاله سارا، ویرانگر، دشمن، یادداشت های یک زن خانه دار و

ادعای جنجالی سهیلا محامد همسر اول و سابق امیرخسرو عباسی چندی است که بهاره رهنما با امیر خسرو عباسی ا

هادی کاظمی و سمانه پاکدل دو بازیگر معروف سینما و تلویزیون ایران به تازگی با یکدیگر ازدواج کردند. سحر

داروی گیاهی پاک کننده ریه ها

نظرات

علت بیماری بهرام شفیع چیست؟ گزارشگر با سابقه تلویزیون ایران درگذشت. بهرام

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

یک فعال رسانه ای با انتشار تصاویری از یک خودرو شورای شهر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

جدول لیگ برتر ۹۶ – ۹۷ ، جدول بازیهای لیگ برتر ،جدول

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

امام کاظم(ع) در یک روایت به یکی از عوامل زمینه‌ساز به وجود

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲ نظر

نظرات

شاید ضرب المثل “گذر زمان همه چیزو مشخص میکنه و “ماه پشت

نظرات

داروی گیاهی پاک کننده ریه ها

۱ نظر

۱۱ نظر

۷ نظر

نظرات

۳ نظر

۱ نظر

۱۸ نظر

نظرات

بهرام شفیع در سال ۱۳۳۵ در محلهٔ پامنار تهران متولد شد. پدر

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران، با اشاره به

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

گروه بهمن لیست قیمت جدید موتورسیکلت‌های ایران دوچرخ را ویژه مهرماه ۹۷

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

وزارت صنعت، معدن و تجارت در ه ای به سازمان صنعت، معدن

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

برادر یکی از زنان عضو ‎شورای شهر تهران در سفر شمال تصادف

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

آذربایجان پس از برگزاری مسابقات یورو ویژن در سال ۲۰۱۱، به کشوری

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ایده های تزیین در آشپزی. از درست کردن تخم‌مرغ قلبی‌شکل تا اردور

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

سیلاب و آب گرفتگی منازل در منطقه میان پشته رودسر گیلان منبع

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

جف بزوس Jeff Bezos در مصاحبه با Economic Club of Washington گفت:

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲ نظر

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ مرداد ۱۳۹۷

۳۰ خرداد ۱۳۹۷

۱۶ فروردین ۱۳۹۷

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۲۷ بهمن ۱۳۹۶

۲۰ بهمن ۱۳۹۶

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 218, All Rights Reserved. | Powered by saten

مجله روزنو –


شایع ترین عیوب بخاری خودرو و روش رفع آن


تبدیل عکس سیاه سفید به رنگی با یک کلیک !


7 راه آسان برای تمیز کردن برس مو و شانه

داروی گیاهی پاک کننده ریه ها

پاکسازی ریه | وقتی اکسیژن وارد بدن ما می شود، ریه ها اکسیژن را مصرف ، و دی اکسید کربن را آزاد می کنند این کار وظیفه اصلی ریه ها، بعنوان یک عضو تنفسی است . ریه ها هرگز استراحت ندارند،بنابراین سالم نگه داشتن و پاکسازی ریه ، امر مهمی است .
پاکسازی ریه به سم زدایی و تمیز کردن پوشش های ظریف تنفسی ، برنش ها و ریه ها که اغلب با تجمع مواد زیست محیطی، موجودات مضر و تحریک کننده مواجهند کمک می کند.این کار باعث بهبود و بالا بردن عملکرد ریه ها و کاهش تورم و التهاب می شود و قدرت ریه را افزایش می دهد. حتی به درمان برونشیت مزمن، آسم، عفونت های گلو و همچنین تنفس بد کمک می کند.
پاکسازی ریه کار سختی نیست و شما به راحتی می توانید با برخی از درمان های خانگی که با تغییر سبک زندگی و تغذیه همراه است، این کار را انجام دهید.

تنفس عمیق می تواند با رساندن اکسیژن به بدن شما، به بهبود ظرفیت ریه کمک کند. این کار ریه ها را تقویت و راه های هوایی را پاک کرده و آنها را تمیز می کند. علاوه بر این، انرژی را افزایش و استرس را کاهش می دهد.

۱- در یک محل راحت و جای صاف دراز بکشید.
۲- دستان خود را روی معده خود در پایه قفسه سینه قرار دهید.
۳- چشمها را ببند نفس عمیق را از طریق بینی خود در حالی که تا ۵ شمارش می کنید به داخل بکشد.
۴- نفس خود را برای ۲ ثانیه نگه دارید، سپس نفس خود را به آرامی تا ۵ ثانیه از دهان بیرون دهید.
۵- در هر جلسه این عمل را ۹ تا ۱۰ بار تکرار کنید.
۶- تمرین تنفس را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

پونه کوهی غنی از ترکیباتی مانند کارواکرول و ترپن ها است که به عنوان عناصر پاکسازی ریه عمل می کنند. این گیاه می تواند به کاهش التهاب و احتقان در ریه کمک کند و جریان هوای مجرای بینی و سلامت دستگاه تنفسی شما را بهبود بخشد.
اگر از آسم یا سایر مشکلات تنفسی رنج می برید، روزانه ۲ فنجان چای پونه بخورید. شما می توانید با ریختن پودر تازه یا خشک شده پونه کوهی در آب داغ بمدت ۵ دقیقه چای پونه کوهی درست کنید.
برای سم زدایی ریه ها ، چند قطره روغن پونه کوهی را به یک لیوان شیر گرم یا چای اضافه کنید و حداقل یک بار در روز آن را بنوشید. همچنین می توانید از پونه کوهی در پخت و پز استفاده کنید.

یکی دیگر از گیاهان موثر است که می تواند ریه های شما را پاک کند، شیرین بیان است. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن ، باعث کاهش التهاب لوله های برونش می شود.علاوه بر این، خواص آنتی باکتریال و ضد ویروسی به جلوگیری و درمان عفونت های ملایم ریه کمک می کند و همچنین تحریک ریه ها به علت گلودرد، سرفه خشک و یا آلرژی را کاهش می دهد.

* اگر از مشکلات تنفسی یا ریوی رنج می برید، برای چند روز ۲ تا ۳ فنجان چای ریشه شیرین بنوشید. ، ۱ قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، روی ان را بپوشانید و ۱۰ دقیقه بگذارید بماند.
*  نصف قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را با کمی عسل مخلوط کنید و آن را دو بار در روز برای چند روز بنوشید.

نکته: این گیاه ممکن است برای زنان باردار، نوزادان و افرادی که دیابت، فشار خون بالا، بیماری کلیوی یا کسانی که سطح پتاسیم شان کم است، مناسب نباشد.

حتما بخوانید : آنچه زنان باید درباره تغییرات دوران بارداری خود بدانند

می توانید از زنجبیل برای سم زدایی ریه ها استفاده کنید. زنجبیل شامل ترکیبات شیمیایی متعددی است که به راحتی کارکرد ریه ها را با حذف آلودگی هوا از مجاری عبور هوا قبل از رسیدن به ریه ها بهبود می بخشد. همچنین موجب بهبود گردش خون نیز می شود.
زنجبیل حتی می تواند در درمان سرطان ریه کمک کند. طبق یک تحقیق ، عصاره زنجبیل تاثیرات پیشگیرانه بر سرطان ریه است.

– روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای زنجبیل بنوشید تا ضمن پاکسازی ریه ، از داشتن ریه های قوی لذت ببرید . برای تهیه چای زنجبیل ، ۱ قاشق چایخوری زنجبیل ریز ریز شده را در ۱ یا ۱ یا نصف فنجان آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد. برای طعم و مزه آن ، کمی آب لیمو و عسل اضافه کنید. می توانید از زنجبیل خام را در آشپزی استفاده کنید.

نکته: افرادی که داروهای قلبی یا فشار خون بالا دارند نباید از زنجبیل استفاده کنند.

نعناع یکی دیگر از گزینه های مناسب برای پاکسازی ریه است. نعناع و روغن نعناع حاوی منتول است که به استراحت کردن ماهیچه های صاف دستگاه تنفسی کمک می کند.
* برای ریه های سالم و قوی، هر روز ۳ تا ۵ برگ نعناع را بجوید.
* برای درمان احتقان، چند قطره روغن نعناع را به یک کتری آب داغ اضافه کنید و بخار را استنشاق کنید.
* می توانید ۲ فنجان چای نعناع را هر روز بخورید. برای تهیه چای، یک قاشق چایخوری از برگ های نعناع خشک را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید ۵ الی ۱۰ دقیقه بماند.

توجه: اگر سابقه سنگهای صفراوی دارید از این گیاه استفاده نکنید.

اسانس اکالیپتوس به علت خواص ضد عفونی کننده و ادرار آور آن بسیار مفید است. این روغن می تواند سرفه را کاهش دهد، از بروز انسداد جلوگیری کند و باعث تحریک ترشحات سینوس شود.

۱ – ۵ تا ۱۰ قطره اسانس روغن اکالیپتوس را به یک بطری آب گرم. اضافه کنید
۲ – سر خود را با یک حوله بپوشانید و سپس روی ظرف قرار دهید تا بخار شود.
۳ – ۵ تا ۱۰ دقیقه بخار را استنشاق کنید، و این عمل را برای رفع احتقان یک یا دو بار در روز انجام دهید.

یکی دیگر از گیاهانی که می تواند به پاکسازی ریه کمک کرده و ریه های شما را تمیز و آرام کند، لوبلیا است. آلکالوئید موجود در آن، که به لوبلین شناخته می شود، باعث افزایش خروج خلط و دفع آلودگی ها می شود .
لوبلیا حتی باعث انتشار اپی نفرین می شود، که راه های هوایی را برای تنفس، باز می کند. محققان بر این باورند که این ترکیب ممکن است به کاهش اثرات نیکوتین در بدن کمک کند.

– ۵ تا ۱۰ برگ لوبلیا را به یک ظرف آب جوش اضافه کنید. درب ظرف را گذاشته و ۵ دقیقه بگذارید بماند، سپس بخار آن را استنشاق کنید. این کار را هر روز صبح و عصر ۱۰ دقیقه و برای چند روز انجام دهید تا ریه هایتان را پاک کنید.
* شما همچنین می توانید از این گیاه چای گیاهی یا تنتور بگیرید. این گیاه می تواند به طور بالقوه سمی باشد بنابراین آن را تحت نظارت کارشناس علوم گیاهی انجام دهید.

نکته : زنان باردار، و افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی یا فشار خون هستند نباید این گیاه را مصرف کنند.

حتما بخوانید : با مواد غذایی قلیایی از چاقی،سرطان و بیماری های قلبی در امان باشید

هوائی که در آن نفس می کشید، تاثیر زیادی بر سلامت ریه شما دارد. شما ممکن است کنترل آلودگی هوا را در هوای آزاد نداشته باشید، اما مطمئنا می توانید کیفیت هوا در داخل خانه خود که وقت خود را صرف آن می کنید بهبود دهید .
به دلیل استفاده منظم از پاک کننده های شیمیایی، خوشبو کننده های هوا و سایر عطرها، هوا داخل خانه هم مانند خارج از خانه در معرض آلودگی است.آلاینده های محیطی داخل خانه شامل مونوکسید کربن، گاز رادون، فرمالدئید، بنزن، آمونیاک و تری کلروتیلن می توانند باعث ایجاد آسیب به ریه ها شوند.
برای پاک کردن خاک و گرد و غبار، تمیز کردن، گرد و غبار و تمیز کردن سطح زمین را انجام دهید.

* از جاروبرقی با مکش قوی، برس چرخشی و فیلتر با کیفیت خوب استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمیزکاری مناسب است.
* استفاده از تمیزکنندههای قوی و پاک کننده ها با رایحه های قوی را کم کنید و گزینه های غیر سمی برای تمیز کردن را جایگزین کنید .
* از استفاده از اسپری های آئروسل با مواد شیمیایی اجتناب کنید.
* حداقل از ۲ گیاه آپارتمانی مانند سرخس، گیاه عنکبوت، لیلی صورتی، کف دست بامبو، آلوئه ورا و در هر ۱۰۰ فوت مربع فضا استفاده کنید.

حتما بخوانید : گیاهان آپارتمانی بدون نیاز به نور مناسب برای سایه و نور کم

غذاهایی که می خورید ممکن است بر سلامت و پاکسازی ریه تاثیر بگذارید. رژیم غذایی سالم ، مکانیسم های پاک کننده بدن و سیستم ایمنی را تقویت می کند.
* روز خود را با یک لیوان آب لیمو شروع کنید و مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی آب مصرف کنید. هیدراته مناسب، روند پاکسازی را تسهیل می کند.
* خوردن غذاهای غنی از ویتامین C مانند گریپ فروت، کیوی، پرتقال، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کلم بروکلی و آناناس.
* غذای غنی از آنتی اکسیدان مانند سیر، پیاز ، زنجبیل، پونه، زردچوبه، سیب و چای سبز در رژیم غذایی خود جای دهید .
* خوردن غذاهای غنی از فولات مانند عدس و لوبیا سیاه.

نکات تکمیلی درباره روش های پاکسازی ریه :
* یک حمام داغ بگیرید یا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای کمک به سم زدایی در یک سونا بنشینید.
* ترک سیگار. از قرار گرفتن در معرض دود اجتناب کنید.
* روزانه برای افزایش ظرفیت ریه ورزش کنید. در صورت امکان ورزش را در خارج از منزل در یک منطقه آزاد، دور از ترافیک و یا سایر منابع آلودگی انجام دهید .
* از مناطق بسیار آلوده و صنعتی اجتناب کنید.
* از سودا، قهوه و الکل اجتناب کنید.
اختصاصی مجله روزنو – باز نشر فقط با ذکر (Ruzeno.com) و لینک به منبع ، مجاز است.

 

11 کاربرد جالب خواص زنجبیل برای سلامت و تغذیه

دستور پخت بهترین سوپ برای سرماخوردگی و انفلوانزا

آفت دهان چیست؟در طب سنتی چگونه درمان می شود؟

بهترین زمان برای بارداری چند روز بعد از قاعدگی است؟

چگونه بر خجالت و کمرویی خود غلبه کنیم؟

بالون معده چیست و چگونه به لاغری کمک می کند؟

علت زردی نوزاد چیست و چگونه درمان می شود

درمان خانگی اسهال با مواد طبیعی و گیاهی

این نشانه ها میتواند علائم دیابت در کودکان باشد!

آیا تغذیه در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارد ؟

داروی گیاهی پاک کننده ریه ها

۵ تاثیر فوق العاده روغن ویتامین E بر پوست و زیبایی صورت

تخم مرغ سوخاری پرشده با سس زرده تخم مرغ ،خوشمزه و سریع

۸ نکته برای انتخاب و خرید مناسبترین رادیاتور شوفاژ

آیا رادیولوژی دندان برای زنان باردار خطرناک است؟

همه چیز درباره مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

کاربرد لیزر در فیزیوتراپی چه امتیازاتی در بهبود و درمان


خواص گوشت شترمرغ چیست؟


۸ نکته در ضرورت خرید بیمه عمر

نکاتی که پیش از مراجعه به آتلیه عروس و داماد باید بدانید


چگونه MDF اصل را از MDF تقلبی تشخیص دهیم ؟

روشهای ساده تشخیص برنج تقلبی چینی ساخته شده از پلاستیک


شیر سوسک نوش جان! (فیلم)

ترک سیگار | گیاهی دارویی برای ترک آسان سیگار

رستوران روما ،تجربه کیفیت و تنوع در رستورانی خوب

بالون معده چیست و چگونه به لاغری کمک می کند؟


۵ دلیل عمده ریزش مو در زنان


آموزش فیله کردن ماهی قزل آلا(فیلم)

خطرات استفاده از شارژرهای غیراستاندارد و تقلبی برای موبایل!

6 ایده کسب درآمد از اینترنت برای علاقمندان کامپیوتر

راهنمای انتخاب و خرید پرده در گفتگو با کارشناس

۷ عامل موثر در بروز شکستگی و چین و چروک پوست صورت

نقشه تبریز|نقشه آنلاین تبریز|نقشه جدید تبریز

طرز تهیه سوپ هایی که آسان و سریع آماده می شوند

رستوران فرنگی چیلیزلند، رستورانی متفاوت ، برای خانواده های

راهنمای مشاغل

نمایندگی جیلی در کرج|نمایندگی جیلران در کرج

مهرگشت مارلیک |حمل ونقل شهری|ایاب و ذهاب شرکتها

آموزشگاه هنرهای تجسمی میراث |نقاشی,صنایع دستی و

فروشگاه ایران شوفاژ:نمایندگی بوتان و لورچ در کرج

تجهیز آسانسور البرز: خدمات آسانسور در کرج


فروشگاه هاکوپیان (شعبه کرج)

آموزشگاه موسیقی ماهان|آموزشگاه موسیقی در کرج| آموزشگاه

یراق کابینت محبی | یراق کابینت در کرج | یراق آلات کابینت در

دکتر رضا دست نشان | پوست و مو کرج | پوست و زیبایی کرج


دکتر مهدیه پناهنده علی

پمپ آب رضایی فروش پمپ آب در کرج پمپ کشاورزی

ویراستار در تهران |ویراستار در کرج |نگارش کتاب

ماشینهای اداری نیک پندار | تعمیر فتوکپی در کرج |تعمیر پرینتر

ماشینهای اداری نقش جهان :فروش پرینتر در کرج

فروشگاه سهند | فروش ابزار یراق و تجهیزات آشپزخانه و کابینت

نمایندگی شرکت بهمن دیزل در کرج | نمایندگی گرجی

نیوساد | شستشوی نما در کرج پیچ و رولپلاک نما کرج

فرش محسنی: نمایندگی فرش ستاره کویر یزد در کرج

بازنشر مطالب اختصاصی ، صرفا با ذکر و لینک به منبع مجاز است . در غیر اینصورت ، به گوگل گزارش شده و کپی کننده از نتایج جستجو حذف خواهد شد.

این سایت تابع قوانین جاری کشور و کپی رایت است.

مجله آنلاین روزنو ، رسانه ای است مختص به خانواده ، در حوزه های مختلف زندگی .
مطالب پزشکی این پایگاه ، صرفا جهت اطلاع رسانی بوده و هرگز جایگزین پزشک نیست. مجله روزنو مسئولیتی درقبال استفاده خودسرانه و بدون مشورت با پزشک ،ندارد.

چنانچه در فضای مجازی صاحب مهارت و تجربه ای هستید ( فروش ، تولید محتوی ، شبکه های اجتماعی و ) می توانید به جمع ما بپیوندید .
(کلیک کنید)

اگر برای مدتی سیگاری بوده‌اید یا در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی کرده‌اید مطمئناً این معجون برای سم زدایی ریه شما کارآمد خواهد بود.

به گزارش آلامتو به نقل از دیجیاتو؛ اگر به تازگی سیگار را ترک کرده‌اید بهتر است گوجه فرنگی و میو‌ه‌های دیگر را در رژیم روزانه‌ی خود قرار دهید چرا که به تازگی محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا کشف کرده‌اند که این مطلب می‌تواند در پاکسازی ریه‌ افراد سیگاری‌ مفید باشد و آسیب‌های وارده‌ی سیگار به ریه‌‌ها را بهبود بخشد.

این محققان ابتدا تحقیقات خود را با آزمایش رژیم غذایی روی ۶۵۰ نفر در سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کردند. سپس بعد از گذشت ۱۰ سال دوباره سراغ آنها رفته و عملکرد ریه‌ ی این اشخاص را سنجیدند.

این ۶۵۰ نفر که در کشور‌های آلمان، نروژ و بریتانیا حضور داشتند، پرسش‌ه‌هایی درباره رژیم غذایی خود پر کرده و آزمایش‌هایی به منظور اندازه‌گیری ظرفیت ریه و اکسیژن‌گیری انجام دادند.

داروی گیاهی پاک کننده ریه ها

در این آزمایش‌ها فاکتور‌های سن، قد، جنسیت، وزن، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، فعالیت بدنی و مصرف کلی انرژی نیز در نظر گرفته شد.

براساس نتایج این تحقیقات، مشخص شد که اگر افراد سیگاری سابق، روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی یا ۳ واحد میو‌ه‌ی تازه بخورند، ریه‌ی آنها دیرتر از افرادی که این کار را نمی‌کنند، از کار خواهد افتاد. البته باید توجه داشت که در این آزمایش تنها اثر گذاری میو‌ه‌ها و گوجه فرنگی تازه بررسی شده است و استفاده از مواد غذایی فرآوری شده‌ی این میو‌ها مانند سس گوجه فرنگی نمی‌تواند نتیجه‌ی مشابهی داشته باشد.

از میو‌ه‌هایی که تقریبا به اندازه گوجه فرنگی در بهبود عملکرد ریه‌ها تاثیر دارد می‌توان به سیب نیز اشاره نمود.

به گفته‌ی سرپرست این تحقیقات که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شده است، رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی و میوه‌ی تازه، ‌نه تنها می‌تواند به پاکسازی ریه‌ افراد سیگاری‌ کمک کند بلکه در جوان ماندن ریه‌ی افراد غیر سیگاری نیز تاثیر به سزایی بگذارد. این مهم حتی می تواند ریسک مبتلا شدن به بیماری‌های انسداد ریه را نیز کاهش دهد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *