داروی گیاهی برای قرمزی پوست صورت

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

قرمزی پوست صورت عارضه‌ای که برای خیلی از افراد پیش آمده است و می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. برای اینکه بتوانیم آن را درمان‌ کنیم ابتدا باید بفهمیم علت قرمز شدن پوست چیست. آیا فقط به‌خاطر آفتاب سوختگی یا شرم و خجالت است یا خبر از مشکل جدی‌تری می‌دهد؟‌ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با علائم قرمزی پوست صورت، دلایل و راه‌های درمان خانگی آن آشنا کنیم.داروی گیاهی برای قرمزی پوست صورت

قرمزی پوست صورت معمولا در تابستان رخ می‌دهد، زیرا:

قرمز شدن پوست صورت به‌شکل خفیف به‌ندرت مشکلی جدی ایجاد می‌کند. البته ازلحاظ کاهش اعتماد به نفس و در جمع می‌تواند باعث اثرات و عواقبی شود که روابط و حرفه‌ی فرد تحت‌الشعاع آنها واقع می‌شود. اگر پوست دائما دچار قرمزی می‌شود، باید این موضوع را پیگیری کرد، زیرا ممکن است ریشه‌ی قرمزی پوست صورت در بیماری‌های جدی‌تری باشد. اگر قرمز شدن پوست همراه با آزردگی و درد چشم‌ها یا ضخیم‌شدن پوست در ناحیه‌ی بینی باشد، احتمال کاهش دید چشم، بدشکل شدن پوست یا مسدود شدن راه‌های تنفسی وجود دارد.

گشاد و باز شدن رگ‌های پوستی به دلایلی چون:

برخی از بیماری‌های پوستی هم باعث قرمزی می‌شوند. این بیماری‌ها به‌خاطر آسیبی که به سطح و ساختار زیرین پوست وارد می‌کنند موجب قرمزی و ناصافی می‌شوند:

از دلایل غیرمعمول و نادر قرمزی پوست صورت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوست متورم و آزرده دچار خارش می‌شود. گاهی وجود خارش روی پوست عادی تلقی می‌شود و در برخی موارد نیز این مشکل توجیه‌شدنی نیست و نمی‌توان برای آن علتی درنظر گرفت. مثلا قرمز شدن پوست بازو در اثر ترشح مواد شیمیایی از ماست‌سل‌ها در این ناحیه باعث بروز قرمزی می‌شود. البته چنین نوعی از قرمز شدن پوست کاملا طبیعی است. در این مواقع نیازی به پیگیری موضوع نیست؛ مگر اینکه قرمزی شدیدتر بشود. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

این مشکل پوستی نیز به‌گونه‌ای است که به‌خاطر وجود محرک حساسیت‌زا پوست تحریک و ملتهب می‌شود. مواد مختلفی مانند مواد آرایشی، صابون، برخی از گیاهان و فلزات و برخی رایحه‌ها می‌توانند موجب حساسیت شوند. این مشکل به‌سادگی در منزل حل می‌شود. اصلی‌ترین راه درمان، دوری از مواد محرکی است که باعث التهاب پوستی می‌شوند. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها نیز برای کاهش التهاب پوستی مفید هستند.

آکنه مشکلی طولانی‌مدت است که می‌تواند پوست و گاهی چشم‌ها را تحت‌تأثیر قرار بدهد. آکنه روزاسه باعث ایجاد جوش و قرمزی می‌شود و در زنان و کسانی که پوست رنگ‌پریده و بیش‌ازحد سفید دارند، رایج‌تر است. آکنه روزاسه برای افراد میان‌سال و مسن اتفاق می‌افتد. برای رفع این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید؛ ضمن اینکه آزمایش خاصی نیز برای تشخیص آن وجود ندارد. درمان قطعی برای آکنه روزاسه وجود ندارد، اما ژل بریمونیدین، لیزردرمانی و حتی آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند از شدت علائم بکاهند.

سلولیت صورت نوعی عفونت پوستی است که از بخش‌های دیگر بدن مانند دهان یا سینوس‌ها می‌آید و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارد. از علائم سلولیت می‌توان به درد، قرمزی پوست، گرما و التهاب در ناحیه‌ی عفونی اشاره کرد. برای جلوگیری از پخش عفونت باید به پزشک عمومی یا مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کرد تا مصرف آنتی‌بیوتیک هر چه زودتر شروع بشود.

آنافیلاکسی با ایجاد تغییراتی در تنفس و ضربان قلب شروع می‌شود. این تغییرات ناشی از واکنش نسبت به عاملی حساسیت‌زا هستند. این مشکل بسیار خطرناک است و می‌تواند موجب مرگ بشود. در صورت بروز علائم آنافیلاکسی حتما باید با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. درصورتی‌که از سوی پزشک مجوز داشته باشید، می‌توانید از آمپول اپی‌نفرین هم استفاده کنید. اما هرگز بدون اجازه‌ی پزشک نباید از این آمپول استفاده کنید.

لوپوس نوعی بیماری است که در آن سیستم خودایمنی به‌اشتباه به بافت‌ها و سلول‌های بدن حمله می‌کند. این حمله باعث آسیب رسیدن به رگ‌های خونی، مفاصل، بافت‌ها و سایر ارگان‌ها می‌شود. برای تشخیص این بیماری باید به پزشک عمومی مراجعه کنید. هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص وجود ندارد و گاهی هفته‌ها و ماه‌ها شناسایی این مشکل به طول می‌انجامد. درمان قطعی برای لوپوس هم وجود ندارد، اما می‌توان با دارودرمانی و تغییر سبک زندگی، آن را کنترل کرد.

سرخک نوعی عفونت است که در کودکان ایجاد می‌شود. خارش در این بیماری ویروسی از سر شروع می‌شود و به سایر نقاط بدن تسری پیدا می کند. حرف زدن، سرفه و عطسه‌ی فرد بیمار به‌سادگی باعث سرایت این بیماری به دیگران می‌شود. بعد از معاشرت با فرد مبتلا باید نهایتا تا ۷۲ ساعت به پزشک مراجعه کنید. نوزادان نیز پس از قرار گرفتن در معرض این ویروس باید واکسن بزنند. در غیر این صورت، بیماری به‌راحتی به بدن شما منتقل می‌شود.

وقتی بیماری از آنتی‌بیوتیک‌هایی برای درمان بیماری استفاده می‌کند که با بدن او سازگاری ندارند، دچار واکنش یاریش-هرکس‌هایمر می‌شود. بعد از دچار شدن به این مشکل سریعا باید به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید.

پرسش‌هایی که دکتر برای درمان می‌پرسد معمولا از این قرار هستند:

افرادی که دچار قرمزی پوست می‌شوند، علائم زیر را نیز تجربه می‌کنند:

علائم دائمی در افراد مبتلا به قرمزی پوست صورت با بسامد زیر نمود می‌یابد:

بسامد بیماری‌های مختلفی که باعث قرمزی پوست صورت می‌شود به این شکل است:

برای درمان خانگی این مشکل می‌توان از موادی مانند عسل، خیار، چای بابونه‌ی کیسه‌ای، آلوئه‌ورا استفاده کرد. برای مثال با قرار دادن مستقیم قطعات خیار روی پوست می‌توان به آن آرامش بخشید، آن را خنک کرد و از میران قرمزی کاست. با ترکیب خیار و جوی دوسر هم می‌توان ماسک خوب و مفیدی تهیه کرد.

ماسک مناسب دیگر برای کاهش قرمزی پوست، ترکیب گل رس، پوره‌ی میوه یا آب را با گل رسِ مخصوص ماساژ صورت مخلوط کنید و به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس پوست را با آب گرم بشورید. یادتان باشد که اگر به روزاسه مبتلا هستید، باید از هر چیزی که پوست‌تان را تحریک می‌کند، دوری کنید. سیگار، کافئین و موادغذایی تند و ادویه‌دار برای شما خوب نیستند.

قرمزی و التهاب پوست می‌تواند به‌خاطر خشکی بیش‌ازحد یا تحریک عاملی حساسیت‌زا و آکنه رخ بدهد. عسل دارای خواص طبیعی ضدالتهاب است. بنابراین به کمک ماسک عسل می‌توان از التهاب پوست کاست. ابتدا باید صورت خود را با آب گرم بشویید، سپس ماسک عسل را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی نقاط قرمز پوست خود بگذارید و یادتان باشد، درصورتی‌که قرمزی پوست شما ناشی از آفتاب‌سوختگی است، نباید از این ماسک استفاده کنید.

بلغور جوی دوسر نیز خواص ضدالتهابی دارد. استفاده از این ماده برای شستن پوست نه‌تنها به رفع خشکی بلکه به از بین بردن التهاب ناشی از قرمزی پوست هم کمک می‌کند. اگر هم احساس می‌کنید که پوست شما به‌خاطر خشکی بیش‌ازحد قرمز می‌شود، از ماسک آلوئه‌ورا برای مرطوب‌سازی استفاده کنید.

برای کاهش قرمزی ناشی از آفتاب‌سوختگی هم می‌توانید از ترکیب آلوئه‌ورا، سرکه‌ی سفید و سرکه‌ سیب استفاده کنید. مواد زیر نیز برای کاهش قرمزی مفید هستند:

روغن نارگیل و فراورده‌های آن نیز می‌توانند به رفع قرمزی ناشی از سوختگی آفتاب کمک کنند، زیرا دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است. مکانزیم عمل این ماده در رفع قرمزی چندان مشخص نیست، اما در طب سنتی هندی آیوروِدا نیز زیاد استفاده می‌شود. به‌نظر می‌رسد که نارگیل وارد پوست و ساختار سلول‌های مرتبط با بافت پوستی می‌شود و از تخریب پوستی جلوگیری می‌کند. ضمنا این ماده آنتی‌باکتریال و محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش هم دارد. با این حال نمی‌توان آن را جایگزین ضدآفتاب کرد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

داروی گیاهی برای قرمزی پوست صورت

مد و زیبایی

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

چرخه برقراری ارتباط؛ ۶ مرحله برای برقراری ارتباط موثر

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

هنگامی که عرق به جای آنکه تبخیر شود درسطح پوست گیر می‌کند، پوست قرمز می‌شود‎

 

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که در روزهای گرم، پوست شان قرمز رنگ، حساس و همراه با احساس خارش می‌شود. داروی گیاهی برای قرمزی پوست صورت

 

علت بروز مشکل

این ضایعه در فصل تابستان رایج است اما در زمستان نیز ممکن است رخ دهد. علت این قرمزی و خارش، بسته شدن منافذ پوست بر اثر تعرق زیاد است. هنگامی که عرق به جای آنکه تبخیر شود درسطح پوست گیر می‌کند، پوست حساس و قرمز می‌شود. به همین دلیل این مشکل در نواحی گردن، شانه‌ها، زیر بغل و کمر رایج‌تر است.

 

عوامل تحریک کننده

پوشیدن لباس‌های زیاد و بسیار گرم در زمستان که باعث تبخیرنشدن عرق می‌شود عامل بروز این مشکل در زمستان است. پوشیدن لباس‌های نایلونی و گرم، استفاده از محصولات آرایشی چرب و ورزش‌های سنگینی که همگی باعث تعرق زیاد می‌شوند از دیگر عوامل تحریک‌کننده این عارضه‌اند. نوزادان در معرض این مشکل‌ هستند چرا که غده‌های تعریقی آنها هنوز کامل شکل نگرفته و احتمال بسته شدن منافذ پوست شان است. به همین دلیل در پوشاندن لباس به نوزادان باید دقت زیادی کرد.

 

نشانه‌های رایج

قرمزی پوست، تاول‌های ریز و سوزش و خارش ناحیه‌ای پوست نشان از گرفتگی منافذ پوست دارد. با اینکه این مشکل چندان جدی نیست اما باید درمان شود.

 

درمان‌های ساده 

جو پرک شده یا اوت میل: می‌توانید جو له شده و مخلوط شده با کمی آب را به‌صورت اسکراب بر ناحیه آسیب دیده بزنید. اوت میل از پوست لایه‌برداری می‌کند و برای برطرف کردن سوزش و خارش بسیار مؤثر است.

 

آرد نخودچی: 3-2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقداری آب و گلاب ترکیب کنید تا خمیر شود و آن را به نواحی آسیب دیده بزنید. این ترکیب پوست را پاکسازی و آرام می‌کند.

 

جوش شیرین: 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا محلولی رقیق به‌دست آید. یک دستمال را به این محلول آغشته کرده و به پوست بمالید. بگذارید محلول چند دقیقه روی پوست بماند. خاصیت ضد باکتریایی جوش شیرین مانع از ایجاد عفونت در پوست آسیب دیده می‌شود.

 

سیب زمینی: برش‌های یک سیب زمینی خام را روی پوست ملتهب گذاشته و برای 15-1 دقیقه نگه دارید. این کار سوزش و خارش را کم کرده و پوست را نرم می کند.

  

سلامت نیوز

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *