داروی گیاهی برای غلظت خون

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می گویند

 

داروی گیاهی برای غلظت خون

 

افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می گویند.

 در این حالت هموگلوبين‌ خون بيمار بيشتر از يك فرد عادی است. به این معنی که هموگلوبین بالاتر از 18 در مردان و از16 در زنان به عنوان غلظت خون تشخیص داده می شود.

بيماری غلظت خون به دو دسته اوليه و ثانويه تقسيم می شود كه در بيماری غلظت خون اوليه، توليد گلبول‌های قرمز خون توسط سيستم خون ساز بدن به صورت خودكار بالاست. در غلظت خون ثانويه، سيستم خون ساز بدن سالم است ولی بيماری‌هايی مانند بيماری‌های مزمن ريوی، كليوی و قلبی و یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می شوند.

افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.گیاهان یا ادویه مفید برای رقیق کردن خون عبارت است از:دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است و می تواند گردش خون را افزایش دهد.شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود. زمانی که سیر خام خورده می‌شود خون را رقیق کرده و در نتیجه جریان خون را تسهیل می‌کند. همچنین با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ های خونی و حل شدن لخته های خون کمک می‌کند. 

سیر خون را رقیق کرده و در نتیجه جریان خون را تسهیل می‌کند

 

ریشه شیرین بیان: این گیاه نیز رقیق کننده خون است.جینکوبیلوبا: جینکوبیلوبا علاوه بر افزایش گردش خون، مانع از لخته شدن خون می شود.زنجبیل: اگر چه از این گیاه برای رفع حالت تهوع استفاده می شود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.چای کوهی: این گیاه در صورت مصرف با برخی داروها به حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می شود.چای سبز: ترکیب‎ EGCG ‎ چای سبز غلظت خون را ‏رقیق ‏و ثابت نگه می‌دارد و دیواره رگ‌ها نرم و انعطاف پذیر، عروق باز و جریان گردش خون منظم می شود‎.درمان طبیعی غلظت خونآلبالوآب لیموی ترشموز، زنجبیل، زیره و جعفریپیاز خام سفید شیرین (افراد دارای غلظت خون و انسداد عروقی نباید در مصرف پیاز پخته زیاده‌روی کنند)آلو به صورت ناشتا، خون را تصفیه می‌کند.آویشن، موجب کاهش غلظت خون می‌شود.

 

 آویشن، موجب کاهش غلظت خون می‌شود

اکلیل الملک (ناخنک)، موجب جلوگیری از لخته خون می‌شود.انار، انگور و بید، به عنوان پالایش خون استفاده می‌شود.توت سیاه، تمشک، تمبر هندی و پاپریکا (فلفل قرمز آمریکایی)، خون را رقیق می‌کند.خیار سبز، خرما، خرقه، چوبه، چغندر، جین سینگ و ترشک (رومکس)، خون را تصفیه می‌کند.چای ترش، جلوگیری کننده از غلظت خون می‌باشد.کدو مسمایی، سیر، چوب چینی، موجب رقیق شدن خون می‌شود.زیتون، دارواش (کشمش کولی) و دم اسب، جلوگیری از سفتی عروق می‌کنند.هندوانه، والک، گیلاس، کلم، کاسنی، غوره، عناب، یونجه، شنبلیله، شبدر، سیاه دانه، ریواس و زالزالک، زرشک و زغال اخته موجب تصفیه خون می‌شوند.هویج، سیب و کرفس موجب باز شدن عروق می‌شود.هلو، نعناع، مرزه، ماش و شلیل باعث کاهش غلظت خون می‌شود.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

منبع:seemorgh.comtebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 میزان غلظت خون برای حفظ سلامت اهمیت دارد. اگر خون به آسانی لخته شود ناراحتی‌هایی مانند حمله قلبی را به وجود می آورد و در صورت لخته نشدن خون، ناراحتی‌هایی مانند مشاهده خون در ادرار، خون دماغ، خون ریزی شدید در دوران قاعدگی را به همراه دارد. اگر خون به اندازه کافی لخته نشود و فرد نیاز به عمل پیدا کند یا در حادثه‌ای مجروح شود، با از دست دادن خون بیش از حد با مشکل جدی رو به رو خواهد شد.یک نوع رقیق کننده خون، ماده ای به سالیسیلات (Salicylates) است که مانع جذب ویتامین K در بدن می شود. ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون در بدن دارد. یکی از معروف‌ترین رقیق کننده‌های خون آسپرین است اما مواد غذایی مانند طعم‌دهنده‌ها و مواد نگه‌دارنده نقش سالیسیلات را دارند. مواد غذایی که سرشار از این ماده است شامل ادویه، میوه، میوه خشک، میوه مغزدار، مواد طعم‌دهنده و نگه‌دارنده است. گیاهان و ادویه‌های سرشار از سالیسیلات* پودر کالری* پودر فلفل قرمز* زنجبیل* دارچین* شوید* آویشن* مرزنگوش* زردچوبه* شیرین بیان* کلم* نعناع* سیر* پیاز* روغن زیتون* کلم بروکلی* گلم کلم* کاهو میوه های سرشار از سالیسیلات* کشمش* آلو* گیلاس* زغال اخته* انگور* توت فرنگی* نارنگی* پرتقال مواد دیگری که سالیسیلات دارند عبارتند از:* آدامس* عسل* سرکهاسید چرب امگا ۳ موجود در ماهی چرب و ویتامین E رقیق کننده طبیعی خون است:منابع خوب ویتامین E عبارتند از:* بادام درختی* گردو* فندق* بادام زمینی* پسته* روغن ذرت* روغن بادام زمینی* روغن آفتاب گردان* روغن نخل* روغن کنجد* نخود* عدس* برنج* گندم* لوبیا* جوباید توجه داشته باشید که هر فردی نیاز به غذاهای رقیق کننده خون ندارد به عنوان مثال افرادی که داروهای ضد لخته شدن مصرف می‌کنند، نباید از این نوع مواد غذایی زیاد استفاده کنند زیرا که می‌تواند به فرد آسیب جدی برساند. قانون مهمی که باید برای رقیق کردن خون به آن توجه کرد، کاهش مصرف پروتئین حیوانی و چربی است.

گیاهان و ادویه های متعددی وجود دارند که باعث رقیق شدن خون می شوند. در واقع بسیاری از مواد غذایی که مردم مصرف می‌کنند، حاوی ماده رقیق کننده خون است.داروی گیاهی برای غلظت خون

همان طور که گفته شد مواد غذایی حاوی سالیسیلات، اسید چرب امگا۳، میزان بالای ویتامین E  و آنتی بیوتیک ها رقیق کننده طبیعی خون به حساب می آیند. البته اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه یا ادویه برای رقیق کردن خون، با پزشک مشورت کنید.

اگر قرار است عمل شوید، جراح را از داروهایی که مصرف می کنید، آگاه کنید. زیرا در موارد مصرف هر نوع دارو یا گیاه یا ادویه دارویی را ٢ هفته قبل از جراحی باید متوقف کرد.

گیاهان یا ادویه مفید برای رقیق کردن خون عبارت است از:دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است و می تواند گردش خون را افزایش دهد.

شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.

سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود. زمانی که سیر خام خورده می‌شود خون را رقیق کرده و در نتیجه جریان خون را تسهیل می‌کند. همچنین با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ های خونی و حل شدن لخته های خون کمک می‌کند.ریشه شیرین بیان: این گیاه نیز رقیق کننده خون است.جینکوبیلوبا: جینکوبیلوبا علاوه بر افزایش گردش خون، مانع از لخته شدن خون می شود.زنجبیل: اگر چه از این گیاه برای رفع حالت تهوع استفاده می شود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.چای کوهی: این گیاه در صورت مصرف با برخی داروها به حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می شود.چای سبز: ترکیب‎ EGCG ‎ چای سبز غلظت خون را ‏رقیق ‏و ثابت نگه می‌دارد و دیواره رگ‌ها نرم و انعطاف پذیر، عروق باز و جریان گردش خون منظم می شود‎.منابع:khorasannews.comimna.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان گیاهی غلظت خون جزء روش های درمانی طب سنتی دسته بندی می شود. این روش برای درمان غلظت خون بسیار کارگشاست و در کوتاه مدت نیز اثر بخش است. در این مطلب روش های درمان غلظت خون در منزل را به شما دوستان ارائه می کنیم.

درمان گیاهی غلظت خون بسیار از درمان های شیمیایی نتیجه بخش است. یکی از درمان های فوق العاده برای کاهش غلظت خون استفاده از گیاهان دارویی است. می توان در کنار این داروهای گیاهی از سایر مواد خوراکی رقیق کننده نیز استفاده کرد.

رقیق کننده های خون در کاهش غلظت خون بسیار کاربرد دارند. حجامت نیز یکی از راه های کاهش غلظت خون است. این روش نسبت به اهدای خون در بعد ضعیفی عملکرد دارد. چون میزان خون از دست رفته در حجامت بسیار کم است.

این گیاه یک ملین و ضدعفونی کننده عالی برای بدن محسوب می شود. این گیاه التهاب و نفخ بدن را کاهش می دهد.  آقطی جزء تصفیه کننده های خون به حساب می آید. برای پاکسازی و تصفیه کبد و کلیه گزینه مناسبی است. دمنوش آن را بهتر است بعد از سرو غذا میل کنید. در حال حاضر کپسول های آقطی نیز در عطاری ها وجود دارند.داروی گیاهی برای غلظت خون

گیاه قاصدک درمان خانگی غلظت خون است. شما می توانید یک فنجان دمنوش قاصدک را در روزهای سرد زمستان میل کنید. این دمنوش باعث دفع توکسین های بدن شده و جریان خون را بهتر می سازد.

درمان گیاهی غلظت خون با آلوئه ورا نیز بسیار نتیجه بخش است. آلوئه ورا علاوه بر خواص فوق العاده برای لطافت و نرمی پوست، بدن را از توکسین ها پاکسازی می کند. این داروی فوق العاده منجر به تصفیه کبد و کلیه می گردد. شما می توانید یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا را در یک فنجان آب جوش دم کنید. بعد از صاف کردن آن را نوش جان کنید. برای طعم بهتر این نوشیدنی می توانید از چند قطره لیمو در آن استفاده کنید.

 

این گیاه برای تصفیه سیستم لنفاتیک و خون بسیار عالی عمل می کند. گیاه باباآدم کبد و کلیه را تصفیه و جریان خون را بهبود می بخشد. باباآدم برای پیشگیری از بیماری های صفراوی و کبدی، رفع سنگ صفرا و سنگ کلیه، درمان نقرس، سیاتیک، آرتریت، آکنه، کاهش اسیدیته، درمان تب، هریس، عفونت ادرار و دیابت به کار می رود. برای درمان گیاهی غلظت خون با گیاه باباآدم باید روزی ۲ فنجان از این دمنوش میل کنید.

 

گزینه گیاهی ممتاز در درمان دیابت و کمبود آهن است. البته خواص گزنه به همین دو مورد محدود نمی شود. برای درمان گیاهی غلظت خون دم کرده گزنه بنوشید تا نتیجه درمان را سریع ببینید. این گیاه ادرار آور بوده و در تصفیه کبد و کلیه نقش مهمی ایفا می کند.

رقیق کننده خون است. این ویتامین را می توان در انواع آجیل مانند گردو، بادام، بادام زمینی، پسته و همچنین در روغن ذرت، روغن نخل، روغن کنجد، روغن زیتون، روغن بادام زمینی و آفتاب گردان و در حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس و غلاتی مانند گندم، جو و برنج یافت.

در این مطلب با روش های درمان گیاهی غلظت خون با طب سنتی آشنا شدید. امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با مطالعه ان به بهترین شکل به درمان غلظت خون بپردازید.

منبع : آرگا










نشانی شما منتشر نخواهد شد.




داروی گیاهی برای غلظت خون


9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *