داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رفلاکس اسید معده به مری (GERD) یا برگشت اسید معده (رفلاکس اسیدی) نوعی بیماری است که با سوزش گاه‌به‌گاه سر معده همراه است. افراد مبتلا به رفلاکس معده به‌طور مرتب بازگشت اسید معده به مری را حس می‌کنند. در این مقاله شما را با ۵ داروی گیاهی برای درمان رفلاکس اسید معده و همچنین چگونگی بهبود شیوه‌ی زندگی برای دستیابی به نتایج بلند مدت آشنا خواهیم کرد.

داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده

به‌یاد داشته باشید که حتما باید درباره‌ی علائم بیماری رفلاکس معده با پزشک صحبت کنید. عدم درمان رفلاکس معده می‌تواند خطرات بیماری را افزایش بدهد و عوارض زیر را ایجاد کند:

ممکن است پزشک برای شما داروهای ضدترشح اسید بدون نسخه تجویز کند یا داروهایی تجویز کند که تولید اسید معده را کاهش دهند. البته درمان‌های طبیعی‌ای هم شامل استفاده از گیاهان دارویی و مکمل‌ها برای درمان سوزش سر معده وجود دارد. شواهد محدودی رابطه‌ی بین مصرف گیاهان دارویی و درمان رفلاکس معده را تأیید می‌کند. بااین‌حال استفاده از این گیاهان در کنار نسخه‌ای که پزشک برای درمان بیماری تجویز کرده است، می‌تواند مفید باشد. به‌یاد داشته باشید که حتما قبل از مصرف هر دارو یا گیاه باید با پزشک خود مشورت کنید.

روغن نعناع فلفلی اغلب در شیرینی‌ها و برگ‌های چای یافت می‌شود. بااین‌حال نعناع فلفلی به‌طور سنتی به‌عنوان تسکین‌دهنده برای بیماری‌های زیر استفاده می‌شود:

براساس تحقیقاتی که در این رابطه انجام شد، علائم بیماری رفلاکس معده در افرادی که از روغن نعناع فلفلی استفاده کرده بودند، بهبود یافت. با‌این‌حال هرگز نباید داروهای ضد ترشح اسید معده و روغن نعناع فلفلی را همزمان مصرف کنید. این کار می‌تواند خطر سوزش معده را افزایش دهد.

زنجبیل از گذشته‌ برای درمان حالت تهوع استفاده می‌شد. درواقع آب‌نبات زنجبیلی و دمنوش‌های زنجبیلی به‌عنوان اقدامات کوتاه‌مدت برای رفع عوارض و حالت تهوع صبحگاهی در خانم‌های باردار توصیه می‌شود. از نظر تاریخی زنجبیل برای درمان سایر بیماری‌های معدی-روده‌ای مانند سوزش معده استفاده می‌شود. به‌‌نظر می‌رسد که زنجبیل ویژگی ضدالتهابی دارد که می‌تواند تورم و ناراحتی‌های مری را کاهش دهد.

مصرف متعادل ریشه‌ی زنجبیل عوارض جانبی بسیار کمی دارد، اما اگر آن را به میزان زیاد مصرف کنید می‌تواند سبب سوزش معده شود.

چند گیاه دارویی و انگشت‌شمار دیگر هم به‌طور سنتی برای درمان بازگشت اسید معده استفاده می‌شوند. چند مطالعه بالینی تأثیر‌ات این گیاهان را تأیید می‌کند که می‌توان به گیاهان دارویی زیر اشاره کرد:

این گیاهان در عطاری‌ها یافت می‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت دمنوش، روغن یا کپسول تهیه کنید. هیچ سازمانی حتی سازمان غذا و دارو، قوانین و مقررات رسمی درباره‌ی میزان ایمنی و اثربخشی گیاهان ندارد.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین‌های A ،E و C می‌تواند از بازگشت اسید معده جلوگیری کند. مصرف مکمل‌های ویتامینی معمولا به افرادی توصیه می‌شود که نمی‌توانند مواد مغذی لازم را از غذاها دریافت کنند. آزمایش خون، کمبود ویتامین‌های بدن شما را مشخص می‌کند. همچنین پزشک ممکن است برای‌تان مولتی‌ویتامین تجویز کند.

گذشته از گیاهان دارویی، مکمل‌های خاصِ موجود در داروخانه‌ها هم به تسکین علائم رفلاکس معده و به حداقل رساندن وقوع آن کمک می‌کند. ملاتونین یکی از این مکمل‌ها است.

ملاتونین هورمونی است که در غده‌ی پینه‌آل تولید می‌شود و به‌عنوان «هورمون خواب» شناخته می‌شود. این غده در مغز قرار گرفته است. ملاتونین در ابتدا به‌عنوان عامل کمکی تغییرات مغزی برای شروع خواب شناخته شد.

مطالعات اولیه پیشنهاد می‌کند که مکمل ملاتونین ممکن است برای طولانی‌مدت علائم رفلاکس معده را تسکین دهد. این ویژگیِ ملاتونین فقط زمانی‌که با سایر درمان‌های مربوط به رفلاکس همراه باشد، دیده شده و مصرف تنهای ملاتونین این نتیجه را ندارد.

براساس بعضی اسناد، گیاهان و مکمل‌ها می‌توانند روی عملکرد دستگاه گوارش تأثیر بگذارند. با‌این‌حال مطالعات بیشتری در این رابطه لازم است.

باید بدانید که عادات و وضعیت بهداشتی که منجر به رفلاکس معده می‌شوند با درمان‌های گیاهی تغییر نمی‌کند.

به‌عنوان مثال موارد زیر می‌تواند منجر به رفلاکس معده شود:

همچنین کاهش وزن، از مصرف گیاهان و مکمل‌ها می‌تواند برای درمان رفلاکس معده مؤثر باشد.

قبل از اینکه هر نوع داروی جایگزینی را برای درمان رفلاکس معده استفاده کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می‌تواند بهترین و کارآمدترین روش را برای درمان رفلاکس معده تعیین کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

عالی بود.
ممنونم

ممنون از مطالب خوبتون.
https://uboot.in/

از توجه شما ممنونم

داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده

خواص خوراکی ها

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

مسیر یادگیری؛ ۴ مرحله‌ای که برای استادشدن در هر مهارتی طی می‌کنیم

زخم اثنی عشر؛ علائم،‌ دلایل،‌ راه‌های پیشگیری و درمان

کتاب صید قزل آلا در آمریکا؛ شاهکاری دیگر از نویسنده‌ٔ محبوب آمریکایی

انواع هوش‌ گاردنر؛ چرا نتایج تست هوش سنتی قابل اعتماد نیست؟

انواع سالاد که خود یک وعده غذایی کامل هستند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟




خانه

موبایل

بیماری رفلاکس معده یکی از اختلالات شایع گوارشی است

 

داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده

بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)‌ که اغلب با ترش کردن معده اشتباه گرفته می‌شود یکی از اختلالات شایع گوارشی است.ترش کردن معده ممکن است با خوردن یک تکه پیتزا رخ دهد و شما را اذیت کند در حالی که بیماری رفلاکس معده به مری وقتی رخ می‌دهد که غذا، محتویات اسید معده، ترکیبات صفراوی یا عصاره پانکراس به مری برمی‌گردد و این عارضه بیش از دو نوبت در هفته رخ می‌دهد. این ترکیبات اسیدی که به داخل مری وارد می‌شوند سبب سوزش، التهاب و زخم می‌شوند که این فرآیند غیرعادی می‌تواند منجر به سائیده شدن و نازک شدن جداره مری شود.علائم ابتلا به رفلاکس معده،  گیر کردن غذا در مری، التهاب توام با سوزش، حالت تهوع، سرفه‌های مزمن، خس خس سینه، علائم شبه آسم و پوسیدگی و فرسایش میانی دندان‌ها هستند. این مسئله همچنین احتمال ابتلا به سرطان مری را در شما افزایش می‌دهد. در درمان این بیماری یافتن منشا اصلی بروز آن، مهمترین گام محسوب می‌شود. افراد دارای اضافه وزن و مسن به دلیل داشتن چربی شکمیِ که عملکرد مری و اسفنکتر مری را دچار اختلال می‌کند، در معرض ابتلا  عارضه ی  رفلاکس معده  هستند. این چربی‌های شکمی عملکرد دریچه اسفنکتر را که از بازگشت اسید معده به مری جلوگیری می‌کند مختل می‌سازد. بسیاری عوامل نظیر مصرف الکل، نیکوتین، مصرف خوراکی‌های حاوی کافئین و غذاهای پرچرب و پرادویه سبب شل شدن عضلات اسفنکتر می‌شوند. اما ناامید نشوید.درمان گیاهی برای ریفلاکس معدهآلوئه ورا : عصاره‌ی آلوئه‌ورا به هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان التهاب مفید است. این ماده به کاهش تحریک حاصل از برگشت اسید معده کمک می‌کند. آلوئه‌ورا حاوی موادی مانند پولی‌ساکاریدها و گلیکوپروتئین‌هاست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در عین حال پولی‌ساکاریدها به ترمیم پوست کمک می‌کنند و گلیکوپروتئین‌ها برای کاهش درد و التهاب مفید هستند.خوردن ژل آلوئه‌ورا پیش از غذا مفید است. مقداری از این ژل را می‌توانید همراه چای یا آبمیوه نیز میل کنید. آب آلوئه‌ورا شامل ویتامین‌های مختلف، موادمعدنی و آنزیم‌های مفید برای سیستم ایمنی است. همچنین این گیاه، شامل فیبر است که به تنظیم حرکات روده و کاهش یبوست نیز کمک می‌کند و برای بیماری رفلاکس معدهمفید است.

عصاره‌ی آلوئه‌ورا به هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان ریفلاکس معده است

 

شیرین بیان : این گیاه معده را با یک ماده ژل مانند پوشش می‌دهد و از تحریک آن جلوگیری می‌کند.گیاه شیرین بیان به صورت تنتور یا چای در دسترس است. ریشه‌ی شیرین بیان به صورت چای و قرص در بازار موجود است. این گیاه باید با مشورت پزشک استفاده شود زیرا حاوی ماده‌ای به گلیسیریزین است که ممکن است عوارض ناخواسته به همراه داشته باشد.علاوه بر این شیرین بیان برای کاهش فشار خون نیز مفید است. قرص‌های جویدنی که از گیاه تهیه می‌شود نیز ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. این ماده باید با بزاق دهان مخلوط شود و به شکل کپسول تاثیری ندارد. قرص‌های جویدنی 1 تا 2 بار در روز پیش از غذاها باید مصرف شود.آب گرم و آبلیموی تازه: صبح خود را با یک فنجان آب گرم و آبلیموی تازه شروع کنید. با نوشیدن این محلول با معده خالی و 15 الی 2 دقیقه قبل از خوردن صبحانه، بدن می‌تواند به طور طبیعی اسید معده را متعادل کند. این محلول برای همه بی‌خطر است رفلاکس معده مفید است.جوش شیرین: یک قاشق جوش شیرین را در نصف فنجان آب حل کنید و بنوشید، اگرچه این محلول بدمزه است اما برای رفلاکس معده موثر است.سنبل ختایی : گیاهی دارویی است که ریشه، میوه و دانه‌های آن خواص دارویی دارد.این گیاه به همراه 5 گیاه دارویی دیگر مصرف می‌شود و در بهبود نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مفید است. عصاره‌ی آن را با عصاره‌ی سیر و هویج و رازیانه مخلوط کنید و سه بار در روز هر بار یک میلی‌لیتر از آن را استفاده کنید. 

سنبل ختایی گیاهی دارویی است که در بهبود نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مفید است

 سرکه سیب: روزی یک تا دو قاشق چایخوری سرکه سیب بخورید. مخلوط سرکه سیب و عسل بسیار مفید و خوشمزه است. حتی می‌توان به جای لیمو، سرکه سیب در چای ریخت. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند سوء هاضمه و رفلاکس بر اثر تولید زیاد اسید معده ایجاد می شود. اما آخرین مطالعات نشان می‌دهد که بر خلاف باور مردم، این عارضه به دلیل کمبود اسیدهای لازم برای هضم کامل غذا بروز می‌کند. همچنین خوردن ترشی، ترشی کلم و سایر غذاهای ترش و اسیدی به کنترل اسید معده کمک می‌کند. چای‌ها و دمنوش‌ها: نوشیدن چای و دمنوش بابونه، نعناع یا شنبلیله به کاهش علائم رفلاکس اسیدی کمک می‌کند.بابونه : گل این گیاه در داروها استفاده می‌شود. ماده شیمیایی موجود گیاه بابونه سبب کاهش التهاب می‌شود. 5 قطره از تنتور این گیاه را سه بار در روز میل کنید. استفاده طولانی مدت بابونه ممکن است سبب بروز حساسیت شود.

 

بادرنجبویه : برای درمان نفخ معده و روده استفاده می‌شودرفلاکس معده مفید است. استفاده از این گیاه عوارض جانبی ندارد اما در صورتی که با گیاهان دیگر استفاده شود ممکن است سبب حساسیت پوستی مانند راش یا خارش پوستی شود.  

بادرنجوبه برای درمان نفخ معده و روده استفاده می‌شود

   جلبک دریایی فوکوس : 5 تا 1 میلی‌گرم از این گیاه که به صورت کپسول باشد سه بار در روز مصرف شود. مصرف این گیاه عوارض جانبی مربوط به مسمومیت ید در بردارد. خواص آن کمک به هضم غذا، رفع یبوست و کمک به سیستم گوارش است. در درمان نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مؤثر است.خار مریم : برای درمان موقتی سوزش سرِدل استفاده می‌شود. چون سرشار از کلسیم است برای ریفلاکس اسید معده مفید است. اما از 2 گرم از شیره‌ی آن نباید مصرف شود.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منبع:

isna.iryjc.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

تندرستی و تغذیه ۳ 6,355 بازدید

 ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که هر هفته یا چند بار در هفته به سالن ورزشی یا به کلاس‌های گوناگون می‌روند و وزنه می‌زنند و کلی عرق خودشان را در می‌آورند، اما هر بار که به روی وزنه می‌روید، می‌بینید که وزنتان همان است که بوده

 مشکل در کجاست؟ آیا ورزش‌ شیوه‌‌ای مطمئن برای کاهش‌وزن اضافه نیست؟ شاید مشکل این باشد که در ورزش‌کردن، همان اشتباه‌هایی را مرتکب می‌شوید که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند. برای اینکه وزنتان را کم کنید، باید با ورزش‌، از کالری‌ای که با خوردن غذاها دریافت می‌کنید، کالری بسوزانید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر به سالن ورزشی بروند و فقط با وسایل وزنه‌زنی کار کنند، وزنشان کم خواهد شد یا اگر هنگام ورزش حسابی عرق کنند، میزان زیادی کالری سوزانده‌اند در حالی‌که این‌طور نیست و وزنی که با عرق‌کردن از دست می‌‌رود، فقط به آب مربوط می‌شود و با خوردن مایعات جایگزین خواهدشد. یک مشکل دیگر این است که افراد نمی‌دانند چگونه از وسایل ورزشی استفاده کنند و بره ورزشی‌شان را درست طراحی و اجرا نمی‌کنند، بنابراین با وجود تقلای جسمی زیاد، چندان نتیجه نمی‌گیرند. این مطلب شما را با ۹ اشتباه رایج در سالن‌های ورزشی آشنا می‌کند:

خیلی از افراد وقتی به سالن ورزشی می‌روند، آنقدر به صحبت‌ با دوستانشان مشغول می‌شوند که یادشان می‌رود برای ورزش‌ به آنجا آمده‌اند و زمان زیادی را تلف می‌کنند، در حالی که در سالن ورزشی باید بر انجام تمرین‌ها متمرکز شد و گپ‌زدن را به زمان استراحت پس از ورزش موکول کرد.

داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده

بسیاری از افراد، تمرین‌ها را با شدت کافی انجام نمی‌دهند. آنها فکر می‌کنند فقط تحرک‌داشتن باعث کاهش‌وزن می‌شود، اما اگر شدت حرکات به حد لازم نرسد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.علاوه بر افزایش شدت انجام حرکت‌ها، انجام تمرین‌ها برای مدت طولانی‌تر، افزایش وزنه‌ها یا دامنه حرکات، «انجام تمرین‌های گوناگون به طور متوالی»، تمرین‌های روی سطح شیبدار یا افزایش فشار ناشی از وزن بدن با پوشیدن جلیقه‌های وزنه‌دار یا آویزان‌کردن وزنه از قوزک پا نیز می‌تواند مفید باشد.

روی صفحه دستگاه‌های ورزشی نمودارهایی مربوط به میزان فعالیت قلبی‌- عروقی هنگام ورزش وجود دارد که به چند «منطقه» تقسیم شده است. در منطقه‌ای که اصطلاحا «منطقه سوزاندن چربی» یده می‌شود، شدت فعالیت خیلی زیاد نیست و معمولا در حد ۶۵ تا ۷۰ درصد «حداکثر سرعت ضربان قلب برای سن» است، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد هر چه شدت فعالیت جسمی باشد، کالری بیشتری صرف می‌شود و این نه تنها هنگام ورزش‌ در سالن، بلکه پس از ترک سالن ورزشی و در زندگی روزانه نیز صدق می‌کند. بالارفتن ضربان قلب تا حد رسیدن به این «منطقه» کافی نیست و مانند این است که موتور اتومبیلتان خاموش، اما کاپوتش هنوز گرم باشد. شدت تمرین‌ باید به بالاتر از این حد برسد. اگر نمی‌توانید یک باره شدت فعالیت جسمی‌تان را بالا ببرید، سعی کنید به تدریج از این مرز عبور کنید.

باید مراقب باشید مقدار‌ کالری مصرفی‌ای که روی صفحه دستگاه‌های ورزشی در فعالیت هوازی‌ نشان داده می‌شود، گمراهتان نکند. این مقدار فقط یک تخمین کلی است و متغیرهای گوناگونی بر آن تاثیر دارند. ممکن است صفحه نمایش نشان دهد شما ۵۰۰ کالری سوزانده‌اید در حالی که فقط ۲۵۰ کالری سوزانده باشید. این اتفاق به خصوص در موارد «فریب خوردن» دستگاه، مانند تکیه دادن روی میله‌های نگهدارنده آن، می‌افتد. اگر رایانه دستگاه را ملاک قرار دهید که بر اساس سرعت و شمار چرخش‌ها کالری مصرفی را محاسبه می‌کند، ممکن است کمتر از حد لازم فعالیت جسمی انجام دهید.

اگر بارها و بارها فعالیت جسمی مشابهی انجام دهید، بدنتان تغییر نخواهد کرد. ابتدا ممکن است وزنتان کاهش یابد، اما سرانجام به نقطه‌ای می‌رسید که دوباره وزنتان به حد اولیه بازمی‌گردد. یکی از مشکلاتی که در پیشرفت بره ورزشی با آن روبرو می‌شوید، نیاز به تعویض دستگاه و انجام تمرین‌هایی معمولی است که با آنها احساس راحتی می‌کردید. مثلا ممکن‌است با انجام ورزش‌های هوازی احساس راحتی کنید، بنابراین اضافه‌کردن تمرین‌های قدرتی برای افزایش حجم عضلات و بافت‌ها در بدن که کالری هم می‌سوزاند، برایتان مشکل باشد. یا برعکس فقط تمرین‌های قدرتی انجام دهید که توده عضلانی‌تان را حفظ می‌کند، اما وزنتان را کاهش نمی‌دهد، اما باید به ترکیبی از تمرین‌های هوازی و قدرتی بپردازید.

اگر ندانید چگونه از یک دستگاه ورزشی استفاده کنید یا تمرینی را به درستی انجام دهید، ممکن است آنقدرها که انتظار دارید کالری نسوزانید. گاهی درست انجام ندادن تمرین، آسیب‌دیدگی‌ را در پی دارد و در نتیجه دیگر نخواهید توانست به تمرین‌ ادامه دهید و کالری‌های اضافی را بسوزانید. این مشکل به خصوص هنگامی بروز می‌کند که فرد بر انجام تمرین‌ها با تکنیک‌هایی که در گذشته آموخته و اکنون معلوم شده است نادرست هستند، اصرار می‌‌کند. علوم ورزشی در چند دهه گذشته تحولات بسیاری داشته و دستگاه‌های ورزشی نیز تغییرات زیادی کرده‌اند. برای حل این مشکل، از یکی از مربیان مجرب سالن بخواهید همراه شما تمرین کند، یا چند جلسه شما را تمرین دهد.

شروع زودهنگام یک بره ورزشی قبل از آنکه مراحل قبلی آمادگی بدنی را گذرانده باشید، علاوه بر افزایش احتمال آسیب‌دیدگی‌ها، ممکن است باعث درد شدید بدن شود. احساس درد، بد نیست و نشان می‌دهد بدن در حال ساختن عضله است، اما فعالیت جسمی بیش از حد به خصوص اگر زودهنگام باشد، درد شدیدی ایجاد می?کند که باعث می‌شود انگیزه‌تان را برای ادامه ورزش از دست بدهید. یک علامت دیگر فشار بیش از حد بر بدن هنگام انجام تمرین‌ها، احساس ضعف و خستگی است که بر میزان فعالیت‌ها در بقیه روز تاثیر خواهدگذاشت و باعث می‌شود در سوزاندن کالری موفق نباشید. میزان کالری‌ای که با یک ساعت تمرین در سالن ورزشی می‌سوزانید، بسیار کمتر از کالری‌‌‌ای است که در طول ۲۳ ساعت دیگر می‌سوزانید، بنابراین باید طوری در این یک ساعت تمرین کنید که میزان کالری مصرفی‌تان در بقیه روز هم افزایش یابد. راه‌حل این است که بره‌ای مخصوص خودتان برای تمرین‌ داشته باشید. بسیاری از سالن‌های ورزشی بره‌های رایانه‌ا‌ی برای انجام این کار دارند ولی اگر چنین بره‌ای وجود نداشت‌، مربیان حاضر در سالن می‌توانند به شما کمک کنند. حتی ممکن است سالنی که عضو آن هستید، جلسه‌های دوره‌ای تمرین دادن شخصی را با همان حق عضویت، در اختیار شما بگذارد، بنابراین در این باره سوال کنید.

یک تمرین‌دهنده یا مربی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند هیچ‌کدام از اشتباه‌ها را، مرتکب نشوید. تمرین‌دهنده شخصی تضمینی برای آن است که حداکثر بهره را از تلاش‌هایتان ببرید. برای اینکه بره تمرینی متناسب با نیازهایتان را طراحی کنید، بهتر است از یک تمرین‌دهنده شخصی مجرب یا یکی از مربیان سالن کمک بگیرید. این تمرین‌دهنده، یک بره شخصی‌ متناسب با نیازهای خاص شما تدوین می‌کند و مراقب است که تمرین‌ها را درست انجام دهید، حتی ممکن است برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب که عامل مهم‌تری در حل مشکل اضافه وزن شماست، راهنمایی‌تان کند.

ادعاها در مورد تضمین‌ کاهش چربی موضعی یا لاغری موضعی شکم یا باسن را فراموش کنید. کارشناسان می‌گویند ژنتیک عامل اصلی تعیین اندامی است که چربی ابتدا در آن تجمع می‌یابد یا از آن برداشته می‌شود. فقط باید بر سوزاندن کالری با انجام یک بره تمرینی متعادل متمرکز شوید. زیرا در نهایت با کاهش‌وزن کلی بدن، همه بخش‌های بدن لاغر می‌شوند.

به نقل از هفته ه سلامت

برچسببدنسازی ورزش

4 روز پیش

۱۳۹۷-۰۶-۲۲

۱۳۹۷-۰۶-۱۸

مفید بود

با سلام . من زخم اثنی عشری دارم . و بدنسازی میرم . اسید معدم هم زیاد هست . و از سیب زمینی آب پز و تخم مرغ آب پز زیاد مصرف میکنم . آیا بدنسازی و مصرف سیب زمینی آب پز و تخم مرغ آب پز برای من مضر است . خودم احساس میکنم که بزاقم زیاد شده و باید مدام قورت بدم و اذیتم میکنه ممنون میشم پاسخ بدید ..

. وضعیت شما نیاز به بررسی داره. جهت مشاوره و درمان، به شماره ۰۹۱۲۹۱۷۵۳۴۰ از طریق تلگرام پیام بدید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

ذر این مطلب به علت, علائم و روش های کاملا موثر برای درمان قطعی رفلاکس معده می پردازیم. با استفاده از این روش ها دیگر نیازی به استفاده از درمان های دارویی که عوارض بسیاری هم دارند، نخواهید داشت.

بازگشت اسید معده و محتویات داخل آن به اسفنکتر مری، که منجر به سوزش مری و گلو می شود را رفلاکس معده گویند. رفلاکس به دلیل سرد بودن معده صورت می گیرد و معمولا در افراد با مزاج سرد بروز می کند. در ادامه با راه های درمان قطعی رفلاکس معده آشنا خواهید شد.

به هنگام خوردن غذا، اسید معده برای تجزیه مواد غذایی ترشح می شود اما به دلیل پیدایش نقص در دریچه مری که اسفنکتر یده می شود، رفلاکش معده بروز می کند. اسفنکتر بافتی اسفنجی است که وظیفه آن عبور غذا از مری به معده و جلوگیری از بازگشت آن از معده به مری می باشد. بدین ترتیب در رفلاکس معده غذا و اسید معده وارد مری می شوند که این امر منجر به سوزش در قفسه سینه می شود.

داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده

مهم ترین نشانه رفلاکس معده احساس سوزش در قفسه سینه است و این درد نیز غالبا بعد از صرف غذا ایجاد شده و تا چندین ساعت هم ادامه داد. در این حالت دراز کشیدن و یا حتی خم شدن شدت درد را می کند. علائم دیگر رفلاکس معده عبارتند از سوزش معده، در گلو احساس مزه ترش کردن، مشکل داشتن در بلع غذا، داشتن سرفه و یا آسم می باشند. اگر رفلاکس معده شدید و به صورت متوالی (بیش از دو بار در هفته) رخ دهد، خطرناک شده و منجر به زخم و التهاب در مری و بروز سرطان می شود.

در ادامه به روش هایی که برای درمان رفلاکس معده موثر هستند، می پردازیم.

به هنگام غذا خوردن و حتی بعد از آن، از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. برای مثال می توانید بعد از خوردن غذا کمربند خود را شل کنید.

برای درمان قطعی رفلاکس معده, تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دراز نکشید زیرا در این حالت اسید معده بیشترین اثر را دارد و می تواند به راحتی ار اسفنگتر عبور کند. اصولا باید بین خوردن غذا و خوابیدن 3 ساعت فاصله باشد. به عبارت دیگر سه ساعت مانده به خواب شبانه غذا نخورید تا دچار رفلاکس معده نشوید.

بعضی از مردم با رعایت فاصله بین خوردن غذا و خوابیدن، باز هم به هنگام دراز کشیدن و خوابیدن دچار رفلاکس معده می شوند. برای برطرف کردن این مشکل بایستی در موقعیت درستی قرار بگیرید و بخوابید. بدین صورت که با قرار دادن تعدای بالشت (حدود 14 سانتی متر) در زیر سر به بدن خود به هنگام خواب شیب بدهید.

برای درمان رفلاکس معده بعد از خوردن هر وعده غذایی پیاده روی کنید. همچنین با پیاده روی کردن و انجام فعالیت های روزانه استرس و اضطزاب که منجر به رفلاکس معده می شوند هم، کاهش می یابند.

بعضی از مواد غذایی باعث ایجاد رفلاکس معده شده و یا شدت آن را افزایش می دهند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از رفلاکس معده از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز کنید.

در هر وعده، مقادیر زیادی از مواد غذایی را وارد معده خود نکنید. به جای آن تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید ولی مقدار هر وعده را هم کم کنید تا دچار رفلاکس معده نشوید.

بهترین نوشیدنی برای درمان قطعی رفلاکس معده, آب می باشد زیرا اسید معده را رقیق می کند. 1 ساعت قبل از خوردن غذا و یا 2 ساعت بعد از خوردن غذا یک تا دو لیوان آب بنوشید.به طور کلی از مصرف نوشیدنی در فواصل گفته شده برای قبل و بعد از غذا، خودداری کنید.

داشتن اضافه وزن بر معده فشار می آورد و این امر موجب رفلاکس معده می شود. بنابراین کم کردن چند کیلو از اضافه وزن به کنترل رفلاکس معده کمک می کند.

برای درمان قطعی رفلاکس معده, شیر گیاهی مثل شیر سویا را جایگزین شیرهای حیوانی کنید. در شیر گیاهی بافت پروتئینی به دلیل فرآیند جوشاندن شکسته می شود. به هنگام مصرف بهتر است به شیر گیاهی کمی عسل اضافه کنید. لاکتوز موجود درشیر منجر به تحریک دریچه مری می شود. مصرف شیر فقط برای مدت کوتاهی منجر به تسکین رفلاکس معده می شود اما در طولانی مدت منجر به ترشح اسید معده می شود.


برای درمان قطعی رفلاکس معده سیگار را ترک کنید. زیرا سیگار کشیدن موجب ضعیف شدن اسفنکتر یا دریچه مری می شود  و این مسئله به رفلاکس معده منجر می شود. مخصوصا اگر بعد از خوردن غذا سیگار کشیده شود ابتلا به رفلاکس معده هم تشدید می بابد.

از بین عرقیات برای رفلاکس معده, عرق بیدمشک و عرق کاسنی بسیار مناسب هستند. این عرقیات را با کمی عسل و آب مخلوط کرده و همچون شربت مصرف کنید.

منبع : آرگا


آشنایی با بهترین سواحل باتومی در تور گرجستان



جنگل سنگ چین یک جاذبه متفاوت برای گردشگران



با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید






نشانی شما منتشر نخواهد شد.

داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده





پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

داروی گیاهی برای رفع رفلاکس معده

روغن سیاه دانه از دانه های این گیاه پرخاصیت که با های گوناگونی مثل سیاه تخمه، سنوخ سیاه، شونیز، کمون هندی و شناخته می شود، بدست می

وقتی نوبت به بهبود حافظه و یادگیری می‌ رسد، تحقیقات اخیر در این باره نشان می دهند که مشارکت مکمل Alpha GPC می تواند بسیار سودمند باشد. به

رژیم غذایی کتوژنیک یک بره رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که به بسیاری از زنان و مردان کمک کرده است تا ظرف پنج هفته 15-18 پوند از

پوست مرغی شدن بدن یا کراتوزیس پیلاریس نوعی اختلال در تولید سلول است که در پوست رخ می دهد. استافیلوکوکوس اورئوس، شاخی شدن را در فولیکول مو افزایش

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع،

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *