داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

خواص دارویی و گیاهی

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده
داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

در آینه که نگاه می کنید مدام حسرت زمانی را می خورید که موهایتان هنوز پرپشت بود و نریخته بود اما افسوس هیچ سودی نخواهد داشت. برای رشد مجدد موهای ریخته شده بهتر است خودتان دست به کار شوید.

مثل همیشه استفاده از راه و روش گیاهی و طب سنتی بهترین گزینه ی پیشنهادی است که در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک بهترین ماسک ها و گیاهان دارویی برای تقویت و پرپشت شدن موهای ریخته شده را به شما معرفی می کنیم.

موهای ریخته شده را می توانید برگردانید و موجب رشد و رویش مجدد آنها شوید. این یک شعار و یا تبلیغ نیست بلکه حقیقت درمان ریزش مو در طب سنتی است. در اغلب اوقات، ریزش مو یک روند طبیعی مربوط به سن است، که از دید پزشکان جز بیماری های خطرناک محسوب نمیشود با این حال، با گذشت زمان ریزش مو ، به یک نگرانی مشترک در بسیاری از مردم تبدیل شده است.

در این بخش از روش های درمان ریزش موی سر در نمناک تعدادی از درمان های خانگی برای ریزش و رشد مجدد مو،و یا در کل جلوگیری از ریزش مو آورده شده است. 

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

1. شیر نارگیل

روش 1.شیر نارگیل:

یک عدد نارگیل تازه یا خشک شده را بشکنید و پوست قهوه ای آن را بشکنید و سپس گوشتش را بیرون بیاورید. آب نارگیل را بگیرید و میوه تازه نارگیل را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس آن را با پارچه صاف کنید.این مخلوط را به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. 

صبر کنید تا خنک شود و سپس درون یک بطری بریزید و در یخچال یا فریزر بگذارید تا یخ زده شود سپس آنرا روی پوست سر و موی خود بمالید. به مدت 5 دقیقه روی سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 تا 45 دقیقه موهایتان را با شامپو و بعد با نرم کننده بشویید و این روند را 2 بار در هفته تکرار کنید.

روش 2: شیر نارگیل و عسل:

هم نارگیل و هم عسل محبوب هستند و به راحتی در همه جا پیدا می شوند. مخلوطی از عسل و شیر نارگیل برای تغذیه موهای آسیب دیده و افزایش رشد مو عالی میباشد.این راه حل همچنین نقش مهمی در جلوگیری از ریشه مو نیز دارد.

نارگیل کاملا تازه یا خشک را بشکنید و گوشت آن را از پوسته قهوه ای نارگیل جدا کنید ،سپس گوشت را با آب نارگیل مخلوط کنید و کمی آب نیز به آن بیفزایید و سپس درون یک پارچه صاف کنید و به مدت 5 دقیقه حرارت دهید،سپس اجازه دهید تا خنک شود ،چند قطره عسل را به آن اضافه کنید و این مخلوط را به طور مستقیم روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.

بعد از 35 دقیقه با شامپوی معمولی و بعد با نرم کننده شستشو دهید و در صورت نیاز این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

نکته:شما میتوانید مخلوط باقی مانده از شیر نارگیل و عسل را برای استفاده دفعه بعد در یخچال ذخیره کنید.

روش 3 ؛ شیر نارگیل ، ماست و آبلیمو:

همانطور که قبلا ذکر شد ، شیر نارگیل را تهیه کنید ، آبلیمو و یک دبه ماست را به آن اضافه کنید و سپس روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب گرم و نرم کننده شستشو دهید در صورت نیاز این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید. 

2. روغن نارگیل:

ابتدا موهای خود را با آب گرم شستشو دهید. مقداری روغن نارگیل را در دستانتان بریزید و سپس به طور مستقیم بر روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.حداقل 5 دقیقه ماساژ دهید، و از یک کلاه دوش یا حوله برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید و پس از 30 دقیقه یا حتی بیشتر ، کلاه را برداشته و مو را به طور کامل با شامپو شستشو دهید.این درمان را1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

نکته:اگر روغن نارگیل شما جامد یا نیمه جامد است ، قبل از استفاده آن را گرم کنید.

3. آلوئه ورا:

روش1 : ژل آلوئه ورا

1 برگ تازه آلوئه ورا را ببرید و ژل داخل آن را استخراج کنید، این ژل را به طور مستقیم روی پوست سر خود اعمال کنید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

روش2 : آلوئه ورا و روغن نارگیل

طبق روش قبل ، ژل آلوئه ورا را استخراج کنید، 2 تا 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذا خوری از این ژل را با هم ترکیب کنیدو به طور کامل بر روی پوست سر و موی خود بمالید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید،سپس موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

روش3: آلوئه ورا و عسل:

2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و 2 قاشق غذا خور یعسل را درون یک کاسه ترکیب کنید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم بزنید و بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

روش4 ؛ آلوئه ورا و روغن زیتون:

2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم بزنید. بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2تا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

روش5 : آلوئه ورا و تخم مرغ:

2 عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده های آن را درون یک کاسه بریزید و یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا نیز به آن اضافه کنید،آنها را به خوبی هم بزنید بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

4.چریش:

روش 1: روغن چریش:

قبل از استفاده ، این روغن را گرم کنید. دو تا سه قطره از این روغن را کف دست هایتان بریزید. و به صورت مستقیم روی مو ها و کف سر خود اعمال کنید. به مدت 5 دقیقه، به خوبی ماساژ دهید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت با آب گرم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

نکته:ممکن است که روغن چریش بوی بدی داشته باشد.

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

روش 2 : پودر برگ چریش:

این پودر را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا یک ماسک به دست آید و بعد به صورت مستقیم روی مو ها و کف سر خود اعمال کنید. کمی صبر کنید تا خشک شود. بعد با آب گرم بشویید. این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید. 

روش 3: برگ های چریش تازه ی خرد و آسیاب شده:

مقداری برگ چریش را تهیه کنید. به خوبی با آب تمیز کنید و آسیاب کنید. سپس با کمی آب گرم مخلوط کنید تا یک ماسک بدست آید. سپس آن را در تمام پوست سر خود و از ریشه تا ساقه موهایتان بمالید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید. 

روش 4 : برگ های چریش جوشانده شده:

1 مشت برگ های چریش تازه را تهیه کنید و به خوبی با آب بشویید و سپس آنها را در آب بجوشانید. بعد از جوشیدن صبر کنید تا رنگ آب به قهوه ای تیره تغییر کند ، سپس اجازه دهید تا خنک شود و سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید و بعد از این آب استفاده کنید و دوباره موهایتان را شستشو دهید و بعد اجازه دهید تا موهایتان به صورت طبیعی خشک شود.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

5. ماست:

نصف فنجان ماست را بر روی کف سر و مو های خود به صورت مستقیم اعمال کنید.با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 20 دقیقه با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید. 

6. آب پیاز:

روش 1. فقط پیاز:

پوست یک عدد پیاز تازه را بکنید و بعد از شستشو ، به قطعات کوچک برش دهید و سپس آب آنها را بگیرید.سپ آن را بر روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به آرامی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

روش 2. پیاز و آلوئه ورا:

1 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری آب پیاز را درون یک کاسه مخلوط کنید.آن را بر روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به بعد از 15 تا 20 دقیقه موهایتان را با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید. 

روش3. پیاز و روغن زیتون:

آب پیاز را درون یک کاسه بریزید و سپس یک قاشق غذا خوری روغن زیتون بهآن اضافه کنید ، ترکیب را به خوبی هم بزنید و سپس روس پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید،با استفاده از یک کلاه حمام موهای خود را بپوشانید و بعد از یک ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

7.چای سبز:

نیم لیتر آب و 3 عدد چای کیسه ای سبز را تهیه کنید و آنها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید.سپس موهایتان را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید و بعد از این چای ولرم برای شستشوی آنها برای بار دیگر استفاده کنید.سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید. 

8. ماسک سفیده تخم مرغ:

2 عدد تخم مرغ تازه را بشکنید و سفیده و زرده آن را جدا کنید،سفیده آن را به طور مستقیم روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 تا 3بار در هفته تکرار کنید.

نکته: برای موهای چرب فقط از سفیده تخم مرغ و موهای خشک از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

9. سیب زمینی:

پوست 2 عدد سیب زمینی متوسط را بکنید ، آنها را برش دهید و آب سیب زمینی را بگیرید بعد به طور مستقیم روی پوست سر و مو هایتان اعمال کنید، به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید ، و با استفاده از یک کلاه حمام موهایتان را بپوشانید. بعد از 20 تا 25 دقیقه با شامپو بشویید و این درمان را هر 20 روز یکبار تکرار کنید. 

10.سیر:

6 تا 8 عدد سیر را تهیه کنید و آن را به قطعات کوچک برش دهید و بعد آنها را له کنید و با کمی آب مخلوط کنید. سپس آن را به طور مستقیم روی سر و موهای خود بمالید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید. 

نکته:شما میتوانید چند قطره از آب سیب را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و به عنوان شامپوی روزانه ار آن استفاده کنید.

11.آبلیمو:

مقداری آبلیمو را روی پوست سر خود ، به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم و آب ولرم شستشو دهید.این دذمان را یکبار در هفته تکرار کنید. 

نکته:شما همچنین میتوانید به مخلوط آبلیموی خود مقداری روغن نارگیل ، روغن زیتون، روغن کرچک یا آلوئه ورا برای گرفتن نتایج بهتر اضافه کنید. 

12. روغن کرچک:

3 قاشق غذا خوری روغن کرچک را کمی گرم کنید و روی مو و پوست سر خود اعمال کنید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام موهایتان را بپوشانید و بعد از حداقل نیم ساعت با شامپو مناسب موهای خود و آب ولرم شستشو دهید.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

نکته:برای گرفتن نتایج بهتر ، شما میتوانید روغن کرچک را با کمی روغن جوجوبا ، رز ماری و یا روغن درخت چای ترکیب کنید.

برای استفاده از گیاه گزنه برای رشد و پرپشت شدن موهای ریخته شده باید به این روش ها که در ادامه بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم عمل کنید.

روش 1: دم کردن گزنه

مقدار 40 گرم برگ گزنه را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت 10 دقیقه دم کنید . از شب تا صبح روی موهایتان باشد .

روش 2: گزنه و الکل

اگر ریشه ی گزنه را داخل الکل شصت درجه خیس کنید، و آن را پانزده روز در آفتاب نگهداری کنید و سپس صاف کنید مایعی بدست می آید که چنانچه سه قاشق آنرا با آب مخلوط کرده ، به سر بمالید از ریزش مو جلوگیری می نماید و موجب پرپشتی موهای سر می شود.

روش 3: جوشانده گزنه

به اندازه 30 گرم گزنه را در یک لیتر آب ریخته و بمدت 10 دقیقه آن را بجوشانید و وقتی خنک شد آن را روی سر ماسک کنید.

 

مرسی ولی تاچه مدتی باید روی سر بماند

وای اگه جواب بده خیلی عالیه دارم دیوونه میشم موهام خیلی کم شده

سلام خودم استفاده کردم عالی هست تا سه الی پنج روز موهام پُرشد عالیه شماهم استفاده کنید نتیجه میگیرید من تخم مرغ سیب زمینی گذاشتم پیاز برای رشدمو زیاد میکنه .

واقعا موهاتون دوباره دراومد؟

سلام دوستا فقط روغن رزماری یا لیسون رزماری از داروخانه بگیرد هر شب 15 قطر بزنید به مدت 15دقیقه ماساژ بده خدا شایده جواب میده ولی اگر 6ماه استفاده کنید 100در100جواب میده

برای رشد مجددمو ام خوبه

ممنون از راهنماییتون ، میخواستم در ترکیب آب سیب زمینی ، زده تخم مرغ ، و عسل ، میشه سفیده ی تخم مرغ رو هم اضافه کرد؟

دوستان گلم من شنیدم اگر پوست سبز گردو تازه را به قسمتهای ریخته مو بمالید بعد از دو هفته همه موها در می آید . امتحانش ضرر ندارد

سلام . من 10ساله ریزش مو دارم. الان 23سالمه . موهایم هم ریخته و هم کم پشته .بخدا از زندگی سیر شدم . نمیدونم چکار کنم . موهای ریخته شده زیاد دارم ولی رشد نمی کنه . توروخدا یکی کمکم کنه .

سلام کپسول زینک پلاس رو تهیه کنید از داروخانه یک پک سه تایی روزی دو عدد یکی صبح بعد صبحانه یکی شب قبل از خواب ایشالا ک جواب میگیری

واقعا تاثیر داره ؟شما نتیجه گرفتید؟؟؟

داداش چرا الكي ميگي زينك پلاس يه مدت قطع ميكنه بعد يه مدتي دوباره شروع ميشه تنها راهش استفاده از همين ماسك هاي گياهيه

به نظر من از زندگی سیر نشو. برو دکتر متخصص مو ، بعد از یک مدت موهای سرتون چون دختر هستین پسر نیستین زود می یان ، فقط باید تمرکز کنی رو موهای سرت و رو چیز دیگری تمرکز نکنی خوب و با دقت به یک متخصص پوست. ومو فکر کن بعد هر هفته یا ماه برو پیشش برای بدست اوردن شانس و اقبال دو باره ، چون سنتون واقعا هنوز پایینه باید موهای پر پشتی داشته باشید برای عرض اندام ، سلامت باشید فقط یک متخصص خوب پوست و مو برو ، به نظرم متخصصان پوست و مویی که تو تبریز و شهر های شمالی و تهران بری بهتره .

به طور کلی ریزش مو دارای سه علت میباشد:۱کمبود ویتامین و مواد مغذی۲هورمونها۳ژنتیکتمام موارد طبیعی فقط مشکل ۱ را حل میکنند اما برای درمان موارد ۲ و۳ باید از دارو استفاده شود و تنه داروهای تائید شده ماینوکسیدیل و فیناستراید میباشند البته ناگفته نماند ماینوکسیدیل باید مادام العمر استفاده شود

سلام دوست عزیز من هم چند سالیه ریزش شدید مو داشتم ولی با درست کردن یک محلول آب لیمو طبیعی ونمک رامخلوط کردم ته استکان آب لیمو ویک قاشق غذا خوری نمک را خوب حل کردم وبعد داخل شامپوم ریختم توانستم ریزش مورا کاملا قطع کنم وبازدن یک روغن آرگان رویش مجدد موهام را مشاهده کردم به شماهم پیشنهاد میکنم اگر سرتون چرب ازاین روش استفاده کنید

فایده داره اما بايد تا چند ماه مکررا انجام بدى

دوستان و عزیزان من میگم روغن سیاه دانه برای مو خوبه روغن بادام تلخ هم همچنین .مقداری روغن سیاه دانه و هنا و روغن سوسن رو قاطی کرده و ضماد درست کنید و به جاهای کم پشت بزنید …بهداشت سر را رعایت کنید…موها را در شست و شو چنگ نزنید …و از همه مهم تر اینه که عذر خواهی میکنم که اینو میگم شرمنده ام لطفا خواهشا استمنا یا همون خود ارضایی هم انجام ندید چون جدا باعث ریزش مو میشه ..استرس هم نداشته باشید ..سالم و زلفمند باشید

حنا به هیچ عنوان استفاده نکنید که پشیمان میشید قطعا سفیدی مو را بیشتر نشان میدهد

سلام موهای جلوی سرم براثر کشیده شدن از ریشه کنده شده پوست سرم معلومه ایا علاج داره؟

سلام من دارم هرشب یک عددتخم مرغ وپودرنخود وپودرعدس وپودربرگ مورد باهم ترکیب می کنم میزنم به کف سرم پلاستیک می کشم روی سرم وروسری میبندم صبح هم میشورم خیلی خوب شده دیگه اصلا موهام نمیریزه تایک ماه بایدبزنی هرشب خودم پودرشونوآماده کردم

یه سوال داشتم از شما که شما این مواد رو بهسرتون میزنید مواد تا صبح خشک نمیشه بعد موقع شستشو ریزش ندارید؟؟؟

سلام دوستان فکر نمیکنم این روش ها جواب بده بنظر من اصلاح کردن موها بصورت مداوم برای مثال هردوماه چند سانت کوتاه کنید نتیجه بده یا از سبوس غلات ک شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی واملاح مفید برای رشد مو تاثیر داره

سلام دوستان من خیلی دوست دارم موهای بلند داشته باشم به نظرتون چکار کنم

س.روغن ارگان اویل صادقانه هم رشد مو هم ابرو رو دو برابر میکنه بهت قول میدم استفاده کن

چ مدت باید استفاده کنی

سلام دوستان من ۱۸ سالمه و با این سن کم ریزش مو دارن اونم هرروز. حالا گفتم اگه میشه یه روز موثر که باعث رشد مجدد موهای سر میشه رو بهم پیشنهاد کنید ممنون میشم

سلام دوست گرامی شما می توانیدآب برنج جوشیده شده راباآرد گندم راهم زده و اب آن به مویتان آغشته کرده و اردش رابه صورتتان بگزارید ماسک صورت باعث از بین بردن قرمزی صورت میشود

سلام من دوسال پیش موهای خودم را قیچی کردم و موی سرم دیگر رشت نکرد من از این موضوع خیلی ناراحتم

قرص بیوتن بخرین و مصرف کنید. هم ایرانی هست هم خارجی ، فرقی هم ندارن . رشد مو و ناخن بیشتر میکنه .

وقتی سن آدم به جوانی می رسه و کودکی و نو جوانی رد میشه ریزش مو شروع میشه این طبیعیه اگر موهای ریخته شده در بیاد و مو خالی نشه باز هم نگرانی نداره اما اگر موی سر داره خالی میشه تنها دارویی که خیلی موثره پودر سبوس برنج رو تو نمکدون بریزید و هرروز روي هر غذایی که ميخوريد بریزید به مدت چهار ماه مطمئنا نتیجه ميگيريد

به نظرمن واسه اونایی ک موهاشون کامل ریخته یاارثی هستن فقط وفقط گزینــــــه کاشت مو موثره الکی وقت خودتونوهدرندیدبااین چیزا اینافقط واسه کسایی هست ک موهاشون اسیب دیده وکم پشت ونازک شدن موهاشون ـ…فقط اقدام به کاشت موطبیعی کنید دوستان گلم

دوستان اصلا از ماسک پیاز قرمز و سیب زمینی استفاده نکنید من موهام خوب بود فقط میخواستم پر پشت تر شه زد موهامو داغون کرد.

سلام از اب سیب زمینی و مقداری پودر گل ختمی و در نهایت دو تا قاشق غذا خوری گل گندم بهش اضافه کنید و رو سرتون بزارید تاثیرش فوقالعادس بخاطر مواد مغنی ک داخل گل گندم وجود داره

سلام دوستان خرگوشک ساچ هم خیلی خوبه

دوستان برای بلند شدن مو برگ صدر هم خیلی موثره .از عطار بگیرین با آب مخلوط کنین .بزنین به ته موهاتون ۲_۳ ساعت بمونه بعد بشورین .واقعا اثر داره

من خودم خدای ریزش موام! الان دارم روغن سیاه دونه و کپسول فارماتون میخورم. یکم بهتر شده ریزشش

سلام من ریزش مو ندارم اما موهام خیلی کم پشت و نازکه جوری ک پوست سرم چون خیلی سفیده مشخص میشه :(خواهش میکنم کسی تجربه ای برای پر پشت شدن مو داره بگه.اعتماد ب نفسم اومده پایین دارم دیوونه میشم

موهاتو تا یک ماه فقط ژیلت بکش و نزار بزرگ بشه بعداز یک ماه موهات پر پشت میشه

این روش خوبه ولی بیشتر کاراییش برای رشد سریع مو هاست نه درمان ریزش و پرپشت شدن اون

سلام من ۱۷ سالمه موهام خیلی ریخته و کف سرم کاملا پیداست لطفا کمکم کنید

سلام من خواهرم كف سرش پيدا بود روغن شنبليله استفاده ميكنه و زرده تخم مرغ عاليه امتحان كنيد

سلام روغن نارگیل و روغن بادام و سفیده تخم مرغ و با هم مخلوط کنین حداقل ۴ ساعت بزارین رو موهاتون بمونه معجزه میکنه عالیه

سلام من نه ساله ریزیش مو دارم البته بیماری کندن مو دارم الانم کلی از موهامو بدوت اینکه متوجه بشم کندم ب خدا داغونم چیکار کنم خوب شن موهام برگرده یعنی راهی هم هست

دوست عزیز برو پیش روانپزشک اول این مشکلتو درمان کنه منم مثل شما بودم !

سلام چیزی که بنده خودم استفاده کردم وجواب داده تجربه خودم رو دراختیارتون میزارم واون اینکه گل ختمی سفید ویازردرنگ که تتزه وخشک شده باشه رو آسیاب کنیدوپودرحاصله رو الک می کنید بعددریک ظرف شیشه ای دردارنگه میدارید هفته ای سه بارونیم ساعت قبل ازرفتن به حمام یک قاشق از این پودرگل ختمی را بایک لیوان آبجوش تویه کاسه ای مخلوط می کنید ویه پیش دستی کوچک سرکاسه بزاریدتادم بکشه حالا بعدازنیم ساعت دم کشیدن هم میتونیدازیک جوراب زنانه که حتما بایستی تمیز وعاری ازرنگ دادن باشه این محلول را صاف کنید وآب حاصله رابه مدت یه ربع بیست دقیقه سرتان راباآن میشورید وتاکیدا با کف دست پوست وموهای سرتان را ماساژدهیدودرپایان باآب بشویید موهایتان را .بدون صافی هم میتونیدمحلول را مستقیما روی موهایتان بریزیدبازهم تاکیدا ازهیچ نوع شامپوی صنعتی وبازاری استفاده نکنیدتاکیدمیشه اگه ازشامپو استفاده نکنید درعرض دوهفته تفاوت را کاملا احساس خواهیدکرد هفته ای سه بار اینکارو انجام دهیداگه موهایتان چربه سعی کنید به مقدارکم ازشامپوی گیاهی استفاده کنیدریزش موهایتان قریب به صددرصدقطع میشه

آب سیبزمینی وآب پیازرومیشه یک یادوروزروی سربمونه یاحتمابایدبعدیه ساعت بشورمش

تورو خدا جوابمو بدین من ۱۴سالمه موهام داره میرزه تورو خدا من چیکار کنم موهام دوباره در بیان لطفا جواب بدین

ببین دوست عزیز مویی که ریخته بر نخواهد گشت اما شما میتونی با مراقبت و پروتئینه و ویتامین کردن از مابقیش مراقبت کنی و از شامپو های که درصد بسیار بالا کتوکنازل دارند استفاده نکنید و سعی کنید به هیچ عنوان از مواد حالت دهنده مو استفاده نکنید و موهای خودتون رو حداقل دو روز یک بار بشورید

چرت نگو جان خودت موی ریخته خیلی خوبم در میاد

میشه روغن بادام تلخ رو با روغن نارگیل با هم به موها زد؟؟من 2هفتس متوجه شدم موهام نصف شده همش ریخته

منم اون روش گل ختمی رو استفاده کردم واقعا عالی بود ریزش موهام قطع شد. استفاده ش هم آسونه. به نظرم شما هم استفاده کنید.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

ریزش مو می‌تواند به دلیل ژنتیک ، مشکلات پزشکی یا آسیب به مو باشد . بعضی از گیاهان و داروهای گیاهی می‌توانند از طاسی جلوگیری و باعث رویش مجدد مو بشوند یا حداقل مو را قوی کنند . این گیاهان و مکمل‌ها را می‌توانید از عطاری‌ها ، داروخانه‌ها یا به‌صورت آنلاین تهیه بفرمایید . قبل از مصرف آن‌ها پیشنهاد می‌شود که با پزشک خود حتماً مشورت بفرمایید .

قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید . قبل از استفاده از هرگونه مکمل یا داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید . زیرا ممکن است که به آن‌ها آلرژی داشته باشید .

پیاز روی سر بمالید . نشان داده‌شده است که پیاز خام یا آب پیاز درزمانی که به‌صورت مستقیم روی سر مالیده شود باعث رشد مو در افراد طاس می‌شود . به‌سادگی یک‌تکه پیاز را روی سرخود بمالید سپس دوش بگیرید تا بوی آن از بین برود .

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

چای سبز بنوشید . بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز می‌تواند به رویش مو کمک کند . هرچند که شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد چای سبز روی طلسی تأثیر دارد .

برای بهترین نتیجه چای سبز را با آب جوش درست کنید .

فلفل قرمز بخورید یا به پوست سر بمالید . کپسایسین موجود در فلفل تند خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند گردش خون را افزایش دهد که برای داشتن پوست سری سالم ضروری است . در غذای خود از فلفل استفاده کنید و به پوست سرخود نیز بزنید .

سبزی بیشتر از همیشه مصرف کنید . بر طبق طب آیورودا که در هند یک طب سنتی است ؛ ریزش مو می‌تواند در نتیجه بیش‌ازاندازه بودن Pitta در بدن باشد که با خوردن سبزی می‌توان آن را بالانس کرد .

پشتوانه علمی کمی در رابطه با طب آیورودا وجود دارد .

جینکوبیلوبا مصرف کنید . به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و افزایش گردش خون توسط جینکوبیلوبا می‌توان به کمک آن ؛ رویش مو را بهبود بخشید . گردش خون درست برای داشتن پوست سر سالم و جلوگیری از ریزش مو ضروری است . شواهد کمی از ارتباط این گیاه با رویش مو  و جلوگیری از طاسی وجود دارد . این مکمل در تمامی داروخانه‌ها موجود است .

برای گرفتن بهترین نتیجه روزانه ۴۰ تا ۸۰ میلی‌گرم ، ۳ بار در روز مصرف کنید .

گزنه مصرف کنید . این گیاه می‌تواند از هورمونی که باعث ریزش مو می‌شود جلوگیری کند . این گیاه به‌صورت عصاره و قرص موجود است . از عصاره این گیاه می‌توانید روی سرخود به‌صورت موضعی استفاده کنید . البته باید بدانید هیچ مطالعه کلینیکی روی تأثیر داشتن این گیاه روی ریزش مو انجام‌نشده است .

برای درمان ریزش مو پیشنهاد می‌شود که روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم گزنه مصرف کنید .

برای تأثیر بیشتر به‌صورت هم‌زمان ساپالمتو نیز مصرف کنید .

ساپالمتو مصرف کنید . مانند گزنه ؛ ساپالمتو نیز می‌تواند از ریزش موی هورمونی جلوگیری کند . البته باید بدانید شواهد کلینیکی برای تأثیرگذار بودن این گیاه نیز وجود ندارد .

برای تأثیر بیشتر به همراه گزنه هم‌زمان مصرف شود .

روزانه ۱۶۰ میلی‌گرم دو بار در روز یا طبق گفته کارخانه سازنده مصرف شود .

جینسینگ مصرف کنید . جینسینگ عموماً برای بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی استفاده می‌شود . اعتقاد بر این است که این گیاه می‌تواند از طاسی جلوگیری کند که به همین دلیل در شامپوها و نرم‌کننده های مو استفاده می‌شود هرچند شواهد علمی برای این قضیه وجود ندارد .

دم‌اسب مصرف کنید . اعتقاد بر این است که این گیاه باعث تقویت استخوان و درمان پوکی استخوان می‌شود . همچنین معتقد هستند که این گیاه می‌تواند باعث بهبود رشد مو و ناخن نیز بشود .

برای گرفتن بهترین نتیجه روزانه ۱ کپسول مصرف شود یا طبق گفته کارخانه سازنده مصرف کنید .

عصاره دانه شنبلیله مصرف کنید . بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که عصاره شنبلیله می‌تواند باعث رویش مو و جلوگیری از طاسی بشود . این گیاه خواص ضدالتهابی دارد اما به‌هرحال شواهد علمی کمی برای تأثیرگذار بودن آن روی جلوگیری از طاسی وجود دارد .

در صورتیکه ماساژ سر را بلد نیستید آموزش کامل ماساژ اصولی سر را بخوانید .

از روغن رزماری و مریم‌گلی استفاده کنید . این روغن‌ها در صورت مصرف روی پوست سر باعث بهبود رویش مو و درمان عفونت پوستی میشوند . این گیاهان همچنین باعث کاهش التهاب و تغذیه فولیکول مو خواهند شد . البته تأثیر آن در رویش مو به‌صورت کلینیکی اثبات نشده است . همچنین رزماری می‌تواند از سفیدی مو جلوگیری کند .

۳ تا ۴ قطره از هر ۲ روغن را روی سر ریخته و به‌صورت روزانه ماساژ دهید .

روغن نعنا فلفلی روی سرخود بماید . این روغن باعث بهبود گردش خون تحریک فولیکول‌های مو می‌شود هرچند تأثیر آن روی کچلی به‌صورت علمی ثابت نشده است .

به صورت روزانه ۳ تا ۴ قطره از روغن را روی پوست سرزده و ماساژ دهید .

برای گرفتن بهترین نتیجه این روغن را با روغن مریم گلی ، رزماری و یک قاشق روغن‌زیتون مخلوط و باهم مصرف کنید .

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

عصاره آلوئه ورا نیز مفید است . ژل آلوئه ورا می‌تواند باعث بهبود رویش مو بشود . همچنین آلوئه ورا می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و فولیکول‌های مو را تقویت کند . هرچند شواهد علمی کمی در تأثیر آلوئه ورا در بهبود رویش مو موجود دارد .

مقداری ژل آلوئه ورا را با مقداری روغن‌زیتون یا نارگیل مخلوط‌کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید .

روغن اسطوخودوس استفاده کنید . شواهد حاکی از آن است که اسطوخودوس می‌تواند به درمان ریزش مو کمک کند . این گیاه می‌تواند اضطراب و تنش را کاهش دهد که یکی از علل ریزش مو است .

روزانه ۳ تا ۴ قطره از این روغن را روی سر ریخته و ماساژ دهید .

برای گرفتن بهترین نتیجه با روغن‌زیتون یا نارگیل هم‌زمان مصرف شود .

از مستور خوابیده ( Elipta alba ) استفاده کنید . این مکمل که بانام false daisy عموماً شناخته می‌شود بر طبق طب آیورودا برای درمان ریزش مو مفید است . بر طبق تحقیقات علمی نشان داده شد که این گیاه در رویش مجدد مو و برگشت طاسی مؤثر است . این عصاره را با روغن‌زیتون یا نارگیل مخلوط و روی پوست سر ماساژ دهید .

روغن دانه ساج مصرف کنید . این مورد نیز درمانی از طب آیورودا است که نشان داده در درمان ریزش مو و کچلی مؤثر است . بر طبق مدارک علمی روغن این گیاه می‌تواند باعث بهبود رویش مو  و برگشت طاسی شود . این روغن به‌تنهایی یا با مخلوط کردن با روغن‌های دیگر قابل‌مصرف است .

بر طبق بروشور سازنده این روغن را استفاده کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

تخم شپش یا همان رشک چیست ؟ رشک‌ها تخم‌های کوچکی هستند که توسط شپش سر گذاشته می‌شوند . کشتن…

ملاسما یک بیماری مزمن پوستی است که باعث ایجاد تغییر رنگ پوست عموماً در …

ماده اصلی همه چسب قطره ای ، ۱۲۳ ، رازی و غیره ” سیانواکریلات …

بسیاری از افراد از عطر و ادکلن استفاده میکنند اما طرز درست استفاده کردن …

مرغ عشق ها ( همچنین خانواده پاراکیتها ) حیوانات بسیار دوست داشتنی و باهوشی …

مصرف زیاد سوخت ماشین می‌تواند به دلیل مشکل فنی باشد ، اما در بیشتر …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

info [at] iranneed.com 09199909101

 ۱۰ روش گیاهی برای رویش مجدد موی جلوی سر

آیا جزء آن دسته افرادی هستید که هر چند وقت یکبار جلوی آینه می‌ایستید و به آن خیره می‌شوید و با ناامیدی می‌خواهید ببینید خط رویش موهای‌تان تا چه حد عقب رفته‌ است؟ بله این مشکلی است که ظاهراً به مرور زمان نیز بدتر می‌شود. پهن‌تر شدن پیشانی اولین علامتی است که نشان می‌دهد ریزش مو از نقطه هشدار عبور کرده است.  در چنین مواقعی قبل از اینکه کار از کار بگذرد، باید نسبت به درمان اقدام کرد و اینجاست که به درمان‌های گیاهی برای طاسی جلوی سر نیاز دارید. در این مطلب ۱۰ راهکار گیاهی برای درمان ریزش موی شقیقه ها و رویش مجدد موی جلوی سر به شما معرفی می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید:

 

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

عقب رفتن خط رویش مو یا طاسی کامل جلوی سر بیماری است که هم در مردان و هم در زنان شایع است. خالی شدن موی جلوی سر می‌تواند علل مختلفی مانند ژنتیک، عدم مراقبت صحیح از مو یا بیماری آلوپسی داشته باشد. ریزش مو جلوی سر به هیچ وجه ناگهانی اتفاق نمی‌افتد و معمولاً مدتی طول می‌کشد تا کاملاً طاس شوید.

همین که متوجه علائم عقب رفتن خط رویش مو و ریزش مو جلوی سر شدید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که غذاهای حاوی پروتئین و آهن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. از موهای‌تان مواظبت کنید و از کشیدن و کندن آن‌ها اجتناب کنید. اجازه دهید فولیکول‌های مو نفس بکشند و برای همین باید از محصولات شیمیایی مو کمتر استفاده کنید، مدل موهای‌تان را لخت بزنید و با احتیاط آن‌ها را آراسته کنید. استفاده از ماسک‌های رشد مو برای پیشانی‌های پهن یا طاس نیز می‌تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند.

حالا با این توضیح مختصر به راهکارهای گیاهی درمان ریزش موی شقیقه ها می‌پردازیم:

درمان کم پشتی موی جلوی سر با پیاز:
پیاز به واسطه داشتن سولفور در بازسازی فولیکول‌های جدید مو مؤثر می‌باشد. برای استفاده از پیاز جهت درمان کم پشتی موی جلوی سر کافیست ابتدا پیاز را خرد کرده و آب آن را بگیرید و روی قسمت عقب رفته خط رویش مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت سرتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

 

 رویش مجدد موی جلوی سر با روغن زیتون:
روغن زیتون به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدان‌ و ویتامین E به عنوان داروی تقویت رشد مو شناخته می‌شود. برای استفاده از روغن زیتون جهت رویش مجدد موی جلوی سر ، ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی شعله کم گرم کنید. وقتی نیم گرم شد، آن را روی قسمت طاسی سر ماساژ دهید و بگذارید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

 

درمان ریزش مو جلوی سر با فلفل سیاه:
فلفل سیاه باعث تحریک گردش خون و در نتیجه افزایش رشد فولیکول‌های جدید مو می‌شود. برای استفاده از فلفل سیاه جهت درمان ریزش مو جلوی سر کافیست چند دانه فلفل را آسیاب کنید و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. سپس آن را روی قسمت طاسی سر بمالید و صبر کنید تا خشک شود. در آخر سرتان را با آب شستشو دهید.

 

 

رویش مجدد موهای ریخته شده با برگ چغندر:
برگ چغندر به واسطه داشتن پتاسیم، منیزیم و ویتامین B 6 باعث محکم شدن ریشه‌ مو و افزایش رشد آن می‌شود. برای استفاده از برگ چغندر جهت رویش مجدد موهای ریخته شده ، ابتدا یک مشت برگ چغندر را در آب بجوشانید. وقتی برگ‌ها نرم شد، آن‌ها را آسیاب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس حنا به مقدار لازم با آن مخلوط کنید و بهم بزنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. این ماسک رشد مو را روی قسمت طاسی جلوی سر بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با شامپو شستشو دهید.

 

 تقویت موهای جلوی سر با گشنیز:
گشنیز یکی از منابع غنی ویتامین C، آهن و پروتئین است که ضمن مقابله با ریزش مو به تقویت رشد موهای جدید نیز کمک می‌کند. برای استفاده از گشنیز جهت تقویت موهای جلوی سر ، ابتدا یک مشت گشنیز را خوب خرد کنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. سپس موهایتان را خیس کنید، خمیر را روی آن‌ها بمالید و ۵ دقیقه به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را را یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

 

درمان ریزش موی جلوی سر مردان و زنان با کافور:
کافور از طریق تحریک گردش خون به پوست سر و بازگردانی تعادل PH خون باعث رشد سریع‌تر موها می‌شود. برای استفاده از کافور جهت درمان ریزش موی جلوی سر مردان و زنان کافیست یک قاشق چای‌خوری کافور را با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و چند قطره از روغن‌های اسانس‌دار مانند روغن زیتون و بادام نیز به آن‌ها اضافه کنید. سپس این ماسک را روی پوست و موی سرتان بمالید و بعد از یک ساعت با آب شستشو دهید.

 

درمان ریزش موی شقیقه ها در زنان و مردان با اسفناج:
اسفناج حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است. امگا ۳ یکی از اسیدهای ضروری و موردنیاز برای سفت کردن ریشه موها می‌باشد. برای استفاده از اسفناج جهت درمان ریزش موی شقیقه ها در زنان و مردان ، ابتدا آب اسفناج را بگیرید و بوسیله یک تکه پنبه روی موهای خیس خود بمالید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت سرتان را آبکشی کرده و آهسته با دست خشک کنید. هفته‌ای یکبار از این ترکیب طبیعی برای رویش مجدد مو استفاده کنید.

 

درمان ریزش موی شقیقه ها با کدو ماری:
کدو ماری یکی آنتی‌بیوتیک طبیعی است که علاوه بر درمان لکه لکه شدن پوست سر باعث تحریک رشد فولیکول‌های مو می‌شود. برای استفاده از کدو ماری جهت درمان ریزش موی شقیقه ها ، ابتدا آب آن را بگیرید و بوسیله یک تکه پنبه روی قسمت طاسی جلوی سر بمالید. بگذارید شب تا صبح روی پوست سرتان بماند و بعد آن را بشویید.

 

برگ کاری
برگ کاری یکی از روش‌های درمان ریزش مو با داروهای گیاهی و از جمله منابع سرشار از آمینو اسید است که باعث کاهش ریزش مو، تحریک رشد مو و تیره‌تر شدن تارهای مو می‌شود. برای استفاده از برگ کاری، ابتدا یک مشت برگ کاری را جلوی آفتاب بگذارید تا خشک شوند. سپس آن‌ها آسیاب کنید تا خوب ریز شوند. روغن کرچک را به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا یک خمیر نرم بدست بیاید. این ماسک را روی پوست سرتان بمالید و بعد از یک ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

دانه‌ زیره سبز
دانه زیره سبز حاوی بیش از ۱۰۰ ماده مغذی موردنیاز مو است که تأثیر آن در بهبود قابل توجه ریزش مو مشخص شده است. برای استفاده از دانه زیره سبز به عنوان درمان ریزش مو با داروهای گیاهی ، ابتدا یک قاشق چای‌خوری دانه زیره را در یک لیوان روغن زیتون به مدت یک شب بخیسانید و صبح پوست سرتان را با این روغن ماساژ دهید. بگذارید ۲ ساعت بماند و بعد طبق روال همیشگی با شامپو بشوئید.

09199909101

info [at] iranneed.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به بهداشت بوده و محفوظ است.

شناسه آگهی :

لطفا توضیحی در مورد تخلف آگهی مورد نظر ارائه دهید

گزارش شما با موفقیت ارسال شد و در اسرع وقت توسط مدیریت بررسی خواهد شد

رشد مجدد موها به منشا ریزش آن ها بستگی دارد. به طور مثال اگر مو ها بر اثر مراقبت نکردن و آسیب دیدن ریخته باشند با ماسک های خانگی و رعایت نکات مراقبت از مو، این مو ها دوباره رشد خواهند کرد. اما اگر این ریزش به دلایل بیماری ها و مشکلات ارثی و ژنتیکی باشد، درمان های خانگی که براساس طب سنتی هستند تاثیر زیادی بر رشد مجدد مو های از دست داده شده نخواهند گذاشت.

وقتی از رشد مجدد مو ها حرف می زنیم باید کمی از «فولیکول مو» و ساختار آن کمی اطلاع داشته باشیم.

 

 

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

 

فولیکول یک دستگاه پوستی در پستانداران است که وظیفه تولید مو را بر عهده دارد. در بدن انسان حدود 5 میلیون فولیکول مو در سطح بدن وجود دارد که تقریبا 100 هزار تای آن ها مختص موی سر هستند. تعداد و تراکم فولکول های مو در سطح بدن را ژنتیک تعیین می کند، همان طور که می دانید بعضی از افراد به طور ژنتیکی پر مو و بعضی دیگر موهای کمی دارند. ولی رشد، توقف و ریزش آن ها مستقیما تحت تاثیر هورمون هاست.

درمان هایی که برای رشد مجدد مو توصیه می شود خارج از محدوده ژنتیک و هورمون های بدن است و یک توصیه عمومی برای رویش مجدد مو ها است. این درمان ها بیشتر برای افرادی مفید است که مشکل کچلی ارثی ندارند و هورمون های بدنشان متعادل است و می خواهند مو های از دست داده شده ی خود را دوباره احیا کنند.

 

روزانه زمانی را به ماساژ دادن مو های خود اختصاص دهید. وقتی مو های خود را با روغن ها و ماسک های مو ماساژ می دهید خون رسانی به فولیکول های مو افزایش می یابد و همچنین مواد مغذی روغن های مخصوص مو بهتر جذب پوست و فولکول مو می شوند و به این ترتیب فاز رشد فولیکول ها طولانی تر خواهد شد.

 

روغن رزماری یکی از روغن های قدیمی برای افزایش رشد مجدد مو، کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت آن است. این روغن علاوه بر پرپشت و ضخیم کردن مو ها در درمان بیماری آندروژنتیکی « آلوپسیا » نیز موثر است. برای استفاده از فواید روغن روزماری برای رشد مجدد مو های از دست داده شده و رویش مجدد آن ها، چند قطره از روغن رزماری را با یک روغن دیگر مثل روغن زیتون یا نارگیل مخلوط نمایید و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید. برای نتیجه گیری بهتر به طور منظم هفته ای 1 تا 2 بار از این روش استفاده نمایید.

روغن رزماری را به تنهایی بر روی سر استفاده نکنید. این روغن برای استفاده حتما باید با روغن دیگری مخلوط شود. برای استفاده راحت؛ چند قطره از این روغن را به شامپو روزانه خود بیافزایید.

«آب پیاز» یکی از درمان های طبیعی موثر در رشد مجدد موها، درمان ریزش شدید مو و پر پشت شدن مو هاست. آب پیاز از سفید شدن زودرس مو ها جلوگیری می نماید و برای رفع بسیاری از مشکلات مو مانند، شوره سر، عفونت‌های مخمری و عفونت‌های قارچی پوست سر یک درمان طبیعی، آسان و موثر است. آب پیاز دارای گوگرد فراوانی است. گوگرد موجود در آب پیاز گردش خون را افزایش می دهد. افزایش گردش خون در پوست سر اهمیت زیادی بر رشد مو ها دارد.

 

عناب یا خرمای قرمز / خرمای چینی نام درختچه ای با نام علمی: Ziziphus zizyphus است که میوه آن خواص دارویی زیادی برای سلامتی بدن دارد. طبق تحقیقات انجام شده اسانس عناب برای رویش مجدد مو های از دست رفته تاثیر گذار خواهد بود.

 

برای استفاده از خواص بی نظیر سیر برای رشد مجدد مو ها می توانید از دستور زیر استفاده نمایید.

یک حبه سیر را رنده کنید و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم مخلوط نمایید. روغن نباید داغ باشد! اگر روغن داغ باشد سیر داخل آن سرخ می شود و خاصیت آن از بین می رود. این ترکیب را درون یک ظرف شیشه ای تیره رنگ بریزید و در یخچال نگهداری کنید. شما می توانید این ترکیب را 1 تا 2 هفته در یخچال نگهداری کنید.

با ترکیب روغن های مفید مانند، روغن نارگیل، روغن کرچک و رزماری با هم و استفاده منظم و مستمر از این ترکیب، مو های شما پرپشت، ضخیم می شود و رشد آن افزایش می یابد. استفاده از روغن سیر با سایر روغن های تقویت کننده مو باعث رشد مجدد مو ها و افزایش ضخامت مو های ضعیف شده می شود.

مواد لازم

روغن سیر ( تهیه شده به روش بالا ): 5 قاشق غذاخوری 

روغن نارگیل: 1 قاشق غذا خوری 

روغن کرچک: 1 قاشق غذا خوری

اسانس رزماری: نصف قاشق چای خوری

روغن درخت چای: 10 قطره

 این ترکیب را در یک ظرف شیشه ای تیره رنگ درون یخچال نگهداری کنید. هفته ای 1 تا 2 بار در هفته از این ترکیب بر روی مو های خود استفاده نمایید.

حنا خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی دارد و با تنظیم اسیدآلکالین پوست سر به تعادل اسید – باز پوست سر کمک می کند. چون حنا گذاشتن به مو ها امروزه خیلی مرسوم نیست، بسیاری از افراد از خواص این گیاه بی نظیر بهره نمی برند. اگر رنگ حنا را دوست ندارید می توانید، حنا را با رنگ های گیاهی دیگر موجود در بازار مخلوط و بعد از آن استفاده نمایید. حنا با تقویت فولیکول های مو به رویش مجدد، مو های ریخته شده کمک زیادی می نماید.

گزنه با نام علمی (Urtica dioic) یکی از درمان های گیاهی بسیار موثر در رشد مجدد مو های از دست رفته است. استفاده از جوشانده این گیاه برای رشد سریع مو های ریخته شده از نسخه های مهم، در طب سنتی است.

روش اول:

6 گرم از سر شاخه ها و ریشه گیاه گزنه را به تنهایی و یا با 30 گرم چای کوهی در یک لیتر آب بجوشانید. صبر کنید تا حجم آب به نصف برسد. این جوشانده را شب ها روی سر خود ماساژ دهید و صبح ها آن را بشویید.

روش دوم:

ریشه گزنه را در الکل 60 درجه خیس نمایید و آن را به مدت پانزده روز زیر آفتاب قرار دهید. بعد از 15 روز این ترکیب را صاف نمایید. 3 قاشق از این مایع را به آب مخلوط کنید و شب ها به سر بمالید. این ترکیب از ریزش مو جلوگیری می نماید.

 

در مورد رشد مجدد مو ها سولات متعددی وجود دارد که ما به بررسی 2 تا از سولات رایج در این مورد می پردازیم.

در لیزر مو های زاید، فولکول های مو را با کمک تکنولوژی لیزر گرما می دهند تا رشد آن متوقف شود. رفع مو های زاید با لیزر درمانی صد در صد و قطعی نیست. بعد از گذشت مدتی ممکن فولکول های مو دوباره فعال شوند و دوباره به رشد خود ادامه دهند. رشد مجدد مو ها بعد از لیزر در همه افراد یکسان نیست. لیزر درمانی رفع مو های زاید در 3 گروه ممکن است به خوبی جواب ندهد.

در لیزر مو های زاید در افرادی با پوست سبزه، باید از لیزر با انرژی پایین استفاده کرد. بدیهی است که در این صورت گرمای کم تری به فولیکول های مو می رسد و فولکول های مو به طور کامل غیر فعال نمی شوند و امکان رشد مجدد آن ها افزایش می یابد.

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

اختلالات و مشکلات هورمونی تاثیر مستقیمی روی عملکرد فولکول های مو دارند. یکی از مشکلات رایج هورمونی «سندرم تخمدان پلی کیستیک» است. برای نتیجه گیری خوب از لیزر مو های زاید، بهتر است اول هومون های بدن متعادل شود و بعد لیزر درمانی انجام شود. 

برخی افراد از لحاظ ژنتیکی، مو های زاید فعالی دارند و به بسیاری از درمان ها جواب نمی دهند. این گونه افراد ممکن است لازم باشد، هر 2 یا 3 سال یکبار، لیزر درمانی را تکرار کنند.

 

تاریخ

کد خبر:

675151

تاریخ خبر:

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ ۰۹:۴۲:۱۸

ریزش مو امروزه یکی از نگرانی‌های جدا نشدنی از اکثر افراد شده است. طبق تحقیقات اخیر استفاده از گیاهان مناسب برای جلوگیری لز ریزش درمان بهترین راه حل است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ریزش مو امروزه یکی از نگرانی‌های جدا نشدنی از اکثر افراد شده است. طبق تحقیقات اخیر استفاده از گیاهان مناسب برای جلوگیری از ریزش مو، بهترین راه حل درمان است.

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

در طب مدرن تعداد داروهای موضعی که می‌توانند به رشد مو کمک کند یا جلوی ریزش آن را بگیرند، بسیار کم است. اما در طب سنتی درمان‌های نسبتا مناسبی هم برای پیشگیری از ریزش مو و هم افزایش روند رویش مو وجود دارد. البته این درمان‌ها زمان‌بر هستند و این اتفاق فقط در طب سنتی ایرانی نمی‌افتد و در تمام ‌مکاتب علمی ‌پوست، ریزش مو با دشواری درمان می‌شود و باید این مساله را درنظرگرفت.

در طب سنتی درمان‌ ریزش مو به 2 گروه تقسیم می‌شود؛ درمان‌های موضعی و درمان‌های خوراکی. آنچه امروزه بیشتر به کار می‌رود، درمان‌های موضعی است. از نظر طب سنتی، روند تولید مو به مسایل درونی بستگی دارد و لازم است فرد، مزاج معتدل و سالمی‌ داشته باشد تا رویش مویش سالم و درست انجام شود. در کسانی که به دلایل مختلف دچار اختلال مزاج هستند، ریزش مو دیده می‌شود. برای این گروه درمان‌های موضعی کافی نیست و لازم است با درمان‌های خوراکی، ابتدا مزاج اصلاح شود.

مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی نیز در تقویت مو موثر است و همچنین گفته می‌شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامینB، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی‌ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می‌شود.

برای پیشگیری از ریزش مو اصطلاحا از مواد قابض استفاده می‌شود و حنا، مورد و سدر در اصطلاح عام ریشه را سفت می‌کنند. نکته جالب اینکه هر 3 گیاه آثار ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهابی هم دارند. افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند، معمولا پوست ملتهبی دارند و بثورات پوستی و چربی در سطح پوست سر آنها مشهود است. این 3 گیاه چربی و التهاب را کاهش می‌دهند و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

 برخی گیاهان به افزایش خون‌رسانی موضعی کمک می‌کنند که معروف‌ترین آنها گیاه رزماری است و فرآورده‌های آن به‌راحتی در دسترس می‌باشد. تمام گیاهانی که جریان خون موضعی را تقویت می‌کنند، نه‌تنها در پیشگیری از ریزش مو، بلکه در رشد مجدد آن نیز موثرند. رزماری آثار ضدالتهابی هم دارد و می‌تواند بیماری‌های التهابی پوست سر را بهبود دهد.

برخی از ترکیب‌های بابونه و آویشن نیز خواص مشابه رزماری دارند و از فرآورده‌های آنها برای بهبود اگزما و درماتیت استفاده می‌شود. آویشن نیز در عین حال که جریان خون موضعی را تقویت می‌کند، آثار ضدباکتری و ضدقارچ دارد و می‌تواند هم در پیشگیری از ریزش مو و هم تقویت رویش آن موثر باشد.

از جمله داروها و تونیک‌ها یا تقویت‌کننده‌های گیاهی دیگر می‌توان به گیاه نخل مرداب اشاره کرد. این گیاه درگذشته به شکل خوراکی برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌شد اما هم‌اکنون مصرف موضعی آن به دلیل تاثیری که بر هورمون‌های جنسی مردانه دارد و می‌تواند الگوی ریزش موی مردانه را کاهش دهد، برای درمان ریزش مو به کار می‌رود.

 سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویت مو مفید است. برای درمان ریزش موی سر باید کاری کرد تا جریان خون در زیر پوست سر تحریک شود. همچنین می‌توان علاوه بر استفاده از انواع پیاز خوراکی و سبزی‌ها، موها را با ماست شست‌وشو داد چون آب ماست از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی نیز در تقویت مو موثر است و همچنین گفته می‌شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامینB، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی‌ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می‌شود.

برای به جریان‌انداختن خون در سر می‌توان موها را ماساژ داد. به شرطی که صابون و شامپو قلیایی نباشد. مقدار کمی سیر را نیز می‌توان رنده کرد و بعد به آن مقداری عسل اضافه و مخلوط کرد و بر سر مالید.

نکته:

دقت داشته باشید که قرار دادن سیر و پیاز رنده یا ورقه شده روی پوست گرچه خون‌رسانی را تقویت می‌کند و خواص ضدالتهابی دارد، اما در برخی افراد باعث بروز تاول‌های شدید پوستی و حساسیت‌های شدید می‌شود و استفاده از آن ها برای این افراد، مناسب نیست.

بعضی از گیاهان مانند صبر زرد و گزنه تصفیه کننده خون و تحریک کننده رشد مو است.

▪️ صبرزرد: مصرف این گیاه باعث رشد مو و مانع ریزش آن می شود. صبر زرد جریان گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد و رشد مو را تحریک می کند.

▪️ غان: روغن تهیه شده از درخت این گیاه به کاهش ریزش مو کمک می کند و باعث رشد مو می شود. اغلب این گیاه به افرادی که از کم شدن مو رنج می برند توصیه می شود.

▪️ بابا آدم: این گیاه بعضی از مواد شیمیایی را که باعث ریزش مو می شود از بدن سم زدایی می کند. عصاره روغن ریشه این گیاه که یکی از موثرترین گیاهان برای جلوگیری از ریزش مو به حساب می آید، سرشار از «phytosterols» و اسیدهای چرب طبیعی است که برای حفظ موی سر و رشد طبیعی آن لازم می باشد.

▪️ علف گربه: این گیاه ضد خارش است و رشد مو را تقویت می کند.

▪️ بابونه: بابونه، برای موهای چرب که حاوی شوره سر است مفید می باشد. علاوه بر آن این گیاه با ایجاد تعادل در میزان آب مانع خشک شدن پوست می شود. بابونه تارهای مو را تقویت و احیا می کند و آسیب های مو را که بر اثر بیماری های داخلی به وجود می آید به حداقل می رساند.

▪️ دم اسبی: این گیاه حاوی ماده ای به نام «silica» است که با جوان سازی پیاز مو باعث رشد آن می شود. علاوه بر آن این ماده به رشد ناخن نیز سرعت می بخشد. می توان روغن آن را به طور مستقیم روی پوست سر بمالید و یا این که به صورت خوراکی، کپسول آن را مصرف کنید. گیاهان دیگری که مانع ریزش مو می شود عبارتند از: شیرین بیان، همیشه بهار، گزنه، جعفری، رزماری، مریم گلی.

 

 

کد خبر:

675151

تاریخ خبر:

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ ۰۹:۴۲:۱۸

سرویس ها

ارتباط با ما

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50


ارتباط با مسولان خبرگزاری

farzad_paeezeh [at] yahoo.com 02166873674

 آيا امكان رشد مجدد موهای ریخته شده است؟

شایع ترین ریزش مو، نوع ارثی است كه در ۵۰ درصد آقایان و ۲۰ تا ۳۰ درصد خانم ها دیده می شود و تنها داروی موثر آن هم ماینوكسیدیل است كه علاوه بر توقف ریزش مو، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد افراد به رویش مجدد مو هم می انجامد. علاوه بر آن، داروی فیناستراید یا پروپشیا هم تا زمانی كه مصرف شود، آنزیم خاصی را كه باعث ریزش مو می شود، مهار می كند.

اول باید ببینیم موها در اثر چه مشكلی دچار ریزش شده اند تا بتوانیم بگوییم با رفع علت زمینه ای امكان حل مشكل ریزش و حتی امكان رویش مجدد مو وجود دارد یا نه. این سوال كاملا فردی است و باید پس از بررسی موهای هر فرد، به آن پاسخ داد.  درمان ریزش مو و رشد مجدد مو

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

آيا امكان رشد مجدد موهای ریخته شده است؟

پس با این همه تنوع در علت های ریزش مو، چطور محصولات مختلفی وجود دارد كه ادعا می شود در رویش مجدد موها موثرند؟

شركت ها، با علم به اینكه مردم نمی دانند تا علت زمینه ای ریزش مو مشخص نشود، نمی توان در مورد توقف ریزش یا رویش مجدد موها صحبت كرد، محصولات خود را تبلیغ و در بازار توزیع می كنند. اغلب این شركت ها، بنا را بر علت شایع ریزش مو، یعنی ارثی بودن آن می گذارند. به هر حال تاثیر بیشتر این محصولات فقط در حد حرف است و داروها، دستگاه ها، شانه ها و قطره های مختلف بدون شناخت و درمان علت زمینه ای، باعث رویش مجدد موها نمی شوند.

برای كسانی كه دچار ریزش موی ارثی هستند و هر روز شاهد خالی شدن سرشان هستند، راه حلی وجود دارد؟

همان راه های علمی و ثابت شده، یعنی درمان استاندارد ریزش مو كه استفاده از ماینوكسیدیل و قرص فیناستراید است. اگر هم ریزش مو ارثی نباشد، حتما باید به محض دچارشدن به ریزش مو، به متخصص پوست مراجعه كرد چون برخی بیماری های مزمن، كم خونی ها، مشكلات تیرویید، دیابت و بیماری های دیگر می توانند باعث ریزش مو شوند. اگر بیماری به موقع كشف شود، با درمان مشكل زمینه ای، مشكل ریزش مو هم حل خواهد شد و موهای از دست رفته ، دوباره می رویند.

به هر حال استرس از دست دادن موها خیلی آزاردهنده است. اینكه می گویند استرس هم باعث ریزش مو می شود درست است؟

بله. امروزه تحقیقات ردپای استرس های مزمن را در انواع بیماری های جسمی و روانی اثبات كرده است. به خصوص اینكه استرس و شیوه زندگی ناسالم می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف كند و باعث ابتلا به بیماری هایی كه با درگیری سیستم ایمنی بروز می كنند مانند لیكن پلان، ریزش موی سكه ای یا آلوپسی آره آتا و لوپوس شود. حتی شانس عودشان را زیاد كند و همین عود مكرر و پاسخ ندادن به درمان ها در بیمارانی كه مدام استرس دارند، وضعیت را بدتر می كند و پزشك مجبور می شود برای بهبود ریزش مو، سیستم ایمنی را مهار كند كه این كار بیمار را مستعد ابتلا به بیماری ها می كند.

آيا امكان رشد مجدد موهای ریخته شده است؟

خیلی از مصرف كنندگان ماینوكسیدیل، از اینكه به محض قطع مصرف این دارو دوباره موها می ریزد، ناراضی اند و به استفاده از دستگاه ها یا داروهای جدید به امید اثربخشی تمایل پیدا می كنند.

متاسفانه هیچ كدام از این روش ها، درمان اصلی نیستند و فقط محلول موضعی ماینوكسیدیل و قرص فیناستراید باعث توقف ریزش موها می شوند. شایع ترین ریزش مو، نوع ارثی است كه در ۵۰ درصد آقایان و ۲۰ تا ۳۰ درصد خانم ها دیده می شود و تنها داروی موثر آن هم ماینوكسیدیل است كه علاوه بر توقف ریزش مو، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد افراد به رویش مجدد مو هم می انجامد. علاوه بر آن، داروی فیناستراید یا پروپشیا هم تا زمانی كه مصرف شود، آنزیم خاصی را كه باعث ریزش مو می شود، مهار می كند. از ماینوكسیدیل باید تا آخر عمر استفاده كرد. فردی كه ریزش مو دارد باید به خود بقبولاند كه این ژن را به ارث برده و آنزیمی كه باعث نازك شدن و ریختن موهایش شده، با این دارو مهار می شود. اگر این موضوع را قبول كند، استفاده از ماینوكسیدیل مانند مسواك زدن برایش عادی می شود. البته تکنیک های جراحی هم می تواند در مواردی که درمان دارویی چاره ساز نیست و ناحیه دهنده پشت سر تراکم خوبی دارد، مفید باشد.

می گویند تا چند سال آینده با استفاده از سلول های بنیادی می توان به كسانی كه ژن ارثی ریزش مو دارند، كمك كرد. این اخبار درست است؟

این پروژه ها در دنیا در مرحله تحقیقات و هنوز در حد گزارش علمی اند و تا به مرحله درمان علمی و استاندارد برسند، زمان زیادی وجود دارد. ما هم این تحقیقات را در فاز حیوانی با همکاری پژوهشکده رویان و ISHRS روی موش هایی كه ژن طاسی مادرزادی دارند، انجام داده ایم و متوجه شدیم موهای این موش ها درآمده است اما به هر حال اجرای فاز انسانی و تولید سلول های بنیادی هزینه بر است و در هیچ جای دنیا هنوز به نتیجه قطعی نرسیده. علاوه بر این، باید بررسی های ۱۰ ساله و بیشتر انجام داد تا دریابیم آیا این دستكاری عوارضی خواهد داشت یا نه. خوشبختانه امروزه با روش های پیشرفته پیوند مو، بسیاری از انواع ریزش موهای ارثی قابل درمان هستند.

آيا امكان رشد مجدد موهای ریخته شده است؟

اگر كسی تحت نظر پزشك تحت درمان اصلی ریزش مو قرار بگیرد و در كنار آن از این قطره ها یا دستگاه ها استفاده كند، تا شانس رویش موها را با این روش ها بیازماید، امكان دارد دچار مشكل شود؟

افرادی كه دنبال این محصولات هستند، گمان می كنند درمان اصلی را یافته اند و برای خود دردسر درست می كنند. درست است كه یك تركیب گیاهی ممكن است به رویش مجدد موها كمك كند اما نمی تواند مهار آنزیم را انجام دهد، پس درمان استاندارد نیست. آیا واقعا در مورد دستگاه هایی كه ادعا می شود با گرما، خونرسانی پوست سر را بهتر و به رویش مجدد مو كمك می كنند، تحقیق انجام و اثر آنها اثبات شده است؟ آیا تضمینی وجود دارد كه یك تركیب گیاهی پوست فرد را دچار درماتیت نكند؟ آیا ماندگاری اثر آن روی

۳۰۰-۲۰۰ نفر مطالعه شده؟ قطعا نه، برخی افراد به ماینوكسیدیل هم حساسیت نشان می دهند و پوست سرشان خشك می شود. برای این گروه بلافاصله اشكال فوم مانند ماینوكسیدیل تجویز می شود تا به دلیل زمینه درماتیت، مشكلی برایشان ایجاد نشود.

آيا امكان رشد مجدد موهای ریخته شده است؟
 

 

 شايع‌ترين ريزش مو، نوع ارثي است كه در 50 درصد آقايان و 20 تا 30 درصد خانم‌ها ديده مي‌شود و تنها داروي موثر آن هم ماينوكسيديل است كه علاوه بر توقف ريزش مو، حدود 20 تا 40 درصد افراد به رويش مجدد مو هم مي‌انجامد. علاوه بر آن، داروي فيناسترايد يا پروپشيا هم تا زماني كه مصرف ‌شود، آنزيم خاصي را كه باعث ريزش مو مي‌شود، مهار مي‌كند.

آيا امكان رشد مجدد موهای ریخته شده است؟

اول بايد ببينيم موها در اثر چه مشكلي دچار ريزش شده‌اند تا بتوانيم بگوييم با رفع علت زمينه‌اي امكان حل مشكل ريزش و حتي امكان رويش مجدد مو وجود دارد يا نه. اين سوال كاملا فردي است و بايد پس از بررسي موهاي هر فرد، به آن پاسخ داد.

  

مرکز اطلاعات رشد مو دکتر نوروزیان

رشد سریع مو برای خانمها و آقایانی که از ریزش مو و یا عدم داشتن موی سر رنج میبرند بسیار مهم است و سعی در یافتن مرکزی برای درمان این مشکل که مربوط به زیبایی میشود هستند، از اینرو مرجع رسمی رشد سریع مو دکتر نوروزیان بر آن شد تا مراکز معتبر و مجرب فعال در زمینه رشد مو از طریق تولید داروها(قرص و شامپوهای رشد سریع مو) یا محلول های ترکیبی یا مکمل های گیاهی و پکیج های درمانی و موثر در درمان ریزش مو و رویش مجدد و تقویت مو در سریع ترین زمان که در راس آنها پکیج رشد مو دکتر نوروزیان قرار دارد را به این افرادی که به دنبال درمان و قطع ریزش موهای خود و رشد موهایشان میباشند معرفی بنماید. به گفته متخصصان موی معرفی شده در مرکز رشد سریع مو اثرات رویش مو از یک هفته تا 1 ماه قابل مشاهده میباشد.

معرفی و بررسی بهترین قرص، شامپو و داروهای گیاهی برای رشد سریع، تقویت و درمان ریزش موی سر، همچنین جدیدترین روشهای موثر جهت رشد مو در سریع ترین زمان در مرجع کاملا تخصصی رشد سریع مو.

آدرس کانال تلگرام و ارتباط با مشاورین رشد مو در تلگرام:

تلگرام رشد سریع مو

کانال تلگرام رشد سریع مو

راهنمای دکتر نوروزیان و پکیج رشد مو دکتر نوروزیان، برترین پکیج درمان ریزش مو و رشد مو به همراه جدیدترین اطلاعات از آدرس و تلفن داروخانه و مطب دکتر نوروزیان

محلول رشد مو دکتر نوروزیان که همراه با پکیج رشد مو دکتر نوروزیان ارائه میگردد توانسته است رتبه بهترین پکیج درمان ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته شده در 3 سال متوالی را کسب نماید.

پکیج رشد مو دکتر نوروزیان در داروخانه و مطب دکتر نوروزیان به آدرس آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶ و همچنین بخش آنلاین مشاوره و فروش پکیج مو دکتر نوروزیان به شماره تماس ۰۹۳۸۴۷۹۱۰۵۹- ۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴ارائه میگردد.

آگهی هایی از طرف مرکز اطلاعات دکتر نوروزیان(مطب و داروخانه) در مرجع رشد سریع مو درج شده است که شما متقاضی گرامی میتوانید از این طریق برای مشاوره و سفارش پکیج رشد مو دکتر نوروزیان اقدام و با هماهنگی قبلی به آدرس داروخانه و مطب دکتر نوروزیان مراجعه نمایید.

کانال تلگرام دکتر نوروزیان

تلگرام دکتر نوروزیان

آدرس مطب و داروخانه دکتر نوروزیان

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

آدرس قدیم مطب و داروخانه دکتر نوروزیان: خیابان کمیل – داروخانه دکتر حامد نوروزیان

آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶

02166873674

09384791059

farzad_paeezeh [at] yahoo.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به محلول رشد مو دکتر نوروزیان بوده و محفوظ است.

شناسه آگهی :

لطفا توضیحی در مورد تخلف آگهی مورد نظر ارائه دهید

گزارش شما با موفقیت ارسال شد و در اسرع وقت توسط مدیریت بررسی خواهد شد

02166900487

محلول و داروی گیاهی رشد مو در سریع ترین زمان ممکن

رویش مو

به جرات میتوان گفت بهترین محلول رویش مجدد مو در ایران می باشد.

دکتر نوروزیان پوست و مو
تونیک گیاهی رویش مو دکتر نوروزیان
دکتر حامد نوروزیان
دکتر نوروزیان داروساز
داروخانه دکتر نوروزیان ریزش مو
دکتر نوروزیان رویش مو
آدرس داروخانه دکتر نوروزیان

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

محلول رویش مو 
استفاده از محلول بعد از ۴ ماه ، سن بیمار ۲۵ سال

محلول رویش مو :
این محلول به دوستان توصیه میشه به جهت جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته شده

محلول کاملا گیاهی و کاملا موثر است حتی در مورد افرادی که کچلی ارثی دارند

نکته : به همراه محلول بنا به صلاحدید دکتر ممکن است در بعضی از موارد استفاده از قرص های ویتامینه و یا هرمونی تجویز شود .

محلول رویش مو :
این محلول به دوستان توصیه میشه به جهت جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته شده

محلول کاملا گیاهی و کاملا موثر است حتی در مورد افرادی که کچلی ارثی دارند

نکته : به همراه محلول بنا به صلاحدید دکتر ممکن است در بعضی از موارد استفاده از قرص های ویتامینه و یا هرمونی تجویز شود. ​

مصرف:
روزی ۲بار صبح و شب هر بار ۱۵پاف 
قبل و بعد از مصرف باید کف سر را به خوبی ماساژ دهید
بهتر است که حداقل تا۵ساعت بعد از استفاده از محلول از شستن موها خودداری کنید۰

در رابطه با شروع درمان ؛نکته ای که باید متذکر شوم این است که در بعضی از افراد با شروع درمان دچار ریزش موی جدی میشوندکه ممکن است حدود دو تا سه ماه هم ادامه پیدا کند و این مسئله باعث نگرانی انها میگردد .
دوستان اطلاع داشته باشید که این مسئله کاملا طبیعی است و بعد از ریزش موهای کم توان ،موهای جدید به خوبی رشد خواهند کرد.
دکتر نوروزیان:
مسئله دوم ؛در طول درمان در بعضی از بیماران بعد از اینکه موها کاملا رشد کردند دوباره شاهد ریزش مو خواهیم بود که این در واقع مقاومتی است که سیستم هورمونی بدن به رشد موها نشان میدهد  ولی جای نگرانی وجود ندارد و در اکثر مواقع قابل کنترل و درمان میباشد.

با این همه باید متذکر شوم که در علم پزشکی هیچ چیز قابل تضمین نیست و متاسفانه در بعضی از موارد خاص به مشکل برمیخوریم! و این ها همه به شرایط فیزیولوژیک ،ارث،میزان استرس افرادو…بر میگردد که هر فرد منحصرا با انها روبرو است.
ولی این مسئله قطعا برای همه افراد اتفاق نمی افتد و در این رابطه همکاری و صبر شما عزیزان را در طی دوره درمان طلب میکند.

قرص رشد مو فیناستراید یکی از ترکیبات این محلول که البته به صورت آنلاین ارائه نمیگردد و به جای آن مکملهای قدرتمند رشد مو قرار میگیرند و در صورت تمایل، متقاضی میتواند حضورا برای تهیه این قرص به داروخانه مراجعه نماید:
دارویی که باعث کاهش ترشح هورمون تستسترون میگردد و در نتیجه سرعت بیشتری به رشد مو در آقایان می دهد .

عوارض قرص فیناستراید:
این عوارض عمدتا مربوط به کاهش خفیف در اعمال جنسی مردانه (مانند کاهش میل جنسی ، اختلال درنعوظ وکاهش حجم منی ) بوده و اهمیتی ندارند زیرا اولا با ادامه درمان به تدریج ناپدید شده وثانیا در صورت قطع درمان نیز ظرف مدت کوتاهی ازبین می روند .در ارتباط با قرص فیناستراید هیچگونه تداخل دارویی ویا آثار سو بر کبد ، مغز استخوان ، چربی خون وتعداد اسپرم ها مشاهده نشده است .

استفاده ازقرص فیناستراید در خانم ها ممنوع است .مگر خانمایی که مدا ریزش موی مردانه دارندهمچنین خانمهای حامله نبایستی تماس پوستی با قرص فیناستراید داشته باشند .(مثلا نباید با دست خود دارو رابه شوهرشان بدهند) .

نظر به اینکه مصرف فیناستراید موجب اختلال در اندازه گیری یک ماده مربوط به تشخیص سرطان پروستات در آزمایش خون می گردد لذا فرد مصرف کننده فیناستراید درصورت مراجعه به پزشک بایستی استعمال این قرص رابه ایشان اطلاع دهد .در صورتی که فرد در حال مصرف قرص فیناستراید قصد بچه دار شدن دارد بهتر است به طور موقت مصرف آن را قطع نماید .

به همراه محلول قرص و یا کپسول زینک توصیه میشه به جهت کمک به رشد بهتر موها۰

نحوه مصرف :بعد نهار یک عدد میل شود

قرص اهن:
برای خانمها توصیه میشود 
روزی یک عدد

لازم به ذکر است که کپسول دیافیت و یا TNT ویا هر نوع مولتی ویتامینی توصیه می شود به جهت مصرف هم برای خانمها و هم اقایان و مصرف ان به صورت یک روز در میان توصیه میگردد.

محلول رویش مو دکتر نوروزی:
استفاده از محلول ۴ ماه، سن بیمار ۳۲ سال 
بعد از ۱۵ روز رشد موهای خود را می بینید.

محلول رویش مو دکتر نوروزی:
‎استفاده از محلول ۲ ماه، سن بیمار ۳۷ سال

تصاویر مربوط به عزیزانی که شاهد تاثیر شگرف این محصول بوده اند را مشاهده نمایید.

آیا این داروی رشد مو مشکل عقیمی به وجود میآورد؟

بعضی از دوستان نگران مشکل عقیمی هستند بامصرف قرص فیناستراید ولی باید به اطلاع این دوستان برسانم که در این دوز و این مدت مصرف به هیچ وجه این مشکل بروز نخواهد کرد.

کانال تلگرام مشاوره با کارشناسان جهت تعیین وقت ویزیت و نسخه از پزشک و دریافت پکیج رشد سریع مو از داروخانه

tebmoo@
hairteb@

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آگهی ، با صاحب آگهی در ارتباط باشید

مرکز اطلاعات رشد مو دکتر نوروزیان

رشد سریع مو برای خانمها و آقایانی که از ریزش مو و یا عدم داشتن موی سر رنج میبرند بسیار مهم است و سعی در یافتن مرکزی برای درمان این مشکل که مربوط به زیبایی میشود هستند، از اینرو مرجع رسمی رشد سریع مو دکتر نوروزیان بر آن شد تا مراکز معتبر و مجرب فعال در زمینه رشد مو از طریق تولید داروها(قرص و شامپوهای رشد سریع مو) یا محلول های ترکیبی یا مکمل های گیاهی و پکیج های درمانی و موثر در درمان ریزش مو و رویش مجدد و تقویت مو در سریع ترین زمان که در راس آنها پکیج رشد مو دکتر نوروزیان قرار دارد را به این افرادی که به دنبال درمان و قطع ریزش موهای خود و رشد موهایشان میباشند معرفی بنماید. به گفته متخصصان موی معرفی شده در مرکز رشد سریع مو اثرات رویش مو از یک هفته تا 1 ماه قابل مشاهده میباشد.

معرفی و بررسی بهترین قرص رشد مو، شامپو و داروهای گیاهی برای رشد سریع مو، تقویت و درمان ریزش موی سر، همچنین جدیدترین روشهای موثر جهت رشد مو در سریع ترین زمان در مرجع کاملا تخصصی رشد سریع مو.

آدرس کانال تلگرام و ارتباط با مشاورین رشد مو:

تلگرام رشد سریع مو

کانال تلگرام رشد سریع مو

راهنمای دکتر نوروزیان و پکیج رشد مو دکتر نوروزیان، برترین پکیج درمان ریزش مو و رشد مو به همراه جدیدترین اطلاعات از آدرس و تلفن داروخانه و مطب دکتر نوروزیان

محلول رشد مو دکتر نوروزیان که همراه با پکیج رشد مو دکتر نوروزیان ارائه میگردد توانسته است رتبه بهترین پکیج درمان ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته شده در 3 سال متوالی را کسب نماید.

پکیج رشد مو دکتر نوروزیان 09190737370 – 02166900487

آگهی هایی از طرف مرکز اطلاعات دکتر نوروزیان(مطب و داروخانه) در مرجع رشد سریع مو درج شده است که شما متقاضی گرامی میتوانید از این طریق برای مشاوره و سپس مراجعه حضوری جهت ویزیت و دریافت نسخه از پزشک مربوطه و سپس دریافت پکیج رشد مو دکتر نوروزیان اقدام و با هماهنگی قبلی به آدرس داروخانه و مطب دکتر نوروزیان مراجعه نمایید.

کانال تلگرام

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

تلگرام

لازم به ذکر است هیچ تفاوتی بین مراکز چند قدم بالاتر از فلکه دوم صادقیه به سمت اشرفی اصفهانی روبروی پل عابر پیاده داروخانه دکتر فخری و فاطمی وجود ندارد و تمامی این مراکز زیر نظر دکتر نوروزیان بوده و پزشکان پوست و مو در این مرکز دانش پکیج دکتر نوروزیان را داشته و طبق شرایط الگوی ریزش بیمار، دوره درمان و جنسیت پکیج دکتر نوروزیان را تعریف مینمایند.

آدرس مطب و داروخانه دکتر نوروزیان

آدرسمطب و داروخانه پکیج دکتر نوروزیان

*چند قدم بالاتر از فلکه دوم صادقیه به سمت اشرفی اصفهانی – بعد از چهار راه سازمان آب – سمت چپ(روبروی پایانه تاکسی و اولین پل عابر پیاده) – داروخانه و مطب دکتر فخری، انتقال پیدا کرده است که پس از ویزیت و دریافت نسخه از پزشک در آدرسهای مذکور قادر به دریافت پکیج دکتر نوروزیان در آن آدرسها خواهید بود.

آدرس مطب و داروخانه پکیج مو لاناریا دکتر نوروزیان:

9:30 صبح الی 9 شب یکسره بدون نیاز به تعیین وقت

02166900487

09190737370

تمامی حقوق این سایت مربوط به رشد سریع مو دکتر نوروزیان میباشد.

شناسه آگهی :

لطفا توضیحی در مورد تخلف آگهی مورد نظر ارائه دهید

گزارش شما با موفقیت ارسال شد و در اسرع وقت توسط مدیریت بررسی خواهد شد

دانلود آهنگ شقایق آرمان گرشاسبی از گروه چارتار

سبک زندگی کفتار + معرفی انواع کفتار

خانه هوشمند چیست + روش طراحی خانه های هوشمند

ژل لاغری چیست و فواید و عوارض و انواع ژل لاغری

آموزش روش خارج شدن از ریپورت اینستاگرام

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

کلیپ دست دادن سحر قریشی با مردها در ترکیه و موج انتقادها!

از بین بردن ترک های پوست با این روش ها

دانلود آهنگ پرپر مهدی جهانی

دانلود آهنگ رفت دلم حمید عسکری

انواع جواهر در فرهنگ های مختلف

عکس پروفایل دخترونه ( ۶۰ تصویر دخترانه برای پروفایل)

عکسهای زیبای الناز شاکردوست در اکران شبی که ماه کامل شد

اولین عکس همسر دوم حمید گودرزی

تیپ عجیب غول برره با شلوار کوتاه!

اولین عکس از دختر رویا نونهالی در جشن حافظ ۹۸

لباس عجیب سحر قریشی در اکران نیوکاسل / ۶ عکس

ظاهر متفاوت شیلا خداداد در اکران قصر شیرین / ۵ عکس

عکس با حجاب سحر قریشی در حرم امام رضا (ع)

عکسهای دیدنی از جشن تولد ۲۱ سالگی مریم مومن

تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی چیست؟

خانه » سلامت » پوست و مو » رویش مجدد موهای ریخته

 

ریزش موها مشکل شایعی است که هر فردی ممکن است در طول زندگی خود بالاخره با شدت کم یا زیاد با آن مواجه شود، اما پیرامون این مشکل شایع حرف و حدیث‏های فراوانی وجود دارد که برخی درست و برخی غلط هستند و پزشکان معتقدند باید با اطلاع‌رسانی درست و علمی، این باورهای نادرست را اصلاح کرد. در «پرونده پوست‌ومو»ی این هفته به همین موضوع پرداخته‌ایم.

 

۱. کدام ریزش مو قابل برگشت است؟

وقتی مو از ساقه می‏شکند و می‏افتد، چون ریشه سالم است، پس از مدتی دوباره رشد می‌کند. اما وقتی ریزش مو ریشه‌ای است، در محل رویش مو جوشگاه ایجاد می‌شود و ریزش مو غیرقابل برگشت است. به عبارتی، بافت زمینه یا پوست سر در قسمت‌های داخلی از بین می‌رود و رگ‌ها به منطقه‌ای از سر خونرسانی نمی‌کنند. در نتیجه زندگی در این قسمت از بین می‌رود و هیچ مویی در محل وجود ندارد که بخواهد دوباره رشد کند. این نوع ریزش با ریزش مویی که باعث طاسی مردانه می‌شود، تفاوت دارد زیرا در طاسی مردانه مو وجود دارد ولی موها به شدت نازک و مینیاتوری می‌شوند. این موها را می‌توان با استفاده از برخی داروها تقویت کرد و باعث رشد آنها شد.

۲. ریزش مو ارثی است؟

نمی‌توان با قاطعیت به این پرسش پاسخ داد. ریزش مو ممکن است ارثی یا غیرارثی باشد. در ریزش موی ارثی، موها از ناحیه پیشانی تا فرق یا تاج سر شروع به کم شدن می‌کنند. این حالت در آقایان به شکل طاسی و در خانم‌ها با کم‌پشتی موها جلوه می‌کند، به‌طوری که کف سر و لابلای موها دیده می‌شود. زمانی ریزش مو در خانم‌ها ارثی است که با جوش صورت، موهای زائد و اختلال‌های قاعدگی همراه نباشد چون در این صورت می‌تواند علت هورمونی داشته باشد. گاهی هم همه موهای سر با هم می‌ریزند یا دچار کاهش حجم می‏شوند. در این صورت علت‌های دیگری مطرح است که باید بررسی شود.

۳. رنگ کردن باعث افزایش ریزش مو می‏شود؟

بله، هنگام رنگ کردن موها، کوتیکول یا لایه محافظ مو شکسته می‌شود تا رنگ مو در آن نفوذ کند. در نتیجه رنگ‌ و اکسیدان داخل آن باعث خشکی و پارگی دیواره کوتیکول مو می‌شوند که در نهایت به شکستگی، موخوره، خرد شدن موها از ساقه و کاهش حجم مو می‏انجامد بنابراین رنگ‌کردن یا مش موها باعث ریزش آنها از ریشه نمی‌شود. به عبارتی، اگر رنگ غیراستاندارد و بی‌کیفیت و اکسیدان بسیار قوی باشد یا اگر موها بیش از حد رنگ شوند، لایه‌های کوتیکول بیشتر شکسته و موها خرد و حجم‌شان کم می‌شود اما خوشبختانه ریشه آنها سالم است و پس از مدتی دوباره رشد خواهند کرد. رنگ موهای چینی و تقلبی که مواد داخل آنها مشخص نیست در ریزش موها نقش مهمی دارند.

۴. داروها می‌توانند باعث ریزش مو شوند؟

بله، مصرف بسیاری از داروها به‌خصوص داروهای شیمی‌درمانی، داروهای فشارخون، داروهای مسکن، داروهای ضدتشنج، داروهای تیرویید و مسمومیت با ویتامین A، باعث ریزش مو می‌شود. البته تاثیر داروها در ایجاد ریزش مو تفاوت دارد. مثلا داروهای شیمی‌درمانی ۱۰ روز بعد از مصرف باعث ریزش مو می‌شوند. به این صورت که رشد موها قطع می‌شود و موها بلافاصله می‌افتند. به این نوع ریزش، ریزش موی آناژن می‌گویند. آناژن فازی است که مو در آن رشد می‌کند و نباید بریزد. برخی داروها هم ۳ ماه پس از مصرف باعث ریزش مو می‌شوند در حالی که بیمار به دنبال عوامل دیگری، می‌گردد.

۵. ریزش مو علامت فشارخون بالاست؟

نه، فشارخون بالا ربطی به ریزش مو ندارد اما مصرف داروی پروپرانولول که برای کاهش فشارخون مصرف می‌شود، می‌تواند ریزش مو را در پی داشته باشد.

۶. ماساژ دادن سر مانع ریزش مو می‌شود؟

بله، ماساژ پوست سر یا مصرف داروهای گشادکننده عروق که به کف سر مالیده می‌شوند، باعث بهبود خونرسانی به پوست می‌شود و می‌تواند جلوی ریزش موی ناشی از افزایش سن را بگیرد؛ البته به شرط اینکه علت ریزش عوامل دیگری نباشد.

۷. کمبودهای تغذیه‌ای می‌توانند باعث ریزش مو شوند؟

بله، کمبود بسیاری از مواد غذایی در بدن از جمله روی، آهن، پروتئین‌ها و … می‌تواند باعث ریزش مو شود اما این کمبودها باید به اثبات برسند و کسی که رژیم غذایی عادی دارد و علامت بیماری خاصی ندارد، نمی‌تواند در این تعریف بگنجد. متاسفانه بسیاری از مردم به محض شروع ریزش موها شروع به خوردن قرص روی یا آهن می‌کنند در حالی که این کار درست نیست. مصرف زیاد ‌روی و آهن و تجمع آنها در بدن باعث ایجاد مسمومیت می‌شود. اگر ریزش مو به‌دلیل کمبود تغذیه‌ای ایجاد نشده باشد، مصرف مکمل‌ها تاثیری در بهبود آن نخواهد داشت.

۸. کوتاه کردن مو جلوی ریزش مو را می‌گیرد؟

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

نه، ریزش مو ربطی به بلندی و کوتاهی آن ندارد. مو عمری دارد که وقتی به پایان می‏رسد، می‌افتد. ریزش موهای بلند بیشتر به نظر می‌رسد به همین دلیل افراد فکر می‌کنند اگر مو را کوتاه کنند ریزشش کمتر خواهد شد.

۹. سیگار می‌تواند باعث ریزش مو شود؟

بله، استعمال دخانیات باعث تنگ شدن عروق می‌شود و خونرسانی به بافت‌ها را مختل می‌کند. در نتیجه ریزش موها افزایش می‏یابد اما ترک ناگهانی سیگار هم فرد را عصبی می‌کند که این موضوع هم ممکن است ریزش موها را بیشتر کند. ترک سیگار باید حساب‌شده باشد.

۱۰. استرس می‌تواند باعث ریزش مو شود؟

بله، اگر اضطراب یا استرس ناگهانی باشد می‌تواند باعث ایجاد بیماری آلوپسی آره‌آتا شود که در آن موها به‌طور منطقه‌ای یا سکه‌ای یا حتی تمام موهای سر می‌ریزند اما اضطراب‌های کم و طولانی‏مدت نیز می‌توانند به‌دلیل تنگی عروق و وارد کردن مو به فاز تلوژن یا مرگ باعث تسریع ریزش مو ‌شوند.

۱۱. اختلال‌های هورمونی، ریزش مو را تشدید می‌کنند؟

بله، وجود هورمون مردانه یکی از علت‌های مهم ریزش مو است که در مردان طبیعی است اما اگر خانمی‌ به‌دلیل افزایش هورمون مردانه دچار ریزش مو شود، باید تحت‌بررسی قرار بگیرد. این خانم‌ها معمولا علاوه بر ریزش مو از جوش صورت، موی زائد و اختلال‌های قاعدگی هم رنج می‌برند.

۱۲. بعد از کاشت مو، موها دیگر نمی‌ریزند؟

بستگی دارد! برای کاشت مو معمولا از موهای پشت سر استفاده می‌کنند. به این منطقه سر «بانک مو» می‌گویند. جالب است بدانید موهای پشت سر در کسانی که ریزش موی ارثی یا هورمونی دارند، هرگز نمی‌ریزد زیرا موهای این منطقه گیرنده هورمون ندارند و مشکلی پیدا نمی‌کنند بنابراین باید قبل از کاشت، متخصص پوست تشخیص بدهد که ریزش موی فرد ارثی است یا هورمونی. اما اگر علت ریزش مو ارثی یا هورمونی نباشد، موهایی که پیوند زده شده‌اند هم بعد از مدتی می‌ریزند.

۱۳. شانه‌ کردن، ریزش موها را بیشتر می‌کند؟

نه، شانه کردن مناسب موها باعث بهبود خونرسانی به پوست و مو می‌شود اما شانه کردن موی رنگ‌شده یا موهای بسیار خشک، باعث کنده شدن آنها می‌شود بنابراین باید این موها را با شانه‌های با دندانه‌های فراخ شانه کرد.

۱۴. بستن کش‌ سر باعث ریزش مو می‌شود؟

بله، نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی داریم که در اثر بستن سفت و محکم موها ایجاد می‌شود. در این حالت موها از ناحیه ریشه کشیده می‌شوند و می‌ریزند.

۱۵. داروهای ضدریزش مو باید تا پایان عمر مصرف شوند؟

به علت ریزش بستگی دارد. اگر علت ریزش ارثی باشد، فرد باید تا پایان عمر دارو مصرف کند. اگر علت اختلال هورمونی یا هر علت دیگری باشد، باید درمان را ادامه داد تا کامل شود.

۱۶. حنا و مورد برای ریزش مو مفیدند؟

تجربه نشان می‌دهد استفاده از این گیاهان در درمان ریزش مو مفید است. حنا مانند ماینوکسیدیل عمل می‌کند اما برای اینکه حنا رنگ ندهد، می‌توان آن را با ماست سنتی که حاوی اسید لاکتیک است، مخلوط کرد. ضمن اینکه اسید لاکتیک خاصیت لایه‌برداری دارد، پوست سر را تمیز و از خشک شدن موها به واسطه حنا زدن، جلوگیری می‌کند.

از داروهای گیاهی استفاده کنیم یا شیمیایی؟

دکتر حمیدرضا احمدی‏آشتیانی، فارماکولوژیست، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فرآورده‏های آرایشی و بهداشتی

امروزه خیلی‌ها یا درگیر ریزش مو هستند یا احتمال می‏دهند به آن مبتلا شوند. در مورد روش‏های درمانی ریزش مو از دو زاویه پزشکی مدرن و طب سنتی می‌توان بحث کرد. روش‏های مدرن عبارتند از: جراحی‌هایی مانند انواع کاشت مو یا روشPRP، استفاده از انواع داروها مانند فیناستراید و استفاده از انواع محلول‏ها و گاهی شامپوها. در کنار این روش‏های رایج در پزشکی مدرن، روش‏های طب سنتی مانند استفاده از ترکیب‌های گیاهی نیز مطرح هستند.

یکی از بهترین راه‏های رساندن مواد موثر به موضع هدف، استفاده از سیستم خونرسانی است که از آن به‏عنوان روش سیستمیک یاد می‌شود، اما وقتی دارویی مصرف می‏شود تا به شکل سیستمیک به موضع مورد نظر برسد، ممکن است به مناطق دیگر هم وارد شود و عوارض جانبی خاصی ایجاد کند. به همین دلیل گاهی یا این امکان را نداریم که از برخی داروها استفاده کنیم یا با محدودیت مصرف روبرو هستیم.

در نتیجه به دنبال این هستیم که عوارض جانبی را به حداقل برسانیم و تلاش می‏کنیم از روش‏های دیگری استفاده کنیم. این روش‏ها به‏خصوص در رابطه با ریزش مو شامل استفاده از خونرسانی بیشتر، افزایش تکثیر سلول‏های حمایت‌کننده فولیکول مو، کاهش التهاب یا ریزالتهاب‏ها و گاهی اوقات مهار برخی آنزیم‏هاست.

داروهای موضعی چطور از پوست عبور می‌کنند؟

برای نفوذ به پوست راه‏های مختلفی وجود دارد که شامل انحلال در چربی، استفاده از منافذ بسیار کوچک اطراف فولیکول مو و راه نفوذ از طریق غدد عرقی اطراف فولیکول مو است. البته درمان موضعی به اندازه درمان سیستمیک موثر نیست، به همین دلیل معمولا مجموعه‌ای از عوارض و مزایای یک روش برای انتخاب بهترین راه درمان در نظر گرفته می‏شود.

شامپو به رشد مو کمک می‌کند؟

شامپوها به‏عنوان شوینده و فراهم‏کننده بستری مناسب برای رشد مو عمل می‏کنند، نه عاملی برای رویش مو. اصلا شامپوها به این منظور طراحی نشده‏اند، اما در بحث جلوگیری از ریزش مو، به این دلیل که شامپوها می‏توانند باعث تنظیم pH پوست سر و به تبع آن بهبود شرایط سد پوستی ‌شوند، موثر هستند.

به‏علاوه، اطراف فولیکول مو در پوست سر، غدد ترشح چربی هم وجود دارد که از آنها به‏عنوان غدد سباسه یاد می‏کنیم. اگر این غدد بتوانند متعادل عمل کنند و ما هم بتوانیم رادیکال‏های آزادی که به‏شکل خارجی در شهرهای آلوده و بزرگ روی پوست می‏نشینند یا اینکه به‏شکل درون‌زا تولید می‏شوند با شامپوی مناسب کم کنیم، به کمتر شدن ریزش مو کمک خواهیم‌کرد. البته فرمول شامپو و استاندارد بودن آن بسیار مهم است.

تراشیدن مو را تقویت می‌کند؟

اگر تراشیدن مو برای رعایت بهداشت انجام شود، می‏تواند موثر باشد، اما اگر به‌منظور جلوگیری از ریزش مو باشد، نه. به دلیل اینکه افراد معمولا با تراشیدن موهای خود به اندازه موهای بلند متوجه ریزش موهای خود نمی‌شوند و این را به غلط به کم شدن ریزش موها نسبت می‏دهند، اما استفاده از درمان‌های گیاهی مانند رزماری، سدر، حنا، فلفل قرمز و… از گذشته برای درمان ریزش مو در کتاب‏های طب سنتی آورده شده است.

بسیاری از این موارد علمی هستند و تاثیر آنها به اثبات رسیده است. مثلا تاثیر گیاه رزماری در افزایش خونرسانی و گشاد کردن قطر رگ‏ها و برطرف‌کردن ریز التهاب‏های اطراف فولیکول مو اثبات شده است. فلفل قرمز نیز روی گشاد شدن عروق تاثیر دارد. مورد هم با مهار آنزیمی به نام الاستاز باعث استحکام مو می‏شود اما نکته مهم در روش استفاده از آنهاست که باید زیرنظر پزشک باشد.

مکمل‏ها جلوی ریزش مو را می‌گیرند؟

برخی مکمل‏ها به ‏طور اختصاصی برای مراقبت از پوست، مو و ناخن تهیه می‏شوند. در ترکیب‌های این مکمل‏ها عمدتا به روی، مولیبدن، امگا۳، آهن، گوگرد، ویتامینA و اسید فولیک اشاره شده است. همچنین غذاهای حاوی گروه ویتامین‏هایB و انواع نوشیدنی‏های حاصل از فراورده‏های تخمیری جو که با طعم‏های مختلف وجود دارد، می‏تواند کمک‏کننده باشد گاهی این نوشیدنی‏ها با ویتامینB هم غنی می‌شوند. مصرف ماهی و ریشه برخی گیاهان مانند پیاز هم می‏تواند به سلامت و رشد مو کمک کند، اما اگر علت ریزش مو ژنتیکی باشد، هیچ کدام از فراورده‏های مکمل نمی‌تواند درمان قطعی‌اش باشد.

آلوئه‏ورا و ریزش مو

دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

«آیا گیاه آلوئه‏ورا در درمان ریزش موی آقایان موثر است؟»

این پرسش یکی از خواننده‌ها با شماره ۳۹۴****۰۹۱۱است.

در پاسخ باید بگویم که استفاده از ژل گیاه آلوئه‌ورا روی سر هیچ تاثیری در کاهش میزان ریزش مو ندارد. این گیاه فقط تا حدودی در نرم کردن موها موثر است. برخی ریزش موها حدود ۲ تا ۳ ماه بعد از انجام جراحی‌های بزرگ، زایمان، قطع شیردهی، بهبود تب، قطع رژیم غذایی سخت یا روزه، استرس حاد و عصبی یا فشارهای ناگهانی ایجاد می‌شوند. این نوع ریزش مو پس از مدتی قطع می‌شود و موها دوباره شروع به رشد می‌کنند و با انجام اقدام‌های خاص مثل استفاده از ویتامین‌ها و املاح معدنی می‌توان رشد موها را تسریع کرد.

حال ممکن است برخی افراد در فاز ریزش موها از انواع محصولات آلوئه‌ورا استفاده کنند و بعد از مدتی که موها دوباره شروع به رشد کردند، آن را به تاثیر گیاه آلوئه‌ورا ربط دهند در حالی‌که اینطور نیست و آلوئه‌ورا هیچ تاثیری در این‌باره ندارد. در ریزش موی آندروژنیک یا ارثی هم ریزش مو طبیعی است فقط قطر موها نازک می‌شود و باز استفاده از آلوئه‌ورا تاثیری در میزان ضخامت آنها نخواهد داشت. تنها تاثیر گیاه آلوئه‌ورا، نرم کردن پوست و موهاست و افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند برای نرم شدن پوست و مویشان از صابون یا شامپوی آلوئه‌ورا استفاده کنند.

کلیپ دست دادن سحر قریشی با مردها در ترکیه و موج انتقادها!

جاذبه های گردشگری آریزونا + راهنمای سفر به آریزونا

عکسهای محمدرضا گلزار در مراسم عقد برادرش

عکسهای تولد لیلا اوتادی در ۳۶ سالگی

جاذبه های گردشگری تانزانیا + راهنمای سفر به تانزانیا

آموزش گیتار برای افراد مبتدی

عکسهای اکرم محمدی و دخترش در تولد ۶۱ سالگی

موتور سواری خانم بازیگر رو ببینید

بیوگرافی آرون افشار خواننده

عکسهای الهام کردا در اکران مردمی سرکوب

سبک زندگی کفتار + معرفی انواع کفتار …

خانه هوشمند چیست + روش طراحی خانه های هو …

ژل لاغری چیست و فواید و عوارض و انواع ژل …

آموزش روش خارج شدن از ریپورت اینستاگرام …

از بین بردن ترک های پوست با این روش ها …

انواع جواهر در فرهنگ های مختلف …

جاذبه های گردشگری آریزونا + راهنمای سفر …

قیمت روز گوشی موبایل ۱۶ مرداد ۹۸ ، قیمت …

متن اینستاگرامی زیبا کوتاه …

تبریک روز فرزند اول

سازمان چیست + انواع سازمان …

قرص الانزاپین برای چه بیماری است + موارد …

معرفی روش های مختلف برای آموزش نرم افزار …

قرص پرگابالین ۷۵ + موارد مصرف و عوارض ق …

آموزش روش topsis

مزایده چیست و معرفی انواع مزایده …

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام دوستان من خودم موهام از بس ریختن با این سن کم ام دیگه خسته شدم . قرص و محلول و شامپو هم کلی استفاده کردم . بخدا همشون بی فایدس شما که این همه کار برا موهاتون انجام دادین اینم انجام بدین مطمئن باشید نتیجشو میبینید و موهاتون رویشو ضخیم میشه. اکثرتون محصل هستین و تابستونا بیکارید بهتون توصیه میکنم موهاتونو تیغ بزنیدو بعد با سیر میکس شده یا زرده تخم مرغ محلی و تخم شمبلیله پودر شده یا روغن سیاه دانه و کندوش و رز ماری تقویت کنید.و بعد یکم داره موهاتون در میاد بازم تیغ بزنید خودتون نتیجشو میبینین.

فردا پسفردا کچل شدین خودتونو سرزنش نکنین که میتونستم کاری کنم و نکردم . پس تلاشتونو بکنین…

با سلام بنده ۵۶ سال دارم. از حدود ۳۰ سالگی بدون داشتن عوارض بیماری، دچار ریزش موی سر از ناحیه تاج تا فرق سر شدم. در آن زمان دوستان و آشنایان میگفتند باید با تیغ سرت را بتراشی ولی چند تا از آقایان دکتر این مسئله را منتفی میدانستند و قبول نداشتند تا اینکه موهای سر بنده کامل طاس شد. حدودا یک سال قبل با نگاه عمیقی در اطرافیان و دوستان متوجه شدم آنهایی که موهای خود را کامل تراشیده اند پس از مدتی مشکل کم پشتی و حتی طاسی خود را حل کرده اند لذا بنده هم شروع به تراشیدن موی بسیار کم خودم کردم و بعد از نزدیک ۵ ماه مجددا بعد از ۲۵ سال موهای بنده از تاج سر شروع به رشد کرد در حالی که در آن نواحی اصلا مویی باقی نمانده بود. در حال حاضر موهایم چندان پرپشت نیست ولی از طاسی نجات پیدا کرده ام. از شما خواهش میکنم و تمنا دارم به این آقایان دکتر که خودشان نه تجربه کرده اند و نه به تجارب دیگران اهمیت میدهند گوشزد فرمایید که با اعصاب و روان دیگران بازی نکنند. و چرندیات تحویل جوانان ندهند. راستی گفتم جوان بله آقای رامبد جوان یک نمونه بارز هستند.

ریزش مو در سنین کم از ناحیه پیشانی نشانه ی چیست ایا میتوان ان را برطرف کرد .

من از دکتر پرسیدم از ناحیه ی سر چه برای پسر چه دختر طبیعی هست ولی شکل و فرم ریختن مو در هر جنسیت متفاوت در دختران انگار از همه ی نقاط پیشانی و در پسران در دو طرف . نگران نباشید برای همه هست

عکس پروفایل دخترونه ( ۶۰ تصویر دخترانه ب …

عکسهای زیبای الناز شاکردوست در اکران شبی …

اولین عکس همسر دوم حمید گودرزی …

تیپ عجیب غول برره با شلوار کوتاه! …

اولین عکس از دختر رویا نونهالی در جشن حا …

لباس عجیب سحر قریشی در اکران نیوکاسل / ۶ …

ظاهر متفاوت شیلا خداداد در اکران قصر شیر …

عکس با حجاب سحر قریشی در حرم امام رضا (ع …

عکسهای دیدنی از جشن تولد ۲۱ سالگی مریم م …

تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی چیست؟ …

سبک زندگی کفتار + معرفی انواع کفتار …

خانه هوشمند چیست + روش طراحی خانه های هو …

ژل لاغری چیست و فواید و عوارض و انواع ژل …

آموزش روش خارج شدن از ریپورت اینستاگرام …

کلیپ دست دادن سحر قریشی با مردها در ترکی …

از بین بردن ترک های پوست با این روش ها …

دانلود آهنگ پرپر مهدی جهانی …

داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده
داروی گیاهی برای رشد مجدد موهای ریخته شده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *