داروی گیاهی برای بارداری چند قلو

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

احتمال  بارداری دو قلو در هر فرد متوسط سه درصد است

 

داروی گیاهی برای بارداری چند قلو

زوج ها دوست دارند دو قلو داشته باشند. دلایل آن ها متفاوت است؛ برخی به خاطر تنها نبودن فرزند خود می خواهند و برخی بخاطر بزرگ تر شدن خانواده. تولد چند قلو در سه درصد کل بارداری های سالانه در امریکا اتفاق می افتد. کارشناسان معتقدند راه هایی برای افزایش احتمال بارداری دو قلو وجود دارد. باید با روش بارداری دوقلو آشنا شوید.  رژیم غذایی، ژنتیک، روش زندگی و نژاد نقشی مهمی در دوقلو داشتن ایفا می کنند. در این مقاله راه های افزایش احتمال بارداری دو قلو ذکر شده است.

قسمت اول: بدانید در حال حاضر چقدر شانس دارید

1- احتمال  بارداری دو قلو در هر فرد متوسط سه درصد است. شانس زیادی نیست. اما شما متوسط نیستید. اگر یکی از موارد زیر را داشته باشید شانس شما زیاد می شود.اگر یا همه را داشته باشید شانس شما خیلی می شود. اگر خانمی جوان و کم وزن هستید و نژاد شما آسیایی است و سابقه دوقلو در خانواده ندارید، احتمال دوقلو به شدت کاهش می یابد.

دوقلو داشتن در خانواده بخصوص در خانواده مادر بسیار مهم است. اگر در حال حاضر دوقلو دارید شانس شما حداقل چهار برابر می شود.

 نژاد آفریقایی شانس دوقلویی را افزایش می دهد. آسیایی ها و کمترین شانس دوقلو را دارند.

 قدبلند بودن و تغذیه مناسب یا حتی اضافه وزن داشتن شانس دوقلو را افزایش می دهد.

 سابقه بارداری داشتن. خانم هایی که چهار بار یا باردار شده اند شانس دوقلو داشتن بیشتری دارند. به نظر می رسد بدن بعد از این که فهمید شما می توانید از پس بارداری برآیید، تمایل بیشتری به دوقلو داشتن دارد. 2- خانم هایی که سن بالایی دارند احتمال بارداری کمتری دارند، اما در صورت بارداری شانش دوقلو است.هر چقدر سن بالاتر باشد، احتمال دوقلو داشتن می شود. اگر نزدیک چهل سال هستید، شانس شما خیلی زیاد است حدود هفت درصد شانس دارید. در سن چهل و پنج سالگی این عدد به هفده درصد می رسد.

خانم های با سن بالاتر احتمال  آی وی اف دارند. همان طور که می دانید آی وی اف شانس دوقلو را افزایش می دهد.  

هر چقدر سن بالاتر باشد، احتمال دوقلو داشتن می شود

  قسمت دوم: چیزهای ساده برای افزایش احتمال بارداری1- ویتامین مصرف کنید.ویتامین و دوقلوزاییافرادی که کمبود ویتامین دارند شانس کمتری برای دوقلو دارند. 

 تمام ویتامین ها خوب هستند اما مکمل های فولیک اسید احتمال دوقلو را افزایش می دهد.

 فولیک اسید برای تمام خانم های باردار تجویز می شود. این ماده از عیوب و نقص های جنین جلوگیری می کند. اما روزانه از هزار میلیگرم مصرف نکنید.2- غذاهای خاص مصرف کنید و خود را به خوبی تغذیه کنید. افرادی که اضافه وزن دارند شانس بیشتری برای دوقلو دارند.

به طور کلی تغذیه خوب و افزایش وزن باعث افزایش شانس دوقلو می شود.

تغذیه خوب به معنی افزایش وزن به صورت سالم می باشد. با پزشک خود درباره افزایش وزن مشورت کنید.3- لبنیات و سیب زمینی شیرین مصرف کنید.برخی موادغذایی احتمال دوقلو را افزایش می دهند. 

مطالعات نشان میدهد خانم هایی که در هنگام تلاش برای بارداری لبنیات مصرف می کنند شانس بیشتری برای دوقلو دارند. شانس آن ها پنج برابر از افرادی است که لبنیات مصرف نمی کنند.

 فاکتور رشد که در کبد گاو تولید می شود عامل ایجاد  ماده شیمیایی منجر به این پدیده است.

مصرف شیر همراه با هورمون ها شانس دوقلو را افزایش میدهد.

 آفریقایی ها که در رژیم غذایی خود به مقدار زیاد سیب زمینی شیرین مصرف می کنند شانس دوقلویی بیشتری دارند(حدود چهار برابر). موادمغذی موجود در این سبزی تخمدان را تحریک کرده و باعث تولید بیش از یک تخمک در طول تخمک گذاری می شود.

 پزشک ها مطمئن نیستند سیب زمینی شیرین بر دوقلو داشتن تاثیر بگذارد ولی از آن جایی که این ماده خوشمزه است و ضرری ندارد می توان آن را مصرف کرد.4- قرص های ضدبارداری را قبل از بارداری قطع کنید.قرص ها را دقیقا قبل از تلاش برای باردار شدن قطع کنید. هنگامی که خانم قرص را قطع می کند، بدن به سختی کار می کند تا هورمون تولید کند. در یک یا دو ماه اول بعد از قطع قرص، تخمدان دو تخمک آزاد می کند.

 این نکته ثابت نشده است اما ضرری ندارد. برخی مطالعات درست بودن آن را تایید می کنند. 

مصرف شیر همراه با هورمون ها شانس دوقلو را افزایش میدهد

 

 قسمت سوم: با کمک پزشک دوقلو داشته باشید

1- به پزشک اجازه دهید شانس دوقلو را افزایش دهد.برخی پزشکان برای دوقلو داشتن به شما کمک می کنند.

 چند دلیل پزشک وجود دارد که پزشک به شما کمک می کند دوقلو داشته باشید.

اگر سن شما بالا است پزشک دوقلو داشتن را به شما توصیه می کند تا احتمال نقص در جنین کاهش یابد. زیرا در دو بارداری جدا احتمال نقص عضو است.

دلایل دیگری وجود دارد که خانم نمی تواند بیش از یک بار باردار (ناباروری ثانویه) شود. سن و ناباروری دلایل نیاز به دوقلو می باشد.2- اگر آی وی اف دارید، باید پول خرج کنید. انتقال چند تخمک مقرون به صرفه تر است زیرا احتمال کاشته نشدن تخمک ها وجود دارد بنابراین بهتر است چند تخمک همزمان به بدن انتقال داده شود.

 با پزشک خود درباره قرص هایی مانند کلامید صحبت کنید. این قرص ها به عنوان درمان هایی برای خانم هایی که تخمک گذاری ندارند استفاده می شود اما هنگامی که خانمی که مشکلی ندارد این قرص ها را مصرف می کند، شانس دوقلو به سی و سه درصد افزایش می یابد.3- کلامید باعث تحریک تخمدان و تولید بیش از یک تخمک در هر دوره میشود.کلامید می تواند منجر به سه قلو یا چندقلو شود.

4- لقاح مصنوعی (ivf)  انجام دهید.  امروزه روش های حامله شدن زیادی وجود دارد. در لقاح مصنوعی پزشک تعدادی نطفه انتقال می دهد تا یکی از آن ها کاشته شود اما احتمال دارد چند نطفه کاشته شوند.به طور کلی احتمال دو قلو داشتن در لقاح مصنوعی بیست تا چهل درصد می باشد.

لقاح مصنوعی گران است. در کلینیک های مختلف این کار انجام می شود.

لقاح مصنوعی امری رایج است. اگرچه عملی ارزان و سریع نیست اما این روزها عملی رایج استمنبع: ooma.ir


بارداری و زایمان راحت با

داروی گیاهی برای بارداری چند قلو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

داروی گیاهی برای بارداری چند قلو

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-218 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

داروی گیاهی برای بارداری چند قلو

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-218 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *