داروی چربی سوز

خواص دارویی و گیاهی

در این بخش آسمونی به معرفی قرص چربی سوز کارنیتین پرداخته ایم ،برای آشنایی با سایر دارو ها می توانید به این لینک مراجعه کنید :  آشنایی با دارو ها

کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است. در سلولهای زنده نقش آن فرستادن اسیدهای چرب از سیتوسل به میتوکندری در طی فرایند تفکیک چربی (یا چربی های مورد نیاز) برای سوختن است که انرژی آزاد کنند. در بدن، در کبد و کلیه ها تولید شده و در عضلات اسکلتی ، قلب ، مغز و اسپرم ذخیره شده است.

معمولا ، بدن همه کارنیتینی که به آن نیاز دارد را می تواند بسازد. با این حال ، برخی از افراد ممکن است دچار کمبود کارنیتینشوند زیرا بدن آنها نمی تواند به اندازه کافی کارنیتین بسازد و یا آن را به بافت ها برای استفاده انتقال بدهد. برخی از شرایط دیگر مانند آنژین ، همچنین مصرف برخی از داروها می تواند باعث کمبود کارنیتیندر بدن شود.

ال – کارنیتین چیست؟(مکانیزم)

داروی چربی سوز

کارنیتین در واقع مواد مغذی ضروری موجود در بدن است که در حمل و نقل چربی به میتوکندری سلول ،جایی که چربی ها میتواند به انرژی تبدیل بشوند به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد بشوند .ال – کارنیتین می تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند ، سطح انرژی شما را بالا ببرد ، وسلامت قلب شما ارتقاء ببخشد.

ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می شود چون قادر است چربی را در سرعت های بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می تواند هوس های شما را کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما گردد. همچنین کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب و در درمان و مدیریت آنژین ، آریتمی قلبی و بیماری های دیگر استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت درورزش ها استفاده می شود.

دوز نرمال ا ل – کارنیتین

برای هر سه حالت ،یک دوز۱۰۰۰- ۵۰۰ میلی گرم سه مرتبه در روز (با غذا) معمولا توصیه می شود. مکمل ال – کارنیتین در حال حاضر به عنوان کپسول ، قرص، پودر و مایع به بازار عرضه می شود.

مزایای مصرف ال-کارنیتین

– اثر چربی سوزی– اثرات فیزیولوژیکی:تا ثیرات بر روی توده استخوان– اثرات آنتی اکسیدانی– بهبود بیماری های قلبی:( حملات قلبی. نا رسایی های قلبی.آنژین ها.بیماری عروق محیطی. لنگی متناوب)– کمک به بیماران دیابتی– بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی– کاهش وزن– بهبود آلزایمر و بیماری اختلال حافظه– بیماری های کلیوی و دیالیز– ناباروری مردان– بهبود سندروم خستگی مزمن– بهبود بیماری جنون– کاهش استرس اکسیداتیو

عوارض جانبی ال- کارنیتین که شما باید بدانید چه هستند ؟

مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت . با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف میکنید انرژی بیش از حدداشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید. این اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند.

برخی از عوارض جانبی ال- کارنیتین که تا کنون گزارش شده شامل: استفراغ ، حالت تهوع ، سردرد ، اسهال ، آبریزش بینی ، بی قراری و مشکل خواب می باشند .

برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب ، افزایش فشار خون و تب باشند.

مسایل ایمنی مربوط به ال – کارنیتین (موارد منع مصرف )

-افراد مبتلا به بیماری های تیروئید

-افرادی که برای کاهش وزن این مکمل را مصرف میکنند ممکناست به بی اشتهایی عصبی مبتلا شوند.در هر حال مزایای مصرف ال-کارنیتین از مضرات آن بسیار است اما مصرف این مکمل تحت نظر پزشک و در دوز های استاندارد بسیار ایمن است.

مواد غذایی که کارنیتین در آنها وجود دارد:

غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می شوند. سایر منابع طبیعی که کارنیتین در انها وجود دارد شامل: آجیل و دانه ها (به عنوان مثال:، کدو ، آفتابگردان ، کنجد) ، حبوبات (لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس ، بادام زمینی) ، سبزیجات(مارچوبه ، چغندر ، سیب زمینی ،کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، سیر ، خردل سبز ، بامیه ، جعفری ، کلم پیچ) میوه ،موز ، غلات (گندم سیاه ، ذرت ، ارزن ، بلغور جو دوسر ، سبوس برنج ، ، گندم ، سبوس گندم ، جوانه گندم) و گرده عسل ، مخمر

ضمن عرض ادب خدمت شما باید عارض باشم که این دارو مطلقا برای چربی سوزی نیست و اثر لاغری ندارد . در مورد اثرش در بدن غیر از چربی سوزی باقیش درسته , این دارو فقط کمک میکنه تا رشته های چربی سریعتر و راحت تر به میتوکندری ها یا مراکز انرژی بدن برسن و تبدیل به سوخت عظله , در ورزش های حجومی و استقامتی بشن , و اگر در حالت طبیعی مصرف بشه حتی کمک به رژیم هم نمیکنه , اما این دارو با دارا بودن خاصیت متابولسم افزونی میتواند سطح ای تی پی را بالا برده و سوخت و ساز را تا دوبرابر افزایش دهد , و بخاطر رسیدن انرژی بهتر به یاخته ها این امکان رو فراهم میکنه تا خستگی دیرتر بروز کنه و انرژی سریعتر برگرده , پس میتونید همراه مصرف براحتی ورزش کنید که کمک میکنه تا عضلات از غذای اصلیشون یعنی چربی استفاده کنن , و بازهم کم کردن وزن در کار نیست , پس از دوماه مقایسه بدون رژیم غذایی نهایتا زیر چهار کیلو کم میشوید اما میبینید که توده های چربی تبدیل به عظله و استخوان میشوند و حتی اگر صفحات رشد بسته نباشند درشت تر هم میشوید , در نتیجه این دارو چربی سوز نیست و اثر لاغری ندارد , بغیر از نیاز طبیعی بدن با دوز مشخص نسبت به سن , قد , جنسیت و وزن , این دارو بعنوان مکمل قدرت , انرژی , حجم و آبدیده شدن بدن استفاده میشود . و من الله توفیق

سلام خسته نباشید اطلاعات بسیار عالی بودن ولی من در حال حاضر با این قرص چند قرص دیگر مصرف میکنم که انها برای رفع جوش و لک های صورتمه که خود دکتر برام نوشته دکتر گفت این قرص رو نباید با راکوتان بخورم ولی من هنوز به مرحله مصرف راکوتان نرسیدم ایا در کار این قرص هایی که میخورم هم اختلال ایجاد میکند؟؟و البته من در روز فقط یک بار اونو میخورم و قبل باشگا و ورزش میخورمش

ذخیره شما برای نظرات بعدی

تبلیغات در آسمونی:

21-2272529

asemooni.com/advertising

استعلام سابقه بیمه با کد ملی

اگر سابقه بیمه دارید اینجا کلیک کنید

www.bajeshahrvandi.com

سیمرغ طلایی پرواز

مجری ویزا و تور کانادا

www.goldensimurgh.com

جذابیت

طراحی سایت و سئو

داروی چربی سوز

www.jazabiyat.com

تهران تاتو

آموزش تاتو با مدرک بین المللی

www.tehrantattoo.com

شما

محل تبلیغات

لینک سایت شما

تاثیرات سریع و آشکار قرص چربی سوز بر روی کاهش وزن سبب شده تا عده زیادی بدون توجه به عوارض این قرص به مصرف روی آورند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با معایب و مزایا و بهترین نوع این قرص ها آشنا کنیم.

داروی ونوستات یا ارلیستات و زنیکال جزء قرص های چربی سوز می باشند. این داروها از داروهای مهار کننده جذب چربی هستند و در داخل و خارج کشور تهیه می شوند. قرص چربی سوز از انواع مختلفی برخوردار است و بعضی از این قرص ها عوارض چندانی ندارند. مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز شامل کافئین و افدرین می باشد.

این گروه از داروها به گونه ای متفاوت در بدن اثر می کنند و همه آن ها مضر نیستند. به عنوان مثال، داروهایی که موجب تجزیه نشدن چربی در روده شده و منتهی به اسهال چرب می شوند، در طولانی مدت موجب دفع ویتامین های محلول در چربی می شوند و فرد را با سوء تغذیه مواجه می سازند. گروه دیگری از انواع قرص چربی سوز مهار کننده جذب چربی هستند و این عمل موجب می شود چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود. در کل داروی چربی سوز که سوخت و ساز بدن را بالا می برد، چند مشکل به وجود می آورد. بی احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آن ممکن است موجب به مرگ شود. به عنوان مثال بر روی داروهایی که روی غده تیروئید کار می کنند، اثر گذاشته و سوخت و ساز روی آن را بالا می برند. در افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند نیز ممکن است موجب مرگ شوند.


قرص های چربی سوز موجب از بین رفتن چربی های سلولی می شوند و به بدن آسیب می زنند. همچنین باعث بالا رفتن سوخت و ساز دستگاه گوارش شده و موجب ناراحتی های گوارشی می شوند. پزشکی که برای افراد چاق(BMI بالاتر از 3) این دارو را به صورت ترکیبی یا تنها تجویز می کند، باید درباره عملکرد داروها توضیح دهد تا بیمار با اطلاع، مصرف قرص چربی سوز را انتخاب کند.
در شرایط اکنون، این فرص ها از چرخه نظارت بهداشت و درمان در بازار توزیع می شوند. این قرص ها از کشور هند و پاکستان وارد ایران می شوند و از نظر سلامت نمی توان به آن ها اطمینان کرد. ضمن اینکه تضمینی نیز برای لاغری وجود ندارد.داروی چربی سوز

قرص چربی سوز توزیع شده در بازار استاندارد نیست. این قرص ها فقط افراد چاق را به سمت خود می کشانند و منابع چربی را در بدن آن ها آزاد می کنند. قرص «ونوستات»تنها قرص چربی سوز استاندارد و تایید شده در وزارت بهداشت و درمان است. این قرص فاقد عوارض بوده و برای افراد مصرف کننده مشکلی به وجود نخواهد آورد. ونوستات(ارلیستات) یک مهار کننده برگشت پذیر آنزیم لیپاز است که با برقراری اتصال با این آنزیم، آن را غیر فعال می کند. بنابراین این دارو از هیدرولیز چربی تری گلیسرید به شکل قابل جذب (اسید چرب و مونوگلیسرید) جلوگیری می گند. این دارو از طریق خوراکی به مقدار ناچیزی جذب می شود و به همراه یک غذای کم کالری و یک رژیم غذایی کنترل شده کاهش وزن و به منظور نگه داری این وضعیت و نیز کاهش خطر برگشت چاقی به کار می رود. 

قرص های چربی سوز معمولاً چربی بدن را می سوزانند. ترکیب اصلی در قرص های اخیر بازار، اورلیستات می باشد. این قرص چربی سوز به همراه غذا مقدار زیادی از چربی غذا را دفع می کند. این دارو به طور معمول جذب نمی شود و جزء آن دسته از داروهایی است که عوارض کمی دارد. چون متابولیسم آن روی اندام های بدن است اما زمانی که جذب نمی شود، عوارض جانبی آن کمتر است.
قرص های آنتی لیپاز، جذب چربی را مختل می کنند و در نتیجه در جذب ویتامین های محلول در چربی نیز اشکال پدید می آورند. جذب ویتامین ای، دی، آ و کا با مصرف این قرص ها انجام نمی شود. اگر قرار باشد فرد به صورت کوتاه مدت از این داروها استفاده کند، دچار مشکل نمی شود اما اگر در دراز مدت مورد مصرف  قرار گیرند، عوارض جانبی پدیدار خواهد شد. این دارو باعث کمبود ویتامین های محلول در چربی، افزایش خونریزی ماهانه در خانم ها به دلیل اختلال در انعقاد خون(به دلیل کمبود ویتامین کا) می شود.

از طرفی نیز کمبود ویتامین های محلول در چربی مانند E نیز عوارض خاص خود را دارند. به عنوان مثال، باعث جذب کمتر مواد مغذی آنتی اکسیدان در بدن می شود. در بعضی از غذاهای سرخ شده مانند کتلت، کوکو و فست فودها چربی زیادی وجود دارد. بعضی اوقات می توان بعد از خوردن این غذاها از قرص چربی سوز استفاده کرد. البته فقط مصرف محدود این قرص ها توصیه می شود. مصرف خودسرانه هر نوع دارویی از جمله این قرص ها به هیچ عنوان صحیح نمی باشد.

قرص های چربی سوز دارای کافئین و افدرین می باشند و این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می شوند. افدرین باعث انبساط ریه ها می شود و  ضربان قلب و فشار خون را بالا می برد. اشتها را کم می کند و مثل یک دیورتیک عمل می کند. بدین معنی که منجر به افزایش ادرار می شود. البته اگر شما به کافئین حساسیت دارید یا یک نوع داروی قلبی یا داروی ضدآسم(غیر از افدرین) مصرف می کنید، نباید از قرص چربی سوز استفاده کنید. چون باعث بی نظمی در ضربان قلب، بروز حملات دردناک و اشکال در تنفس خواهد شد.

کافئین مانند افدرین در بدن گرما تولید می کند و اضافه کردن آسپیرین به مواد دارای کافئین و افدرین، تولید این گرما را افزایش می دهد و زمانی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش می یابد، شما به طور اتومات انرژی بیشتری می سوزانید.

داروهای چربی سوز به دلیل کاهش سریع وزن بسیار مورد مصرف و توجه قرار می گیرند. البته افرادی نیز هستند که به مصرف این داروها، پاسخ خوبی نمی دهند. بنابراین باید در مصرف این داروها احتیاط کرد و از مصرف خودسرانه و بی رویه آن اجتناب نمود و زیر نظر پزشک یا متخصص آن ها  را مصرف کرد.

در پایان از اینکه با اطلاعات دارویی قرص های چربی سوز همراه ما بودید، خرسندیم. همچنین می توانید انواع میوه های چربی سوز و نوشیدنی های چربی سوز را جایگزین قرص های چربی سوز نمایید. و یا از ورزش های چربی سوز استفاده کنید تا در وضعیت سلامتی بهتری به کاهش وزن دست یابید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




نشانی شما منتشر نخواهد شد.





9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *